Gå til innhold

Er det flere som strikker mens dere venter på å bli gravide? :o)


Babysyk85

Anbefalte innlegg

Hehe Lollo - det høres ut som moren din hører hjemme i denne tråden hun også? Det kan vel hende at hun aner at noe er i gjære :) Eller så håper hun vel bare sterkt. Morsomt uansett!

 

Bra du har hatt en flott helg MaMI! Lurt tips med alpakka til begge fargene. Alpakkaen er jo også litt lodden slik at den fortsatt får litt av det samme "uttrykket". Fortell når du finner ut hva du skal strikke da!

 

Jeg er ferdig med body"bolen"!! Jeg synes fargene er kjempefine og er veldig fornøyd med de. Men lurer på om det ble litt stramt der mønsteret ble strikket, selv om jeg økte med et halvt pinnenummer der... Jaja. Nå er jeg i gang med armene. Det skal nok gå fort: Lite mønster og bare rundstrikk, ikke noe frem og tilbake. Men de ser så bittebittesmå ut!! I følge oppskriften skal de være 14 cm. Har prøvd å måle og synes det ser veldig lite ut sammenlignet med resten av bodyen?? Noen som har peiling på om mønsteret er helt på tur? (Sandnes er vel proffere enn som så?) Ja, forresten, det er 0-3 md jeg strikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lollo83 tenker moren din aner noe ja, hehe, de skjønner ofte mer enn man tror ;)

 

Takk for råd og tips dere om maskene, jeg har ikke orket å se på strikketøyet en gang fordi jeg har vært så irritert, hehe, men i går kveld så begynte jeg å rekke opp, og til slutt tok jeg bare bort alt det blå..forsvant en 6-7 cm, meen det får bare være, nå har jeg 110 masker igjen pluss at jeg skal droppe blått, det er jo så mye finere uten :-D Så nå er jeg motivert for å fortsette igjen, men blir ikke før i kveld etter jobb.

 

Grattis med at du er ferdig med den delen Frk Hansen :-D du må legge ut bilde når du blir helt ferdig så vi får se? :)

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt å lese om moren din Lollo83!! Hun er nok ganske sikker, siden hun begynner å strikke :) Er det Mor Signe teppe du strikker til babyen din også?

 

Gøy å lese om hvor flinke dere har vært!! Og endelig er vesten din ferdig MaMi, den har vi heiet mye på :) Morsomt med jentetur, det har du virkelig fortjent!! Kanskje du skal begynne på et lite prosjekt hvis du ikke rekker å strikke så mye? Blir spennende å høre hva du har planer om.

 

Frk Hansen, så langt du har kommet!! Sjekket "Den lille klassiker" og der er armene 17 cm fra mønsteret, i 0-3mnd. Men skal du strikke raglan? Da blir jo armene lenger. Hvis du syns de blir for korte, så kan du jo strikke de litt lenger og heller brette opp. Veldig kjedelig om en så avansert body ikke skulle passe!

 

Jeg har fått strikket minimalt i helgen :( Bare bittelitt på sparkebuksa. Men nå vil jeg strikke videre på dressen, for jeg tror jeg kommer til å få for lite garn, selv med ett ekstra nøste. Tenkte det var greit å benytte seg av tilbudet på strikkenett. Men da kommer jeg sikkert til å kjøpe for 500 for å slippe frakt, så jeg vet ikke hvor lønnsomt det er jeg!! Spesielt når jeg ikke har noen planer for merino-garn videre!!

Oj, dette ble langt. Håper dere overlever :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Idag har jeg hatt en dag helt uten strikking. Skikkelig slitsomt å jobbe hel dag igjen. Og i kveld har jeg tatt meg i nakken og jobbet litt med skolearbeid. Har hatt mange tanker rundt oppgaven og måtte bare få noe skrevet ned.

 

tenker også at jeg må igang med et lite prosjekt. Noen forslag til noe lite som er fint å strikke med merino ekstra fine, som jeg har veldig mye av akkurat nå? :o) he he

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et lite baktus-skjerf? Sånn skjerf der du begynner med tre masker og øker med en maske hver annen eller fjerde pinne, til du er halvveis, da feller du tilsvarende. Kan bli veldig fint i striper :) Passer kanskje best til barn, men kan strikkes så stort eller smått du vil.

 

Jeg endte med en arm på nesten 16 cm. Det skal ikke være raglan. Så at fuglemammabodyen hadde armer på 19 cm og de armene er brettet opp en del. Men synes den ser forferdelig liten ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.... ja, hun aner nok ugler i mosen. Jeg strikker teppe i et mønster fra Gjestal. Veldig fint, med en del hullmønster. Helt tilfeldig at vi strikker i samme mønster. Jeg visste hun hadde vært på Nille og handlet garn på tilbud, og det var der jeg fant mønsteret mitt =) Ja hun skulle vel hørt til i tråden hun og. Har alltid vært gal etter håndarbeid, enten det er strikking eller quilting. Jeg skal forresten prøve meg på quilting også. Har fått en skikkelig tjukk bok av svigermor for en stund siden.

 

Forresten kommet til 12 cm nå! Jeeej!!

 

Høres herlig ut med en skihelg, MaMi! Jeg gleder meg sinnsykt til å gå på ski i påsken. Elsker å gå lange turer på bortoverski jeg da... ikke så aktiv i bakken lengre (faktisk ikke stått på slalom siden jeg var 15 eller noe sånt... og en dag på snowboard med mannen for 7 år siden).

 

Tenkte jeg skulle prøve meg på en dress eller et hentesett til et vennepar som får en gutt i slutten av mai. Men det må være noe i forskjellige farger eller et gøyalt mønster... ellers blir jeg så fort lei. hehe... Noen som har tips? Lurte litt på en dress jeg har funnet oppskrift på i et ukeblad fra svigers, eller nøstebarndressen. Den er kjempefin... Men vet liksom ikke helt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei jenter!

 

Jeg holder jo på med disse evighetsprosjekten mine jeg da. Veksler mellom dem, så begge går like treigt! Har fått litt dilla på kluter også, er på min tredje nå :)

 

MaMi, denne jakka er på min strikkeliste http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=10〈=no

 

Har noen av dere prøvd å farge garn? Leste et sted om en som hadde farget med te. Har litt lyst til å prøve det en gang. Kanskje jeg lager meg noen prøvelapper og gjør et lite forsøk.

 

Ellers venter jeg i spenning på merkelappene mine!!!

Har du bestilt Lollo83?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri prøvd å farge garn, nei. Men har en venninne som lurer på å farge en ullbukse moren hennes strikket til datteren hennes da hun var baby. Den er rosa, og nå venter hun en gutt i mai, så hun vil gjerne fortsette å bruke buksen (moren hennes døde rett før jul, så hun får liksom ikke flere strikkeklær derfra). Vet ikke om hun har prøvd det enda, men hun trodde det skulle gå bra. Hvertfall å farge den til en mørk blå.

 

Jeg har ikke bestilt merkelapper enda. Venter på lønning... hehe.... Har egentlig glemt det litt også :-/ Det jeg hvertfall skal gjøre når jeg får lønn på fredag er å ta en tur på Stoff og Stil og kjøpe fleecestoff til mannens pannebånd. Strikket pannebånd til ham i Fanamønster tidligere i vinter, men har helt glemt at han ville ha det foret med fleece... Litt i svime her om dagen. Men nå skal det bli foret =)

 

Prøvde meg forresten på å hekle en blomst til Mor Signe teppet i går... Den ble ikke så veldig fin, men tenkte jeg skulle lage to i forskjellig størrelse og legge de oppå hverandre. Tror det kan bli bra. Hvertfall hvis jeg blir litt flinkere å hekle... =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at tiss er fint å farge garn med :P hehe, blir blått tror jeg :P

 

Leter etter et "mellomprosjekt" jeg nå, blir litt lei teppet innimellom.. lyst å lage et lite plagg som går fort :) Får se hva det blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FERDIG med teppet, har "bare" å feste tråder igjen... Er så fornøyd med meg selv. Ble veldig fint også må jeg si :o) Gleder meg til å kunne sende det til søsteren min. <3

 

Den jakken babysyk var jo kjempesøt. Tror jammen jeg skal forsøke meg på den. Har jo nok merino ekstra fine liggende :o) HAr også funnet en oppskrift på en superlekker vest til meg i en bok. Husker ikke navnet på boka, men det skal jeg finne ut. Tenkte å bruke det nydelige kashmirgarnet jeg skulle lage den vesten med flettemønster av. Jeg ga helt opp det prosjektet, ble for innviklet start :o)

 

Vet ikke helt om jeg ville forsøkt å farge noe med tiss. ;o) Kan sikkert fungere, men er redd jeg ikke ville vært tøff nok til å teste det ut!! He he :o))

 

Ha en fin dag jenter. Nå suser jeg avgårde på jobb. :o)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis MaMi :-D Så flink du er!! :) Må være deilig å være ferdig med noe :) Men synes synd i deg som skal feste tråder, hehe,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zassy skriver til deg her !!

 

Ville bare minne deg på at første gang du spådde meg så trodde du jeg sko bli gravid i mars ... Det stemte jo akkurat det . Du er dyktig det må eg sei ! Så nå blir det spennende se om det blir jente sånn som du så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Metti :) tenkte du hadde kastet deg på strikkingen jeg nå ;) Ja var før jul en gang jeg så på deg var det ikke? husket at det var så "lenge til" den gangen. morsomt da :) Håper spiren klamrer seg fast hos deg :) Lykke til videre :)

 

Tror jeg strikker litt stramt for helseteppet blir ikke akkurat som på bildet, hullene vises ikke såå godt liksom..men men, det blir fint likevel :) Hvordan går det med dere andre strikkedamer i dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei!

 

Hurra for ferdig teppe, MaMI! Og hurra for ferdig mariusbody her :) Endelig! Jeg synes fortsatt armene ser små ut, men de matcher på en måte størrelsen på bodyen over brystet. Lurer på om de ser så små ut fordi nederdelen ser litt stor ut, noe som igjen skyldes at det vel skal være en bleie inni der :) Vel, vel. Finner vel ut av det en dag!

 

Så nå har jeg gjort ferdig to av tre prosjekter som skulle vært unnagjort før bestilling av Drops Merino Ekstra Fine. Har bestemt meg for å strikke samme dress som deg Babysyk. (i samme farge som jakken her: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b20&d_id=8〈=no) Men lurer på hvordan det har gått med garnmengden når du har strikket? Ser at det står i kommentarfeltet på oppskriften at det er ei som måtte bruke tre ekstra nøster på en av de større størrelsene, så lurer på om jeg bør legge inn en bestilling på noen ekstra nøster?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for deg og da Frk Hansen :o) Men du er jo så rask å strikke da. :o)

 

Nå er jeg så trett og sliten at jeg ser dobbelt. Håper jeg orker å feste noen tråder i kveld. Ser med gru frem mot den jobben. Jeg misunner deg litt Zassy som har kommet godt igang med festingen av trådene. Strikker du på pinne 6 på det teppet Zassy? Jeg passet på at den runden hvor jeg strikket rett, så strikket jeg ekstra løst, da ble det lettere å strikke løst på mønsteret. Og når man har tatt opp og kludret til flere ganger og må sitte å nistrirre på mønsteret blir det etterhvert lettere å se hva man skal strikke uten å telle så høyt ;o) Skal vente en stund, så tenker jeg at jeg må strikke et til slik teppe. Søteren begynte på det Drops-teppet, var vel du som foreslo det Frk Hansen om jeg ikke husker feil. Hun er så fornøyd fordi det går så fort å strikke med pinne nr 10 og ser resultater :o) Så jeg tror hun begynner å få litt dilla i hvertfall :o))

 

Jeg tror jeg skal gå igang med den jakken du nevnte babysyk. Synes den var kjempesøt og ganske store pinner. Håper det går kjapt da :o) Er litt utålmodig av meg. :o)

 

Da får jeg hive meg rundt og pakke litt sekker før jeg setter meg ned og slapper av. Har vært slitsomt å begynne for fult på jobb. Godt det snart er helg.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikker med nr 6 ja, men nå som jeg har kommet såpass langt så får jeg bare fortsette i samme fasthet som før, ellers blir det iallefall rart :)

 

Holder fortsatt på å lete etter et enkelt miniprosjekt, men finner liksom ikke noe som frister, lete lete videre :)

 

Håper du fikk slappet av MaMi og i morgen er det helg :-D (og godis..jeg har vært nazi med meg selv denne uken på at jeg ikke skulle spise godterier, så i morgen har jeg "lov", gleder meg, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for dere, og ikke hurra for meg!!!

Føler jeg aldri blir ferdig med noen av delene jeg!!!

Frk Hansen, jeg har vrangborden til knappingen og hetta igjen og jeg har brukt opp det garnet som står at jeg skal bruke. Kjøpte et ekstra når jeg bestilte og kjøpte meg et ekstra idag så jeg får samme innfarging. Så ikke den kommentaren jeg, da hadde jeg sikkert kjøpt mer med det samme. Du skal vel lage i mindre str enn meg, men kanskje du bør kjøpe litt ekstra. Du får nok brukt det opp til noe :)

 

Jeg har strikket kjolen i samme mønster MaMi, den gikk veldig kjapt!! Men kjolen går kanskje litt raskere siden den er strikket rundt og rundt. Men det går jo uansett fortere enn et teppe!! Du er nok ferdig før jeg har fått ferdig mine ting:( Kanskje jeg bare skal holde meg til kluter, hehe.

 

Zassy,du kan prøve å farge med tiss, og gi rapport. Søkte litt på nett om farging igår. Var en som hadde farget i kaffe, og da ble det en lys brun ganske fin farge. Men ser ut som man farger før man strikker da. Tror jeg vil prøve en gang. Har du funnet noe "avlastnings-prosjekt"?

 

Var innom Tjorven idag, der har de noe mykt Rowan garn til -30%. Så ikke førprisen, så jeg vet ikke hvor mye det koster. Måtte bare forte meg bort før det ble for dyrt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, farge med tiss ja.. Var jo det de gjorde i gamle dager. thihihi.... Så Metti var innom og ga deg en liten tilbakemelding, Zazzy. Kan jo gjøre det jeg og. Du sa til meg at du fikk opp november/desember sterkt, men at du var usikker på om det var fødsel eller graviditet. Jeg har foreløpig termin 23. november. =) Det stemmer jo helt med det du sier! Du er skikkelig dyktig!

 

Jeg har et avlastningsprosjekt jeg og. Vottene til min bror sin kjæreste. De skulle egentlig være bursdagsgave (hun har bursdag i slutten av januar), men bare jeg blir ferdig med de til påsken, er jeg fornøyd =)

 

Den lille snella som skal få Mor Signe teppet mitt kom forresten til verden som en liten virvelvind i natt. Hurra!!!

 

Enda et HURRA herfra: Jeg har kommet til nøste nr. 2 på teppet mitt =)

Viste det til noen på jobben i dag (de tror jeg strikker det til en venninne da selvfølgelig) og de mener jeg er et godt mammaemne.. hehe...

 

Ha en fortreffelig strikkeaften, damer. Bare 5 dager igjen til jeg skal på strikkeklubb med venninnene mine. Det gleder jeg meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er ferdig med teppe du skal gi bort da. Hun lå sikkert inni magen og ventet til du var ferdig :)

 

Så bra at du har kommet til nøste 2. Da går det framover! Så heldig du er som skal på strikkeklubb med venninner. Det skulle jeg også ønske at jeg skulle. Men tror ikke det er så mange av mine venninner som strikker, så da kan det jo gå litt dårlig!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må alltid innom her og sjekke før jeg legger meg. Spennende og se om det er noen av dere har vært innom. :o)

 

Jeg er strålende fornøyd med meg selv. Har fått festet alle trådene, og nå er det bare det berømte merket som skal sys på... Er ikke jeg flink?? He he :o)

 

Jeg er derimot ikke like flink til å holde meg på godis fronten... Må ha en liten bit sjokolade hver dag. Var mye flinkere da jeg var gravid, men det kan jo ha noe å gjøre med den intense kvalmen :o)

 

Jeg krysser fingrene for at du blir ferdig med vottene til påske da Lollo, går sikkert bra det :o) Og er enig med babysyk, du er heldig som har strikkeklubb. JEg har funnet ut at det er flere på jobben som strikker, så nå har vi begynt å diskutere garnnøster og mønstre i pausen. Moro da...

 

Men babysyk, du som var innom Tjorven, så du om de hadde merkelapper der? Og var de noe fine? Venter også i spenning på å høre hvordan de svenske er..

 

Jeg har fått et annet problem. Jeg og mannen skal nemlig i bryllup i helga, og skrekk og gru, men jeg aner ikke hva jeg skal ha på meg.... For den kjolen jeg hadde tenkt å bruke er mammakjole, og ser overhodet ikke bra ut på meg nå... Julekjolen passet også med mage, og en annen kjole jeg har er for megapupper :o) He he.. Jeg må nok ut og shoppe litt i morgen, men snakk om å utsette til i siste liten..

 

God natt da jenter. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle trådene allerede?! Det er stålvilje ;)

 

Takk for tips om garn Babysyk - da hører jeg på deg! Rekker ikke å lese alt før jeg legger meg her :)

 

Men det med farging: jeg har lest flere steder om folk som har farget med en saftutblanding (tror jeg det er). Lurer på om det het Koolio, eller Kool Aid? Tror de har ganske sterke farger, ala turkis og knallgult? Jeg synes det er ganske skremmende at vi drikker sånne ting, men neppe noen fare å bruke det til farging. Men så venter jeg samtidig spent på hvordan det går med tiss-fargingen. Uæk!

 

God natt herfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow det sier jeg også, alle trådene allerede? Du er vanvittig flink spør du meg! Jeg ble bare så sint av å feste tråder at jeg kunne ikke ta så mange på en gang, hehe!

 

Ikke funnet noe avlastningsprosjekt enda nei..er litt lat på letingen også da.

 

Takk for tilbakemelding lollo83, hvordan går det med graviditeten? :) Du er flink som har kommet på nøste to! :)

 

Ja da har jeg tisset i en kopp og puttet et garnnøste nedi..det ble ganske raskt en knall blå farge!! neeeeeeeeeida! ;p Jeg har ingen planer om å farge verken med tiss eller annet, er så glad for at farging er unnagjort i garnbutikken i dag så det slipper vi :-D Men ja, har hørt at de gjorde det i gamle dager :)

 

Nå skal jeg prøøve å vaske leiligheten her..lysten er LAV..får se om jeg kommer meg i gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikkeklubb er helt supert. Vi er 3 gode venninner som har tatt med oss felles venninner, skolevenner og søstre/svigerinner i klubben. Vi er faktisk 12 eller 13 stykker med, men det er jo ikke alle som kommer hver gang. Vi treffes en gang i mnd, og bytter på hvem vi er hos. Kjempegøy. Noen nybegynnere, noen som har strikket litt før, og noen racere (pluss en superflinkis... ikke meg). Veldig kjekt. De aller fleste kjenner hverandre fra før, så vi har mye å snakke om. Blir mye babbel og tedrikking.

 

Hahahaahaha, zazzy, jeg så for meg at du faktisk hadde tisset i en kopp og puttet et nøste nedi. Sier meg veldig enig med deg, glad for at fargingen er unnagjort før vi kjøper garnet. Ang. graviditeten så går det veldig bra. Kjenner ikke så mye til noe egentlig... Litt redd for at jeg merker for lite da :-/ litt strekk i lysken når jeg reiser meg og bittelitt om kvelden i magen. Er ganske trøtt for tiden, men ellers ingen symptomer. Ingen kvalme enda... Bank i bordet *bank bank* ;-)

 

Huff, trådfesting er noe drit å holde på med. Jeg har såååå lyst å lage bestemorsrutete teppe til babyen også, men der er det jo 6 tråder på hver rute som skal festes.... og det trengs maaange ruter. Men tror nok at jeg kommer til å kaste meg i det uansett. Synes de er så fine de teppene. Så jeg beundrer deg som har fått festet alle trådene allerede. Er det samme teppe som zazzy du lager?

 

Nei, nå skal jeg på el-kjøp og riste noen sånn at jeg kan få igjen pengene mine for en mobil somhar vært til reparasjon 3 ganger for samme feil. Don't mess whit the pregnant lady!!!, sier bare jeg. Ja, det og.... Jeg har mye kortere lunte nå enn jeg hadde før jeg ble gravid. Så de kan bare vente seg der nede! Nå har jeg ventet i 2 uker lengre enn jeg skulle! ARG! Kjenner jeg blir sint bare av å tenke på det. Brukte faktisk kjempelang tid på å sovne i går, for jeg var så sint.. hehe...

 

Ha en super fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaMi, vil du komme hit og feste tråder for meg også? Når jeg var liten knøyt jeg bare en knute og klippet tråden, det var så mye lettere :)

 

Tenkte jeg skulle begynne med sånn privat fargeri!! Neeeeida. Men har lyst å prøve en gang. Selv om jeg også er veldig glad for at vi kan kjøpe ferdigfarget garn. Har også lest om Kool Aid. Da får man ganske knæsje farger. Lukter visst skikkelig søtt på kjøkkene mens man farger.

 

Jaaa, jeg har strikket 2 pinner på kluten siden sist. Ikke rart jeg ikke blir ferdig med noe, men har rett og slett ikke hatt tid!! Håper å få strikket litt mens jeg ser på tv ikveld.

Snart er det hjemmelaget pizza her, mmmm, da er det helg :)

 

Ha en fin fredagskveld!

 

Fikk du ny mobil Lollo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen ny mobil, nei, men jeg fikk pengene mine tilbake. =) Skal bestille mobil på nettet, det er mye billigere enn å kjøpe i butikken. Var innom på Lefdal for tenkte å kjøpe der, men det er faktisk 800 kroner i forskjell fra butikken og på nettet. Så de gjør det enkelt for meg. Skal ha uten abonnement, for er så fornøyd med chess at jeg ikke har tenkt å bytte =)

 

Hmmm... kanskje jeg skal tipse venninnen min om Kool Aid til farging av buksen.

 

I kveld skal det bli mye strikking på meg! Skal være barnevakt for nevøen min på 1,5 år. Så når han er i seng blir det Eat Pray Love i dvdspilleren og strikking i sofakroken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...