Gå til innhold

Er det flere som strikker mens dere venter på å bli gravide? :o)


Babysyk85

Anbefalte innlegg

Jeg får så vondt på dine vegne, vet hvordan du har det. Jeg tenkte litt sånn etter at jeg mistet første gangen. Og jeg klarte jo å bli gravid før termindatoen. Desverre mistet jeg igjen 2 uker etterpå, så da var jeg like langt. Denne gangen tenker jeg ikke slik. Juli er ganske nærme og vi har enda ikke bestemt oss helt om vi faktisk forsøker igjen. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg. Mannen min sier det er opp til meg, vi har jo tross alt to flotte jenter (dog noe rampete i disse dager.... ;o)) Men siden det er jeg som kommer til å kjenne alt på kroppen så får jeg ta den endelige avgjørelsen. Han vil jo gjerne ha en til, men sier det faktisk går greit hvis vi ikke får en til.

Det sies jo at det ofte kommer når man ikke tenker på det eller stresser, men det er jo som å spytte i motvind, det bare går veldig dårlig spør du meg. :o) Vi er jo heldige jeg og mannen, blir jo forholdsvis ganske lett gravide. Har mine teroier for hvorfor det har gått galt, men fler ikke for å si noe om dette enda.

 

Skjønner godt babysyk at du ikke vil legge ut link til bloggen din her. jeg synes det er tøft gjort å i det hele tatt skrive blogg og være så offentlig/åpen. Jeg tørr ikke det, men har tenkt tanken.

 

Forresten, gjett hvem som har bestilt merker på minanamnband.se i kveld??? Jepp, MOI!!! Og er ikke overrasket over meg selv. Skrev laget av og navnet mitt. Gleder meg til de kommer. :o)

 

Er ferdig med høyre forstykke på jakken. tenkte å legge opp til venstre i kveld, og så bruke det som avkobling i skolearbeidet mitt i helgen. Blir veldig søt da, den jakken. Men ser jeg har strikket noe feil på perlemønsteret på armen, så jeg tviler på jeg gir det bort i gave. Kanskje jeg bare lurer den på tante-gullet mitt som kommer til sommeren :o) Sånn helt diskre, i eplegrønn farge :o)) He he he

 

Nei, nå bare tuller jeg. er nok litt trøtt.

Håper formen er stigende Zassy.

 

God helg, jenter. Blir nok mye innom her i helgen tipper jeg, når jeg egentlig ikke har tid.... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Formen min er fin altså! Har bare hatt strikkepause fordi..hmm..jeg vet ikke :P Strikketøyet har bare blitt liggende der på gulvet liksom, men skal ta fatt snart :)

 

Men nå er det helg og fri og jeg koser meg!! Håper dere også gjør det. Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å ikke tenke på det og ikke stresse har jeg i grunn troa på. Det er bare det at det hjelper null å tro på det ;) Dere er heldige som blir lett gravide, men det å miste for andre gang synes jeg høres veldig tøft ut. Jeg ser for meg at om jeg blir gravid igjen så kommer jeg til å være mer redd enn glad - ihvertfall frem til det kommer så langt at en kjenner liv jevnlig... Så jeg tror nok ikke jeg klarer helt å sette meg inn i hvordan du har hatt det den siste tiden MaMI, rett og slett fordi jeg vegrer meg for å tenke den tanken fullt ut. Men det høres ut som det går bedre med deg etterhvert og det er jeg glad for. Skjønner også at du vegrer deg for å gå på en ny runde med prøving.

 

Jeg liker både den jakka du strikker og den fargen du bruker veldig godt - så resultatet kommer nok til å bli knall! Mindre feil her og der er det nok bare du selv som kommer til å merke :) Men vet jo hvor irriterende sånn er uansett.

 

Her ble det mye skriking om strikkenett sitt salg på merino extra fine - og lite ull, bokstavelig talt! Kom til at jeg har brukt alt for mye penger på garn (har jo minst to, kanskje tre kilo garn liggende) i det siste, og var streng med meg selv. Men før jeg kom dit rakk jeg å bestille en del Pickles Merino Silk... Så nå funderer jeg litt på hva jeg skal bruke det på. Garnet er veldig mykt og godt, og det kjennes litt svalt ut så jeg tenker at det kan være flott til sommerplagg også. Var også veldig fornøyd med fargene. Jeg lurer litt på om det skal bli en jakke, men vi får se.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du er bedre. Sa jeg ikke at det var noe med 14 uker? ;) Måtte det vare resten av graviditeten!

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at det siste svangerskapet var sterkt preget av at jeg mistet i fjor sommer. Og jeg vet med meg selv, for jeg er typen til det, at skulle vi prøve igjen og bli gravide ville jeg ha vansker med å glede meg over svangerskapet. Ja det går bedre med meg nå, men jeg tenker ofte på alt som hente og hvor jeg ville vært nå. Fortsatt veldig bittert, men men.. Ingenting jeg får gjort med det uansett..

 

Må innrømme at jeg er strålende fornøyd med jakken så langt. Ikke fått strikket noe idag, men i går kveld hvor jeg "bare" skulle legge opp maskene, ble det en del strikking før jeg tok kvelden :o) Typisk meg. Men er jo så moro når man ser resultater så raskt. :o)

 

Nå kjenner jeg dårlig til pickles garn, men det går vel an å finne et passende mønster på garnstudio sine sider. Finnes jo mange fine sjal eller bolero jakker. Jeg så på en jakke, som jeg bestilte garn til. Var vel drops alpaca jeg skulle bruke. Den virket lett og luftig, fint sommertøy. Tenkte du til deg selv eller mini-str? ;o) Den vesten jeg strikket var jo også fin. Jeg er litt dårlig til å sammenligne garn, bruker gjerne det oppskriften sier jeg skal bruke. Så slipper jeg å tenke og regne for mye. :o)

Du er flink som klarer å holde deg fra å kjøpe mere garn. Jeg er ikke det. Så nå sitter jeg med mye garn her, og lite tid til å bruke det. Ja ja, da har jeg tidsfordriv en god stund etter eksamen :o) hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dette svangerskapet var preget av at du mistet skjønner jeg godt. Jeg tror som sagt jeg kommer til å ha det likedan. Samtidig så håper jeg jo å bli gravid igjen, heller gå rundt å være redd for å miste enn å være redd for å aldri bli gravid... At du er bitter skjønner jeg også. Jeg har heldigvis ikke vært så bitter ennå. Da det hendte var jeg igrunn ganske forberedt på at det kunne skje, ettersom jeg kjenner/vet om en del som har mistet tidligere. Men jeg merker at det nærmer seg nå, plutselig har vi mange i bekjentskapskretsen som skal ha samtidig eller senere enn vi skulle ha, og når jeg tenker på at vi skulle vært der vi også er det vanskelig å la være å bli litt bitter. Og skulle det skje igjen blir det nok langt verre.....

 

Men, men. Andre ting: Hvordan går det med jakken? Har du fått strikket noe i dag?

 

Jeg startet med en ny bukse fra Myk start jeg. Samme som jeg har strikket en gang før. Den uten seler. Men nå strikker jeg med et pinnenummer mindre. Da blir den mye fastere og finere :)

 

Jeg bruker egentlig ikke å regne så mye. Sjekker vanligvis bare om det er samme pinnenummer og om strikkefastheten er sånn noenlunde det samme. Så satser jeg på at det går bra :) Om det blir veldig vidt/smalt så justerer jeg heller bare litt på lengden slik at det passer en annen størrelse. Synes det er en god del garn som kan strikkes i de samme oppskriftene: jeg bytter stort sett alt i babyull (særlig glad i lanett og drops baby merino), med alpakka (enten sandnes sin mini alpakka eller drops alpakka), eller ubehandlet merinoull (nøstebarn sitt garn eller min nye favoritt shetland soft) og nå også pickles sin merino silk. Synes det virker som de fungerer ganske greit ifht størrelser.

 

Garn er alltid kjekt å ha! Har du sagt hva du skulle ha eksamen i? Når er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!

Har vært litt opptatt i helgen, og når jeg har hatt tid å svare, så har knappen med "svar på dette innlegget" vært borte. Utrolig kjedelig!!!!

 

Trist å lese det dere skriver om altså, MaMi og Frk Hansen!! Kan ikke forestille meg hvorden det er og føles det dere har vært gjennom! Men det jeg har merket MaMi, er at når jeg først "møtte" deg, virket du veldig trist, mens nå virker det som det går mye bedre. Du virker mye mer glad nå, selv om du forståelig nok er preget. Dette gjør meg veldig glad, det skal du vite. Og Frk Hansen, jeg krysser fingrene for deg hver mnd og håper virkelig snart at spiren sitter!!! Det hadde gjort meg veldig glad.

 

For min egen del har jeg klart å skyve babysuget litt unna. Tenker ikke på det hver dag, hver time lenger. Og det tror jeg er mye ved hjelp av dere. Dere har fått meg til å fokusere på strikking isteden.

 

Sov godt og drøm søtt jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter...

Mandag igjen og ny uke :o) Det går unna med jakken, selv om jeg har vært veldig flink til å gjøre skolearbeid i helgen. Har sittet over bøker og pc hver dag og jobbet i flere timer. Så nå gir jeg meg en god klapp på skulderen... :o) Bare satt litt med strikkingen sent på kvelden, når jeg slappet av. Og det går jo så fort med den jakken.. Veldig gøy. Snart ferdig med venstre forstykke og klar til å gå igang med bakstykket. Og har jeg nok garn igjen etterpå så tror jeg at jeg prøver meg på sokkene også... Skal prøve å få tatt bilde og lagt inn her etterpå hvis jeg klarer :o)

 

Du har helt rett babysyk, jeg var ganske langt nede og trist når jeg kom innom her først... Hadde egentlig bestemt meg for å ikke gå innom sidene her, fordi det var så tungt å bli påminnet og jeg følte meg absolutt ikke klar for å høre om prøveperioder, IKM og alt mulig som skrives om her. Men etter å ha tittet litt innom, som en test for meg selv dukket strikketråden opp. Den passet meg helt perfekt. Fikk snakket om noe annet, samtidig som jeg fikk sagt litt om hva jeg har opplevd. Har i hvertfall vært veldig godt for meg å ha dere jenter. Og som deg babysyk, så tror jeg dere har hjulpet meg mye...

 

Nå koser jeg meg over Lollo og Zassy, krysser fingre for deg Frk Hansen , og Babysyk du er jo bare god :o)))

 

Kan ikke si at jeg har noe babysug enda her hos meg. Kjenner at kroppen trenger litt mere tid. Jeg er fryktelig sliten av skole og jobb i tospann, så jeg tror jeg vil bli ferdig først før jeg tar en beslutning.. Så til sommeren får vi se.. :o)

 

I kveld må jeg igjen sitte litt med leksene mine, før jeg skal kose meg med litt strikking. Håper jeg kommer godt igang med bakstykket i kveld. Er så spennende når det går så fort. :o)

 

Ha en fin kveld jenter :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Skulle ønske jeg var like motivert med dressen som du er med jakka MaMi! Må bare tvinge meg selv til å gjøre den ferdig!

 

Har begynt å planlegge neste prosjekt. Det blir en vest til meg selv :) Egentlig hadde jeg tenkt å strikke denne: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=102&d_id=11〈=no i lys grå, men når jeg så på den igår ble jeg usikker. Har kjøpt inn garn, så det må bli i eskimo. Hva syns dere om denne? http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=121&d_id=10〈=no. Eller er det litt for store fletter? Skal også strikke denne, så det er kanskje dumt å lage to med fletter? http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=125&d_id=23〈=no

 

Hvordan går det med buksa Frk Hansen? Strikker du den i riller nå også? Jeg har også lyst å strikke den buksa etterhvert, syns babyene blir så søte med en baggy bukse! Så et bilde hvor det var sydd på en knapp i vrangborden, det var fint!

 

En annen ting: Jeg trenger forslag til hva jeg skal bruke arwetta garn til. Har to nøster, ett rødt og ett blått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buksa er i riller :) Begynte å strikke rundt på ribbstrikkdelen, men kom på hvor utrolig dumt det egentlig er underveis, så fortsatte å strikke frem og tilbake når jeg ble ferdig med den. Tror ikke det gjør noe at jeg ombestemte meg underveis. Synes buksa blir veldig mye finere i det garnet og i et pinnenummer mindre enn sist. Mye fastere, og så synes jeg fargen i garnet er kjempefin. Jada. Selvskryt er viktig;)

 

Jeg likte den siste vesten kjempegodt! En sånn kunne jeg absolutt tenkt meg til meg selv også. Den første syntes jeg ble litt for mye oventil med både stor krage og ermer som står litt ut. Men kanskje det går an å gjøre ermene litt annerledes? Den i midten er jeg litt usikker på. Likte den umiddelbart, men når jeg tittet litt mer så ble jeg også litt usikker på flettene. Men hvor markante de blir har kanskje litt med hvilken farge du velger? Ikke mye råd herfra med andre ord! Selv liker jeg også denne ganske godt: http://www.pickles.no/rett-vest/ men den er kanskje litt vel enkel igjen?

 

Er det arwetta merino? Hvor har du kjøpt det? Det er sånn jeg vurderer å kjøpe fra knit123 eller hva det heter. Med tid og stunder altså.. Det går jo an å strikke noe i striper med de to fargene? Men om du synes det blir litt for mye - hva med en djevlelue i hver av fargene?

 

Lykke til med dressinnspurten! Nå er det vel like før den er ferdig - tenk så morsomt når du får se det ferdige resultatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du er flittig -og flink- med skolearbeidet MaMI! All ære til deg for det :) Håper du synes du ser resultater av det også!

 

God strikkeettermiddag herfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne sett litt mere resultater Frk Hansen, i form av at jeg var kommet litt lengre med skrivingen. Men men, det blir som det blir... Døgnet har ikke flere timer, og sånn er det :o)

Er igang med bakstykket på jakken nå, det går ikke så fort nå, for det er jo dobbelt så langt å strikke ;o) Men jeg kjørte minstejenta på allidrett idag og fikk sitte i 45 min å strikke... Så da gjør det ikke noe at jeg kjører :o)))

 

Jeg likte også den siste vesten best Babysyk. Men dersom man kunne gjort noe med ermene på den første, kanskje fjernet de, så tror jeg den hadde blitt kjemefin. Den med flettene var helt grei, men jeg ville ikke hatt den på ryggen. Ser for meg at det blir klumpete eller noe sånt.

 

Hvilken bukse var det du strikker på igjen, Frk Hansen? er så fullt i hodet mitt nå, at jeg ikke klarer å huske på alt ;o)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. ble litt klokere av vestvalget. Tror jeg begynner med den siste først jeg da. Skal strikke den i lys beige, men angrer på at jeg ikke valgte den grå på bildet, Jaja., Når det gjelder den i eskimo så har jeg 9 grå nøster. Vet ikke om jeg klarer å gjøre om på armene. Syns den var veldig fin når jeg bestilte garn, men nå faller den ikke i smak lenger.

 

Er arwetta classic (80% super merino ull og 20% nylon), og jeg vant det :) :) Men tipper det er kjøpt på knit123. Du må bare kjøpe litt under 200 kr, for har lest om mange som har brent seg med toll der!!! Da blir garnet dyrt! Blir nok djevelluer av det, men vil beholde de selv (sden jeg vant garnet).

 

Har dere vært inne på handlaga2011.blogspot.com? Der er det mange strikkeblogger? Har du sett alle før Frk Hansen? Jeg hadde sett endel av de.

 

Ja, så har jeg farget garn da! Hehe. Resultatet ble så som så. Det ligger til tørk på badet nå. Fargen minner litt om en "kaffeflekk". sånn kaffe ser ut når man søler på en hvit genser. Garnet var ikke helt hvitt, men en anelse gult når jeg begynte, så det er nok litt derfor. Men det ble absolutt brukendes. Blir nok stripete djevellue eller sokker av det. Med den og rosa eller blå.

 

Når det gjelder dressen, så har jeg ikke rørt den idag. Plutselig satt jeg med gult garn på pinnene og strikker nå eggevarmere til påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lys beige passer sikkert veldig fint nå som det går mot litt lysere tider! Jeg forbinder grått mest med vinteren, og nå er det på tide å komme ut av vinterdvalen :)

 

Jeg har allerede stemt på Handlaga! På monstermønster sin blogg selvfølgelig :) Det var et par blogger der jeg ikke kjente til, på listen over beste håndarbeidsblogg. Men flere av de titter jeg innom jevnt. Kaptein Biff sin blogg gjør meg veldig lei meg fordi jeg ikke kan hekle ;) De siste havner nok på lista mi de også. Og så har jeg ikke fått jobbet meg igjennom alle bloggene på de andre listene enda, men jeg tror det kan bli noen nye å følge der også!

 

Morsomt at du prøvde fargingen! Høres ut som et flott stripegarn :)

 

Gleder meg til å høre om arwettaen - er det så mykt som de sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ullvest er jo ikke et sommerplagg da, forhåpentligvis! hehe.

 

Litt usikker på hvem jeg skal stemme på. Men skal stemme :) Nøømade har jeg jobbet sammen med før :) Hun er veldig flink til å strikke. Er ikke en av de 10 finalistene da. Ta en titt på hjerteteppet, det er veldig fint :) det vil jeg strikke en gang!

 

Veldig mange fine interiørblogger også! Får lyst til å være kreativ på den fronten også!

 

Jeg syns arwettaen var veldig myk. Tenk deg merino extra fine med bittelitt alpakka. Det er ikke like "pusete" som alpakkaen da. Men samme tykkelse.

 

Er det til deg selv du strikker buksen? Eller babyen da. Var det i alpakka? Hvilken fargen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng! (om sommerplagg) Samtidig så er det vel bare å innse at det kan være greit å ha en ullvest både vår og høst?!

 

Nøømade er en av bloggene jeg av og til dumper innom. Hjerteteppet var søtt. Likte også den vesten med puffermer.

 

Buksen er til fremtidig baby. Strikker den i pickles merino silk, farge kremet nougat. Liker garnet kjempegodt! (Og enda godt er det, prisen tatt i betraktning:))

 

Synes arwettaen har veldig mange fine farger. Men tror det får vente til jeg kan strikke i gutte- eller jentefarger :)

 

Ellers lukter jeg litt på dette mønsteret om dagen: http://www.torafrosethdesign.no/Kjaerlighetpaapinne.html. Vurderer å strikke en slik kjole til en liten pike som kommer utpå sommeren en gang. Synes mønsteret er veldig søtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt litt på dressen igjen, fikk så dårlig samvittighet for at den bare måtte ligge.

 

Du har så mye spennende garn du! Tror jeg er for gjerrig til å prøve så mye dyrt garn. Hvor mye garn bruker du på buksa? Ble vel kanksje litt mindre på den forrige siden du måtte "jukse" litt.

 

Kjolen var fin! Minner litt om lillesøsterkjole. (Har kanskje noe med at det er samme dame som har laget de, og de er i samme farge) Syns absolutt at du bør gjøre mer enn bare lukte på den :)

 

Jeg sitter her og venter på TR. Første ordentlige TR etter pilleslutt. Og det værste er at jeg klarer å lure meg selv til å tro at jeg er gravid. Selv om det nesten er heeelt umulig! Blir litt oppgitt over meg selv! Er nok bare ustabil etter pilleslutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er en grunn til at jeg er nødt til å ha garninnkjøpsstopp! Forrige gang brukte jeg 100 gram, nå har jeg kjøpt tre nøster, satser på at det skal holde selv om jeg strikker en størrelse større denne gangen.

 

Ja, de kjolene er ganske like. Kunne godt tenkt meg å strikke lillesøsterkjolen også.

 

Helt umulig er det kanskje ikke? Ihvertfall ikke om du ikke vet helt når EL har vært? Spennende! Hva sier kjæresten din? Er det noen endring å spore? Uansett har jeg skjønt at det er utrolig hva kroppen klarer å produsere av lureri... Tre av de fire siste pp har jeg trodd jeg har hatt symptomer som tilsa graviditet. Trodde ikke jeg lot meg påvirke på den måten, men der tok jeg grundig feil :) Men, det var ikke for å ta fra deg håpet. Som sagt: det trenger ikke å være umulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du får nok til en lue også. Jeg brukte 25g til gros djevellue i babyull.

 

vet egentlig ikke når EL var, for jeg har ikke testet etter det, Trodde jeg kjente noe men nå er jeg usikker. Kjæresten min har ingen tro på at jeg er gravid. Jeg har lurt meg selv til å tro jeg er gravid selv om jeg har gått på p-piller jeg da, så skjønner godt at det er mulig, Kommer nok til å gjøre det samme selv! Vi prøver jo ikke å bli gravide, så jeg blir egentlig ikke skuffa, men vil bare at TR skal komme så jeg får orden på syklusen. Før spottet jeg 3-4 dager før, det har jeg ikke gjort nå enda.

 

Forresten så ble garnet mitt ganske fint når det hadde fått tørket helt. Ble vel mellomblondt/lysebrunt - så jeg er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan strikkevenner :o)

 

Hva styrer dere med i kveld? Jeg er helt pumpa i hodet idag, så jeg tenkte å bare slappe av med litt strikking i kveld. Skal straks igang og begynne å felle av under armene, da blir det mindre masker å strikke og jeg tenker det går fortere. :o) Blir så lett utålmodig når det går sakte, sukk..

 

Har dere sett i ukens allers? Der er det oppskrift på verdens søsteste tunika og en slags kortbukse til jente med jordbærmønster... Kjempesøt. fantes i størrelse 3 mnd -3 år. Her er linken: http://www.raumaull.no/media/monster/forsider/202R_mod_8.pdf

 

Fikk nesten lyst til å strikke den, men vet jo ikke va søsteren får og venninna mi venter gutt. :o) Ja ja, søt var den uansett.

 

Da vi begynte å prøve så var jeg gravid hver mnd. Kjente tegn og var helt bombesikker hver eneste gang. :o))

 

Hadde vært moro å sett garnet ditt Babysyk. Så flink du er:o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo helt vill her inne med skrivingen, jenter! Veldig kjekt å lese, men jeg kom meg ikke gjennom alt.... ble litt skumlesing her ja ;) Men sier meg enig med Babysyk at det virker som om du har kommet deg veldig ovenpå etter at du kom inn på tråden, MaMi! =) Og det er veldig gledelig å høre at du føler det sånn også. Og Frk.Hansen, jeg vet hvor skuffende det er at tr kommer måned etter måned. Nå vet jeg ikke helt hvor lenge dere har prøvd, men jeg er sikker på at det snart klaffer for dere og. Og for dere andre jenter også!

 

Har du farget garn, Babysyk? Her går det forresten ikke så veldig fremover med strikkingen. Har ikke hatt ork til å strikke så mye. Vært helt pumpet etter jobb, så det har blitt litt datatid før middag, og så har jeg lagt som et slakt på sofaen og sett på tv. Har begynt på et par spiralsokker som skal bli ferdig til påske, så jeg har et par uker på meg enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt at jeg kanskje kan bruke restene til "liten lue" i Myk start, Babysyk - men jeg synes den er litt jentete slik at jeg lar nok garnet ligge å vente litt.. Om det ikke blir en liten lue så blir det nok en djevlelue av det :) Har bestemt meg for å strikke denne buksa litt kortere også, ikke til helt under armene liksom. Så da blir det nok litt garn til overs.

 

Her har kvelden gått med til strikking (nok en gang) og jeg har kommet til ribben øverst. Må le litt av meg selv. Har sittet og strikket intenst for å komme til ribbestrikken, og ordentlig gledet meg til det. Men når jeg kommer dit er den jo egentlig litt mer dillete å strikke slik at det jo går en del saktere. Skjønner ikke helt hva jeg gledet meg til :)

 

Tunikaen var veldig søt MaMI. Kanskje det dukker opp en liten niese du kan strikke den til :)

 

Det blir spennende å følge med deg nå da Babysyk! Hos meg fortsatte mensen som vanlig etter p-pilleslutt, så det er ikke nødvendigvis sånn at det må bli masse tull med syklusen etterpå. Håper det blir sånn for deg også. Og så håper jeg jo litt på at du skulle slumpe til å bli gravid også - selv om jeg jo skjønner at kjæresten din må være med på laget...

 

Hvor har du funnet mønster til spiralsokker Lollo? Jeg tror jeg har sett noen slike, men aldri mønster til dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strikket litt, på dressen :) *stolt* hehe. Tror jeg jukser litt og dropper hetta. Den skulle brettes dobbelt, og hvis den ikke er i bruk, så tror jeg det blir en stor klump i ryggen. Så jeg lager krage isteden. Må bare rakne opp det jeg strikket på hetta og strikke 2-3 cm vrangbord, og så er jeg ferdig!!!! Bortsett fra å feste tråder, så under armene og skrittet, Og sy i knapper. Men nå ser jeg enden i tunnelen :) og så har jeg strikket en eggvarmer til :) De går fort så så det er perfekt!

 

Så på det settet MaMi, Jeg tror jeg ville droppet den hvite blondekanten på tunikaen, syns det ble litt voldsomt med den.

 

Ja, Lollo, jeg har farget garn :) Med kaffe vel og merke, ikke Zassy sin metode!! hehe. Ble fornøyd til slutt :) Kommer til å gjøre det igjen, men ikke med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes så fort du strikker Frk Hansen. Blir helt oppgitt. Du begynte jo for noen dager siden bare!!! Du må nok strikke one piece til deg selv du, så du har et litt lenger prosjekt! Syns den buksa er i lengste laget ja :) Selv om det er litt søtt også.

 

Sluttet på p-piller en gang for endel år siden også, men da var jeg singel, så da tenkte jeg ikke så mye på syklus og sånn, men mener å huske at den var ganske stabil. Bør vel kanskje ta test snart, skulle hatt TR på mandag hvis jeg har 28 dagers syklus.

 

Hva er neste prosjekt Frk Hansen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en kopi av svigerinnen min på spiralsokkene. Tror hun fikk den fra sin tante som hadde funnet oppskrift i et blad (hjemmet, allers eller noe sånt). Veldig lett, er jo bare 3 rett og 3 vrang, etter 5 runder strikker du 1 vrang 3 rett og så 3 vrang. Flytter liksom bare en og en etter hver 5 runde. Skal se litt mer nøye på oppskriften, og legge ut her. Har den ikke foran meg nå.

 

Ja du er virkelig en racer på strikkingen, Frk Hansen! Kjempeflink!

 

Og så gøy med farging av garn med kaffe da! Hvordan fant du ut at du skulle prøve det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...