Gå til innhold

Er det flere som strikker mens dere venter på å bli gravide? :o)


Babysyk85

Anbefalte innlegg

Nå er det jammen godt det er fredag og helg. Er kjempesliten, så jeg har enorme planer om å sitte helt rolig på sofaen og strikke resten av kvelden.

 

Fikk ikke tak i hun som viste om butikken i Oslo, så jeg vet enda ikke hvor den ligger desverre. Men mener at det er på Majorstua en plass.

 

Fikk mail idag om at de sender merkene fra sigurdhoel.no. Så da kommer de nok om ikke så lenge. Er veldig spent på dem. :o)

 

God helg da jenter. :o)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babysyk spørs om ikke en "nestenopplevelse" bare gjør ham mer skremt da, hehe, kan slå begge veier det ;) Men skjønner du blir frustrert innimellom! Får håpe han kommer etter snart, og i mellomtiden får du gjøre som jeg gjorde da jeg ventet, nyte alt man kan gjøre uten barn og som ikke-gravid og huske at den tiden får du aldri igjen når du blir gravid:) gulp.. skremmer meg selv jeg nå ;p

 

Ble det strikkekveld på deg MaMi? Har kost oss med god mat og godis, norske talenter på tv og strikketøy i fanget her, skikkelig avslappa fredag med andre ord! I morgen tenker vi å gå til byen, kanskje, er 50 minutter å gå så skal se an formen , men kommer jeg meg avgårde skal jeg kjøpe et par garn-nøster til :-D

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du rett i Zassy. Får bare vente og se hva som skjer. Ja, får nyte tiden!! Drikke masse alkohol :P Når du blir bedre så får du nyte tiden du også! Gjøre masse romantisk sammen.

Jeg fikk strikket èn pinne igår jeg! Snufs! Nå er jeg lei av den dressen, så tror jeg vil begynne på en sparkebukse nå.

 

Frk Hansen: Følger du oppskriften helt på den buksa fra myk start? Tenker på strikkefasthet. Jeg skal også bruke alpakka. Er dårlig på beregning når det gjelder strikkefasthet.

 

Håper det blir bytur på deg idag Zassy. Spennende med garnkjøp :)

 

Ha en fin lørdag jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker pinnestørrelse 3 i stedet for 3,5 når jeg strikker rillene. Jeg strikker veldig løst, så jeg bruker alltid å gå ned en halv pinnestørrelse men denne gangen angrer jeg litt på at jeg ikke gikk ned til 2,5. Synes den blir litt for løs.. Det ser ut som det er det som er meningen i oppskriften også, men jeg tror nok jeg satser på litt fastere strikk om jeg skal strikke den igjen senere. Men jeg strikker den uten seler da, lurer på om den er litt løsere enn den med seler? Det er vel den du skal strikke? Tror forresten det er Drops sin alpakka jeg bruker, men det kan kanskje være Sandnes sin mini alpakka også. Ikke helt sikker!

 

I tillegg ser det ut som den blir litt kortere over magen enn etter oppskriften: Ser ut som jeg går tom for gan litt før jeg trodde, så da tror jeg bare jeg avslutter den litt før i stedet for å prøve å finne samme garn som jeg har brukt så langt. Det aner meg at det neppe blir noen suksess :)

 

Om du er lei dressen kan det være på tide med et strikkebytte :) Hadde du bestemt deg for garn til den buksa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter som vanlig og drømmer meg bort i bloggverden jeg :) Tror jeg strikker litt stramt, eller passer. Prøver å være obs på å ikke strikke for stramt. Jeg skal strikke den med seler. Syns også den ser ut som en litt smalere modell.Jeg skal strikke en i brun drops alpakka. Men skal også strikke en i baby merino fra nille - som skal gis bort. Har ikke bestmt hvem jeg skal begynne på. Tror kanskje det er lettere å strikke i baby merino, siden jeg ikke har strikket så mye i alpakka. Kanskje jeg skal bruke pinne 3? Garnene skal bruke pinne 2,5-3 og er omtrent like tynne.

Fortsatte litt på dressen mens jeg ventet på svar, er vel halvveis i raglan-fellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten Frk Hansen, så er det vel ikke krise om den buksa du strikker blir litt kortere over magen, den er jo ikke akkurat kort i livet!!! :P Tror den kan bli like fin om den er litt lavere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg kjøpt mer garn, ble blått og lilla :) Gleder meg til å fortsette på teppet i kveld. Gikk til byen i dag også og er stolt, alt i alt er jeg mye bedre nå, utrolig godt :) Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du strikker litt stramt tror jeg jeg ville holdt meg til oppskriften Babysyk? Jeg tipper jeg strikket den med 2,5 da jeg strikket den, og den ble jeg mye mer fornøyd med. Mulig det har litt med alpakkaen å gjøre nå også, synes stadig den blir mer "slaskete" når jeg strikker med den. Trodde egentlig det problemet var størst i glattstrikk, men det ble altså litt for løst på pinnenr 3.. Så til neste gang er lærdommen tynnere pinner, nok garn og kanskje starte med ribbestrikken over magen litt tidligere. Menmen.

 

Zazzy: så bra at du er så mye bedre nå! Jeg krysser fingrene for at det er uke-14-bedringen som er i anmarsj!

 

Her blir det kveld med mariusbody i brunt, hvitt og sennepsgult på pinnene, etter inspirasjon fra et eller annet bilde på Ravelry :) Har kommet til at jeg nok blir nødt til å bruke pinnenr 2 (!) og det kan jo bli interessant... Men. Mariusbody har jeg hatt lyst til å strikke kjempelenge og nå har jeg endelig funnet en fargekombinasjon som jeg mener funker både på gutter og jenter så da er det ingenting å vente på lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra at du har gått til byen idag Zassy!! Tenkte på deg og håpet at du var i form til det! Du er all grunn til å være stolt av deg selv syns jeg!!

 

Blir til at jeg bruker pinne nr 3. For et styr. Først måtte jeg bytte pinne på teppet, for der var pinne 3 med best wire. Så syns jeg det ble litt hullete, og ville ha pinne 2,5 på vrangborden, men den var også opptatt, så måtte jeg bytte den pinnen også! Når jeg endelig fikk strikketøyet på den pinnen, så klarte jeg ikke strikke magic loop med den, for wiren var for stiv!!! Så måtte jeg bare bytte tilbake. Har brukt en time på 3 cm. Strikker bare vrangborden litt stramt så går det sikkert bra. La opp 2 masker mindre siden jeg strikker rundt og rundt. Leste et sted at kantmaskene sjelden var en del av mønsteret, de gikk med til søm. Gleder meg til å se hvordan det blir etterhvert!

 

Kan jo ta sin tid med pinne 2 ja!! Men du er jo så rask!! Syns også fargekombinasjonen passer til begge kjønn. Syns egentlig den blå også gjør det, siden det er en mariusgenser. Syns marius-strikk er veldig fint, det ønsker jeg meg også!!

 

Nå er det middag og vin her i huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kort innom her i kveld, jeg strikker og strikker for harde livet for å bli ferdig. Tviler litt på at jeg blir ferdig, men har fortsatt håp :o)he he

 

Fikk de merkene i posten allerede i dag. Det var vel torsdag kveld jeg bestilte. De er kjempesøte og jeg gleder meg til å sy de fast på plaggene. Skal bestille med navnet mitt etterhvert. Men foreløpig har jeg bare laget til egne barn og til tantebarn ;o)

 

Den fargekombinasjonen på mariusbodyen hørtes bare helt nydelig ut. Tror jeg må sette det på lista mi :o) Du får legge ut bilde når du kommer igang så vi får se. Evt link til det bildet.

 

Så flott at du fikk deg en fin tur idag Zassy. Er jo så godt når man har vært liggende å komme seg opp og merke at kroppen fungerer litt bedre. :o) Dette går nok bare rette veien skal du se, nå blir nok de siste mnd bare kos. :o) Har du kommet langt på teppet? Jeg har ikke strikket på mitt på en uke, må bare bli ferdig med vesten tenker jeg.

 

Nå er det strikking resten av kvelden. Ha en fin lørdagskveld, jenter :o)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sånn mariusbody har jeg også kjempelyst på :) Vi kjenner noen som kanskje skal lage sånn til babyen vår :)

 

Ja det var herlig å være såpass oppegående i dag, gå rundt i byen en stund og være sosial sammen med venner, uutslitt etterpå, men verdt det ;)

 

På teppet har jeg kommet et stykke, vet ikke akkurat hvor langt for har ikke målt, og ettersom stripene er i forskjellige tykkelser så er det ikke mye å skjønne med at jeg sier jeg har strikket 5 striper, hehe, men det blir fint, nå skal jeg begynne på litt blått så blir det både jente og guttevennlig ;) Men jeg har enda mye igjen ja, men det er greit, koser meg med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kjedelig når det blir sånn Babysyk. Men håper du er i gang nå! Smart det med kantmasken. Det er jo egentlig veldig logisk - men jeg hadde ikke tenkt på det :)

 

Jeg er egentlig helt enig i at bodyen fint kan strikkes i blått og rødt også og brukes til begge kjønn. Men så er det sånn at jeg har tittet litt på noen bilder av mariusbodyen med rundfelling (som alltid på Ravelry) og har tenkt at jeg evt. kunne tenkt meg å strikke den versjonen i blått om jeg skulle strikke til en jente. Vet ikke helt hvorfor jeg har fått det for meg at det passer best til en jente, men er veldig opphengt i den tanken :) Blir egentlig litt irritert av meg selv når jeg er så opptatt av jentete og guttete klær - for egentlig så vil jeg jo ikke være med på å videreføre alt for skarpe skiller mellom klær til jentebabyer og guttebabyer, men jeg er visst ikke så flink til det som jeg egentlig vil være...

 

Men nå er altså en brun body på pinnene og jeg har riktig god tro på den selv også! Har såvidt kommet i gang. Å strikke med pinne nr 2 er jo som å strikke med synåler, så det raser ikke akkurat av gårde. Men jeg er veldig fornøyd med valget - det ser ut til å bli veldig jevnt og fint. Husker at jeg leste på favorittstrikkebloggen min at en av lærdommene fra strikkingen til førstefødte var at å strikke bodyer var ikke lurt: at det er mye bitrere å få bodyene du selv har strikket ødelagt av bæsjflekker, enn kjøpebodyene. Velvel. Jeg har ikke lært av å lese om det ihvertfall :)

 

Det høres ut som teppet ditt blir veldig flott Zazzy! Jeg digger de teppene fra Pickles :)

 

Håper du blir ferdig MaMI! Jeg heier på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Her strikkes det på alle kanter skjønner jeg :)

Og da angret jeg på at jeg sitter med en HVIT sparkebukse på pinnene!! Hehe. Skjønner godt det tipset du leste Frk Hansen. Men tror allikevel jeg vil strikke body til babyen min etterhvert. Kanskje bare veldig noe annet en hvit. Plutselig ble jeg veldig glad for at jeg kjøpte den mørke brunfargen :)

 

Har aldri strikka med pinne 2 jeg, men 2,5 og det går sakte nok det også!!! Da er jo pinne 3 drømmen i forskjell. Ble til at jeg strikket bare 5 cm vrangbord, syns det holder egentlig. Hadde håpet å bli ferdig med første benet idag, men nå er jeg stuptrøtt!!

 

Hva heter yndlignsbloggen din Frk Hansen? Gøy å se om jeg har vært inne på den.

 

Jeg heier også på deg MaMi!! Håper du blir ferdig og får sydd på merke!! Så fort de kom da! Tror jeg må bestille derfra jeg også! Så du vil anbefale de? Hvilken farge var det på de?

 

God natt jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen!

 

Jeg er ikke sikker på om det er like stor fare for flekker på en ullbukse? Det er kanskje gjerne mer klær i mellom da? Men dette kan jeg igrunn veldig lite om! Jeg kommer nok til å strikke flere bodyer jeg også :)

 

Favorittbloggen min er monstermønster sin. Synes hun lager utrolig mange flotte ting - og er flink til å fortelle hva som har fungert/ikke fungert og hvilke endringer hun har gjort i mønsteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen herfra og! =) Så fin den monstermønsterbloggen var, Frk Hansen. Har vært innom en god del strikkeblogger jeg og, men den har jeg ikke funnet før nå. Supert med nye tips om gode strikkeblogger =) Jeg hadde en periode da jeg trålte nettet for strikkeblogger... kunne sitte og bli inspirert i flere timer, og fikk ikke gjort noen andre ting i huset hele dagen. hehe... Har lagret MANGE som favoritter. Liker de som har noen gratisoppskrifter som de legger ut. Siste oppskrift gjennom blogg jeg prøvde meg på var babyselbuvotter uten tommel fra frumæla.com. Måtte faktisk modifisere vrangborden litt i forhold til hennes oppskrift, for jeg synes den ble så stor i forhold til resten av votten. Var en del venninner som fikk sånne votter til jul til sine små.

 

Var du fornøyd med lappene som du bestilte, MaMi? Var inne på siden der og kikket litt, og tror jeg kommer til å bestille derfra også. Er greit når man slipper å betale toll. Har ikke fått snakket med hun som bestilte fra Sverige enda.

 

Jeg er kommet litt videre på teppet, men det går treigt. Har blitt lite strikketid i helgen.. kun litt på fredag kveld mens jeg og mannen så film etter at besøket var gått. Her har vi hatt besøk av venner både fredag og lørdag kveld, og i dag kommer nesten hele familien (mine foreldre, svigers, 4 søsken hvor 3 har med seg samboer, mormor, og mannens farmor) til kake og kaffi kl. 14 for å feire at jeg er blitt 28 år. Føler meg litt gammel, men som min onkel så fint sa i tlf: Det er bare bananer som blir gammel på en dag! =) hehe...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Lollo83 :) Like gammel som meg du da :) (bare at jeg er et år eldre egentlig da, og blir 29 i år..men det er LENGE til ;) )

 

Har blitt så mange tråder på teppet mitt nå så tenkte jeg skulle begynne å feste litt etterhvert så jeg slipper alt til slutt, men er usikker på hvordan jeg skal gjøre det for at det skal bli finest mulig og for at det skal holde! Prøver å google men finner ikke noe særlig, er det en egen "festemetode" eller er det bare å sy litt frem og tilbake og prøve å gjøre det fint? Ettersom det er et teppe så er det jo ingen vrangside heller så er jo greit at det blir så lite synlig som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Lollo83!! Er vel den beste bursadagen din på lang tid, med baby i magen!! Leste et sted om en som hadde bestilt fra den siden din, og hun hadde sendt mail til de og bedt de skrive på konvolutten "Verdi 200kr" Så da tenkte jeg at jeg skulle prøve det, og vips hadde jeg bestilt derfra! Litt lenger ventetid, men det overlever jeg.

 

Frk Hansen, jeg har heller ikke så god greie på babybekledning, men du har nok rett. Skal huske det til body-strikkingen ihvertfall. Den bloggen har jeg vært innom før også! Hun er veldig flink.

 

Så flink du er som fester tråder allerede nå Zassy! Jeg har ikke annet råd enn å sy opp og ned i en rille, følge rillen på en måte, da syns det ikke. Dårlig til å forklare, så kanskje noen andre har bedre metoder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Lollo83! Håper du får en fin bursdag :) Hvordan er det med hemmlighold og graviditet med så mye besøk? Har du fortalt det til familien eller venter dere litt med det?

 

Jeg kjenner meg igjen i det med å surfe på strikkeblogger :) Er så utrolig mange flinke folk! Og så morsomt å se hvordan man kan variere mønster etter farger osv :) Fant en egen blogg som holder oversikt over ulike strikkeblogger, så nå har jeg oppdaget enda flere! Men monstermønster er fortsatt soleklar favoritt :) Adressen til den andre tror jeg er strikkeblogger.blogspot.com

 

Zazzy, vises ikke fargeskiftene særlig godt på en av sidene? Jeg ville passet på at alle trådene ble festet på den siden (om det har en slik side). Jeg liker best å feste tråden i vrangmaskene, ved at jeg syr nålen igjennom hver maske i en rille bortover. Litt vanskelig å forklare, men jeg prøver på en måte å "veve inn" tråden på det viset. Og så knyter jeg en knute i en eller to av disse maskene før jeg syr inn et par masker til og klipper. Pass på at du fester tråden i masker av samme farge, så blir det ikke så synlig. Jeg prøver altså ikke å sy så mye frem og tilbake, men bare bortover i én rille. Festingen vises fortsatt, men ikke så veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det er jo en vrangside sånn sett, så skal feste på den siden, bare mente at teppet bør jo se ganske fint ut på begge sider ettersom det er et teppe :) Da skal jeg prøve bortover i en rille slik du foreslår Frk Hansen, men du knyter altså en knute? Bare en enkelt? skal holde meg til masker i samme farge ja.

 

Greide nettopp å gjøre feil så måtte rekke opp en hel pinne..kjedelig, men heldigvis var jeg ikke kommet lengre heller før jeg merket det. Da skal jeg prøve festing.

 

Er så kjedelig å ta alt til slutt Babysyk, derfor jeg tenkte jeg skulle prøve å ta litt underveis, pluss at det begynner å bli mange tråder som henger og slenger nå, irriterende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Hansen: Nå er jeg der man skal øke 1m i hver side, hver 4.pinne 4 ganger. Det jeg har gjort før er å strikke en maske, og så øke. På slutten har jeg økt før siste maske. Hvordan gjør du det? øker du før første og etter siste maske? Kanskje det er ferdig det blir en sånn stripe hos meg?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gaaad så kjedelig det er å feste!!! Hehe, men deilig at jeg begynte nå istedet for når jeg var ferdig, skal prøve å ta litt og litt etterhvert.. har festet alle trådene så langt og ser fint ut, forsvant bra inn i teppet :) Målte arbeidet og det er 30 cm til nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, men det er VELDIG mye mer kjedelig å feste alle trådene når man er ferdig. Endelig er man liksom ferdig, men neida, bare tusen tråder og feste. Jeg angrer på at jeg ikke festet underveis på dressen! Mange tråder der også. Var noen knuter på tråden, som jeg ville klippe bort, og da ble det flere tråder å feste. Leste et tips som jeg prøvde: ha dobbel tråd når man bytter garn, den gamle og den nye, og strikke ca 10 masker, så slipper man å feste. Men føler ikke at det sitter godt nok, så vil ta noen string allikevel. Kjedelig om det skulle rakne, ihvertfall når jeg skal gi den bort. Det går bare på ensfarget garn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med dagen Lollo83. Håper du får en fin dag.

 

Her i huset har det blitt lite strikking idag. vi får nemlig huset fullt av folk, og merkelig nok så forsvinner de fleste når vi skal rydde og vaske... ;o) Blir nok ikke ferdig med vesten, desverre, men har kommet et bra stykke på vei. Ble lettere å strikke når jeg var ferdig med bærestykket og kun har nederste del igjen. Der er det bare glattstrikk og da suser jeg avgårde. He he :o)

 

Så flink du er som har begynt å feste tråder Zassy. Det bare gidder ikke jeg, men det hadde nok vært lurt, så slipper man så mye på slutten.

 

Lappene var kjempesøte. Gleder meg til å kunne feste dem. De det står laget av tante fikk jeg i svart med lys grå skrift og lysgrå bakgrunn og svart skrift. De med mamma var i lysgrå og rødt og motsatt. Jeg betalte faktisk ikke porto, så for de to osene med lapper (var vel25 i hver) bestalte jeg 200 kr for. Om det var en forglemmelse eller ei vet jeg ikke, men har ikke tenkt å klage. Gikk nok uansett kun vanlig porto på det brevet.

 

Nå skal jeg fortsette ryddingen her. Positive med at alle rømmer huset er at jeg kan spille min musikk så høyt jeg vil ;o)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har økt likt som du gjør Babysyk. Synes det blir finest når det ikke økes i den ytterste masken. Jeg tror det blir en aldri så liten stripe uansett hvordan du gjør det! Synes egentlig ikke det gjør noe jeg?

 

Jeg strikker alltid tre-fire masker med dobbel tråd når jeg skifter garn. Men er redd for at det ikke skal holde, så både syr og knyter i tillegg :o Men er litt usikker på om jeg har tatt sjansen på å knyte de gangene jeg har strikket med tykkere garn - tror i tilfelle det er grunn til å se an garnet litt. Med tynt garn blir jo knuten ikke så stor, kan jo hende den blir skjemmende med litt tykkere garn? Men jeg har knytt når jeg har strikket med Pickles sitt extra fine merino ihvertfall. Og så passer jeg på å bare bruke en helt enkel knute - ikkeno dobbelhalvstikk med båtsmannknop eller hva de heter disse knutene :)

 

Ser jeg må moderere meg litt: når jeg skifter garn pga nytt garnnøste. Når jeg skifter garn pga ny farge går jo ikke det nei :) Når jeg fester tråder der jeg har skiftet farge prøver jeg alltid å feste tråden i motsatt retning av der jeg har strikket, for å dra garnet til siden og unngå hull der.

 

Uansett: henger meg på i honnøren for at du fester tråder underveis Zazzy. Jeg har fortsatt et teppe liggende som jeg strikket for over et halvt år siden som jeg ikke har festet trådene på. Har ikke klart å motivere meg for det enda ettersom det jo uansett ikke skal brukes enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har økt likt som du gjør Babysyk. Synes det blir finest når det ikke økes i den ytterste masken. Jeg tror det blir en aldri så liten stripe uansett hvordan du gjør det! Synes egentlig ikke det gjør noe jeg?

 

Jeg strikker alltid tre-fire masker med dobbel tråd når jeg skifter garn. Men er redd for at det ikke skal holde, så både syr og knyter i tillegg :o Men er litt usikker på om jeg har tatt sjansen på å knyte de gangene jeg har strikket med tykkere garn - tror i tilfelle det er grunn til å se an garnet litt. Med tynt garn blir jo knuten ikke så stor, kan jo hende den blir skjemmende med litt tykkere garn? Men jeg har knytt når jeg har strikket med Pickles sitt extra fine merino ihvertfall. Og så passer jeg på å bare bruke en helt enkel knute - ikkeno dobbelhalvstikk med båtsmannknop eller hva de heter disse knutene :)

 

Ser jeg må moderere meg litt: når jeg skifter garn pga nytt garnnøste. Når jeg skifter garn pga ny farge går jo ikke det nei :) Når jeg fester tråder der jeg har skiftet farge prøver jeg alltid å feste tråden i motsatt retning av der jeg har strikket, for å dra garnet til siden og unngå hull der.

 

Uansett: henger meg på i honnøren for at du fester tråder underveis Zazzy. Jeg har fortsatt et teppe liggende som jeg strikket for over et halvt år siden som jeg ikke har festet trådene på. Har ikke klart å motivere meg for det enda ettersom det jo uansett ikke skal brukes enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...