Gå til innhold

Er det flere som strikker mens dere venter på å bli gravide? :o)


Babysyk85

Anbefalte innlegg

Haha - ja, nå er jeg på vei til sengs og innser at jeg har vært fullstendig på tur! Ble sittende å lure på hva du strikker og hadde litt dårlig samvittighet for at jeg ikke husket det - ettersom du jo har full oversikt over alle her inne! Snakk om å være bortreist..!

 

Jeg tror nok ikke det blir en eplabutikk, men jeg tror sannelig jeg skal begynne med litt julegaver allerede nå. Så slipper jeg kanskje litt stress når jula nærmer seg. Dessuten er det noen babyer på gang både her og der som jeg har tenkt å strikke til, jeg har bare utsatt det litt ettersom det fortsatt er en stund til terminene er. Takk for sparket bak :)

 

Vel, om morgenen er ikke akkurat hverdagskost! Vi har ofte endt opp med å prøve en dag eller to før EL har vært (og har funnet det ut etterpå når jeg har regnet tilbake), så jeg har ikke helt troa på søndagen heller. Tror i går var dagen, og at vi var for sent ute. Ble ikke noen test i dag. Tror kanskje jeg tar en i morgen, men det har jo begrenset verdi å teste bare to ganger med to dagers mellomrom...

 

Nå skal jeg virkelig ta kveld. God natt herfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Julegaver er jo supersmart. Tenker hvert år at jeg skal begynne tidlig med det, men så blir det aldri til allikevel. Syns det er veldig gøy å gi bort hjemmelagde gaver (hvis de er fine såklart)! Du kan jo begynne med barselgavene.

 

Hvordan gikk det med testing? Ble det noe av, eller stod du over?

 

Jeg har ikke fått strikket noe, men nå skal jeg sette meg ned og strikke litt.

 

Forresten, hvilken oppskrift bruker du på ribbevesten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg droppet testingen, fant ut at det vel neppe var noen vits. Er egentlig ganske rolig på det hele nå. Får se om det holder hele syklusen...

 

Jeg brukte denne http://www.ravelry.com/patterns/library/ruths-babytop, rett og slett fordi det var den jeg fant som var gratis :)

 

Har ikke blitt noe strikking her heller. Har vært ute og handlet litt påskepynt og har såvidt begynt påskeforberedelsene her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du klarer å overbevise deg selv om at dere bommet, så du klarer å slappe av rundt IKM. Kanskje dette er deres måned!

 

Søkte litt på ravelry etter vest igår, Så på den du strikker også, Syns den var veldig fin. Men så fant jeg noen norske, og tenkte at det var tryggere :)

 

Sitter her og drømmer om alt babytøyet jeg har lyst til å strikke!! "Sånn vil jeg lage og sånn vil jeg lage, også den". Men, har på følelsen av at det bare blir med tanken fram til jeg er gravid. Tenker på hvilken størrelse jeg skal lage det i, og at hvis det ikke passer til riktig årstid, så er jo det litt dumt. Misunner deg/dere som bare strikker i vei, og ikke ser på det som noe problem. Samtidig blir jeg stresset for at jeg ikke skal rekke å strikke alt jeg har lyst til når jeg først blir gravid! Herregud, blir oppgitt av meg selv!! Det er lov å le og himle meg øynene av med nå altså, hehe) Det eneste jeg "klarer" å strikke, er tepper, for det blir jo ikke for lite. Men er jo begrensa hvor mange tepper man trenger i nøytrale farger også da! Nå må dere banke litt fornuftig vett inn i hodet mitt altså :) !!! hehe.

 

Ellers må dere ha en riktig god helg!!!

Håper det går bra med oppgaveskriving MaMi! Tar det som et godt tegn at du ikke skriver masse her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat for øyeblikket har jeg faktisk overbevist meg selv om at jeg ikke har hatt EL denne måneden. Mangler et par tegn på det. Men det aner meg at jeg kommer til å holde på håpet når det nærmer seg IKM. Men skal prøve å ikke la meg lure av alle luresymptomene denne gangen :)

 

Jeg er jo en av de som bare strikker i vei - men kan jo prøve å overbevise deg: Jeg vet jo ikke hvor du bor, men de fleste plassene i Norge er det alltids noen gråværsdager i løpet av sommeren - der ull kan være kjekt å ha. Om du bor i de deler av landet der det faktisk er litt mer sommer (slik jeg tror du gjør :) så er det vel egentlig bare to måneder om sommeren som du kanskje ikke får bruk for ulltøy. Babyene vokser vel aller mest i de første månedene (?? Her får dere drevne damer korrigere meg!), slik at det er vel bare om du får en sommerbaby du risikerer å ikke få brukt noe av tøyet, dvs. de aller minste størrelsene. Om du strikker litt større størrelser så varer de vel fort noen flere måneder, slik at selv om det er to måneder du ikke får brukt plagget så får du kanskje brukt det litt på våren og/eller høsten? Se for eksempel Nøstebarn i sin voksejakke som er i størrelse 0-8 måneder :) Jeg strikker derfor stort sett i 6/9/12 md. Både fordi jeg tenker at det er det større sjanser for å få brukt - og litt fordi jeg helst vil spare de minste størrelsene til jeg faktisk blir gravid :)

 

Puh! Det ble langt... Og jeg som bare skulle sjekke her inne før jeg hopper til køys :) God natt og god helg herfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har hatt EL, så er det jo fortsatt håp. Men tror du at du ikke kommer til å få EL i det hele tatt denne mnd? Trodde man måtte det for å ha mensen? Men jeg har egentlig ikke peiling!

 

Takk for kloke ord Frk Hansen! Trengte å se det svart på hvit. Tror jeg har fortrengt at norsk sommer ikke er som i varmere strøk! Bor jo på østlandet, men det er jo dager her hvor det kan bli litt kaldt på sommeren også. Kanskje disse tankene også har litt å gjøre med at jeg egentlig vil ha sommerbaby, for det passer best siden samboeren er student, og leser "hele døgnet". Håper virkelig at jeg blir inspirert til å strikke noe til babyen. Hvis ikke skal jeg bare lese innlegget ditt igjen og igjen!!! Smart med sånne vokse jakker/bukser. Og så har jeg jo fortsatt dette bølgeteppe som jeg kan gjøre ferdig :)

 

God natt! Og god strikkehelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke helt jeg heller. Men har jo hørt om de som ikke har EL, men har mensen regelmessig slik at de ikke merker at de ikke har EL. Tenker at da går det vel an å ikke ha EL en gang i blant også, selv om en har mensen? Forrige måned målte jeg jo LH-stigning så det tyder ihvertfall på at jeg hadde EL da. Da jeg var hos gyn ifbm sa, så så den ene eggstokken annerledes ut enn den andre, og gyn forklarte at det var pga egg. Der og da tenkte jeg at det kanskje var fordi neste egg kom derfra, og tenkte ikke på å spørre om det var fordi det ikke var egg i den andre. Synes også alltid at jeg bare "kjenner noe" på akkurat den siden. Angrer på at jeg ikke spurte mer da jeg først var der, men når jeg får mensen neste gang kommer jeg til å ta kontakt med legen for utredning og da finner de vel ut av det.

 

Da passer det nok best med en sommerbaby ja :) Men sommerbabyer må jo ha klær til vinters de også! Hva med å strikke i str 6-12 md? Det er jo plagg som varer ganske mye lenger enn nyfødtstørrelser? Og så kan du jo strikke i (mini) duett - da får du plagg som ikke er like varme. Samtidig er det litt varme i de, slik at de nok både kan brukes på vår/høst og inne om vinteren :)

 

Hvor lenge har samboeren din igjen av studiene?

 

God strikkehelg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Bare en kjapp tur innom idag. Sitter og jobber med oppgaven min, må få gjort mye slik at jeg kan ta helt fri når vi reiser på hytta. Og så har jeg hatt to kvelder "fri" fra skole arbeidet også. Igår hadde jeg bursdag, så jeg tok meg fri. Har hatt ei uke med lite strikking, men igår kveld begynte jeg såvidt på noen fabel-sokker. Har lagt link lengre opp på de. :o)

 

Ellers så går det greit med meg. Litt mye å gjøre for tiden, men sånn er det bare. Trøster meg med at om ca 1 mnd så er jeg ferdig med mye av det som tar tiden min, så da får jeg bare bite tennene sammen og stå på.

 

Ha en fin lørdag.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått bursdag MaMi:) Håper du hadde en fin bursdag! Bra du har fått litt fri - men sikkert lurt å jobbe litt ekstra nå slik at du kan ta ordentlig fri når dere reiser bort! En måned kjennes lenge ut når en står midt oppi det, men det går som regel fort!

 

Lykke til og god påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var MaMi!! Hyggelig at du fikk feiret dagen din da! Du får lade batteriene i påskeferien, så du er klar til siste innspurt!!! Er det den sjokolade-fargen du skal bruke til sokkene?

 

Frk Hansen, tror du ikke gyn ville sagt ifra hvis du ikke hadde egg i den ene eggstokken? Burde ihvertfall gi litt klarere beskjed enn bare i en bisetning syns jeg. Er det ikke sånn at den første eggstokken som er klar til å slippe egg, slipper. Så kanskje den ene eggstokken din "vinner" hver gang. Syns dette her er veldig vanskelig å sette seg inn i jeg. Jeg syns jeg kjenner noe i begge - eller at jeg ikke klarer å skille hvem det er som "vinner".

 

Har du brukt duett før`? Ser den går ut og er til halv pris på sandnesgarn.no. Fant ikke ut hva porto kom på den inne. Frister å kjøpe, men greit å vite om jeg får bruk for den først! Er blitt avhengig av å se på garn på tilbud, men så blir det liksom aldri til at jeg bestiller. Kanskje like greit!

 

Samboeren min har 3 år igjen til han er ferdig med master. Jeg syns det er for lenge å vente med barn til han er ferdig, for jeg har lyst til å begynne prøvingen i sommer/høst. Var egentlig klar i fjor høst også!! Han er litt usikker. Er ihvertfall ikke klar enda.

 

Dette ble langt gitt! Men syns det er veldig hyggelig å spørre dere om råd :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke strikket med duett, men med miniduett. Den var sånn passe å strikke med. Bedre enn bomull (som jeg ikke liker) men ikke like godt som ull. Det har kommet et nytt garn fra sandnes som også er 50/50 bomull og ull: duo. Jeg tittet på det i butikken for noen dager siden men nå husker jeg ikke om det var tykkere eller tynnere enn duetten :) Og så tror jeg drops sitt Lerke også er 50/50. Fordelen med miniduett (tror jeg) er at det er omtrent samme strikkefasthet som babyull, og det er det jo masse oppskrifter i. Flere muligheter å teste med andre ord. Jeg titter også etter salg hele tiden, men ender jo aldri med å kjøpe noe :) Men det er absolutt like greit!

 

Ja, du sier akkurat det samme om gyn som jeg prøver å si til meg selv når jeg er fornuftig :) Godt å høre!

 

Tre år ja. Skjønner at du synes det er en stund. Om han tar et studie som krever så mye lesing så er det vel kanskje ganske krevende å være nyutdannet innen det fagområdet også? Da får du argumentere med at det er bedre å være småbarnsfar under studiet: om det er mye jobbing både under studiet og som nyutdannet så får han ihvertfall bedre fleksibilitet som student ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å strikke i bomull jeg. Strikker jo stadig disse klutene :)

 

Jeg går meg vill i garnverden!! Alt for mye å velge mellom syns jeg!! Hehe. Men er jo veldig spennende. Skulle ønske frakten var rimeligere, for syns ofte den er dyr. Men kanskje greit, ellers hadde jeg bestilt MYE garn!!

 

Skal du begynne med utredning om ca 2 uker hvis ikke du er gravid? Er vel på en måte greit, så kanskje dere kan få hjelp, og bli lettere gravid!

 

Det er et tungt studie han tar (virker ihvertfall sånn på han) og jeg tror han kommer til å stå skikkelig på når han er nyutdannet, for å gi et godt inntrykk. Samtidig så sier han at han ikke vil ha barn nå, fordi han ikke har tid, og gjerne vil gi barnet mye tid! Prøver å snakke minst mulig om det for tiden, så det ikke skal bli mas for han. Håpet er jo at han plutselig en dag har lyst! Tenker at hvis jeg maser, så blir det bare værre.

 

Ferdig med vesten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Nå skulle jeg akkurat inn og høre om alle hadde reist på påskeferie. Hyggelig at det er flere enn meg her :)

 

Du får ventilere all babysyken her, slik at du slipper å mase på ham! Det er bare fordi jeg krysser fingrene sånn for at han skal ombestemme seg at jeg maser på deg igjen:) Likevel, som jeg tror jeg har sagt før: Jeg synes jo det høres ut som et veldig positivt tegn at han gjerne vil gi barnet mye tid!

 

Hvordan ble de klutene dine? Er de gode å bruke? Jeg vurderer å prøve meg på noen.

 

Vesten er ferdig. Synes den ble helt grei. De er jo mer hverdagsfine enn pyntefine, men jeg tror de er veldig praktiske. Jeg tror jeg strikket i str 4 eller 6 md, men tror den ble litt større - så jeg la på litt på lengden.

 

Hadde jo tenkt å strikke mosters babystrømper (fra nøstebarn) med restene av det samme garnet, så startet friskt i går. Rakk å strikke en hel strømpe. Strikket i størrelse 4/12 md. Tenkte tidlig at den så veldig stor ut (hadde ikke redusert pinnenr slik jeg bruker), og da den ble ferdig så den ut som noe som kunne bli for stor for en fireåring... Så nå har jeg for første gang i historien rukket opp et plagg. Fant ut at jeg ikke kjenner noen fireåringer jeg kan gi de til, og x+4 år blir for lenge å vente!

 

Prøvde derfor madam møller babysokker som står på samme mønsterarket i dag - og er veldig fornøyd med det valget. De var både morsomme å strikke pluss at det gikk superfort. Strikket nesten halve sokken mens jeg ventet på å få servert frokost :) Så nå lurer jeg på om jeg skal ta et lite raid i restegarnet og strikke en haug med slike sokker som jeg kan ha å gi i barselgaver til de ikke-aller-nærmeste-vennene som skal ha baby. Strikker litt større ting til de nærmeste vennene (tenker bla å prøve å strikke den kjærlighet-på-pinne-kjolen fra Tora Frøseth), og så ha litt mindre gaver til de vi ikke omgås like mye. De har jo flere slike sokker/labber i Myk start så tenkte jeg kunne prøve noen av de også - er litt gira her :)

 

Tja, om jeg skal begynne med utredning da vet jeg jo ikke helt sikkert, annet enn at jeg har bestemt meg for at det må bli slik! Så får vi se om legen er enig;) Har ihvertfall tenkt å gå til legen da, for da har vi prøvd i ett år. Har forstått det slik at om en ber om utredning før en har prøvd ett år så får en beskjed om å prøve minst ett år først. Synes ikke det er noen grunn til å vente med det etter det. Ser at flere her som har begynt med utredning som sier at det tar av litt av presset og stresset å ha startet den prosessen - da er det liksom ikke bare opp til de lenger. Vi får se. Enn så lenge aner jeg jo ikke helt hva det ligger i "utredning" en gang, annet enn at det visstnok tar sin tid det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg er her fortsatt jeg. Vi reiser på torsdag.

 

Godt jeg kan tømme ut all frustrasjon her inne :) Egentlig er det ikke så farlig om vi ikke begynner å prøve før til sommeren. Min plan var først å prøve på en vårbaby, (så vi har noen mnd å gå på) før det blir sommer eller høstbaby. Hvis det ikke har klaffet da, så bryr jeg meg inne når på året babyen kommer. Har på følelsen av at jeg enten blir gravid første mnd, (eller kanskje nå som vi ikke prøver) eller at det tar laaaang tid.

 

Klutene blir bra. Har bare fått tilbakemelding fra mamma da, men hun syns den er veldig god. Hadde med en på festen på lørdag, og hun ble veldig glad. Er jo kun en liten ting, men mer enn ingenting.

 

En sånn ribbevest er nok velidg praktisk ja. Kan sikkert brukes lenge pga stretchen. Jeg liker babybooties'ene til ellent eventyr, og har fått tilbakemelding fra en venninne om at de har blitt brukt masse :) Kan ikke strikke sokker, så de er et godt alternativ. Absolutt snart restegarn-prosjekt til sånne gaver. Har også tenkt på djevellue i striper. Min ensfarga lue veide ca 25gram, så man kan virkelig utnytte restene. De sokkene i Myk start er også søte da :)

 

Håper legen er enig. Ikke gi deg. Det er vel lang ventetid på mye, så det er ingen ting å vente med. Har du prøvd noen av tipsene her inne? Hostesaft eller bidronning f.eks. Er jo masse å prøve, selv om de sikkert ikke har dokumentert effekt. Det letteste først er jo å ta en sædprøve, men vet ikke om de begynner med det. Og dere har jo blitt gravide, så helt "tom" kan han jo ikke være.

 

Fant dette på min leting etter salg:

http://smuleblogg.blogspot.com/2011/04/garnsalg.html Kommer nok til å ta en tur på Tjorven i begynnelsen av mai ja. Eneste dumme var at Paris (mitt klutegarn) ikke kommer på salg.

Husker du jeg spurte om overgangen på striper? Her var den jeg mente

http://smuleblogg.blogspot.com/2009/07/hvordan-strikke-striper-uten-skjt.html Ganske lang forklaring!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

 

ville bare inn å si hei. Hodet er fullt av så mye med oppgaven at jeg kjenner meg helt utladet. Strikket litt på sokkene igår kveld, fortsetter nok litt i kveld og. :o

 

Kjedelig å sitte nne å jobbe i deilig vårvær, men sånn er livet.

 

Ha en fin søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj, genialt salg! Nå tror jeg jeg må bryte garnløftet... Har jo mast en del om den babyalpakkaen til drops, bør vel absolutt prøve den nå som den er så mye billigere! Har fulgt med litt om det ikke skulle komme noe maisalg på drops, vet at de har hatt det tidligere så regnet med det kom, men trodde kanskje det bare kom på bomull. Dette passer meg bedre :) Var det ikke noe annet bomullsgarn der du kan prøve?

 

De babybootiesene du har strikket lignet ganske mye på de jeg har strikket nå, bare at disse har en hullrad til snøring i stedet for dobbel kant oppe. Tipper jeg prøver de du har strikket også :)

 

Jeg fikk ikke til å se videoen, men tror jeg lagrer den siden til senere. Meldte meg inn og fikk syv gratis strikkeoppskrifter, tror det var flere gratis strikkeoppskrifter å laste inn også!

 

Jeg har prøvd hostesafttrikset uten hell. Men merket en forskjell... Droppet det når jeg testet EL for å kunne sjekke om jeg klarte å følge med litt bedre selv, og tenkte vel egentlig ikke på den denne måneden. Jeg har vurdert enkelte av triksene (vitex og wild yam) men på begge de to har jeg også sett de som har kommentert at det er fare for at en tukler med syklusen/at det kan virke negativt, slik at jeg har vært litt tilbakeholden med å prøve det enda. Tror jeg skal høre med legen først. Vel, nå har jeg bestemt meg for at dette skal sjekkes, så nå psyker jeg meg opp til å ikke gi meg:) Blir litt lett satt ut av å være til legen, men når jeg har bestemt meg for noe så bruker jeg ikke å gi meg så lett ;)

 

Nå får vi straks besøk her så da skal jeg rydde bort pcen, men en god ettermiddag til deg og andre som måtte stikke innom her! Og lykke til med jobbingen MaMI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bryt garnløftet. Det er lov når det er salg i butikk. Men bare fornuftig kjøp!! hehe.

Jeg er fornøyd med drops sin babyalpakka. Men har ingen ting å sammenligne med da. Har bare kjent på sandnes sin i butikken. Er jo ganske stor prisforskjell på de to da! Blir ekstra gøy å handle i butikk,for da kan man se fargene ordentlig.

 

Så ikke at man kunne melde seg inn jeg, Hva slags oppskrifter fikk du?

 

Da er dine booties raskere da, og bruker litt mindre garn. Er vel bare å strikke skaftet kortere, og lage hullrad. Det vil jeg prøve en gang. Plutselig satt jeg med et nytt strikketøy i hendene. Bootiesene fra ullent eventyr, i garnet jeg farget. Strikker i str 3-6 mnd. Ellers er jo tube/spiralsokker eller vottesokker fra myk start genialt for meg som stresser sånn for at tøyet ikke kan bli brukt. Disse passer jo sikkert lenge, siden det ikke er hel.

 

Skjønner at det er "skummelt" hos legen. Jeg syns det kan være vanskelig å få fram det jeg mener hos legen før legen overtar orden. Men håper det går greit med deg hos legen. Det bør jo gå ganske greit, for det er jo ikke til å misforstå eller feiltolke. Men aller mest håper jeg jo at du ikke trenger å dra til legen i det hele tatt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Sandnes et babyalpakka også? Det har jeg ikke fått med meg - må sjekkes :)

 

De bootiesene jeg strikket tapte seg litt da jeg sydde de sammen. Synes ikke de ble så fine som jeg trodde da jeg strikket dem. Men det er mulig det er fordi jeg har strikket de i for stort pinnenummer - selve foten ble liksom så lang i forhold til resten. Så nå har jeg lagt opp til et par av Ullent eventyr sine i stedet - i pinnenr 2!

 

Jeg har vært ganske fornøyd med legen min de få gangene jeg har vært der, men lader opp med argumentasjon om hvorfor de bør starte undersøkelser nå fremfor å vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kjapp tur innom her. Sitter egentlig ute i sola og strikker :)

Kanskje det var viking? Fant det på Bogerud. Tror kanskje det var Viking ja, når jeg tenker meg om. Syns egentlig drops sitt var enda glattere/mykere.

 

Kanskje bootiesene blir finere når de kommer på babyføtter. Jeg er ikke så flink til å sy sammen, så mine blir litt ødelagt av det. Jeg er ferdig med først booties. Måtte rekke opp halve skaftet, for jeg hadde for mange masker. Aner ikke hvor mange ganger jeg har raknet opp når jeg har strikket de før, men det er MANGE. Så mange slurvefeil!!! Når jeg felte av, fulgte jeg Myk start sine Babysokker på to pinner: Når man starter felling: "Fell, snu, Ta første maske løs vrangt av som om den skulle strikkes vrangt." Da ble fellingene mye penere syns jeg. Før har jeg bare strikket første maske rett. Du kan jo også lage skaftet kortere på disse. hvis du vil ha snøring. Jeg brukte pinne 2,5, men syns nesten de ble litt slaskete. Tror jeg har brukt pinne 2 noen ganger, og da blir de strammere :)

 

Håper ikke du får bruk for argumentasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Her har det vært mest jobbing sålangt, så jeg har ikke kommet noe særlig lenger på den bootisen, men regner med det blir litt strikking i løpet av kvelden, så da skal jeg teste det. Synes denne (fra ullent eventyr) er litt mer klønete å strikke - det var særlig det at jeg slapp å plukke opp masker jeg likte med nøstebarn sin, men til gjengjeld ser denne ut til å bli finere. Kan visst ikke få alt :) Lurer på om jeg skal prøve å strikke nøstebarn sine en gang til, med annet garn og andre pinner, og med likedan skaft som den fra ullent eventyr. (Da kan jeg vel snart kalle det min egen oppskrift;)) Håper på at jeg også kan sitte å strikke i sola etterhvert - det hørtes nydelig ut! Så da får jeg vel prøvd litt av hvert!

 

Har vært en tur innom garnbutikken min og gjort research - kjent litt på babysilken :) Men ingen vits i å handle noe nå når salget nærmer seg! Funderer også på om jeg skulle prøve meg på et sånn på veg-teppe fra Pickles i Drops sin ekstra fine merino. Er det det du strikker? Vurderer å strikke to av det til et par jenter som kommer i løpet av høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

 

Har vært litt stille fra meg en liten stund. Sitter og leser og skriver så blekka spruter her. Går alt for sakte for meg, så jeg kjenner jeg er nervøs for om jeg blir ferdig.

Tar meg likevel noen pauser innimellom for å strikke litt. Holder på med de fabel sokkene. Tror fargen heter rose mist. Blir kjempesøt. Men strikker med pinne nr 2.5 så det går ikke så veldig fort. :o)

Vi reiser på hytta i morgen. gleder meg til noen dager fri. Tar ikke med pc, men vurderer en skolebok. Tviler på om jeg får lest noe da, så mulig jeg sparer plassen i sekken ;o) Men har med strikketøyet da. :o)) Har også tatt med litt merino ekstra fine for å strikke en bukse. Tror jeg fikk link fra en av dere, husker ikke helt nå. :o)

 

Vel, får ta siste innspurten for i kveld, frem til frustrerte fruer. Da tar jeg ferie ;o) JIPPI :o))

 

God påske til dere :o)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Vi har vært på en liten kjøretur. Vurderte å ta med strikketøyet, men så gjorde jeg ikke det, og det angret jeg jo på da! hehe. Kløna litt med å plukke opp masker, er jo om og gjøre å få det fint. Var inne på ravelry for å se på bootiesene til ullent eventyr. De var populære!! Var egentlig veldig fine i sånn garn som fabel, mix eller hva det heter. Og så var det noen søte med blomst :) Har lurt litt på når man kan kalle en oppskrift for sin egen. Når man tar utgangspunkt i en eller flere andre. Ser den fra ullent eventyr og myk start er veldig like! Jeg kunne vel nesten kalt den sparkebuksa for min egen, for jeg strikket kortere vrangbord, glattstrikk, endret litt på masketallet og strikket "opp" bak (bedre plass til bleie). Men føler allikevel at den er ganske lik.

 

Greit å gjøre research så du er klar til salget starter. Jeg tenker å handle en av de første dagene i mai, i tilfelle det mest populære blir utsolgt. Skal vel litt til, men det er mange garngale damer der ute!! Jeg strikker dette. http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b13&d_id=23〈=no Er jo ganske likt, men litt tynnere da. I hvit natur babyalpakka. Har på veg teppe på lista, men vil strikke det i litt mer jente eller guttefarger. Og så har jeg litt lyst på et vognteppe i dominostrikk, kanskje i babyull. Tror jeg vil hamstre litt garn til diverse barselgaver i litt farger. Og forhåpentligvis kan jeg bruke det selv!

 

Spurte kjæresten min istad om han hadde tenkt noe mer på baby, det hadde han ikke i det hele tatt. Tolmodigheten lenge leve!

 

Dette ble visst veldig langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske MaMi! Håper du får hvilt og slappet ordentlig av! Og kost deg med familien:)

Kan ikke huske den buksa, men det blir spennende å høre mer om den etter påske!

Jeg skal også se på frustrerte fruer. Hvis ikke jeg sovner, er så ekstremt trøtt!!!

 

Påskeklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte inn å titte jeg også - mange fine varianter :) Nå har jeg strikket ferdig den første. Synes den ser fin ut foran, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få den fin bak, skjønner ikke hvorfor det ble felt sånn rett av der?

 

Jeg har også tittet på disse, nesten som tøfler: http://sockpixie.blogspot.com/2008/01/solution-to-sock-knitters-dilemma-magic.html Mulig de ikke er så praktiske, kan se for meg at de er lette å sparke av, men jeg synes nå de var søte :)

 

Det kan se ut som det enkelte av de som lager strikkeoppskrifter, gjør, er å justere/modifisere andre sine mønster også. Har sett noen blogginnlegg om likheten mellom enkelte mønster og det er av og til veldig likt! Tror det var i dag jeg så en kommentar i dag om at Drops er ganske "flinke" til å snappe opp fra oppskrifter på nettet. Er vel kanskje ikke så rart når de lager en haug oppskrifter hvert år, men...

 

Det var selvfølgelig det teppet du strikker ja, det visste jeg jo egentlig. Tror jeg går for merino extra fine-varianten fremfor alpakka, er jo egentlig ikke så glad i å strikke med det.

 

Da vi for første gang snakket om å få barn passet det dårlig for kjæresten min også. Det gjorde ikke så mye for meg da, for det var vel bare en sånn samtale om at vi ville ha barn på sikt. Men det jeg gjorde da var å gi ganske klar beskjed om når, i fremtiden, jeg mente det var på tide å starte (inkludert argumentasjon om hvorfor det var et bra tidspunkt). Det tror jeg funket ganske bra på ham, ettersom han er typen som trenger å tenke igjennom slike ting nøye (naturlig nok), men som heller ikke er typen som tenker på det på eget initiativ ;) Da måtte han på en måte begynne å forberede seg på det :) Tror det er ganske typisk gutter at de ikke går rundt og tenker på slike ting til daglig!

 

Du får ikke en bedre påske om du dropper å ta med deg boka da MaMi? Jeg hadde en tendens til alltid å ta med skolearbeid da jeg studerte, og det endte alltid med dårlig samvittighet fordi jeg ikke leste på det - tror jeg ville ha hatt bedre ferie/mer ordentlig fri om jeg ikke hadde tatt med... Uansett: god påske til deg! Håper du får en ordentlig fin tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg den beste til å forklare, så jeg tror det bare ender opp med at du blir enda mer forvirret! Har du sett forklaringen i bloggen? http://ullenteventyr.blogspot.com/2009/09/sammensying-av-babysokkene.html Jeg syr den på vranga ihvertfall.

 

Tøflene du viste var søte. Litt mer"pensko" på en måte.

 

Trodde ikke Drops drev med sånn jeg. Trodde det var andre som snappet opp fra Drops, men så feil kan man ta. Er jo veldig mye av det samme ute og går da!!

 

Tror jeg venter med baby-diskusjonen til nærmere sommeren. Vi hadde jo først bestemt oss for høsten, før han ombestemte seg, så jeg håper jo at han vil allikevel når høsten kommer. Har en følelse av at hvis jeg bare hadde blitt gravid, så hadde han blitt glad fra første stund uten å tenke på at han ikke var klar eller at det ikke passet. Men vil helst vente til nærmere høsten.

 

Hva skal dere gjøre i påsken Frk Hansen? Har dere fri? Virker som det bare er oss to igjen her på tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...