Gå til innhold

Er det flere som strikker mens dere venter på å bli gravide? :o)


Babysyk85

Anbefalte innlegg

Ser jo mange som legger til litt ekstra lengde på plaggene for at de skal vare lenger - det er jo i praksis det du også har gjort :)

 

Hvor langt er du kommet etter at bena ble satt sammen da? På buksen uten seler så kommer vel forhøyningen etter ca 40 cm i strm 4-8 md, så det høres jo ut som det skulle passe sånn omtrent der du er nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, har tenkt på de luene i myk start. Hun må bare få fatt i boken. Men hun likte det teppet, mente selv hun kunne klare å strikke det ;o) Hun har også sett på et annet teppe fra garnstudio http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=15〈=no

Jeg har aldri sett pinne nr 20, noen med erfaring på dette? Kan tenke meg det går kjapt å strikke dette. :o)

 

Jeg er ikke ferdig med vesten. Sitter jo bare her inne ;o) Men tenkte å ta ei økt mens jeg sser på bingobanden idag :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det teppet har jeg sett i bruk en gang! Superfint :) Men ikke akkurat noe for en sommerbaby! Veldig tykt.. Jeg lurer på om de tykkeste pinnene jeg har er 15 - og de er tykke. Går nok veldig fort. Eneste som er litt kjipt er at sånne tykke pinner noen steder kan være veldig dyre...

 

Det er jo mange djevleluer på garnstudio også da, om hun vil prøvestrikke litt før hun kjøper boka. Bla denne http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=16〈=no - men den har vi kanskje diskutert før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri så raske dere er til å skrive da!! :) Mistet helt oversikten jeg. Strikket ikke Zassy den lua fra garnstudio? Tror hun syns den var helt grei. Eller så har vi jo Gros djevellue, men du hadde vel prøvd den og var ikke helt fornøyd eller Frk Hansen?

 

Det første plagget jeg strikket var denne:http://fragariabergin.com/?page_id=89 bortsett fra lue og skjerf som liten :) Var ganske grei men kløna selvfølgelig litt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes vel egentlig Gros er finest, det var bare at jeg klønet sånn med strikkefastheten. Strikker jo så løst :P

 

Har du strikket den bodyen? Den har jeg kjempelyst til å strikke (synes jeg skriver det om omtrent alt her inne, men den står virkelig høyt på lista!) Hvilket garn strikket du i? Farger? Hvordan var mønsteret? Det er samme sted som jeg har funnet den mariusbodyen med rundfelling som jeg har så lyst til å strikke også (den lille klassikeren) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje begynne når jeg har strikket 20 cm. Men er jo bedre å strikke for langt enn for kort.

 

Har strikket 2 sånne. Brukte baby-ull fra Europris, begge i lilla. Var lettere å strikke nr 2 enn 1. Men du er jo mer dreven!! Hadde ikke satt så mange merker, så det ble litt vanskelig. Hadde ikke strikket raglan før heller, så surra litt der også. Men nr 2 var grei, går ganske fort. Men jeg strikket superstramt, (for å ikke få hull) Så de ble veldig små!!!! På nr 2 monterte jeg bare en rad med knapper siden den ble så liten. Har sett en variant med knapping midt mellom raglan, og det var også veldig fint!

 

Så du har sett den marius-bodyen ja, tenkte å foreslå den når du skulle begynne, men siden du hadde sett deg ut en favoritt som du skulle strikke til jente, så gjorde jeg det ikke, hehe :)

 

Brukte forresten ca 2 nøster, kanskje bittelitt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg klarte å strikke den! Men det tviler jeg sterkt på. :( Ønsker meg en sånn, og en hel mariusdress!! Har du sett den strømpebuksa som er under bildet av "den lille klassiker"? Den har jeg forelsket meg i!! Men den har hun ikke laget oppskrift på enda. Vurderer å sende mail og høre om den er underveis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ingen strømpebukse? Men det går sikkert an å sende en mail? Det er jo bare et kompliment til henne!

 

Når du ser på oppskriftsiden til den lille klassikeren ser du tre bilder av den i forskjellige farger - den i brunt er det jeg har sett på og nå lager i samme farger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg strikker og strikker for harde livet. Begynner å se en ende på vesten. Og godt er det. :o)

 

Den butikken i Oslo som selger slike merkelapper er faktisk Tjorven. Jeg fant ingenting på nettsidene, men det kan vel være at de har det i butikken.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er strømpebuksen :) Er veldig jentete da :)

 

Hehe MaMi, syns jeg ser deg, strikker og strikker så svetten renner:p

 

Spennende, da vil jeg gå innom Tjorven en dag og se. De har sikkert noen eksempler.

Har ikke fått strikket noe idag jeg :( Men strikket videre på sparkebuksa igår kveld. Blir du ferdig med vesten idag eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei :) Vært litt borte noen dager og vet jammen ikke om jeg orker å lese alt dere har skrevet, hehe, ikke i kveld iallefall ;) Ville bare gi livslyd fra meg :) Her har magen spruttet (er det et ord?:P) fram over natta, kjæresten synes det er kjempegøy! Jeg føler meg småfeit :P hehe!

 

Så utrolig fin den strømpebuksa var babysyk85, noe du tenker på å lage?? Jeg også vil!! :) Den var utrolig fin.

 

Vært litt strikkestopp pga dårlige dager, men nå tror jeg det har snudd litt igjen så får forhåpentligvis kost meg med det i helga igjen. Mistet litt piffen etter at jeg begynte med blå farge for synes det ødela hele det svartgrårosahvite jeg hadde gående..men jeg får bare fortsette å håpe at helheten blir fin likevel, føler jeg måå ha blå også når jeg har rosa, hehe :) Får hive inn litt lilla også og håpe det retter på seg ;)

 

Ha en fin helg alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow! Den var utrolig flott! Men for et arbeid det må være!! Får håpe det kommer et mønster etterhvert :)

 

Her har jeg endelig begynt på mønsteret, noe som betyr at det er pinne 2,5 igjen :) Men det betyr at delingen av arbeidet nærmer seg - og jeg ruer meg bittelitt til å skulle strikke mønster fra vrangen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zassy, hyggelig at du er tilbake! Håper du er bra for godt nå. Har hørt flere føle seg småfeite, men du går sikkert snart over til å se gravid ut :) Kan du ikke legge fra deg teppe til dere vet kjønn og strikke noe annet imens? ingen skam å ha flere prosjekter på pinnene :) Har lyst å strikke den strømpebuksa, men da må jeg ha en jentebaby å gi den til. Og et mønster...

 

Ojojoj Frk Hansen, da har du jo kommet veldig langt!! Heldiggris!!! Men det er vel mønsterbiten som er vanskelig. Kjenner jeg mister litt motivasjonen når arbeidene nærmer seg slutten. Akkurat som jeg tror at når de snart er ferdige så blir de ferdige av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sant, ingen skam det! Hehe, får se hva jeg finner på, vil liksom bare bli ferdig med det også :P Men hvis jeg finner noe som jeg kan bruke det garnet jeg har nå og de pinnene jeg allerede har så kanskje jeg prøver på noe nytt :) Ja den strømpebuksa var nydelig, men passer nok best til jente ja, og så virket den vanskelig, håper du får tak i mønsteret da, si fra i såfall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå har mistet to masker på den siste runden, vet ikke hva jeg skal gjøre, om jeg skal rekke om en runde og se om jeg jeg "finner" der det mangler masker? Litt vanskelig å se det også..ææsj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå har mistet to masker på den siste runden, vet ikke hva jeg skal gjøre, om jeg skal rekke om en runde og se om jeg jeg "finner" der det mangler masker? Litt vanskelig å se det også..ææsj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så kjedelig! Sikkert vanskelig å finne de igjen også, siden det er så masse hull i teppet :( Kanskje du kan se grundig gjennom uten å rakne opp først, så kan du ta de opp igjen på neste runde? Hvis du rakner opp, så kan det jo hende du mister flere masker, syns noen ganger maskene har lett for å rakne nedover. HUff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mønsterbiten er vanskelig :P Eller, så lenge jeg strikker vanlig rundt er det jo ikke så vanskelig. Bare et problem at jeg plutselig strikker veldig stramt! Så er redd for at det skal bli veldig forskjell på bodyen før og etter mønster.. Men å strikke mønster baklengs blir en utfordring!

 

Zazzy: jeg vet ikke helt hvordan mønsteret på det pleddet er - men normalt når du bare strikker rett frem er det jo viktig å ikke miste noen masker - for da vil de fort rekke opp nedover mønsteret og lage en stripe med hull :o I tilfelle ville jeg nok prøvd å rekke opp en pinne. Men sjekk om du kan ha strikket noen masker sammen som ikke skulle vært strikket sammen! Og om mønsteret er sånn at det er mange masker som legges opp på annenhver pinne el og det kan være en av disse du har mistet så bør det jo ikke gjøre så mye fra eller til om du har mistet de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

er det ingen av dere som er her inne i helgen? Jeg har fått strikket litt videre og er nå ferdig med forsiden av bodyen (hurra!) Satser på å bli ferdig med baksiden i løpet av helgen :)

 

Hvordan går det med deres strikkeprosjekter? Har du funnet de forsvunne maskene Zazzy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Blir en stund mellom hver gang jeg er innom her. Har lest meg litt opp på et siste dere har skrevet. Så flinke dere er! Body har jeg og lyst å lage. Mor Signe teppet mitt er ferdig strikket! Hurra! Jeg holdt på å bli gal her på slutten. Nå skal jeg hekle museører rundt hele, men jeg får det ikke til å bli fint, så skal ned til en venninne som er en racer på museører i ettermiddag. Har funnet ut av oppskriften, men det blir bare stygt når jeg gjør det.. hehe... Kanskje jeg hekler for løst? Finner uansett ut av det senere i dag.

 

Jeg kom litt videre på teppet jeg strikker til meg selv i går. Nå har jeg kommet 9 cm på vei. "Bare" 73 cm igjen. Hehe.... Det går seint, dette her. Godt jeg har god tid på meg =)

 

Forresten så har mamma begynt å strikke hentesett i samme mønster som teppet mitt. Var innom hos henne på torsdag, og da viste hun det til meg. Hun har lenge snakket om at hun skulle begynne å strikke igjen, og hentesett måtte jo være bra fant hun ut. Det er sikkert noen hun kjenner som får baby snart, mente hun. Hihi... måtte le litt, for hun hinter så fælt for tiden. Jeg sluttet å drikke kaffi i januar, men hun har nettopp fått dette med seg. Så da jeg fortsatt ikke ville ha kaffi da jeg var på besøk, sa hun at den eneste gangen hun ikke drakk kaffi, var da hun var gravid. Hun ble visst så kvalm at hun ikke taklet lukten av det. Jeg fortalte henne at jeg liker både lukten og smaken, men jeg blir så dårlig i magen når jeg drikker det. Tror egentlig ikke at hun tror på meg da, men det var jo egentlig derfor jeg sluttet med kaffi. I tillegg så er jeg mye mer opplagt etter jeg sluttet med det. Eller dvs. ikke nå da. Nå er jeg konstant trøtt, men likevel våknet jeg kl.8 i morges (fordi jeg måtte tisse, men jeg fikk jo ikke sove igjen i det hele tatt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Har vært på jentetur i helga og stått alpint. Kost meg kjempemasse hele helgen. Skikkelig sliten nå, må jeg innrømme.

 

Ble ferdig med vesten på fredag, den ble kjempesøt. Sydde knappene på utenpå og trykkknapper under. Skal jeg lage en til slik skal jeg ikke bruke kid-silk, men heller en annen farge med alpaca. Ble veldig løst på stripene, og kjempevanskelig å feste trådene.

 

Hadde med meg teppet på hyttetur og fikk strikket noen striper der. Nå har jeg ikke mye igjen. Tenkte jeg skal begynne å feste noen tråder snart også, for å få litt avveksling. :o)

 

Fikk posen med MASSE merino ekstra fine på torsdag og gleder meg til å finne noe å strikke med det garnet. Det klør i fingrene. Men nå skal jeg igang med å skrive heftig stor prosjektoppgave, så jeg ser at jeg får mindre tid til strikking fremover. Starter opp å jobbe 100 % fra i morgen igjen. Gruer meg litt til denne uken, tror den kan bli tøff. Og at jeg kan bli veldig sliten. Men sånn er det, må jo starte for fullt igjen en gang jeg og...

 

Ja ja, det var litt fra meg. :o)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...