Gå til innhold

Er det flere som strikker mens dere venter på å bli gravide? :o)


Babysyk85

Anbefalte innlegg

Ja, det var meg, Lollo83. Den går velidg raskt å strikke, og siden man begynner nederst, så går rundene fortere og fortere å strikke, det liker vi :) Hyggelig å strikke barselgaver da!

 

Frk Hansen, du er vel ikke så "lur" at du strikker den på rundpinne rundt og rundt :P Strikker du striper, siden du tar av restelageret,? Farger? Syns det virker som det er brukt så lite garn i alle oppskriftene i myk start forhold til hva som er på garnstudio, at jeg nesten ikke tror det. Stemmer det, du som har strikket endel fra den?

 

Blir forresten ikke noe djevellue til dressen. Dumme meg hadde jo glemt at det var hette på den, så da dropper jeg det. Dessuten ser det ut som jeg må bruke det ekstra nøste. Håper dressen blir fin! Er ikke helt perfekt der jeg har økt masker, men jeg gjør så godt jeg kan og klarer ikke bedre. Tar opp tråden mellom 2 masker og strikker den vridd rett, blir allikevel et lite hull. Men kanskje det jevner seg ut etter litt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne gangen har jeg hatt vett til å strikke frem og tilbake :) Og da går det sannelig mye fortere enn når jeg sitter og strikker runde på runde vrangt, gitt!

 

Jeg har ikke tenkt på det med garnet.. Synes ikke jeg har brukt så mye garn på de plaggene jeg har strikket. Men mye av det er jo strikket i ganske tynt garn, typisk med pinne 2. Slikt garn er jo mye drøyere enn garn som er mye tykkere. Det kan ikke være det som er forskjellen da?

 

Du får prøve på en annen djevlelue en annen gang! Det er anbefalt strikk :)

 

Tar du opp den tråden du strikker med, eller tar du opp den tråden som går mellom de maskene du allerede har strikket? Tidligere økte jeg alltid ved å strikke en maske i masken under den jeg strikket (ikke lett å forklare slike ting merker jeg!), men nå øker jeg ofte ved å strikke tråden som går mellom maskene i forrige runde vridd rett. Det blir litt hull fortsatt, men mye bedre enn sånn jeg økte før.. Men det er mulig at hullet lettere vises når du strikker i litt tykkere garn? At det da nødvendigvis må bli litt større. Jeg har i det siste strikket mest i tynnere garn og da blir det jo kanskje mindre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sikkert det som er forskjellen. Har ikke strikka så mye i tynt garn enda. Men merker jo at baby alpakka silk'en er ganske drøy.

 

Tar opp den tråden som er mellom den masken jeg akkurat strikket, og den jeg skal strikke. Da gjør vi det vel på samme måte. Da får jeg være fornøyd. Får legge merke til det neste gang jeg strikker med tynt garn. Syns liksom det går en slags stripe oppover der man øker (øker på samme sted hver gang), men det er vel også bare sånn det må bli? Er under/på innsiden av armen, så det syns ikke så godt. Ferdig med første erme nå. Er alltid litt knotete på begynnelsen syns jeg, så det tror jeg får bli i morgen.

 

Du raser jo ivei med disse plaggene dine :) Du må jo snart ha et skap fullt. Etter at dressen er ferdig så skal jeg begynne på "bukse med seler". Skal gi den bort, men blir allikevel gøy å strikke litt smått igjen :)

 

Nå er det natta for min del. Takk for praten i kveld, var veldig hyggelig :)

Natta. Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Hansen, jo jeg har vært sykemeldt i 6 uker, men akkurat begynt så smått å jobbe igjen. Forrige uke var syykt tung, men denne uka har faktisk vært litt bedre, kan nesten ikke tro det, men føler kvalmen letter..kan det være sant? håper! :)

 

Strikket på teppet mitt i kveld også, er så kos for kjæresten spør hele tiden om å få se hvordan det har blitt og sier at det er så fint og at jeg er flink, hehe, koselig :) Har jo mye igjen på teppet, men har kjempelyst til å strikke et plagg etterpå, f.eks en jakke hvis det ikke blir for vanskelig for meg, er så mange fine jakker med store fine knapper på :) Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter. Som dere skravler :o)

 

Merker at jeg er igang på jobben nå. Mye å ta tak i, og har jaggu ikke mye energi selv etter halve dager. Skolearbeidet blir veldig nedprioritert kjenner jeg... Ikke bra, men sånn er det bare. Skal på skolesamling til uka, så da blir jeg vel litt mere gira da. Håper jeg.. :-O

 

Jeg er igang med den vesten, selv om jeg ikke er ferdigmed teppet. Startet med godt mot og strikket i vei. Men må innrømmer at kid-silken er noe herk å strikke med. Så tynn tråd.. Har aldri brukt så lang tid på å få strikket første pinnen. Jeg satt og svetta mens jeg strikket. :o) I tillegg så fungerer nok ikke hodet riktig enda, så når jeg skulle øke andre gangen, klarte jeg å tenke feil og økte med 20 ekstra masker. Og for å spare tid og slippe å legge opp på nytt ( trodde jeg...) så dro jeg opp til den stripa med kid-silk. Men det var ikke lett å få tak i alle maskene, så jeg svetta enda mere mens jeg prøvde å få det til. Jeg brukte mye tid og var skikkelig irritert på meg selv, og mannen min satt og LO AV MEG.. Trur dere han fikk høre?? He he.. Er jo tross alt jenta til broren hans jeg strikker til...

 

Ja ja, er kommet videre men ser at det skal holde hardt å bli ferdig til søndagen.. Håper det går raskere når jeg er under ermene.. Da er det bare glattstrikk rundt.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MaMi :) Du er flink da, selv om det er bare halve dager (kjenner til det) så er det bra at du er i gang :) Jeg har ikke fått med meg grunnen, har du vært syk eller? Håper det går bedre etterhvert :) Men å gå skole og jobbe samtidig er tøft uansett, har gjort det selv og det krever mye.

 

Høres vanskelig ut å strikke med så tynt garn, ære være tålmodigheten ;) Hehe ser for meg mannen som sitter å ler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at det er slitsomt å jobbe halvt når kroppen ikke fungerer. Men det går jo framover heldigvis! Skulle gjerne vært flue på veggen hos dere igår. Sett deg som svettet og bannet, og mannen din som lo. Legger du opp på doble pinner? det gjør jobben litt enklere ihvertfall. Selv om jeg også hater første pinne. For en liten stund siden avsluttet jeg et prosjekt, etter en halv pinne, fordi jeg rett å slett ikke orket første pinne med tynt garn. Så all ære!! Tror du blir ferdig med vesten jeg. Første del tar sikkert litt tid, men så er det jo bare rundt og rundt, og det går fort, selv med tynn tråd.

 

Jeg har fri idag, så nå skal jeg sitte ned å strikke andre erme. Måtte gjøre litt husarbeid først. Men nå er det te og strikking for alle penga :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zassy: Jeg hadde en MA i begynnelsen av feb. Var da 18 uker, mens fosteret hadde dødd ved uke 15. Mistet ganske mye blod og unngikk såvidt blodoverføring. Har brukt en del tid på å komme meg fysisk og ikke minst psykisk etter dette. Var min andre MA i løpet av 8 mnd, så det er nok mye av grunnen til at jeg har brukt såpass tid til å komme meg. Har vært noen tunge uker, men nå går alt så mye bedre, og graviditetsbomullen jeg hadde i hodet har begynt å forsvinne :o) Dog ikke helt, når jeg tenker meg om.. He he :o)

 

Babysyk: Å være flue på veggen her hadde gitt deg en god og lang latter.... Jeg var helt seriøst svett etterpå og hadde vondt i ryggen fordi jeg satt skikkelig anspent og bøyd over strikketøyet... Jeg kan le nå, men det var jaggu ikke noe gøy mens det sto på.. :o) Jeg legger ikke opp på doble pinner, men jeg kan love deg at neste gang jeg begir meg ut på slik tynn tråd blir det doble evt triple pinner ;o))))

 

Skulle egentlig ryddet hus og vasket litt her idag, men jeg tror nesten jeg skal sette meg ned å strikke litt i stedet. Snakk om prioriteringer ;o) En kopp te hørtes faktisk godt ut det også :o)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger nesten alltid opp på doble pinner, bare "bretter" rundpinnen. Syns det er lettere enn å legge løst opp på enkel.

 

Det er klart du må prioritere strikking,MaMi, det er jo tross alt gave :) Og den må jo være ferdig til søndag. Husarbeide løper ikke fra deg uansett. Hvor langt har du kommet på vesten? Jeg har drømt meg bort på internett og sett på så mye fint andre har laget, at jeg nesten ikke har fått strikket, dumme meg. Ville bli ferdig med andre erme idag!!

 

Har sett at mange merker plaggene sine med fine navnebånd. Har litt lyst til å kjøpe sånne, men vet liksom ikke. Noen av dere som har vurdert det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og strikking har blitt prioritert.... :o))) Skal igang med siste økning på øvre del av vesten nå, men må ha meg en liten pause. lage litt matpakker og legge frem klær til i morgen. Skal øke med mange masker, så jeg kjenner at hodet må være ganske klart.. :o) Har bommet nok på maskeantall i det siste, så her er det full skjerpings :o)

 

Her i huset har jeg følelsen av at husarbeidet løper etter meg, i stedet for fra meg. I hvertfall hybelkaninene, he he :o)

 

Så morsomt at du nevner de navnebåndene. Jeg snakket akkurat om dette med ei på jobben idag. Hun nevnte en butikk i Lillestrøm og en i Oslo, men husker akkurat nå ikke hva de heter. Hadde vært moro ha ha slike bånd da. Blir liksom enda mere personlig. Er siker på at man får bestilt på nettet også, man får jo bestilt det meste i disse tider :o)

 

Enda noen timer igjen av kvelden, du får hive deg i litt strikking før leggetid :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ikke ga opp MaMI! Det kommer til å bli en kjempefin gave :)

 

Jeg har også sett de båndene, og tenkt litt på det. Har liksom ikke klart å bestemme meg for hva jeg synes. Dvs. jeg vet vel ikke helt hva det skulle stått på lappene? Ser at en del bloggere bruker bloggenavnet sitt, men ikke har jeg blogg og egentlig synes jeg det er litt rart å merke med det også? Samtidig så merker jeg litt behov for å markere at dette har faktisk jeg strikket ;) Og noen steder så matcher jo lappene plaggene veldig godt også. Litt i tvil mao!

 

Sånn som du har holdt på i dag Babysyk har jeg holdt på en stund også. Det er så mange flotte strikkeblogger og så mye morsomt å søke på på Ravelry at jeg bruker den masse tid på det i stedet for å strikke! Og lista over ting jeg vil strikke blir jo bare større av å surfe rundt slik! Men, ja. Jeg begynner jo å få et lite lager her nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert navnebånd sterkt. Skal bestille meg en bunke, men har ikke hatt penger til det enda. Synes det hadde vært supert å kunne merke alt jeg lager og gir bort med en lapp som viser hvor det kommer fra. Konen til en kompis av mannen kunne anbefale en svensk side. Hun hadde bestilt derfra og var veldig fornøyd, både med pris og leveringstid (og ikke minst utvalg). Du designer ditt eget bånd. Siden heter: www.minanamnband.se

 

Her har ikke strikking blitt prioritert i dag (utenom i pausen på jobb). Klarte rett og slett ikke å holde meg til i morgen med testingen, så tok en billigstrimmel i morges, og den ble positiv!!!!! Pulsen min forsvant til himmels, og jeg har nærmest levd i en boble på jobb i dag.... ;-) Tok faktisk med meg mobilen på do i lunsjen for å se på bildet jeg hadde tatt.... Hahaha... må le litt av meg selv. Etter jobb måtte jeg ta en ekstra test, og den ble positiv den og!! Mannen sa så fint at han tror ikke på det før ikm er over og tr ikke har kommet enda. hihihi... han er nå søt da. Resten av ettermiddagen/kvelden har gått med til rydding, støvsuging og vasking av huset. Jeg har nemlig bursdag i morgen, og skal ha besøk både fredag, lørdag og søndag!

 

Forresten så tror jeg at jeg gjør som Zazzy, og holder meg på strikketråden her selv om jeg flytter inn på 1. tri =)

 

Tror faktisk jeg skal legge fra meg pcen nå, og finne frem strikketøyet. Ha en super strikkekveld videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaMi uff så skrekkelig trist da! Du har vært gjennom mye på kort tid, skjønner godt at det tar tid å komme seg igjen både fysisk og psykisk etter noe sånt :( uff. Sender deg en STOR klem jeg, det var vondt å høre at du har hatt det så tøft. Flink du er som er på vei tilbake til jobb og alt nå da, selv om det er tungt kan det være godt å få tankene opptatt av noe annet. Håper det går bra med deg videre.

 

Her er jeg på min fjerde "stripe" på teppet :) Det går unna, i begynnelsen måtte jeg virkelig tenke meg om når jeg var på den pinnen der det er "mønster" men nå har jeg det virkelig inne i fingrene, så den pinnen går nesten raskest av alle, hehe. Det blir så fint og er så gøy å se at det vokser og vokser :) Tenkte å kjøpe meg lilla og grønt garn også i løpet av helga kanskje, så blir det et fargerikt og fint teppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi gratulerer Lollo83! Så gøy da :) Skjønner følelsen av at man liksom ikke tror det helt, jeg tok maange tester i begynnelsen, hehe. Ja hold deg her du, dette er den koseligste strikketråden, og jeg har prøvd et par andre også,hehe, men det er så mange koselige folk her inne så jeg holder meg her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri, her var det kommet mange innlegg på kort tid!!

Først og fremst: GRATULERER til Lollo!!! Utrolig gøy å lese!! Tror faktisk jeg også kunne funnet på å sett på bilde på mobilen i smug :) Var en fin før-bursdagsgave!

 

Var inne på den siden du anbefalte istad. Det eneste som er dumt er at den overskrider 200kr, og da må man betale toll. Har hørt om noen som har brent seg på dette. Vet du hvordan konen til kompisen av mannen din hadde løst dette? Ellers har jeg hørt at båndene derfra er veldig fine!! Var også inne på sabo.no, der har de også helt greie navnebånd.

 

Frk Hansen: Jeg har også tenkt på hva jeg skal ha på båndet. Syns det er så mange fine/orginale navn på mange blogger. Hva med Made by "frk Hansen"? Har sett noen har Homemade, men da står det jo ikke helt hvem som har laget plagget da. MaMi, kanskje du kunne hørt hvor den butikken i Oslo lå, hadde vært gøy å se hvordan båndene så ut der.

 

Tror du blir ferdig med vesten MaMi. Snart er det bare plankekjøring igjen!! Heier på deg! Hadde vært gøy å få gitt den på søndag. Jeg har kommet til raglan. Syns det er ganske vanskelig å strikke der for ermene er, veldig trangt!! Tar ganske lang tid på den vrange siden!!!! Men går jo framover. Ihvertfall når jeg strikker, og ikke sikler på blogger. Skulle gjort begge deler samtidig :)

 

Zassy: Så gøy at det går så fort. Håper jeg også kommer skikkelig inn i det når jeg begynner å strikke teppe for fult. Jeg bruker skikkelig lang tid på den pinnen med mønster. Du nevnte jo at du kanskje ville strikke jakke. Har sett at det finnes jakker som strikkes i ett stykke, med bare rette masker, de er ikke så vanskelig. Men jeg tror du hadde klart noe mer avansert også jeg da! Du er nok flinkere enn du tror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja her inne må man oppdatere seg ellers er det skravlet en halv side før man vet ord av det! ;) Finnes det jakker i ett stykke altså? Hørtes intr ut!! Ja jeg har en tendens til å TRO at jeg er flinkere enn jeg er iallefall, hehe, men så går det ikke så bra likevel :P men jeg skal prøve meg jeg! Gir ikke opp ;) Var så gøy å se mer inne på den pickles-siden, så mye søte plagg, små kjoler, vester osv. Gleder meg allerede til å bli ferdig med teppet så jeg kan starte på et plagg :-D Hadde jo tenkt å se an fargene på teppet når vi får vite kjønn, men fortsetter det i denne farten er nok teppet ferdig før vi skal på ul, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye med positiv test Lollo83. Så utrolig koselig. Tok mange tester selv nå sist før jeg trodde på det.

Og takk for tispet om den svenske siden. Tenker jeg sjekker den ut etterpå. :o)

 

Tusen takk for klemmen Zassy. Det går etter forholdene veldig bra med meg nå. er godt å kjenne at jeg begynner å fungere sånn nogenlunde normalt igjen. Har vært ganske tungt, men jeg tror nå at all motgang gjør en sterk i det lange løp. Og disse opplevelsene har gjort noe med meg som jeg bare må finne ut av. Jeg setter mere pris på det jeg har, barna mine og mannen min. Nå ønsker jeg bare at syklusen skal fungere. Om vi prøver igjen vet jeg ikke, det har vi ikke bestemt oss helt på enda. Men jeg kan rett og slett ikke fordra å ikke ha kontroll, og nå aner jeg ikke hvor jeg er i syklusen og det plager meg. :o) Og jeg har tatt op strikkingen for fullt, og hadde neppe kommet innom denne tråden uten dette. Og jeg storkoser meg her, jenter, sammen med dere. :o)

 

Det går fremover med vesten. Men nå skal jeg øke litt masker før jeg legger meg. Send lykkeønskninger, har hatt en vane med å rote i det siste på dette området. Hi hi :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal finne navnet på den butikken i Oslo i morgen, og jeg tror den ligger på Majorstua. Mener å huske det. :o)

Jeg håper jeg blir ferdig. Både svigerbror og konen er kunstnere og setter pris på ting som ikke er masseprodusert. Så jeg håper og tror de blir glade. Vi fikk forøvrig henne til å lage gifteringene våre, så vi har ganske spesielle ringer. :o) Gjett om jeg er stolt for det da. He he :o)

 

Forresten, sern å i boka Myk start side 104. Ang merkelapper, at man kan sjekke ut siden sigurdhoel.no. Der koster det 100 kr for 25 merker med ferdig tekst pluss vanlig porto for brev. Kan bestille egen, men står ikke pris på det. Jeg bestilte laget av mamma og laget av tante. Regner med det blir en del plagg til mitt lille kommende tantegull. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sett noen sånne jakker, men husker ikke hvor nå. De har en i myk start boka, kanskje du kunne få lånt boka på biblioteket. Inne på pickles har de utrolig mye søtt ja. Og de babyene som er modeller er jo så bitte små!! Går nesten fortere å strikke plagg enn teppe,for plaggene er jo så små :) Du kan jo vente med teppe til dere vet kjønnet og begynne på noe annet. Men tror det blir veldig fint med litt farger jeg!!

 

Skal krysse fingrene for deg MaMi! Hvis du er for sliten er det vel lurt å vente med vesten til i morgen. Jeg gjør lettere feil når jeg er trøtt! Og da blir det bare værre.

 

Idag skulle jeg egentlig tatt en p-pille (har hatt den pillefrie uka nå). Første gang i historien at jeg ikke går på p-piller mens jeg har kjæreste. Så nå er det igang med å tolke syklus. Blir vel ikke lenge før jeg kjøper EL-tester for å teste om jeg har det. Neste gang jeg begynner på p-piller igjen har jeg mest sannsynlig en baby. Syns det er litt rart å tenke på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj - her hadde det plutselig skjedd masse! Gratulerer til deg Lollo83! Jeg syntes det var skikkelig smart å ta bilde av testen, jeg! Selv tester jeg EL for tiden og begynner raskt å tvile på hva det egentlig var jeg mente å se på testen forrige gang - så bilde var lurt :) Uansett: kos deg masse med graviditeten - men hold deg gjerne her :)

 

Zazzy - nøstebarn har en voksejakke i str 0-8 md som strikkes i et stykke, i riller. Synes den er ganske søt, med hette. Litt sying her og der men det går nok bra. Og så er det en rillestrikket jakke i nøstebarnboka, jeg har ikke sett mønsteret, men har sett noen utgaver i den som er strikket i to farger - annenhver i hver rille. Tror den strikkes med rundfelling, da slipper du så mye montering! Når har du UL?

 

God natt herfra!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, jenter!! Måtte ta en til i morges for å se at streken fortsatt kom opp, og det gjorde den ;) Greit med en som har testet ut de andre strikketrådene, og likevel anbefaler denne :o)

 

Ang lappene så skal jeg høre med hun som bestilte fra sverige. Toll liker vi ikke. Hadde vært greit å holde seg under 200 for å slippe unna det. Skal sjekke ut den andre siden som ble nevnt også. Sender de fra Norge eller? Hadde vært greit med en butikk i Bergensområdet som solgte sånne, så kunne jeg bare gått der og kjøpt. Jeg har blogg, og legger ut en del av tingene mine der. Men der er jeg ikke anonym, så den får dere ikke se før senere :o)

 

Endelig er jeg begynt på fellingen på Mor Signe teppet mitt. Går ikke fortere, men det virker hvertfall sånn ;) hihi... På søndag kommer min søster med en bunke lapper som skal hekles kant rundt. Hun har strikket lappeteppe i barselgave til en venninne av seg, men jeg lærte henne å hekle på tirsdag, så det går litt treigt. Så jeg skal hjelpe henne med å få teppet ferdig. Tror det kommer til å bli kjempefint. Hvitt med lilla heklekant rundt hver lapp, og tilslutt rundt hele teppet =)

 

Nei, det er vel på tide å komme seg i dusjen før jeg skal på jobb. God helg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Babysyk og Frk Hansen :) Har ul i begynnelsen av april :)

Babysyk det er rart å tenke på ja, med de p-pillene, husker godt når jeg sluttet selv, sluttet egentlig mest pga hormoner da jeg, og merket godt endring da jeg var pillefri, tror ikke jeg tålte dem så godt så lurer på hva jeg skal bruke slags prevensjon senere..ble en mye gladere person uten p-piller for å si det slik, hehe. Du skal se at en dag gidder ikke kjæresten hoppe av i svingen eller ta frem kondom (eller hva dere tenker) og vips er du gravid! hehe, håper det for din skyld da :)

 

Det teppet hørtes veldig fint ut Lollo83 :) Lilla er en av yndlingsfargene mine! Jeg har også litt lyst å hekle igjen, gjorde det litt før, men har glemt så mye av det tror jeg..lagde sånne lapper jeg til teppe da også, men det var et spleiseteppe som ble loddet ut så jeg fikk ikke nyte det etterpå ;)

 

Ha en fin helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du merket endring! Håper jeg også gjør det. Og så håper jeg humøretsvingningene skyldes pillene, og ikke PMS!! Tenker å hoppe av i svingen. Jeg gidder ikke det kondomstyret. Hvis han en gang gir etter for fristelsen og ikke hopper av, så tror jeg han har kommer med angrepiller dagen etter om han ikke er klar. Han gjorde det i begynnelsen. Men jeg vil egentlig ikke bli gravid uten at han vil det da.

 

Sabo.no sender fra Norge ja. Og sigurdhoel.no. MaMi bestilte jo fra sigurdhoel.no, blir spennende å høre dommen når hun får de. Hvor lang leveringstid er det MaMi? Syns den siden virket så rotet i forhold til sabo jeg. Tror jeg venter med å bestille til du har fått dine, og ser om du er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du si til ham at det ikke er bra å bruke angrepiller for mye, så hopper han ikke av i svingen så får han ta det som skjer da ;) Det ER jo heller ikke bra å bruke det for mye, skal ikke brukes som prevansjon. Men skjønner godt hva du mener, jeg også ville jo at kjæresten skulle ville! Og det gjorde han jo også, nå skjedde det jo ting i livet mitt som gjorde at han virkelig fikk tenkt seg om og se hvor kort livet kan være osv, som gjorde at han bestemte seg for at nå prøver vi selv om han kanskje ikke var helt "klar". Og det er jo faktisk 9 måneder å gjøre seg klar på..men samtidig så er jeg gla vi begge hadde tatt avgjørelsen når det først klaffet, for så dårlig som jeg har vært så er jeg glad jeg hadde en veldig støttende kjæreste underveis ellers vet jeg ikke hvordan jeg skulle klart meg. Er dere de første i vennegjengen som tenker på barn eller har dere noen rundt deg som har fått? Har inntrykk av at det betyr mye for gutter..de vil ikke være de første og eneste..jeg fikk nettopp vite at venninnen min også skal ha barn, og da ble kjæresten min veldig glad og synes det er godt at det er flere i samme situasjon, tror han var litt redd for å "havne utafor" i vennegjengen også. Tror gutter generelt ikke er "klare" og tror at de må føle seg helt dødsklare før de prøver, hehe, samtidig er det jo viktig at de ønsker det, så er jo vanskelig..men du kjenner jo kjæresten din best. Det er så godt å se nå at min gleder seg og virkelig vil dette, og jeg er glad vi ventet istedet for at jeg skulle presse det gjennom, men det er haaardt når man e babysyk ;) oi ble litt langt dette, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nei, det er jo ikke riktig at han skal "tvinge" meg til å ta angrepillen bare fordi han ikke klarer å beherske seg :) Kommer ikke til å bruke det som prevansjon. det tukler jo også med syklusen. Tenk på de som lurer kjæresten, og blir så dårlige som du har vært/er. Tror ikke de har det lett, uten den støtten. Dessuten tror jeg ikke gleden over å være gravid hadde blitt like stor. Så jeg vil ikke bli gravid før vi skal prøve. Har sagt til han at jeg kan bli gravid selv om han hopper av i svingen, så han får vurdere selv om han tar sjangsen eller ikke. Så får han stå for det også. Får bare vente å se hva som skjer når TR er borte.

Er ei venninne som har barn. Og en jeg tror snart kommer til å prøve. Ellers er det ingen, Så det er ikke noe babyboom her. I hans gjeng har ingen etablert seg. Men han har akkurat blitt onkel, så jeg håper jo det skal føre til at han får lyst på baby. Ellers tror jeg ikke han tenker så mye på hva kameratene gjør egentlig. Tror kjæresten min egentlig bare trenger et spark bak. Så kanskje en sånn "nestenopplevelse" gjør at han blir klar. Kanskje jeg må late som TR er forsinket en gang så han får føle litt på det, hehe, Huff! er jo litt slemt da.

Ble langt dette også! hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...