Gå til innhold

Er det flere som strikker mens dere venter på å bli gravide? :o)


Babysyk85

Anbefalte innlegg

Husker jeg ofte fikk vondt i magen som liten når det skulle vaskes, hehe :)

 

MaMi; Gøy at du fikk litt forskjellige farger da! Men ellers syns jeg det var dyrt! På sabo.no betaler man 160kr for 100 lapper. Da er riktignok alle like. Jeg endte opp med minanamnband.se Leste mye positivt om dem Litt usikker på hva prisen blir til slutt, for prisen endret seg, og det stod fortsatt SEK, men mistenker at de mente NOK. Og så klarte jeg for sikkerhetsskyld å bestille 2 ganger da!!! Er så typisk meg å gjøre sånn! Men har bare betalt for den ene, så håper den andre bare blir slettet. Skrev mail i tillegg. Tok 15-20 virkedager, så da er de her om 3-4 uker.

 

Kjedelig at du ikke rakk å bli ferdig. Men du kan jo evt vise dem hva de skal få da. Må bare rekke å levere den før den blir for liten :) Ha det hyggelig med besøk da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok en sjangs, og satset på at du økte i siste maske. Var bare 4 økninger, og det er jo mellom beina, så det syns ikke uansett tror jeg.

 

Med eskimo og lignende garn, har jeg tvinnet de sammen, da skulle det tovet etterpå, det har gått helt fint. Jeg syns knuten på drops sin merino extra fine var for stor (de hadde skjøtet på garnet og laget en knute) så den klipte jeg bort. det var dobbelknute da. Tror alle får sin egen metode som funker. Noen fester for lite og andre sikkert for mye. Men kjedelig er det uansett!! Hehe

 

Hvor langt har du kommet med bodyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok Babysyk :)

 

Det har ikke blitt så mye strikking i dag, men jeg nærmer meg å kunne sette front "lappen" og bakstykket sammen her nå :) Det går ikke akkurat raskt i pinnenr 2! Måtte stå opp i morges for å kontroll-lese mønsteret etter at jeg hadde kommet på at det sikkert var lagt opp til at det må klippes opp for å montere armer. Det er helt uaktuelt å prøve seg på! Selvfølgelig var det lagt opp til det i mønsteret, men jeg har lagt opp en plan for å slippe det!

 

Hvordan går det med buksen? Hvilken av dem var det du begynte på? Og hvordan går det med strikkefastheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk: Jeg bruker å bestille merkelapper fra Sabo til å merke ungenes klær. De lappene er mye smalere og lengre og ikke fine nok til at jeg vil sy dem på. Hvis det ikke går an å spesialebestille da, men da blir det vel dyrere. De er geniale å feste med slike tag its på klærne, og veldig lettvint. Disse lappene jeg fikk var mye mindre men bredere. :o) Skal etterhvert prøve den andre siden, men da tenker jeg at jeg skriver navnet mitt eller noe slikt. Håper du ikke får to pakker da, men siden du bare har betalt for en så går det vel greit. :o)

 

Besøket i dag var veldig hyggelig. Men nå er jeg jaggu sliten. Har måttet pakke i kveld, for jeg reiser på skolesamling i morgen tidlig. Liten husmorferie også. Sover jo på hotel i to netter. Mye tid til strikking da ;o) Gleder meg, selv om jeg alltid savner jentene mine og mannen min veldig mye. Da er det veldig godt å komme hjem igjen..

 

Svigerbror og kone drar ikke hjem før neste helg. Så da rekker jeg å bli ferdig til det slik at de får vesten da. Så jeg orket ikke å vise noe idag. Skal jo feste merkelapp på, så de vet at det er jeg som har laget den uansett ;o)

 

Den monstermønster bloggen var kjempefin. Har sittet litt å sett på den i kveld. Mye inspirerende der :o)

 

God natt dere. Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaMi: Da var det bra jeg ikke bestilte fra sabo!! Var på nippet til å gjøre det, men ombestemte meg. Syns de virket litt mer som hemper, enn merkelapper, Akkurat som du sa, lange og tynne. Trodde egentlig de fra sigurdhoel også var sånn. Fikk svar på mail om at de hadde slettet den andre bestillingen. Kan gi deg en dom før du bestiller. Kan tenke meg at jeg ikke bruker de opp med det første :)

Deilig med husmorferie da!! Da er det ekstra hyggelig å se familien igjen! Her skal samboer bort, så jeg blir hjemme alene fra mandag til fredag. Deilig, men litt ensomt også.

 

Frk Hansen: Da har du jo kommet et stykke da. Nå er det vel bare glattstrikk rundt og rundt til du begynner med mønster? Syns også det virker skummelt å klippe i strikketøy. Jeg kommer helt klart til å velge en uten klipping. Egentlig helst uten mønster også, for jeg har aldri strikka mønster før. Kanskje jeg kan bestille en fra mamma når den tid kommer.

 

Går bra med buksa, eller beina da, som det nå er ;) Begynte på den i baby merino "bukse med seler" Tror det går bra med strikkefastheten, men den er bittelitt gjennomsiktig. det får den bare være for jeg har ikke andre pinner. Skal snart begynne å øke på 2 bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt gjennomsiktig gjør ingenting :) Andre benet alt - da suser du jo avgårde!

 

Lurer på om det skjer noe rart med siden min her? Har sett at MaMI har skrevet et innlegg for over en halvtime siden - og har sjekket mange ganger for å lese det, men det kommer rett og slett ikke opp? Men ditt innlegg ser jeg Babysyk - og det ser ut som du har lest et innlegg fra MaMI jeg ikke har lest. Irriterende altså! Det har jo blitt fast rutine å stikke innom her minst en gang om kvelden og jeg vil jo få med meg oppdateringene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bra. Var derfor jeg strikket så stramt før, for å unngå hullene, men det resulterte bare i alt for små plagg :( Nå prøver jeg å ikke strikke for stramt.

 

Det er bare MaMi som har trykket på besvar innlegget litt lenger oppe. Er kanskje 5 innlegg opp eller noe :) Viktig å få med seg alle oppdateringene!

I morgen tenkte jeg å ta turen innom "Du store alpakka" Håper virkelig at det er noen knallgode salg, selv om jeg ikke akkurat er garnfattig! Men er lov å kjøpe når det er salg :)

 

Nå er det natta på meg!

Sov godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!

 

Jeg var innom Du Store Alpakka etter jobb idag, og til min store skuffelse så var det ikke salg på garn! Kanskje like greit, så får jeg brukt opp noe av det jeg har. De hadde ett garn på tilbud, Faerytale, alpakka, i sennepsgul og lysblå/turkis, 30kr nøstet. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte, for jeg ser at Trollungejakke i Myk start strikkes med Faerytale.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg endelig en forklaring :) Det er så ofte det tar litt tid fra det vises i forumet at det er kommet et innlegg til jeg kan se det her inne, at jeg tok det litt for gitt at det var det som hadde skjedd nå igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj da. Garn er jo mye morsommere enn andre ting ;) Men det kommer nok nye garnsalg! Men om en følger med på garnstudio så ser det ut som de har salg ganske ofte! Litt forskjellig etter årstid og om det har kommet noen nye garnsorter. Har tenkt at jeg skal prøve å bli litt flinkere til å følge med der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der inne kjører de salg på alle nye kvaliteter tror jeg. Jeg har fått med meg noen av salgene der :) På tjorven.no annonserer de også med salg av og til. Uheldigvis fulgte jeg ikke godt nok med, i slutten av februar stod det at de skulle ha salg på alpakka 1.mars. Og alpakka som vi liker så godt! Vi får være flinke, og informere hverandre, så kanskje vi får oss noen kupp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Hansen: Jeg lurte også på hvor innlegget mitt ble av da jeg hadde sendt det. Men hadde svart på et innlegg fra Babysyk, så da ble det liggende under hennes. Tror vi sendt inn omtrent samtidig, for brått så jeg du hadde skrevet også :o)

 

Du får si ifra Babysyk hva du synes om de svenske lappene ;o) Jeg drøyer litt med å bestille derifra foreløpig. Ikke at jeg trenger lapper sånn umiddelbart ;o) He he

 

Joda, det er deilig med litt husmorferie, selv om skolen krever sitt. desverre er det noe feil på internett tilkoblingen på hotellet, så jeg får ikke kommet meg på nettet i løpet av kvelden. Veldig irriterende. Dog, da får jeg tid til å strikke. Jippi!!! Igår strikket jeg ut garnnøste jeg hadde kjøpt til vesten. Vet ikke om jeg har strikket feil, men den er overhodet ikke ferdig. En Bolero-vest nå, og jeg vil ha litt mere tunika fasong. Og ingen garnbutikker her jeg er har drops alpaca. :o( Så jeg da må jeg gjøre ferdig når jeg kommer hjem og får kjøpt inn nytt nøste.. Jammen godt jeg tok teppet med, så jeg får strikket litt på det også. :o)

 

Og vet dere hva jeg har gjort..... ? Ha ha ha, må le av meg selv. Men jeg har da vært og bestilt garn igjen fra strikkenett. Måtte jo bestille merino ekstra fine mens det var på tilbud. Og jaggu ble det ikke for 500 kr. Ikke tørr jeg si noe til mannen min på en stund om det. Får bare dra frem nøste etter nøste når jeg trenger dem. Jeg digger det garnet og gleder meg til å strikke mere med det. :o)

 

Ja ja, det var litt fra meg her. Vet ikke om jeg tør å sjekke ut tjorven.no, har vist seg at slike nettbutikker på garn er farlige for kontoen min ;O)

 

Ha en fin dag. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, MaMI - Jeg synes det er godt å høre at det er flere som lar seg rive med :) Jeg strikker som besatt for å rekke marssalget på strikkenett. Har lovet meg selv å få unna mest mulig garn fra kurven først :)

 

Det er ikke alltid så lett å beregne garnmengde når en bytter ut garnet i oppskriften! Jeg har gått på noen slike smeller jeg også, men har ikke skjønt hvordan jeg skal unngå det :) Bra du har med annet strikketøy da! Fortsatt god husmorferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MaMi: Det går nok ikke lange stunden før du trenger nye lapper :P hehe

Kjente bare at jeg fikk veldig god samvittighet av å lese om garnkjøpet ditt. Da er ikke mine kjøp så ille. Men kjenner jo at jeg også får lyst til å kjøpe garn derfra igjen!! Når dere gjør det så må jo jeg kunne også ;( Håper hotellet er fin og at du skjemmer bort deg selv litt :) Tjorven.no er ikke nettbutikk, bare en infoside for Tjorven garnbutikk på majorstua :)

 

Visste dere forresten av man kan stemme på månedens nøste på strikkenett? Tror man bare kan sende mail og gi sin stemme. Tror jeg vil stemme på alpakka, eller babyalpakka silk. Boucè er også herlig :)

 

For å beregne garnmengden. må man ikke se på hvor mange meter garnet er? Og så har det vel litt med om man strikker løst eller fast? Syns jeg alltid får enten for lite eller for mye garn jeg!! Kjøpte et ekstra nøste til dressen, men ser ikke ut som det holder. Det er kjeedelig når man kjøper på nett!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for bursdagshilsener =) Ja var den beste bursdagen ever!! Må innrømme at det var vanskelig å holde hemmeligheten for seg selv, ja. Hadde veldig lyst å si noe da jeg hadde et vennepar, en venninne og en kompis på beøsk på lørdag. Både venneparet og venninnen vet at vi prøver, så jeg fikk superdårlig samvittighet på søndag, og måtte sende en mld til de og si det. De ble kjempeglade (begge er faktisk gravide selv, med termin i mai og august). I familiebesøket gikk det egentlig veldig bra å holde det for seg selv, men mamma lurte sikkert veldig når jeg sa at jeg hadde sluttet å drikke kaffi.... Jeg var en skikkelig kaffikjerring før. :o) Skylder på at jeg blir så dårlig i magen av kaffien, og er mye mer opplagt nå etter at jeg sluttet med den. Tror jeg klarte å vri meg unna. Mandag måtte jeg fortelle det til den ene søsteren min og hennes samboer. De vet at vi har prøvd en stund, og hun visste at jeg hadde ikm på mandag. Fikk meg ikke til å lyge til henne, så måtte bare fortelle det. Hun holdt på å fly i taket, og ble helt vill. Hihihi... Kjempesøt!

 

Det går fremover med teppet her. Snart ferdig! Haleluja.... nå er jeg lei, og vil egentlig bare fortsette med det teppet jeg holder på meg til meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg også kommer til å ha vanskeligheter med å holde en graviditet skjult når den tid kommer. Du er jo litt søt, som måtte si det til dem da :)

 

Jeg har da gjort det igjen. Strikker jo den sparkebuksa. Er ikke oppgitt mer enn ett mål på den, og det er fra "topp til tå". Sjekket ut en oppskrift på garnstudio på en sparkebukse. Og da oppdaget jeg at min sparkebukse er ALTFOR smal!!!! Blir så sur på meg selv, at jeg ikke målte det før da!!! Er så kjedelig, nå må jeg rakne opp 15 cm, helt til der beina settes sammen! Nå har den vidden til str 0-3mnd og lengden til 4-8mnd. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Dette skulle liksom være et raskt prosjekt :( :( Nå har jeg begynt på en klut isteden!! DET kan jo ikke bli feil! Skikkelig sur på meg selv nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei! Men du, hvilken bukse er det du har tittet på på garnstudio? Jeg begynte en gang med en bukse der, men gadd ikke gjøre den ferdig - den så ut til å bli så utrolig baggy... Er du sikker på at det er lurt å kontrollmåle mot oppskrifter der? Vi har jo snakket om at buksa er smalere enn den uten seler. Og rillestrikken er vel litt tøyelig? Kan denne siden hjelpe deg? http://www.scribd.com/doc/2891901/05-05-08RETTELSER-mykstart ? Om du ikke finner noen mål her heller tror jeg jeg ville mailet forfatteren... http://mykstart.blogspot.com/ Og ihvertfall ikke rukket opp før jeg var helt sikkert på at jeg måtte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelp og støtte :) Nistrikket på kluten igår, for jeg var så sur, hehe.

 

Brukte denne buksen: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=14〈=no men også denne: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b16&d_id=23〈=no men den er litt vi. Jeg strikker glattstrikk vet du, så kanskje jeg egentlig burde ha lagt til masker, siden riller er mer tøyelig. Tror du kanskje jeg bør strikke buksen høyere bak, for å veie opp? Ser det er gjort på mange bukser, også den uten seler.

Når jeg ser på disse buksene, stemmer vidden(hvis jeg strekker bittelitt i den): http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b20&d_id=4〈=no og http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b17&d_id=16〈=no. Hadde egentlig sett for meg en litt vi bukse, men nå er jeg bare glad hvis den passer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker ett skjerf til min kjære kjæreste :)

Han har selv valg ut garn, og jeg syns det er viktig å gjøre små og store ting for hverandre i denne tiden, da føler jeg meg nesten nyforelsket igjen, og det fører jo bare til gode tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Da er jeg hjemme igjen. Rakk akkurat innom butikken og fikk kjøpt et til nøste med alpaca til vesten :o) Så nå må jeg bare skynde meg å bli ferdig med den.

 

Så kjedelig med den buksen Babysyk. Har du tatt den opp? Jeg tror det kan være lurt å strikke litt opp bak. Eller kanskje litt videre, altså strikke litt frem og tilbake bak. På den måten blir den litt videre over bleien. Det gjorde jeg på de buksene jeg strikket til mine jenter.

 

Søsteren min har nå begynt å strikke også. Hun har lært seg glattstrikk, rett og vrang. Jeg er kjempeglad for at hun også har begynt. Har dere et tips på noe hun kan strikke til babyen som kommer som er veldig enkelt?? Tenkte på djevellue, strikkes ikke den i glattstrikk? Noen som har link til den? Evt noe med litt større pinner.

 

Nå skal jeg kaste meg over strikkingen. Fin kveld til dere :o)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første av de to ser jo ikke så vid ut. Den andre var det jeg begynte på som ble så utrolig baggy (i tillegg syntes jeg etterhvert at garnet jeg hadde kjøpt bare ble styggere og styggere :)).

 

Men dersom vidden stemmer sånn noenlunde med de to siste så tror jeg ikke jeg hadde orket å rekke opp? Strikker du til deg selv eller i gave? Om det er til deg selv så er det jo bare å begynne å bruke den litt tidligere - da blir den jo litt videre og så gjør det jo ikke noe om den er litt lang, det er bare å brette opp litt mer nede!

 

Jeg tror kanskje jeg ville strikket inn en sånn forhøyning bak. Det koster jo ikke stort å prøve det, kanskje blir den litt videre av den også. Ihvertfall blir det bedre plass til bleien :) Det er mulig du kan gjøre det nå og ikke trenger å rekke opp noe i det hele tatt? På bodyen jeg strikker nå kommer den forhøyningen ganske sent oppe, over rumpa liksom og ikke på rumpa om du skjønner.

 

I farta glemte jeg helt at du strikket riller! Tenkte bare at jeg måtte skynde meg å svare kjapt før jeg dro på jobb for å forsøke å hindre at du begynte å rekke opp :) Det kan kanskje være derfor den er blitt smalere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei MaMI,

 

jeg ble jo veldig begeistret for den pebble-vesten og tenker at den i utgangspunktet er superenkel å strikke. Men - innser at det kan være litt avskrekkende med engelsk oppskrift...?

 

Men djevleluene er jo veldig fine å begynne med! Og her er et teppe som ser ut som et fint startprosjekt: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b16&d_id=9〈=no. Det krever både rett og vrang, men da får hun veldig raskt en ganske stor ting - det kan være motiverende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det teppet Frk Hansen var jo kjempefint. Nesten så jeg vil strikke det selv. Tror du det funker å strikke det med merino ekstra fine, har jo som nevnt kjøpt ganske mye av det garnet nå ;o)) he he he :o)

 

Jeg skal sende link til henne. Da blir hun nok glad. :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke raknet opp. La den på vent til jeg hadde snakket med dere :) Har kommet 37 cm på vei. Har sett at i de andre oppskriftene lager man plass til bleie helt på slutten, så kanskje jeg kan begynne nå? Får bare lage den ferdig. Er gave. Søsteren min skal gi den i barselgave :/ Vurderer å ta den selv, og strikke ny. Har på følelsen av at babyen min kommer til å få veldig mange sånne plagg med rare størrelser.

 

MaMi: Hva med djevelluene i Myk Start? Der er det en i riller og en i glattstrikk :) Eller en av de søte kjolene på pickles? Hvordan går det med vesten? Ferdig?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting i veien for flere versjoner av det teppet ;)

 

Jeg tror det går helt fint å strikke det i merino extra fine. Jeg tror jeg har sett noen plagg på Ravelry der de har strikket etter oppskrift med eskimo, men med dobbel tråd merino extra fine? Jeg tror imidlertid ikke jeg ville gjort det - jeg tror heller jeg bare ville lagt opp ekstra masker og strikket med enkel tråd? (Feks dobbelt så mange, kanskje kan alt bare dobles da?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...