Gå til innhold

Er det flere som strikker mens dere venter på å bli gravide? :o)


Babysyk85

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tusen takk for at du tenkte på meg babysyk. :o) Det gikk ganske bra idag. Alle er jo så snille og gode med meg at jeg blir helt rørt. Ble ganske sliten kjente jeg og det begynte å dunke litt i hodet. Men hjelper at jeg bare hadde halv dag. Er glad jeg skal trappe opp forsiktig. Og så har vi massasjestol på jobben, så jeg satt likegodt et lite kvarter i den. :o) Det gjorde godt i en sliten rygg :o)

 

Var å kjøpte garn til den vesten idag. Kjøpte drops alpaca og drops kid silk. Hun hadde ikke noe angora garn inne, men jeg tror kid-silk kommer til å fungere knall bra. Kjøpte likegodt nok til to vester... He he. Blir en i mørk rosa-lilla med hvite kanter og en brun med rosa kanter. Er så glad i brun og rosa fargekombinasjon så den skal jeg gjemme i tilfelle musefelle :o) Evt hvis søstern min får jente.. :o)

 

Jeg tenker jeg skal bestille Myk start boka, men nå låner jeg på biblioteket og gidder ikke bestille før jeg må levere den tilbake. Så kan jeg prioritere å kjøpe litt garn i stedet :o)

 

 

Ha en fin kveld jenter.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten Zassy. Lykke til på jobb du også, og sleng beina på bordet og slapp godt av i kveld. :o)

 

Når bølgene kommer er du på rett vei. :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det gikk bra på jobben, MaMI! Sikkert lurt å trappe gradvis opp og ikke slite seg ut i starten.

 

Alpakka og kid silken høres ut som et veldig godt alternativ! Kom på nå at jeg har noe kid silk liggende fra et prosjekt som aldri ble noe av - da vet jeg hva jeg kan spare den til :)

 

Skjønner at du har vært (er) ganske dårlig Zazzy - er det kvalme? Hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Hansen: Er 13+3 i dag, men under over alle under, jeg har hatt den beste dagen enn på lenge, tør nesten ikke tro at det kan begynne å snu seg for meg, men håper i smug ;)

 

MaMi Takk for det :) Ja har slappet godt av i kveld og ble faktisk strikking likevel, er jo avslappende, nå har jeg kommet godt i gang på ny farge og det blir så fint :-D Skikkelig gøy når man får det til!

 

Babysyk88 den dressen du lager var jo utrolig fin! Er det ikke vanskelig? Så sånn ut, skjønner at den tar lang tid, men enn så nydelig når du blir ferdig, hvilken farge bruker du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaMi Angel: Så godt å høre at det gikk bra på jobb! Deilig med massasje da. Det skulle jeg gjerne hatt!! Tror absolutt at alpakka og kid silk blir en bra kombinasjon. Blir nok en supersøt vest.

 

Zassy; Så bra formen begynner å bli bedre! Må føles utrolig deilig. Gøy at du raser i vei med teppet. Du kommer til å bli en reser i strikking innen babyen kommer. Er ikke så vanskelig enda. Tror det blir mer vanskelig når jeg kommer til armene, men får bare lese oppskriften nøye og holde tunga rett i munn. Bruker den samme fargen som på bildet. Er til en liten blond gutt på 1,5 år, og jeg tror han kommer til å kle den kjempebra.

 

Har ikke fått strikka så mye idag. Tenkte jeg skulle strikke armene, men kom ikke lenger enn vrangborden, så hadde jeg ikke pinner. Så nå må jeg strikke ferdig resten av dressen og sette den over på andre pinner, og så strikke armer. Men tror armene går fort :)

 

Sov godt jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er bedre Zazzy! Jeg mente å ha lest om noen (husker ikke om det var en eller flere) som ble bedre fra uke 14 - da kan du jo håpe at det "bare" var førstetrimesterkvalme og ikke kvalme som varer hele graviditeten. (Det var kvalme?)

 

Fargen i oppskriften er ordentlig fin Babysyk. Jeg kom på at jeg hadde glemt å spørre om farge. Har tittet litt på det garnet og lurt på hvilken farge jeg evt. kunne kjøpe til en dress og som er nøytral, men kom bare til hvitt og det er jeg litt usikker på om jeg vil strikke i. Om du vet hvem du strikker til slipper du jo det problemet :)

 

Her ble det også lite strikk i dag. Strikket ferdig vesten og festet utallige tråder etter at jeg hadde strikket med striper. Måtte le da jeg viste den frem til kjæresten: jeg var så fornøyd med at denne var mer guttete enn jakka, men hans første kommentar var at den var ihvertfall ordentlig jentete. Vi har helt tydelig ikke de samme oppfatningene her :)

 

God natt herfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babysyk85 så koselig at du har en liten en du strikker den til, sikkert ekstra moro når du ser for deg hvordan han ser ut med den på :) Var en kjempefin farge:)

 

Frk Hansen, ja er kvalme ja, svarte visst ikke på det i sta, har vært innlagt på sykehus to ganger for intravenøst pga dehydrering, holdt ikke på noe, kastet til og med opp vann så har vært tøffe tider, men er på bedringens vei igjen selv om det går sakte. Ja mange sier uke 12, 14, 16, 20, hehe, så er bare å vente å håpe at det går over snart. Akkurat nå føles det utenkelig at jeg en dag skal være i god form igjen, man blir litt tullete av å være dårlig så lenge og mister piffen ;) Men desto viktigere å ha noe å holde på med som f.eks strikking for å slippe noen av de negative tankene og tunge stundene innimellom :)

 

Hehe ikke greit, du får be kjæresten strikke noe guttete selv og se hva han sier da ;)

 

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Hansen: Hva med brun eller grå dress? Du kan jo strikke en figur, hjerte, stjerne eller noe å feste på når du vet kjønn, hvis du syns den blir trist. Og farga knapper.

Hehe, måtte le litt når jeg leste om veste-historien. Syns jeg ser det for meg. Stakkars deg, når du stolt viser fram et gutteplagg, men NEIDA. Disse guttene har ikke peiling vet du. Enig med Zassy, eller så får han velge ut et plagg selv, så kan du strikke det.

 

jeg målte dressen igår, og jammen var det ikke bare 2cm igjen til jeg skal begynne med felling til ermene. YES :)

 

Litt avsporing: Jeg har sluttet med p-piller. Var kjæresten som sa at jeg skulle gjøre det. Men er ikke på grunn av fremtidig prøving da. Har hatt så mye kluss med syklus til tross for piller, så nå skal jeg prøve uten og se om det blir bedre. Håper jo at dette skal føre til at veien til prøving blir litt kortere. Men har en følelse av at jeg bare lurer meg selv. Jaja. Får fordype meg i strikking så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å strikke et par rosa lester til den lille :) er bare ferdig med den første, sliter litt med hellen.. aner ikke hvordan man strikker en hell. og kan ikke akkurat spørre moren min om hvordan jeg gjør det for da skjønner hun alt når hun ser den lille lesten :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikker og strikker på teppet mitt, blir så fiint med det rosa mot det svarte, eneste dumme er jo at det blir en rangside pga stripene, men men!

 

Snuppi og venta lillegull jeg strikket en lest en gang, men det er en evighet siden nå så greier ikke huske det, hehe, kan du ikke si til moren din at du lager dukkelest? hehe. Men er sikkert noen av de drevne damene her inne som kan hjelpe deg tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fint med kontrast :) Jeg tror nåkk hun vet at jeg prøver å bli gravid , siden jeg har fortalt til henne at jeg har vært inn og ut av sykehuset og at jeg endelig har fått regelmessige sykluser igjen :P så hun venter nåkk bare på at jeg skal fortelle det :P men jeg skal ikke si noe før jeg har fått en positiv test ;) Ja får håpe det er noen som kan hjelpe meg , for jeg aner virkelig ikke hvordan man strikker hellen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpaca og kid silk ble veldig bra sammen. Men det var jammen overgang fra å strikke med merino ekstra fine på teppet mitt til disse tynne trådene... Spesielt første pinnen var vanskelig, til tross for at jeg forsøkte å legge opp løst. Satt og svettet over strikkingen men jeg prøvde å få pinnen igjennom løkka med den tynne-tynne trååden. Men det gikk og jeg er igang. Går ikke så fort siden øverste delen er vrangbordstrikk. men idag skal jeg med minstejenta på allidrett og da sitter jeg og strikker mens jeg venter. Er jo hele 45 min hvor jeg kan bare strikke og strikke. :o)

 

La oss håpe Zassy at kvalmen er på retur nå. Jeg krysser fingrene for deg :o)

 

Idag har jeg hatt en fin dag på jobb. Er ikke så tung i hodet idag som jeg var igår. Fikk veiledning av fagleder og hjelp til å se hva jeg skal gripe fatt i først, er så mye som må tas tak i når en har vært lenge borte. Merker også når jeg er ute med hunden at skrittene er lettere og jeg puster lettere. Tydelig at kroppen er på bedringens vei.

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt på grå, Babysyk. Men må tenke litt mer. Jeg måtte jo bare le av min kjære da han kommenterte vesten :) Jeg er jo egentlig veldig takknemlig for at han tar hele denne strikkegalskapen så pent. Selv så synes jeg jo det er såpass pinlig å strikke klær i haugevis til en baby vi ikke vet når/om i det hele tatt kommer, at jeg jo ikke tør fortelle det til noen andre! Jeg tenker som så at han kunne jo fått fullstendig panikk av denne galskapen. I stedet er titter han nøye på alt jeg lager og kommer med gode tilbakemeldinger - ikke bare standardfraser om "så fint" hver gang jeg viser frem noe (alt ferdigstrikket må jo vises frem!). Så da tenker jeg at jeg overlever helt fint at han av og til kommer med noen "kritiske" tilbakemeldinger - det gjør det lettere å tro på at han faktisk synes ting er fint når han sier det :)

 

Så spennende med p-pilleslutt! Selv om det ikke betyr at dere prøver enda så er dere ihvertfall ett skritt nærmere! Og kanskje oppdager kjæresten din at det ikke er så skummelt også ;) Uansett så gjør det jo at du får tid til å stabilisere syklusen din på forhånd og slipper å "bruke tid på" det når dere bestemmer dere for å begynne å prøve!

 

Jeg har strikket noen lester Snuppi, men tror ikke jeg klarer å forklare deg igjennom en hel hæl. Tror dessuten at det er en del forskjellige måter å gjøre det på. Jeg har stort sett strikket sokker etter mønster fra garnstudio, og der synes jeg at de er sånn noenlunde ok forklart, så om en følger mønsteret rad for rad så er det sjanser for at det går bra! Men jeg fant denne videoen på nettsiden der: http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=153&sort=2&thumbnails=on Jeg har ikke tittet på den selv, men antar den kanskje kan være litt til hjelp? Ikke lett å holde disse foreldrene uvitende! Det er så mye jeg kunne tenkt meg å diskutere med mamma også, men er så redd for å skape mange forventninger hos dem om jeg involverer dem i dette prosjektet..

 

MaMI og Zazzy - håper dere begge er på bedringens vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frk Hansen: Han syns nok denne strikkingen din er litt søt. Kjæresten min var først litt negativ, men nå sier han ikke noe. Hender jeg også spør hva han syns er finest og sånn, og han svarer så godt han kan. Og så må han kjenne på de myke garnene :) hehe. Men jeg har heller ikke sagt det til noen andre. Annet enn de gavene da. Kommer ikke til å fortelle om det før jeg er gravid. Men trøster meg med argumentet om at hvis jeg blir veldig dårlig under svangerskapet, så hadde jeg angret på at jeg ikke strikket nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at han ikke er negativ lenger :) Mener å huske at jeg leste i den forrige tråden at han ville du skulle slutte? (Antakelig før jeg klarte å få til et brukernavn selv) Da er det jo flott om han ikke har fulgt opp det!

Min synes nok ihvertfall noe er litt søtt. Og jeg synes det er veldig koselig når jeg ser at han virkelig synes ting er søtt - han har nok begynt å se for seg plaggene i bruk etterhvert også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han sa det. Har vel ikke akkurat sagt at jeg får lov igjen. Men jeg bare gjør det og han sier ikke noe. Men har jo bare strikket ett teppe til nå. Er på mitt andre teppe, så det har jo ikke tatt helt av (enda). Prioriterer andre ting som kan brukes nå. Men jeg lengter veldig etter noe til babyen vår, så jeg håper jeg snart kan begynne!! Har masse garn klart, men må gjøre ferdig noen andre prosjekter først. Har du tenkt å bestille merino extra fine fra strikkenett i slutten av mnd? Veldig smart å samle opp når det er på tilbud da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å ta med seg alle små fremskritt - også at han nå ser ut til å synes det er ok :)

 

Tenkte jeg skulle hamstre inn litt. Har tenkt å strikke en lue og et par votter til meg selv i det garnet. Vurderer en dress evt. en kjørepose i tillegg. Mener jeg hadde ihvertfall én ting til på lista, men kommer ikke på det akkurat nå :)

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du rett i.

Lue og votter i det garnet høres deiilig ut! Kjørepose/dress også. Kan ikke huske at du har nevn noe annet, så der kan jeg ikke hjelpe deg.

Jeg strikket denne kjolen, det var i Lima da, men den ble supersøt syns jeg http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=9〈=no I grå med hvit kant. Men det er jo kjedelig om det kommer en gutt. Du kan jo lage det teppe som Zassy og MaMi lager.

 

Jeg har mye å gjøre om dagen, så jeg får nesten ikke strikket. Tror ikke jeg blir ferdig med den dressen denne uken, selv om jeg egentlig hadde håpet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk det er jo et fremskritt som de andre sier, selv om du ikke tør håpe på noe, er jo kjempefint å få p-pillene ut av kroppen så er du iallefall klar, de gutta kan plutselig finne på å endre mening ;)

 

Har begynt på tredje farge på teppet nå, er så mye morsommere å strikke med flere farger enn bare en, hehe, motiverende :) Kjæresten mente jeg bare kunne strikke svart og rosa annenhver, og det hadde jo vært kjempefint, men er så redd for at det da blir MYE rosa hvis det skulle bli gutt, skulle ønske jeg visste hva det ble allerede! :)

 

Nå skal jeg avgårde på jobb igjen, grugru, men det går vel bedre enn jeg frykter ;) Ha en fin dag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg tok det for gitt at du var sykemeldt jeg Zazzy? Men det kan kanskje hende at det er godt å komme seg litt ut og kanskje få til å tenke på noe annet? Hvordan gikk det?

 

Jeg har tittet på den kjolen Babysyk :) Synes den er veldig fin! Men tenker at den må stå på sparelista enn så lenge :) Prøver å holde meg til så nøytrale plagg som mulig og håper at jeg en dag kan kose meg med å strikke enten små kjoler eller noen gutteplagg :) Pledd må jeg bare prøve å begrense meg litt med. Det begynner å bli noen nå :o Og jeg må ihvertfall bli ferdig med det dominopleddet jeg skal strikke på noen ekstra lapper på. Hvordan går det med dressen din? Har du kommet til ermene nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har helt rett. Veldig dumt å begynne med gutte og jenteplagg. De har en jakke som er litt lik kjolen, den er også veldig fin syns jeg. Ja, har begynt med første erme. Er vel halvveis. Går ganske fort, men så ble jeg sittende på internett og da går det ikke fremover :) Skulle ønske jeg kunne strikke 2 ermer på en gang med magic loop, men får det ikke til. Strikker en og en. Kan du det? Prøvde en gang, men det ble alt for mange tråder og styr, så jeg ga opp.

 

Leste for noen dager siden at det skulle være salg på "Du store alpakka". butikkene, og at mer info kom senere. Har gledet meg til å lese om dette, og kunne tenkt meg å handlet litt der. Men nå ser jeg at det er ferdigstrikkede plagg som er på salg. Det vil jeg jo ikke ha da :( Skuffende. Kan jo hende de har garn på salg også, så det kan være jeg tar turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvveis på ermet du, da er det jo ikke lenge til du er ferdig! Moro :)

 

Jeg har aldri prøvd magic loop med to ting samtidig. Har tenkt at jeg kanskje burde prøvd det, men har så langt ikke orket å prøve - synes det ser litt klønete ut med trådene? Men ser at det absolutt kunne hatt sine fordeler.

 

Jeg kunne godt tenkt meg garnsalg på du store alpakka! Har prøvd babysilken/babyalpakkaen(?) derfra og den er helt nydelig. Men akk så dyr... Si i fra om du skulle komme over noe billig garn derfra!

 

Her hadde jeg tenkt å starte med mariusbodyen, men plutselig var jeg i gang med "bukse uten sele" fra Myk start. Så langt har den gått ganske raskt unna, men jeg frykter at den blir seende ut som en liten bolebukse! Den er skikkelig vid nede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, ser at jeg ikke er inne på strikketråden ofte nok. Dere er noen racere på innleggene! Og så mye fint dere holder på med. JEg tror jeg skal prøve meg på den kjolen fra garnstudio som en av dere linket til. Var det deg, Babysyk85?? Jeg husker ikke helt, men den var hvertfall kjempefin. Denne skal bli gave til våre venners lille jente som kommer til verden i august =)

 

Ojoj.. salg liker vi. =) Jeg tror jeg må bli flinkere til å følge med på sånt, og kanskje bestille garn på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 cm igjen av ermet, så da blir jeg ferdig med det idag. Hadde jo strikket vrangborden fra før av da.

 

Ja, var utrolig klønete med trådene. Den gang jeg prøvde, brukte jeg to rundpinner, og den ene var ganske stiv, så det gjorde jo ikke saken enklere. Hadde heller ikke prøvd med en ting, så kan hende jeg får det til nå. Men har ingen veldig lang rundpinne, og ikke 2 like heller... Får bli senere.

 

Skal si ifra hvis jeg kommer over noe garn. Stod at de skulle fylle på med salgsvarer hver dag, så man burde vel dra dit hver dag da, men huff.

 

Strikker du som i oppskriften, eller glattstrikk? Ja, den er ganske vi, klovnebukse. Men tror det blir søtt :) Da passer de sikkert lenge. Oppdaget ikke før jeg hadde skrevet masse om bukser MED seler, at du strikket den UTEN. Hehe. Hva slags garn bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker med riller i alpakka, litt usikker hvilken ettersom jeg bruker av restelageret.. Har fortsatt en plan om å strikke den med seler i glattstrikk, denne bare dukket opp på pinnene av seg selv :)

 

Den dressen din er nok ferdig i løpet av et par dager den! Tipper den blir kjempefin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...