Gå til innhold

Er det flere som strikker mens dere venter på å bli gravide? :o)


Babysyk85

Anbefalte innlegg

Endelig er det min tur til å si Hurra for ferdig sparkebukse!!! Bare knapper som mangler, og det skal jeg vente med til babyen er født og jeg har fått vite kjønn. Og så må jeg sy på merkelapp, når de kommer.

 

MaMi, spurte ikke om merkelapper på Tjorven. glemte det helt. Men skal en tur innom på mandag tror jeg, og se etter knapper til dressen, så da kan jeg spørre da. (hvis jeg husker).

 

Nå skal jeg strikke videre på dressen. Håper å få den ferdig i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter.

 

Vært borte i helgen, i bryllup. reiste på fredag og kom hjem idag. Så i helgen har det blitt veldig lite strikking på meg. Klarte ikke å finne noe på fredag som jeg kunne ha med meg i helgen, for vi mangler printer og jeg hadde ikke utskrift av noen aktuelle oppskrifter. Har kost meg masse og for første gang på lenge kost meg med ett par glass rødvin. :o)

 

Lollo: Ja det er samme teppe som Zassy. Teppet ble kjempefint og jeg er storfornøyd. Var filmen bra? Har hatt litt lyst til å se den, men er ikke kommet så langt... Blir ikke så mye filmer her i huset, tida strekker liksom ikke til. :o) Jeg er også slik at jeg ligger og kjefter på andre når jeg har lagt meg. Tenker ut alt jeg skal si og hvordan jeg skal si det. Og selvsagt hvordan de responderer, for alle gjør jo som jeg tenker ;o)))

 

babysyk: GRATULERE med ferdig bukse :o) Godt jobba. Ingen hast å spørre om de lappene, går litt sakte i svingen med strikking her nå.

 

Ønsker alle en god start på uka :o) Jeg tror desverre det blir lite strikking på meg, for jeg må være kjempestreng på skolearbeid og komme meg igang med oppgaven. Sukk, det er så innmari lite motiverende å tenke på...

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk så gøy at du er ferdig med buksa :-D Må være deilig!

 

Har kommet omtrent halveis på teppet jeg nå, det blir så fiiint :) Kjenner mestringsfølelsen allerede, hehe.

 

Godt å høre at du ble fornøyd med teppet ditt MaMi :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, MaMi, godt å høre at det ikke bare er jeg som forbereder meg på å være sinna. Og på hva jeg skal si. Men de var ganske greie der, så jeg trengte ikke å kjefte så mye. =) filmen fikk jeg ikke sett. Rett etter at lillegutt var lagt, kom mannen for å spise middag med meg, og så ble han værende resten av kvelden. Han ville hvertfall IKKE se den filmen, så det ble tv på oss.

 

Da svogern og kona kom hjem satt jeg i sofaen og strikket på teppet mitt. Hun ble veldig nysgjerrig på hva jeg holdt på med, og spurte hvem det er til. Hadde kjempelyst å si at det er til meg selv, men klarte å holde meg og svarte at det er til en felles venninne som venter i august. Men hun som kommer i august, skal jo få kjole :o)

 

Så flinke dere er!!! Ferdig med buksen alt, babysyk? Så gøy! =) Og zazzy som er halvveis på teppet. Godt jobbet! Og så godt å høre at du koste deg i bryllup, MaMi!! Jeg skal i bryllup til et vennepar i juni. Gleder meg veldig til det. I bryllup med babykul på magen!! Jeeej! Har fått i oppdrag å være gaveutpakker sammen med kona til svogern. Må si de er ganske tøffe de vennene mine som skal gifte seg. På lille julaften fikk de en bitteliten jente (født i uke 26, termin var egentlig 2.april), de holder på å bygge hus, og gifter seg nå til sommeren. Sinnsykt! Nå er det faktisk bare 2 dager til de får prinsessen sin hjem fra sykehuset, og huset står ferdig i slutten av april. Da bor de bare et steinkast unna meg og mannen. Gleder meg til det, så vi kan besøke hverandre litt oftere! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg ikke bare forbereder meg når jeg er sinna, tror jeg går gjennom det meste i hodet mitt når jeg har lagt meg :o) Bra de var greie med deg på elkjøp, skulle bare mangle spør du meg... :o)

 

Er ikke så lett å holde slike ting hemmelig, man er jo gjerne så glad at man vil si det til hele verden, slik er i hvertfall jeg.. Da er det jo greit å ha noen andre å "skylde" på ;o) he he

 

Det er så gøy å være i bryllup, hadde det skikkelig moro. Godt å være alene med mannen innimellom, jentene våre var hos farmor og koste seg... Høres ut som de vennene dine har hatt en travel og heftig periode.. Da kan det kanskje være godt å få kose seg med en ordentlig fest med familie og venner... :o)

 

Nei, nå får jeg jammen ta meg i nakken og gjøre litt lekser :o)

 

Ha en fin kveld dere :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stille det har vært her de siste dagene jenter... Hva styrer dere med jenter?

 

Jeg sitter og jobber med skolearbeid, men jaggu har jeg ikke fått inn litt strikking også... He he :o) Har begynt på den søte drops jakken http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=10〈=no

Valgte å strikke den i eplegrønn. Blir kjempesøt og så går det egentlig ganske kjapt å strikke. Bare strikket litt i kveld og allerede halvveis på ene forstykket. :o)

 

Vel, nå må jeg bare komme meg i seng. Tidlig opp i morgen igjen.

 

God natt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strikker iallefall ikke ;) Hehe, har vært så travelt her i det siste at strikketøyet har fått hvile, men setter vel i gang snart igjen :) Så fin jakke MaMi er den vanskelig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hjemme fra jobb hele denne uken med vond nakke. Skal til legen kl 14 idag, så håper hun kan hjelpe meg. Tør ikke ta noe som helst før jeg har snakket med henne. Mamme anbefalte Voltaren, men det såt på pakken at man ikke bør ta det uten å konferere med lege først.. Men jeg har hatt nok å gjøre. Skal reise bort med lederteamet på jobben på fredag til lørdag for å lage ny årsplan til bhg jeg jobber i. Har mye å forberede, så har jobbet med det de dagene jeg har vært hjemme. Strikking har det blitt lite av, men var på klubb i går, og startet på enda et pauseprosjekt... spiralsokker! Kjempelett og litt kjedelig, bare rett og vrang.. Men det går nok fort å strikke de ;-) så jeg skal klare å holde motet oppe. hehe...

 

Å for en fin jakke, MaMi! Den kommer til å bli knallfin i eplegrønn. Jeg digger syrlige farger (hvis jeg kan kalle det for syrlige)... skjønner dere hva jeg mener? hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Jeg har ikke fått strikket så mye i det siste. Er i gang (snart ferdig) med en djevellue som skal høre til sparkebuka. Dressen har ikke blitt rørt siden sist. Nå må jeg bare ta meg i nakken og gjøre den ferdig!

 

Venter spent på merkelappene, de ble sendt fra Sverige på mandag. Håper det ikke tar alt for lang tid før de kommer!

 

Så fin farge du valgte på jakka MaMi, syns den kan passe til både jente og gutt egentlig. Er det til deg eller er det gave? Får også lyst til å strikke den jakka, men nå må jeg først få ferdig alt jeg har garn til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, jeg har fått navnelappene mine!! Er kjempefornøyd. De er veldig fine! Gleder meg til å feste de på alt jeg lager!! Spre litt reklame :) Får lyst å bestille enda flere i andre farger, men får nok vente litt med det. 100 ting må jeg lage før det blir tomt :) hihihi

Anbefaler absolutt å bestille derfra, selv om jeg ikke har noe annet å sammenligne med!

 

Ha en fin kveld jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for velkomsten babysyk85, jeg har prøvd å sette meg inn i alt dere skravler om her inne, men det er jammen meg ikke lett med så mange innlegg damer ;-)

 

Jeg tenkte jeg skulle tipse dere om en side jeg er medlem av som har enormt mange strikkeoppskrifter, både gratis og som du må betale for.

www.ravelry.com

Det er som facebook, bare for oss som elsker å strikke/hekle ;-) Der kan man søke etter alt mellom himmel og jord, fra mønstre, designere, events, grupper og få nye venner som er like strikkegale som deg :-p

Et lite tips til de av dere som tenker på å bestille navnebånd fra minanamnband, hvis prosen blir over 200,- send dem en mail og forklar at dere vil at de skal merke forsendelsen med verdi 0,- så slipper dere toll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BAbysyk hva står det på navnelappene dine? Hvis du vil si det her da :) Høres gøy ut, må se mer proft ut sikkert! :-D

 

Hei knitting :) Fint flere strikkeglade joiner! Skal sjekke ut den siden du anbefalte, selv om jeg har problemer nok med strikkeoppskrifter på norsk, hehe. Hva strikker du for tiden da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til strikketråden, knitting =) Kjekt at flere vil være med her. Har funnet en del oppskrifter som jeg skal prøve ut på ravelry, men har ikke fått testet ut noen enda.

 

Så bra at du ble fornøyd med lappene, Babysyk! Hvor var det du bestilte fra? Lurer litt på hva som står på de jeg og. På mine skal det stå bloggnavnet mitt, som er den del av navnet mitt (derfor kommer jeg ikke til å avsløre det når jeg bestiller) ;-)

 

Blir ingen strikking på meg før nakken er helt bra igjen. Tror strikkeklubb på tirsdag gjorde at jeg ble dårlig igjen, for da jeg våknet på onsdag var jeg helt stiv igjen. Var til legen og ble sykemeldt ut uken. Så derfor ingen strikking før nakken er helt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter.

 

Og velkommen hit knitting :o)

Det går unna med jakken. Den er ganske lett å strikke, oppskriften er enkel å følge. :o) Og blir jo bare helt skjønn i den grønnfargen. Siden det er så tykke pinner går det ganske fort, selv når man bare får strikket litt om gangen... Har ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre med jakken. Men blir sikkert å gi den bort. Har jo søstern min som skal ha, pluss at jeg har en venninne som skal ha til høsten. Må se når jeg blir ferdig.

 

Så moro at du jobber i bhg Lollo, det gjør jeg også. er du ped leder siden du skal på seminar med lederteamet? Stor eller liten bhg? Jeg jobber i en greit stor basebhg, jobber med de aller minste barna. Stortrives :o) Og passer jo bra når jeg studerer småbarnsped nå.. :o)

 

Så moro at du likte lappene babysyk. Blir nok å bestille derifra jeg også etterhvert. :o) Får vel sjekke ut nettsiden først :o)

 

Ha en fin kveld jenter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten Lollo, god bedring med nakken din... Pass på å slappe av og hvile deg nå mens du er sykemeldt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, MaMi. Har fått beskjed av legen å spise paracet om det blir vondt igjen, og strekke og tøye musklene. Så satser på at det skal gi seg snart. Ja, jeg er ped.leder. Har et vikariat som går ut i juli, men kan være jeg får fortsette. Blir enten ped.leder eller ped.2 stilling ledig. Litt usikker på om jeg vil fortsette, siden jeg egentlig er utdannet lærer, og jeg føler jeg ikke får brukt utdannelsen min ordentlig (har fordypning i musikk og religioner). Jobber på småbarnsavd jeg og, og trives egentlig veldig godt med det, men som sagt, så var det det med utdannelsen. Er i en mellomstor bhg med 3 avdelinger. Har ikke sagt noe om graviditeten på jobb enda, og håper jeg kan holde det for meg selv litt til. Kan være jeg fortsetter til høsten, siden jeg skal i permisjon i beg. av november uansett. Få se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Her har dere skrevet ser jeg!!!

Velkommen til deg knitting.

Jeg er medlem av ravelry. Kan absolutt anbefales. Jeg tror jeg drøyer litt med engelske oppskrifter jeg også zassy! Det jeg har brukt siden til nå er å søke på oppskrifter jeg har funnet andre steder, og sett hva slags garn de som har laget det før meg har brukt, og om de har noe kommentarer. Finnes norske oppskrifter der også :)

 

Vil ikke si hva som står på merkelappene mine, står bloggnavnet mitt. Vil ihverfall ikke avsløre det enda :) Bestilte fra http://minanamnband.se Jeg sendte mail og spurte om de kunne skrive verdi 200 kroner. Det var ikke noe problem. Men har hørt at det ikke er nødvendig, siden det blir sendt som brev. Men gjorde det for sikkerhetsskyld. Tok ca to uker fra jeg bestilte til jeg fikk de.

 

Vet jeg er kjempenerd, men jeg har kjøpt billigkaffe og skal prøve å farge et nøste garn. Hehe. Håper på en fin brunmelert farge! Tror det blir en gang i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk: Sendte du mail før eller etter at du hadde bestilt de merkelappene? Hvilken farge hadde du på merker og på skriften? Jeg likte det vinrøde med hvit skrift. Likte også det mørkerosa, men tenker det kan bli litt dumt hvis jeg strikker noe gutteklær.. Kanskje, jeg vet ikke :o)

Jeg er også medlem av ravelry, men må innrømme at det ikke er der jeg er mest for tiden.. Har bare sett litt der. Fikk opp en hel liste med norske oppskrifter, så det blir neppe noe problem. :o)

Spennende med fargingen da, du får si ifra hvordan det blir. Og hvordan du gjør det. :o) Lykke til med det :o)

 

Lollo: jeg er heller ikke førskolelærer i bunnen, men bygger på slik at jeg blir "likeverdig" i følge utdanningskravet. Jeg er bare ansatt på disp foreløpig, men når jeg er ferdig med siste eksamen (19 MAI!!!!!!!!!!!) får jeg fast stilling. Drømmen er en gang om en god del år å ta master i spes ped.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter og velkommen knitting :)

 

Kjenner jeg er litt spent på bloggen din Babysyk :) Er det en strikkeblogg eller annet også? Jeg føler jeg har trålet absolutt alt av strikkeblogger etterhvert (men håper stadig at det er noen jeg ikke har oppdaget enda) - og er veldig nysgjerrig på om en av de er din! Uansett: fortell om hvordan går med fargingen da!

 

Jeg måtte melde meg ut en stund her jeg. Hadde IKM forrige uke og lot meg nok en gang lure av en haug luresymptomer før TR dukket opp som vanlig. Så trengte litt tid borte fra både BIM og strikking. Men nå skal pinnene frem igjen. Må innrømme at jeg har falt litt ut av oversikten over hva dere strikker nå - ser ut som masse har blitt ferdig den siste uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte mail rett etterpå med bestillingsnummer. Klarte også å bestille 2 ganger, så måtte si ifra om det også :) Det var ikke noe problem. Sendte mail på søndag, og fikk svar bare noen timer senere. Mine er off white med brun skrift. Tenkte det var mest nøytralt. Men neste gang blir det med farger på. Kanskje rosa og blå. Kommer an på hvor produktiv jeg er :) Hvor festet du merke på vesten? Jeg skal sy på sparkebuksa og djevellua nå tenkte jeg :)

 

Glemte å ønske deg god bedring med nakken Lollo! Høres ikke godt ut! Håper du snart blir bedre. Må ta det med ro nå du da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig Frk Hansen. Skjønner godt at du føler for å melde deg litt ut her. Når man går å håper og ønsker noe, blir man ofte veldig skuffet når det ikke går rette veien. Da er det greit med litt avstand fra det som minner en veldig på det.

Men så flink som du er med strikkingen kan du jo bare ikke holde deg lenge unna ;o)

 

Du får strikke litt til deg selv en stund... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Blir nok å bestille ganske snart. Lurt å tenke nøytralt, men har jo litt lyst at det skal skille seg ut... Hmmm, tenke tenke :o)

På vesten festet jeg merke bak i nakken på innsiden. Som en vanlig merkelapp. :o)

Måtte sende den i posten til slutt, og fikk idag mail fra svigers. De takket og bukket, strålende fornøyd. Fargen var således favorittfargen for øyeblikket også :o) Vesten var litt stor, men heller det enn for liten. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var leit å høre Frk Hansen! Kjedelig at det skal ta så lang tid.

 

Er bare strikkeblogg foreløpig. Har akkurat startet opp da. Kanskje jeg gir dere adressen etterhvert. Hadde vært gøy om alle hadde hatt blogg så vi kunne sett bilder av hverandres plagg!

 

Kanskje du skulle strikke noe påskepynt? Så du får litt avveksling. Har jo lest om de som blir gravide når de tar en pause fra BIM, men det syns jeg er trist hvis du gjør!! Men selvfølgelig blir jeg veldig glad om du blir gravid på den måten da!

 

Stor klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Selv om jeg har litt strikkepause for tiden så må jeg jo inn å se hva dere skravler om :) Helt i orden at du ikke vil si hva som står på lappene babysyk, men morsomt om vi får se bloggen din en dag ja! Jeg er nok ikke en "bloggeperson" hehe, så kommer nok ikke til å lage blogg selv, jeg er til og med ikke en gang på facebook! Ja, tenk det ;) til stor irritasjon for de jeg kjenner :P Men kanskje jeg kan få lagt ut bilde bare her inne når jeg en gang i verden blir ferdig med et plagg/teppet :) Leit å høre Frk Hansen, håååper du får klaff snart!! Krysser fingrene for deg! Håper dere alle får en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter :) Det går jo alltid bra, men det har vært litt ekstra kjipt denne måneden. Da vi hadde sa'en i høst trøstet jeg med at det jo viste at vi kan bli gravide og så lenge vi ble gravide før termindato skulle ha vært skulle dette gå bra. Nå ble det ikke slik og jeg har merket at jeg bare måtte kutte ut alt for å ikke ta det hele for mye inn over meg. Men, ny måned og nye sjanser - og nå prøver jeg i stedet å tenke at jeg håper at det skal klaffe i løpet av dette året i stedet for denne måneden.

 

Jeg skjønner jo veldig godt at du ikke vil dele bloggen med oss enda Babysyk. Selv er jeg jo kjempeparanoid og vil ikke at noen skal vite at jeg er her, så jeg hadde jo ikke gjort det selv heller :) Når det gjelder bloggingen er jeg litt splittet. På en måte synes jeg det hadde vært litt morsomt med en strikkeblogg, men så er det jo det at jeg ikke liker å oute meg selv på nettet - og foreløpig har den siden vunnet :)

 

Hvilken djevlelue ble det at du gikk for Babysyk? Den i Myk Start?

Hvordan synes du at den ble?

 

Hvordan går det med formen din Zazzy? Er det blitt bedre? Eller er det derfor du har strikkepause?

 

Ha en fortsatt fin fredagskveld :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...