Gå til innhold

Er det flere som strikker mens dere venter på å bli gravide? :o)


Babysyk85

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed om at den forrige tråden vår var blitt for lang, så da starter jeg en ny!! Håper denne blir like lærerik og inspirerende!!

 

Og til dere ny; VELKOMMEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deilig med ny tråd, den andre var laaang ja, svarer deg her jeg da babysyk88. Så kjedelig at han vil det skal "skje av seg selv" har hørt den jeg også for å si det sånn.. skrem ham litt med små historier nå og da om hvor mange som bruker laang tid på å bli gravide, hehe, kan funke ;) Djevlelua var helt grei å montere, men lurer på om jeg skal prøve en annen type neste gang likevel, synes ikke det ble såå fint. Skal prøve meg på festing av tråder slik du foreslo da, takk for tips, er nok lurt å holde seg på samme side og kanskje samme rekke også :) vet ikke enda hvor tykke jeg skal lage hver farge, men blir vel ala noe på bildet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempekjedelig, for uansett så vil jeg slutte på p-piller noen mnd før vi skal prøve. Har prøvd å skremme han tro meg!! hehe, men det hjelper ikke. Får nok bare vente. Håper at han bare plutselig endrer mening en dag. Men det er vel som å vente på å vinne i lotto.

 

Jeg syns de på bildet er fine, litt sånn tilfeldig. Sikkert det letteste, for da slipper du å måle hele tiden. Og rekke opp hvis du plutselig blir litt ivrig og glemmer deg bort :)

 

Hvordan går det med teppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg redd for å gjøre feil så jeg spør for sikkerhetsskyld, hehe, Har strikket min første: 2 sammen, 2 sammen, kast, rett, kast, rett, kast, rett kast, 2 sammen, 2 sammen.

 

Og da starter jeg på nytt igjen med 2 sammen 2 sammen? Slik at det i realiteten blir 2 sammen gange 4 , rett? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med ny tråd!

 

Jeg mente å huske at jeg hadde sett den videoen jeg også - og her var den gitt: http://www.pickles.no/striper/ :) Har ikke prøvd det selv, hadde egentlig ikke tenkt på at det var et problem en gang - men ser jo at dette blir mye finere!

 

Her ble det jakke. Har bare kommet til rad tre med daisyer så langt, så selv om jeg egentlig trodde jakken skulle gå kjempefort og at jeg skulle bli ferdig i helga så ser det ikke sånn ut nå. Men det er mer fordi det skjedde så mye annet, enn at det tar lang tid :) Strikker i tre forskjellige grønnfarger fra Pickles. Husker ikke helt hva de het. Er litt usikker på hva jeg synes om de. Skulle egentlig aller helst ha strikket i fargene i mønsteret, men synes den blir litt vel jentete. Det er til babyen som forhåpentligvis dukker opp en gang ja, så derfor nøytrale farger. Heldigvis ser de litt bedre ut når jeg har kommet i gang med strikkingen, var litt skeptisk i morges.

 

Hva skjedde med teppet MaMI? Jeg fikk ikke med meg det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Zazzy, det er riktig. Bare i endene det er 2 rett sammen 2 ganger. Håper det går bra med teppe! Hvordan går det egentlig med formen din nå? Er du helt kvitt kvalmen, eller sitter den fortsatt i? Har du begynt å få mage? Er kanskje litt tidlig.

 

Frk Hansen: Var ikke den videoen, men denne metoden så bedre ut :) I den andre kunne man bare strikke stripper som var 2 rader tykke. Har heller ikke tenkt på det før jeg så videoen, men da så jeg at det ble hakkete uten :)

 

Blir fint med grønt ;) Da passer det jo til teppet :) Den ene kjolen på pickles er jo også grønn.

 

Tror MaMi misten noen masker, og merket det ikke før lenge etterpå. Sånt er utrolig kjedelig!!! Noen ganger kan det nesten være like greit å rekke opp og begynne før feilen, enn å bruke masse tid på å finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint, jeg tok sjansen på å gjøre det sånn så det var bra det var rett :) Kvitt kvalmen, "hahaha" :P Nei den er her enda gitt..har gode stunder innimellom men håper fortsatt på bedre dager, er utrolig slitsomt. Hater virkelig å gå gravid, gleder meg til babyen kommer og det hele er over! Bare et halvt år igjen..hehe. Ingen mage enda..er fortsatt minus i kilo også, gikk ned 6.

 

Kan jeg gjøre som den videoen også? Men blir vel ikke sånn hakk til meg når jeg bare strikker frem og tilbake, eller? Så lurt ut uansett hvis man skal strikke andre ting i striper noen gang :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig. Noen sier jo at de blir bra på dagen. Får håpe du er så heldig. Du hadde jo ikke akkurat for mye, så nå er du vel ganske tynn? Har alltid sett for meg at det er så koselig å gå gravid, men virker ikke like idyllisk som det ser ut som.

 

Nei, du får ikke bruke det på videoen!! Hehe, neida, men det er når man strikker rundt og rundt. Og det håper jeg ikke du gjør :P Nei, du får ikke sånne hakk fram og tilbake. men når du bytter farge, så vil du få en rille som er "halvt og hver", på en måte, denne bør være på vrangen/baksiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håper jeg også at jeg våkner en dag og er mirakuløst bra, drømmedrømme ;) Jeg også hadde sett for meg at det var koselig å gå gravid..er ikke så mange av negative sidene som blir snakket så mye om..men nå er jo ikke alle like uheldige som meg, så kanskje synes du det er kjempekos å gå gravid :)

 

Tihi, skulle jeg ikke strikke rundt og rundt når jeg lager teppe?? Nei, SÅ amatør er selv ikke jeg! hehe. Skjønner hva du mener, nå skal jeg strikke og se film og håper det går bra, tar sjansen når det bare er de rette pinnene jeg strikker på, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger å glede meg til å gå gravid, fram til det ikke blir så bra allikevel. Men er jo babyen jeg vil ha da, så du får jo en fin premie :)

 

Strikker også. Men strikker bare rett og vrangt nå, så da går det bra! Du får stoppe filmen når du skal ta den med mønster, eller gjøre det i reklamepausen ;)

 

Ha en fin filmkveld!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja får håpe på det beste :) er jo premien man vil ha ja ;) Ble lite strikking på meg i går, greier bare litt i gangen pga formen, men nå tenker jeg å prøver litt igjen :) Er så kos bare å være i gang! Er ikke så mye "liv" i de andre strikketrådene, derfor jeg fortsatt henger her hos dere, hehe, håper det går bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips om kjole, Babysyk85! Må ta meg en tur innom garnstudio.no og se om jeg finner noe bra der ;) Men det får bli senere i dag..

 

Nå skal jeg snart på pilates og så i kaffebesøk hos mormor og morfar. Har faktisk ikke vært hos de siden sommeren, selv om de bor 30 min kjøring unna. Synes det er litt dumt, men jeg blir litt gal av å gå på besøk der. Mormor er en styrete dame med svært høye tanker om seg selv, og alt må handle om henne, ellers hopper hun inn i en samtale og snur den til å handle om seg. Sist vi var der, sa hun høyt til hele besøket at hun var såååå misunnelig på sin søster som var blitt oldemor. Hun synes virkelig det er på tide at hun også blir det.. Kjekt å høre sånt når man faktisk prøver hardt (da hun sa det, hadde vi akkurat blitt prøvere da, men det tar jo sin tid).I tillegg blir min morfar lett syk så hvis jeg er mer enn bittelitt tett i nesen, så kan ikke han ta i mot besøk. Jaja..... en liten utblåsning her.. Midt i strikketråden :-/

 

Fikk strikket mye på det brune teppet i går kveld, så nå nærmer jeg meg fellingen med stormskritt! =) Litt kjedelig å bare strikke riller frem og tilbake med et kast i begynnelsen av hver pinne, men teppet blir så fint når det er ferdig, at jeg kommer nok til å lage flere sånne... hehe.. Ha en finfin fastelavnssøndag, alle strikkedamer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zassy: Så lenge du er igang, så er jo det bra. Du har jo god tid :)

Bare vær her med oss. Syns det er kjempekoselig at vi er noen som man kjenner igjen :) Og jeg hører jo ihvertfall ikke til inne på "Bil gravid".

 

Lollo83: Du får bare smøre deg med et tykt lag tolmodighet, og jatte med hos mormoren din.Høres slitsomt ut.

Når du kommer til fellingen til teppet, så bare suser det nedover :) Strikket et sånt en gang jeg også. Syns egentlig det var deilig å ha noe som gikk så lett, så slapp jeg å tenke, hehe.

Ha det fint hos mormor og morfar da!

 

Ha en fin fastelavnssøndag til deg også, og resten :) Ble ikke til at jeg orket å lage boller. Men lagde kake igår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle.

Her er man borte en kveld og jammen har dere skravlet her inne :o) Men fint med en ny tråd, den gamle var blitt skikkelig lang.

 

Vi har fartet litt rundt i helgen, så det har blitt lite strikking og lusking inne her på meg. Middagsbesøk i går, så da forsvant jo hele den dagen. Og fredag var vi en tur inne i Oslo og så medaljesermonien. Var kjempegøy å få det med seg, vi sto midt i klynga på univeristetsplassen.

 

Stemmer som noen her skrev at jeg hadde mistet masker. Jeg har fortsatt ikke funnet ut hvor de forsvant, men har klart å hente opp nye og strikke dem inn i møsteret. Så nå er jeg i rute igjen. :o) Mønsteret går veldig lett når man kommer inn i det, men det er viktig å holde tunga rett i munnen og telle. Det må i hvertfall jeg. Teppet mitt er nå litt over 50 cm, så det begynner å nærme seg slutten. Og nettopp derfor orket jeg ikke å rekke det opp. Men siden jeg ikke klarer å se om mønsteret er feil noen plasser, så tror jeg at det går bra.

 

Nå skal jeg sette meg ned med strikketøyet og slappe godt av. Starter å jobbe litt igjen i morgen, så jeg har ikke tenkt å slite meg ut med skolearbeid eller husarbeid. :o) Ikke at jeg gjør det så mye til vanlig.. ;o)

 

God søndag, jenter :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

TIl dere som har myk start boken. På side 89 er det en vest/kjole som jeg gjerne kunne tenkt meg å strikke nå. Den virker ganske enkel og neste helg får vi besøk av vår lille niese som vi ikke har sett. Kunne egentlig tenkt meg å laget den til henne som en vest. Det jeg lurer på er pinnene. Det er vel greit å bruke rundpinne, ikke sant? Men så har vi helt på slutten, der skal man strikke rett frem og tilbake står det, skal jeg da skifte til vanlige pinner? siden jeg skal strikke frem og tilbake da?? hvis jeg ikke bruker rundpinne blir det jo en kant som må monteres, slik jeg tenker det. Noen som har prøvd denne, eller bare er gode på å tolke oppskrifter?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vesten er søt :)

Har lest igjennom oppskriften nå. Jeg hadde bare fortsatt med rundpinnen, så slipper du å bytte pinner. Blir vanskelig å få det inn på rette pinner. Syns det på slutten var litt teit, for hvis du strikker fram og tilbake, får du en splitt, som du må sy igjen etterpå. Istede kan du strikke annenhver runde rett og vrang, da får du riller som på bildet . og slipper monteringen. Anbefaler da å begynne runden bak, for det vil syns der du bytter fra rett til vrang og motsatt. Men det kan jo hende andre har bedre forslag. Var inne på Ravelry for å se om noen hadde skrevet noe om den, men stod ikke noe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den var kjempesøt. Men akkurat nå har jeg ikke garn som passer, tro det eller ei.... :o) Så da må jeg å handle i morgen, he he..

 

Når jeg leste igjennom på nytt så skjønnt jeg at jeg skulle strikke frem og tilbake frem til ermehullene er ferdig, så skal jeg begynne å strikke rundt fra under ermehullene. For det skal jo lages knappehull her. Da er det bare glattstrikk ut. Får se hva jeg gjør med den kanten nederst. Den var litt rar, så mulig jeg bare strikker vanlig glatt. Det er jo et annet garn så det vil jo bli litt annerledes.

 

Men prøvde å google det kamgarnet.Vet du noe alternativ, for eksempel til drops? Det er jo ganske tynt slik jeg forstår, og så skal det strikkes på litt større pinner enn anbefalt, sikkert for å få det litt luftig. Tror du ikke?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei og nei, må du handle, så leit :) hehe. Spennende. Men det er lov, siden det er en gave. Sånn ville jeg tenkt ihvertfall.

 

På de bildene jeg så, så hadde de aller fleste valgt å lage den kanten. Det er jo en sånn kan vet ermehullene også.

 

Se på side 103. Der står det garnalternativer. Ut ifra det jeg kan forstå, så kan du bruke alpakka fra drops. I oppskriften står det "Huldra tykt kamgarn Hillesvåg", mens bak står det "Hifa kamgarn Huldra". Skulle tro dette er samme garn? Syns det er sløvt å kalle de forskjellig.

 

Gikk gjennom alle oppskriftene og så på side 103 en gang, og fant vel ut at nesten alle oppskriftene kunne strikkes med drops alpakka. Unntatt de med veldig tykt garn, eller boucle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Den vesten har jeg også tittet på - og den står helt klart på lista om det skulle dukke opp en jente her! Den er supersøt :) Jeg tror jeg ville gjort som Babysyk foreslår - å bare strikket kanten nederst rundt på rundpinne og så heller strikket riller ved å strikke rett og vrang. Det virker som forfatteren av mønsterboka ikke er veldig glad i å strikke vrangt - ettersom alle mønster med riller er strikket frem og tilbake i stedet for rundt :) Men her er det jo bare noen få riller så da skulle det jo være gjennomførbart! Og så ville jeg nok holdt meg til riller om jeg hadde fulgt mønsteret i toppen - for der er det jo også riller med angoragarnet.

 

Tittet litt på garnforslagene på Ravlery, ser at flere har strikket med nøstebarn sitt merinogarn, men også en del med ulike alpakkaversjoner: flest med Drops sitt, noen med Du store alpakka sitt tynne garn og noen fra Sandnes. Ser også at flere har brukt Shetland soft fra Malsen og mor - om du ikke har strikket med det foreslår jeg å google Malsen og mor for å finne bloggen hennes. Det garnet har helt fantastiske farger! (Men håndvask er jo en liten drawback ;)) (Om du prøver det bør du ikke strikke helt stramt - det "fluffer" seg en del opp i vask)

 

Her har det endelig blitt (masse) strikking i helga - og sannelig ble jeg ferdig med Lazy Daisy-jakken fra Pickles i løpet av dagen! Jeg ble ganske fornøyd og mener at den går rett inn i haugen av nøytrale babyklær som ligger og venter - mens kjæresten mente at den måtte da være strikket til en jente. Ikke helt enige mao :) Er veldig fornøyd med at det gikk så fort, alle andre prosjekt i det siste har tatt så laang tid - men nå er jeg allerede i gang med en vest av restegarnet. Strikker en som heter Pebble. Ser ganske fin og veldig praktisk ut :)

 

En fortsatt god søndagskveld til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er litt misunnelig på deg, Frk Hansen, for at du ble ferdig med jakka!! Har ikke strikket veldig mye idag. Er på magen av dressen, det er 30 cm glattstrikk som strikkes frem og tilbake. Går så utrolig treigt, syns jo ikke at jeg strikker nesten, og jeg er bare halvveis. Blir nok til at jeg begynner på sparkebuksa eller en djevellue neste uke, som "trøste" prosjekt. Men da tar det samtidig enda lenger tid med dressen.

 

Er det den vesten med knapper i siden og på ene skulderen? Det var fin :) Det er ihvertfall et plagg som kan brukes til gutt!! Skjønner at samboeren din ikke syns den jakke er supermaskulin, det er jo blomster på den. Men den er grønn, så den er jo ikke superfeminin heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med å være ferdig med den også! Har hatt den jakka på lista i hodet lenge nå. Men likevel så er det jo litt rart: jeg liker jo veldig godt å strikke og jeg har det jo på ingen måte travelt med å bli ferdig med noe - likevel så er jeg veeldig opptatt av å bli ferdig og synes det er kjempestas når jeg blir det :) Skulle jo tro jeg bare kunne strikke noe og kose meg med det uten å tenke på å bli ferdig. Jaja.

 

Ellers så var nok jakka et veldig mye enklere prosjekt enn dressen din - jeg måtte jo ikke strikke en eneste vrangmaske, og selv om daisyene er litt krevende så blir det jo raskt mange cm av dem! En djevlelue er ihvertfall et supert innimellomprosjekt - sånn at en føler at en får ferdigstilt noe selv om en er midt et større prosjekt. Har skjønt at du skal strikke den i striper? Jeg er i grunn veldig glad i striper, og synes at ting liksom går litt fortere når jeg strikker striper i stedet for bare ensfarget. Likevel så har jeg egentlig strikket veldig få plagg med striper. Tror det kommer for fullt den dagen Nøstebarnboka kommer i hus! Var det sånn at du hadde den boka?

 

Ja, det er den vesten. Den er litt gutteaktig, men i grønt så går den nok til både gutt og jente. Ser veldig praktisk ut ettersom ingenting skal over hodet. Og den går ihvertfall vanvittig fort - selv om det er en del glattstrikk strikket rett og frem. Tror jeg snart er halvveis her, uten at jeg synes at jeg har strikket så mye på den :) Tror nok det kommer til å bli flere av den i litt forskjellige størrelser, farger og garn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dere strikkeglade damer!

 

Så fin tråd dere har laget! Jeg strikker og strikker, men lager for det meste ting til meg selv og til hjemmet. Men nå frister det veldig å lage noen babyting, selv om jeg ennå ikke er gravid. Kanskje jeg skal bestille en av bøkene dere snakker om?

 

Jeg har så lyst å strikke en fin ulldress. Noen med tips til en god oppskrift?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange som blir ivrige etter å bli ferdige, eller starte på nytt prosjekt. Tror jeg må sette den vesten på lista, hvis den går så fort.

 

Første djevellue blir nok ensfarget. Både fordi jeg tror det blir lettere, (har aldri strikket striper før) og fordi den skal høre til sparkebuksa hadde jeg tenkt. Vet ikke kjønnet på babyen som skal ha det, så da blir det hvitt.

 

Jeg har ikke nøstebarnboka. Nå vil jeg først strikke litt fra myk start, så får jeg se. Får høre dommen din når du har kjøpt den, hehe :) Tror det er veldig mye likt i de.

 

MaMi Angel; jeg glemte helt å ønske deg lykke til på jobb idag. Kom plutselig på det i natt når jeg lå og tenkte på strikking. Håper det gikk veldig bra og at du sitter igjen med en god følelse når du kommer hjem!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere bare innom å ønsker dere en god dag, blir nok lite strikking på meg i dag fordi jeg skal på jobb i 4 timer og det tar da all energi for i dag og i morgen! hehe, skal ikke være lett!

 

Men den vesten over her så veldig søt ut! Fikk lyst å lage jeg og, og jakken som gikk så fort og bare var rettstrikk hørtes intr ut også!

 

Har kommet et stykke på teppet nå, det ser ut som det blir kjempefint! Sånne "bølger" i mønsteret liksom, morsomt å føle at man mestrer! Skal snart bytte farge så er spent på om det ser greit ut! :)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunniva86: Anbefaler deg å ta en titt på garnstudio.no. Der har de masse fint til baby. Jeg strikker denne: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b20&d_id=23〈=no

I Myk Start har de en kjørepose. Utrolig hyggelig å ha en bok å bla i, men syns det er mye montering i boka. Tror jeg kommer til å gjøre om på oppskriftene for å slippe montering, hvis jeg klarer. Du kan jo ta en titt neste gang du går forbi en bokhandel.

 

Zassy; Så bra at du skal på jobb! Sikkert deiilig å komme seg ut blandt folk, selv om du da blir helt ødelagt etterpå.

 

Så bra at du har kommet et stykke på teppet. Når du får igjen energien igjen, kommer du sikkert til å rase videre :)

 

Ha en fin jobbdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...