Gå til innhold

NY TRÅD: "OSS OVER 30"


Litenspire *150711*høygravid

Anbefalte innlegg

God formiddag jenter!

Hvordan har helgen deres vært?

Her ble det innflyttingsfest innendørs, siden været var så ustabilt, men gøy var det og det tok også litt av hehe

Men håper det blir lenge til neste gang jeg kan feste :P

Har ingen tro på at jeg lykkes denne gangen, siden vi fikk overraskelsesbesøk som ble lenger enn planlagt og i junimåned er sambo på konferanse i london når jeg forventer EL så kjenner jeg er noe frustrert overfor det, men vi får legge inn aksjer i dagene før og krysse fingrene for at det holder :)

 

Synd å lese at du testa negativ Meg og lille snuppis, men som noen påpekte så kan det være du eventuelt ikke tester positivt før ikm.

 

Håper det klaffet for deg også Så gla i helgen!

 

Blir spennende å følge med på om det lykkes snart for oss alle!

 

I dag har jeg fri, og kjenner det er utrolig deilig, i går var vi og leverte nøklene fra oss og tidligere huseier godkjente vaskinga vår og takket oss for å ha vært perfekte leietakere, gode ord å ha med seg :)

 

Ha en flott dag jenter, her er det 19,8 grader i skyggen, blåser noe, men så snart sola dukker opp så skal bikinien på :D

 

Forresten kom plutselig på en ting....

På lørdag hadde vi ost og vin og jeg spiste roqueforte ost (blåmugg) og fikk helt dilla på det så planen er å kjøpe det inn, hadde glemt hvor godt det var

MEN så slo det meg nå at jeg minnes å ha lest et sted at det er fy fy ost når en er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gla' Jeg har også hørt at hcg kan slå ut på el-tester, så det kan nok være grunnen. Har hørt om flere som har brukt el-tester istedet for graviditetstester når de ikke hadde tilgang på riktig type test.

 

mrspoo: Heldig du er med været, her sitter jeg og fyrer i ovnen.

Myke oster er fy fy i graviditeten, ja. Om du MÅ spise (!) så skal den være av pasteurisert melk og så ny som mulig sånn at ikke listeriabakterien kan ha utviklet seg i så stort antall. Liste over norske anbefalinger ligger på matportalen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett kort lite innlegg og livstegn fra meg... TR kom som bestilt i går :(

Bedre lykke i neste pp :)

 

Hører mer fra meg senere, har ikke tid til å skrive noe særlig nå, men ville bare ønske så gla` lykke, lykke til :) :) :)

 

stooooooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tr er også igang igjen her,,, Så nok en periode for oss også...

så satser alt på monitoren og full klaff her neste periode :))

 

Lykke til Meg og Lille Snuppis,,, Og alle dere andre :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Ja, nå er det jaggu lengesia jeg har fått skrevet noe her inne. Men har prøvd å oppdatere meg så godt jeg kan.

 

Jeg har nå 108 dager igjen, tiden løper nesten ifra meg.Vi tok jo fostervannsprøve og den var fin. Ei lita prinsesse til i hus, det blir stor stas. Og også praktisk med tanke på klær, osv.... Hun gir seg til kjenne flere ganger daglig, kjempedeilig det siden frykten for å miste eller at noe er galt minskes betraktelig da.

 

Vi har nå hatt en hektisk vår, gojenta vår havnet påsykehus i slutten av april etter 10 dager med høy feber. Med hp på 4, lite blodplater,forstørret milt og div fikk vi skrekkbeskjeden om at hun mest sannsynlig hadde laukemi. Sykehusinnleggelse og blodoverføring samme natt, satte det overbeskytta livet vårt virkelig i perspektiv..

Men, heldigvis etter 10 dager med masse prøver, 3 blodoverføringer, 4 narkoser, 3 ryggmargsprøver, 1 spinalprøve, milt-biopsi, blodprøver 2 ganger om dagen, bredspektra antibiotika hver 6 time og paracet intravenøst hver 5-6 time fannt de ut at hun hadde et virus fra en spansk sand-flue, leishmania. For dere som har vært her en stund husker dere kansje at vi var i Spania i høst. Der fikk prinsessa vår et stikk i panna, som ikke ville forsvinne.... Inkubasjonstiden er 4-6 mnd...

Så phu, etter 1. dose med riktig medisin forsvannt feberen og hun er tipp topp nå. I morra skal vi inn på sykehuset igjen for hun skal ta ny ryggmargsprøve for å sjekke om medisinen har tatt knekken på viruset. Krysser fingre om at allt er bra!

Dette er ikke så vanlig diagnose, så hun har blitt godt dokumentert da dette visst er det 1. tilfellet i norge....

Men nok om mitt og mine:

 

Velkommen tilbake Sanna/Bomsa, gledelig å høre at lillemann forhåpentligvis blir storebror snart:):) gleder meg til å følge prosessen, venter spent på ny sms med positiv graviditetstest:) Huff, håper det gikk bra med klippen! He-He-synes du er tøff som våger saksa borti, det har aldri jeg turt på mine:)

 

Så glà, følger deg nøøøøye de kommende dager:) Stå på, dette MÅ gå bra! Superklemmmm

 

Tussemor, så koselig å høre deg! Lykke til med prøving og div!

 

Maddemor: Ja, jeg er jo hakk i hæl:) Håper formen din er såpass at du får nyte goværet:) følger med deg, jeg har jo som skrevet over ikke vært så aktiv og nå med det flotte været blir det jo ikke så mye tid til å være inne her da heller...

 

Vel, da kaller bingen. Sikkert mange jeg skulle komentert men det får bli en regnværsdag...

 

Har dere lagt planer for sommeren da? Vi skal ha norges-ferie i år. Sabeltann i sør og Jazzfestival på vestlandet med besøk fra amerika står på våres liste foreløbig:)

 

Klem-klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter enda på den mensen....farsken...vil jo komme litt igang..

å nei, det e nok meir som skal til før det sitter noen spirer her hos oss "Så gla.".:-)

Ellers så e keiseren klippet av en ordentlig frisør, og han e så kjekk så..:-) Ble plutselig så stor.

Har trimmet masse både i går og idag...det er så enkelt når det er pent vær.

Jeg og gubben har veddet litt....skal se hvem som klarer å gå ned mest til ferien...litt motivasjon i sånt synes jeg.

Ja, D&G spurte om ferieplaner...vi skal en måned til Tyrkia.

Reiser 4. juli og kommer hjem igjen 3. august. Håper ellers på masse besøk fra min kjære familie og venner i nord.

Da er uken igang.....kos dere alle som en..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!

EL er visst garantert å komme 36 +/- 2 timer etter sprøyta er satt. Senere el er visst svært uvanlig. Og, både el-t og g-tester er ubrukelige de første 10 dagene etter sprøyta. Det er nok ikke noe mer vi kan gjøre nå, annet enn å vente, og å krysse alt som krysses kan. Tiden går sååå saaakte.

Meg og lille snuppis og lilledrøm; masse lykke til inn i neste pp.

 

Bomsa; så flinke dere er som trimmer. Lurt med et lite veddemål sikkert ;-) Tyrkia 4 uker i juli høres varmt ut. Hvor i Tyrkia er det dere skal?

 

D&G; Ønsker dere masse lykke til på sykehuset i dag og håper at prinsessa er bra igjen nå. Gleder meg til torsdag :-)

 

Ellers føles alt ganske annerledes nå enn etter forrige AIH. Ikke noe særlige bivirkninger foruten litt hodepine, metallsmak i munnen, oppblåst mage og hyppige dobesøk. Er vel hcg som gjør alt dette. Er ikke så trett som sist, og det er deilig. Heller ingen kvalme. Kan godt være kvalm så lenge det er et symptom og ingen bivirkning altså ;-)

 

Da skal jeg ta med meg kaffen ut i sola. Er så kos å sitte ute i hagen ved dammen hos endene med morgenkaffen. Nå har hun begynt å legge egg igjen. Håper det blir kyllinger denne gangen. De hun la i våres ble det nok for kaldt på. Det ble i hvert fall ingen kyllinger.

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen kjære jenter :)

 

Her i sør har sommeren endelig kommet, de siste 2 dagene har det vært 20 grader, sol og pent vær, deilig ;)

Bare 5 uker igjen på jobb, så er det 3 uker sommerferie, åh, som jeg gleder meg!! Håper på masse sol og fint vær :)

Har bestilt oss tur til Astrid Lindgrens Verden i Sverige for lillesnuppis sin skyld, ca 70 mil fra Hønefoss, gleder meg som en liten unge, da jeg aldri har vært der selv, hehe :)

 

Ellers fikk jeg TR sent søndag kveld :(

Tok en QR-test på søndag morgen og den var først negativ, men etter at tiden hadde gått ut og testen hadde tørket, var det en svak rosa strek der, så hadde nesten ett lite håp... Ble jo litt skuffa når jeg så jeg hadde nissefest i trusa samme kveld, mannen ble også skuffa, men viser det ikke så tydelig som meg, men skjønte det på han at han mistet litt motet for å si det sånn...

 

Håper litt på neste pp da, men tror ikke jeg blir skuffet om TR skulle dukke opp igjen - skulle egentlig ha begynt på ny trippelkur i dag da, på syklusdag 3 ifølge gyn, men jeg orker ikke... Har ikke vært på apoteket og hentet dem ut engang - har tenkt de to siste nettene at vi kanskje skal legge bort prøvingen denne sommeren, det blir altså tredje sommeren på rad som vi prøver, så nå har jeg lyst til å slappe helt av, kanskje prøve å ta av meg noen kilo og drikke rødvin og spise ost, spekemat, fisk som jeg vil uten å tenke på å skade ett evt bittelite frø... slitsomt det også!! Så har tenkt sånn halvveis at jeg denne sommeren bare får prøve å slappe av og legge det litt bort, så kan vi prøve igjen til høsten!! Blir jo litt deilig også da og ikke tenke på og ha sex hele tiden gjennom hele syklusen, men bare når en har lyst ;)

 

Tenker at når vi har prøvd så lenge, så spiller det ingen rolle om det går noen måneder til, håper bare at det skjer i løpet av 2010/2011 :)

 

Ellers har jeg tenkt å ta meg en pause fra BIM nå, føler at jeg er mer moden enn jeg har vært før, og er her faktisk veldig lite om dagene, så tror jeg kommer til å klare det denne gangen... :)

 

Kommer til å følge med dere da, for å se hvordan det går med dere jentene/damene mine - men blir ikke noe aktiv med skrivingen på en stund...

Ønsker dere alle en fortreffelig, strålende fin og riktig god sommer!!!

 

Stoooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår du ikke har gløden til enhver tid etter så lang tid.

 

Synes det er hardt å holde motet oppe etter kun noen mnd jeg,,

 

Ellers vil jeg bare si at du kan glede deg til Astrid lindgren verden, vært der 2 ganger,, er såå koselig å tusle rundt der i skogen inn mot borgen til Ronja bla... Gled dere :))

Og Kjøttbollar og pottatismos på Lina kjøkken er ikke å nekte for,, Nammi,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk... da var jeg hos gyn i gaar for aa sette EL-sproyte - trodde jeg... Men neida, i dag paa syklusdag 16 var eggene fortsatt like smaa. Aesj! Saa naa tror hun muligens jeg ikke har saa god EL likevel. Det har jeg mistenkt en stund og, men sist jeg tok UL (i mars) saa hun jo et superegg paa syklusdag 12... Men kanskje det var unntaket og ikke regelen..

 

Uansett, det blir da pergo paa meg fra neste pp og saa forhaapentligvis en EL sproyte da. Haaper, haaper dette klaffer snart!

 

Klem til alle fra en litt frustrert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

 

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM rundt 28 mai!! Pausemåned etter trippel pergokur...

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 1.juni, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Mrspoo 34år, IKM ca 4 juni (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca.12.juni (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 juni (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Dotten ikm 14. mai (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Bringebærmamma 1SA 1MA IKM ca 25. mai om EL kommer som forventet. (35 år, prøver på nr. 3)

-Anki, ikm ca 11.06. (vil gjerne ha nr 3)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

-bomsa (sambo, 34år 1barn) 28juni

IGANG MED IVF:

- Tirilgirl:) håper mange fine egg på UL 25/5.

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt

 

 

 

 

>jepp, da va man igang.

Har visst ikke lengre regelmessig mens, så da får man være ekstra nøye med å teste etter EL.

Ja, 4uker i Tyrkia er sikkert varmt..:-) Vi skal til en by som heter Antakia, leier bil der. Familien til gubben har leilighet der. Men vi skal også en uke til Side. det tar ca 6 timer med bil.

Jeg gleder meg og gruer meg....he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan alle flotte jenter!

 

Har hatt meg en bimmefri uke. Men skal no oppdatere littegrann.

 

Så kjekt å høre fra deg igjen da bomsa/sanna. Håper spiren sitter igjen for deg snart. Misunnelig på Tyrkiatur her ja...! Blir kun hjemmesommer på oss. Vi holder på med huset vårt og det sluker endel penger. Vi ordner hage, skal lage ny terrasse og male ferdig hus, så nok å henge fingrene i. Blir vel en tur til hovedstaden og Tusenfryd tenker jeg slik at gutta får opplevd litt ferietid.

 

MEg og lille snuppis: forbaska tantebesøk. Rart at det skal være så vanskelig for dere når dere har lille snuppis fra før... Trippel pergo og greier. El har du også. Du får ta deg noen mnd prøvefri og kose deg med vin osv i sommer, så håper jeg den sitter til høsten.

 

Maddemor: åh så misunnelig jeg blir når jeg hører hvor langt du er kommet. Unner deg det av hele mitt hjerte. Men jeg skulle ønske jeg var der jeg også. Kjenner det no at jeg er ganske bitter innimellom, men får bare fortsette å jobbe meg gjennom dette. Går stort sett bra. Håper jeg får en spire til slutt som vil resultere i en frisk baby etter 9 mnd.

 

Dolce: fy søren for en skrekkelig opplevelse dere har hatt. Dette må være noe av det værste en kan oppleve. Er sååååå glad det viste seg å være "bare" et bitt som var årsaken. Glad de fant ut hva det var...men for en påkjenning. Huff og huff - tenker på dere! Klemme!!!

 

Så gla: oi oi oi så spennende dette er. Heier så utrolig masse på deg. Hadde vært deg så utrolig forunt en liten spire no. Flott at du ikke har så vondt som sist. Det er kanskje et godt tegn? Håpe håpe...:-)

 

Eva: tenker så på deg. Hvordan går det med deg?

 

Tirilgirl: du viser oss at undere kan skje, så da blir jeg optimistisk. Er så glad på dine vegne. Klemme stort til deg:-)

 

Husker ikke hva mer jeg skulle kommentere. Men er så glad i dere alle her inne. lykke til med neste prøvemnd alle sammen:-)

 

Litt om meg da! Jeg har en pausemnd, så denne mnd har jeg testet el for å styre unna å bli gravid. Så det blir ingen spennende ikmdato her. No har jeg vært en gang hos akupunktur og skal igjen i morgen. Han skal få styrke litt underlivet mitt, milten osv. Jeg skal også til lege for å ta diverse blodprøver. Har noen noen tips om hva jeg skal kreve at han skal sjekke blir jeg glad for det.

 

blir nok å prøve en gang til. Har vært mye frem og tilbake siste ukene, men tror jeg vil angre dersom jeg ikke prøver en gang til...:-) hørt den før???? hehe!!!!

 

Ha en fin kveld alle sammen! Vi snakkes!!!

God klem fra meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

I dag har sønnen vår 3-årsdag og det er jammen rart å tenke på at for NØYAKTIG 3 år siden nå så lå jeg i rier og begynte å gjøre meg klar til sykehuset:))))) Min lykkeligste dag noensinne!!!!

Og snart skal vi få oppleve det igjen...... er det mulig å være så heldig?

 

Dolce&Gabbana; herreli for en utrolig ekkel opplevelse!!!!!!! Kan ikke si annet enn at jeg ble utrolig lettet når jeg leste at det "bare" var et bitt..... Vil det være problemfritt senere i livet med slike bitt eller? Altså at man ikke får noen senvirkninger osv?

 

Eva: tenker på deg. Hvordan går det?

 

Meg og lille snuppis; det hersens tantekreket kan se å ta seg en lang ferie nå synes jeg... Håper det klaffer for dere snart!

 

Anki; synes nå du har all grunn til å være misunnelig og bitter jeg da. Du har væt gjennom noe beintøft og slike opplevelser kan man ikke bare slå en strek over. Så bra at du skal sjekkes litt nærmere hos legen! Hvis det er snakk om en slags utredning så vil jeg tro at du bør sjekkes for EL (men det vet du jo at du har) og så stoffskifte, prolaktin, fsh, tsh,sjekke om du har leiden mutasjon, protein s, kromosomtest på dere bege to, sædprøve på han (men den vet dere jo også fungerer) I tillegg bør du sjekkes med UL for å se på kvaliteten på livmor, eggstokker og eggledere (hsg-røntgen) og livmorhals. Anbefaler deg å spørre på habituell abort for der vet de litt mer...

 

Så litt om meg: Var på UL for vekstkontroll på mandag. Var da inne hos den siste av alle gynekologene på det sykehuset som ikke har undersøkt meg før. (Jeg kødder ikke; nå har jeg vært til undersøkelse hos 6 gynekologer på sykehuset.....)

Men uansett; damen var superkoselig og også nabo av svigers og kjenner derfor sambo veldig godt:) Hun målte babyen og kommenterte at "næmen se så fiiiin, åh så nydelig du er lille venn" osv. veldig koselig altså! Babyen har det helt topp og er nå 5% over gj.snittet så hun sa at jeg helt sikkert ikke får baby over 3.5 kg:) Så målte hun livmorhalsen og den har krympte med 1 cm, men det er ingen fare på ferde ennå. Så sa jeg at jeg plages fortsatt med mye kynnere og stikninger der nede og da sjekket hun meg vaginalt for å se om jeg har åpning, hvilket jeg ikke har ennå, men jeg har en infeksjon som jeg har behandlet i 3 dager nå. Håper det er bra nå da.

Siden jeg har denne infeksjonen og plages med kynnere og stikninger så må jeg i tillegg til JM n este gang om 4 uker før selve UL hos legen. Synes det er helt greit:)

Mens jeg lå der på benken så sa hun også at hun visste at vi ikke hadde hatt det så greit i 2009 med exu, ma, sa og da rant tårene i strie strømmer hos meg,,,, Tenker liksom at det går så greit nå, men kjenner det er vanskelig å snakke om det likvel,,,,Men legen tok det med fatning og sa det var fint at jeg gråt litt hos henne:)

 

Deretter hadde jeg omvisning med verdens søteste JM på føden etterpå og hun ville gjerne høre om min første fødsel og basert på at den gikk så raskt og bekkenlsønig den gang og nå, så ville hun at vi satt oss ned sammen og skrev et ønskebrev for fødselen slik at det lå klart i journalen min:) Så da har jeg gjort det og gitt!

Er 27 uker på vei nå og vandrer inn i 3. tri om en uke:)

 

I dag våknet ejg forøvrig med kuppelhue..... har bihulebetennelse, tette ører og myyyyyye gørr i systemet.... ikke så kjekt i denne sommervarmen og på sønnens burdag, men vi får håpe det gir seg raskt.

 

Ha en fin dag jenter!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er niagra fals i gang for fulle mugger også her...like ustabil som humøret mitt, så da kan dere jo tenke dere hvor levelig det er her i huset. Slo meg at jeg burde bli overmotivert til en ny baby, men siden humøret mitt ikke er av aller ypperste klasse kan jeg ikke fatte og begripe at jeg har lyst på en unge til med "den idioten" jeg bor sammen med, må jo ha sex for å få det til...og.... Kan ikke huske å ha vært slik før og det sier gubben også (for dere som ikke kjenner meg fra før, han er ganske så snill han gubben min, bare litt kort tenkt til tider eller for å si det på en enkel måte "bare en mann" praktisk som få, men ikke helt på nett når det gjelder kvinner og barn osv...hehehe). Tror jeg satser på at entusiasmen kommer sigende etterhvert som dette kreket forlater meg for denne gang...Jeg håper veldig på at det er siste gang på lenge at jeg trenger å bekymre meg for mensn altså (er så drit å gå på jobb i hvitt når det renner slik det gjør(huff, unnskyld detaljer). Dog...vi ble da enig etter en diskusjon på ca 1 min på søndag om at min graviditets plan var det smarteste selv om at vi er slitne. Forholdene ligger bedre til rette for at vi skal kunne få det kjekkere sammen og når babyen er ute kan vi puste lettet ut - FERDIGGGG (Hehehehe...det skal sies at jeg egentlig har lyst på mange flere, men jeg tror ikke forholdet vårt tåler det og da blir det viktigere for meg at de ungene vi har får ett så stabilt familieliv som mulig(Så nå håper jeg på tvillinger...hehehe)).

Jeg burde egentlig sittet å skrevet jobb søknader, men har ikke så stor motivasjon til det heller akkurat nå. Dukket opp 2 lærer stillinger i helga som jeg skal søke på, men føler på at jeg absolutt bør være litt mer aktiv. Hva spør man om når man skal ringe å høre på slike jobber??? Minuset er at jeg ikke har pedagogikk, så jeg havner bakerst i køen uanset :(

D&G: Fy søren for en grusom opplevelse dere har vært igjennom... kjenner gåshuden langt ned gjennom ryggen på meg. Det er ingenting som er så ille som å se våre kjære så syke....minner meg om da vi var i trondheim m lillegull og han nesten ikke pustet...huff og æsj. Godt å høre at det går bra!!!!!!!!! Kanskje vi ses på jazzen ;) eller i dyreparken...hehehe

 

Anki: Jeg er bare imponert over pågangsmotet ditt og hvor flink du er til å bære all den sorgen du har vært gjennom å gå videre. Tar av meg hatten!!!!!!

 

Så gla: Steike kor spennanes (ups...bare litt entusiastisk). Krysser alt jeg hhar for at gullegget er på plass nå!!!!!!

 

Bumsa/ Sanna: Hørtes ikke helt vondt ut med ferie i Tyrkia, dog varmt ja. Kos dere masse!!!!! Jeg klipper gutta selv og de kommer aldri i verden til å tilgi meg det. Funderer dog på hvordan jeg skla få fjernet lokkene på minstemann, han er så innmari veiljesterk og sta (heheheh). Får det vel til på ett vis :)

 

Maddemor: Tenk at du snart sitter der med en liten i armene dine - fantastisk!!!!!!! Det er godt å få gråte når vondt skal fordrives (og slike ting tar tid) Jeg håper du nyyyyyter svangerskapet, virkelig altså, det fortjener du, også er jeg så glad for at du blir godt fulgt opp!!!!!!

 

Eva: Hvordan går det med deg og dere????

 

Tirilgirl: Hvordan går det med deg? Syntes det var så inderlig fantastisk at du har fått en spire nå!!!!! Gled deg!!!!!! Tenker mye på deg og alt du har vært gjennom, håper du har mange rundt deg som er glad i deg og flinke til å vise det!!!!

 

Dotten: Hvordan går det med dere????

 

Puh, så var det alle dere (som for meg er nye): Ikke husker jeg så mange nick og ikke er jeg helt oppdatert, men jeg har fått med meg at mange av dere er prøvere, så for denne gang vil jeg bare si STÅ PÅ, spiren kommer en eller annen gang og kos dere masse!!!!!!!!! Mange "gode" forslag til å sprite opp prøvingen inne på disse sidene. Jeg skal oppdatere meg på dere etterhvert å komme med kommentarer osv, håper dere tilgir foreløpig ;)

 

Håper dere alle får ei riktig god helg. Jeg skal på atter ei arbeidshelg og gruer meg like mye som vanlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld jenter :)

 

Hvordan er ståa hos dere? (ingen nevnt, ingen glemt eller noe sånt :P)

 

Her er det kjip dag, TR kom en dag på overtid i dag, dvs jeg begynte å spotte i går så visste hva som var i vente, men det er likevel så ufattelig nedtur å få TR, selv om jeg var veldig inneforstått med at det ikke ble noe denne måneden så var det jo en liten stemme som sa at det var et ørlite håp og den klamrer jeg meg til alltid.

 

Har nå innstilt meg på at vi skal tilbake til gynekologen i august for videre utredning, jeg tror ikke vi kommer til å lykkes på egen hånd, så håper det går fort fram til august :)

 

Ha en fin kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dette er en litt saann "lukka ring" av folk, noe som jo er naturlig, men jeg sniker meg bare inn her og banker paa, i dag paa 30 aarsdagen min, hvor i tillegg tanta kom for aa "feire", ei hel uke foer IKM, sende meg over i enda en ny pp og minne meg bittert paa om at, nei, jeg rakk ikke aa bli gravid foer jeg fylte 30 aar...

Er bitter og lei meg, og haaper aa finne forstaaelse og litegranne troest her inne.... *snufs*

"Hurra for meg som fyller mitt aar"............... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

 

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM rundt 28 mai!! Pausemåned etter trippel pergokur...

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 1.juni, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Mrspoo 34år, IKM ca 3 juli (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca.12.juni (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 juni (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Dotten ikm 14. mai (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Bringebærmamma 1SA 1MA IKM ca 25. mai om EL kommer som forventet. (35 år, prøver på nr. 3)

-Anki, ikm ca 11.06. (vil gjerne ha nr 3)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

-bomsa (sambo, 34år 1barn) 28juni

IGANG MED IVF:

- Tirilgirl:) håper mange fine egg på UL 25/5.

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt

 

Velkommen skal du være Barnihodet, vi er ikke så lukka ring, dukker stadig opp nye, men det er nok noen som er mer aktiv enn andre :)

 

Har veldig stor forståelse for at det er en kjip dag i dag, men håper du får en litt koselig dag til tross og gratulerer så mye med dagen forresten :)

 

Selv er min dag noe bedre enn i går, dvs jeg er ikke så nedstemt i dag, litt mer optimisme og spore hos meg i dag kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Barnihodet, og gratulere så mye med dagen...:-) Tenk, kanskje sitter du med stor mage neste bursdag eller tilogmed en baby....fantastisk tanke...:-)

Her er vi bare igang med prøveperiode (pp) 1... skal begynne å teste etter EL om en ukes tid.

Vi reiser sammen med svigers på ferie om 4 uker og da spørs det om vi får sneket oss til noe prøving...tror nok jeg har fantasi nok til at det blir noen runder der nede og...he he....

Vi brukte 8-10 pp på keiseren og det er noen som har sagt til meg at nr to kan være vanskelig, så vi senker skuldrene og tar ting som det kommer.

Jeg er også smellfeit så det hadde vært fint om jeg kom meg litt i form før spiren satt, men alle spirer taes imot med takk..:-)

Da er det snart ny uke med mange nye muligheter....

 

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melder meg på her også - straks 33 - og prøver på nr 3

 

er helt i blå på når datoer er - relativt uregelmessig kropp -

 

håper det går veien for jentene her - vi får krysser fingre for hverandre =O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye :) Dette er en koselig traad - har ikke vaert her saa lenge jeg heller, men foeler meg godt mottatt!

 

mrspoo, saa kjipt med TR, haaper det klaffer snaaaart!

 

Selv er jeg en smule forvirret naa. Har jo for foerste gang brukt CB fertilitetsmonitor denne pp'en og det gikk ikke helt som forventet. Ble ikke "hoey" foer i gaar, paa CD 20! Og jeg har vanligvis sykluser paa 27 dager +/-... Saa hvis det blir saann denne pp'en og, betyr vel det at jeg har veldig kort lutealfase. Aesj altsaa! Noen som vet hva som evt da gjoeres med det? Skal begynne paa pergo neste pp, vil det hjelpe?

 

Onsker ellers alle en fin uke og haaper det kommer noen spirer paa traaden vaar snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter! Her kommer en liten oppdatering fra meg. 10 dpo i dag, og har IKKE testet ennå :-)) Flink eller? Har ingen følelse av noe som helst egentlig. Men jeg sliter skikkelig med hetetokter om natten. Våkner flere ganger at jeg bader i svette og må skifte dyne/laken. Trodde først det var bivirkninger på crinone jeg, men tror det må være pergoen. Andre som har brukt pergo som har vært plaget av hetetokter? Håper ikke det skal fortsette så veldig lenge...sover dårlig.

 

Glue Stick; kom cbfm på høy eller maks forrige dagen? Får jo håpe syklusen din blir litt lengre da, hvis ikke har du en veldig kort lutealfase.

 

Velkommen til dere nye! Håper dere får et kort opphold her! Masse lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg, så gla'!! Det må da være din tur nå. Hvor lenge skal du vente med å teste, da?

Her kom tanta med et "brak" 5 dager før tida, så det er nok slik jeg har følt på kroppen, at den trenger litt tid på å komme seg etter p-pillene. Tror egentlig ikke jeg har hatt el heller. Har el-smerter i flere perioder i syklusen, og mensen kommer uten menssmerter. HAdde det slik etter senaborten også. Så kroppen er nok litt "på tur"...

 

Har fri i dag, så vi har fått handlet inn mat. Det er dyrt å gå på Grete Roedekurs. Har gått ned nesten fem kilo på fire uker. Er ganske fornøyd med det. Satser på å klare 6 kg til før jeg er fornøyd. Klarer nok ikke det på dette kurset, men får melde meg på igjen til høsten. Hvis jeg blir gravid, skal jeg i hvert fall melde meg på. Har lyst til å unngå de 10 kiloene som alltid kommer i første halvdel av sv.skapene.

Vi får se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei har4barn! Håper syklusen din snart kommer i rute, men er vel ikke uvanlig med litt kluss etter p-piller. Uansett kjedelig. Så flink du er med GR :-D

Jeg skal i hvert fall teste på lørdag om ikke tanta dukker opp. Det er testedagen fra klinikken. Men, har et par tester ekstra liggende, så kan hende det blir liten testefest før denne gangen og. Ikke noe å spare på de testene....he, he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

 

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM rundt 27 juni!!

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 1.juni, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Mrspoo 34år, IKM ca 3 juli (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca.12.juni (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 juni (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Dotten ikm 14. mai (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Bringebærmamma 1SA 1MA IKM ca 25. mai om EL kommer som forventet. (35 år, prøver på nr. 3)

-Anki, ikm ca 11.06. (vil gjerne ha nr 3)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

-bomsa (sambo, 34år 1barn) 28juni

IGANG MED IVF:

- Tirilgirl:) håper mange fine egg på UL 25/5.

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter :)

 

Ett lite livstegn fra meg etter noen dager borte fra BIM, og det har faktisk gått veldig, veldig bra :)

 

Synes det er vanskelig å legge prøvingen på is ett par måneder, men det skal nok gå bra. Vi kommer til å kose oss og sikkert ha sex på riktig tidspunkt etc, men jeg prøver alt jeg kan å ikke fokusere så hardt på symptomer når det gjelder EL og IKM osv, men heller tenke på andre ting, og jeg synes faktisk det går bedre og bedre for hver dag som går... :)

 

Har regnet ut sånn delvis at jeg forventer IKM sånn ca rundt 27 juni, pluss, minus noen dager... I dag er jeg på CD 10 og startet dagen med litt blodig slim, så får bare håpe det er positivt og at ikke kroppen begynner å tulle med meg slik den har tullet med meg før, har allerede selvsagt begynt å legge inn aksjer, men nå mest for kosen sin skyld og ikke denne "pliktsex`en", hehe :)

 

Nå som transportstreiken er over, går jeg og venter på ett lite tegn fra Yamaha`s lager - om at pianoet mitt er underveis!! Er ca 3 uker siden jeg bestilte det og fikk da beskjed om at det sendes umiddelbart etter at streiken var over - nå er den over, så jeg går rundt og gleder meg, akkurat som en liten unge gleder seg til alle pakkene på julaften, hehe :)

 

Ellers er vi rammet av kommunestreiken om dagene. Barnehagen til lille snuppis er bare oppe onsdag hele denne uken, dvs avdelingene rullerer på hvilke dager de skal ha oppe og avdelingen til lille snuppis kom veldig dårlig ut med bare barnehagedag bare 1 gang denne uken! Vi som ikke har foreldre/besteforeldre (bestefaren til lillesnuppis er død, bestemor er på institusjon, og både mormor og morfar, altså mine foreldre er syke!) sliter veldig med å få det til å gå opp om dagene. Mannen min har måttet ta seg fri uten lønn og jeg har hatt halve dager med lillesnuppis på slep på jobben, hun har storkost seg, men jeg har vært helt utslitt etter bare en halv dag. Så når mannen har hatt fri, har jeg jobbet 12 timers dag for å "ta igjen" det som "hoper" seg opp. I tillegg er vi over på nytt datasystem, bare 4 uker siden hele Vestre Viken fikk felles datasystem, vi sliter fryktelig med det tekniske for å si det sånn, så dagene er ganske tunge fra før, sukk - men det bedrer seg vel etterhvert :)

Selv har jeg full forståelse og støtter de streikendes rett til å streike, men jeg håper virkelig at det løser seg ganske fort - det er slitsomt når det rammer en uskyldig part, håper det snart løser seg ;)

 

Så gla`: Jeg følger spent med på deg om dagene, krysser alt jeg har ;)

 

Tirilgirl: Tenker også veldig mye på deg... Hvordan har du det?? Går det bra med deg?? Er fortsatt utrolig glad på dine vegne, hvor langt er du på vei nå? 7+ uker?? Håper at alt står bra til med deg :)

 

Maddemor: Koselig å høre fra deg, ja nå nærmer det seg med stormskritt for deg, sommeren går fort og derfra er det veldig kort tid igjen til termin, oi, oi, oi.... Kos deg og nyt denne tiden, du ser sikkert kjempeflott ut med en struttende mage nå på sommerstid, hehe :)

 

Velkommen til dere nye, alltid koselig når nye kommer til, håper dere får ett kort, men fint opphold her inne - lykke til ;)

 

Blir vel en liten stund til jeg kommer inn og oppdaterer igjen, men følger med på dere damene ved å lese meg opp via mobilen innimellom!!

Ha en fortsatt riktig, riktig fin uke ;)

 

Stoooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...