Gå til innhold

NY TRÅD: "OSS OVER 30"


Litenspire *150711*høygravid

Anbefalte innlegg

Æsj, så kjedeli meg og lille snuppis....unner deg en liten spire snart altså!!!!!!

 

Jeg lever litt i ingenmanns land, føles det ut som. Jeg tror kanskje at spira satt, men gubben har begynt å tvile (noe jeg IKKE liker). Jeg kjenner at humør og temperament er som ei tikkende bombe (noe det skjeldent er), det knitrer stadig vekk i puppene, men de er ikke direkte øm. Det som er værst er at jeg har så syyyyyyyyyykt vondt i symfyseområdet, ca der livmora ligger og jeg har hatt vondt der når jeg har blitt gravid med de 2 andre, men ikke så ille som nå. Jeg sliter faktisk skikkelig med smerter, håper det går over til helga for da skal jeg på jobb. Tok en test på lørdag bare for å gjøre det, den var selvfølgelig negativ, det også ble ett irritasjonsmoment. Jeg har i tilegg i helga hatt kanon vondt i korsryggen, slike smerter kan jeg faktisk ikke huske å ha hatt, så derfor utelukker jeg delvis at det har vært eggløsning. Så jeg er skikkelig frustrert....blir bytur og innkjøp av ett par nye tester. Får vente til den trolige ikmen rundt 2 juli...hehehe...herregud...snakk om å være utålmodig...ja,ja...måtte bare lette på trykket og nå kom gubben inn også å fikk passe sitt påskrevet stakkar...Han fikk høre for ett udugelig svin han er og inkompetent dritt som ikke klarer å se kona si sine behov og hjelpe til med ungene osv...men det er egentlig ikke så ille, men det er slik jeg kjenner det for tiden. Han er heldigvis en god mann som takkler å høre slik.

 

Vi har vært på hytta i helga med campingvogna, driver trening med ungene på å sove i vogna fram mot ferien.

 

Nå er det vist frustrerte fruer på tapetet...får trøste meg med litt brus og potetgull.

 

Ha ei god uke da damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halloen, IKM idag og negativ test...da blir det ØL i syden..:-) Da vase vi oss inn i 2.pp.

Ha en førrtreffelig mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen!

Har lyst til å henge sammen med dere igjen jeg. (nei, vi prøver ikke på nr 3 enda, hehe)

 

Får ikke lest så mye enda, men skal prøve å oppdatere meg litt etterhvert.

 

Men: GRATULERER TIRILGIRL!!!! Så utrolig velfortjent.

 

Kommer sterkere tilbake en gang småtrolla har lagt seg:) Klem til dere alle i sommervarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp damer, riktig god kveld:)

 

Tussemor: håper det er du som har den riktige følelsen da og ikke mannen din.....hehe-ønsker deg lykke til:) Du lurte på hvorfor jeg har et risikosvangerskap. Leser du på profilen min har jeg sagt litt om det der. Men jeg mistet i uke 19 pga blodpropper i morkaken, rett etterpå fikk jeg blodpropper i benet og på begge lungene:/ Har noe som heter Antifosfolipidsyndrom, danner blodpropper. Siden dette kom i forbindelse med svangerskap, er ikke det noe positivt. Må bruke blodfortynnende resten av livet. Og siden det skjer så mye i kroppen under et svangerskap, følges jeg nøye opp......fare for både meg og barnet.

 

Har 4 barn: lykke til nå i tiden etter EL. Håper dette fører noe positivt med seg:)

 

Kjære bringebærmamma: tusen takk for dine gode ord, setter jeg stor pris på:)Håper den syklusen din tar seg opp igjen slik at du får bedre oversikt......følte selv det tok litt tid før kroppen var i gang igjen etter min MA. Håper virkelig "kaninleken" har gitt frukter.....hehe-klem

 

Mrspoo: er det ikke rart med det du, man må liksom bare stikke innom her, for min del blir det en del ganger i løpet av dagen. Er jo sykemeldt, så da har man jo litt timer å slå ihjel:)

 

Så gla`: min kjære kjære venn. Forstår deg så godt at du er sliten og lei, håper virkelig en lang og deilig sommer gjør susen og spiren sitter der av seg selv på gamle måten:) Hvordan er det og være heste eier.....hehe-blir det litt ridning på mor også:) Min mann drømmer også om fotball tur til England......skal dere igang med IVF i Danmark, husk at jeg har medisiner i kjøleskapet du kan få av meg:) Varm klem

 

Glue stick: hvordan er det med deg og pergoen??? har du fått noen bivirkninger eller.....jeg for min del kjente lite til dem, håper det samme for deg også:)

 

Bomsa: så synd med negativ test da:) Men da blir det å slå ut håret i Syden ikke sant......koz deg masse iallfall:) God tur.....

 

Lilledrøm: for en herlig deilig nyhet du kommer med:) Masse lykke til videre i svangerskapet. Kom inn på Gravide slitere, her finner du en del litt voksne damer:)) Sånn som meg og sånn.....hehe:)

 

Selv skal jeg på Riksen i morgen kl 0815-gruer meg faktisk veldig:/ Men det har vel noe med nerver før UL, iden jeg har vært med på to døde fostere før liksom, som ble oppdaget på UL. Vet ikke hvilke planer de har for meg, men har fått inntrykk av sykmelding ut svangerskapet og tett oppfølging på Riksen. Så er selvsagt mest spent på om det fortsatt er liv der inne......skal vel ta litt blodprøver og slikt, så får vi ha et åpent sinn til alt de foreslår:) Er det liv der i morgen, skal jeg på Ullevål på torsdag til veiledning med tanke på Duo test.....så det blir en hard uke, som dere forstår:) Med mye tanker, følelser, håp og forventninger......er fortsatt realist føler jeg, men selvsagt håper jeg på det beste nå som jeg har sett hjerte slå to ganger:))))))

 

varm natta klem fra meg:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tirilgirl/1MA + en i hjertet

 

Krysser alt for deg i morgen. Hvor langt på vei er du?

 

Stor klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, en liten hilsen og oppdatering fra meg :)

 

Er naa ferdig med pergoen og er paa CD 9 og venter paa EL. Skal inn til gyn paa torsdag for aa sjekke hvordan det staar til saa da haaper jeg hun ser minst ett fint egg :) Har ikke merket noen bivirkninger i det hele tatt fra pergoen, saa det er deilig! Har og hatt akupunktur to ganger i uka, saa da haaper jeg alt dette i kombinasjon kan hjelpe oss!

 

Meg og lille snuppis, saa bra at det gikk fint hos gyn. Bra aa komme i gang! Synd TR kom igjen, men haaper den sitter hos deg snart..

 

Lilledrom - GRATULERER! Saa fantastisk, haaper vi er mange som foelger etter deg snart!

 

Bomsa, kjipt med negativ test, men kos deg med god mat og drikke paa tur! :)

 

Tirilgirl - ja, dette hoertes ut som en toeff uke for deg. Skjoenner godt du gruer deg ja.. Vi krysser alt vi har for at alt er bra, jeg har tro paa det!! Flott at du faar god og naer oppfolging, masse masse lykke til..

 

Lykke til til alle dere andre her inne og, gullfiskhukommelsen min husker ikke helt resten av oppdateringene jeg hadde tenkt aa kommentere...

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 1.juni, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Bringebærmamma 1SA 1MA IKM 27. mai om EL kommer like sent denne pp som forrige. (35 år, prøver på nr. 3)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

 

FORVENTET IKM:

 

Glue Stick: IKM 15 juni (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM rundt 27 juni!!

-bomsa (sambo, 34år 1barn) 28juni

- Mrspoo 34år, IKM ca 3 juli (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

- Anki, 38 år, ikm 08. juli (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Tussemor5, ikm ca 2 juli (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Dotten ikm 7. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

 

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer:)

 

Da har jeg akkurat kommet hjem fra Riksen. Er 10+4 i dag, alt så fint ut fortsatt:) Den hadde vokst bra siden sist, hjerte slo og den slo ut med armer og beveget seg:) Så da kan jeg puste lettet ut for denne gang:)

 

Da er det time på Ullevål på torsdag, og tilbake til Riksen på mandag til JM time:)

 

Meg og lille snuppis: jeg bel jo bare sååååå glad og lettet når jeg så Dr. Henriksen i gangen, og det er han jeg skal gå til resten av svangerskapet også:)

 

Nå skal jeg gå og legge meg noen timer, sov bare så dårlig i natt. Ligget og tenkt på det jeg skulle til i dag, og ble bare så inderlig

solbrent i går at jeg har ligget og hakket tenner og nesten ikke kunnet snu meg, for var bare solbrent på armer og skulderen......men klager ikke, det er disse D vitaminene jeg skal leve av utover høst og vinter:)

 

Håper dere har en fin dag damer, tusen takk for hyggelig melding fra snippsnapp og Glus stick:) Også så hyggelig å se deg igjen da Dotten:)

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Et lite livstegn fra meg også :) Har vært innom å tittet/lest litt her innimellom, men langt fra klart å holde meg oppdatert.

Her er det fremdeles same old, same old.

Har gått til innkjøp av CB-fertilitetsmonitor, men med gullfiskhukommelsen min (ev. en smule Altzheimer light), så glemte jeg å kjøpe inn testpinner før tanta kom forrige pp, og da er det jo en smule vanskelig å ta den i bruk :) He, he.

Kjøpte en brukt monitor her inne, så får vi se om den har en slags magisk kraft som kan gi meg en liten spire.

Har også kjørt sambo på E-vit. og sink de siste månedene så vi får håpe det hjelper. Har vurdert å prøve Bidronninggele, men vet ikke om "jeg gidder". Er egentlig ganske lei alt, men snuppa maser omtrent daglig om jeg ikke kan få en baby i magen snart, da hun vil bli storesøster. Jeg synes jo veldig syndt på henne, men det er jo ikke grunnen til at vi prøver på en til... :) Vi vil jo gjerne har en til selv også. I august er det faktisk 4 år siden vi startet på dette babylagingsforsøket av nr. 2. På tide å gå videre snart tenker jeg (IVF eller noe), og i hvert fall før jeg blir 40 år......! Og dessverre er ikke det lenge til!!! Æsj!

 

Ellers har vi styrt masse i hagen i de siste to ukene. Jobbet til laaaangt på kveld/natt, i tillegg til at vi er på jobb på dagen. Men hagen blir kjempefin. Nå er det mye mer brukervennlig og planert og alt er gjort ved egen håndkraft! Men vi har kjørt minst 500 trillebårturer med jord og stein. Eller i hvert fall sambo. Jeg har spadd, spadd og atter spadd jord. I dag legges gresset as we speak og jeg gleder meg til endelig å få igjen hagen etter to år uten :) Så nå får vi bare håpe vi får en fin sommer... :)

 

Blir litt mye meg og mitt dette. Sikkert mye annet jeg kunne skrevet også men akkurat nå kommer jeg ikke på noe mer.

 

Sender mange gratulasjoner til Tirilgirl og LilleDrøm. Så koselig at dere har fått en liten spire i magen :) Husker ikke om jeg har gratulert D&G og Maddemor, men tror det. Ønsker dere også masse lykke til!

 

Tirilgirl. Om jeg husker rett skulle du på UL i dag. Såååå spennende. Tenk om det gjemmer seg to der inne?? Selv om dere bare så ett hjerte sist, kan jo en liten spire ha gjemt seg litt godt eller?? He, he. Masse lykke til og vel fortjent altså :) Klem!

 

Meg og lille snuppis henger fortsatt her inne ser jeg. Huff. Vi er litt i samme sko vi da, med unntak at jeg ikke har hatt en eneste positiv test i løpet av mine år som prøver på nr. 2. Vi får håpe babyfeen besøker oss snart... :)

Og forresten ang. smokkefeen, så brukte vi det trikset på snuppa og hvor enn tungt og trist det var å sende den avgårde til henne (vi la den i vinduet i en konvolutt og dagen etter var den hentet av smokkefeen gitt....), så har det gått bra. Ønsker deg ellers lykke til med utredninger osv. Nå skal det klaffe for dere også snart altså! Og samboeren din får bare "klappe igjen"... He, he. Den lille innsatsen han må gjøre (levere en prøve), er niks og nada for alt du må igjennom av hormoner, prøver, undersøkeler osv. Synes IKKE synd om han i det hele tatt :) Så det så!!!

 

Anki: Håper og håper at dere også lykkes snart. Er så trist på deres vegne at det siste svangerskapet deres også ikke gav dere en etterlengtet frisk liten baby! Ønsker dere masse lykke til.

 

Tussemor: Velkommen tilbake. Du er i kjent stil som vanlig... he, he. Sint på mannen, tusen ting i lufta på en gang og masse å gjøre... He, he. Artig. Er dere ferdig med hus og hage da, slik at du slipper å ha det også hengende over deg? Greit å ha det meste på plass nå som hormonene skal sprette igjen og du snart er på vei med nr. 3 :) Fnis :)

 

D&G: Så bra alt gikk bra med lillesnupps og at det slett ikke var blodkreft.... Nå er det lenge siden jeg leste innlegget ditt, men det var det de fryktet ikke sant? Huff. Må være noe av det verste foreldre kan oppleve at deres små blir syke. Håper alt er bra med dere alle, pluss snuppa i magen. Du har forresten termin dagen før snuppas bursdag :)

 

Glue stick: Ønsker deg også masse lykke til. Håper Pergoen og nålestikkingen gjør underverker og at en liten spire snart tar plass i magen din :)

 

Så glad': Huff så trist at det ikke gikk denne gangen heller. Men ikke gi helt opp du heller da. Kanskje vi begge bare skal få ut fingern og satse på IVF først som sist. Kanskje det klaffer med en gang og så sitter vi heller der og irriterer oss over at vi ikke prøvde det leeeenge før. Jeg hadde jo i hvertfall rukket to småtroll på de årene jeg har vært prøver.... Men så er det det å få med seg sambo da. He, he. Men han vil jo like gjerne som meg ha et barn til, så da får vi bare sette inn alle kluter snart tror jeg. Når sydenturen er vel overstått skal jeg sette ned foten. For jeg gidder ikke "vanlig" prøving mer!! Fnis.

 

mrspoo: Med den ikke eksisterende hukommelsen min, husker jeg dessverre ikke så mye om deg, men at du er her inne for å prøve å bli gravid... det skjønner/husker jeg :) Ønsker deg lykke til. Vet ikke om du har prøvd lenge men håper ikke det!!!!

 

bomsa: Eller Sanna som jeg er vant til å kalle deg :) Velkommen tilbake. Som du skjønner så er jo jeg her enda jeg. Håper du slipper å henge her inne så lenge!! Ønsker dere lykke til og håper dere koser dere glugg i hjel med keiseren og ikke minst prøvingen. God tur til syden!!

 

Bumblebie: Nei, du får ikke komme tilbake hit og prøve på nr. 3 riktig enda... he, he. Nå er det vår tur til å få spire og masse babystøv fra alt og alle :) Du må pent stille deg bakerst i køen... MEN, det er superkoselig at du vil være her på tråden vår uansett da :)

 

har4barn: Lykke til til dere også.... Får håpe det klaffer før desember da, så blir du fembarnsmor!! Hjelp! Litt av en bragd. La oss håpe tantekreket holder seg unna nå på lørdagen :)

 

bringerbærmamm: Som med deg som med mrspoo. Husker ikke så mye om deg, men skjønner at du også sliter en del med sykluser osv. Håååååper vi alle får en flott sommergave i form av en positiv grav.test i løpet av juni/juli/august. Da blir det et lite vårbarn og det har jeg alltid ønsket meg :) Masse lykke til med sykluser, nålestikking osv!

 

Kira: Hvordan går det med deg?? Bra UL viste et bankende hjerte :) Håper alt står bra til og masse lykke til!

 

Javelin: Velkommen til tråden vår :) Håper du slipper å henge her inne så altfor lenge :) Kjenner meg så altfor godt igjen med at det ikke klaffer. Alt skal være bra her også, med unntak at vi drar litt på åra :)

Har tanta kommer da?? Håper ikke det altså! Hun må gjerne flytte omtrent for godt for min del :)

 

xmilla: Velkomme til deg også :) Hvordan gikk det med testingen?? Holdt tanta seg borte?? Lykke til!!

 

Barn i hodet: Velkommen til deg også!! Hvordan gikk det med hysterosonografien?? Må være litt trist å jobbe et sted som driver med kunstig befruktning og samtidig slite selv, men samtidig en superfordel fordi du har jo all ekspertisen rundt deg og sikkert er de villige til å hjelpe deg også. Og det at man blir litt sjalu på andre som blir (lett) gravide er fullt forståelig. Jeg selv blir klart misunnelig, men jeg unner dem alikevel en baby :) Men når man sliter og sliter så er det ikke alltid like lett å glede seg på andres vegne i lengden! Masse lykke til!

 

jente_80: Velkommen hit. Du har vel bikket 30 år nå. Grattis :) Ikke farlig i det hele tatt. Masse lykke til med IVF-karusellen. Håper det klaffer på første forsøk :)

 

trebarnsmum: Velkommen til deg også. Har jammen kommet til mange nye på denne tråden siden sist jeg var inne :) Kjempehyggelig. Masse lykke til :)

 

Hjelp. Nå er det sikkert en haug jeg glemmer å kommentere her. Men bær over med meg. Jeg har vært fraværende en stund, men bare korte korte smugtittinger :)

 

Håper sola og varmen kommer for fullt snart. Jeg har jo en "ny" hage å nyte :)) Vi fortjener en god sommer!! Jeg og ei venninne skal på sydentur (uten barn) i månedsskiftet august/september til Kreta. Gleder meg vilt. Håper været fortsatt er stabilt. Har vært der en gang før (ikke samme by da) og da var vi der på våren i april (for 8 år siden) og hadde knallvær. Det blir avslapping, sol, bad og litt ekstra kos på kvelden. Ingen fylletur :) Deilig å ha noe å se frem til :)

 

Ha en flott dag jenter! Håper det ikke tar to måneder til neste gang jeg klarer å skrive noen ord nå da, men jeg tørr ikke love noe :) He, he.

 

Klem!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, der rakk du å snike deg i mellom innleggene mine Tirilgirl :)

 

Sååååå bra at alt sto bra til med lille spire i magen og ikke minst at den vokser som den skal. Så betryggende. Vel... Da vet du i hvert fall at det bare er én der inne :) He, he. Masse lykke til og knall at du får så god oppfølging og også av en lege du kjenner til og liker :)

 

Sov godt og god bedring ang. solbrentheten :) Au, au :)

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes du virkelig har fått en god oversikt over de fleste her inne:) Takk for at du spør hvordan det går..jeg fikk mens..så nå krysser jeg fingrene for neste prøveperiode:) Slutten med p-piller i september..har jo ikke prøvd så lenge som deg..men synes det er leeeenge nok!!! Har ei jente fra før da..og det hjelper jo på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var du Dotten med dine sinnsyke lange innlegg igjen. Kjekt å se deg igjen her inne. Har full forståelse for at du blir lei prøving, bimming etc etc... Er det selv også ganske ofte. Har vel prøvd i 3 år vi no, så dei jeg gikk gravid ilag med 1. gang er no gravid igjen... Jaja. Får se om jeg får en spire i 2011.

 

Jeg har ikke prøvd noe aktivt denne mnd heller. Men neste mnd tenker jeg vi legger alle kluter til og prøver igjen. Det er no ikke det å bli gravid som er mitt problem, så håper jeg blir det igjen da. Men så må jeg no klare å holde på spiren da, og den må være frisk. Vi får se hva som skjer. Denne mnd er det i allefall ikke noe spennende frem mot ikm for min del.

 

Ellers har jeg ferie no. Vi reiser til Bergen i morgen. Blir godt med en tur. Huset vårt tar det meste av feriepengene i år. Ny terrasse og oppgradering av hagen står for tur.... Hus = penger ut!!!

 

Tirilgirl: så glad på dine vegne at det fortsatt ser bra ut der inne. Du fortener det virkelig. Klemme

 

Så gla, dotten, meg og lille snuppis: håper litt hjelp gjør susen for dere og at spiren sitter snart. Vi er noen slitere her inne som virkelig fortener dette no.

 

Tussemor: må flire litt av deg og utbruddene dine. I kjent stil. Håper spiren sitter for dere snart igjen. Uansett kjekt å ha deg igjen her inne.

 

Bomsa: kos deg med øl i syden. Du skal se spiren sitter snart igjen:-)

 

Ellers er det en venninne av meg som er inne å føder tvillinger idag. Prøverør :-) Er så spent så spent. Krysser fingrene for at det går bra og at hun ikke har det altfor j.......! Vi var gravid ilag så det er litt rart i desse dager. Hadde ikke vært lenge til jenta mi skulle fødes...! Uhu;-(

 

Har glemt mange.... men det er bedre enn å ha glemt bare en...! Kommer sterkere tilbake innimellom. Lykke til og god sommer til alle sammen. Blir en stund til jeg er innom igjen no.

 

....men altså ingen spenning mot ikm for min del, så dere trenger ikke lure på om det har skjedd noe på denne fronten...det har det nok ikke! Hehe!

 

Sommerklem (og håp om fint vær på Sunnmøre) fra meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare bare å holde følge med alle, spesielt ikke når en er sporadisk innom :)

 

VI har vært prøvere siden august i fjor så ikke så lenge som mange andre her inne, men for all del jeg synes vi har holdt på altfor lenge så tør ikke begynne å forstå hvor slitsomt det er for de som har holdt det gående lengre :)

 

I morgen skal sambo avlevere prøve til riksen, så er spent, håper ingenting er galt.

 

Har vært mye annet å holde fokus på siste uka så fikk sjokk da jeg så at min ikm er til helga, har ikke skjenket det en tanke, av en eller annen grunn hadde jeg det for meg at det var neste helg.

Jaja var litt godt det så har jeg ikke for mange dagene å kjenne etter symtomer hehe

 

Lurer på hva som er så mye bedre med CB monitor kontro EL tester, burde kanskje vurdere å innvestere i en sånn, høre med sambo hva han tenker, men ser det er mange som lykkes med den.

 

Får helt vondt av deg meg og lille snuppis, utrolig urettferdig at dere ikke lykkes, håper de finner ut av det på utredningen!

 

Gratulerer så mye til deg Lilledrøm! håper spira sitter :)

 

Etter å ha lest om bakgrunnen din tirilgirl så sitter jeg nesten med hjertet i halsen, skal krysse fingrene for at alt går som det skal, det bare må det det har dere fortjent! :)

 

I morgen skal lillepusejenta vår til veterinærhøgskolen så det blir en nervepirrende dag, veksler med å tro at alt er bra til å tro at jeg kommer hjem uten henne, men jeg nekter meg å tenke på det siste! har hatt henne i 11 år og skal da pokker meg ha henne i minst 10 år til :P

 

Ha en fortsatt god kveld jenter, selv om jeg ikke er så aktiv med å skrive så følger jeg med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for komentarer dotten og Anki...hehehe...ja, stilen er vel ikke så veldig forandret...huff, må le...Jeg er i bunn og grunn glad i mannen min altså, men han er jamnt over så intenst treig i topplokket. Vi har gått hos familievern kontoret nå i ca 6 mnd og jeg er vel som vanlig ambivalent til hva jeg synes. Masse bra forslag og gubben er så hjertens enig, men med en gang vi er utenfor døra der...ja, så er det same old, same old. Så her er det bare å prøve å forandre litt på seg selv, å det er jo ikke bare bare...hehehe... gamle kvinner er vonde å vende :D ( Noen vil sikkert nå reagere på at vi prøver å få en unge til når vi sliter som par, men vi har snakket mye om dette og vi ønsker begge å ha flere barn og at ungene skal få være "hel søsken". Skulle det gå skeis er ikke jeg interessert i noe seriøst forhold med en annen hvor det vil bli aktuelt å få barn sammen osv...dessuten begynner alderen å tale mot oss og ett siste argument er at dette isåfall blir siste baby/svangerskap. Det betyr at når ungen er ute er vi "ferdig" og kan begynne å se litt mer framover mot nye etapper og epoker)Uanset, godt at dere får noe å le av - det liker jeg, tiltross ;) Jeg er da fremdeles veldig spent på om diss utbruddene mine denne gangen har forankring i pms eller en liten spire. Jeg har tatt en test til som også var negativ, men liksom ikke like negativ som første. Så nå venter jeg til fredag eller tirsdag, så får vi vel ett svar (skal på jobb i helga, netter, så da tenker jeg at det ikke er noen vits). Jeg har hatt mine daglige utbrudd overfor gubben etter forrige innlegg, han er heldigvis velsignet med å se humoren i utbuddene....

 

I dag har eldstemann hatt med seg en kompis hjem helt alene, vanvittig hvor fort de vokser....kjenner at angsten til tider tar meg. Han er definitivt midt i djupeste selvutviklingsalderen (les trassalderen) og har skjønt at det går ann å svare for seg og at grenser er til for å utfordres...jeg gir meg ende over hvor intense og utholdene de kan være!!!!!!! Gleder meg til gutten bikker 4 år!!!!!!!!

 

Dotten: Joda, huset er ferdig, men hagen ser vel mere ut som en kombinasjon av udugelig lekeplass med gedigne ripstrær og forbrenningsplass, med noen grønne tuster som skal ligne gress og som trenger en klipp til tider...ikke akkurat det jeg ønsket meg, men greit, jeg overlever i år....sitter å kikker på nye hus andre steder i min frustrasjon over han gubben som plutselig har sluttet å gjøre noe som helst :P

 

 

Tirilgirl: Jeg krysser alt,og holder pusten for deg. Dette bare MÅÅÅÅÅÅÅ gå bra. Håper du klarer å la tankene og følelsene hvile i blant og bare nyte og kose deg.

 

Puh, dette ble mye og langt om meg og mitt,men dere får ha meg unnskyldt. Prøver å ha flere tanker i hodet samtidig, noe som ikke bestandig fungerer like bra...

 

Ha en god kveld alle sammen!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ler litt jeg og tussemor, av kommentaren "han er jamnt over så intenst treig i topplokket". Kan troeste deg med at min er ganske treig han og ;) Lykke til med alt, inkludert proeving!

 

mrspoo - saann jeg forstaar det gir CB monitoren deg noen ekstra fruktbare dager, da den og maaler naar de foerste hormonene (eller noe saant) stiger, som indikerer at EL er paa veg. Saa den vil indikere baade "high" og "peak" - ikke bare "peak" som er det som fanges opp av EL testene. Jeg er hvertfall veldig fornoyd, og foeler jeg her litt mer kontroll paa syklusen naa enn foer..

 

Ellers skal jeg ha AIH i dag!!! Ojoj, her skjer det. Det skjer 36 timer etter at vi satt EL-sproyte. Gyn saa follikler paa ultralyd - to var store og fine og paa "riktig" side saa da kjoerer vi paa. Tar gjerne imot erfaringer dersom noen har og dele ut :) Blir spennende, og ganske saa skummelt, dette her...

 

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 1.juni, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Bringebærmamma 1SA 1MA IKM 27. mai om EL kommer like sent denne pp som forrige. (35 år, prøver på nr. 3)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

 

FORVENTET IKM:

 

Glue Stick: IKM 15 juni (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM rundt 27 juni!!

- Mrspoo 34år, IKM ca 3 juli (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

- Anki, 38 år, ikm 08. juli (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Tussemor5, ikm ca 2 juli (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Dotten ikm 7. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-bomsa ikm 1. aug (sambo, 34år 1barn) 2pp

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

 

 

Hallo alle sammen, her i Oslo er det sol og deilig vær.

Keiseren trodde dagen startet kl 3 i natt så jeg er bittelitt trøtt nå.

Besteforeldrene har tatt han med på shopping, så da nytter jeg høvet med å sove et par timer.

Har hatt tidligvakt idag så jeg var ferdig på jobb 12.43..:-)

På søndag drar vi 4 uker til Tyrkia så jeg ønsker alle sammen god sommer.

Nå tar jeg ferie...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg må bare innse at jeg ikke har sjans til å oppdatere meg på all skravlingen deres. Er vel snart 3 mnd siden jeg har lest noe særlig her inne..

 

Jeg ble sååå glad da jeg fikk med meg at Tirilgirl venter smått...og gratulerer til alle dere andre gravide også! Og det nærmer seg vel termin for Påsan nå??

 

Vi har nå flyttet fra østlandet til vestlandet. Mannen kommer med flyttelasset i morgen, foreløpig bor jeg og ungene hos mamma og pappa. Blir spennende å etablere seg på nytt. Det er et lite hus, bare 120 kvm, men faktisk nesten dobbelt så stort som det vi flytter fra. Vi har ikke noe nettverk her nede utenom familien min, så det kommer til å kreve endel innsats fra vår side å skaffe oss en vennekrets.

 

Lillegutt har vært mye syk, det begynte med lungebetennelse x 2 på meg like etter fødselen. Skjønt, jeg var nok syk allerede før jeg ble satt i gang, jeg hostet jo så jeg nesten spydde. Lillegutt fikk bronkitt, og siden har han egentlig vært tett i brystet. Var innlagt barneavd 3 døgn med bronkiolitt, og nå gir jeg ham astmamedisiner på forstøver hjemme. Pga tett pust og hoste har han blitt holdt mye og har sovet sammen med meg, så han er nok litt bortskjemt. Sutrer en del, men jeg synes han har blitt bedre de siste dagene, nå kan han ligge alene litt og prate med lekene sine, og når vi holder ham så pludrer og prater han masse, smiler og lager sånne deilige go'lyder. *smelt*

 

Etter nesten 3 mnd med sykdom hos både liten og stor føler jeg endelig at ting begynner å falle på plass. Utenom flyttekaos da...og ferie. Hehe. Blir nok ikke før langt utpå høsten at det blir noe særlig rutine på ting. Men jeg prøver å nyte hvert øyeblikk, tross slit, denne babytiden går jo bare så altfor fort.

 

Det var litt om meg og mitt. Beklager at jeg ikke har fått oppdatert meg. Ha en strålende, fruktbar helg jenter! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Velkommen tilbake,Dotten! Du har full kontroll over de fleste her inne igjen, ser jeg:). Jeg er imponert! Kjempebra for oss som ikke har så god kontroll - vi kan bare lese innleggene dine, og vips, så er vi oppdaterte igjen:). Det må jo bare bli din tur snart!

Også Anki og så gla har vært her inne (som ikke-gravid) lenge nok!! Krysser fingrene for dere!!

 

Jeg beklager alle andre her inne.. Jeg klarer bare ikke å ha samme oversikt som dotten. Det skulle vært mulig å lese hele tråden når man svarer, og ikke bare siste innlegg!!

 

Ellers så nærmer det seg ikm her i gården. Kjenner ingen tegn på hverken det ene eller andre. I følge vanlig syklus, er det ikm på søn/man. Tror jeg tar en test på mandag hvis tanta ikke er kommet, for da skal jeg først til kiropraktor, og deretter tannlegen for å trekke visdomstann. Greit å ha kontroll hvis de ønsker å ta røntgen.

 

Etter å endelig ha hatt en sommerdag i går, så regner det ute igjen i dag. Nå må da sommeren komme snart!! Jeg misunner dere som bor sørpå!! Har svigers sørpå, så vi drar snart nedover, da. Blir der nede i tre uker. Satser på at det blir fortsatt godvær.

 

Ha en fin helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter!

Jeg blir visst aldri noe mer enn en sjelden gjest på disse sidene, men jeg synes nå det er hyggelig med litt kontakt likevel. Noen her er jo så flinke til å holde tråden igang..

 

Her har vi hatt en rolig mnd med ferie og hygge. Hadde IKM på mandag men det hender jeg går noen dager over. Temperaturene har vært veldig rare denne syklusen også, ganske flate men lavere enn normalt.

Formen har vært vekslende, men føler meg ofte litt shabby rett før IKM, regner med at progestronkremen har litt av skylden for det.

Når tempen plutselig steg på CD15 isteden for den normale droppen tok jeg en test, og der var det et blått kryss, riktig nok ikke knall blått men en tykk pen lyseblå strek, vidunderlig lite kryss må jeg si, jeg holdt på å dåne kl 6 om morran... Der satt'n...

 

Så sitter jeg her da litt matt og engstelig, og skal snart dra avgårde til neste feriemål.

Jeg som har vært på ferie i 2 uker og kost meg no veldig, tempen gjorde at jeg ikke har tatt no særlig forholdsregler, GT og vin er vel ikke det beste for en slik liten spire, men det er ikke noe annet å gjøre nå enn å krysse fingrene og håpe at det går bra denne gangen...

 

Håper alle dere andre damene koser med sol og sommer også, dette skal jo være den meste fruktbare tiden, så det er bare å gi jernet..hehe.

 

Det tror jeg egentlig gjorde susen denne gangen for oss, siden SA i des, gikk vi over til annenhverdag prøving, nå bestemte at vi denne PP skulle vi prøve hverdag og legge litt ekstra innsats inn i ELuka, vin, god mat, små koselige sms, ting som hjelper på tenningen...Det var rett og slett utrolig hyggelig og inspirerende...

 

Ønsker alle en deilig sommer med flust av blå kryss i alle hjem og hytter.

Varm sommerhilsen fra en glad spirende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer saa utrolig mye Litenspire :D Dette gaar helt sikkert bra, nyt ferien og kos deg med graviditeten :)

 

Selv er jeg naa inseminert... Foelte meg jo litt som et kyr, men det gikk bra, hehe. Saa naa haaper vi veeeeeeeeeeldig at det har klaffet denne gangen. Er en vanskelig prosess dette her, og mannen min lukker seg veldig, han er veldig redd for aa bli skuffet tror jeg. Saa da foeler jo jeg meg litt "alene" og saa blir det litt misstemning.. Men vi har snakket om det naa saa haaper det gaar bedre en evt neste gang. Men mest haaper vi jo det blir klaff denne gangen da :) La inn noen aksjer paa samme kveld som inseminasjonen for sikkerhets skyld. Naa tar jeg det rolig og venter i to uker for aa teste, de kommer til aa bli uutholdelig lange! For proeve aa vaere saa sunn som mulig i denne perioden for aa legge forholdene til rette!

 

Onsker alle en god sondag og god ferie for de som har det :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 1.juni, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Bringebærmamma 1SA 1MA IKM 27. mai om EL kommer like sent denne pp som forrige. (35 år, prøver på nr. 3)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

 

FORVENTET IKM:

 

Glue Stick: IKM 15 juni (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM rundt 25 juli

- Mrspoo 34år, IKM ca 3 juli (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

- Anki, 38 år, ikm 08. juli (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Tussemor5, ikm ca 2 juli (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Dotten ikm 7. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-bomsa ikm 1. aug (sambo, 34år 1barn) 2pp

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

Måtte bare oppdatere datoen litt, har ikke tid til å skrive noe særlig nå, så kommer tilbake litt senere denne uken!! Gratulerer såååå mye Litenspire!! Krysser fingrene for at alt går bra!!

 

Stoooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 1.juni, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Bringebærmamma 1SA 1MA IKM 27. mai om EL kommer like sent denne pp som forrige. (35 år, prøver på nr. 3)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

 

FORVENTET IKM:

 

Glue Stick: IKM 15 juli (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... pergo og AIH denne pp)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM rundt 25 juli

- Mrspoo 34år, IKM ca 3 juli (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

- Anki, 38 år, ikm 08. juli (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Tussemor5, ikm ca 2 juli (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Dotten ikm 7. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-bomsa ikm 1. aug (sambo, 34år 1barn) 2pp

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 1.juni, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Bringebærmamma 1SA 1MA IKM 27. mai om EL kommer like sent denne pp som forrige. (35 år, prøver på nr. 3)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

 

FORVENTET IKM:

 

Glue Stick: IKM 15 juli (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... pergo og AIH denne pp)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM rundt 25 juli

- Mrspoo 34år, IKM ca 3 juli (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

- Anki, 38 år, ikm 08. juli (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Tussemor5, ikm ca 2 juli (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Dotten ikm 7. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-bomsa ikm 1. aug (sambo, 34år 1barn) 2pp

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

Her kom det to streker på testen i dag! Klarte ikke å sovne etterpå. Ble liggende å tenke: Hjelp, hva har vi gjort!! :). Spennende og skummelt. Har de to MA'ene friskt i minne enda, så er ganske avslappet til det hele enda. Gruer meg veldig til å evt fortelle omverdenen - men det blir lenge til! Hvis jeg ikke blir dårlig, har jeg lyst til å prøve å vente helst til ord.ul, men i hvert fall etter 1.tri.

 

Får dårlig samvittighet for dere som har slitt lenge. Håper virkelig dere blir gravide snart .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag alle jenter

 

Koser meg med ferie, levert sykkel til rep så nå blir det forhåpentligvis noen sykkelturer mens jeg har ferie, tenkte utforske alle turstiene i marka rundt sognsvann, trim og flotte naturopplevelser må bli bra! :)

 

Går enda og venter på TR ventet henne på lørdag men så ingenting til henne, kjente forvarsel på fredag så stusser litt på hvorfor hun ikke er kommet og blir litt frustrert av det, tok test på lørdag som var negativ, den var dog ikke morgenurinet men det skal ikke ha noe å si på CB har jeg skjønt.

Så i ren frustrasjon havnet jeg på byen på lørdag så i så måte håper jeg virkelig at jeg ikke er gravid likevel da det ble ganske fuktig.

 

Har bestemt meg for å kjøre ny test i morgen om ikke den har dukket opp til da.

Det er mye stikkinger og "sug" i underlivet i dag, lik som ved EL men prøver å ikke legge noe i det.

 

Gratulerer så mye til deg liten spire det var hyggelig at det klaffet for dere :)

 

Og skal krysse fingrene for deg Glue stick, håper det klaffer nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...