Gå til innhold

NY TRÅD: "OSS OVER 30"


Litenspire *150711*høygravid

Anbefalte innlegg

Hei Litenspire**! Jeg leste at du hadde for høt anti TPO. Det du kan gjøre da, er å prøve Prednisolon 10 mg x 1 fra kanskje en uke før EL og frem til test. Det har jeg lest her inne flere ganger at de gjør, og da er det letter for at egget ikke blir utstøtt. Har med at når du har for mye antistoffer i blodet, vil det angripe det befruktede egget. Prednisolon senker immunforsvaret, slik at kroppen blir i mindre beredskap. Kanslke skulle du også hatt Klexane 40 mg x 1 (blodfortynnende sprøyte)for å øke blodgjennomstrømmingen i livmoren. Prøv det, du! Lykke til fra meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anki: Dette var triste nyheter! Jeg vet hvordan det føles å gå igjennom det du går igjennom nå. *Stor trøste klem* Jeg kan råde deg til å gå til akupunktur. Jeg har selv gått til akupunktur og har fått hjelp til både å bli gravid, men også for å få kroppen opp på fote igjen etter både SA og MA. Både SA og MA er svært krevende for kroppen hormonelt sett. Ofte kan kroppen trenge litt hjelp til å komme i balanse igjen, og da er nåler er veldig bra virkemiddel. Om du vurdere akupunktur, finn en akupunktur som er med i Norsk akupunktur forening. Der vil du finne en velutdannet og dyktig akupunktør. Om du kan "velge og vrake" mellom akupunktører i distriktet ditt, velg en som har god erfaring med fertilitet og svangerskap.

 

Så gla: fytti så uheldige dere var! Ikke noe moro med syke barn når man endelig skal ha ferie, og så oppkast dam huff!. Godt dere er kommet over noroviruset, det kan henge i noen dager ja.

 

Litenspire: Jeg er i dag 4 DPO så det er litt tidlig for tegn ennå (EL kom jo 4-5 dager senere enn forventet). Jeg har imidlertid flust med tegn allerede *ler*. Men denne pp er jeg meget kritisk til alle "sikre tegn", jeg ble jo rundlurt av kroppen min forrige syklus. Så denne pp skal jeg ikke kjenne etter en eneste strekk, murring, øm puppect. ect. som egentlig bare skyldes PMS. Om ikke temp. har sunket på IKM dagen tar jeg en test, men ikke noe før den tid ,-)

 

Jeg var på jobbintervju forrige onsdag. Intervjuet gikk bra, og jeg venter egentlig tilbakemelding i dag eller i morgen, veldig spennende!! Får håper jeg ikke har priset meg helt ut lønnsmessig, *ler*

 

Alle sammen må ha en fortreffelig dag ;-D

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi bestemt oss for AIH igjen allerede denne pp, så nå er de to første tablettene med pergotime fordøyd... Nå må de gjøre susen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gode kommentarer og råd jeg får fra dere søte jenter her inne. Det varmer virkelig. Godt å ha noen å "snakke" med siden ingen andre vet jeg var innom en graviditet igjen. Men kroppen rakk ikke bli gravid egentlig. Tror jeg skal få meg en time å få sjekket litt mer. Har vært til utredning tidligere og der fant de ikke noe galt. Men vet ikke om stoffskifte osv er testet på en stund. Kan sikkert være lurt. Skal bestille meg time hos akupunktur også. Det har jeg gått til før for andre ting og har hatt god hjelp av dette. Så alt er verdt et forsøk... EN SISTE GANG!!!

 

...no bestillte jeg meg el-tester på nettet og grav.tester, så jeg går igang en gang til... Huff altså, blir aldri ferdig!!!

 

Så gla: så synd at det ikke gikk denne gang. Tøff du også som går igang igjen med en gang. Det er no en gang sånn da, at vi har ikke alderen på vår side, så vi kan ikke ta så mange pausemnd. Åra går...!!!

 

Ellers lykke til med testing, jakting osv. Jeg blir nok å finne her inne fremover også. Er no en gang "bimoman" jeg da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god kveld til dere alle sammen:)

 

I dag har jeg vært ute og kjøpt blomster og skal plante i morgen:) har ikke tatt sjansen før for det har jo vært så kaldt på natten, men nå må det vel ha snudd får vi håpe:))) men fy, hvor fort pengen flyr når man skal handle litt, forstår godt at vi nordmenn bruker så store summer på blomster, have og annet tilbehør. Men så elsker jeg blomster også da.....

 

Eller regner jeg meg selv til uke 5 fra i morgen, tro fortsatt det går fint. Ingen tegn til blødninger, men kjenner litt slike murringer av og til. Håper ikke det kommer hele tiden, for det er jo ikke noe godt tegn.Sykt ømme pupper, men det er også en bivirkning på den progesteron gel jeg sette hver kveld.....kan nesten ikke komme nær de.

 

Takk for hyggelig hilsen Glue Stick:) Jeg har selv en slik monitor, og var veldig fornøyd med den:) Ønsker deg masse lykke til videre i jakten på gullegget:) Jeg hadde ikke min mann med til slike samtaler. Han gjorde sin greie, nemlig sædanalyser, og jeg gjorde liksom mine ting. Og dette fungerte greit for oss.

 

Lykke til med aksje leggingen KineJ:)

 

Tusen takk til deg også Litenspire for hyggelig lykke til ønsking:) Hvor i syklusen er du da????

 

har du fått noe svar på intervjuet bringebærmamma?? Så spennende da, håper du får det svaret du ønsker:) Og vi kvinner skal ikke være så redde for og sette lønnskrav, og iallfall ikke ha dårlig samvittighet for det etterpå!!! Selv jobber jeg i staten og er ikke med på den runddansen, men min mann jobber i det private og de gutta er tøffe altså:) og en ny spennende tid du har foran deg kjære deg:)

 

Min egen kjære så gla`:) Dette gleder meg og høre, nå skal den bare sitte på dette forsøke. Dere går for Maigaard igjen eller??? Hold meg oppdatert:) Klem

 

Blir så stol av deg anki, du er en tøff kvinne. Dette urinstinktet i oss om og ønske barn er ikke noe og kimse av nei:) Håper du får raske utredninger, stå på kravene din og krev alt det du kan!!! Og lykke til skal du ha, klem

 

Så fort tiden har gått ck76, tenke seg at du er kommet til uke 34 alt:) Så hyggelig du stikker innom oss gamle og hilser på......hehe:) Hold oss oppdatert vider på din ferd:)

 

Klem fra meg:)

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

 

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM rundt 28 mai!! Pausemåned etter trippel pergokur...

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 1.juni, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Mrspoo 34år, IKM ca 4 juni (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca.17.mai (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 juni (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Dotten ikm 14. mai (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Bringebærmamma 1SA 1MA IKM ca 25. mai om EL kommer som forventet. (35 år, prøver på nr. 3)

-Anki, ikm ca 11.06. (vil gjerne ha nr 3)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

 

IGANG MED IVF:

- Tirilgirl:) håper mange fine egg på UL 25/5.

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- Eva76: termin 3. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

Hei igjen, jenter.

 

Gratulerer Tirilgirl, og masse kryssede fingre og babystøv til dere som vil ha.;P (Det er midt på natta og jeg er bare halvvåken fordi jeg har måttet opp og tisse, så beklager at jeg ikke husker hva jeg har lest gjennom før her. :S Litt i tåka)

Hadde altså IKM i går (19/5), fikk positiv test den 17., og ny test i dag var fremdeles knall positiv. Men jeg tør ikke helt slippe lykken løs enda. Får skikkelig skrekken hver gang jeg får ett stikk eller en smerte i magen. Ellers har jeg formiddagskvalme, konstante do turer og alt for mye matlyst på kvelden.

Lider selvsagt av søvnmangel siden jeg sover utrolig urolig, og må opp, på do og så spise mellom 2 og 4 hver natt. Så nå burde jeg nok prøve å sove litt igjen..

 

Håper dere får en fin-fin dag, alle sammen. :)) Masse klemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FORVENTET IKM:

 

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM rundt 28 mai!! Pausemåned etter trippel pergokur...

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 1.juni, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Mrspoo 34år, IKM ca 4 juni (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca.17.mai (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 juni (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Dotten ikm 14. mai (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Bringebærmamma 1SA 1MA IKM ca 25. mai om EL kommer som forventet. (35 år, prøver på nr. 3)

-Anki, ikm ca 11.06. (vil gjerne ha nr 3)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

 

IGANG MED IVF:

- Tirilgirl:) håper mange fine egg på UL 25/5.

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

Gratulerer Kira!!!

Ikke vær så bekymret over stikk og smerter i magen, det er helt naturlig. Det SKAL kjennes ut som når mensen kommer, der er derfor vi lar oss lure -både når vi er og ikke er gravide. Symptomene er så like. Kroppen vil jo gjerne tro den er gravid hver gang den har sluppet et egg. -Dette gjelder deg også Tiril...

 

Så Gla':Tror bare du må få en skikkelig knuseklem! Tror du trenger det nå. Og så tøff du er som går på direkte igjen.

 

Jeg var på duotest i går.

Hadde ikke fått rekvisisjonen på blodprøve som jeg skulle tatt på forhånd, så det ble selvfølgelig litt forskyvninger i systemet.

 

Først var jeg på ul. Sprell levende lite nurk. Så hjertet og den fiiine ryggraden. Fikk høre hjertelyden fra både høyre og venstre hjertekammer. Hun var sååå fornøyd med bildene. -Dagens fineste påsto hun.

 

Før jeg gikk fikk jeg en hel masse tall... Risikoen for å få et barn med downs var sunket betraktelig og risikoen for trisomi 18 likeså. Det vi likevel så etter var trisomi 13 og den økte litt etter undersøkelsen, men ikke alvorlig.

 

Jeg gikk lykkelig og glad ut på shopping, og da jeg satt på togstasjonen på vei hjem ringte hun med blodprøvesvarene og totalen som var regnet ut av datamaskina.

Downs og trisomi 18 var ytterligere sunket, men trisomi 13 var økt enda mer. Hun syntes det var rart med tanke på at hun ikke kunne se noe galt, men det kunne komme senere. Risikoen er fortsatt ikke veldig høy, men mer enn jeg liker.

Vi får tilbud om både morkakeprøve og fostervannsprøve, men så lenge som vi har slitt for å bli gravide tror jeg ikke at jeg tør ta risikoen med stikk i magen. Vi kunne få oppfølging med ul også og det tror jeg vi takker ja til. Så får vi vurdere fortløpende om det må stikk til likevel.

 

Det tar noen uker før det skjer noe mer nå, så i går kveld fortalte vi det til den kommende storesøster. Vi skal på bursdag i helga og jeg orker ikke å prøve å forklare hvorfor jeg kjører når vi kunne gått en snarvei hjem på kun 10-15 min. Vi kommer nok til å fortelle at JA jeg er gravid, men med tett oppfølging pga forhøyet risiko. I kveld skal farmor og farfar få vite nyheten. Mine foreldre har visst en stund. -Måtte ha bernevakt i forbindelse med uttaket av egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kira - gratulere sååååå masse. Det var kjekt. Du må bare sende babystøv så det holder til oss andre:-)))) Selvfølgelig går det bra.

 

Eva 76: forstår din bekymring no, men det går selvfølgelig bra. Da jeg var på duotest og fikk vite min hadde forhøyet sjans for trisomi18, sa hun at det var sjelden det var noe selv om prøvene indikerte på det. Min hadde det dessverre, så da har jeg brukt opp den lille sjansen for oss her inne på at det kan få sjeldent syndrom, så da er din helt sikkert frisk...:-))) Det var på St.Olav du var? Kjempeflinke og veldig greie der oppe. Åååååh, så jeg tenker på deg no. Får skikkelig flashback jeg no. Det er ikke så lenge siden jeg var i samme situasjon som deg. Krysser masse fingre for deg og sender deg utrolig masse med positive tanker. Klemme klemme klemme:-)

 

...no må jeg fyke meg på jobb. Ha en strålende dag jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg nok en spennende uke foran meg her, Har IKM på neste fredag den 28.

Håper og håper at det også er min tur snart, er en veldig utålmodig venter her merker jeg,

Men Prøver jo selvsagt å ta det litt med ro oppi hodet mitt, det er jo veldig viktig som vi alle vet,.

Bruker CB Monitor og syns det er bare såå utrolig kjekt, da veit en Nøyaktig når EL er og trenger ikke tro og tenke så veldig rundt det,,

Jeg har nemlig litt problemer med å kjenne på kroppen når min EL er ellers..

Så lykke til alle sammen :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anki: Er på St. Olavs ja.

Tok du morkake- eller fostervannsprøve? Jeg tro ikke (enda) at jeg skal ta noen av dem.

Jeg har nok en grunn til for å være redd for trisomi 13 for sambo har translokasjon av 13. og 14. kromosom. Jeg har ikke bare ren uflaks for at det skulle skje med andre ord. Sånne ting kan jo oppstå av seg selv sånn som det sikkert gjorde hos deg, men hos oss vet vi at det er en større sjans.

Hvor stor risiko regnet de ut for deg?

 

Uff dette ble mye meg, meg kjenner jeg. Håper dere bærer over med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva 76:

Husker ikke helt hva sjansen var. Tror jeg koblet ut da hun ringte meg og lurte på om jeg fortsatt var på sykehuset og at jeg måtte komme opp i etasjene igjen.. Hadde no aldri hørt om trisomi 13 og 18 og da hun fortalte alle misdanninger med denne sykdommen var jeg sikker på at jenta mi ikke hadde det. Hun såg så frisk ut på ul. Hun trodde det heller ikke. Det eneste avviket på ul var at hun var mindre enn hun skulle ha vært. Hun hadde ikke vokst noe siste uken. Det ble målt de samme måla uke 12 og uke 13. Det var hormonprøven som viste faren for trisomi 18. Tror kanskje det kunne være 1/78 eller noe sånt????? Hva er oddsene på din da? Du må ikke ta mitt tall for god fisk. Er veldig usikker.

 

Jeg ble rådet til å ta morkakeprøve, og takket ja til det. Fikk tatt dette samme dag siden jeg har lang reiseveg med fly osv. Dette var en torsdag og jeg fikk svaret følgende mandag. Da ringte legen meg.

 

Du skal virkelig IKKE ha sånn uflaks Eva. Det går ikke an. Hva jeg skal råde deg til ang morkake eller fosterv.prøve vet jeg ikke. Legen min mente fosteret kanskje døde selv pga at han hadde stukket i morkaken. Denne var selvfølgelig også veldig syk. Hadde han ikke gjort det hadde jeg sikkert gått til uke 19-20 før de merket noe. Men hadde den vært frisk kunne den sikkert abortert da også. Vet ikke hva jeg ville valgt å gjøre igjen... Der og da følte jeg det tryggest å ta prøven siden det var så stor sjans for at det var sykt. Var bedre å miste uke 15 enn uke 20. Er det like stor risk med fosterv.prøve?

 

Huff, føler jeg skremmer deg no jeg. Det er virkelig ikke meningen. Men det gikk gale med meg. Det vet alle her. Jeg krysser alt jeg har for at du ikke er så uheldig. Hva vil det si at sambo har translokasjon av 13. of 14. kromosom??? Er han bærer av dette da? Det er vel det vi er testet for det kanskje? Om vi er bærere av kromosomer? Det er vi ikke heldigvis:-)

 

Hva rådet de deg til da? Syns de du skulle ta prøve?

 

Store klemmer fra meg til deg Eva:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEEEEIIII....

 

Jeg spotter... Nei, nei, nei, nei... Jeg vil IKKE miste en gang til... Testene var jo så knallsterkt positive. Teststreken var jo like mørk som kontrollstreken..

 

Dette får ikke lov å skje, jeg ORKER IKKE mer...

 

*HYYYYL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansen her lå på ca 1:700 så tallet er heldigvis høyere enn hos deg.

Legen ville ikke gi noe klart råd siden vi har slitt så lenge med å bli gravide så er det jo en risk med å ta prøver også som du sa. Jeg har nok bestemt meg for å ikke ta prøver men bare ul-kontroller.

 

Translokasjon er at to kromosomer sitter sammen. Det kan føre til at begge blir med fra far og tillegg får en fra meg. 47 kromosomer er ikke heldig så da blir det misdannelser.

Heldigvis har fosteret vokst normalt og har normale proposjoner også -intil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen jenter :)

 

Jeg både håper og tror at dette går bra Eva76, prøv å legge bekymringene bort og gled deg heller over svangerskapet og den flotte tiden du går i møte.

Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, jeg kommer til å bekymre meg fra dag 1 dersom jeg får positiv test selv, men jeg skal prøve å gjøre alt jeg kan for å skyve de negative tankene vekk og prøve å tenke på hyggelige ting istedet.

 

I høst sa min gyn til meg (avdelingsoverlege på mitt lokale sykehus) at jo tettere oppfølging og flere UL gir mer bekymringer enn strengt antatt - og kunne tilby meg en tidlig UL i uke 8 da jeg nevnte at jeg aller helst ville bo ved siden av en UL-maskin bare for å sjekke om det var hjerteslag ved en evt neste graviditet. Jeg syntes der og da at han var ufølsom og litt "bråkjekk", men jeg har tenkt på det flere ganger at jo - han har rett! Og selv om jeg hadde risikosvangerskap i 2005 og ble tett fulgt opp med UL hver 14 dag hos hhv Rikshospitalet og mitt lokalsykehus, så har jeg faktisk tenkt litt på at dersom jeg er så heldig å bli gravid igjen - så tror jeg faktisk at jeg vil følges opp på vanlig måte. Må jeg til hyppige kontroller, ok - så må jeg det - jeg tar jo selvsagt hensyn til babyen og ikke meg selv såklart. Jeg har tenkt en god del i det siste at det får bare gå som det går - går det ikke så går det ikke, og går det bra så har jeg fått verdens beste gave!!

 

Håper dere (anki og Eva76) ikke tar dere nær eller personlig ang dette med prøver og tester og UL osv - ta en dag av gangen og fokuser på det positive, som du sa Eva, fosteret har vokst normalt og har normale proposjoner - ingenting er jo bedre enn det?!??

 

anki: jeg er fryktelig lei meg på dine vegne - fatter ikke at det skal gå i dass (bokstavelig talt) hver gang!! Er det muuuuuulig sier nå bare jeg... Håper virkelig at du får en skikkelig utredning!!

 

så gla`: Så utrolig synd at det ikke gikk med AIH denne gangen - du er nå fryktelig sterk og positiv og ved godt mot når dere prøver igjen, fy søren du er tøff altså ;)

 

Kira: Håper ikke at det går galt med deg også nå, ikke ta sorgene på forskudd - mange som opplever spotting i 1 trimester uten at det er noe galt, men jeg skjønner deg veldig godt!! Jeg er jo livredd selv for at det skal gå galt igjen dersom jeg blir gravid igjen, gravid 6 ganger, men bare 1 fullført svangerskap - jeg har ikke akkurat statistikken på min side heller, men det får bære eller briste!! Jeg kommer til å ta sjansen igjen og igjen og håper at jeg en vakker dag endelig kan få lov til å bli mamma til to skjønne små vesener, jeg har jo allerede èn, og håper virkelig på en til :)

 

Syklusdag 23 i dag!! Bare 5 dpo, hadde EL mest sannsynlig på mandag, altså 17 mai. Hadde positiv EL-test lørdagen og EL pleier å komme 2 dager etter positiv test! Derfor får jeg IKM ca 2-3 dager senere enn først beregnet, så har ennå mange dager igjen!!

Har 2 vanlige clearblue tester igjen - skal prøve å vente i det lengste med å ta første test!! Har ett håp som vanlig og håper den sitter nå, hehe :)

 

Min kjære, kjære Tirilgirl - har tenkt så utrolig mye på deg i det siste, jammen har livet ditt blitt snudd opp ned på kort tid, så mye som har skjedd og så store kontraster, fra død og sorg og tristhet til ett nytt spirende liv, nytt håp, ny glede, ny fremtid!! Jeg håper virkelig at det går bra med deg og jeg gleder meg stoooooort over den lille spiren som har klart å klore seg fast hos deg!! Livet er ett under og ett stort lite mirakel er på gang ;)

Ååååååh - som jeg er glad på dine vegne!!

 

Håper også at det blir flere positive blå streker fremover, vi er bare så altfor mange av oss gamle slitere igjen her inne på tråden vår - ikke vondt ment altså dere nyankomne, men jeg håper virkelig at det er vår tur nå - og at alt kommer til å gå bra!!! Håper jo selvsagt på positive nyheter for alle sammen da, både gamle og nyankomne, men heier liksom litt ekstra på oss som har hengt her inne (faktisk) i årevis nå!! Helt utrolig at vi har kjent hverandre såååå lenge!!! Og jeg aner ikke hvordan halvparten av dere ser ut engang, hehe :) Mye har vi virkelig delt med hverandre, innerste og dypeste tanker og følelser, frustrasjoner og gleder og sorger og utveksling av intime detaljer og ikke minst forføreriske kunstner (hehe!! Jeg når stadig nye høyder når det gjelder å få det som jeg vil, haha!!!)

 

Har jo både Tirigil og så gla` og bumblebie på facebook, det er kjempekoselig!!

 

Nei, nå får jeg komme meg i seng, klokken er altfor mange og lillesnuppis våkner vel ved 7 tiden som hun pleier!! Håper bare hun ikke vil stå opp når mannen går på jobb i morgen, han går nemlig herfra før halv seks da han begynner på jobb kl 06:00. Forrige gang mannen jobbet lørdag stod lillesnuppis opp kl 04:45 sammen med mannen og spiste frokost og vekket meg.... guuuuuuuud, så trøtt jeg var den dagen!! Litt lite søvn og i helgen kunne jeg godt tenke meg å sove litt lenger - utpreget B-menneske (egentlig Å-menneske) som jeg er ;)

 

Nattinatt jenter - ha en strålende fin langhelg og riktig god pinse!!!

Her skal jeg prøve å gjøre ett skippertak i hagen, plante, gjødsle, klippe plen osv. Satser på fint vær :)

 

Stoooooooooooooor nattaklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere alle en herlig helg :))

Et utrolig knall vær her idag.

 

Vi må alle nyte tiden som kommer og prøve å tenke på det positive, er fort å henge seg veldig opp i Graviditetsplanene meker jeg,, Men har bestemt meg å gi det tid og nyte dagene og tiden som kommer,,

 

God helg :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter..:)

 

Gratulerer alle som har fått spire,en sikkert herlig følelse...<3

Er nå på 6 dpo og våknet tidlig idag ved 5 tiden pga stikkninger og murringer i nedre del av magen. Var såpass så jeg våknet av det så nå er jeg spent på om det kan være festesmerter,disse har vart litt utover dagen m jevne mellomrom.Trodde først det var magekramper når jeg våknet men var mer lik mensmurringer men alikevel mildere..hmm..

Ikke fått noe vondt i brystene etter positiv el som var forrige helg (lørdag/søndag) noe jeg alltid bruker å få veldig i etterkant. Har ikm den 30 mai og venter spent nå,teller dager frem til neste helg. Er noe som føles annerledes denne pp, men er redd for å håpe på noe så sier til meg selv at jeg bare innbilder meg ting..Denne kroppen kan lure oss godt.

 

Tror ikke jeg skal teste før ikm....men spørs om jeg klarer det da!

 

Ha en fortsatt super pinsehelg..:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dere alle samme og en riktig god lørdagskveld:)

 

Ikke så mye jeg kan si til deg kjære Eva76 om råd og vink om hav dere skal gjøre. Men velger likevel og fortelle om vår historie. Da vi var på vei med nr. 1, han som døde i uke 19 var vi også på duotest. Vi tok ikke UL der og da men blodprøver. Etter en stund fikk vi greie på at vi hadde veldig forhøyet på alfa føtoprotein, som kan være ryggmargsbrokk eller noe annet som ikke har lukket seg. Da begynte de UL vi ble til bytt. En veldig hyggelig spesialist på Ullevål fulgte oss opp. Han fant aldri noen feil på barnet!!!!! Og etter obduksjonen viste det seg at barnet var frisk, men jeg hadde infarktforandringer i morkaken. Vi hadde en prognose på 1:10. Du skal vite at jeg tenker på deg og har deg og den lille med i aftenbønnen min:) Håper dere kommer frem til den beste løsningen for akkurat dere......mange varme klemmer:)

 

Hvordan går det med deg kjære anki:) Tenker masse på deg også, noen får liksom en mer kronglete vei å gå enn andre synes jeg.....

 

Håper du sitter med en positiv test på fredag Lilledrøm: Det hadde jo vært helt topp da. Hvor lenge har dere prøvet??

 

Kira, hvordan går det med deg, har ting roet seg eller??? Men som du sikkert vet er det mange som har en liten blødning rundt den tiden du skulle hatt tr. Kom inn og oppdater oss......

 

Min egen Meg og lille snuppis:) Kan ikke få sagt det ofte nok hvor heldige vi er som har deg her inne. Du har bare så gode og fine innlegg, og i det siste sier du så mye klokt. Om ikke bekymre seg for mye, naturen skal liksom gå sin gang, prøve og senke skuldrene og glede seg over tingene:) Jeg fant mye trøst og støtte i det innlegget der.......og se nå til helv..... og kom etter snart da:) Varm glad i deg klem:)

 

Lykke til med symptomene dine Make№4:)

 

Lurer masse på hvordan det går med deg da så gla`:) Når er neste dato for action på dere da:) Sender deg nok en liten sms snart jeg tenker jeg meg:) Klem

 

For min egen del går nå en dag av gangen her i Drammen. I dag har vi holdt på mye ute i haven. Fylte en henger med skrot og kjørte til fyllingen, men der var det stengt så kjørte litt slukøret hjem igjen:) Årets første grilling fikk vi også unna i dag. Var ute på formiddagen og kjøpte litt haveutstyr, og så masse bilen utenfor alle matbutikker. Når jeg sendte min mann til butikken for og handle, hadde de stengt alt:) Så det ble melk og brød fra bensinstasjon, og grillpølser:) I morgen blir det take away også får vi leve på det vi har:)

 

Må jo ringe Riksen å¨tirsdag og si jeg er gravid. Skal jo følges opp der inne, da dette er et risikosvangerskap. Tror jeg tar kontakt med en lege jeg jobber mye sammen med på sykehuset her og får tatt en ny hCG på tirsdag, er veldig nysgjerrig på evt. stigning. Bruker jo litt progesteron støtte og alle mine blodfortynnende midler, så mer kan jeg ikke gjøre:) Sier faktisk høyt takk hver gang jeg er på wc og det ikke er blod på papiret:)

 

Sitter nå ute på verandaen med tente lys og koser med med en cappuccino, smaker meg fortsatt utrolig godt. Og er trøtt som et bybud og skal nok legge meg om ikke så lenge:)

 

Ønsker alle en fin Pinse, klem fra meg:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Tirilgirl - det er så koselig å høre fra deg!! Jada, jeg kommer etter så fort jeg kan vet du, det er jo ingenting jeg heller vil ;)

 

Lurer faktisk på om det er noe på gang jeg altså, helt seriøst... Det er noen ting i kroppen som sier meg at "oi, oi, oi - nå skjer det noe liksom", hehe :)

 

Er bare på CD 24 og har ca 1 uke igjen til IKM. Fikk positiv EL-test forrige lørdag og EL mest sannsynlig søndag eller mandag (17mai), så det er ikke noe vits i å teste før... Kanskje jeg svir av en test til torsdagen eller fredagen?!, blir spennende!! Har 2 vanlige CB-tester liggende...

 

Ha en fortsatt strålende fin pinse jenter ;)

 

Stoooooooooor klem fra

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens :)

 

Tirilgirl : Vi har prøvd siden Jan/Feb skiftet. Er jo ikke såå lenge kanskje, men jeg synes det snart er lenge nok,, Vil jo liksom igang NÅ med en graviditet,,, Slik er det vel med de fleste her inne,,

 

Men Skal ta det litt med ro her,, prøve å ikke tenke såå altfor mye,,

 

Bruker monitoren og er glad for den, da vet jeg hvertfall at jeg Har EL de dagene,,,:)

 

Nyt sol og sommer, en herlig tid :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Akkurat nå vil jeg bare si til dere som har prøvd en stund at jeg beundrer pågangsmotet deres. Jeg skal liksom bare ha prøvd denne perioden, og nå, én dag etter positiv eggløsningstest, kjenner jeg at jeg er litt lei! :(

 

Syntes vel ikke det var så veldig gøy å ha sex selv om en pinne med smilefjes sa at det var lurt ...

 

Og innser vel at neste gang får vi forsøke å planlegge sex-en litt tidligere på dagen, og ikke sent om natta når jeg helst vil sove og være i fred ... og når samboeren også helst vil sove og være i fred.

Because that was no way to make a baby!

 

Stemmer for en morsommere variant neste gang!

 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei jenter :)

 

Hvordan har dere hatt det i pinsehelgen?? Her har vi hatt det fint. Kost oss og slappet av, gjort litt i hagen og fikset/ryddet/vasket huset - det er sååååå fint her atte, hehe :)

Håper vi greier å holde det sånn noenlunde nå, nå er vi jo mer ute enn inne om dagene, så da blir det vel ikke så mye rot forhåpentligvis!!

 

Ellers er jeg i dag på syklusdag 25, hadde EL enten søndag eller mandag for 1 uke siden (positiv EL-test forrige lørdag!!) og har IKM ca søndag 30 eller mandag 31/5, tror egentlig jeg hadde EL på 17 mai, så da blir IKM mandag 31/5, altså nøyaktig èn uke til (7 dager) fra i dag!!

Uansett, har hatt en merkelig følelse denne pp`n om at det denne måneden blir det full klaff... Følelsene har svingt litt opp og ned, i det ene øyeblikket tror jeg at det har blitt full klaff og i neste øyeblikk ikke...

 

Så måtte jeg bare gjøre slik som jeg alltid har gjort - svi av en tidlig test... Har jo testet positivt 2 ganger tidligere på syklusdag 24, men siden jeg ikke hadde EL før på syklusdag 18 denne pp så tenkte jeg at da får jeg en syklus på 31 dager og tenkte at det ville være aaaaaaaltfor tidlig å svi av en test nå - slik tenkte jeg i går!!

 

Så kommer dagen i dag og jeg tenkte at jeg hadde lyst til å teste med morgenurin, men så gadd jeg ikke når jeg søvnig fant toalettet på morgenen i dag. Var så tissetrengt at jeg ikke rakk å finne frem ett urinprøveglass til å ta prøven i... Utover dagen i dag har jeg bare fått mer og mer mistanke om at det er noe på gang!! Har egentlig ingen symptomer, så måååååååtte jeg bare svi av en test for halvannen time siden... Gjett hva....... CB-testen viste ultrasvak POSITIV!!!!!!!!!!!! Det er ikke noen skyggestrek, ingen grå strek og definitivt ingen ønskestrek - den var ultrasvak blå strek!!!!! Og etterhvert som testen tørket ble streken tydligere og tydligere!! Herreguuuuuuuuud - kan det være mulig at det faktisk er min tur denne gangen??!?!?!??!????? Har ikke turt å si noe til mannen ennå. Jeeeeeezez :) Han vil jo ikke ha noe av denne tidlige testingen, han er jo så redd for at det skal gå galt eller at jeg skal få TR allikevel og ikke minst bruker jo maaaaange penger på denne testingen, hehe - han skulle bare ha visst hvor mye penger jeg faktisk har brukt!! Spørs hvor lenge jeg greier å holde dette for meg selv altså ;)

Jeg hååååååååååper at testen blir sterkere positiv om noen dager, kryss fingrene for meg jenter - jeg vil, jeg vil, jeg VIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Tør ikke rope noe høyt hurra her inne ennå, har jo brent meg på det før - altså dette med svake tester (da var de jo sterkere da) og så ropte jeg ut hurra - og så kom TR 5 dager forsinket, F#§?%..... så enn så lenge er dere de eneste jeg kan fortelle det til nå!!! Krysse fingrene for meg jenter!!!

 

Kommer inn og oppdaterer om noen dager igjen - tenker jeg svir av den siste CB-testen i slutten av uken...

 

Ha en strålende fin uke jenter :) :) :)

 

Klem fra en kjempespeeeeeent og veldig glad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yezzzzzzz meg og lille snuppis. Du skal se du har lykkes endelig. Det hadde vært deg så vel forunt. Du har virkelig stått på og fått inn mange aksjer mnd etter mnd, så no måtte det være din tur. Tror på deg jeg og krysser fingrene maaaassssse for deg. Denne mnd er din mnd:-)

 

Ikke så mye nytt å melde fra denne kanten. Har kost oss masse i pinsen. Idag har dagen gått med til jobb i hagen. Holder på å grave etter noe vassledning, så det ser ikke fint ut der for øyeblikket. Men alt blir bra etter hvert.

 

Har bestilt meg time hos akupunktur. Skal dit i slutten av uken. Kan være at dette kan hjelpe om jeg skulle bli gravid igjen. Skulle sikkert ha gjort det før, men alt koster så masse penger... Kjenner på meg at jeg begynner bli ferdig med å prøve snart. Er så lei av å gå gravid og at det alltid går gale. Tror jeg prøver en gang til, men at dersom det ikke går da er jeg ferdig. Har bestillt tester, så blir nok å bruke opp dei.

 

Ha en fin kveld jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære meg og lille snuppis jeg ble SÅ glad da jeg leste innlegget ditt. Du fortjener virkelig klaff nå. HURRA HURRA for positiv test i dag!!!

 

Krysser fingre og tær og alt annet som er mulig for deg.;-D

 

Jeg har og IKM 30. mai. Hadde ikke tenkt til å svi av en test før IKM men nå ble jeg jammen lysten på det jeg og *ler*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

 

Utrolig kjekt å lese om deres erfaringer på godt og vondt. Ekstra fint er det jo at flere av dere er eller sannsynligvis er gravide! Jippi :0)

 

Glue Stick, du lurte på om noen tok med mannen på uredning. Jeg gjorde det for tre år siden (oi, er det så lenge siden!). Han hadde med seg en prøve av sine sædceller og fikk også se på de under mikroskopet. Hehe. Fine soldater. Ikke så kjekt når jeg tok innvendig ul da, men han ser jo meg naken hver dag uansett da... Jeg fikk da vite at jeg har PCOS, så derfor det tar litt tid å bli gravid.

 

Nå er vi i 8. prøvemåned med nr 2 :0) Satte i gang med en gang jeg fikk igjen mensen etter forrige graviditet. Har en sønn som fyller 2 nå om noen dager :0)

 

Håper alle har hatt en fin og avslappende pinsehelg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...