Gå til innhold

NY TRÅD: "OSS OVER 30"


Litenspire *150711*høygravid

Anbefalte innlegg

8 år var i lengste laget ja! Tipper det går mye raskere med deg :-) - samtidig er det nok sunt å ikke ha forventninger om at det skal skje med en gang. Jeg prøver å tenke sånn, at jeg er 37år, fruktbarheten er på vei i dass for å si det som det er, jeg vet ikke om jeg kan få barn i det hele tatt, og vi har bare prøvd i 3 måneder. Så om jeg klarer å få et barn i det hele tatt, en eller annen gang, så skal jeg være evig takknemlig. Samtidig så er jeg helt på tuppa når IKM nærmer seg - for håpet er jo så sterkt, så sterkt....

Jeg krysser fingrene for deg! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det. Jeg krysser fingrene for deg også.Vi får satse på et ordner seg for begge to. Er foresten 33 år. Min mor var faktisk 37 år da hun ble gravid med meg :-) Når har du IKM? Jeg har på fredag. Spennende dager i vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God aften alle mine kjære damer!!!!!!!!!!

 

Jeg er så snarest innom for å ønske god sommer!!!! Ja, for etter noen dager på hytta hadde vi planlagt å ta på tur sørover til kaptein sabeltanns rike og "ballan" som eldstemann kaller hunderfossen ;), da skjedde jo det store - mor falt oppå ankelen sin med vekten av både seg selv og lillegutt...det gjorde sååååååå vondt at jeg endte opp i en stol fullstendig avhengig av hjelp. Med dette får vi bare vente med avreise, heldigvis er foten betraktelig mye bedre i dag. Jeg går uten stokk, å kommer meg rundt omkring (trenger bare litt pauser inni mellom ;)). Så i morgen tar vi på tur (forbeholdt at gubben overlever sykkelturen sin på 3 - 4 mil i pøsende regnvær).

 

Tirilgirl: Så ufattelige gode nyheter du kommer med -me like alot!!!!!!! Også ble jeg veldig glad for at du likte det lille diktet!!!! Jeg var ferdigutdannet i 2003, har ingen videreutdanning enda, men får se hva jeg finner på etterhvert. Vurderer ped, helsesøster ol. Drømte en gang om intensiv, men har skjønt det at jeg overhode ikke har de egenskapene som skal til for den type action og stress :P Jeg jobber ved en nevrologisk sengepost, kun natt å har mer enn nok med det...hehehe...Jeg kommer nok ikke til å slutte å skrive om hverdagslivet vårt her nei...i værtfall ikke før jeg er ferdig med å få unger, noe jeg på sett og vis håper jeg snart er. Hvis du vil følge bloggen min, kan du sende meg en pm så kan du få adressen, slo meg i sted at jeg ikke vil legge den ut her i og med at jeg da plutselig ikke er fullt så anonym som jeg liker :P Håper du får en god sommer og klarer å nyte svangerskapet. Slik jeg er blitt kjent med deg her er det få som fortjener å få ett lite nurk i armene som deg...Gleder meg til fortsettelsen ;) God varm sommerklem!!!!!

 

Til forplantingsorganene, så har de med delvis tvang nærmet seg hverandre :D Jeg har nå lagt inn krav om sex annen hver dag (jeg trenger absolutt pause inni mellom, må jo lade opp...hehehe...)så er spent på om oppskriften holder denne mnd, noe jeg inderlig håper på. Gubben tester ut stadig nye ideer på "hvordan få ei jente" og jeg synes det er ganske så gøy for han har aldri vært såååå engasjert som han er nå...hehehe...kanskje fordi han ser at vi snart kan være i mål og få ett tilnærmet normalt liv tilbake...ikke vet jeg...hehehe...Vi har hatt noen frustrerende dager hvor alt har gått galt, men endelig ser det ut til at det skal lysne litt. Jeg håper at sola kommer dit vi skal være, slik at ungene kan lære hva shorts og solkrem er - ikke bare hva regntøy og våtservietter...

 

Kom på at jeg har glemt en del husarbeid.

 

Flyr fort nå.

 

Ha en riktig god sommer alle sammen!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med ankelen din tussemor, godt den begynner å bli bedre igjen. Har en gang tråkket over foten og var avhengig av krykker i 5 dager. Det er når man skader seg man virkelig merker hvor mye man er på beina rundt forbi og hvor tungvint alt er når man må bruke hjelpemidler til å komme rundt.

 

Jeg skrev jo inn DET sutreinnlegget her for ett par dager siden. Verden så mørk ut og jeg var i skrivende stund overbevist om at jeg aaaaaaaaldri kom til å bli gravid igjen. Den tanken har jeg revurdert litt de to siste dagene.

 

I innlegget mitt for et par dager siden skrev jeg at temperaturen var på vei nedover. De siste månedene har temp.kurven min synket fra 36,8 til 36.4 de 4 siste dagene før mensen kommer. Denne syklus var temp 4 dager før IKM 36,7, 3 dager før IKM var den 36.6 - synkende temp. slik som den har gjort måneden før der, måneden før der og måneden før der igjen......

 

Men så, 2 dager før IKM snudde tempen. I går morges viste temp 36.7, full av spenning tok en test (på morgenurin) som viste negativt. I dag var temp ytterligere økt til 36.8. En stor indikator på at jeg kan være gravid..........Jeg har ingen følelse av at mensen er rett rundt hjørnet, men klarer likevel ikke ta tanken om at jeg kan være gravid inn over meg før jeg har en positiv test i hånda.

 

Da jeg ble gravid med eldstemann testet jeg ikke positivt før flere dager over IKM, så jeg tar ikke en negativ test som et helt sikkert svar. Uansett, spennende dager framover blir det. Kommer nok til å ta en ny test på morgenurin i morgen..............Så får vi se hvordan det går.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld jenter

 

God bedring med ankelen tussemor, det er vondt å tråkke over, men du skal være lykkelig for at det ikke var verre, jeg har vært så heldig at leddbåndet i ankelen røyk for noen år siden så det tok 6 uker før det gikk an å gå på den.

 

Så spenennde Bringebærmamma, det høres ut som det er gode håp for at det er klaff :)

 

Her går det nå sin vante gang, jeg fikk kink i ryggen for noen dager siden, men det er nesten bra igjen nå heldigvis

I går viste cb monitoren full fruktbarhet og samme i dag så er spennende nå, håper virkelig at dette er vår tur :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan jenter!

 

Velkommen til dere nye! Alltid kjekt at flere vil følge oss her inne. Vi er noen som stadig traver her og aldri kommer oss bort herifra. Håper dere vil lykkes med spire snart og at babystøvet smitter på oss.

 

Denne mnd har vi prøvd aktivt. Fikk lagt inn endel aksjer rundt EL, No har vi ikke hatt problemer med å bli gravide, men heller det å holde på spiren. Vi prøver en siste gang før vi gir opp. Så det blir veldig spennende frem mot ikm.

 

Tussemor: god bedring med foten. Tenker du greier å bli gravid denne mnd jeg. Høres ut som gubben er veldig klar. Hihi... Jente ja. Hadde en kunne bestemt... Sikkert like greit at det ikke går an;-))))

 

Heier på deg også Bringebærmamma. Blir spennende tider for flere av oss no:-) Måtte bare babystøvet ha kommet til oss også.

 

Vi holder på for fullt i hagen for å lage ny veranda/terrasse. Blir godt når det er ferdig. Kunne selvfølgelig hatt litt finere vær når vi holder på men....

 

I midten av august får jeg meg en liten voff. Ei lita tispe. Gleder meg stort til det. Det blir en tung uke første uke i august. Det var da den lille jenta mi skulle fødes. Var på minnelunden å besøkte henne for noen dager siden. Er fryktelig rart. Men godt å ha en plass å gå til.

 

Klem og god sommer til dere alle:-) må se på criminal minds no:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er faen meg gravid!!! Sitter på toalettet på hotellrommet på bursdagen til mannen min, 35 år i dag!, og har en svak strek på CB :) Herregud, er det mulig!!! Ikm i dag tror jeg?! Cd 28 i dag! Iiiiiiik :) Har ikke tid til å oppdatere mer nå, skriver mer når jeg er tilbake fra ferie! Johooo, stor klem til dere alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wooowww!!!! JIPPI!!! "rope høgt" HURRA!!! Vannvittig glad på dine vegne meg og lille snuppis. Dette fortena du virkelig. Kose deg videre i ferien, så gleder jeg/vi oss til å høre mer:-) GRATTIS GRATTIS GRATTIS... STOR og varm bamseklem til deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis igjen til deg kjære Meg og lille snuppis - en nyhet som dette varmer virkelig ;-D

 

Jeg har en snål kropp. Temp hadde økt enda litt i dag morges, men så har jeg samtidig begynt å blø. Jeg blør like mye som ved en vanlig mens, og har likemye mensmurringer som jeg pleier. Så nå skjønner jeg egentlig ikke så mye.

 

Tror det er mensen som er kommet, men det er lite forståelig med tempen som fremdeles forholder seg høy? Noen tempere her som har vært bort i det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen kjære jenter :)

 

Fant oss på side 2, det er jo ikke der vi skal være, hehe :)

 

Tilbake fra ferie med strålende vær, fantastisk tur, men dårlige internettforhold og en stor-liten hemmelighet i magen!!! Jippiiiiiiiiiii :D :D :D

 

Hadde en fantastisk flott tur til Sverige. Dro først til Borås djurpark (kan virkelig anbefales!!!) og så alt fra sjiraffer til elefanter og løver og verdens søteste løveunger, tigre (altså de fleste dyr fra savannen) - det var som å komme til Afrika!!! Majestetiske dyr altså og imponerende dyrepark :) Fant nettopp ut etter å ha lastet alle bildene inn på pc`n at vi har tatt rundt 360 bilder på bare 3 dager, hehe :)

 

Lille snuppis fikk ri på ponni for første gang og det var stort det!!! Hun snakker jo ikke om annet enn at hun ønsker seg sin egen hest og skal begynne å ri osv når hun blir stor!!

 

Når vi kom til Vimmerby dagen etter, (astrid lindgrens verden) og gikk blant skuespillere som Emil og Ida og Lina, Alfred og mamma`n og pappa`n til Emil - ja da var det Emil for alle penga... helt til vi var på scenen med Pippi Langstrømpe, tommy, annika og pappa`n til Pippi og sjørøverne, hehe!! Det var bare helt fantastisk bra!!! Kan anbefales til alle som har barn mellom 4-12 år :)

 

Så kom jo da fredagen og mannen fylte 35 år... Hadde tatt med meg den siste CB-testen jeg hadde i toalettmappen og tok den kl 06:30 fredag morgen... var nesten sikker på at den kom til å bli negativ og hadde jo pakket med meg lassevis av bind og tampax, for jeg var overbevist om at TR skulle komme i løpet av turen... men neida!!! Plutselig kom det frem ett svakt kryss du... herremin hatt... jeg nistirret på krysset og fikk ikke frem ett ord, bare satt og så og så og så og så.... POSITIV!!!!!! Selv om streken var svak, så var det ikke tvil om at den var der!!! Jeeeeeeeeeeezez, for en overraskelse!!! Mannen ble ganske så paff selv, og stolt som en hane(!!!), men er litt tilbakeholden mtp at vi har mistet flere ganger på rappen nå!!

 

Kjenner at jeg er litt restriktiv selv, prøver å ikke tenke på det, kjenner at det murrer og murrer i magen og begge lysker fra tid til annen. Kvalme som kommer og går når jeg er sulten eller våkner om morgenen, men det gir seg fort når jeg putter noe i munn eller står opp. Er syyyyyyykt trøtt ( tror jeg sov mesteparten i bilen på vei hjem i går, 65 mil - 10 timers kjøring med litt stopp her og der, tissepause etc). Når jeg tenker over det har jeg vært veldig trøtt i mange, mange dager og jeg drømmer noe vanvittig levende drømmer, litt mer levende enn jeg vanligvis gjør - og jeg pleier egentlig å drømme de mest fantastiske filmstykkene, alt fra der jeg er politihelten og blir skutt, til at jeg er spøkelse, til romantiske scener, men mest krim - der jeg er detektiven og nøster opp mysterier, hahaha. Det verste er at jeg drømmer fra start til slutt og det er en sammenheng/rød tråd i hele drømmen! Merkelig - har mange ganger tenkt på at jeg burde fått skrevet dem ned, kunne jo blitt masse noveller, romaner eller til og med bøker av det, hehe :)

Akkurat som deg Tussemor5, er jeg den kreative og har masse ideer, men å få satt dem ut i livet har jeg ennå ikke gjort, men kanskje en dag?! Ellers er jeg musikalsk, spiller piano, gitar og fløyte. Spiller alt fra klassisk til pop, rock, ballader, musical`s osv. Tegner og maler og elsker alt som har med interiør/innredning, synes det også er gøy med scrapping og ordner og fikser fotobøker, foto er jo bare kjempegøy!!!

 

Uansett, jeg drømmer enda mer levende enn noensinne og det pleier jeg å gjøre når jeg er gravid, så dette er jammen veldig spennende altså :)

 

Av symptomer ellers har jeg murringer i magen og litt øm i lyskene og litt ømme bryster, kjenner meg egentlig ikke gravid i det hele tatt, men testen sier jo at jeg er det, symptomer likeså - men det er litt rart allikevel. Har følt meg veldig gravid de andre gangene, med unntak av de tre første graviditetene, da merket jeg veldig lite tror jeg. Når jeg gikk med tvillingene var jo helt ekstremt, hadde jo alt, var jo nesten sengeliggende fra jeg var 3+1 og fikk positiv test, begynte å kaste opp i uke 8 og fikk bekkenløsning i uke 11, det var skikkelig tøft. Hadde supersensitive bryster da og fikk det igjen da jeg ble gravid under 1 mnd senere etter at jeg mistet... Andre gangen jeg hadde MA i -09 følte jeg meg egentlig ikke gravid i det hele tatt, var frisk og i fin form og var sikker på at alt var som det skulle, men det var det jo ikke :(

 

Så er litt ambivalent i forhold til hva jeg tenker/føler og synes... Skal kjøpe en CB-digital i morgen (mandag) bare for å være HELT sikker!!! Den vanlige CB viste jo positivt, selv om streken var noe svak, men det var ikke noe tvil og mannen også sa at det ikke var noe tvil, og han er jo mer objektiv enn meg, hehe :)

 

Maddemor: Hvordan står det til?? Tenker mye på deg om dagene...

 

tussemor5: Koselig at vi er i det kreative hjørnet begge to, en ordentlig dikter :)

 

anki-vennen: Håper at det går like raskt for deg å bli gravid igjen, og krysser jeg alt jeg har for at spiren sitter og "signerer en 9 mnd lang leiekontrakt" med magen din (siterer tirilgirl`s tidligere setning da jeg synes den var så utrolig fiiiiiin!)! Takk for pm, har svart deg jeg vet du og søkt deg opp på FB ;)

 

Kjære, kjære så gla`: hvordan går det med deg?? Tenker også myyye på deg vennen og håper sommeren gjør at dere får slappet litt av og at dere kommer inn i en annen modus og en litt mer positiv retning, det trenger dere nå i høyeste grad!!!

 

Heisann Giina: Jeg husker deg veldig godt - jeg snikleste tråden "oss over 30" leeeeeenge før jeg begynte å skrive her selv, så jeg husker deg godt!! Lykke til med prøvingen da :)

 

Vizzy: Håper du får ett kort, men fint opphold her inne på tråden vår, som du sikkert skjønner så har den eksistert lenge og mange av oss har skrevet her i flere år, så vi "kjenner" hverandre ganske godt på mange mulige områder, hehe :) Kjempekoselig å få inn litt nytt blod, hehe, uansett lykke til med prøvingen :)

 

Bringebærmamma: Har ikke så mye erfaring med temp osv - det eneste rådet jeg vil gi deg er å droppe tempingen, EL-testing og lev som normalt!!! Ha tålmodighet (sier jeg som absolutt IKKE eier det når det kommer til EL og IKM, hahahahaha!!!, ellers er jeg verdens mest tålmodigste person, bare ikke når det gjelder det å prøve å få barn, hehe!!). Så skal du se at spiren sitter når du minst venter det - sånn som med meg :)

 

Glue Stick. Heier litt på deg jeg nå, håper neste test blir positiv!! Krysser fingrene mine for deg :)

 

mrspoo: Så heldig du var som fikk den monitoren, håper du ikke får bruk for den så lenge da, at en positiv test dukker opp istedet!!

 

Klart jeg husker deg ck76: Grattis med jenta og en fin fødsel - kos deg masse og nyt denne spesielle tiden :)

 

BarniHodet -4pp-: Takker masse for varmegradene du har forsøkt å sende over fra Spania, har vel egentlig ikke funket, men var verdt ett forsøk, hehe :)

Synd at det tar tid med babylagingen, at ting ikke passer når det burde passe osv, det vet jeg ALT om!!! Uansett, lykke til du også :)

 

klarernestenikkevente: Hahaha - må le av at du har blitt testoholiker etter bare 3 pp, hehe - sånn var jeg også, men etter å ha brent av x-antall kroner på alle apotekene rundt her i by`n (ble så rimelig flaut i lengden) og på nettet måtte jeg slutte med det, blakket meg jo helt med disse testegreiene, hehe, lærte meg å stole mer på kroppen etter å ha lært den å kjenne i så mange pp`r, slim/konsistens/form/farge/symptomer osv, hehe, men lykke til :D

 

Dotten og Bomsa: Har ikke hørt noe livstegn fra dere på lenge, hvordan går det??

 

Og til slutt, min kjære, kjære tirilgirl: Er så glad på dine vegne og kjempeglad for at alt er i orden og at du oppdaterer oss her inne :) Tenker jo masse på deg så setter stor pris på innleggene dine!!! Ha en fortsatt strålende fin sommer, og kos deg med den voksende magen, som vel begynner å synes nå :)

 

 

Nei, nå får jeg prøve å gjøre en liten innsats i hjemmet, trenger å vaske litt klær etter turen. Stakkars lillesnuppis kastet opp i bilen på vei hjem i går (var bare litt væske som kom opp). Da vi kom hjem fikk hun en dusj og sovnet på flekken i senga da jeg la henne (hun er 4 og 5 mnd for de som ikke vet)... Hun virket jo ikke syk i det hele tatt i bilen eller når vi hadde kommet hjem, så synes det var litt rart - hun pleier ikke å være bilsyk og er vant til å kjøre lange turer! Uansett, i natt kom hun inn til oss gråtende og sa hun hadde så vondt i magen og stakkars jentungen var jo glovarm, tok tempen kl halv fem i natt og den var på 39,7. Fikk i henne paracet og så fikk hun ligge mellom mannen min og meg i senga, hun og jeg sov til kl 10.00 i dag!!! Og jeg som pleier å være oppe ved syv/åtte tiden om morgenen, syyyyykt trøtt altså, hehe :)

 

Stoooooooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente å skulle si at lille snuppis er 4 år og 5 mnd, hehe - og termin (tror jeg) er rundt 6 april 2011 :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får sende en gratulasjon til deg her inne også Meg og lille snuppis, det er virkelig herlig at dere har lyktes, så nå håper jeg at spiren klamrer seg fast til 6 april :)

 

Selv innser jeg at jeg kommer til å gå på en heidundrende smell om TR kommer neste onsdag-torsdag. Jeg har nemlig fått deg for meg at dette er vår tur nå.

Hadde EL på torsdag og har siden da hatt sug, stikk og murringer i underlivet og jeg vet at det er helt umulig å ha symtomer så tidlig så prøver å roe meg ned, men magefølelsen forteller meg at jeg har noe på gang så får håpe jeg har rett :P

 

Ellers så var jo Meg og lille snuppis så flink å ta med alle jeg lurte på så henger meg på hennes tråd der *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare inn og gratulere Meg og lille snuppis! Har bare hatt noen gjestevisitter her før ;0) Men har fått mange varme ord på veien på andre tråder fra Meg og lille snuppis. En topp nyhet!! Må spiren sitte godt og lenge nok denne gangen :0)

 

Bringebærmamma: Jeg temper og fikk også uventet mens for noen dager siden. Tempen har heller ikke sunket her. Bruker LadyComp til å teste med. Har den som prevensjon ellers. Hadde liksom et lite håp om at jeg skulle være gravid pga vedvarende høg temp. Har vært kvalm og.

 

Ja, ja, tvi tvi for oss prøvende! Vi får det vel til omsider! Har et håp om at august er måneden!!! Sønnen vår ble til da for tre år siden ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HURRRRRRRRRRAAAAAAAA foe Meg og lille snuppis!!!!! Gratulerer saa utrolig mye, det var paa tide og hoyst fortjent! Gleder meg til aa foelge deg videre i svangerskapet ditt, er sikker paa at denne sitter i 9 mnd! Hurra, hurra!

 

Bringebaermamma -- jeg hadde litt lignende med tempen forrige pp men fikk likevel mensen. Den holdt seg til og med hoey gjennom hele mensen? Rare greier... Men haaper det er et mer positivt tegn for din del!

 

mrspoo: Jaaaaaaaaa, dette er deres pp :) Vi satser paa det, masse lykke til!

 

anki - lykke til til dere og, haaper alt gaar bra, at spira sitter fort og BLIR DER!

 

Og lykke til til alle dere andre og saa klart :) Har sikkert glemt noen men har vaert paa ferie en uke saa leste bare litt kjapt gjennom her for aa oppdatere meg litt! En uke paa hytta var superdeilig, naa er det et par uker med jobb foer vi tar to uker til med ferie i august. Deilig :) Jeg hadde jo pakket baade tamponger og tester i feriebaggasjen - dessverre var det tampongene det ble bruk for :( Vi hadde jo foerste forsok med AIH denne gangen og det gikk altsaa ikke.. Men vi proever igjen da - er akkurat ferdig med denne pp's doble pergokur og skal inn til innvendig UL paa torsdag for aa se hvordan det ser ut. Saa blir det vel kanskje AIH paa fredag eller lordag hvis denne syklusen er lik som forrige. I august runder vi 3 aar med proving uten saa mye som en antydning til positiv test saa synes det er paa tide naa ja!!

 

Ha en flott uke alle sammen, haaper det kommer gode nyheter fra flere her snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varmer hver gang jeg ser tråden din Meg og lille snuppis om at du er gravid, fantastiske greier ;-D Det gir håp til alle andre som strever ,-) Jeg kommer nok ikke til å slutte med tempinga Meg og lille spnuppis, jeg synes det fungerer utmerket og jeg liker å ha den kontrollen over ting som skjer (kontroll frik som jeg er, he he). Men det fører jo til at jeg blir litt frustrert når temp "tar av" sånn som den gjorde denne gang........

 

Som deg Glue Stick viste det seg at temp sank da mensen var over. Som nevnt tidligere i et innlegg har jeg tempet til sammen i ca 1.5 år, og har aldri opplevd at temp har forholdt seg høy etter at mensen har kommet. Mensen denne gang var og et hakk kraftigere (kom ganske mye koagulert blod), og jeg hadde mer mensmurringer. Lengden på mensen var også i overkant av 1 døgn kortere enn vanlig. Jeg velger å tro at dette var bare en noe unormal mens, og skyver bort mistanken om at egget festet seg, men at det ikke ble noe. Bedre å tenke at det ikke ble noe, enn at det kan ha vært en tredje abort på under ett år...........

 

Så da gjenstår det bare å samle mot for enda en pp

 

Night78: jeg håper at høy temp i ditt tilfelle er en graviditet ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, hvordan går det med alle damene her inne?

 

Her er det full feriemodus og nervepirrende dager..

Runda 8 uker i dag og alt ser sålangt greit ut, formen er varierende og spennet i magen er velsignet til stede.

Var på UL 6+4 og håpet da på å få se hjerteslag, legen mente det var for tidlig, men at alt så fint ut og at hun trodde dette kom til å gå bra. Hun virket ganske sikker i sin sak også noe som selvsagt gjorde meg mer skeptisk...ikke ta gode nyheter for god fisk sånn uten videre...

 

Det ble også tatt hcg prøver med 6 dagers mellomrom, 9600 på dag 5+4 og 19000 6 dager senere, jeg synes det var litt lite og selv om jeg har lite greie på det har jeg vært mer enn nervøs de siste ukene. At man ikke bare kan slappe av og ta det som det kommer, det er jo ikke noe man får gjort fra eller til likevel..

 

Fantastiske nyheter Meg og lille snuppis, jeg gleder meg stort på dine vegne. Takk for dyrehage inspirasjon, slo med en gang opp på nettet for å finne ut mer, og nå blir det stopp i Borås på oss på vei sørover. Kan jeg spørre hvor dere bodde? Jeg har bestilt hotellrom, lurer på om du vet om bedre alternativ..

 

Maddemor, håper formen er bra og at sommeren gjør deg godt og ikke er for varm.

 

Tussemor - kreativ dame du, det er flott med kreativite, har selv 1000 prosjekt på gang til en hver tid, men med full jobb og mange barn blir det mindre tid til slikt enn man skulle ønske. Får brukt mye av kreativiteten min i jobben da.

 

Anki - Blir spennende å følge med deg fremover da, håper at du ikke bare blir kjapt gravid igjen, men at alt er bra og at spiren sitter som den skal.

 

Så gla` - hvordan går det med dere? Håper dere har fin sommer og finner ut av ting.

 

Giina - velkommen hit igjen skjønner at du har vært her før, lykke til med prøvinga!

 

Vizzy - velkommen og lykke til.

 

Bringebærmamma: Har opplevd en gang eller to at tempen har lurt meg og sunket først etter at mensen har kommet. Det kan jo være mange ting som spiller inn. Noe annet i kroppen som påvirker tempen..Vi påvirkes jo av så mangt.. Enig med deg at temping gir god innsikt, har tempet i 3 år og føler jeg har hatt god hjelp. Har ikke helt klart å slutte enda, men temper kunn hvis jeg våkner til rett tid. Det gir ro å se at tempen er stabil..

Håper spiren sittet snart nå!

 

Glue Stick - håper du sitter med positiv test snart også, det er slitsomt med denne ventinga..

 

mrspoo: lykke til du også, måtte sommeren bringe deg det du ønsker.

 

ck76: Gratulerer med jenta, kos deg og nyt magien..

 

BarniHodet - håper varme Spania gjør underverker for babylagingen, lykke til!

 

klarernestenikkevente - 3pp er ikke så mye, du skal se spiren sitter snart.

 

Tirilgirl - Så deilig at alt er bra, nå kan du nyte den voksende magen..

Det er deilig når man er kommet dit, flott resultat på duo og det hele, det gleder meg.

Håper jeg snart er der du er, det er ikke greit disse første ukene, men jeg ville jo ikke vært foruten, man må gjennom, mann vinner jo ikke uten å satse..

 

Til de jeg har glemt, fortsatt god sommer, lykke til med prøving, testing og alt som er.

 

Fortsatt god sommer til alle dere andre også!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aesj Bringebærmamma, saa dumt da! Hadde haapet det skulle klaffe for deg naa. Dumme lurekropper vi har.. blir liksom litt ekstra nedtur naar man har sett et godt tegn som en saann temp-stigning jo er!

 

Litenspire - hurra for 8 uker! Alt er helt sikkert i orden der inne, blir goey aa se paa neste UL da naar det har kommet litt lenger :)

 

Selv har jeg vaert hos gyn i dag og det gikk ikke saa bra... Eller, det vil da si at jeg har et stort fint egg paa vent, MEN det er paa venstre side og der har jo ikke jeg noen eggleder... Saa blir ikke noe AIH paa meg denne pp da.. Hun sa det hender at egget kan gaa fra en eggleder til en annen (eller noe saant), men ikke noe det er verdt aa satse paa en AIH for. Fillern altsaa! jaja, vi faar ha sex i de kommende dagene bare saann i tilfelle det skulle skje et mirakel, men med min kropp er vel det heller usannsynlig.. Men, da skal jeg hvertfall kose meg ekstra med god vin og forbudt mat i ferien neste uke ;)

 

Ha en fin uke og helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kjære, kjære venner... Kopierer bare det innlegget jeg nettopp har lagt ut jeg - orker egentlig ikke skrive så mye akkurat nå, føler meg veldig tom, men det gikk dessverre ikke denne gangen heller :( :( :(

 

"Dere er helt fantastiske alle sammen, tusen, tusen takk for mange gratulasjoner og lykkønskninger og nå sitter jeg her og strigråter.... for vet dere hva?? Jeg mistet den lille spiren i går :(

Det sa ett "knepp" og så kom alt blodet, koagler og det som var... Blør nesten ingenting nå, virket som om alt kom ut i går!!

 

Vi er så lei oss, både mannen og jeg - men vi har bestemt oss for å prøve igjen, han sier det er opp til meg hva jeg ønsker å utsette meg for siden det er jeg som kjenner det på kroppen!

 

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen;

Jeg har fortsatt ett håp, ett håp om å ikke gi opp, uansett hvor svart alt virker. Håp er å le selv om man helst bare vil gråte. Håp er å tro på en lysere hverdag, selv når alt er bare tungt. Håp er å vite at det er lysere der framme, bare man fortsetter litt til, for det har jeg tenkt - å ikke gi opp!!! En dag sitter jeg forhåpentligvis med en nydelig liten baby i armene mine og lillesnuppis har fått en liten bror eller søster!!

 

Jeg kommer sterkere tilbake om noen dager, nå trenger mannen min og jeg litt tid for oss selv...

 

Uansett, tusen, tusen takk for alle gratulasjoner og lykkønskninger, jeg tar de med meg i mitt hjerte og må bare prøve å tenke at det var en grunn for at det ikke gikk denne gangen heller, men èn dag.... da håper jeg :)

 

Stoooooor varm tårevåt klem fra en som er sønderknust akkurat nå, men reiser seg igjen om en liten stund... "

Klems fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte deg paa den andre traaden, men vil igjen si at jeg er utrolig utrolig lei meg paa deres vegne Meg og lille snuppis... Saa urettferdig det er! Jeg beundrer paagangsmotet ditt og er 100% sikker paa at dette lykkes til slutt for dere! Sender mange gode tanker og klemmer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg så trist, Meg og lille snuppis. Vet hvordan det er å miste og etter hva jeg forstår har du vært gjennom dette flere ganger nå. God klem til deg og ta en dag av gangen, så kanskje du orker tankten på å prøve igjen.

 

Ville bare kjapt innom for å si at TR har kommet her så ingen baby denne mnd her heller nei. Men så var det 1.pp, så hva kan man vente egentlig?

 

Ha en fortsatt god sommer alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nei så trist at du mistet igjen, Meg og lille Snuppis! Skjønner godt dere trenger litt tid nå.

 

Jeg vet ikke helt hva som skjedde den forrige syklusen. Beklager detaljene... Jeg spottet økende i noen dager, så kom mensen i ca 3 dager, for å bli borte på torsdag. Trodde dermed jeg var ferdig torsdag. Så fredags kveld når jeg gikk gikk på do fosset det rødt klart blod. Like før vi ringte legevakta. Det stoppet heldigvis opp og jeg gikk og la meg etter et par timer. Ble skikkelig uvæl. Så spottet jeg litt i går og nå i dag er alt borte. Tempen har falt gradvis de siste dagene... har aldri opplevd noe slikt før, så vi ble ganske redde jeg og mannen... Kan jeg ha mistet? Jeg tok ingen graviditetstest i og med at jeg begynte å spotte... jaja, kanskje like godt å ikke vite!

 

Så nå satser vi på august! Har time med gynekolog i september. Da er det mulig vi blir satt opp til prøverør siden jeg har PCOS... har helst lyst å klare dette selv jeg!! Har jo en fra før vi fikk til selv (med hjelp av pergo da). Har hatt fire doble kurer med siste i mai, så nå har "pause" fra hormoner. Spiser metformin da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig trist meg og lille snuppis, og så usansynlig urettferdig!!!

Dere har min dypeste medfølelse og håper dere tar vare på hverandre i denne tunge tiden.

 

Selv ble min helg noe mer dramatisk enn ønsket.Måtte hjelpe ei venninne med sin 4 uker gamle baby, noe som var utrolig koselig, men omstendighetene rundt var ikke fullt så koselig uten at jeg skal gå mer inn på det enn det.

Men jeg fikk virkelig forsmak på hva som er i vente og til tross for omtrent null søvn siste døgnet så er jeg langt i fra skremt, jeg bare kjenner at jeg gleder meg sykt til jeg har min egen baby og ta vare på :)

Og krysser fingrene for at TR holder seg borte.

Har siden EL hatt sug og murringer i magen, slik som jeg bruker ha i forbindelse med EL, og før jeg får spist om morgenen er jeg ganske kvalm, samme skjer når sulten melder seg hos meg om dagen, slik har det vært i 5-6 dager nå.

Men jeg er også inneforstått med at kroppen har lurt meg før så tør ikke håpe for mye, men symtomene er der i allefall.

 

I morgen er det tilbake til hverdagen, skjønner ikke hvor de siste ukene har tatt veien, 4 uker er gått opp i røyk føles det som!

 

Ha en god kveld og god uke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg får vel stikke en liten tur innom tråden vår jeg også :) Har smuglest litt i sommerferien, men ikke tatt meg tid til de store innleggene! Men nå som jeg er tilbake på jobb (kremt) tar jeg meg tiden til å sitte å skrive litt her mellom jobbetingene, så jeg blir vel ferdig før jeg går hjem i dag og får postet dette innlegget :)

 

Det skjer så lite i min verden for tiden. I ca de siste 6 ukene har jeg omtrent bare stått på hodet i hagen og ikke gjort så mye annet spennende. Men fy søren så fin hagen har blitt :) Stolt ja! Vi jobbet jo hver ettermiddag/kveld i ukesvis før ferien, og nå i ferien har vi jobbet som gale da også. Skulle egentlig male hus, men siden været har vært så elendig, har vi ikke fått gjort det. Den/de få soldagene vi har hatt, har enten blitt brukt til å slappe litt av i sola, en tur til Tusenfryd og/eller noen dager på Lillehammer og et besøk på Lilleputthammer. Stakkars snuppa har hatt en forferdelig kjedelig 3 ukers ferie. Mye "alene" mens vi har drevet på i hagen. Ting har tatt sånn tid p.g.a. regn og da blir alt så vått og tungt. Ikke lett å planere og rydde jord og stein når alt er vått og veier et tonn!!! Har lagt ferdigplen nå, slik at vi slipper å vente til neste århundre på at gresset skal bli fint. Vi har også fått fjernet masse trær og busker hos naboen og kjørt det bort, slik at vi endelig får ettermiddag og kveldssol i hele hagen og på verandaen :) Bare sola kommer nå så vi får "prøvd" ut hagen.

Men til neste år, DA skal vi utenlands og snuppa skal virkelig få en herlig ferie. Har tenkt på Sabeltann/dyreparken (bo på hotellet i dyreparken), kanskje en tur til Danmark å leie hus. Besøke Legoland, Badeland osv. Var i Legoland da snuppa var ca 22 mnd, men da var hun litt liten. Og kanskje det blir en sydentur på meg eller noe utpå hørsten det året også. Alt hva vi rekker. Gleder meg allerede. Føler virkelig at vi ikke har hatt ferie i år. Ikke så ille å jobbe i hagen, men for et møkkavær :(

 

Nei, mye "syting" her.... He, he. Sorry. Håper dere andre har kost dere i sommer. At dere har fått hatt en skikkelig ferie og laget masse babyer. I hvert fall én hver :) He, he. Jeg selv har tatt i bruk CB-fertilitetssmonitoren og hadde positiv EL to dager på rad. Tror det var rundt 21. og 22. juli. (Hadde i hvert fall likt med mrspoo). Men det var ikke noe stor overraskelse fordi jeg vet at jeg har EL rundt dag 15. Kjenner at kjerringkreket er like om hjørnet. Har hatt vondt i magen et par dager nå så hun har enda ikke skjønt hvor uvelkommen hun egentlig er :)

 

Meeeen, jeg har i hvert fall en ting å glede meg stort til og det er Kreta-turen i slutten av måneden. Blir husmorferie med ei venninne. Gleder meg masse. Kanskje jeg får hele 6-7 dager med sammenhengende soooool og varme :) Steke den halvbleke kroppen litt. Bedre med brunt fett enn blekt :) He, he. Må vel jukse med et par soltimer i forkant slik at jeg ikke er helt engelsk før jeg drar :)

 

Meg og lille snuppis: Skrev inn på den andre tråden din også, men kan jo skrive et par ord her også. Tenker masse på deg og er så lei meg på dine vegne. Jeg tror og VET at du snart lykkes igjen, i "verste fall" med hjelp etter utredninger/IVF osv. Masse lykke lykke til og en stooooor klem fra meg :)

 

mrspoo: Jeg tror sannelig at vi hadde postitiv EL likt denne pp'en jeg. Du har vel IKM i morgen eller noe? Kommer jo ann på hvor lange sykluser du har selvsagt. Jeg har vel IKM i morgen tror jeg sånn cirka. Vi får håpe dere lykkes på egenhånd selv om du er litt nede i kjelleren (eller var det etter forrige tantebesøk). Ikke gi opp helt enda, men dere kan jo selvsagt "snuse" litt på en liten utredning eller noe da :)

Hvordan gikk det med pusejenta de forresten?? Håper du fikk henne med hjem og at hun igjen er frisk og rask :) Man vil jo ikke at de heller skal bli syke. Som snuppa sier så vil hun ikke at Tom skal dø (den eldste og snilleste katten vår). Jeg sier som sant er at én dag så dør Tom også, men forhåpentligvis ikke på leeeenge. Han er 9 år.

Ellers lykke til denne pp-en :) Håper dere har fått et positivt svar ang. testen din mann leverte :)

 

tussemor5: He, he. Ler enda jeg av du og mannen din. Selv hvor sint du kan bli på han, så er du nok også veeeeldig glad i ham og omvendt..... he, he. Ellers ville du vel ikke vært en babylagemaskin for tredje gang :)

Bra huset er ferdig da. Av erfaring vet jeg det går mye tid å få hagen ferdig også, i hvert fall om dere ikke fikser det meste med en graver osv. Meeen, neste sommer har du nok en fin hage dere kan kose dere i :) Æsj at tantekreket kom, men blir du like lett gravid denne gangen som med de to forrige, skal du se at spiren sitter nå like over ferien :) Men husk at forplantingsorganene dere må møtes for å få det til :))))))

Ang. det å skrive bok. Hvorfor ikke?? Du får ta det på stille nattevakter. Ellers er det vel liten tid å få for seg selv med frustrerte gubber og aktive gutter i hus :)

Håper ellers labben din (foten) er bra igjen og at dere kom dere avgårde til Hunderfossen. Jeg pleier å anbefale Lilleputthammer jeg da som ligger et steinkast unna (på andre siden av elven). Myyyye bedre for barn under 6-7 år. Der kan de nemlig gjøre ALT så lenge de er over 90 cm. Ingen høydegrenser ellers! Og det som også er topp er at det er passe med folk, omtrent ikke køer og du kan kjøre samme tingen mange tusen ganger om du rekker :) OG skulle det regne mye er det et Lekeland (innendørs) i nabobygget som er et mini Hoppeloppeland. Egen inngangspris der da, men man kan kjøpe kombinasjonsbillett til begge steder (Lekeland og Lilleputthammer som kan benyttes hver sin dag).

 

Glue stick: Æsj og atter æsj at det ikke gikk med AIHen da. Men vi får håpe dere ev. prøver igjen eller ev. IVF. Klaffe skal det :) Håper også at mannen din ikke "lukker seg helt", men er der for deg og det samme at du er der for han. Dette er jo en ting man gjør sammen, uansett om man må ha litt hjelp eller ei :) Lykke til! OG jeg håper det fine egget ditt "bytter side mot all forhåpning" og at det kommer ned din høyre eggleder :) Det hadde vært topp det. Selv om dere ikke satser på AIH denne pp'en :)

 

bomsa: Dere er vel snart ferdige med Tyrkia-turen nå?? Regner med at det ble litt babylaging der også :) Vil tro dere har kost dere masse :) Hele 4 uker med sydentur med familien er ikke å forakte, men uten noen av dem hadde nok blitt litt for lenge. Når man har så godt tid trenger man ikke å stresse med å bli brun for å si det sånn, men heller ta det pent og rolig og unngå å bli brent. Kan tenke meg keiseren har storkost seg på lik linje med mamma og pappa :) PS: Var samboeren din fra Tyrkia?? Husker ikke jeg nå, bare at han ikke var "herfra" he, he.

 

Bumblebie: Har dere kommet på plass i nyhuset? Blir nok en spennende tid for alle, men de små finner seg nok venner mye raskere enn de store :) He, he. Unger er greie sånn. Minstemann må kanskje vente litt før han kan "gå" ut å lete etter venner, men snuppa di får vel mange i barnehagen og kanskje nabolaget etterhvert. Ønsker dere lykke til uansett :) Og god bedring til lillemann.

 

har4barn: Har dere hatt turen sørover da? Håper i så fall at dere hadde en fin tur. Ikke det at været her har vært så mye å skryte av, men har dere vært lenger sør enn Oslo har dere kanskje sett sola myye mer enn oss :) Så du trenger ikke vær så veldig misunnelig på oss søringan :) Været er oppskrytt :) OG ikke minst gratulerer så masse med spiren til deg. Tror ikke jeg har skrevet det før. Såååå koselig. Din heldiggris. OG du skal jo selvfølgelig ikke ha dårlig samvittighet for at det klaffer rask for deg din tulling :) Det er ingen som kan styre dette selv.... He, he. Masse lykke til med nr. 5 :)

 

Litenspire: Er litt usikker på om jeg har fått gratulert deg også med spiren :) Men i så fall gratulerer såååå masse. Så deilig. Og når man minst venter det :) He, he. Litt GT, vin og annet snadder går helt sikkert veldig bra. Mange barn som blir lagd "i fylla". Jeg selv var jo gravid uten å vite det (før IKM) for snart 5 år siden, men det var jul og selvfølgelig var jeg ute i romjula. Men tok ikke en dråpe etter at tanta ikke kom i begynnelsen av januar og jeg fant ut av jeg var gravid. Snuppa er helt i orden hun så vidt jeg vet....:)

 

bringebærmamma: Du har vel fortsatt ferie du nå. Håper dere får kost dere masse, lagt inn en haug med askjer og ikke minst at disse "tullete" syklusene dine ordner seg. Prøv og ikke stresse med EL tester og hele pakka i ferien (som om dét er lett), men heller bare kooooose dere og glemme at dere skal lage baby :) Lykke til og fortsatt god ferie :)

 

Eva76: Har ikke hørt fra deg på lenge!! Håper alt går bra med deg :)

 

Så glad': Du er/har kanskje ferie du også?? Håper dere koser dere masse, selv om dere er litt avvente med babylagingen for tiden. Dere får sette i gang igjen til høsten når kulda setter inn og man trenger å varme seg litt ekstra under dyna :) Fnis. Fikk dere tatt turen til Frankrike og sett avsluningen på Touren?? Så flott å lese at du og samboeren har det så utrolig fint sammen, selv om dere heller ikke lykkes i babylagingen. Det er godt det ikke "ødelgegger" for dere. Og som du skriver så begynner du jo ikke på prevensjon, så skjer det så er det jo ingen ting som er bedre enn at du får en liten spire helt overraskende :) Dere har jo ev. IVF da om dere "orker". Klem!!

 

Maddemor: NÅ er det vel ikke lenge igjen til lille knøtt ser dagens lys :) Håper dere hadde kos med masse familiebesøk og at du fikk masse hjelp mens de var der. Kjedelig med bekkenløsningen da :( Men nå er vel fysio/lege/jordmor på plass igjen snart slik at du får nødvendig behandling :) Masse lykke til mot og under fødsel og også etterpå da :)

 

anki: Heier fortsatt masse på deg. Du også har vel tatt en liten pause nå. I hvert fall ingen stor innsats, men ønsker dere så uendelig masse lykke til og håper så hjertelig at dere lykkes en siste gang :) Klem! Og tusen takk for lykkeønskninger :) Og lykke til til dere også med en liten valp i hus om ikke lenge :)

 

Tirilgirl: Håper alt går bra med deg og at du nyter og koser deg med din voksende mage :) Spes. nå som du vet at alt er bra der inne :)

Ang. tipset om en ny browser for å klare og holde oversikten over alle innleggende når man skal svare. Jeg bruker Firefox selv og vet at også i Exploreren kan du åpne flere "tab'er"/foldere, og vips da kan du ha en åpen for å skrive/svare og en for å lese igjennom alle innleggene (bare "å hoppe" mellom, så slipper man å huske/skrive ned alt :) Et nyttig tips :)

 

Giina: Velkommen tilbake på tråden vår :) Vi får håpe du slipper "å henge" her inne for lenge før det klaffer :) Masse lykke til!!!

 

Vizzy: Velkommen hit. Hvordan gikk det ved ikm?? Kom tantekreket eller ei? Masse lykke til :) Og når man har blitt prøver så kan man psyke på seg en haug med symptomer. Det er helt normalt... he, he. Får håpe det er reelle symptomer for din del da :)

 

D&G: Nå er det ikke lenge igjen til dere får treffe på lille prinsesse heller :) Bare i overkant av 6 uker eller så? Masse lykke til :)))

 

ck76: Husker deg jeg :) Og gratulerer såååååå masse ei lita prinsesse :) Og så supert at du hadde en fin fødselsopplevelse :) Masse lykke til med lille :)

 

klarernestenikkeåvente: Velkommen inn på tråden vår du også :) Masse lykke til under babylagingen :)) Har tanta kommet?? Vil tro dere hadde en fantastisk reise i Afrika ja. Høres så spennende og opplevelesrikt ut!!!

 

BarniHodet: Skjønner deg godt jeg at du gjerne vil ha et vårbarn. Det har alltid jeg også drømt om. (Er det selv). Men når jeg ble gravid og det ble et høstbarn så har jeg ikke tenkt over det i det hele tatt. Men nå som vi har vært prøvere så lenge spiller det i hvert fall ingen rolle. Men jeg ønsker meg ikke et desemberbarn da. Men heller det enn ingen så klart :) Selv om det ikke klaffer for dere med prøving nå på flere måneder, så får dere gi en ekstra innsats til høsten, så vips så sitter spiren :))) Lykke til og ikke minst god tur hjem til Norge :)

 

Night 78: Huff det hørtes skikkelig skummelt ut den opplevelsen din! Fysj og æsj. Var nok like greit at du ikke testet i forkant i tilfellet ev. en kjemisk graviditet eller noe. Men ønsker dere masse lykke til i august. Da sittern får vi håpe :)

 

Ja, ja. Fikk da trøkket ut av meg en haug i dag også, men sånn går det når man bare er innom maks én gang i måneden og dere skriver jo så vanvittig mye på den tiden som jeg bare mååå kommentere :) Håper alt er bra med alle, så dukker jeg vel plutselig opp her igjen en vakker dag :)

 

Stor klem til alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter

Stikker en liten tur innom for å si hei. Har ferie i disse dager så jeg har ikke fått vært her så mye de siste ukene. Siste status i disse dager er at El testen i går var posetiv, men ikke i dag. pleier testene å være posetive i kun 1 dag? Har lagt inn aksjer hver dag siden søndag kveld. Var på ferietur med svigerfamilien i dagene før så det ble litt vanskelig å få prioritert kosestunder. Får håpe at vi ikke har vært for sent ute denne måneden. Ventet IKM er tirsdag 17 august. Må si at syklusen min har blitt vanvittig stabil på 26 dager etter jeg begynte med folaten.

 

Var veldig trist å lese om deg Meg og lille snuppis. Håper det ordner seg for deg snart.

 

Klem fra Vizzy

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...