Gå til innhold

NY TRÅD: "OSS OVER 30"


Litenspire *150711*høygravid

Anbefalte innlegg

Hallooooo!!!!!!!!!!!!!

 

Tenk at det fortsatt er liv i denne tråden. HERLIG! Etter 1 1/2 år borte fra BIM er det nå på tide å kikke innom igjen. Vi har endelig bestemt oss for å prøve på nr. 2 :):) Husker spenningen fra forrige gang og alle hyggelige stunder her inne. Vil ikke gå glipp av det for alt i verden. Ser det er mange nye her inne også. Tror ikke jeg klarer å oppdatere meg på ALT, men prøver å lese meg opp litt når jeg har tid. Så gøy at vi prøver igjen samtidig, Tussemor.

 

Ha en super dag og ferietid sålenge til alle sammen! :)

 

 

 

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

 

FORVENTET IKM:

 

Glue Stick: IKM 15 juli (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... pergo og AIH denne pp)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM rundt 25 juli

- Mrspoo 34år, IKM ca 3 juli (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Tussemor5, ikm ca 2 juli (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Dotten ikm 7. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-bomsa ikm 1. aug (sambo, 34år 1barn) 2pp

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 22. juli - nå er det 1 år siden vi begynte prøvinga (35 år, prøver på nr. 3)

- Anki, 38 år, ikm 02.aug (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Giina, 35 år, ikm 30.juli (samboer, 1 gutt på 1 1/2 år)

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Litenspire** Termin 9.mars, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)Hurra!

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God mandag jenter

 

Ny uke nye muligheter og jeg er litt mer fornøyd enn i forrige uke :P

Har hatt storrengjøring her hjemme i dag så det fikk ut det som var igjen av frustrasjon :P

 

 

 

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

 

FORVENTET IKM:

 

Glue Stick: IKM 15 juli (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... pergo og AIH denne pp)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM rundt 25 juli

- Mrspoo 34år, IKM ca 4-5 august (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Tussemor5, ikm ca 2 juli (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Dotten ikm 7. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-bomsa ikm 1. aug (sambo, 34år 1barn) 2pp

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 22. juli - nå er det 1 år siden vi begynte prøvinga (35 år, prøver på nr. 3)

- Anki, 38 år, ikm 02.aug (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Giina, 35 år, ikm 30.juli (samboer, 1 gutt på 1 1/2 år)

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Litenspire** Termin 9.mars, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)Hurra!

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg henger meg på i denne tråden.:-) Jeg er 33 år, er inne i 4 pp og har forventet IKM 31.07. Har ingen barn fra før, men håper å få endret på det. Er så heldig å ha verdens flotteste samboer.

 

Ha en flott dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

 

FORVENTET IKM:

 

Glue Stick: IKM 15 juli (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... pergo og AIH denne pp)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM rundt 25 juli

- Mrspoo 34år, IKM ca 3 juli (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Dotten ikm 7. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-bomsa ikm 1. aug (sambo, 34år 1barn) 2pp

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 22. juli - nå er det 1 år siden vi begynte prøvinga (35 år, prøver på nr. 3)

- Anki, 38 år, ikm 02.aug (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Giina, 35 år, ikm 30.juli (samboer, 1 gutt på 1 1/2 år)

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Litenspire** Termin 9.mars, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)Hurra!

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

 

Jammen sa jeg smør, må jo holde styr på denne syklusen også å dokumentere den her...hehehe...ikke greit å huske på alt, men nå håper jeg vi klarer å holde insats og intensitet oppe slik at vi i april neste år får ett lite nurk eller to (hehehehihihihohoho)

 

Giina: Iiiiiiiike så gøy, gleder meg. Lurer på om vi sitter å mailer hverandre under rier denne gangen også...det var gøy, men gud så frustrerende når det plutselig ble stille fra deg...hehehe...tror egentlig helst jeg da ønsket å være flue på veggen...hehehe...kremt...ja,ja...bare godt ment. Vi går for gullegg denne mnd ikke sant?

 

Så gla: Så herlig med latter, ingenting som er bedre medisin enn det :) Tenker mye på deg. Jeg fikk ikke lest innlegget ditt så godt som jeg ville, hadde en liten krok her som satt med hammern på do og skulle reparere toalettet, slik at det ikke ble ødelagt...en 3 åring med hammer er ikke bare å spøke med. Hadde ett håpe om at han kunne destruere flisene på gulvet, men desverre...får utruste han en annen dag å si hva han får lov til å ikke...hehehehe...jeg håper så inderlig at dere kunne fått denne spira deres...(skal lese nøye senere) Ja, tror ikke det bare er han som blir tussete av mitt nærvær...hehehe...

 

Anki: Takk, tar det som ett enormt komplement at du blir i godt humør. Jeg beskriver livet slik det ofte føles, å det er jo egentlig ganske godt, for da er det litt lettere å se tingene i perspektiv etterpå...hehehe. Geografien stemte du, høres ut som vi hører til i samme fylke ja. Kunne tatt ett BIM treff under jazzen, hvis jeg ikke husker feil skulle D&G oppover også, så da kan jo alle dere andre også komme!!!! Det hadde vært gøy. Hadde vært veldig kos å møtt deg en gang Anki (bare stålsett deg mot en tussete nordlending forvillet seg nedi her...)

 

Vizzy: Hjertelig velkommen!!!!!!! Dette er en suuuuuuuper tråd og som du skjønner har den vart lenge. Her deler vi det som måtte ønskes :)

 

Jeg satt forestene tidligere i dag og filosoferte over karrieren framover (for vi sykepleiere har jo ganske så mange muligheter...hehehe), så kom jeg på den geniale ideen at jeg kan begynne å skrive bok...hehehe...å jeg ler enda, for ideen kunne vært super bare jeg hadde hatt mer å fare med enn tittel. Tittelen jeg tenkte på var noe som: Tussete frue blant frustrerte menn eller noe slikt...hehehe...kunne blitt ett herlig produkt (stakkars mannen min og ungene mine) hehehee...

 

Nei,nå skal jeg gjøre den eneste fornuftige tingen i kveld...finne senga. Har misbrukt hele kvelden, men får prøve å ta det igjen imorgen.

 

Ha ei fortsatt strålende uke. Jeg dukker plutselig opp igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :-)

 

Om du har en bok i magen tussemor5 synes jeg jammen du skal gå i gang med skrivingen med en gang ,-) Jeg tenker at det må være deilig å ha en ide som kan settes på papiret.

 

Det er to ting jeg er misunnelig på og det er en vakker sangstemme og en kreativ hjerne. Hos meg er det nok den høyre hjernehalvdelen som råder, den venstre kreative delen regner jeg med at er i "stand by modus". Det måtte også vært fantastisk å kunne synge ut høyt uten at naboene ringer etter politiet...............

 

EL er over for denne gang, og jeg ligger ann til en 27 dagers syklus denne gang (så sant lutalfasen blir på 14 dager, sist gang var den veldig kort, knappe 10 dager). Jeg skrev tidligere her at denne pp skulle jeg styre unna remedier som bidronninggel og wild yam. Men, jeg må innrømme at jeg har tatt litt WY + at en dæsje med sinktilskudd. Begge deler skal stimulere til en god lutalfase så krysser fingre for at det går bedre denne gang.

 

Er i gang med ferien, deilig deilig ;-D Litt grått vær i dag, men det er opphold, og en perfekt "kjøre-bark-ut-i-hagen-dag". Vi skal og ut og få oss en ny vaskemaskin i dag. Vi har hatt en "mandagsmaskin" i to år nå. Denne gang sa reparatøren at dette var ingen ting å fikse på. så nå får vi ny vaskemaskin på garantien, hurra for det ;-D

 

Velkommen inn til dere nye ;-D

 

Blir spennende med flotte egg hos deg Glue stick!

 

Og til dere andre som jeg burde ha nevnt med navn...... Dere er ikke glemt - men får en felleshilsen om en fortsatt god sommer.

 

klem klem ;-D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe bringebærmamma: Her står det verken på ideer eller sangstemme ;) Faktisk begynte jeg på noe en gang som jeg skulle ønske kunne bli en bok. Hadde ett håp og en drøm om noe som kunne være med å forebygge selvmord, men det prosjektet ble lagt på is for mange år siden etter ca 40 ferdig skrevne sider....:P Jeg har alltid hatt en drøm om å kunne leve av musikk, men desverre er jeg nok ikke god nok (selv om jeg i min pure ungdom ble sammenlignet med selveste Kyrkjebø ;) der er forøvrig ingen likhets trekk pr dags dato). Jeg har bare ett problem, jeg liker å syssle med så mye, men jeg er liksom ikke god til noe av det :( akkurat nå jobber jeg iherdig med ei bleiekake til min bror som venter baby, de er 4 dager over termin, jeg fikk akkurat en sms fra gubben om at han trodde han hadde sett dem på tur inn til byen (hvor også sykehuset ligger) - litt spent kan man si...hehehehe...Angående det med bok...det jeg nevnte i går, var nok en tanke om å rable ned ting om hverdagslivet hos tussete meg og frustrerte gubben min. Vi er sikkert skikkelig typiske og egentlig ikke interesang i det hele tatt, men jeg liker veldig godt å formiddle. Så i stede for frustrerte fruer, kom den andre ideen...hehehehehe...i tilegg til jobben min som sykepleier, driver jeg å syssler med litt mary kay og massasje på si...får se hva det blir til, har litt (eller ganske mye) angst for byråkrati, papir møller, lover og regler. Drømmen er dog å kunne jobbe hjemmefra, slik at jeg kan få følge ungene å være hjemme når de kommer fra skolen ol!!!!!!

 

Tja, ellers ikke så mye nytt...selskapsjuk, savner ei husjelp på heltid, masse penger og enda flere unger :P

 

Håper dere alle har en go dag!!!!!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh hushjelp kom til meg og........................... og jobbe hjemmefra i større grad - ja takk!

 

Vi får satse på å bli en en sånn Hollywoodfrue de er vel stort sett med å kommandere hushjelp(ene) rundt............... he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe...hollywoodfrue ja...hehehehihihihi...da må jeg nok finne meg en rik mann først, men når jeg tenker meg om, så er han ikke så langt unna hushjelp...hehehe....og jeg styrer han jo, om ikke med jernhånd, så er det ikke langt unna...hehehe...hørt om gubber med rosa tøffler og plysjkant???? Der har du min (på godt og vondt) Vi får koke hodene sammen å finne på noe gøy å gjøre hjemmefra...Hvis du er dyktig på regnskap, lover, regler og ellers papirmølla bedrifter er gjennom, så kan jo du få ta den delen for meg, så kan jeg kose meg med massasjen, kakebaking, mary kay og det jeg ellers måtte finne ut at jeg kan tjene penger på...hehehe....

 

Nå roper eldstemann sårt om oppmerksomhet fra mamma, så da er det vel best å innfinne seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen, bare en kjapp oppdatering fra meg her.

 

Er i dag 11dpo og svidde av en test som var blendahvit. Aesj!! Jeg skulle jo ikke teste for tidlig denne gangen, men klarte ikke aa holde meg. Og med blendahvit test paa 11dpo mistet jeg det meste av haap... Jeg hadde en liten bloedning 9dpo (bare litt paa toalettpapiret - sorry for detaljer...) saa ble jo da litt optimist og tenkte festebloedning. Har og gaatt paa do i det uendelige, men ellers er det lite symptomer aa skryte av. Tempen gikk litt ned i dag, men er fortsatt ganske saa hoey. Vel, vi faar se, men jeg tror vel loepet er kjoert denne pp..

 

Spennende aa hoere om alle planene dine tussemor! Jeg heier paa bokskriving :) har en droem om det selv jeg, mange ideer i hodet men saa lite tid a gitt.

 

Maddemor saa spennende, naa er det ikke lenger igjen for deg.

 

Tirilgirl, haaper du faar positivt svar snart! Er sikker paa at alt er i den skjoenneste orden siden du ikke har hoert noe enda.

 

Bringebaermamma - lykke til med syklusen og haaper paa positiv test for deg!

 

Så gla' - ha en fin sommer og kos deg med noen avslappende og proevefrie maaneder.

 

Meg og lille snuppis - samme til deg, haaper paa full klaff snart!

 

Gratulerer til de som har blitt gravide og lykkeonskninger til oss som fortsatt proever... Sorry hvis jeg har glemt noen, har litt gullfiskhukommelse... Men sender en klem til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen :)

 

Hvordan går det med dere alle?

 

Håper syklusen stabiliserer seg for deg bringebærmamma.

 

Krysser fingrene for deg gluestick, løpet er vel ikke kjørt riktig enda selv om testen var negativ?

 

Og jeg har sagt det før men jeg sier det igjen, tusen takk for cb monitoren, håper det blir vår tur nå :)

 

Kan ikke skjønne annet enn at det må lykkes for dere snart meg og lille snuppis, det er virkelig deres tur nå!

 

Samme til Anki, håper virkelig at det går bra for dere snart at dere blir gravide og at alt går bra!

 

Håper en avslappende sommer med mye kos og lite fokus på prøving er det som skal til for dere så gla' :)

 

Spennende med bokprosjekt tussemor, du får si fra hvordan det går, jeg er en lesehest så er klar til å lese om det blir noe :)

 

Her i gården ser alt bra ut, svømmerne til sambo var bra, eneste var at utseende på svømmerne var unormale, men det var visst vanlig at 98 % var unormale så da er det forhåpentligvis ikke så galt.

Han skal levere ny prøve om 3 måneder for sikkerhetsskyld, men satser på at det ikke blir nødvendig :)

 

Så da håper jeg vi lykkes snart, burde jo det siden alt tilsynelatende er bra med oss begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa BRA mrspoo, at svoemmerne saa bra ut :D Da satser vi paa at det ikke blir noe behov for ny test om 3 mnd, nei!!

 

Njaeeei, aaaalt haap er vel ikke ute her, men har ikke saa mye igjen... Testet negativt i dag og, 12 dpo. Men tempen gikk opp igjen da, og ikke noe tegn til tanta som vanligvis skulle vaert her naa, saa vi faar bare vaere taalmodige og se. Drar paa ferie en uke i morgen, saa faar vel ta med baade tester og tamponger hvis det ikke har skjedd noe innen den tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger angående bokprosjekt, men skal jeg være helt ærlig, kan jeg ikke i min villeste fantasti se for meg at jeg vil å tilstrekkelig fred, ro og alenetid i heimen til å sitte ned å skrive en bok....å så dårlig jeg er på å strukturere tiden min her hjemme...huff, ja, da kan det bli ett serdeles dyrt prosjekt. Bare se nå, skulle bare inn på nettet for å sjekke noen fergeruter, har jeg gjort det???? Nei, har jeg sittet her lenge??? Ja ca 20 min, så nå må jeg snart skylle ut hårfargen som jeg har massert godt inn :) Uanset, jeg elsker å drømme, å kanskje en vakker dag blir også jeg rik å kan se fram mot pensjonist tilværelsen......

 

Ha en go dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter. Vet ikke om det er noen igjen her som husker meg, men her er min fødselshistorie:

 

Mandag kveld for to uker siden begynte jeg å få noen vonde kynnere. Jeg sa til min mann at jeg trodde kanskje noe ville skje på morgendagen. Jeg la meg tidlig og hadde et par vonde tak, men ingenting regelmessig, fikk kanskje en times søvn. Lå lenge å prøvde å holde igjen, slik at jeg ikke måtte ringe barnevakt, men kl 3 stod jeg opp. Telte 4 rier og de var ca 50 sek og med 2-4 min i mellom. RIngte barnevakt og kom oss på sykehuset kl 345. Hadde noen få rier i bilen, men det ble bare lengre og lengre imellom. Da jeg kom på fødestuen ble jeg undersøkt og hadde 8 cm. Jordmor sa at det bare er vannet som skiller deg fra babyen i armene nå, så takk og lov for at vannet ikke gikk hjemme. Riene stoppet opp og mannen og jeg fikk slappe av, pratet og hørt på musikk en time ca. ABC avdelingen tar ikke vannet, men lar ting skje naturlig. Etter en time gikk jeg opp i badekaret og vannet gikk i to omganger. Fikk tettere og vondere rier og smertetoppen var slik jeg husket den fra sist gang. Presset i 15 min etter noen sinnsyke pressrier og hadde tulla i armene mine kvart over 6. En utrolig flott fødselsopplevelse, og jeg tror veldig skånsom. Ingen sting og jeg kunne faktisk tisse uten svismerter med en gang etterpå. En rolig og fantasktisk fødselsopplevelse. Jeg vil anbefale alle som ønsker en naturlig fødsel å prøve ABC eller Føderiket.

 

Lykke til alle prøvere og gravide og fortsatt god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med tulla ck76 :)

 

Jeg tror så gjerne på at alternativ fødsel er det beste og håper selv på å få føde alternativt, ønsker å føde i badekar uten noen smertestillende.

Ser at det er lett å sitte her før jeg en gang er gravid og mene og tro hva som er best, men jeg har jo i allefall en drøm om en mest mulig naturlig fødsel :)

Er det mulig å føde på abc eller føderiket som førstegangsfødende?

 

Her har jeg funnet fram broderi, skal brodere en sånn bildesak med fødselsdato, vekt osv til venninna mi sin sønn, så nå koser jeg meg stort.

Har et babyteppe også som jeg skal ta fatt på når prøvetiden er overstått, det skal være min ventesyssel :) broderte samme teppe til nevøen vår som kom til verden i fjor og fikk lyst på det samme til vårt barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er ny her. Jeg er 37 og prøver å bli gravid for første gang. Vi prøvde 2 mndr før jul i 2009, og nå er vi igang igjen (vi måtte stoppe med prøvingen pga en lang reise i Afrika med tilhørende vaksiner/medisiner). Nå er jeg 7 dager dpo, jeg har menslignende smerter, halsbrann, er usigelig trøtt, og har litt vondt i hodet. Jeg tolker selvfølgelig alt dette som tegn, men innser jo at 7 dager dpo er litt tidlig å få symptomer.... :-D.

Jeg har bare prøvd i 3 måneder, men jeg er også 37 år og ønsker meg 3 barn, så jeg har det bittelitt travelt! :-) Krysser fingrene for meg selv og alle dere andre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen kjære dere alle sammen:)

 

Kjære Maddemor: ja, da må du bare love meg at du tar det med ro og tar imot den hjelpen som blir tilbudt deg:) Men kos deg masse med besøk og voksende mave, og snart er du på oppløpssiden:) Og takk for at du tenker på meg.....masse klemmer sendes sørover:)

 

Kjære tussemor5: Tusen takk for det fine diktet du skrev, det har jeg lest mage ganger og skrevet det ned i boken min......sier mye i få linjer:) Du må ikke slutte og oppdatere oss på din og Gubbens hverdag:))) Håper forplantingsorganene har funnet tilbake til hverandre, lo så jeg ristet når jeg leste den kommentaren:) Han er nå god da.......og jammen leser jeg at vi har samme yrke du og jeg:) Jeg var ferdig utdannet i -98, tok videreutdanning i intensiv i 2005:) Jobber på en Medisinsk intensivavdeling her i Drammen:) klem

 

Kjære anki: tusen takk til deg også for fine ord, du av alle vet jo hvordan det er å gå slik og vente på svar.......håper så for din del at det og lage spiren går like raskt som tidligere:) Dere er jo noen resere på det da.....hehe:) klem

 

Min egen så gla`: forstår godt dere har gått litt tomme, men er så glad på dine vegne at du har din herlige kjæreste og fine familie:) Dere er bare så flinke til og finne på ting sammen:) Så får dere bare se hvordan tingen går, det som skjer det skjer......men ikke glem oss helt og kom inn og skravle litt sånn inni mellom da:) God sommer og koz deg masse......klem

 

Hei Giina: forstår du har vært her tidligere, og er på vei inn igjen:) Betyr at dere er aktive prøvere det da vel??? Ønsker deg lykke til videre med prøvingen iallfall:) Hyggelig med "gamle" nye fjes her inne:)

 

Velkommen Vizzy: her treffer du mange hyggelige damer med massevis av erfaring:) Håper du sitter med positiv test om ikke for lenge, lykke til:)

 

Bringebærmamma: så fint dere får ny maskin da, og så flinke dere er som ordner i haven:) Og håper spiren sitter nå i sommer, og at det du tar gjør susen:) Men er viktig at mannen sin også tar zink og selen, hvis du får han til det da:) Pluss E-vitamen......lykke til:)

 

Glue Stick. søren også at den testen var negativ da:/ Men håpet ikke over før evt. tr kommer......måtte den holde seg milevis unna:) Lykke til med neste test.....

 

Kjære mrspoo: jeg heier på deg vet du:) Og bare hyggelig at du kan få brukt for monitoren min, behøver jo ikke ligge i min skuff og samle støv.....hehe, heier masse masse på deg og håper vi kan gå svangre sammen:) Håper du kan få han til å ta vitaminer, zink, selen og E-vitaminer. Godt prøven hans var bra da......

 

Jeg husker deg ck76: og for en deilig fantastisk nyhet du kommer med:) Gratulerer så masse med en fin fødsel og ikke minst med tulla:) Kos dere masse i tiden fremover.....klem

 

Velkommen til deg også, klarernestenikkevente: for en opplevelse dere måtte hatt med reise i Afrika:) Håper du snart sitter med en positiv test, da du ønsker deg flere barn, masse lykke til iallfall:)

 

På tirsdag var jeg på Ullevål og fikk svar på Duo-testen........

 

 

Og det gikk kjempe fint:)

 

Fra jeg tok blodprøven frem til jeg skulle inne på nakkefold scanning, har for å være helt ærlig vært helt jævlig......

 

Jeg har vel nesten tenkt på det alle mine våkne timer på døgnet, og drømt om det på natten.......hver gang telefonen ringte fikk jeg helt sug i maven og ble uvel. Har opplevet å få telefon fra dem i det første svangerskapet mitt, og det var ingen positiv melding den gang:/

 

Men jeg troppet opp på tirsdag, de var kjempe forsinket og jeg måtte vente 1 1/2 før jeg kom inn. Husker ikke om jeg nesten turte og puste når jeg satt der, var vel på wc 10 ganger tror jeg. Fikk skikkelig diare.....hehe. Men kom til slutt inn, ble møtt av verdens beste og hyggeligste lege:)))) Og han hadde virkelig gode nyheter:) For det første så levde den lille i beste velgående, og nakkefolden var under 1,4 cm:) Ut fra alder hadde jeg 1:68 på Downs, alder+UL viste at den sank til 1:473, og tilslutt UL+blodprøver ble den på 1:2847!!!!!!!!!!!!!!!! Og det er jo bra ikke sant damer:)

 

Gikk veldig lettet ut derfra, og synes det var helt ok at det regnet og var faktisk ok at jeg hadde vært så nervøs når jeg skulle dit at jeg hadde parkert feil og fikk en bot på 500 kroner......hehe:)

 

Så nå har jeg senket skuldrene litt, og koser meg mer og ikke minst begynt og fortelle det til omverden.....

 

Klem fra meg:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige velkomst hilsener. Føler meg hjemme i denne tråden allerede :-)

 

En ting som jeg lurer litt på når det gjelder dere andre. Kjenner dere mye symtomer ol rett før TR skal komme? Jeg holder på å bli litt små gal. Etter jeg og min samboer har begynte å prøve så synes jeg puppene blir ømme, vondt i magen, litt små kvalm forrige gang, oppblåst osv. Har ikke de siste årene vært plaget at mensen nærmer seg. Tror nesten kroppen holder på med et narrespill med meg. Begynte nesten å lure et par ganger om jeg var gravid. Veldig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, kjære Tirilgirl: Nå ble jeg veldig glad for så hyggelige nyheter, kos deg og nyt graviditeten og resten av sommeren nå!!! Tenker masse på deg og ønsker deg en fortsatt riktig god sommer!!! Håper formen din er bra :)

 

Ellers blir det bare en kort oppdatering fra meg denne gangen også, er jo ferietider og vi har fullt opp hver dag og har liten mulighet til å stikke innom både mail og nettet disse ukene - dessuten ble jeg så lei og frustrert over å ikke få det til, og lei meg og skuffa og masse, masse vonde følelser av å være her inne på godt og vondt. Mange som roper "hurra" og "endelig" og blir gravide bare de ser på en mann, mens andre her inne, deriblandt meg selv, må slite noe så forbaska mye, det ble bare litt for mye for meg, så måtte bare trekke meg litt unna og det kjenner jeg har hjulpet ganske mye!!

 

Koser meg masse med mannen og lillesnuppis om dagene og nå nærmer det seg bare noen dager før vi reiser til Sverige og Astrid Lindgrens verden, gleder meg som en liten unge til det, hehe :)

 

Mannen og jeg hadde en fantastisk tur til Oslo på onsdag, vi overnattet på Plaza og jeg dro ham med på t-bane-tur, bussturer, trikk, båt (tok rutebåten til øyene, Hovedøya/Lindøya/Nakkholmen osv - vi storkoste oss!! Satt på lektern på Aker brygge (var jo kjempefint vær på onsdag) og spiste deilig lunsj og tok noen øl, spiste middag på Djengis Khan (strøgetpassasjen) - jeg liker den mongolske maten der :) Mannen ble i fyr og flamme da han spiste maten - han sier at den kommer han til å huske i laaaaaang, laaaaang tid fremover, hehe :)

 

Ellers har vi late dager og spiller crocket i hagen, hadde det gøy med en "drage" vi kjøpte og prøvde å få opp når det blåste sånn på østlandet i går, var lettere sagt enn gjort - skjønner at det er en hobby for veldig mange å få den opp i lufta... Fikk mange latteranfall når gubben prøvde å løpe maraton for å få opp den forbaskade dragen, hahahahaha, tok noen uforglemmelige bilder (greide for en gangs skyld å knipse noen flotte bilder, hehe!!), mens mannen raste rundt og veivet med armer og bein pga en liten drage, hehe :)

 

I morgen er det meldt fint vær og varmt og da skal vi på sykkeltur, pakker med oss litt niste og drikke og setter jentungen i sykkelvogna og sykler ett par mil innover skogen og frem til Steinsfjorden/Tyrifjorden, det finnes mange strandperler, hvis man bare vet om dem, da er det godt å være helt usjenert :)

 

Så oppdatering på prøvingen da; er vel på syklusdag 21 eller 22 tror jeg? IKM om under 1 uke :D :D :D Måtte bare telle meg frem til syklusdagene og jeg er jammen meg på CD 22 i dag, oi, oi, oi, som tiden har gått denne gangen da?! Blir spennende å se om noen dager da, måtte jeg seff ta en test i går (at jeg ikke greier å vente med disse tidlig-teste-greiene mine), jaja - jeg vet at jeg har pleid å teste tidlig før og at det behøver ikke skje i neste svangerskap, men, men... en test fattigere og har èn igjen, tenker den ryker til tirsdag, dagen før vi reiser til Sverige!! Må jo vite om jeg kan ta litt martini eller ikke i ferien, hehe :)

 

Ha en fortsatt god sommer jenter og velkommen til Vizzy og dere andre nye som jeg akkurat nå ikke greier å huske, var en som nevnte at hun hadde teflonhjerne her, det gjelder nok meg også i perioder, og nå i det siste har det kommet så mange nye på tråden vår at jeg ihvertfall ikke husker alle, hehe - men uansett velkommen til denne fantastiske flotte gjengen her inne!!! Jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten jentene her inne, jeg har fått så fantastisk god støtte, oppmuntring, trøst osv her inne - en utrolig flott gjeng!! Lykke til, håper dere får ett flott, men kort opphold her inne :)

 

Ha en fortsatt god sommer alle sammen :)

Jeg kommer sterkere tilbake når ferien er over og det lakker mot høsten :)

Kommer fortsatt til å lese meg opp/følge med, er jo spent på hvem som blir gravid neste gang!! Skal selvsagt oppdatere her inne med èn gang dersom jeg får gode nyheter til uken!!!

 

Stooooooor, varm sommerklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk min kjære venn:)

 

Ble så glad når jeg gikk inn hit i kveld og så du hadde vært her:) Vet du har en liten pause fra alt, men savner deg masse når du ikke er her:) Men så deilig og lese du koser deg med mann og barn og en deilig sommer. Selv om jeg vet hva som ligger i bakhodet ditt hele tiden.....

 

Er det noen jeg unner en positiv test nå, så er det deg!!!!!!!!!!! Og at du får fullføre et helt svangerskap til:)

 

Har sagt det tidligere, men jeg går jo fast til superdoktor Henriksen på Riksen og er kjempe glad for det:))))

 

Koz deg masse på videre ferie, gleder meg til du kommer tilbake med gode nyheter:)

 

Varm klem fra meg:))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vaert innom her naa. Har liksom hatt det hele lagt paa hylla de siste par mnd. Hadde familien paa besoek, pluss at jeg fikk fjerna en polypp paa livmortappen. Men naa tirsdag skal jeg paa sjekk igjen, til hysterosonografi, saa da gikk denne mnd ogsaa i vasken. Saa skal jeg hjem til Norge i en mnd (alene) saa der blir det heller ikke noe.

Og jeg som saa gjerne ville haa vaarbarn, mellom februar-mai neste aar (taapelig, I know) og da ogsaa rekke aa bli mamma foer jeg fyller 31, det blir det nok ingenting av... Og naa er jeg deppa for det og nervoes som fy for hva de skal finne i livmora mi paa tirsdag..! Har spotting nesten hele mnd gjennom mer eller mindre, saa noe maa det vaere.

Uansett, oensker dere alle MASSSSSSE lykke til, og ha en fortsatt god sommer! Skal proeve aa sende dere masse varmegrader som vi har til over her i Spania!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en IKM nærmer seg (i morgen eller til torsdag) og jeg vet allerede at vi ikke får klaff denne gangen heller. Temp går sakte men sikkert nedover, og temp.kurven ser helt lik ut foregående måneder hvor resultatet var "null-niks-nada".Jeg hadde ingen go-følelse og forventninger denne måneden men humøret blir likevel på bånn når man innser at det ikke gikk denne gangen heller.

 

Har allerede begynt å telle dager mot neste EL, og kommet fram til at den uka EL er, har vi huset fult av folk. Vet av erfaring at da blir det begrenset med runder i høyet, og "full av optimisme" som jeg er regner jeg med at neste pp vil gå føyken den og. Humøret blir ikke akkurat bedre av det.................

 

Sist jeg var gravid hadde jeg termin i mai. Jeg syntes våren var en fantastisk tid å få barn på. Da vi begynte på å prøve på å bli gravide håpte jeg at vår 2010 skulle bli vår nye termintid. Nå, over ett år senere og to aborter, må jeg vel innse at det ikke en gang blir vår 2011 som blir vår termin. *sukk - og dobbelt sukk*.

 

Jeg har 3 små pakker liggende til 3 venninner som nå i juli har fått små. Jeg gruer meg allerede til å besøke dem, fordi jeg ikke vet om jeg klarer å holde tårene tilbake. Jeg er selvfølgelig glad på deres vegne, men det river ekstra i sorg-såret etter abortene når man ser gleden og stoltheten i øynene til de nybakte mødrene. Tanken om at det "kunne ha vært meg" klarer ikke å gi slipp.

 

Huff, dette ble et skikkelig sutre-innlegg. Hadde litt behov for å få ting ut. Verden blir sikkert litt lysere når mensen kommer, og pms-hormonene gir slipp. PMS lyser ikke akkurat opp hverdagen.

 

Jeg får komme meg i dusjen...........har lovet guttene er overraskelse etter de på eget initiativ rydda rommet. Ikke nok med at de rydda men, de rydda fantastisk bra. Flinke guttene! ;-) En liten oppmerksomhet gjør kanskje at dette kan skje igjen........

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om jeg skulle skrevet det selv :-). Jeg har hatt menssmerter i over en uke nå jeg, og TR skal ikke komme før nærmere helga. Puppene er større enn vanlig, jeg har hodepine (mild), halsbrann som kommer og går, og er litt småkvalm når jeg er sulten. Jeg tror som det, at kroppen tuller med meg. Jeg tror rett og slett at jeg har "tenkt på meg" symptomer, bare fordi jeg ønsker det så mye. Jeg testet negativt i dag, jeg er 12dpo (tror jeg, sånn circa iallefall). Gikk på nett i dag og kjøpte en bråte billigtester, for jeg er etter bare 3pp blitt en tung testoholiker :-D...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår følge med deg der klarernestenikkevente. Har også blitt mer og mer en testoholiker. Holdt på å stikke innom apoteket i dag for å kunne kjøpe en test, men jeg hagr lovet meg selv å ta første test torsdag så jeg venter litt til. Venter tanta på fredag. hvis ikke tanta dukker opp på fredag blir det ny test lørdag. Prøver å si til meg selv jeg ikke er gravid slik at jeg ikke blir så skuffet at tanta dukker opp. Er kun i 4 pp så det er vel for mye å be om å bli raskt gravid. Min mor brukte jo nesten 8 år for å gravid med meg så jeg er jo klar over at jeg må være litt tålmodig da. Men det er ikke så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...