Gå til innhold

NY TRÅD: "OSS OVER 30"


Litenspire *150711*høygravid

Anbefalte innlegg

Mye som har skjedd siden sist jeg har vært innom :)

 

Husker ikke alt en gang så bær med meg :)

 

Utrolig leit at det ikke ble klaff denne gangen heller Så gla` :( dere får slappe av og nyte sommeren og så forberede dere på nytt støt til høsten! :)

 

Spennende Tiril, tenk om det er to der, det hadde vært fantastisk :)!

Har et lite håp om at det skal skje meg også, problemet er at vi ikke har tvillinger på hverken min eller hans side så det blir vel med ønsket :)

 

Jeg må si jeg beundrer dere som har slitt i 2 år og mer og fortsatt er ved godt mot! Det er rett og slett beundringsverdig, selv er jeg jo nærmest kapitulert og vi er på vei inn i vår 11 pp hehe

 

Her i huset forbereder jeg EL med å svelge dobbeldose med bidronninggele daglig og lever sunt og fornuftig, skal gå løs på noka igjen fra og med i morgen så håper jeg at alt ligger til rette for at det blir klaff denne gangen, glanyheten er at EL ikke ventes før søndag-mandag så da ødelegger ikke konferansen som sambo må på likevel :)

Dog er jeg innstillt på at vi må på videre utredning hos gynekolog i august, er såpass negativ at jeg tror ikke vi får klaff på egen hånd, så får jeg heller bli postivt overrasket om det så skulle skje :)

Men samtidig så er jeg ikke pessimist, jeg vet vi får barn en dag, bare skulle ønske det var i går!

I går var jeg forresten på besøk hos ei nær venninne som har termin neste helg så sa at jeg kommer løpende med en gang hun har født for å kose med den nyfødte og håpe at det løsner noe inni meg hehe

 

Ønsker dere alle en god søndag og velkommen til dere nye, håper dere vil trives godt her inne, er en trivelig gjeng her i allefall! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da kom tantekreket for fullt i går. Som forventet.....

 

Velkommen til dere nye! Håper dere får et kort, men koselig opphold her i tråden. Jeg som flere andre her inne, er vel det man kan kalle en sliter. Jeg har vært med i denne tråden fra dens spede begynnelse som nå er så lenge siden at jeg ikke husker det, men mener det var senhøst 2007. Dere får kopiere IKM-lista og legge dere til der :-)

 

Ønsker alle ei fin uke!

 

FORVENTET IKM:

 

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM rundt 27 juni!!

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 1.juni, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Mrspoo 34år, IKM ca 3 juli (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 juni (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Dotten ikm 14. mai (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Bringebærmamma 1SA 1MA IKM 27. mai om EL kommer like sent denne pp som forrige. (35 år, prøver på nr. 3)

-Anki, ikm ca 11.06. (vil gjerne ha nr 3)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

-bomsa (sambo, 34år 1barn) 28juni

IGANG MED IVF:

 

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Så gla: Så trist å høre at det ikke klaffet denne pp heller, håper inderlig at spiren snart skal sitte:)

 

Bringebærmamma-gratulerer så mye med ny jobb!! Lykke til:)

 

Og Tirilgirl - så morsomt!!! Tenk om det to der inne, utrolig spennende altså:))) Gratulerer så masse, kos deg med graviditeten!! Blir spennende å høre hvordan det går med deg framover:)

 

Jeg går nå inn i 2.pp etter en MA i april. Håper at det ikke blir så alt for mange pp før at jeg er gravid på nytt, om vi er så heldige at vi får det til å klaffe en gang til. Begynner å dra på åra, så det er ikke sikkert at det blir så enkelt som jeg tror...

I dag har jeg vært på møte på NAV, noe jeg grudde meg aldeles forferdelig til på forhånd! Klarte ikke spise mye frokost i morges, var for kvalm til det. Men det gikk bedre enn forventet, saksbehandler på NAV var grei - og jeg hadde god støtte i legen:) Nå ser det ut til at jeg får et varig vedtak om delvis uføretrygd. Jobber deltid, og håper at det vil fungere også i framtida. Tror aldri jeg har følt meg så lita som under disse møtene med NAV, det er mange personer til stede som skal ha en formening om min helse og arbeidskapasitet. Så nå ser jeg fram til litt mer forutsigbarhet i arbeidsforholdene i tiden framover:))

 

Til alle dere slitere, jeg er utrolig imponert over stå-på-viljen deres. Jeg unner dere alle en snarlig graviditet, det fortjener dere virkelig etter å ha prøvd så lenge:)) Til alle dere andre, jeg unner dere det også - håper at vi alle, slitere og ikke-slitere får et kortvarig opphold her inne:))

 

FORVENTET IKM:

 

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM rundt 27 juni!!

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 1.juni, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Mrspoo 34år, IKM ca 3 juli (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 juni (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Dotten ikm 14. mai (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Bringebærmamma 1SA 1MA IKM 27. mai om EL kommer like sent denne pp som forrige. (35 år, prøver på nr. 3)

-Anki, ikm ca 11.06. (vil gjerne ha nr 3)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

-bomsa (sambo, 34år 1barn) 28juni

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

 

IGANG MED IVF:

 

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Ja, da venter vi alle spent igjen her.

Jeg har IKM 25/ 6.

Venter såå veldig og håper virkelig det er min tur snart her altså.

Er på PP 5 nå, men ser det er mange som er på veldig mange flere her også. Syns virkelig dere er fantastiske som holder ut, er jo ikke bare bare etter endel mnd prøving..

 

Men sommer og sol skal nok gjøre sitt her,, Herlig tid fremover da :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 1.juni, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Dotten ikm 14. mai (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Bringebærmamma 1SA 1MA IKM 27. mai om EL kommer like sent denne pp som forrige. (35 år, prøver på nr. 3)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

 

FORVENTET IKM:

 

Glue Stick: IKM 15 juni (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM rundt 27 juni!!

-bomsa (sambo, 34år 1barn) 28juni

- Mrspoo 34år, IKM ca 3 juli (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

- Anki, 38 år, ikm 08. juli (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

.......................................................................................................

 

 

Heisan!

 

Jeg tok rett og slett å ryddet litt på listen vår jeg. Satte oss litt i rekkefølge. Da er det lettere å følge med på hvem som straks nermer seg ikm:-)

 

Her kom tantebesøket denne gang ikke så veldig overraskende. Prøvde ikke i det hele tatt. Holdt meg unna sex i den sikre perioden. Her er det litt stopp. Men får se når det nærmer seg el igjen om jeg ikke satser for fullt.

 

Har hatt en tung periode no, der jeg skriker masse. Men det er vel det som må til for å få ut frustrasjon. Det er ikke lenge til min lille jente skulle sett dagens lys. Jeg har bilde av det lille fosteret mitt på 15 uker på tlf min. Det ser jeg på ofte. Det er vakkert, ekkelt og veldig rart. Tenke på alle feil og sykdommer den lille kroppen der ville fått om den såg dagens lys. Så jeg lukker henne inne i mitt hjerte og tenker hun har det godt ilag med alle andre englene.Jeg har en plass å gå til på minnelunden. Det er godt.

 

Så gla: er så fryktelig lei meg på dine vegne. Ja vi er noen få her inne som har vært her fra den spede begynnelse. Ikke kunne vi tenke oss at vi skulle måtte vente såååå lenge for spiren vår ( kanskje den ikke kommer i det hele tatt ). Tenke seg til - tråden vår har vart i 3 år snart? Utrolig! Det var vel D&G som starten den om jeg ikke husker feil?

 

Dere får ha en fin uke jenter. Her er jeg opptatt hele uken med diverse avslutninger. Men snart har jeg ferie og det gleder jeg meg stort til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen kjære jenter :)

 

Mååååååå bare fortelle at - da blir det utredning på meg :D

Var hos fastlegen i dag og fikk henvisning til gyn på sykehuset. Tok brevet med meg i hånden og leverte det til en kollega av meg. Hun scannet den inn og overlegen vurderte henvisningen bare 1 time etterpå!!! Vurderingen var inn innen 3 mnd!! Hun satte meg opp på time neste fredag (den 25/6)!!!! Følte at jeg snek i køen, men kollegaen min sa at noe goder skal en da ha når en jobber på Inntakskontoret, for vi har jo ingen andre goder :) Er suuuuuupertakknemlig for så rask time!!

Både gruer og gleder meg :)

 

Hva er neste stepp liksom? Har gått på pergo nå i ca 1 år, altså 6 kurer!! Skulle egentlig ha gått på 7 kur nå, andre trippelkur, men orket ikke, tenkte jeg skulle ta pause til høsten med den intense prøvingen. Vi prøver jo for det, det er ikke det, men jeg måååå bare prøve å slappe av og ikke være så besatt!!

 

Grunnen til at jeg oppsøkte fastlegen min i dag var at jeg på lørdag fikk ett brev i posten om svar på noen blodprøver jeg tok rett før påske. Blodprøvene var fine de bortsett fra fastende blodsukker som var på 6.0. Tenkte med en gang at her ligger svaret til hvorfor det er så vanskelig å bli gravid. Jeg vet jo at høy glukose kan "fucke til" eggløsningen, så jeg bestilte meg legetime på morgenen i dag og fikk time halv elleve. Troppet opp fastende i tilfelle jeg skulle ta en blodsukkerkontroll. Det ble tatt og jeg fikk svar med en gang; 6.1 - skikkelig nedtur. Jeg spurte fastlegen min om jeg kunne få Metformin pga glukoseintoleranse og det at jeg prøvde å bli gravid, men han nektet rett og slett!! Han hadde aldri hørt om det før en gang!! Argggh - da ba jeg om henvisning til gyn på sykehuset. Sa at nå var det over 1 år siden siste MA, fikk henvisning ihvertfall - så nå skal jeg ta det med gyn neste fredag!! Skjønner ikke hvorfor jeg ikke skal kunne få det når kvinner som ikke har nedsatt glukoseintoleranse får det!! Og det er jo tross alt en diabetesmedisin som brukes som førstevalg ved glukoseintoleranse!! Åhhhh, kjente jeg ble sint, men veldig glad når jeg fikk henvisning til sykehuset og fått time allerede neste fredag!! Johoooooo :)

 

Krysser fingrene nå altså :)

Spent på neste steg, blir det laparaskopi? Flere hormonkurer? Søknad til IVF - håper det siste, for jeg tror ikke vi får det til på den naturlige måten, det er bare magefølelsen som sier meg det...

 

Nå må jeg bare overtale "gubben" til å være med på opplegget, han sa jo ganske klart i fra før påske at han ikke orket utredning og full pakke, men dersom det var slik at det var den veien jeg ønsket å gå skulle han stille opp, men han håpet at vi ville klare det på den naturlige måten, og jeg skjønner jo det!! Skulle jo egentlig ønske det jeg også, men det har jo tatt så laaaaaaaang tid!!! Og jeg er så utolmodig, skulle helst ha vært gravid i går jeg... og fått en liten bebis i morgen :D

 

Vet ikke om jeg har hatt EL eller ikke, trodde jeg kanskje fikk EL enten lørdag eller søndag, men det murrer fortsatt i magen og jeg syntes det så ut som om jeg hadde EL-slim nå i stad... Er på CD 16 i dag. Kan jo bare være lubrikasjon istedet, har jo lagt inn noen aksjer i løpet av helgen :)

Blir spennende å se da. Skal til gyn 25/6 og har IKM rundt 27/6 - blir vel å ta en test den morgenen tenker jeg... Lørdag 26/6 skal jeg på utdrikningslag (første fest siden 2004) så gleeeeeeeder meg til det, det er nesten så jeg håper at jeg ikke blir gravid denne mnd, hadde vært deilig å kunne feste og ha det litt gøy :)

 

Nei, nå får jeg hjelpe mannen med å finne en invitasjon vi har fått, han har jo ikke peiling på hvor den er blitt av, da må det en flink og ryddig kone til, hehe :)

 

Ha en strålende fin uke jenter :)

 

Stooooooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svarte deg paa den andre traaden Meg og lille snuppis, men maa bare rope litt hurra her og! Naa har det begynt aa skje noe saa da faar vi haape det ikke er saa lenge til du sitter med positiv test!

 

Bringebaermamma - gratulerer saa mye med ny jobb, kjempebra! Tror helt sikkert dette kommer til aa gaa bra for deg og at du vil trives med nye utfordringer :)

 

Selver jeg paa CD29, 6DPO i dag. Vanligvis skulle jeg jo allerede faatt TR i henhold til vanlig sykluslengde men hadde veldig sen EL denne pp saa haaper TR holder seg borte minst 5-6 dager til saa jeg har vanlig lutealfase. Hun kan selvsagt helst holde seg borte mye lenger enn det og, men er lutealfasen normal er det hvertfall en bekymring mindre...

 

Haaper det staar bra til med resten. Skjoenner du har det vondt naa Anki, og haaper taarene hjelper til aa faa ut det meste av det vonde inni deg... Er jammen ikke rart det har hopet seg opp med alt det du har gaatt gjennom..

 

Onsker alle en flott uke og haaper TR holder seg unna alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 1.juni, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Dotten ikm 14. mai (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Bringebærmamma 1SA 1MA IKM 27. mai om EL kommer like sent denne pp som forrige. (35 år, prøver på nr. 3)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

 

FORVENTET IKM:

 

Glue Stick: IKM 15 juni (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM rundt 27 juni!!

-bomsa (sambo, 34år 1barn) 28juni

- Mrspoo 34år, IKM ca 3 juli (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

- Anki, 38 år, ikm 08. juli (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Tussemor5, ikm ca 2 juli (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

Var vel igrunnen på tide å komme seg inn på ikm lista igjen :) Må si at jeg føler meg virkelig priviligert som har sluppet unna alt mange av dere tålmodige flotte damer må gjennom for å få deres lille baby!!!!!!

 

Jeg har nå startet 3 uker med fri - deilig, men jeg er jo selvfølgelig atter en gang blitt syk (er sååååå lei av forkjølelse, hodepine, halsvondt osv). Klarer jo å være i vigør, men det er tungt lell. Begynte på noe husarbeid (for her ser det bestandig ut som om ei atombombe har blitt sluppet når jeg er på jobb), men det ble med litt rydding også fikk jeg da hengt opp klærne, men det var nok....sukk...drømmer om maaaaaaasse energi!!!!!!!!!!! Livredd nå for at campingturen til helga skal bli avlyst fordi vi ikke er i form, så her er det bare å pleie seg selv og barna best mulig. Gubben er overlykkelig om dagen fordi han får så mye kos...hehehe...men det blir vel ett par år med tørke etter dette sier han...knis...har vært slik etter de 2 andre svangerskapene og fødslene. Har ikke orket tanken på at noen skal ta i meg. Prøver å tenke at vi nå skal kose oss med sexen og ikke tenke så mye på at vi skal produsere baby (er) ;).........funker fårlig.....hehehehe...Ikke så mye mer fornuftig å komme med akkurat nå. Skal få strikket ferdig en tøffel tror jeg, slik at jeg kan kjøpe mye nytt garn i morgen :):):)

 

Ha en god dag da damer!!!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klemmer deg Anki, er helt ufattelig det du har og går igjennom, håper det nå er over snart og at ting ordner seg.

Det blir spennende å følge deg videre meg og lille snuppis....vi er jo i samme IKM uke...:-)

 

Tussemor5, ja vi er i samme fase som dere...litt sånn prøve prøving..:-)

Har faktisk funnet EL idag, på dag 17.

Jeg tester etter EL for å sjekke hvordan disse syklusene mine er etter svangerskapet med keiseren.

Og det virker som om de er noe lengre enn før vi ble gravid med han.

Kan det være siden jeg fortsatt ammer?

Nå skal jeg kose meg med litt husarbeid før jeg skal på jobb.

Gubben var alene med keiseren i går så huset ser bomba ut, han har jo ikke tid til å holde det ryddig når har er sammen med sønnen..:-)

Jeg var ute med noen jenter i går på middag og kino....fantastisk gøy!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare inn og oppdatere litt om meg da:) Blir nå i første omgang bare meg og mitt, kommer inne og skriver litt mer om alle siden. har vært en travel uke, med symøte sommeravsluttning og litt av hvert annet:) I dag har min kjære elskede mann bursdag, så skal møte han i byen til middag bare han kommer seg hjem fra jobb i Oslo:))) Litt av en utfordring, E 18 på en fredag:)))))

 

Var tilbake på kontroll i dag, dette fordi gynekologen sist fredag lurte på om det kunne være to......

 

Det viktigste for meg var at vi i dag fortsatt kunne minimum se et hjerte slå, og det kunne vi:) Lille nurk hadde vokst til 23 mm og alt ser bra ut:)

 

Nå venter jeg på at jeg skal følges videre opp på Riksen siden dette er et risikosvangerskap:/ Men jeg er i topp form, ikke vært kvalm en dag bare trøtt, særlig på ettermiddagen. Litt mindre ømme bryster nå enn det var i starten. Er greit det siden jeg elsker og sove på maven.....hehe.

 

Veldig lettet må jeg si:) Ønsker alle en riktig god helg, klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, kjære tirilgirl :D :D :D

 

Jeg er så utrolig glad på dine vegne, tenk 23 mm alt!!! Herlighet, det må ha vært godt å se det lille hjertet banke!!! Sitter her og smiler og smiler og er så ufattelig glad på dine vegne!! Nå mååååå jeg bare se å komme etter...

 

Jeg ble også fulgt opp ved Riksen når jeg gikk gravid med lille snuppis, hadde også risikosvangerskap (pga at jeg har kronisk nyresvikt), jeg følte meg svært godt ivaretatt!!! Først gikk jeg til Tore Henriksen (vet ikke om han har sluttet, men han var superkoselig!), deretter gikk jeg til en utenlandsk dame, kan ikke huske hva hun het, men hun var også utrolig dyktig. Det endte opp med at jeg gikk hver 4 uke til lege/UL på Riksen og hver 4 uke til jordmor, dvs lege uke 14, jordmor uke 16, lege+ ord.UL uke 18, jordmor uke 20 osv, altså annenhver gang... Funket kjempefint!!!

 

Ellers er jeg i dag på CD 20, har egentlig ikke peiling på når jeg hadde EL eller hvor mange DPO jeg er, trodde først jeg hadde EL på CD 15, men tror jeg hadde EL senere, har egentlig ikke tenkt noe mer over det...

Siden jeg har litt høyt blodsukker så spolerer vel det sjansene til at ett evt befruktet egg fester seg, så har ingen tro på at det skjer noe denne pp`n heller, MEN... nå er det bare 1 uke igjen til jeg skal til gyn på sykehuset og da håper jeg at jeg kan få Metformin slik at blodsukkeret kan stabiliseres - kanskje det også kan hjelpe meg til å gå ned i vekt også. Er ikke akkurat overvektig, men synes godt jeg kan ta av meg ihvertfall 5 kilo... synes det er vanskelig til tross for sunnere livsstil (myyyyyye mindre godteri og mindre fet mat) og at jeg er i mer aktivit enn noengang... Er bare såååååå spent på hva gyn sier til fredag!! Blir spennende og se når IKM blir også, trodde først det var neste lørdag, men tror jeg hadde EL som sagt noe senere, alt fra lørdag til og med tirsdag, men tenker jeg tester meg på morgenurin neste fredag før jeg skal til gyn!!

 

Kommer til å hyle ut dersom testen blir positiv!!!

 

Ha en riktig strålende fin helg jenter :)

 

Stooooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirilgirl: så deilig det må ha vært å se et bankende hjerte. Heldige deg, og gratulere så mye ;-)

 

Meg og lille snuppis: Krysser fingre for deg og utredningen, så bra ;-)

 

Dere andre: jeg er SÅ dårlig til å huske trådene oppover, beklager det!. Lykke til alle sammen om det er utredning/IVF/EL/IKM der dere nå måtte befinne dere ;-)

 

Jeg sitter med en noe snål syklus denne gang. Etter MA i mars har alle syklusene hatt forskjellig lengde, alt fra 24 til 33 dager. Utrolig irriterende!!!

 

Det blir denne syklus som blir på 33 dager, og siden denne pp ble 4 dager lengre enn sist tror jeg vi også "mistet" EL. :-( Jeg pleier alltid å kjenne EL, men denne gangen har ting gått stille for seg. Temp har og vært rar (høy). Den har stort sett ligget på 36.2-36.3 rett før EL, og etter EL har den gått opp til å ligge rundt 36.7. Denne gangen har den ligget på 36.4-36.6 før EL og etter EL gikk den opp til 36.8-36-9. Jeg har jo følt at jeg har hatt full kontroll på kroppen min, både pga av at jeg kjenner EL og at temp.kurvene har vært så gjeve fra syklus til syklus. Denne gangen har alt gått "galt", fra først og fremst ha en utrolig lang syklus (trodde først EL ikke ville komme), så til å ha en smertefri EL, og til og med ikke kunne forutsi når EL var etter temp.kurven.

 

Vi var flinke og hadde oss som kaniner ;-) i den perioden vi trodde var rett tid. Så kom det noen kvelder på rekke og rad hvor vi var opptatt på hvert vårt hold. Så når EL endelig kom var det 3 døgn siden sist vi hadde hatt sex. Jeg mistenker at mannens sædceller ikke er like levedyktige lengre, så jeg tror at vi ikke kan forvente klaff når det gikk 3 døgn fra sex til EL.

 

Håper hvertfall at det ikke blir sånn framover at hver eneste pp blir lengre og lengre. 33 dager må da være mer en nok!!!! For meg som fra jeg fikk mens som 13 åring og fram til nå har hatt sykluser mellom 21-25 dager er jo et sjokk at ting kan ta opp i mot 5 uker, hjelpes!!! Men, det er nok nålene som er skyld i dette. Har alltid hatt korte og små blødninger, helt greit har nå jeg tenkt. Men akupunktøren min sa at små blødning er med kort tid i mellom er et tegn på at kroppen har lite blod og dertil sliter, og derfor ikke klarer ikke kroppen å menstruere som den bør. Etter nåler denne vår skal jeg love dere at mensen har økt i mengde og lengde. Etter hva jeg har forstått har jeg nå egentlig en helt vanlig mens, men det var overraskende for meg da jeg blødde gjennom en tampong. Det hadde aldri skjedd før.

 

Vel, vel får bare smøre meg med tålmodighet og se hvordan denne kroppen tar i vei. Til slutt må vel ting stabilisere seg ,-)

 

Ha en fin helg da damer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite aktivitet på tråden våres jenter?! Er alle så opptatt og koser seg med ferie og sol og sommer om dagene? Det er jo bra det da, å tenke på andre ting, flytte fokus litt, det har vi godt av alle mann, eller skal vi si damer, hehe!!

 

Ja, nå nærmer IKM seg for meg med stormskritt, er i dag på syklusdag 23 og har ingen symptomer overhodet, ikke noe særlig vondt i brystene eller pms symptomer... jeg pleier jo alltid ha noe, hmmmm!!!

 

Kjenner at jeg begynner å bli spent (nok en gang!) på om det har klaffet denne måneden eller ikke! Fra å ha gått og hatt sex enten hver dag, eller annenhver dag, hele syklusen gjennom siden vi begynte å prøve på nr 2, har vi nå bare hatt sex 3 ganger i løpet av hele denne syklusen, altså dag 14, 15 og 17, aner egentlig ikke når jeg hadde EL, men en gang mellom dag 15-18 (tror jeg!). Så blir jo spennende å se da!!

 

Bringebærmamma, vi ligger ganske så likt i løypa vi da, skrik ut om du får positiv test!! Hehe :)

 

Til fredag har jeg time til utredning på sykehuset, gru-gleder meg, gruer meg på en måte å gå i gang med kanskje en veldig lang og omfattende tid med hormonkurer, sprøyter, kanskje lap? og ikke minst at mannen må levere sædprøve! Han gruer seg noe vannvittig til det, og når han gruer seg, så gruer jeg meg også! Har litt blandede følelser, for jeg gleder meg jo på en måte også, da er vi jo enda nærmere målet vårt, forhåpentligvis en liten spire eller to :)

 

Nei, får ta meg ett par knekkebrød før jeg ordner til barnehagesekk, matpakker til både mann og barn og meg :)

 

Ha en fortsatt strålende fin kveld og riktig fin uke :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, igjen!!

Må bare innom for å lese meg opp litt.

Meg og lille snuppis: Det blir spennende med utredning. Får håpe at de finner noe som kan hjelpe deg!!

Her i gården tror jeg EL har vært (er usikker på om kroppen er i rute etter pilleslutt), og jeg er vel på dag 15 el 16 i dag. Tenker en del på det selvfølgelig, men stresser ikke. Er liksom ikke helt i hundre denne prøvetida. Er vel litt fordi vi "prøver og ser en periode" .). Blir det ikke noe innen desember ca, så lar vi det være.

Minstemann har en trassperiode nå, så vi holder oss mest mulig i ro hjemme. *Han liker seg bedre da.

Har ikm ca 3.juli hvis ikke tanta bestmmer seg for å komme en uke for tidlig som sist gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God aften mine flotte damer!!!!!

 

Her har vi lekt kaniner i perioder, aner ovehode ikke hvordan syklusen min er, men regner med at EL er /har vært en gang mellom 16 og 23...hehehe....vi har tatt prøvingen litt sånn pø om pø, men sist vi hadde sex mente gubben på at "der satt den" og det kan nok muligens stemme....men det er aaaaaaaaaalt for tidlig å teste og akkurat nå er jeg ganske glad for det, men kjenner at jeg nok burde begynne å engasjere meg litt i temaet...hehehe...det er jo litt med skrekkblandet fryd dette her for min del. 3 barn på 4 år kjennes litt heftig ut, men samtidig greit nok. Jeg gleder meg fryktelig til å bare leve uten å tenke på at jeg skal føde flere barn...hehehe...krysser fingrene for at det kan bli ei lita prinsesse denne gangen ;) Gubben begynte å jabbe om nr 4 her en dag, å da måtte jeg bare le, han har mer enn nok med seg selv. 2 unger er en ildprøve for han, så 4...ja....say no more...:D Gleder meg nå litt til å teste også, er spent på hva de neste mnd bringer. Dog som nevnt, jeg føler meg veldig priviligert som har (hatt) lett for å bli gravid osv... Jeg føler virkelig med alle dere som må jobbe så inderlig hardt for disse dyrebare små!!!!!!!!!

 

Så gla: Hvordan går det med deg nå da??????? Tenker mye på deg og likte overhode ikke at tanta kom....Varm, god klem fra det kalde vestlandet.

 

Bomsa: Så gøy da, at vi er litt i samme gate igjen...håpe dere får full klaff kjempe snart!!!!! Du, den syklus greia er jeg litt usikker på. Jeg fikk mye lengre sykluser etter 1 mann, opp til 40 dager, var vel stabilt 40 dager tror jeg. Denne gangen har syklusen vært mer ustabil, men lengre enn før jeg fikk unger. Tror kanskje at det har mest å gjøre med de forandringene som skjer i kroppen når man går gravid, ammer osv. Regner med at oxytocinen kan han noe å si, men ikke helt hva (skulle bare ønske jeg kunne fått resept på den i blant, slik at jeg kunne føle meg litt kvikk og rask...hehehehe). Har du fått bruk for den graviditets testen du kjøpte???? hehehe...ler enda av den storyen :)

 

Tirilgirl: Så utrolig fantastisk at du fikk se disse små hjerteslagene!!!!!! Jeg er så glad på dine vegne at du får god oppfølging. Kan jeg spørre hva som gjør at dette svangerskapet er ett risiko svangerskap??? Krysser alt jeg har for at dette skal gå bra!!!!!!

 

Bringebærmamma: Puh, du har jaggu meg mye å holde styr på i syklusene dine...tester du tp hver dag? Høres ut som disse nålene kan være effektive for deg...selv om at det ikke er noe kjekt med kraftige blødninger...

 

Meg og lille snuppis: Så spennende med denne utredningen deres, håper virkelig dere får den hjelpen dere trenger...virker som du har stål kontroll på sykluser og alt som skal til...hehehe...må le litt av mannen din som gruer seg....Jeg har gitt beskjed om at når vi er ferdig med barn skal gubben kutte strengen, han ble plutselig veldig villig til å få maaaaaaaaaaaaaange barn....virker nesten som om at han er villig til å gå i sølibat bare for å slippe....hehehehe...så vi får se hvor det ender tilslutt

Hvorda går det med dere andre? Dotten, D&G, Maddemor, Anki og alle dere jeg har glemt????

 

Her er det bare å finne køya nå (skulle gjort det for mange timer siden). Jeg er så inni granskaugen trøtt om dagen, for ikke å snakke om svimmel :P

 

Go natt og go st. hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg som titter innom, jeg er ikke den mest aktive her inne for tiden, fint vær gjør at jeg er ute hele dagen og da blir det automatisk mindre tid på pc :)

 

Hadde EL på mandag, dvs test var negativ på mandag, men fredag og til og med søndag hadde jeg positiv test, men på mandag kjente jeg EL symtomene så antar det var det, men jeg må si jeg ikke ble klok på disse billigstavene så går nok tilbake til Clearblue sine tester fra neste måned om det blir nødvendig.

Så nå er jeg i gang med wild yam, startet i går, tar 3 om morgenen og 3 om kvelden så håper det blir siste gang selv om jeg ikke har helt store troen på det :)

 

Flott at det blir utredning på deg meg og lille snuppis, virkelig på tide at de tar deg på alvor og gir deg den utredningen så dere kanskje får svar på hvorfor dere ikke blir gravide.

 

Må være enn sann lettelse og lykke og høre og se hjerteslagene til den lille, da blir det med en gang litt mer "ekte"

 

Krysser fingrene for at all testing og temping gir resultater for oss alle snart :)

 

God santhans jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter! Det er liv i meg altså, men har fått babylaging litt langt oppi halsen (ikke les sex...he, he). Ble ikke sånn superskuffet da tanta kom, bare oppgitt. Også ble det en skikkelig utlading. Tanken på å legge prosjektet på hylla streifer meg oftere og oftere. Vi snakker også mye om hva vi kan gjøre fremover dersom det ikke blir flere barn. Men, vi snakker også om ivf, så temaet er definitivt ikke ferdigdebatert. Nå vil vi ta sommeren, og kanskje litt av høsten, til bare å være kjærester. Håper på å få fotballbilletter til ManUnited - Liverpool i september, og får vi det, blir det ingen aktiv prøving før det. Har reist på fotballtur til england en gang tidligere som gravid, og det gidder jeg ikke igjen.

Masse lykke til med utredning Meg og lille snuppis. Håper det snart blir deres tur!

Og lykke til i symptomjakten tussemor. Du skal se spira sitter allerede :-))

 

Masse lykke til til alle andre også. Håper det blir en fruktbar sommer for alle som ønsker det. Jeg har ikke tenkt å melde meg ut, men blir kanskje ikke så aktiv fremover.

 

Ha en riktig fin St.Hans!

 

klem klem

 

God

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite hei fra meg for aa dytte opp traaden vaar :)

 

Skjoenner godt du er litt sliten og lei så gla'. Satser paa at en liten god pause hjelper deg og dere og at dere faar billetter til fotballkamper. Hoeres goey ut!!

 

Selv er jeg i gang med min foerste pergokur. Tar dobbel kur og har heldigvis ikke merket noe til bivirkninger enda. Haaper det holder seg saann, har forstaatt det saann at det kan bli ganske slitsomt for noen.. Men, blir det baby til slutt saa skal jeg vaere fornoyd uansett! Skal til gyn paa CD 11 for aa se hvordan det ligger til med EL saa det blir spennende :)

 

Masse lykke til hos gyn i morgen Meg og lille snuppis, det blir spennende og godt aa faa hjelp til aa komme videre :))) Satser paa at det sitter en spire hos deg snart!

 

Lykke til til alle andre og, baade heldige gravide og proevere.

 

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp:)

 

Må bare inn og ønske min kjære venn Meg og lille snuppis lykke til i morgen, du er i mine tanker kjære deg.......masse varme klemmer:)

 

Kommer inne og skriver mer i morgen, er nå så trøtt at øynene bare sklir igjen........hehe

 

Natti natti klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk for mange øykkønskninger i morgen jenter - det varmer altså og blir spennende!

 

Er på syklusdag 26 i dag, har IKM rundt mandag, kanskje tirsdag tror jeg :)

 

Blir å ta en test på lørdag da jeg skal på utdrikningslag og har lyst til å ta meg litt vin!! Jeg fant ut her om dagen at jeg ikke har vært ute/sosial siden våren 2004!!!!!!!! Etter at jeg flyttet ut av Oslo til Hønefoss har det vært veldig vanskelig å få seg nye venner/venninner, men nå er endelig inngangsbilletten kommet - har blitt overraskende bedt i ett utdrikningslag til ei som jeg gikk litt gravid sammen med i 2009 (vi jobbet begge på Tinglysningen), vi hadde termin på samme dato, altså 29.09.09. Hun fikk en nydelig datter, mens jeg mistet tvillingene 3 mnd på vei...:(

Tror hun synes veldig synd på meg etter at jeg mistet og hver gang jeg traff henne i barnehagen (hvor våre døtre går på samme avd) spurte hun alltid hvordan det gikk med meg. Jeg tvang meg til ett barselbesøk i høst og har vel vært der en knapt håndfull ganger - så det å få invitasjon til å være med på hennes utdrikningslag er billetten min til å bli bedre kjent :) Ikke bare bruden, men de andre også :) Gleder meg til det!!!

Uansett, blir testen positiv dropper jeg alkoholen og ser hvor lenge jeg holder ut, mulig det blir tidlig kveld, blir den negativ har jeg nesten lyst til å ta den helt ut, hehe :)

Vi får se :)

 

Ellers benytter jeg anledningen til å ønske dere alle en riktig, riktig GOD HELG!!!!!!

 

Kjempeklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering jenter, det gikk kjempefint hos gyn i dag! Fikk rekvirert masse blodprøver vi skal ta neste syklus! Mannen skal inn til Riksen og levere prøve... Det ble ikke tatt godt imot for å si det sånn, han ønsker seg sååå gjerne barn, men orker liksom ikke tanken på å ta den prøven... Må bare gi han litt tid, så går det nok bra tror jeg! Ellers kunne gyn se at jeg hadde noe som var bittelite og uregelmessig i livmoren, han trodde først det var en muskelknute, men gikk tilbake på det, åh, jeg håper det er en liten spire som har satt seg fast jeg da! Er på syklusdag 27 i dag, 4 dager igjen til IKM! Skal ta en test i morgen :) håper på ett lite mirakel, hehe! Ha en god helg jenter, jeg oppdaterer mer senere! Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spent på hva du tester i dag!

Krysser fingrene for deg og håper på at krysset dukker opp før du har rukket å tisse ferdig på testen:-)

 

kos deg masse på fest ikveld, har skjønt at det er ei stund siden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!!!!!!!!!!!!!!!

DA ble det jammen vår tur, Er bare helt utrolig, men 2 stk positive tester her,,, ÅÅÅÅ herlig..

Takker virkelig CB Fertilitetsmonitoren, brukte den i 2 PP og der satt den,, Tror faktisk det var hele hemmligheten her,,

 

Da sees vi på 1. trimester dere :))) LYKKE TIL !!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer såååå mye Lilledrøm - du er kjempeheldig!!!

 

Her kom TR for fullt i går mens jeg var på fest - utroooooooolig kjipt altså, men tok en test på morgenen i går som viste negativt, ifht om jeg skulle ta med alkohol-drikke eller ikke, men trodde jeg ville få TR først på mandag jeg da...

 

Koste meg masse på utdrikningslaget i går, det var kjempegøy, ikke fullt så gøy i dag, hehe :)

En skikkelig morgen-derpå, men, men... det blir sikkert lenge til neste gang igjen og da gjør det jo ikke noe om man ødelegger en søndag på å restituere seg :)

 

Prøvde rappelering for første gang - og det var spennende, 40 m rett ned Jaklefossen, wow for en utsikt og for ett kick, hehe :) Var kjempegøy, kunne tenke meg å prøve det en gang til jeg!! Så var det bading og trekking i tube, også kjempegøy, lunsj på stranden og deretter en tur til byen hvor "den kommende bruden" ble driti ut på torget, hehe :) Så var det hjem til bruden for å grille og da hadde vi masse morsomme aktiviteter som klemmegaver, sing-star, spørsmål og svar fra brudgommen som bruden måtte kunne, hun fikk mange straffe-drammer stakkars, hehe - men moro var det :)

 

Nei, tror jeg må ut å rope på elgen igjen jeg, puh.... kommer sterkere tilbake senere!!

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...