Gå til innhold

NY TRÅD: "OSS OVER 30"


Litenspire *150711*høygravid

Anbefalte innlegg

Å kjære Meg og lille Snuppis, virkelig glad på din vegne,, Det er jo Virkelig din tur nå da,,

Håper inderlig jeg kryper sakte etter veldig fort her,,

Har IKM på fredag, såå lyst på å teste i morgen, 3 dager føre tiden,, må da vel gå ann det vel ??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååhh krysser fingrene for deg snuppis!!!!! dette blir spennende å følge med på :)

 

Selv er jeg frustrert fordi vi fikk uventet besøk av min bror midt i fruktbare perioden, med liten leilighet så var det ikke så aktuelt å legge inn aksjer :/ fikk riktignok lagt inn aksjer på onsdag og det kunne kjennes ut som jeg hadde EL på torsdag eller fredag så er jo alltids et lite håp der, har ikke testet på EL denne månende, like greit sånn sett siden broren vår ble 3 netter i stedet for 1 hehe

 

kjenner at jeg har litt sånn gi faen holdning om dagen, jeg tar det for gitt at jeg ikke blir gravid så har røykt (røyker normalt ikke annet enn til fest), og glemt alt av vitaminer osv, spist mye søppel og ikke fått trent som jeg skulle.

 

Får starte på scratch fra neste periode :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Night78 :) Vi har allerede tatt saedproever og faat vite at de ser fine ut. Heldigvis! Men mannen har bestemt seg for aa bli med paa torsdag likevel, er jo greit for ham aa faa litt informasjon og. Saa faar vi se om det blir med denne ene gangen ;)

 

Mrg og lille snuppis - hurrrrraaaaaa!! Masse lykkeonskninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter! Ja her skal en ikke snu ryggen vekk fra lenge før det skjer saker og ting ;-)

Meg og lille snuppis - gud så spennende!!!! Har du testet igjen? Krysser alt jeg har (foruten bena) for at det er din tur denne gangen, og at spira nå klorer seg fast i 9 mdr. Masse lykke til, og hold oss oppdatert da snuppa :-))

 

Eva; Vil bare si at jeg skjønner deg så veldig godt i forhold til det å ikke ta morkakeprøve eller fostervannsprøve. Vi fikk også tilbud om det, men takket nei på samme grunnlag som dere. Når en har slitt så lenge for dette etterlengtede nurket, tenker jeg også at jeg ikke ville tatt risikoen med disse prøvene. Selv om det ikke er noen stor risiko for at det skal gå galt pga prøven, ville jeg likevel latt være. Håper at vesle nurket fortsetter å utvikle seg normalt og vokser seg til en stor og fin baby. Masse lykke til vennen!

 

Anki; Masse lykke til i jakten på el og spire. Du bruker jo ikke ha problemer med å bli gravid, så håper det går raskt også denne gangen. Og da SKAL spira holde seg frisk og rask og bli der i 9 mdr. Det hadde vært så fortjent *klemme*

 

Her har jeg kommet til dag 8 i dag, og svelget de to siste pergoene i går. Fy f...for noen dager det har vært. Jeg har vært et hormontroll uten like et par dager....også er jo så trøtt og sliten. Svetter som et uvær hele natten og må jo skifte på sengen 1-2 ganger i løpet av natten. Har aldri følt det så ille på pergo før. Håper ikke det skal henge i veldig lenge.

Skal til gyn i morgen og måle folikler. Da blir det vel Dk lørdag/mandag sånn omtrent. I hvert fall om ting blir som tidligere.

 

Ha en fin dag alle sammen. Her titter solen frem, tross alle dystre spådommer;-))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg rett og slett ikke om jeg holder ut denne spenningen mer kjære Meg og lille snuppis:))))))) Håper også av hele mitt hjerte at det blir en klar og positiv prøve på deg...........håper du kommer inn og oppdaterer oss snart......

 

Varm klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiiiii, så mange lykkønskninger da jenter, så utrolig koselig!!! Setter kjempestor pris på det altså :)

 

Har ikke testet mer, tør rett og slett ikke, hehe, dessuten synes jeg det er så tidlig ennå :)

Bare 9 dpo i dag og har tenkt tanken at tenk om testen i går tok feil(?), har tenkt å vente til helgen med å teste igjen!! Tør bare ikke helt å tro noe, fallhøyden er desto høyere, så prøver å holde litt avstand og ro rundt det hele!!

 

Kommer inn og oppdaterer så fort jeg ikke er i tvil lenger!! Håper bare på ett varig og positivt resultat da :)

 

Ellers kan jeg jo si at jeg har stikninger på høyre side og mer tykk hvit uflod (er forresten alltid helt tørr jeg da frem til IKM, så det er jo ett positivt tegn!)

 

Mannen tror ikke noe på at det er spire på gang, selv er jeg i tvil, veksler mellom gravid, ikke-gravid, gravid, ikke-gravid... Får bare ta tiden til hjelp :)

Herreguuuuud, for noen spennende dager :D :D

 

Oppdaterer mer om noen dager jeg, må bare komme meg i seng nå - har vært skikkelig forkjøla nå i over 1 uke med halsvondt, hoster så en skulle tro jeg hadde bronkitt, men jeg har ingen feber - og skal jeg greie å holde meg på jobb må jeg bare tidlig i seng, selv om kl har passert halv elleve nå og det ikke er så tidlig lenger allikevel, hehe :)

 

Uansett, kommer med en mer detaljert og nærmere oppdatering om noen dager når jeg har bedre tid - men måtte bare si at jeg setter stooooor pris på lykkønskningene fra dere!! Det varmer, tusen takk jenter :)

 

Stoooooooor nattaklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenke seg til damer at jeg fant tråden vår på side to!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Men hvordan står det til med noen av landes fineste damer der ute i dag da:) her i Drammen er det litt kald vind og det ser ut som det kan bli regn i løpet av dagen:( Så jeg får bare kle meg litt godt når jeg skal gå tur snart....

 

Skal på symøte i kveld og gleder meg masse til det:)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...skrev en oppdatering tidligere i dag, men den ser ikke ut til å ha kommet med??? Har noen "rapporter" meg...he, he...fort gjort å trykke feil ;-)

Jeg var i hvert fall hos gyn i går. Han fant 6 folikler, hvorav 3 stk var i fin størrelse (over 15/16 mm). Krysser alt for at gullegget finnes i en av dem :-)) Vi reiser til Dk igjen i morgen, AIH på lørdag. Skal sette pregnylsprøyta i kveld, og denne gangen gruer jeg meg ikke. Gikk jo så greit sist.

Meg og lille snuppis; Testet noe mer?

 

Tirilgirl; Ha en kos kveld med jentene i kveld. "Syr" dere forresten noe når dere har disse symøtene? Før jeg flyttet til Vestfold hadde vi også sånne trivelige "symøter". Det ble aldri sydd en tråd, eller strikket en maske for den saks skyld, men utrolig koselig var det. God mat og masse herlig og gal jenteprat;-)) Jeg må si jeg savner det. Har liksom ikke bygd opp noe nettverk av venninner her hvor jeg bor nå...Savner det...

 

Maddemor; Hvordan er det med deg da? Har gullet ditt begynt å sove igjen? Utrolig slitsomt når det står på. Min eldste sov ikke en hel natt før han var godt over 2. Da fikk han vallergan av legen. Vi holdt på å bli gale. En liker jo ikke å putte i de små sånne ting, men vi hadde ikke noe valg. Håper det har gått seg til hos dere. Perioder hvor barna ikke sover natten igjennom må man nok regne med, men håper ikke det blir langvarig for deres del. Også håper jeg alt er bra med lille nurket i magen :-)

 

Anki; Hvordan går det med deg? Tenker masse på deg *klemme*

 

Ja, egentlig tenker jeg nå masse på dere alle sammen *klemme klemme* Jeg er så sliten og lei av hormoner og prøving at jeg har mest lyst til å legge hele prosjektet på hylla om det ikke blir klaff nå. Men, hvordan skal jeg klare å holde meg unna dere herlige jenter og bim....Men, SELVFØLGELIG blir det klaff NÅ :-)) TENKE TENKE POOOSITIIIIVT ;-)

 

Ha en fortsatt fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlige nyheter du har og komme med da så gla`:) Nå ble jeg glad iallfall......hehe

 

Så da bærer det i vei til Danmark igjen da, denne gangen får dere sørge for flere vekkeklokker.......hehe-gleder meg til og høre oppdatering på hvordan det går, og håper du ikke får slike smerter som sist gang!!!!!!!! Slik at dere kan slappe av litt og kose dere også:)

 

Selv skal jeg ta en ny hCG i morgen tidlig, dette mest for min egen nysgjerrighet. Og bestilt en UL til fredag 11. juni. Orker ikke ta den for tidlig, husker den påkjenningen det var sist gang når de ikke fant hjerteaktivitet, og jeg måtte gå i uvisshet i en uke før ny UL. Har det ikke skjedd noe før 11. juni, tror jeg iallfall at jeg er minst 8 uker på vei, og håper da virkelig det er et lite hjerte som slår:)

 

Tenker på dere alle sammen, hvordan går det Eva76 og anki??? Meg og lille snuppis har jeg svar i en annen tråd. men alt håp er jo ikke ute, ingen har like graviditeter, og denne gangen kan den tenkes du hadde senere EL eller noe.....

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

 

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM rundt 28 mai!! Pausemåned etter trippel pergokur...

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 1.juni, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Mrspoo 34år, IKM ca 4 juni (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca.12.juni (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 juni (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Dotten ikm 14. mai (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Bringebærmamma 1SA 1MA IKM ca 25. mai om EL kommer som forventet. (35 år, prøver på nr. 3)

-Anki, ikm ca 11.06. (vil gjerne ha nr 3)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

 

IGANG MED IVF:

- Tirilgirl:) håper mange fine egg på UL 25/5.

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går dagene sin vante gang, jobber og prøver og trene mellom slagene.

Er veldig glad for at det meldte regnet ikke har slått til for da har vi fått vært ute hele uka :)

Til helgen skal jeg ha innflyttingsfest her hjemme, invitert noen jenter og planen er å grille så håper at værmeldinga slår feil da også!

 

Hva skal dere finne på i helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

 

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM rundt 28 mai!! Pausemåned etter trippel pergokur...

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 1.juni, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Mrspoo 34år, IKM ca 4 juni (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca.12.juni (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 juni (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Dotten ikm 14. mai (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Bringebærmamma 1SA 1MA IKM ca 25. mai om EL kommer som forventet. (35 år, prøver på nr. 3)

-Anki, ikm ca 11.06. (vil gjerne ha nr 3)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

-Night 78 - IKM ca 11. juni. 31 år. Gutt 08. Fjerde doble pergokur.

 

IGANG MED IVF:

- Tirilgirl:) håper mange fine egg på UL 25/5.

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt

så gla'

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til i Danmark denne helgen så gla' - krysser fingrene for deg!!

 

Jeg var hos Gyn i gaar og skal tilbake i dag for UL og evt EL sproyte hvis egget er "klart". Spennende, det er forste gang for meg... Jeg er fortsatt ikke sikker paa at jeg har regelmessig EL, men gyn virker sikker i sin sak saa vi faar se. Hun mente uansett at en EL sproyte kunne vaere paa sin plass. Funker ikke DET, blir det sannsynligvis pergo + EL sproyte + muligens AIH neste syklus. Deilig aa foele at det skjer noe, er jo nesten 3 aar siden vi begynte aa proeve :)

 

Ha en fin innflyttingsfest mrspoo, blir sikkert kjempegoey!

 

Haaper ellers alle har det bra, og krysser fingrene for positiv test for meg og lille snuppis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter:)

lenge siden jeg har vært her inne nå.....

Først og fremst er jeg så utrolig glad for at Tiril fortsatt er gravid og jeg krysser fingrene for at det går bra hele løpet ut denne gangen vennen:)

 

Så gla; så kjedelig at det ikke klaffet på forrige AIH, men sannelig er du på tur nedover for ny AIH i helga da! Du er så tøff og jeg har bare sånn en sterk følelse av at det klaffer for deg snart, så jeg håper og tror at magefølelsen min stemmer denne gangen da:)

Lillegutt sover bedre nå ja forresten:) Snakker ikke så høyt om det, men han sovner som regel i 19.30-tiden og står opp i 6- 6.30-tiden. Av og til er han oppe om natta og da må jeg inn og legge han ned igjen og da blir det for min del en time på en 2-seter inne på rommet hans. Han sovner jo med en gang og det gjør jeg også.... helt greit, men det blir ikke kvalitetssøvn av det med dårlig bekken og det hele... Men men. Det er i alle fall på bedringens vei med søvnen til lillegutt og jeg håper det stabiliserer seg slik nå:)

 

Meg og lille snuppis; hvordan går det? testet noe mere eller? Blir litt skeptisk når vi ikke hører noe fra deg og jeg har en følelse av av du ikke har det så bra..... håper jeg tar feil da!

 

mrspoo; håper være er bra i helgen og at dere får en super innflyttingsfest!

 

glue Stick; wow; kanskje det er denne pp som blir din pp!!!!??? Det er i alle fall mye som skjer for din del nå og nå har du ventet mer enn lenge nok på den etterlengtede spiren syns jeg! Bestiller litt babystøv til deg også jeg:)

 

Og kjære Anki; er dere klare for å fortsette prøvingen igjen eller? tenker mye på deg!

 

Eva 76; Krysser alt jeg har for at den lille spiren deres er i skjønneste orden! Skjønner at det er mange tanker i hodet ditt nå og jeg vet ikke selv hva jeg ville gjort ang morkakeprøver osv.... dette tror jeg dere bare må høre på hva de anbefaler på sykehuset..... Tenker på deg i alle fall:) klemme på!

 

Dotten; leeeenge siden vi har hørt noe fra deg.

Tussemor; ër dere i gang med neste babyprosjekt da eller er dere fortsatt på vent?

Dolce&Gabbana; hvordan står det til med deg da? Du er vel ikke langt bak meg du..?

 

Og til dere andre; jeg kan jo bare se siste innlegget så da klarer jeg ikke helt å huske å å kommentere alle dessverre....... Men men...

 

Så en liten oppdatering fra meg da; Nå er jeg 26+2 dager på vei og har 98 dager igjen til termin:))) Nå føler jeg tiden går fort altså! Formen er veldig opp og ned for tiden og jeg har gode og dårlige dager. Tenker da spesiel tpå bekkenet, men også litt søvnproblemer. Men men, det henger jo sammen det der; mye vondt om natta og sover lett pga det og i tillegg har jeg til både min og sambos store fortvilelse begynt å snorke noe helt jævlig! Gjorde det da jeg gikk gravid med lillegutt også, men mener det begynte senere med han.... Men det er vel en kombinasjon av stor mage, allergi mot pollen og litt tullete slimhinner for tiden. Er i alle fall utrolig sår i halsen pga snorkingen:S

Mye rart man skal oppleve for å få sin etterlengtede baby altså:)

 

Lille sprell i magen er nå blitt ca en kilo og 32 cm og gir fra sweg en del spark og hikk i løpet av dagen:) Den ble jo for 4 uker siden målt til +8% over gjennomsnittet på vekstkontroll og det er jo fantastisk med min delte livmor:) De er jo som regel redd for liten baby med min tilstand. Skal på ny UL på mandag og er spent på veksten da. Tenkte faktisk vi skulle spørre om vi kunne få oss en omvisning på føden i samme slengen. Er jo fortsatt lenge til termin, men JM anbefalte oss å ta omvisning ifm UL og neste gang jeg skal på UL kan det være juli mnd og da er det ikke å anbefale med amsse ferievikarer og travel avd. Og plutsdelig er jeg veldig nærme termin likevel når vi kommer uti august. og siden det er en fare for prematur fødsel (selv tror jeg at jeg går til termin) så tenkte vi det var greit å ta den omvsiningen nå hvis de har mulighet da:)

 

Her på sørlandet sprutregner det i dag og jeg nyyyter det faktisk! Det er godt å kunne ligge på sofaen med god samvittighet og gko på TV og spise godis:)

Har kjøpt meg sesong 1+2 av grace anatomy og tenkte jeg skal snurre film nå:)

 

Stooooooooor klem til dere alle!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

 

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM rundt 28 mai!! Pausemåned etter trippel pergokur...

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 1.juni, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Mrspoo 34år, IKM ca 4 juni (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca.12.juni (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 juni (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Dotten ikm 14. mai (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Bringebærmamma 1SA 1MA IKM ca 25. mai om EL kommer som forventet. (35 år, prøver på nr. 3)

-Anki, ikm ca 11.06. (vil gjerne ha nr 3)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

- Bomsa (tidligere Sanna33) venter på mens 28.05.10

IGANG MED IVF:

- Tirilgirl:) håper mange fine egg på UL 25/5.

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt

 

 

 

Hallo alle sammen...nå kommer jeg tilbake..:-)

Jeg var tidligere Sanna33.

Nå venter jeg på mens, for å starte sånn smått denne prøvingen.

Jeg har en sønn på litt over året og nå er vi nesten klare for å prøve på nr to.

Jeg er virkelig bomsa, så jeg håper på å komme meg litt iform og da er jo drømmen om spire til motivasjon...:-)

Kjenner noen av dere fra før, men det er mange hærlige nye jenter her inne. Gleder meg til å bli bedre kjent med dere.

 

 

stor klem fra.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære jenter :)

 

Ett lite livstegn fra meg! Jeg har det egentlig bra for tiden, men sliter veldig med allergien. Pleier å ta kortisonsprøyter på sommeren, første settes i mars, andre settes i juni, denne gangen sa gyn at han ikke anbefalte det ifht prøvingen. Disse medikamentene er ikke forenlig med graviditet overhodet, og forskningen viser at det fører til abort - faen at jeg tok den sprøyten i fjor (i mellom mine graviditeter!), vel uansett - så går jeg nå bare på cetirizin tabl noe som er helt ok/greit å ta under svangerskapet. Jeg er nå ikke gravid ennå, men tenker at det er best å være føre var - vil jo ikke skade evt ett bittelite frø, hehe :)

 

Begynte med litt halsvondt på 17 mai som bare har ballet på seg, har truet meg på jobb selv om jeg har følt meg elendig nå ett par uker - det er vel en kombinasjon av både forkjølelse og allergi.

På jobben er vi over på nytt datasystem (DIPS) og det er jo fullt kaos virker det som, Tirilgirl, du kjenner jo til dette du som også jobber i Vestre Viken... Er vel ikke så mye bedre i Drammen vil jeg tro :)

Inntakskontoret blir jo veldig sårbart (vi er 3 sekretærer og 2 sykepleiere som har hvert vårt arbeidsområde). Jeg har hele Medisinsk poliklinikk - og ingen andre som kan steppe inn i den jobben - så har jo bare ikke kunnet bli hjemme heller...

 

Uansett, i går kollapset jeg helt, våknet med 38 i feber, ingen stemme, en stygg hoste som kommer langt nede i ryggen og brystet, helt pottetett i både nese, hals og ører. Når jeg i tillegg våknet med igjenklistrede øyne (øyekatarr) måtte jeg kaste inn håndkleet og få meg en legetime - har vært mer eller mindre tett siden 17 mai og det var jo i går 10 dager siden. Trodde kanskje jeg hadde noe bakterielt, men var bare virus så det må gå over av seg selv!! Fikk nå sykmelding i går og i dag, og satser på at jeg blir bra igjen over helgen med masse hvile og nok søvn... Føler meg forresten bedre i dag!! Sjefen sa hun hadde stengt telefonen min, så får bare håpe at sykepleierene på Med.pol har overlevd disse to dagene, stakkars, de var rimelig frustrerte over de tekniske problemene med det nye datasystemet for noen dager siden så får vel bare håpe at det går seg mer og bedre til etterhvert!! Man må jo bare gi det litt tid og man kan jo ikke forvente at alt skal gå glatt fra dag 1, uansett så har det nok vært mer problemer enn strengt tatt nødvendig, men man må bare gjøre det beste ut av det!! Tungt har det vært på jobben altså, så har fått meg en liten "pause" i går og i dag og det har gjort kroppen godt!!

 

Ellers må jeg fortelle at keyboardet mitt streiket her for en liten stund siden (for de som ikke vet det, så har jeg spilt piano siden jeg var 11 år) og jeg har vært helt "dårlig" etter å ikke ha hatt noe å spille på de siste 2-3 ukene. Er vant til å spille hver dag - det hjelper en til å slappe av og få ut sinne, sorg, glede osv, hehe :) SÅ, da har jeg gått og bestilt meg ett digitalt piano istedet!! Johooooo - jeg betalte regningen i går og denne sendes med tollpost fra Oslo så fort streiken i Tollpost er over!! Jippiiiii, jeg gleder meg som en liten unge!!! Håper streiken er over snart da, hehe :)

 

Så gikk jeg også og kjøpte meg Noka-dietten i går. Tenkte å prøve å gjøre ett lite tak på vektreduksjon igjen - føler at jeg trenger det!! Tror pergotime har bidratt til noe økt vektreduksjon det siste trekvart over, vekten viser ihvertfall aaaaaaaaltfor mye!!! Begynte i går og bøtter nedpå med vann og masse grønnsaker og frukt. Skal kombinere det med ett til to vanlige måltider hver dag, altså skal ihvertfall spise vanlig middag, men skal begrense inntaket. Tenker at man kan spise alt når man slanker seg, men det kommer an på mengden!! Håper det kan hjelpe meg til å redusere vekten litt, ville nå allerhelst ha gått ned ca 10 kilo, men blir veldig glad dersom jeg går ned 5 kg og kan se 50-tallet og ikke 60-tallet på vekten...

 

Så over til dette med prøvingen da - greide jo selvsagt ikke å la være å teste her for ett par dager siden og den var negativ!!! Æsj, hadde liksom litt troen denne pp`n jeg da, men neida... Vet at jeg hadde en sen EL denne gangen, mener jeg hadde EL på dag 18, dvs syklus på 31/32 dager. Er i dag på syklusdag 29 og det er 2-3 dager igjen til IKM. Føler meg ikke gravid, har overhodet ingen symptomer, så tror ikke det går denne gangen heller... men enn så lenge så har jo ikke TR dukket opp og da er det jo håp :)

Egentlig er det meningen at jeg skal begynne på trippel-pergo når jeg nå får mensen neste gang, men tror jeg hopper over det... Orker liksom ikke mer av disse forferdelige hormonene, arghhhhhh. Kanskje vi bare skal ta en pause til over sommeren og så se hva vi gjør til høsten. Er fristende å ringe gyn på sykehuset på mandag og be dem om å sette meg opp på time til videre utredning til høsten. Får se hva jeg gjør - er jo slitsomt denne prøvingen, den tærer veldig på synes jeg... Enda jeg i det siste har hatt så mye annet å tenke på...

 

bomsa: Kjempekoselig å se deg igjen - herreguuuuuud, er det virkelig sååååå lenge siden??!?!??! Håper det går fort med nr 2 da, grattis og velkommen tilbake til prøvingen og tråden vår, hehe :)

 

Skulle nok ha kommentert både maddemor, tirilgirl, så gla` og alle dere andre, men nå har jeg heeeeelt jernteppe igjen!!! Beklager altså jenter, ble vel mye meg og mitt denne gangen, men stikker innom i løpet av helgen igjen... Nå har jeg forresten ingen flere tester igjen, kjøpte bevisst ingen tester, så får bare vente på TR som jeg tror dukker på enten søndag eller mandag. Dersom TR ikke dukker opp innen, skal vi se.... tirsdag/onsdag, skal jeg kjøpe meg en ny test, så får vi se...

 

Ha en strålende fin helg jenter!!!

Stooooooooooooooooooooooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!!!!!!!!!!

 

Jeg lever og er regelmessig innom å leser...har ikke vært flink til å skrive. Skjer litt for mye i livet til at det alltid er lett å sette ord på...ang prøving, jeg tror kanskje at jeg har kommet til det at jeg skal legge alle kluter til for å prøve å overbeivise gubben om at vi bare skal kjøre på med nr 3 etter neste mens, for så å bli ferdige for godt med denne småbarnsperioden (for dere nye, så har jeg 2 gull på henholdsvis 1 og 3 år)...vi sliter en del som par, så sånn sett er det kanskje ikke det lureste, men jeg ser at det (absurd nok) vil kunne komme til å frigjøre en del tid for oss som familie og par (jeg jobber 2 av 3 helger, med andre ord 2 helger på 1 av og gubben jobbe dagtid og ukedager...) Vi kjenner alle på at dette er uhioldbart, så jeg tenker å gi meg selv 2 år på å finne ny jobb, få baby og samtidig ta pedagogikk deltid, slik at jeg evt kan få meg lærerjobber etterhvert (mye mer forenelig med familieliv ;))

 

Uansett...dette var bare ett lite livstegn herifra. jeg er litt deilig brisen på rødvin (noe jeg nyyyyyyyyyyyyter siden det sikkert er lenge til neste gang), så nå skal jeg køye og prøve å overbeivse han djuden min...hehehehe....

 

Natti natt og god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt innom for aa sende lykkeonskninger til så gla'! Haaper AIH gaar bra og at dere faar kost dere litt med turen denne gangen.

 

Maddemor, tusen takk :) Og saa bra at det staar bra til med deg og den lille i magen. Tiden gaar fort, er jo ikke saa lenge igjen naa!

 

bomsa: lykke til med proving!

 

Meg og lille snuppis, haaper TR holder seg borte. Hvis du har hatt sen EL er det jo fortsatt haap. Og det er jo noen som sier den pp de ikke hadde noen symptomer er den det klaffet i :) Satser paa det!!

 

tussemor5: lykke til til deg og, haaper det klaffer fort! Hoeres ut som en slitsom jobbsituasjon, saa jeg synes strategien din hoeres bra ut jeg :)

 

Selv var jeg hos gyn igjen i gaar for aa ta innvendig UL og faa en EL-sproyte. Men, egget var ikke klart gitt! Hun kunne se follikler paa ca 15 mm saa de var ikke helt klare. Det var og uklart hvilken side EL ville skje paa - for tidlig rett og slett. Jeg har jo bare en eggleder - paa hoyre side - saa vet ikke helt om det er noen vits i aa sette EL sproyte hvis det ser ut som EL kommer fra venstre side? Glemte aa spoerre om det. Uansett, jeg skal tilbake paa tirsdag og sjekke igjen om det er passe storrelse da.

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett kort lite innlegg fra meg i kveld...

Måtte bare oppdatere siste nytt; Negativ test :(

Forventer TR i morgen eller senest mandag!! Æsj... Håper på neste pp da ;)

 

I kveld dropper vi MGP og setter på blueray Avatar på hjemmekinoen i stedetfor. Lerretet er på 120 tommer, så vi har vår egen lille kino i kjellerstuen!! Har ikke sett denne ennå, så gleder meg ;)

 

Ha en fortsatt strålende fin helg jenter :)

 

Klem fra en som nå skal nyte litt rødvin og bittelitt godteri til filmen i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er bare en kort tur innom på morgenen. Her har minstemann fått litt feber i løpet av natten, så vi bare tar det med ro i dag. Mannen har vært borte siden onsdag morgen, så nå gleder vi oss alle til han kommer hjem i kveld. Tror nok at EL var i løpet av helgen, så det er nok ikke store sjanser for at det er noe på gang uti juni her.Men, det gjør ingenting. Hadde jo vært moro med et vår/sommerbarn denne gangen, da alle mine er født før og etter juletider. Ja, jeg vet: Elendig planlegging:). Men, heldigvis så kan ikke alt planlegges så veldig nøye.

 

Så synd med neg. test, Meg og lille snuppis!! Men, alt håp er ikke ute enda, selv om jeg synes at det er din tur nå (for lenge siden!).

Så gla': Lykke til i helgen!!.

 

Husker ikke så mange flere innlegg her nå. Skulle vært mulig å lese hele tråden mens man svarer!!

Ha en fin dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen

 

I dag kom tante for fult. Hadde forventet at "hun" kom i dag siden temp. hadde falt i går morges. Fram til nå har vi ikke prøvd aktivt på klaff siden jeg fikk anbefalt av akupunktøren min å la kroppen få styrken seg etter MA'en. Nå derimot er "karantenetiden" over, og denne pp starter prøvinga aktivt opp igjen. Det blir litt skummelt og, for fallhøyden blir desto høyere når man virkelig prøver og det går pp etter pp uten klaff. Fingre (ikke ben, he he) krysses nå uansett at det vil gå bra ,-)

 

Jeg fortalte her inne tidligere at jeg var på jobbintervju. Nå er jeg blitt innkaldt til jobbintervju nr. med samme arbeidsgiver. Hmmm, lurer på om det er et godt eller dårlig tegn...............?

 

Tyskland gratuleres med seieren, og vi får slikke våre "sår" etter bare 29 poeng i går i Grand Prix.............

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Da er vi tilbake fra Dk, og alt gikk som det skulle. 3 egg som er med i kampen, og 1 av dem må da være gullegget *håpe*. Jeg fikk heldigvis ikke sånne forferdelige el-smerter denne gangen, og vi hadde en fin lørdag hvor vi bl.a. var og besøkte et akvarium. Sola skinte og vi bare koste oss. Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet de neste 2 ukene og krysse fingrene for at spira sitter :-)

 

Så koselig å ha deg tilbake som prøver Sanna :-) Håper det ikke tar lang tid før spira er i boks da *klem*

 

Er litt sliten ennå etter en hektisk helg med mye farting, så får komme sterkere tilbake en annen dag. Ha en fin søndag alle sammen:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. håpet er enda ikke ute "meg og lille snuppis", mange som ikke tester positivt før ikm.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, Så spennende med hele 3 egg sågla..:-)

Her venter man enda på mens...er det ikke typisk. Synes jeg har hatt den annenhvær dag siden keiseren var 4 måneder, men nå når jeg venter på den så dukker den ikke opp.

Håper alle har hatt en fin dag, nå skal vi kose oss resten av kvelden...

PS: jeg har prøvd å klippe keiseren...noe som ikke gikk bra....så nå går han rundt med 2 store hakk i håret bak....håper mannen kan ordne det når han våkner av middagsluren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Nå skjønner jeg virkelig ingenting her. Tok en el-test i dag fordi jeg har hatt litt el-smerter på morgenen. Den var positiv. Trodde ikke el ble forsinket når man tok el-sprøyta. Men, jeg hadde jo til sammen 6 egg, så kanskje det er et av de mindre som først nå begynner å modnes.

Har sendt mail til dk. Samme hva de sier blir det nok en runde i køya i kveld også. La inn noen aksjer i går for sikkerhets skyld, men kan jo ikke stoppe nå så lenge jeg får positiv el-test...Ellers våknet jeg i natt med veldig metallsmak i munnen. Skjønte ikke med en gang hva det var. Men, merkelig det også. Metallsmak er IKKE en bivirkning på noen av hormonene, og det er jo altfor tidlig som symptom...Skjønner ingenting...

 

Bomsa; Klippe små barn kan være en utfordring. Fikk mannen "fikset" på det når han våknet? Ellers er det jo typisk at tanta uteblir når du helst ser at hun kommer med en gang. Det kan ikke være at du er gravid alt da ;-)?

 

Ut i sola og jobbe litt i hagen. Må få noe annet å tenke på. Ha en strålende dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen inne på donor mente det var hcg i pregnyl som gjorde det (pos el-test), og det kan nok stemme. Sikkert derfor jeg har metallsmak i munnen også selv om det ikke står noe om det på bivirkninger. Legger for sikkerhets skyld inn noen aksjer i kveld vi ;-))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...