Gå til innhold

NY TRÅD - "OSS OVER 30"


så gla'

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

IKM blir tidligere, så måtte oppdatere lista litt :-)

 

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- goldie, samboer, 31 år, har en gutt på 4 år. Bor i en by i Sogn og Fjordane:-)IKM 22. AUGUST:-)

 

-DOLCE hmmm, usikker-1.mensdag 1okt- ca27.okt tror jeg....

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 4. november (etter dobbel pergokur)

- så gla': ikm ca. 12/13.nov. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 3 små engler -09, bor i Buskerud (3dje og siste doble pergokur) IKM 12 nov

- Dotten ikm ca 23. november (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- anki: 3SA og 2 MA, ikm 24.november, gutt 6 og gutt 9.

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin ca 1.mai 2010 (31 år, gift, jente-08)

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM termin ca 10. juli 2010. sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Mortine (fått gutten sin)

- Kassi: fikk jenta vår på termin

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Veit ikke heilt om eg trur på denne testen, den blei kjempe posetiv , det var ikke morgen urin men posetiv alikavel.

 

Men etter alt det tullet forrige mnd så er jeg veldig usikker, men det kan jo hende at jeg var gravid men at de gikk til grunne, men tenk om det er det samme nå?

 

Fikk mensen 10 okt , så kan jo ikke være så langt på vei, men etter Sa i feb så har syklusene mine vært mye kortere en 28 dager, så det kan jo hende jeg har EL rett etter mensen eller noe?

 

Anner ikke blir ikke klok jeg, men er spådd en jente neste år og at jeg ville bli gravid i nov/des, av 2 sty. så da anner jeg et lite håp :)

 

 

så gla` så bra da, at de fant to flotte eggposer, dette lover bra skal du se, krysser armer og bein for deg :)

 

Bumlebie så bra at alt så bra ut, du e kjempe heldig, kos deg masse med magen din. spennende å høre om det er en liten ballerinna eller en tøff gutt.

 

maddemor , uff jeg ha ikke ord for hva jeg føler, stakker deg, dette fortjente du virklig ikke, hadde gleda meg til å kanskje si at jeg skulle følge deg videre på gravid.

Var så glad på dine vegne. Sender deg en kjempe klem.

Håper det går bra med deg.

 

Anki ,skal nok se at den tanta kommer til å holde seg langt unna snart.

lykke til i neste pp.

 

 

Til alle dere andre ha en fin kveld og håper at dere får en fin helg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påsan og puddingen.♥.: prøver du å fortelle at du er gravid??

Wee!! Gratulerer! Hadde du mensen skikkelig etter siste positive test, eller kan det være du er lengre på vei? (har ikke fått med meg alle detaljene i de siste innleggene, beklager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er nok ikke lengre på vei, fikk neg. test en uke etter mensen sist, å vært på UL å da var det ikke noe der.

 

Så det er derfor jeg er litt usikker, men snkka med en spådame nå å hu sier at jeg er gravid, at det komme ren liten jente i juli, krysser fingre for dettte hehehe

 

så håper at jeg bare har litt kortere sykl. slik at jeg er gravid nå ca 4 uker, kanskje det var vinen og det som lott kroppen min slappe av.. veit ikke hvor lenge etter eggløs. man kan teste posetivt jeg,

 

jeg håper virklig dette stemmer slik at jeg ikke blir skuffet igjen, kjenner jeg trenger litt posetivt nå framover, vil så gjerne bli gravid snart, kjenne sparka osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper virkelig du er gravid nå og at det går bra. Er testen positiv så er den positiv, men jeg skjønner godt at du ikke klarer å slippe jubelen løs helt enda. Jeg kan juble litt for deg jeg :) En jente i juli hadde jo vært toppen av lykke da!!

 

Har du tatt en digital test?

 

Nå gjør jeg meg klar til en travel helg. Jobb i kveld og søndag, samt masse annet klemt inn i mellom. Gleder meg til mandag, da er det fri i 4 dager :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Påsan og puddingen; Hvordan går det med deg? Har du testet noe mer?

 

Ikke så mye nytt å melde herfra. Var hos gynekologen igjen i går og fikk hjelp til å sette el-sprøyta. Det var en enkel sak, og nå som jeg vet hvordan det skal gjøres, skal jeg nok greie å sette sprøyter selv etter hvert også.

MEN, jeg satser jo på at det blir med denne ene gangen:-) Satte sprøyta 930 i går, så da er det bare å hoppe i høyet i kveld ved 21 tiden. Grubler litt på hvordan vi skal forklare snuppa at vi tar tidlig kvelden. Hi, hi....og vi kommer jo garantert til å stå opp igjen etter endt akt. Snuppa skal ha ei venninne her, så jeg får plassere dem i kjellerstua sammen med masse snop en en god dvd eller noe sånt.

 

Håper det star bra til med alle. Ha ei fortsatt god helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok to tester i går, en billigtest og en digital,

to strekker på billige, å digitale sto det GRAVID

 

kan ikke tro det men håper virklig det stemmer, har blitt spådd av to

uavhenging av hverandre at jeg ville bli gravid nov/des , og at det kom en jente hihihi

men kommer det en gutt er jeg like glad altså,

bare nurket holder seg inni magen i 8 mnd, til å at det går bra denne gangen.

 

Så spennende tid du går i møte, skal krysse armer og bein for deg og alle de andre.

 

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det "påsan" :-) Og GRATULERE så masse med spire. Denne gangen klorer spira seg fast vet du. Kos deg med graviditeten.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp alle sammen =)

 

Det er så spennende å følge med dere alle sammen - ble utrolig lei meg på maddemor`s vegne - akkurat det samme skjedde med meg for noen måneder siden, fikk positiv test over flere dager og ropte ut her inne at jeg var gravid - ett par dager etter det igjen tok jeg en CB digital som viste negativ og TR kom 5 dager forsinket... - så tror det var en sånn "kjemisk" graviditet, eller at den bare såvidt hadde festet seg og at det ikke ble noe av... Lurte også på om jeg skulle ta kontakt med gyn for evt en tredje abort på gang - men gjorde det ikke... Skal ta det opp neste gang jeg skal dit. Du må bare gi deg litt tid til å sørge, ta en dag av gangen, en dag sitter spiren din - det er jeg helt sikker på!!!

 

Ellers er jeg i dag på syklusdag 17, hadde positiv EL-test på dag 13 og 14 med mest sannsynlig EL på dag 15 eller i går. Har lagt inn en del aksjer denne uken, senest torsdag kveld... Dette er tredje og siste doble pergokuren min - dersom det ikke klaffer nå tar jeg en pause til over jul og da nærmer det seg snart 2 år siden prøvingen og hvis noe ikke har skjedd innen mai 2010 blir det AIH eller IVF på oss. Håper jo ikke det går så lang tid da...

Har foreløpig ikke tid til å begynne å kjenne etter symptomer eller tenke så mye på dette ennå...og det er jo godt, for alle de andre pp`ene har jeg vært litt for opphengt i symptomer og kroppslige forandringer fra før EL og frem till IKM. Så det er jo positivt at jeg ikke "tenker" så mye denne pp`n da - har greid å slappe av litt mer og tenker som så at en dag blir det min tur også, det må man jo bare tro på - håp er jo viktig =)

 

Ellers var Lille snuppis så utrolig sliten og urolig i går kveld, gråt for ingenting og drømte mye etter at hun la seg. Hun fikk etterhvert lov til å ligge i senga vår for da roer hun seg og sover veldig godt...

 

I natt kl halv to våknet jeg av at lille snuppis spydde midt i senga og over meg som lå med ryggen til, æsj - så mye oppkast som kom, det veltet ut i to store kjappe omganger - da var det bare å få komt seg i dusjen begge to, og vaske håret, gud som det rant nedover håret mitt... æsj!!!!!! Måtte bare til pers med en gang da, sette på vaskemaskinen med sengetøy på 95 grader... Av med overdrassen og la på nytt sengetøy og hadde heldigivs en ekstra dyne og to puter... stakkars lille snuppis har holdt det gående med oppkast jevnlig nå i over 6 timer... uff - har så vondt av henne, stakkars liten =(

Får jo ikke i seg noe drikke - det kommer opp igjen med en gang!! Hun ser så blek og slapp ut atte =(

Synes hun er fantastisk flink til å kaste opp i toalettet eller bøtta som jeg har tatt frem, ingen flere uhell enn den første gangen hun kastet opp i senga i natt - hun er jo tross alt bare 3 år, flinke jenta mi... =)

 

Synes selv jeg er litt småkvalm og uggen - men jeg haaaater oppkast og brekker meg bare av lukta eller synet, huff =/ Så er nok bare veldig lettpåvirkelig - håper ihvertfall at jeg styrer unna, har ikke hatt noen form for omgangssyke siden 1996 - mannen min og datteren min fikk en sjau her i våres - mens jeg gikk fri - håper jeg går fri denne gangen også... I verste fall hvis jeg får dette - så gjør det ikke noe at jeg går ned ett par-tre kilo, hehe - så man får ta det positive i det, men ønsker jo selvsagt ikke henge over do og rope på "elgen", huff - ekkelt!!!

 

Nå sitter lille snuppis i sofaen med dyna og puten sin og ser på "askepott" på dvd - hun er sååååå fascinert nå ser jeg, hehe =)

Positivt at hun tar "smokken" sin nå da - betyr kanskje at hun ikke er kvalm mer =)

Så håper hun har kastet opp for siste gang denne runden...

 

Nei, får gå ned å sette på en ny vaskemaskin - tørketrommelen fra forrige runde er ferdig og står og piper - må prøve å gjøre litt nytte for meg da =)

 

Ha en ellers strålende fin dag og riktig god helg =)

 

Klem fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp til dere alle fra meg også:)

 

Er så gøy med masse aktivitet her inne da, gleder meg til hver gang jeg går inn på denne tråden:)

 

Men kjære kjære Maddemor da, hva er det jeg leser......ble jo så glad på dine vegne når jeg leste om positiv test, så kommer jeg hjem fra København og leser at det ikke er så positivt likevel, og ble utrolig masse lei meg:/ Hvordan går det med deg om dagen da??? Tenker på deg og sender selvsagt mange tusen trøste klemmer din vei. Håper du greier å ta det med ro noen dager og orker komme inn her og oppdatere oss etterhvert......*klem*

 

Så er det over til deg da min kjære så gla`: så fantastisk nyheter du kommer med da, på hvilken dag var du inne til UL og så de to store follikkel posene???? Jeg var inne på syklusdag 12 og da var den ene 19 mm:) Ser du har vært inne og tatt EL-sprøyte også, gikk det bra eller:)))))) Hvordan er formen din om dagen da, er så spent på dine vegne at jeg får nesten vondt i maven:) Måtte bare dette tantekreket holde seg borte i lang tid fremover for alle oss her inne.........*håper, håper* For guds skyld, hold meg oppdatert:)))))))))))))))))))

 

Men kan lese at du Dotten fikk besøk av det fa...ens tantekreket:/ Søren også......kanskje du kunne hatt litt nytte av å ta akupunktur??? har du prøvet dette før eller?? Min erfaring at jeg kom mer i "vater" på en måte, ikke så vondt rundt mens eller eggløsning, bedre opplevelser rundt disse to. Pluss at jeg fikk på en måte mer konsentrert eggløsning føler jeg:)

 

Uffda, Eva 76: så trist og lese om pusen deres:/ har selv katt og kan ikke forestille meg at noe kan skje den. Den bortskjemte min går ikke utenfor tomtegrensen, og er ingen ute katt (det har den valgt selv) Hun var en herreløs katt som bare flyttet inn til oss en sommer for litt over 6 år siden, og har bare blitt etterpå kan man trygt si:) Hun styrer den lille familien vår med bestemt pote:) Håper dere snart finner et nytt nydelig nøste og skjemme bort og elske:)

 

Så trist og lese om at dere har mistet ei jente på fire år Drømmer om 2010 bebis. Kan umulig sette meg inn i hvordan dere opplevet det, men bare si jeg føler med dere. Håper dere snart sitter der med en positiv test i hånden og har noe å se frem til.

 

Anki prøver igjen: et faens tantekrek som har kommet til der også leser jeg.....dumt:/ Håper du greier og finne eggløsning om ikke så lenge.

 

Også tussemor 5 da: som setter igang med nr. 3 og håper på tvillinger:) Skal si det høres frisk ut:))))) Ikke hyggelig det dere opplevet med barn med krupp og nesten respirasjons stans, skremmende opplevelse selv for oss helsepersonell som tar i mot slike dårlige unger!!!! Håper det går bedre med dere nå, og at den lille vokser den av seg:)

 

Også du da kjære påsan og puddingen: fått positiv test og greier forstår jeg:) Utrolig masse gratulerer med den:) Håper alt står bra til med deg og at formen er fin:) Kos deg med spiren:) *klem*

 

Min kjære -68mamma: har den store testefesten begynt eller??? Er bare så utrolig spent på deg, håper av hele mitt hjerte at du har fått positiv test denne helgen:))))))) Hold meg oppdatert........

 

Så fantastiske nyheter du kommer med kjære Bumblebie: hele 14 uker på vei og så fin nakkefold:)))) Hvordan er formen din om dagen da.....må du bare kose deg videre med voksende mave og holde oss oppdatert her inne:))))

 

Sist men ikke minst, og iaffall ikke glemt min kjære meg og lille snuppis: først og fremst hvordan går det med lille snuppis??? Er formen blitt bedre eller? Og leser du har fult klaff på eggløsnings testingen, kjempe bra:) Stå bare på og vips sitter du der med positiv test:))) Føler det bare på meg.........er din egen UVI over??? Fikk du tatt raskt knekken på den......

 

Også litt om meg selv da:) For det første har vi vært i København i noen dager. Hatt en fantastisk fin tur med flott vær og masse kos:) Fikk svidd av noen kroner også gitt:)))) Gikk inn i en butikk for å se på en Gucci veske. Burde ant ugler i mosen når det sto en vakt i døren med Armanidress og åpnet døren for alle som gikk ut og inn. Den vesken jeg synes var finest kostet den nette sum av 16 000 kroner!!!! Sa bare da at jeg må tenke litt på det........hehe:) Eller ble det litt Tax free handling......har ikke svidd av noen tester ennå. Har vel IKM neste onsdag så føler det er litt tidlig ennå. Mulig den første går mandag morgen......

 

Stor klem fra meg:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maddemor: Neeeeeiii!!! Så urettferdig. Håpte det skulle gå din veg no. Dessverre vet jeg så utrolig godt hva du går igjennom av tanker no. Er der selv hele tiden...! Skjønner du tar en liten pause fra bim. Det har jeg også gjort noen ganger. Men vi er her når du titter innom igjen. Trodde selv jeg hadde noe på gang no men tanta dukket opp 5 dager for sent. Leverte prøve på legekontoret som var negativ. Ble skikkelig skuffet. Men vi får bare prøve igjen... Så blir det kanskje vår tur til slutt... Trøsteklem sendes...!

 

No må jeg ta kvelden. Tenkte skrive litt til alle, men tror jeg har en gryende influensa i kroppen,så trenger litt kvile. Feber og veldig slapp. Vondt i alle deler av kroppen... Huff. Syte litt...!!! Men bare jeg er frisk til neste EL...hehe!!!!!!!!

 

Nattaklem til alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei kjære Tirilgirl! Høres ut som dere hadde en kos tur til Køben. At det går noen kroner på en sånn tur, hører vel med :-) Men det ble altså ikke Gucci veske på deg. Her synes jeg mannen burde tatt på seg spanderbuksene altså. He, he...Nei da. Jeg kunne aldri gått og brukt så mye på ei veske. Men, er gøy å vindusshoppe og kikke litt da. Hvordan er det med symptomer hos deg? IKM rett rundt hjørnet nå :-)

 

Jeg var på dag 9 da foliklene var 17.5. Forrige pp var de 20 på dag 12, men nå går jeg jo på dobbel pergo, så er vel derfor eggene ble fortere klare da :-) Det gikk kjempegreit å sette el-sprøyta. Fikk hjelp hos gynekologen. De sprøytespissene er jo så korte, at jeg tror nesten jeg skulle greid å sette den selv. Men, håper jo det ikke blir nødvendig med flere. Vi fikk lagt inn noen aksjer i går kveld. Nøyaktig 36 timer etter at sprøyta ble satt :-) Også skal vi legge inn noen på morgenen nå bare sambo begynner å våkne. Denne gangen skal det klaffe :-D

 

Formen er fin den. Har ikke hatt noen el-smerter denne gangen, og det forundrer meg litt. Bruker jo å ha mye av det til vanlig. Men, nå håper jeg at gullegget har sluppet tak, og at min kjæres soldater har utkjempet slaget og utropet en vinner. Eller to! Hi, hi..

 

Ellers må jeg bare fortelle hvor flinke både sambo og jeg har vært med kostholdet siste 12 dagene. Begynte da på lavkarbo, og vi har tatt av 3-4 kg begge to :-D Skeiet ut litt i helgen, men det tror jeg går bra. I går spiste vi appelsinmarinert moskusand fra eget oppdrett. Ikke noe karbo i anda, men i tilbehøret :-o Det var utrolig deilig. Men, overrasket over hvor lite kjøtt det var på den anda. Godt vi ikke hadde invitert til stort selskap. Til og med snuppa spiste og syntes det var godt. Hun var veldig skeptisk til å smake. Det var jo en av endene hennes. Men, hun har hele tiden vært klar over at noen av dem vil bli mat. Vi har ikke plass til å ha så mange, så sånn må det bare bli. Noen blir solgt og andre blir mat.

 

Ja, ja. Da ble det mye om meg og mitt likevel i dag da....Ønsker dere alle en strålende søndag!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag alle sammen! Ny uke - nye muligheter.

 

I dag skal jeg inn på sykhuset og fjerne det som en gang var en føflekk. Jeg gruer meg. Såret er ganske stort (1x2 cm), så ser for meg at det blir litt av et arr. De må jo ta en del av det friske vevet rundt også. Bare det ikke er kommet til noe ondartet der så.

 

Ellers må jeg bare fortelle hva slags galskap man kan finne på i disse forplantningsdager. Vet jo at el-sprøyta er full av hcg, så i går måtte jeg bare sjekke om det ble positiv g-test. Og det ble det. Litt rart å se....positiv test, men ikke gravid...Ja, ja..Nå er det bare å håpe at den blir positiv om en 10-11 dager også. Da skal pregnyl i hvert fall være ute av kroppen. Ellers merker jeg at kroppen er blitt tilført hcg ja. Trøtt og fysen. Har blitt stuptrøtt ved 21 tiden hver kveld, og har ikke greid å holde meg våken. Gjerne liggi og småsovet litt på sofaen fra tidlig kveld. På lørdag gjorde vi "jobben", også sovnet jeg momentant. SKikkelig romantisk. He,he...

 

Hvordan går det med dere jenter som er rundt ikm nå? 68mamma og Tirilgirl. Husker ikke om det var fler jeg....

 

Maddemor; Håper det går bedre med deg, og at dere snart er klare for ny prøving. *klemme*

 

Ha en fin dag alle sammen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp til alle sammen:)

 

Her hvor jeg bor våknet vi opp til helt hvit bakke i dag, den første snøen har lagt seg:/ Men nå er det mere regn i luften enn snø, så er vi heldige regner det bort igjen:) Den som likte snøen minst her i huset, er den veldig bortskjemte kattepusen min. Hun ble helt stiv i kroppen når hun kom på utsiden av døren, og ville helst inn med en gang:) Har ikke hatt hjerte til og fortelle henne at det kommer til å bli slik i mange mnd. fremover......hehe:)

 

Ellers har vel jeg IKM i morgen eller på onsdag, iallfall sånn etter planen. Synes det er vanskelig å si hva som skjer i kroppen. Som så gla`, meg og lille snuppis og -68mamma har sagt før meg mange ganger, er det bare hormon symptomer eller er det virkelig symptomer????? Har ikke testet ennå, og har tenkt og prøve og holde meg en stund til:)

 

Det jeg synes er veldig merkelig er at siden torsdag har jeg nesten hatt slike ligament smerter når jeg har snudd meg i sengen. Og det har jeg ikke hatt før.........men så kommer tanken på evt. ex-u eller cyster selvsagt.........så jo ingen cyster på sist UL men lurer på om det kan komme etterhver pga pergoen???? Men smerten er jo ikke der hele tiden, kommer og går. Og mest når jeg snur meg i sengen..........kjenner jeg snart blir litt gal av denne kampen jeg:))))))

 

I dag har jeg fri, håper lysten kommer over meg i dag og kommer meg på en slags trening. Har lyst til og komme i gang med spinning igjen:)

 

Hvordan står det til med dere alle der ute i denne store verden:)) Glad jeg har dere........klem fra meg:)

 

Det jeg synes er veldig merkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!! :)

Her snør det jammen meg også. Ikke noe som har lagt seg enda heldigvis, og det ser ut som det er en god blanding av regn og snø enda. Kjenner at jeg ikke er helt klar for vinteren enda..

 

Tirilgirl da, så spennende! Ha du en god følelse? Enormt imponert over at du ikke har testet, enda IKM er i morgen eller onsdag. Tar hatten av for deg. Krysser fingrene for at kreket holder seg langt unna og at du en av dagene sitter på do med en positiv test og et sjokktilblandet glis.

 

Snuppa er i barnehagen, de skulle ta bussen ned til togstasjonen og spise lunsj og se på tog. Jeg skulle vært på lunsj hos ei venninne i dag, hadde gledet meg til å få snuse litt på babyen hennes. Hehe. Men så var de andre ungene hennes syke og hjemme fra skole og barnehage, så vi måtte utsette. Så da sitter jeg her med hele dagen foran meg, helt uten planer. Har ryddet litt, støvsugd og lagt sammen klær...lurer på om jeg skal sette på en maskin med vask og krype under dyna med ei bok og en kopp te. Er skikkelig innevær ute.

 

Så gla' WOW så flinke dere er med kosten!!! Jeg er ikke så flink jeg, det varer bare noen timer og så har jeg plutselig stappet i meg en kokesjokolade eller altfor mange mandler. Huff:)

 

Jaja, får svinge meg rundt her. Bruke denne dagen godt!

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå - Tirilgirl, nå er jeg imponert over at du ikke har testet ennå!!!! Jeg har tre vanlig CB tester liggende og en CB digital med ukeindikator som ligger i skuffen og "skriker" etter meg - men er bare på dag 19 i dag, 1-1,5 uke igjen til IKM og dagene går såååå sakte, hehe =)

Jeg har virkelig troen på deg denne pp`n altså - nå fikk jeg en god følelse... Husker du jeg skrev på tråden inne på "oss slitere" at jeg tror nestemann ut til å bli gravid er "Tirilgirl" - åh, som jeg heier på deg nå...

 

Så glad: Hvordan går det med deg? Vi ligger så likt i løypa denne gangen - så krysser fingrene for oss nå altså, håper vi entrer 1 tri rett etter Trirlgirl nå =)

 

Maddemor: Hvordan går det med deg?? Har tenkt så mye på deg, håper du har kommet deg over det verste sjokket og at du har greid å få det bittelitt på avstand. Ta den tiden du trenger, en dag av gangen, og så kommer du sterkere tilbake noe senere. Ville bare gi deg en trøsteklem.

 

Ellers er jeg i dag på syklusdag 19, kjenner det murrer litt i magen, men ikke noe mer enn det... Synes dagene frem til IKM er såååå lange, og det er over 1 uke til jeg har IKM, torsdag den 12.11 =)

Hadde vært moro å blitt gravid denne pp`n da - da hadde jeg fått termin på bursdagen til mannen min, DET hadde vært flott bursdagsgave det, hehe =)

 

Har ellers i dag hatt fri (mannen min også) og vi dro innover til Sandvika storsenter og kikket litt, dro også innom IKEA slependen og kjøpte med meg noe småtteri, spiste litt og koste oss alene bare vi to mens lille snuppis fikk noen få timer i barnehagen i dag. Ville ikke la henne ha full dag siden hun hadde omgangssyken natt til lørdag... Hun var jo i kjempefin form i går, frisk og fin igjen - og hun gledet seg til å gå i barnehagen i ett par-tre timer, hentet en kjempefornøyd lille snuppis tidlig i dag =)

 

Stoooor varm klem til alle sammen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Tuuuuuuusen takk for all støtte og varme klemmer her inne!!!!!!!!!! Dere er bare fantastiske å ha i gode og onde dager!!!

Det er ingen tvil om at det var en SA jeg hadde. Hadde 5 positive tester som ble sterkere og sterkere og deretter svakere de dagen blødningene startet, 2 dager etter IKM, 4 dager etter positiv test. På fredag kom det bare masse klumper ut av meg og det samme på lørdag. Lite blødninger egentlig, men stort sett blodklumper og de kom sammen med skikkelige magekramper. Jeg ringte sykehuset på fredag og fikk dessverre ikke snakket med min gyn for han har ferie til i morgen. Men hun var helt enig i at jeg burde få det registrert i journalen min og ga beskjed til vakthavende den dagen og beskjed om at min gyn ringer meg når han er tilbake i morgen. Får se om han får tid og husker det i morgen nå da.... Hun var lei seg på mine vegne med tanke på at dette ble 3. tapet for oss i år siden påsken....

I dag ringte jeg fastlegen min for å snakke med henne om SA og hun forsto godt at jeg ikke har det noe greit nå og at jeg ønsker noen svar på hva f.... som skjer..... Hun registrerte SA i journalen min i alle fall og jeg fikk snakket litt om at jeg selv tror at det er den delte livmoren min som kan være årsaken og vi ble enige om at dersom min gyn fortsatt ikke vil ta tak i å sjekke ut om den faktisk er delt eller ikke, så skal jeg bare ringe fastlegen igjen og så skal hun prøve å hjelpe meg å pushe på sykehuset igjen for nå er det nok nedturer for meg mente hun. Hun mente også at jeg bør få ekstra oppfølging neste gang nå. Hun er i alle fall en veldig forståelsesfull lege som gjør det hun kan for meg:)

 

Ellers har det vært en tøff helg må jeg si... Jeg reiste jo med lillegutt hjem til mine foreldre (80 mil unna) med fly på onsdag for å feire pappas 60-årsdag på lørdag. Torsdag begynte blødningene og jeg sa ingenting til mamma og pappa. Men på fredag morgen rant det over for meg da jeg hadde et lite øyeblikk for meg selv på kjøkkenet, mamma kom inn og da knakk jeg sammen og strigråt og fortalte at jeg holdt på med en spontanabort og følte at dette rett og slett ikke var rettferdig.... mamma gråt hun også og jeg ba henne instendig om å ikke fortelle noe til pappa siden dette skulle være en hyggelig helg for han. Tror ikke hun har sagt noe, men mulig hun fortalte han det i kveld....

Det var så vondt å ikke ha sambo hos meg og i tillegg prøve å holde maska... Men men, det gikk nå på et vis.

 

Vi skal nok komme i gang med prøvingen igjen tenker jeg. Tror ikke vi kommer til å vente heller. Nå er jeg bare glad for at kroppen ordnet opp i dette selv og at jeg slapp operasjon igjen. Men jeg er også utrolig lei meg for at jeg aldri skal klare å gjennomføre et svangerskap, slik det føles nå. Jeg er sikkert mer positiv nå EL er på gang igjen, kjenner jeg meg selv rett:)

Oppdaterte litt på lista vår da. Vet jo ikke helt når IKM blir, for det avhenger jo av hvor fort jeg er i syklus igjen....

 

Får ikke tid til å skrive til dere alle nå og jeg kommer vel sterkere tilbake når det lakker og lir....

 

Stor klem fra maddemor

 

 

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- goldie, samboer, 31 år, har en gutt på 4 år. Bor i en by i Sogn og Fjordane:-)IKM 22. AUGUST:-)

 

-DOLCE hmmm, usikker-1.mensdag 1okt- ca27.okt tror jeg....

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 4. november (etter dobbel pergokur)

- så gla': ikm ca. 12/13.nov. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Ves

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.11.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

tfold)

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 3 små engler -09, bor i Buskerud (3dje og siste doble pergokur) IKM 12 nov

- Dotten ikm ca 23. november (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- anki: 3SA og 2 MA, ikm 24.november, gutt 6 og gutt 9.

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin ca 1.mai 2010 (31 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Mortine (fått gutten sin)

- Kassi: fikk jenta vår på termin

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu Ladies:)

 

Tanta kom forrige mandag, har begynnt med monitoren og er på dag 9 og level 2 allerede.... Ble jo gravid på første forsøk m monitoren sist,så dette blir spennende! Er ikke helt sikker på om vi går for denne mnd da jeg skal feire stordag på ikm dagen, men d hadde jo vært tidenes 40-års gave:)

 

Sorry, ikke tid til å komentere, jobben kaller:)

 

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- goldie, samboer, 31 år, har en gutt på 4 år. Bor i en by i Sogn og Fjordane:-)IKM 22. AUGUST:-)

 

 

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 4. november (etter dobbel pergokur)

- så gla': ikm ca. 12/13.nov. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Ves

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.11.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

tfold)

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 3 små engler -09, bor i Buskerud (3dje og siste doble pergokur) IKM 12 nov

-DOLCE ikm 21.nov (39 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo)

- Dotten ikm ca 23. november (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- anki: 3SA og 2 MA, ikm 24.november, gutt 6 og gutt 9.

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin ca 1.mai 2010 (31 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Mortine (fått gutten sin)

- Kassi: fikk jenta vår på termin

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter! Ikke så mye aktivitet her inne om dagen. Hva driver dere med ? ;-) Jeg går bare og venter på at dagen for ikm skal komme. Har skrudd opp forventningene rimelig bra denne pp kjenner jeg. Ingen symptomer foruten at jeg er trøtt og tisser ofte. Men, crinonen kan gi denne "graviditetstrøttheten", også drikker jeg mye vann, så sikkert derfor jeg flyr på do i eninga. Et event befruktet egg vil jo ikke ha hatt tid til å feste seg en gang, så dumt å tro noe annet. Men, til uka begynner testefesten. Garantert! Hi,hi, har jo testet 3 ganger allerede denne uka, men det er for å følge med om pregnylen er på vei ut. Og, det er den. For i dag var den veldig negativ. Jeg kunne kanskje greid å stirre frem en svak svak strek om jeg ville, men det ville jeg ikke :-) Da vet jeg i hvert fall at om det skulle bli positiv test uti neste uke, er det ikke pregnylen sin skyld.

 

Hvordan er det med deg "Meg og lille.." - er det noen symptomer å melde?

 

Tirilgirl; Har du testet? IKM i dag jo! Teste, teste, teste :-)

 

D&G; Har monitoren gått opp til max og har dere lagt inn aksjer for denne pp? Det ville jo vært en fantastisk 40-års gave :-) Skal du ha stor fest?

 

Ellers håper jeg det står bra til med alle sammen. Her i vestfold er det skikkelig høstvær ute. Regner, blåser og er bekkmørkt. Blir nok innedag med studier i dag...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

Tenkte bare jeg ville fortelle at jeg får utredning nå:)

3 kjappe i år mente gyn var alt for tøft og nå begynte også han å lure på om det er en spes årsak til dette. Han ville først ha oss inn til kromosomtest, men da han kom på at vi har en friks gutt fra før så var ikke det nødvendig likevel. Han spurte om det var sambo som var årsaken til alle mine graviditeter og at det ikke var noen andre inn i bildet også. Jeg måtte bare le og si at der er jeg helt sikker på at det er samme far i alle svangerskap. Han lo han også og sa at det var ikke det at han mistenkte meg for noe som helst, men det hendte seg jo at noen hadde uhell, tabber eller lign:)

Men han ville uansett ha meg inn så snart som mulig, så jeg fikk første ledige time 23.11.:)

Da skal vi se nærmere på om de KAN være skilleveggen i livmora eller om de er andre årsaker, så da blir det sikkert litt blodprøver på meg den dagen.

Så nå er jeg bare så glad for at jeg endelig får hjelp til å prøve å finne ut av dette og så gjenstår det å se om vi blir noe klokere da:)

 

Så gla; krysser fingrene for deg nå! Kan jo bli noe dette!

 

Tiril; har du testet ennå?

 

68-mamma; hvordan går det med deg? lenge siden jeg har hørt fra deg nå...

 

Meg og lille snuppis; leste i en tråd at du følte deg så gravid; har du blitt noe klokere eller?

 

ck-76; er formen fin?

 

Bumblebie; leste et sted at du hadde vært på UL og alt var fint! Supert å høre!

 

Til alle dere andre; håper dere også har det bra!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere søte damer ! :-)

 

Her kom det to streker på en tissestav idag - to dager over IKM (på IKM testet jeg negativ på en sensitiv billigstrimmel)

 

Nå er jeg bare kjempe-engstelig for influensa, vaksine, den STOOORE risikoen for abort i min alder (50% de første 12 ukene...ikke lystige tall akkurat) og helt ute av meg selv egentlig.

 

Antar jeg skal begynne å blø hvert øyeblikk, det skal så utrolig mye til før dette klaffer - så jeg tør ikke ta noen gleder på forskudd.

Har gått med mini-bind siden IKM, og det tør jeg ikke slutte med nå, redd for å "jinx`e" dette....

 

Ingen symptomer - puppene sluttet å være ømme litt før IKM, ingen mensmurring å snakke om heller.

Uff, dette er kjempeskummelt.

 

Skal kjøpe meg en digital test til slutten av uken - tør ikke tro på noe som helst nå, kjenner jeg.

Dette er jo bare vår 2. pp - og det er jo utrolig i min alder.

Også denne pp som vi "glapp av" akkurat på EL-dagen - he he.

 

Ja, ja - HVIS jeg kommer så langt så skal jeg bestille meg en UL om 2 uker - så får vi se om det er liv laga der inne.

Kan man se noe når man er 6+1 tro ? Hjertet og slikt ?

 

Kjempespent på deg Tirilgirl - hadde føltes bra hvis vi kunne holdt hånda nå i denne litt for spennende tiden :-)

Krysser alt jeg har for at spiren er på plass hos deg også nå !

*håpe håpe håpe*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare kjapt innom før jeg skal til jordmor. Måtte bare kommentere en ting:

 

Gratulerer -68mamma!!!!!! Positiv test!! Så GØY! Skjønner godt at du er engstelig, men du skal se det går bra.

Måtte flire litt da jeg leste at du ikke turde å slutte med bind i frykt for å "jinx'e" det...hehe...jeg var AKKURAT lik. Så rare tanker man får :) :)

 

Da må jeg løpe!!

 

Ps: håper du sitter med positiv test du også Tirilgirl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...