Gå til innhold

NY TRÅD - "OSS OVER 30"


så gla'

Anbefalte innlegg

Jeg kastet meg rundt etter at jeg hadde lest det siste innlegget ditt Maddemor og ringte labratoriet direkte og fikk komme direkte dit og ta prøven, da skulle de kunne gi meg svar i ettermiddag allerede.

Så nå har jeg allerede vært og tatt blodprøven.

De var kjempesøte på labratoriet, lit meg komme inn først og sa jeg skulle slippe å vente lenger enn høyst nødvendig på svar.

Så da håper jeg hormonene har sunket såpass drastisk at legen min vil innvilge meg en avslutning på svangerskapet denne uken.

Jeg er idag 7+1.

På ultralyden var det selve fosterposen som var bittelille 7 mm - ikke det inni.

Det var faktisk ikke mulig å se noe inni i det hele tatt - det var helt tomt tilsynelatende.

Det var derfor hun tenkte at jeg mulignes kunne være bare 4-5 uker på vei (men det er jo umulig, jeg hadde jo tatt alle de testene som viste stigning i tre uker allerede)

Jeg er litt skeptisk til de abortpillene, synes jeg stadig hører om kvinner som ender opp med langvarige blødninger og komplikasjoner og som likevel ender opp med å måtte inn til utskrapning etter å ha tatt dem, men hvis det bare er et bittelite rusk inni der, så skjønner jeg jo at det er marginalt å skrape ut også..

 

Vi får se - håper iallefall jeg har et klart svar når jeg ringer til legen min imorgen.

 

Tusen takk for at du gidder å høre på alle mine tanker :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen jenter =)

 

En liten oppdatering fra meg som ikke er så aktiv selv her inne lenger, men leser alle innlegg (som Tirilgirl sier, hehe!)

 

Har svart deg tidligere i en annen tråd også jeg -68mamma, dette er helt forferdelig, og ulidelig å gå sånn og vente. Jeg håper prosessen starter raskt nå og at du kan få komme deg videre og prøve igjen når du føler deg klar for det...

 

En oppdatering fra meg da;

Først var jeg en tur hos legen igjen på fredag for å få svar på blodprøvene jeg tok mandag for 1 uke siden - føler meg fortsatt uopplagt, trøtt og slapp, blir fort sliten. Alle blodprøvene var helt fine, bortsett fra glucose, fastende var den på 6,8, så må inn til en sukkerbelastning på onsdag...

 

Har hatt sukker flere ganger før både i urin og blod uten at det har vært noe galt for det, tok en sukkerbelastning for bare 1 år siden også og ett par ganger før det også - den var litt høyere enn normalt da, men innenfor grensene til å ha diabetes, altså under 7, mener å huske at det ble sagt at jeg hadde intoleranse eller noe slikt? Uansett fikk jeg beskjed om å være litt forsiktig med inntak av sukker, kaker, godteri, brus osv. Fikk også beskjed om å begynne å trene, begynte da med litt løpeturer - men det ble lagt på hylla da vi bestemte oss for å prøve på barn nr 2. Er ikke overvektig, men ligger ca 5 kilo over idealvekten min som er 55 kg, veier altså ca 60 kg, høyden er 160, så BMI ligger innenfor normalen.

 

Uansett, det kan det jo være at jeg har hatt litt høyt blodsukker de siste ukene og at det er derfor jeg har vært så slapp og trøtt, svimmel og litt dårlig hukommelse o.l. Håper bare det er forbigående og at det retter seg... Dette kom jo i forbindelse med en uvi og litt feber...

Tenker jo litt på at høyt blodsukker kan ha innvirkning på graviditetshormonet og jeg har tidligere spurt om Metformin i forbindelse med at jeg begynte på Pergo - men nyrelegen min ville ikke gi meg dette (har kronisk nyresvikt for de som ikke vet det, eller rettere sagt cystenyre/cystelever), men nyrefunksjonen min er jo helt fin og det er ikke sikkert at jeg får problemer med nyrene før jeg er godt oppe i 50-60 årene, er jeg heldig kanskje enda senere... Må bare passe meg for uvi (urinveisinfeksjoner) og infeksjoner generelt. Kan liksom ikke la være å tenke på at det kan ha noe å si for babylagingen... Er vel ingen av dere damer som har borti noe lignende eller har erfaring selv?

Håper det bare er forbigående og at det retter seg fort...

Litt spent på prøvene til onsdag - har time om morgenen, kl halv ni eller deromkring... Ble ihvertfall sykmeldt ut denne uken også!!!

 

Ellers har jeg feiret bursdagen min på lørdag som var (har ikke bursdag før til torsdag 26.11, men feiret den litt på forskudd da mannen min og jeg har langhelg neste helg, den vil vi gjerne ha for oss selv!)

Familien min fra Oslo kom, det var kjempekoselig!! Mamma, pappa og lillebror, samt min gamle farmor (86 år, klar i toppen og sprek som bare det) - ufattelig koselig!! Jentungen på 3 år storkoste seg, hun stjeler jo alltid oppmerksomheten og det var såååå stas at "oldemor" kom på besøk - tror "oldemor" lever på dette besøket ganske så lenge nå også, hehe - var virkelig koselig!!! Fikk vist frem den nyoppussede kjellerstua, vist litt film (har lerret og prosjektor på 100 tommer) - hjemmekinoen fungerte utmerket, de syntes det var fint og spennende!! Lørdag kveld etter at gjestene hadde gått og jentungen var lagt - fant vi frem den gamle babycallingen - slo på den, lukket døra til kjellerstua og så på film (Taken m/Liam Neeson), en enkel, ikke særlig realistisk - men spennende film!!! Koste oss masse!!! Til tross for høy og mye lyd - sov jentungen godt gjennom hele kvelden/natten - det var deilig å kunne se en hel film uten å bli forstyrret, hehe =)

 

Dagen i går gikk med på å rydde litt mer i huset - har kastet masse "drit" som ikke har vært noe å samle på, har kjørt vekk to fulle biler + en stapp full henger, så nå begynner det å komme seg virkelig bra i huset vårt. Har bodd her i halvannet år nå og har pusset opp ett og ett rom, så nå var det godt å bli kvitt gammelt "træl", hehe - å komme skikkelig i orden, for det tar jammen lang tid når man har små barn, (hint, hint til maddemor) - ting tar TID(!!!!!!!), men åh, så deilig når man endelig begynner å komme litt i orden =)

 

Ellers er jeg på syklusdag 11(!!!!!), litt overrasket over at jeg var kommet så langt i syklusen, måtte sjekke kalenderen nå altså - dvs at jeg har EL en eller annen gang i slutten av denne uken da... inn på babyverden for å sjekke når jeg har EL.... jepp, der ser det ut til at jeg har EL på bursdagen min (den 26), så det hadde jo vært tidenes flotteste bursdagsgave til meg selv å bli befruktet denne dagen(!!!), krysser fingrene nå altså, men blir det ikke noe, så blir det ikke noe - hadde jo egentlig tenkt å vente med prøvingen til etter jul, men greier ikke å legge det heeeeelt på hylla enda... Da blir IKM rundt 10 des, altså på bursdagen til mamma!!! Er i pergofri måned nå, og kommer ikke til å starte med dette igjen før over jul, tror kroppen min trenger en liten pause for alle hormonene, håper bare at jeg ikke har konstant forhøyet blodsukker nå da - men at det bare var forbigående og at dette ikke ødelegger sjansene våre for babylagingen...

 

Dette ble også mye meg og mitt - men jeg følger med dere jenter og tenker på dere!!! Så selv om jeg ikke skriver så ofte, så går jeg faktisk ikke glipp av ett eneste innlegg på denne tråden, hehe =)

 

Ha en fortsatt strålende fin dag jenter =)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...