Gå til innhold

NY TRÅD - "OSS OVER 30"


så gla'

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Nytter visst ikke å bare droppe innom av og til her... tråden er jo snart flere kilometer lang;) Gir opp å kommentere hver enkelt av dere. Sorry!

 

Tiril: jeg håper virkelig at du finner Pregnylen din i morgen. Er det sprøyte som du setter selv? Åå, som jeg ønsker for deg at du får en spire til jul!! Krysser alt jeg har for det!

 

Meg og lille snuppis: jeg håper dere slipper å måtte gi opp babylagingen. Jeg skjønner jo mannen din da, men når babydrømmen er så sterk er det ikke bare å gi opp heller. Klart dere er takknemlige for den herlige tulla dere har, men det stopper dere ikke fra å lengte etter en (eller tre) til. Har du fått noe svar på hvorfor du ikke klarer å fullføre svangerskapene? Det virker jo ikke som det er det å bli befruktet som er det største problemet.

 

Å, jeg kjenner jeg blir opprørt inni meg når jeg tenker på dere herlige samer som ønsker så sterkt men ingenting skjer. Det er så urettferdig! :( Altfor mange ungrips som bare glemmer kondomen en kveld og vips så sitter de i "uløkka"og velger bort barnet. Jeg blir dårlig... :(

 

Maddemor: for en deilig helg!!! Jeg kunne gitt mye for å oppleve det samme ja. En helg på hotell, middag, venner og SPA...for en drøm! :)

 

-68mamma: herlig å høre at det går bra med deg. Snart tidlig UL nå?

 

Med meg går det bra. Er stiv og støl i dag etter en time med Flyt&Pilates i går. Jeg gikk skuffet hjem fra Sats, syntes ikke det var trening i det hele tatt, men i dag kan jeg knapt bevege meg uten smertestønn...hehe:) Tydeligvis litt for lenge siden jeg rørte skikkelig på flesket.

 

Har hatt sukker i urinen i flere uker nå, så torsdag drar jeg innom legekontoret og får gjort en glukosebelastning. Ender nok opp med diagnosen svangerskapsdiabetes slik som sist, så i dag har jeg fortært en pose smågodt for siste gang dette svangerskapet.

 

Julegavene er i boks, mangler bare et par som kommer med posten etterhvert, ellers er alt pakket og klart. Og julekortene er ferdig skrevet og frankert og venter bare på desember skal dukke opp i kalender slik at de kan sendes rundtom. En deilig følelse å være ferdig, slippe å stresse rundt på fulle kjøpesentre i slutten av desember. Da skal vi bare kose oss med julemusikk og pepperkakebaking:)

 

Torsdag er jeg 17 fullgåtte uker, og da er det bare 2 uker til ordinær UL. Teller ned nå:)

 

Vel, får komme meg i seng. Er en dag i morgen også. Ønsker dere alle en god natt!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TIRILGIRL! Har dårlig tid på morgenen. Men, om du kan være i Holmestrand 1145 eller etter det, har jeg PREGNYL. Sender deg nr mitt på pm. Jeg jobber til 1130

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp:)

 

Er det ikke noe som sier at det ordner seg for snille jenter.....hehe:) Det første apoteket jeg dro til hadde ikke Pregnyl, men de ringte litt rundt og fant et apotek som hadde. Så da bare reiste jeg dit og fikk hentet det:)

 

Så nå er Pregnyl sprøyten satt, og det blir kos både i kveld og i morgen håper jeg:))) Så da vet dere hva jeg skal servere min mann til middag:)

 

Men tusen tusen hjertelig takk kjære så gla`som hadde blitt min reddende engel om jeg ikke hadde fått tak i god sakene her i byen:)

 

Stor varm klem fra meg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare dele dette med dere altså jenter:)

 

Det som bare er så urkomisk er at i dag skal vi jo legge inn skikkelige aksjer siden jeg tok Pregnyl sprøyten før i dag. Og i morgen tidlig og kvelden med......

 

........da greier jeg å snu meg litt raskt i sted og sitter her nå med en kink nederst i ryggen på venstre side!!!!!!!!!!!! Er det mulig sier jeg bare, så ser for meg at jeg må ligge på siden etterpå, og min kjære må bare krype inn der han kan:))) Se for dere det bilde da......hehe

 

Og ikke skal jeg jo ta Ibux eller........

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann....

Ja nå har jeg brukt 2 dager på å lese tråden..:-)

Har vært mye spennende lesing og gratulere til alle nye spirer..:-)

Farsken Sågla. var sikker på at nå var det din tur...men nå er jeg heeeeelt sikker på at det blir neste pp...:-)

Jeg tittet egentlig bare innom for å se om det var noe planer om juletreff...:-) Har hatt det så gøy på treff sammen med dere at jeg hiver meg gladelig med hvis jeg får lov...:-) Og selvfølgelig hvis det blir treff.

Skal ned til D&G i morra og gjøre ferdig kaka, har ikke blitt heeelt slik vi planla, men jeg håper det blir bra nok.....

Har kjempelyst å delta på kurs i kakepynting, men jeg finner liksom ikke tid..:-)

Hyl ut hvis det blir treff da...og om jeg får være med...kan hende jeg får pappalille med, hvis hun ikke må jobbe da....jeg starter ikke på jobb igjen før 4.januar..:-)

a en fortreffelig natt mine damer så håper jeg vi sees før jul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle glade damer!

Jeg har igrunnen snik lest litt her inne de siste mnd, men ikke deltatt aktivt. Dere er en fantastisk gjeng og jeg håper jeg kan henge her litt hos dere.

Jeg har hengt en del inne på 35+ prøvesiden i perioder, kanskje har jeg "møtt" noen av dere der før..

 

Jeg 41, har 3 barn på 15,12 og 2. Hadde en SA før minsten kom, og siden vi bestemte oss i mai for å prøve på enda en attpåklatt, har jeg vært gravid 2 ganger med påfølgende MA uke 10 i juli og SA uke 6 for 3 dager siden.

MA'en var en tøff kneik, men denne gangen var jeg forberedt. Med svake G-tester dag 15 og 18, samt sviktende temperaturer siste dagene var det ikke uventet, dog håpe kan man jo alltids.

Har tempet ganske regelmessig i flere år, og synes dette gir med god oversikt og svært god innsikt i egen syklus. Har masse erfaring der om noen er interessert...ü

 

Jeg er nå veldig i tvil om dette er uflaks eller om det er noe jeg kan gjøre for holde på spirene. Jeg ser jo at mange får det til selv om alderen ikke er på deres side, men jeg lurer på hvor lenge man skal fortsette å prøve.. Jeg blir jo gravid, men det hjelper jo lite når den vesle spira ikke trives. At det skal være så vanskelig...

 

Lykke til alle dere som venter på å teste i nærmeste fremtid!

Kos dere masse dere som nærmer dere EL...

og for oss andre som nettopp har innsett at det ikke var den siste PP likevel, husk god rødvin, selvpleie og å unne seg noe riktig godt er bra for neste ukes innsats..

 

 

lykkeønskninger fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jo jevngamle vi :-)

Jeg har to fra før og vi prøver nå på tredjemann.

Det er ikke mer enn 3 år siden jeg sist var gravid - men statistikken er jo skummel for oss som har bikket 40 - jeg leste at det er hele 50% sjanse for abort de første tre månedene...

 

Jeg fikk pergo av min lege for å få igang syklusen etter p-pilleslutt, og etter 2 runder med dobbel dose av disse er jeg nå 6+4.

Eller skal være - jeg skal på UL imorgen og se om det er noe liv der inne eller ei.

Har opplevd en MA for noen år siden, før vi fikk våre to barn - så jeg er innmari redd for det igjen.

Særlig siden jeg ikke har noen gravidtetstegn overhodet.

 

Jeg tror nok ikke problemet ligger i å bli gravide, men siden eggene våre begynner å gå ut på dato så er det vel de første ukene som er spesielt skjøre.

 

Ønsker deg lykke til med videre prøving og kos deg masse mens du venter på at spiren skal sitte :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

Først og fremst; velkommen litenspire:) Så leit å høre at du måtte opppleve MA og SA! Vet dessverre så alt for godt hvor vondt er er å oppleve det.... Har selv mistet 3 gagner siden april med EXU 6 uker på vei,MA 8+4 og SA 4+2.

Håper spiren med stor S snart sitter hos deg og bestemmer seg for å bli en frisk og fin baby:)

 

68 mamma; er veldig spent på hvordan det går på UL med deg! DU må huske å oppdatere oss her inne da! Jeg må også si at da jeg leste innlegget ditt lengre opp om at du skulle på fest og skvette champis i potteplantene så ingen skulle merke at du ikke drakk; jeg skakklo:=)

 

Tiril; Så fælt med kink i ryggen da! Det er så vondt med ryggsmerter! Håper dere likevel fikk det til på et vis (å legge inn aksjer), unnskyld at jeg ler, men kan se det for meg.. hi hi

 

Sanna; så koselig å se deg her igjen! Lenge siden nå!

 

Og så skulle jeg gjerne kommentert til dere alle, men nå er det denne alzheimer light som slår inn da vet du. Har jo ikke tatt notater underveis for å gi kommentarer til alle.....

 

Her i gården er jeg midt i mellom EL og IKM og prøver febrilsk å ikke kjenne etter noe. Men selv hvor mye jeg prøver så har det murret VELDIG der nede helt siden EL og brystvortene er litt såre/eller iser litt. De gangene jeg har vært gravid har jeg bare hatt veldig ømme pupper, men det har jeg ikke no av nå.... Ja ja, tiden får vise hva som skjer.

Dumme meg tok en test i forigårs (ja jeg VET det ikke er vits). Testen var så klart blendahvit, men når jeg stirret lenge nok på den så skimtet jeg en skyggestrek.... ååååhhhhh, jeg MÅ jo ikke gjøre sånn!

Uansett; skyggestreker teller ikke, så jeg gidder ikke å tenke mer på det.

På mandag har jeg time til gyn for å utredes for alle abortene og jeg kommer nok til å ta en test til på morgenen da bare for sikkerhets skyld. Er den negativ så er det greit, men skulle det være en bitteliten strek der da, så må jeg jo gi gyn beskjed i alle fall..... Gleder meg og gruer meg til mandag nå. Egentlig hadde jeg tenkt å ta med sambo, men nå har jeg begynt å tvile litt.. Føler ikke at han engasjerer seg så veldig og jeg vet ærlig talt ikke om jeg gidder å ta den diskusjonen i helga. Tipper han har glemt hele timen på sykehuset og lurer på om jeg skal drite i å minne han på det og bare gå alene.

Altså, han engasjerte seg de 2 gangene jeg hadde exu og ma, men da jeg hadde sa, var jeg på besøk hos mine foreldre og han ble litt utenfor hele greia og har vel ikke villet snakke så mye om det heller etterpå.... Så den siste gangen nå følte jeg at jeg sto helt alene om det som skjedde. SÅ derfor lurer jeg kanskje på om jeg skal gå alene og tømme meg til gyn om alle vonde tanker jeg har. Dersom jeg bryter sammen trenger jeg ikke å bekymre meg for hvordan sambo takler det og evt hva han sier..... Føler i grunnen at vi er litt fjerne for hverandre for tida, men det går seg vel til. Det har vært mye for oss begge tror jeg...

Æsj, kanskje jeg rett og slett skal spørre han om han selv har lyst å være med og hvis han ikke føler behovet selv, så kan jeg la han slippe uten for mye mas og kjas......

Vanskelig det her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener Maddemor - for åssen man nå enn snur og vender på det, så blir liksom babylagegreia litt mer damenes prosjekt enn herrenes, jeg tror rett og slett ikke de klarer å engasjere seg like sterkt - kanskje fordi de ikke føler dette på kroppen slik vi gjør - men kanskje også fordi de er redd for å bli veldig skuffet (slik din mann gjorde da du hadde abortene, jeg tror han distanserer seg litt nå for å ikke risikere flere skuffelser)

Synes du skal tilby ham å være med, men samtidig si at du er helt komfortabel med å gå alene og at det er helt helt iorden.

Det kan jo være deilig å prate ut med legen om dette uten å være bekymret for hva han mener og tenker og tror, som du sier.

 

Jeg skal alene på UL imorgen - har faktisk ikke sagt jeg skal dit engang - for denne "noia´en" for å miste er helt min greie - han skjønner ikke nervøsiteten min rundt dette og heller ikke hvor sterkt jeg går opp i det - så jeg lar ham få slippe å engasjere seg så inngående i alle "detaljene" rundt det.

Vet av erfaring at han har vanskelig for å relatere seg til barnet i magen før vi vet kjønn og kan begynne å snakke om navn og han liksom får et "ansikt" på det :-)

 

Det blir spennende på mandag - tenk om legen kan se litt "rusk" der inne, slik som de kunne på katta - jeg mener, det er jo lov å håpe ?

:-)

Håper virkelig sakene dine sitter denne måneden - da mangler vi bare Tirilgirl - så kan vi lage tidenes verste firerbande inne på 1.trim :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plass til en ny i "gamlisgjengen"? ;)

Jeg er 33 år, mamma til ei snuppe på snart to og skal endelig i gang med prosjekt "ny baby"! Blir første pp nå i desember. Snuppa satt på eneste forsøk i første og eneste pp forrige gang, så jeg er innstilt på at så heldige er vi ikke denne gangen. Har nå kjøpt inn el-tester og venter spent! Det virker som det er mange supre damer her inne, får håpe vi slipper å følge hverandre alt for lenge inne her men at alle tar steget opp i 1. tri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Frk.Gull+gulljenta+ny spire?

Hei og velkommen :0))) Jeg er helt ny her selv, så håper jeg ikke tar meg litt stor frihet nå :0)))

 

Håper den sitter like fort denne gangen, det er fult mulig!!! :0)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Et lite piip fra meg igjen også. Dere blir nok ikke kvitt meg så lett :) He, he.

Her skjer svært lite egentlig. Men nå har jeg ringt gyn-dama mi og hun skulle sende en resept på Pergo, enkelkur, så får vi se om det skjer noe mer da. Har mine tvil, da jeg har prøvd det før, men nå har i det minste sambo sagt av egen fri vilje at om det ikke skjer noe etter dét, så skal vi gå til legen...... Så får vi bare se tiden ann så lenge. Skal kjøpe inn Sink og E-vit. til sambo også, så får vi litt fart på begge kroppene våre :)

 

Snuppa snakker så fælt om rosa babyer, lillesøster og at hun skal/vil bli/er storesøster, så vi kan jo ikke svikte hennes største ønske??

 

Ellers har vi vært småsyke hele gjengen og var borte fra jobb og barnehage i nesten én uke. Men det var ikke noe svineri. Fikk tilbud om vaksinen på jobben i går, men takket nei. Tok heller en påfylling av Hep. B, så nå er det 5 mnd til neste og siste påfylling om jeg ikke skulle bli gravid da. Da blir vel den også utsatt noe :) Er forresten i min 40. pp nå... Hjelpes!

 

Ellers så har jeg jo lest meg grønn over flere dager (ikke alltid jeg har tid å sitte her å lese sammenhengende lenge av gangen p.g.a. jobb eller snuppa eller sambo eller noe annet :) men nå har jeg kommet meg igjennom denne tråden og ser at det har vært både oppturer og nedturer blandt dere jenter.

 

Maddemor: Leser at du nå endelig skal få en skikkelig oppfølging med utredninger osv. Supert altså! Ønsker deg masse lykke til!! Og lykke til med innflytting i nytt hus :)

 

68mamma: Og jeg som skulle skrive gratulerer til deg og så ser jeg at du har skrevet et eget innlegg her om at lille spire ikke var der :( Huff og huff. Jeg håååååper den bare har gjemt seg ekstra godt og at du er noen uker kortere, men klart du vet selv best når du hadde EL osv. Men sender deg en stoooor klem og ønsker deg alt god og masse lykke til!!!!

 

ck76: Har du fått korrigert termindato enda da?? Tror du skrev noe om at den fortsatt var litt usikker? Lykke til videre med spiren :) Og jeg håper kvalmen blir snill med deg denne gangen :)

 

Tirilgirl: Ja, ja. Vi henger nå her inne vi gamlingene :) Vi får "holde sammen" mot disse gale testomane damene og holde oss helt unna testing til over IKM og til man faktisk begynner å lure på om kanskje tanta ikke kommer alikevel :) He, he. Jeg tror jeg til sammen har testet fire ganger i løpet av mine 40 pp-er før IKM.... Ellers har jeg alltid ventet på tanta, og det kreket har dessverre aldri "skuffet" med og å komme.....! Huff, snakk om og ikke ta et hint liksom :)

Ha, ha. Må le av det ene innlegget ditt. Fikk dere til å kose litt etter ryggvridningen din da? Eller ble det for vondt?? God bedring. Håper du har kommet litt mer til rette med kroppen nå :)

 

anneman: Nå husker jeg ikke om du har vært her inne på tråden før....?? Men om ikke så er du hjertlig velkommen :) Har du hatt mange pp-er?? Lykke til!

 

Endelig spire i magen: Ønsker deg også masse lykke til med utredning og alt og velkommen hit :) Det hjelper i hvert fall meg at vi har snuppa fra før, så blir jeg ikke fullt så desperat på å bli gravid, men kunne nok godt tenkte meg å bli gravid NÅ snart ja :) Lykke til til deg også!

 

Eva76: Fikk dere drømmepusen da? Husker ikke helt om du nevnte noe om at dere hadde fått en liten pus nå?? Jeg har tre, men alle er voksne..... Har jo ikke plass til flere men kattunger er jo bare sååå skjønne. Synd de vokser så fort :)

 

tussemor5: Og hjelpes meg og skrekk og gru. Enda godt det gikk bra med minstemann! Fy søren. Det må være foreldrenes store skrekk å stå på sidelinjen helt hjelpesløse og bare se ann og håpe på det beste!! Og ikke minst se at den lille ungen deres plages!

Kan tro det er deilig å få storebror 50 % i barnehagen. Det er nok godt for både deg og ham, og så får jo den lille mamma helt for seg selv også :) Og kanskje du også får hentet deg litt inn igjen når det blir en mindre å passe på :)

Men må jo nesten si at dere er smågale tullinger som satser på nr. 3... og attpåtil ønsker tvillinger :) He, he. Neida. Superkoselig det. Er vel første året som er "verst og mest slitsomt". Men helt klart greit å bli ferdig liksom. Samme har sambo sagt. Tvillinger helt greit... Men jeg er ikke heeeelt enig :) Men jeg tar alt som kommer jeg selvfølgelig :) Lykke til med planlegging og babylaging. Er huset kommet helt på plass nå da?? Kjekt å bli ferdig til jul :)

 

anki: Æsj altså. Trodde du var gravid jeg nå. Dumme tanta som våget å vise seg 5 dager for sent!!!!!!!!! Vi får håpe at det klaffer nå mot jul eller i jula så har dere laget verdens fineste julegave :)

 

Bumlebie: Så bra at alt går bra med deg og magen din :) Har forresten du og snuppa di tatt vaksinen? Mot svineriet? Vi dropper den vi, så får vi håpe det var et klokt valg. Kos deg med magen :) Og snuppelura :)

 

Påsan og puddingen: Gratulerer sååååååå masse. Krysser fingre og tær for at lille spire klorer seg godt fast :) Lykke til!! Denne gangen skal det gå bra :)

 

Så gla': Selv om jeg ikke har vært her inne på lenge, så har jeg fått lest liiitt på tråden vår og fulgte spent med på deg... :( Søren også at det ikke gikk din vei denne pp-en. Nå hadde jeg virkelig troen altså :( Sender deg en go'klem jeg :)

Forresten lykke til med eksamen! Må være deilig å være ferdig med alle innleveringene :) Lykke til altså :)

Hvordan går det i vikarietet forresten??

 

D&G: Og du driver på med ketolysekuren din og er superflink :) Gratulerer så masse med overstått 40-års dag :) Håper du fikk feiret skikkelig og at du har fått masse flotte presanger. Ble det noe spire på IKM-dagen da?? Om ikke ønsker jeg deg lykke til videre med babylaging av nr. 3.. :)

 

Meg og lille snuppis: Huff og huff. Enda godt alt gikk bra med kjelleren. Hadde vært supersurt om alt arbeidet deres hadde gått i vasken. Vi får håpe takplatene med unntak av den ene klarer seg også, samt tepper og møbler :) Regner med at alt går på forsikringen, så dette ikke blir et innhogg i julegavepenger osv. Det ville vært surt!!

Håper ellers dere blir fort gravide igjen nå altså, slik at mannen din ikke gir opp. Men ser han hvor skuffet du blir, så får vi håpe han ikke blir vanskelig å overtale til å prøve igjen og igjen om det skulle bli nødvendig, noe vi selvfølgelig ikke håper. Neste pp skal spiren sitte :)

 

Drømmer om 4: Velkommen hit til deg fra meg også :) Heng deg med og ta deg vel til rette. Dette er ingens tråd vet du :) Bare alles :)

Lykke til til deg også, og om du skulle bli fort gravid, må du gjerne fortsette på tråden vår så lenge du har lyst. Her henger mange helt frem til babyen har kommet og gjerne litt til :)

Når har du forresten IKM?? Mulig du har skrevet det.... men husker ikke.

 

Sanna33: Så koselig at du stikker innom. Håper lillegutt vokser og har det bra :) Tenkt at du snart skal begynne å jobbe igjen og at Pappalille allerede har begynt. Håper alt går bra med snuppa hennes også!

Ellers var det en god ide med et juletreff. Det har vi snakket om før også så vidt. Hadde vært såååå koselig :) Jeg er i hvert fall med om vi kan komme med noen datoer og at en av dem passer :)

 

Litenspire?: Velkommen inn hit til deg også. Er så koselig at det kommer nye til tråden "vår" :) Håper nr. 4 ikke lar vente så altfor lenge på seg før den sitter :) Lykke til!

 

Frk.Gull+gulljenta+ny spire?: Masse velkommen til deg også :) Håper spiren sitter fort for deg også, men det at vi har barn fra før, i hvert fall for min del, gjør meg litt mindre desperat på å bli gravid, men jeg også skulle gjerne blitt gravid i går :) Lykke til!

 

Nei, nå er klokka 1545. Skal lese fort igjennom og så ta helga!

 

Ha ei toppers helg jenter!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo igjen alle dere herlige damer her inne:)

 

Da har jeg vært bort noen dager. Fikk meg en kink på tirsdag ettermiddag, og bekken, rygg og områdene rundt er slett og slett låst. Har vært tiø kiropraktor to ganger og det hjelp siste gangen jeg var der. Har rett og slett vært sendeliggende i tre dager da jeg ikke greide og sitte. Og har derfor ikke fått holdt kontakten med dere her inne:)

 

Nå har jeg akkurat sittet 40 minutter i jacusien, og har rigget meg opp i sofaen med puter og pc på fanget. Får se hvor lenge jeg greier å sitte slik, Skal jo etter planen på jobb i morgen tidlig........

 

Ellers har jeg fått lest meg nedover tråden, synes dere er så flinke til og skrive alle sammen:) Moro og lese, selv om det ikke bare har vært gode nyheter her inne i det siste....

 

Derfor tar jeg deg først kjære -68mamma, hvordan går det med deg??? Har tenkt på deg i mange dager, vet hvor slitsomt det er å gå slik og vente, har gjort det selv. Når skal du tilbake til neste UL, eller skal du ikke??? Blir vel en klargjøring for deg i løpet av denne uken håper jeg.......men håper virkelig du finner tilbake til lysten og prøve igjen. Husk vi "gamlingene" skal kuppe 1. trimester.....og resten av svangerskapet:)

 

Maddemor: ønsker deg virkelig masse masse lykke til på utredning i morgen:) Håper du går ut derfra med hevet hode og senkede skuldre. Forstår deg veldig godt når du forteller om at du mest trolig går dit alene. Sist jeg var på Riksen gikk jeg også alene. Og synes det var helt ok. Som noen sa over her, de er nok vanligvis ikke så opptatt/opphengt i dette på samme plan som oss. Særlig vi som har vært prøvere en stund, og har mistet en gang eller fler. Men som du sier, det kan være godt for oss og ha en tredje person og øse ut våre problemer og frustrasjoner. Merker noen gange rher hjemme hos oss så blir det litt vel me for han at jeg øser ut alle mine tanker, små og store. Og for mitt vedkommende hadde det nok ikke blitt mer babyprøving fra min mann om han hadde vært med og hørt hvilket risikosvangerskap det kan bli...........men du skal iallfall vite at jeg er med deg i tankene:) *klem*

 

Du er n¨bare så herlig flink til og skrive her inne kjære Dotten:) Gleder meg alltid til og lese dine innlegg:) Og jeg kan si deg at det hadde ikke blitt mye kos her i huset om det hadde vært min mann som hadde hatt såpass vondt i ryggen:) Men håper likevel det holdt med de gangen vi fikk til. var en kveld jeg kunne tenke meg en runde, men da sa min mann at han var sår på en pung og følte seg helt tom......hehe-må jo bare respektere det da:)))))) Håper pergo på deg gjør susen, men godt og høre din sambo er litt mer åpen for utredning........ønsker deg og dere masse masse lykke til iallfall:)

 

Ønsker hjertelig velkommen til de nye navnen jeg leste her inne, Litenspire, Frk.Gull og Drømmer om 4. Skal virkelig bli hyggelig å bli mer og bedre kjent med dere. Artig at du kan så mye om temping Litenspire:)

 

Min kjære Meg og lille snuppis. vet jo du er her inne og leser men ikke så aktiv akkurat nå. Og det er bra om du greier og slappe av og tenke litt på andre ting til tider. Men tenker ikke mindre på deg for det.......du har en stor plass i mitt hjerte:) *klem*

 

En annen med plass i hjerte mitt er Så gla`: vet du også har et lite pusterom, men kommer sterkere tilbake om en liten stund:) Og det er jeg veldig glad for, en viktig støteperson er du for meg og mange andre her inne:)))

 

Håper der som er blitt gravide fra "gruppa" vår her, har det bare fint:))) Håper dere er her inne og leser litt og holder oss litt oppdaterte:)))

 

mange varme klemmer fra meg:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

hei beklager at jeg ikke har vært så aktiv her inne , men jeg har lest og følgt med altså.

 

Det har vært så mye å gjøre på jobb, mye sykmld. og sykt mye press, er såååå sliten og er redd kvalmen er slått inn for fult :( men satser på at dette er et godt tegn da.

 

Skal på UL til torsdagen, er livredd for at de ikke skal finne noe slikt som sist, mista som sakt i feb. en liten en og var gravid i 8 uker uten foster men bare posen :(

de fulgte opp flere uker for å se det var et lite frø der.

Klarer ikke så veldig mye brus (som er jo sunt siden jeg er avhengi av cola light, og sjokolade er æsj, men mango med krem og masse melk derimot er jo veldig godt, min mann bare rister på hode :)

Så det dette lover jo et bra svangerskap, eple til frokost hver dag er det eneste jeg får i meg og som hjelper mot kvalem.

 

Så denne gangen vil jeg ikke ta UL men samtidig så vil jeg.

Skal være ca 7 uker da trur jeg, blir en spennende uke, julebord på fredagen.

 

Å dotten og Tirilgirl tar av meg hatten for noen lange innlegg :)

 

Litenspire, Frk.Gull og Drømmer om 4, velkommen inn hit, her er det bare hyglige jenter det skal jeg love dere altså, dekan det meste og støtter i oppturer og nedturer.

 

Dette blei mye om mitt men sorry.

 

Ønsker dere alle en kjempe fin kveld,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere :0))

Jeg har så vanskelig for å huske alle sammen, men regner med at jeg blir bedre kjent med alle etterhvert. Det som er så fint med denne tråden er jo at man kan fortsette og delta selv om man er blitt gravid, jeg håper selvfølgelig på denne PP. Det har jeg jo gjort hver PP, men regner med at jeg håper riktig en gang:)

Det Er spennende med nye perioder. Først nå har jeg begynt å innse at det kan ta litt tid, har vært så sikker hver eneste måned, og selvfølgelig blitt skufffet deretter og, så nå er jeg flink å si til meg selv at det er fult mulig at dette tar lengre tid en jeg håpet, men jeg gir jo ikke opp fordet. Om TR kommer i desember igjen så skal jeg kjøpe en fertilitetsmonitor, det tror jeg kan være bra.

Skal levere progestronprøver denne PP.

 

Dotten, håper kur gir reslultater, vi satser på det :) uansett så er det godt når man får mannen med seg på å gå videre. At man vet at det skjer noe. Jeg og mannen ble enige om det vi og, men så ble vi gravide av oss selv like før vi skulle få IVF. Jeg har 2 barn fra et tidligere forhold. Jeg har IKM 16.12. Har ikke skrevet det inn i listen, men skal gjøre det. Det står sikkert når du har og der?

 

 

 

Tirilgirl. Godt at ryggen er blitt bedre.

Jeg spør av nysgjerrighet, du skrev at mannen ikke viste hvilket risikosvangerskap det kan bli, er det noen spesiell grunn til at det er risiko? Selv blir jeg kjemperedd når jeg tenker på alt skummelt som kan skje når man er gravid, og det blir jo bare verre og verre for hvert barn og hvert år. tenker noen gang at jeg er gal som vil begi meg inn på dette en gang til når jeg er så heldig at jeg har fått 3 flotte gutter. En venninne av meg som er veldig alternativ sa det sånn "du har sånn lyst fordi det er en sjel som venter på å komme ne til dere". Synes det var litt artig :)

Jeg forteller ikke alt hva jeg gjør og tenker til mannen min jeg heller, tror han hadde blitt litt betenkt da. han sa for en liten stund siden at han ikke ville prøve mer, men vi snakket masse om det og vi ble enige om å prøve i alle fall til høsten. Gjett om jeg var lettet og gla da :)! Nå er jeg enda mer forsiktig med å si alt, derfor er det så herlig å oppdage en tråd som dette (forumet og).

 

Påsan og puddingen. Åh, så spennende med UL på torsdag. Vi satser på at du kommer ut derfra med et enormt smil og lettet hjerte!!! Så da er du i uke 6 nu? Gratulerer så veldig, veldig masse :))))))

 

takk for alle hilsner, det er kjempekoselig! Har forresten kjøpt Solvipect nå, gynekologen sa at de prøvene vi leverte i 2007 (vi var til utredning som ble avbrutt på grunn av at vi ble gravide av oss selv) viste at mannens sædceller svømte litt sakte, tenkte at Solvipect kanskje kunne være bra da. Så drikker jeg grapefruktjuice også, hver dag.

 

Håper på en fruktaber måned for oss alle sammen!!!

 

♥ Klem fra meg :0)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg slenger meg på denne tråden, jeg også, etter å ha smuglest en stund. Liten aktivitet inne på 35+, og jeg skjønner at en del av dere gamlingene gjemmer dere her!

 

Selv har jeg frekventert mindre hyggelige fora det siste året, men har skrevet lite i det siste. Noen kjenner meg kanskje igjen: Jeg er samme årgang som deg, -68-mamma og flere til, og har et par vel igrunnen smertelig fått erfare at alderen gjør sitt, eller i hvert fall er noe radikalt forandret etter at første svangerskap gikk som en drøm. Ser vi er mange i denne båten. Jeg måtte avbryte et svangerskap i uke 14 for et år siden på grunn av alvorlige feil, ble gravid etter et halvt år og mistet i MA i uke 11 i juni. Så veien til å bli tobarnsmamma er sannelig lang, og jeg er ved å gi opp mange ganger. Det har vært tøffe tak, men nå (tror jeg) at jeg av og til klarer å face at det kanskje ikke blir flere barn. Har på en måte lyst til å gi opp og slippe alt dette styret, men vet jo at jeg vil angre hvis jeg ikke gjør alt...Og så er det så leit når jenta mi snakker om at hun vil ha en lillesøster.

 

Så jeg prøver på. Gikk på pergo forrige måned, men det gjorde bare at jeg fikk mensen altfor tidlig, og da kan jo intet skje. Så denne måneden har jeg ikke gjort noe utover å gå til akupunktur, som jeg har gjort en stund. Så få vi se.

 

Lykke til, alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- goldie, samboer, 31 år, har en gutt på 4 år. Bor i en by i Sogn og Fjordane:-)IKM 22. AUGUST:-)

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 5.desember. Da etter dobbel pergokur og metformin:)))))))))))

- så gla': ikm ca. 12/13.nov. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Ves

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.11.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

tfold)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA, 1 SA?, (33 år, gift, en jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 11 des 2009.

-DOLCE ikm 21.nov (39 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo)

- Dotten ikm ca 23. november (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- anki: 3SA og 2 MA, ikm 24.november, gutt 6 og gutt 9.

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin ca 1.mai 2010 (31 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Mortine (fått gutten sin)

- Kassi: fikk jenta vår på termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra meg. Har dessverre ikke vært noe aktiv i det sist. Mye å gjøre på jobb, sjukdom i heimen etc. Så måtte jeg liksom ha litt pause etter alt som har skjedd. Tror liksom at alt går bra, men har mine dager der alt ikke er lett likevel.

 

Maddemor - lykke til idag på gyn. Håper det klaffer for deg igjen og at de finner ut noe. Holder med deg i å gå alene. Det gjorde jeg sist. Tror at dette babygreiene blir litt for masse for gutta våre av og til. Dei orker ikke så mye pes. Men han støtta når jeg var gravid og når jeg mista, men kontroller gikk jeg på selv. Syns det var greiest også jeg. Han kan være med på de litt større kontrollene som ordinære ul etc.

 

Lykke til til deg også 68-mamma. Blir spennende å følge deg.

 

Jeg har ikm i morgen. Ikke noe tegn til tanta men ikke noe symptom å snakke om heller, så den kommer nok.

 

Skal prøve å komme innom seinere. No må jeg på jobb...

Ha en fin dag alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjapt innom dere for å si hei i dag:) Har ikke tid til å kommentere alle men vil bare takke for alle lykkeønskningene i dag. Skal dit kl 13, så tiden snegler seg avgårde akkurat nå føler jeg....

Gruer meg litt til å gå ditt og gleder meg til å ha timen overstått. I det minste kan jeg kanskje få noe tidsperspektiv for når noe bør skje menten slik eller slik....

Snakket med sambo i helga og jeg sa at jeg gjerne kunne gå alene og det syntes han også var greit. Føler jo litt at dette er en større kontroll en vanlig, så det var derfor jeg egentlig ville han han med. Men kanskje like greit å gå alene og ha fokus på det legen sier og ikke hva sambo tenker osv.....

Tok en billigstrimmel i dag (IKM torsdag) og fikk en skyggestrek når jeg holdt den opp mot lyset og en cb test som var negativ. ¨Så jeg har INGEN tro på denne pp fortsatt jeg.... Puppene er megaømme, men det har de vært før uten at jeg har vært gravid.

 

Tenker på deg anki:) Krysser fingrene for deg i morgen!

 

Tiril; tusen takk for fine ord:)

 

Kommer innom og oppdaterer i kveld jeg. Skal rett i nyhuset vårt etter sykehuset i dag og male litt mer... phuh.....

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flotte voksne damer :-)

 

Jeg går her og venter da - det er helt ulidelig synes jeg.

Synes kroppen min nok en gang har vært en forræder - som lar meg tro jeg er gravid og så er det tomt i magen, jeg hater å bli lurt sånn.

Har bestilt meg ny time til UL om 1 uke og da skulle jeg liksom vært nesten 9 uker.

Hvis da fostersekken fortsatt viser under 5 uker, så skal jeg be om disse pillene så ting kan få kommet ut.

Jeg klarer ikke gå lenger med disse greiene inne i meg, det kan da umulig være sunt heller, nå vil jeg videre og prøve på nytt.

Jeg har jo gått glipp av en prøvesjanse nå mens jeg har gått og trodd jeg var gravid, det er jo litt trist.

men idag skal vi vaksinere ungene og så håper jeg å få tilbud om vaksine selv om en uke eller to - og da setter vi igang igjen.

Eller har kroppen blitt helt normal igjen - ingen tegn på graviditet lenger, ikke oppblåst, ikke fortstoppet, ikke antydning til ømme bryst og de er gått ned i størrelse til normal cup.

Men jeg har sikkert fortsatt masse hcg i kroppen, iallefall sikkert nok til at tester slår ut - så jeg gidder ikke dra og måle hcg idag likevel.

Kanskje kan vi rekke et septemberbarn - ellers blir det oktoberbarn :-)

 

Ønsker dere alle en flott uke - jeg tenker på dere masse og krysser fingre for dere.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære 68-mamma!

Uff du har det ikke noe godt nå..... Du sier at symptomene forsvinner. Det kan jo tyde på at hcg synker. Bare tenkte at dersom du likevel stikke og måler hcg i dag og den faktisk har sunket, vil du slippe å gå en hel uke til og vente vil jeg tro. Synker hcg er det vel ikke liv laga og da kan du kanskje få sette i gang prosessen allerede nå....

Bare et lite råd fra meg i alle fall....

Tenker ammse på deg vennen og hold oss gjerne oppdaterte.

Stooooooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maddemor - og takk for innspill :-)

Jeg har tenkt på dette iløpet av helgen, men uansett om hcg har sunket så virket ikke gynekologen særlig villig til å sende meg til utskrapning - siden det var så lite (selve fostersekken var jo bare 7 mm) - hun mente det ville komme ut av seg selv...

Kanskje jeg skulle spurt om å få de pillene - men må jeg da til sykehuset og få dem, eller kan legen skrive de ut ?

 

Huff, jeg er så i villrede....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 mm, hvor langt svangerskap tilsvarer det? Ifølge babyverden er det ca 6 uker: http://www.babyverden.no/Gravid/Uke-for-uke/6-uker/

Jeg tilsvarte 6 uker og fikk utskrapning, så jeg synes det er veldig rart at gynekologen sier nei til utskrapning da.

Men uansett bør du jo i alle fall få valget om å ta piller eller om du selv ønsker å se det an.

kan jo være gynekologen din vil avvente litt og se i tilfelle hun tar feil...

Tror du må til sykehuset for å få de pillene, men jeg er usikker. Hadde jeg vært deg, ville jeg i alle fall tatt en tur til legen og fått en second opinion på hvordan du evt skal avslutte svangerskapet dersom det ikke er liv laga. Synes det er umenneskelig å måtte gå slik som du gjør nå og det høres ut som du har det fryktelig vanskelig....

Hvor langt er du på vei nå 68-mamma?

Sender varme trøsteklemmer til deg min venn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...