Gå til innhold

NY TRÅD - "OSS OVER 30"


så gla'

Anbefalte innlegg

Da måtte vi lage ny tråd. Kopierte de siste innleggene.

 

Maddemor; Det er jo bare helt utrolig at du har begynt å få EL hver mnd etter det du har vært igjennom. Kanskje var det noe med den eggstokken eller egglederen du har fjernet som gjorde at du ikke fikk EL. Nå har den andre tatt over, og du får EL uten pergo-støtte. Er jo bare fantastisk. Det virker jo som om du lett blir gravid nå, så da er det bare om å gjøre at spira klorer seg fast i hele 9 mdr. Skjønner at det blir mange bekymringer til å begynne med i et event. nytt svangerskap, men det er vel ikke til å komme i fra. I og med at du har vært igjennom det du har, får du vel tett oppfølging på sykehuset? Håper så inderlig at du er gravid igjen Maddemor, og at det går bra denne gangen. Har du bestemt deg for når du skal teste?

 

Hvordan er det med dere Tirilgirl og Dotten? Snart ikm nå :-)

 

så gla'

 

 

 

Sv: ***Ny tråd igjen - oss over 30*** NYTT 09:39 29.09.2009

Ja det er ganske utrolig, sant? Er VELDIG lykkelig over at kroppen funker uten pergo altså! Gyn sa også det at det var mulig at den defekte eggstokken og egglederen som jeg mistet i exu kunne ha forhindret hele eggløsningen altså. Det var jo ALLTID på den siden jeg hadde sterke smerter hver gang kroppen prøvde å slippe egg også. Nå har jeg ikke de smertene lengre og kroppen slipper egg som bare det den:)

 

Tok en test i dag jeg da, men den viste ikke gravid. Men det var jo lovlig tidlig da, så jeg depper ikke ennå:)

Testoman som jeg er så plukka jeg testen fra hverandre og der kunne jeg ikke unngå å se 2 blå streker på begge stripsene (cb digital med ukeindikator). Den ene streken var sterk og de andre var svake, men lilke fullt blå..... Så jeg henger i håpet ennå, men venter i alle fall til torsdag før ny test. Mulig jeg venter til søndag og ser om tanta kommer også før jeg tester......

 

Maddemor- gutt07, 1EXU, 1MA

 

 

 

Sv: ***Ny tråd igjen - oss over 30*** NYTT 09:56 29.09.2009

 

Du skal nok se at det blir din tur snart, selv om den var negativ nå så er det stort håp alikavel, du skal se det blir kryss til torsdagen.

 

tok en ny test i dag å den sa det samme som forrige uke gravid, 1-2 uker siden befruktningen.

så det kan jo stemme det , kanskje hadde eg eggløsning rett etter mensen eller rett før å da stemmer det med evt 4 uker på vei???

 

 

noen som trur det samme?

 

det må vel bety at jeg er gravid, er jeg det er jeg selvfølgelig kjempe glad å at jeg kommer til mål, men jeg kjenner jeg er livredd, 3 på begynnte svanger skap i år , det må vel bety at det skal gå riktig vei nå?

det er ikke lov å miste tre på et år?? veit teit sakt men sant for meg.

 

 

lykke til alle prøvere sender mange lykke engler til dere alle.

 

påsan og puddingen

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maddemor; Du gjør helt rett i å ikke fortvile ennå:-) Er jo fortsatt noen dager til ikm. Spennende, spennende!!!

 

Påsan og puddingen; Alt tyder jo på at du er gravid igjen :-) Alle gode ting er tre skal du se :-)

 

Masse lykke til begge to. Hold oss oppdatert da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER PÅSAN! Klart du er gravid igjen! Jeg slenger meg på den at det ikke er lov å miste 3 på 1 år, så det så! Mistet 2 på 3 mnd, så jeg kjenner at det holder nå.

Kom deg til legen og få oppfølging fra dag 1. Det vil nok gjøre at du føler deg tryggere om ikke annet.

 

Jeg depper ikke over neg test i dag, da jeg fortsatt har alle symptomer, trøøøøtt, stikkinger, øøøøømme pupper og lett for å grine, men det kan jo være fordi jeg er trøtt....

Nete gang jeg blir gravid vil jeg faktisk ikke få så mye oppfølging ifølge gyn;( Jeg får en UL i uke 6-7 og dersom alt ser bra ut da, mente gyn at jeg kunne fortsette hos fastlege eller JM. Men da jeg snakket med fastlegen om dette sa hun at jeg skulle få absolutt så mange UL jeg bare vil og hun skulle legge til rette for meg så jeg følte meg mest mulig trygg:) Så jeg får det jo som jeg vil da, men hadde ønsket at gyn var litt mer velvillig. Spørs om jeg må begynne å grine litt på UL om at jeg MÅ ha flere UL hos HAN for å føle meg trygg. Han er ganske svak sånn, så da ordner det seg sikkert. Holde rjo på å begynne å grine hver gang jeg er hos han for det er ganske tøft å være hos han også. Det er med svært blandede følelser jeg er på det kontoret.....Har verdens beste gyn so jeg bare føler meg SÅÅÅÅ trygg på så da vil jeg helst gå til bare han de 3 første mnd til ting evt er OK og vi kan slappe litt mer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har ringt legen men han har ikke ringt tilbake enda, jeg skal få så mange UL jeg vil det sa han iallefal, sa at jeg skulle passe meg å ikke bli gravid før om 2-3 mnd men.( trudde ikke jeg ville bli det heler jeg da men,siden jeg har den lille greia på hjernen som over stimulerer hormonnivået i kroppen, fungerer som prevansjon)

men nå får jeg virklig håpe at dte er et hjerte som begynne rå slå om noen uker å at det skal gå bra, anne rikke når jeg evt har termin da sidenjeg ikke har noen dato å forholde meg til.

Nei det er sant de SKAL ikke være lov å miste så mange ganger etter hverandre, satser på at alle gode ting er 3 å at det går bra med oss ikke sant :)

 

Har lyst å juble men tør ikke , men det kommer nok, min mann kom med blomster forrige uke å har kjøpt 2 gullringer(sett) i 10 års jubeleum så dette lover bra, det hadde vært en fin gave til begge hvis vi klarer å få en liten gutt eller jente til.ekstra gave å feiring liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å få med lista også :-)

 

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- goldie, samboer, 31 år, har en gutt på 4 år. Bor i en by i Sogn og Fjordane:-)IKM 22. AUGUST:-)

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 3 små engler -09, bor i Buskerud)

- anki e lei: 3SA og 2 MA, ikm???etter utskraping, gutt 6 og gutt 9.

 

- Dotten ikm ca 1. oktober (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 3. oktober. (andre enkle pergokur denne mnd:)

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 04.10.09 (sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- så gla': ikm ca. 21. okt. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og ett avbrutt forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin ca 1.mai 2010 (31 år, gift, jente-08)

 

 

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

 

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Kassi: fikk jenta vår på termin

 

 

Jeg sitter her og leser om fertilitetsklinikker i danmark. De tilbyr i hvert fall "pakkeløsning" på 3 forsøk for oss gamlingene. Har sendt en mail til dem. Maigaard i Århus. Noen som kjenner til dem????

Skulle skrevet praksisrapport, men er ikke annet enn graviditet som står i hodet på meg.... sukk. Må skje noe her snart. Tullete som jeg er har jeg t.o.m greid å brenne av en g-test, og det til tross for at jeg har fossblødd i 3 dager..... Tjo ho....gal jeg nei...jo...og testen var sef neg. *flire* som om jeg ikke visste det....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter! :)

Deilig med ny tråd, ble jo nesten andpusten av å måtte bla så langt ned...hehe.

 

Så gøy at flere joiner meg på 1.trimester!! Gratulerer påsan, det er klart du er gravid! Å som jeg krysser fingre og tær for deg denne gangen her, dette SKAL gå bra. Og Maddemor; du kommer nok etter med positiv test om et par dager. Dette var moro!

 

Her er det i grunnen ikke noe nytt, trøttheten begynner muligens å avta litt, ikke mye men LITT, og det er deilig. Er mye tanker i hodet for tiden ang omplassering på jobben, jobber på en tung avd med høy smitteeksponering i forhold til den berømte svineinfluensaen, og den skal jo ikke være spesielt bra for gravide. Heldigvis har Ahus begynt et oppfølgingsprosjekt med jordmødre, slik at man har en jordmor å prate med som også er med på trekantsamtaler med sjefen ang jobbsituasjon. Så det ser ut som jeg kan få omplasseres til pasientlogistikk..forsåvidt en litt forhatt jobb, men heller det enn å risikere sykemelding og lange dager hjemme.

 

Er i dag 9+5 og kjenner at jeg er litt engstelig for MA. Har sikkert hengt for mye på BIM, det er jo ingenting som indikerer at noe skulle være galt. Har heldigvis time på fødepol igjen på tirsdag, da er jeg 10+5 og regner med at hvis alt er greit da så kan skuldrene senkes ;)

 

Spennende med mulig Danmark-prosjekt da så gla'. Vi satser på en meget fruktbar høst på tråden vår.

 

Tirilgirl: jeg har lest innleggene dine og vil bare sende deg en kjempeklem. Jeg ønsker dere alt godt og håper det blir en etterlengtet baby på dere. Hørtes jo betryggende ut med all oppfølgingen.

 

Nå er det en max trøtt tulle som må i seng her, så jeg får hive meg rundt. Vi snakkes snart igjen!

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant oss nesten nederst på side 2 og det er jo ikke der vi hører hjemme!

 

Benytter anledningen til å gratulere påsan og puddingen nok en gang! Dette var gøy!

 

Ellers fant jeg hjertelyden til mini med angelsounds i går kveld, så da forsvant frykten om ma. Måtte lete leeenge, men hjelpes så deilig det var å høre den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott bumblebie!!!!!!!!! Sååååå deliig da!!!!!

Her er det pakking i kveld! I morgen drar vi til Italia på en herlig tur for voksne. Jeg og sambo har 11-årsjubileum når vi er der nede, på søndag faktisk; samme dag som IKM......

men jeg klarer jo ikke å vente til søndag så jeg er allerede godt i gangmed testingen, men neg så langt da. Har masse symptomer, så gir meg ikke før tanta kommer i tilfelle!

Vi snakkes neste uke jenter:)

Stooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

Nå når dere laget ny tråd så våger jeg meg inn her og si at jeg er 30år, hehe :) Den forrige tråden deres var skummelt lang og jeg skjønte ikke halvparten (og leste derfor ikke lengre nedover heller)

Jeg har IKM ca 5 okt, er i første pp, har to barn fra før, en jente på snart 10år og en gutt på 15mnd :)

Jeg ser at jeg har "snakket" med noen av dere he på bim den siste tiden. Spennende og se hvem som klaffer denne mnd ;) TVI TVI til alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp damer:)

 

Her kommer et livstegn fra meg også:) Er inne og leser hver dag, men det er en liten stund siden jeg har skrevet noe med fornuft i......hehe:)

 

Benytter sjansen til nok en gang og takke for alle hyggelig meldinger og hilsninger jeg har fått her inne etter at jeg skrev om besøket mitt på Riksen. Selvsagt har dette okkupert mye av hodet mitt og det har blitt en del tenking, pluss at mamma går på cellegift for sin brystkreft som er kommet tilbake etter 4 år og spredd seg til skjellete. Jeg er enebarn, og hun og jeg står hverandre ganske så nær, så det har blitt litt strie tak med tanke på sykdommen:/

 

Men vi er vel kommet frem til at om vi er så heldige å bli gravide, kommer vi til og prøve og gjennomgå svangerskapet, selv om det er et ekstremt høyrisiko svangerskap som legen så fint kalte det......har jo IKM til helgen, begynnelsen av neste uke, så da får vi se. Kommer tanten denne gangen kommer jeg til å gå for en dobbel pergokur neste pp. Og så får vi ta det derfra:)

 

Så herlig og lese fra dere alle her inne:) Kjære Maddemor: hvordan går det med jekten på eggløsningen??? Klart du må stå på krav om så mye oppfølging som du selv mener du ønsker når du blir gravid neste gang!!!!!!! Her er det bare å stå på krava!!!!!! Ønsker deg en fantastisk tur til Italia, håper du har virkelig gode nyheter når du kommer tilbake.....tvi, tvi:)

 

Så fantastiske nyheter du kommer med påsan og puddingen:) Er jo bare helt toppers. Håper du koser deg og nyter tiden du har foran deg.....Denne gangen bare skal det går bra:)))))))))))))

 

Godt og høre formen er bedre kjære så gla`: spennende lesning du serverer her med tanke på fertilitets klinikker i Danmark. Dette må du virkelig informere meg/oss andre om når du finner ut mer. Som du forstår er drømmen fortsatt veldig stor om å bli foreldre her i gården:)))))

 

Kjære Bumlebie: er så herlig du kommer innom her og holder oss oppdaterte på hva som skjer med deg, og gir oss håp om at det kanskje blir vår tur en dag også:) Og så herlig at du fant hjertelyd da.....hvor mange uker er du på vei nå da??? Når er neste UL undersøkelse???

 

her har jeg hatt noen dager med forkjølelse, vondt i halsen og litt øreverk:) Pluss at jeg har hatt noen nattvakter, og det tar tid og komme seg igjen for gamle folk merker jeg.....blir i ulage i mange dager etterpå:/ Vet ikke om de symptomer jeg merker er noe og henge seg opp i, har jo hatt de før og da har tanta kommet etterhvert:/ Men tenker tilbake til før i tiden da jeg ikke var prøver, da merket jeg aldri noe før jeg skulle han mens, den bare kom en dag......nå stikker det og er murringer, litt ømme bryster (mulig bare fordi jeg klemmer og kjenner så mye på de) Tok en test i dag og den var negativ. Men jeg testet positiv eggløsning første gang på sist lørdag, positiv hele søndag og positiv mandag morgen kl. 0800. Så var den negativ kl 1300 samme dag. Men når slipper egget da, 12-36 timer etter første positive test eller etter siste?????????????? Så det er mulig egget ikke slapp før sent mandag eller tirsdag, og da er det tidlig og teste i dag. Men klarte ikke dy meg.....hehe

 

Mange gode klemmer fra meg:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Her kommer en liten oppdatering fra meg. Har sjekket ut litt i forhold til private klinikker i Danmark. Prisene der er ganske likt som her hjemme. I hvert fall i forhold til IVF. Men, så blir det flere turer over, og jeg tror det da blir dyrere enn her hjemme. Men, noen klinikker tilbyr pakkeløsning med 3 forsøk, også for oss gamle. Det gjør de ikke her hjemme.

AIH var ganske mye rimeligere (1.500 dkr) mot 4.500 på Aleris. Men, så kommer jo reise og opphold i tillegg. Vi kommer til å gå for AIH tror jeg. Jeg har fått masse god informasjon fra Maigaard klinikk i Århus. Jeg mailet over de prøveresultatene vi har, og de mente absolutt at AIH kunne være noe for oss. Aleris anbefaler ikke AIH hvis en er over 40. Aner ikke hvorfor. Hvis vi går for en AIH i Dk vil vi få undersøkelse av en gynekolog i Tønsberg som de samarbeider med, og som også vil ta en ultralyd for å sjekke eggstørrelse o.l og gi klarsignal for eggløsningssprøyte. Dagen etter går da turen til Danmark. Vi tenkte ta den speedbåten fra Larvik til Hirtshals, også kjøre til Århus (ca 2 timer med bil). Klinikken har avtale om rimelig overnatting ved flere hoteller.

Går vi for AIH blir behandlingen omtrent som følger:

3. - 7. syklusdag Pergotime 2 x 50 mg

8. - 10. sd Injeksjon Puregon/Gonal F

11. el 12. sd Ultralyd og event. injeksjon Pregnyl (hvis eggposene har rett størrelse

13. el 14. sd. Sædprøve skal leveres mellom kl. 8 og 9. Inseminasjon mellom kl.11 og 12

Har også blitt lovet progesteronstøtte etter inseminasjonen.

 

Kostnadene med reise og opphold, men uten medisiner blir ca 4.ooo.- Billigere enn ALeris, også får vi jo sikkert en koselig tur :-) Ved AIH på ALeris, er også behandlingsopplegget litt annerledes. Der er det mange flere dager med Puregon el. Gonal F, og det er vel denne medisinen som er så dyr.

Men, vi har ikke gjort noen avtaler ennå. Gynekologen i Tbg har høstferie. Også er vi litt usikre på om vi kanskje skal ta turen til ALeris den 12. nov. Ta prøver og få veiledning der, også kan vi bestemme hva vi skal gjøre. Da får jo sambo også tatt ny sædprøve

 

Funker det ikke med AIH, blir det kanskje IVF. Vi skal jo egentlig reise på cruise i febr./mars, men har funne ut at vi vil disponere pengene litt annerledes.

 

Tirilgirl: Hvordan er formen? Ikke godt med forkjølelse og halsvondt. Håper du snart blir bedre. I forhold til EL-test og når egget slipper, aner jeg desverre ikke. Håper dere fikk lagt inn mange gode aksjer da. *klemme* Og når det gjelder testing, ja da blir vi litt gale. He, he. Tror nok det er litt for tidlig å teste ja. Du får holde oss oppdatert med symptomer og testing. Spennende å følge deg og Maddemor nå :-)

 

Jeg er i gang med jakten på gullegget nå, men er bare på dag 7, så drøyer nok noen dager til før det blir utslag på monitoren. Ja, ja. Det var litt herfra. Ha en fin kveld alle sammen

 

klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter:)

 

Kunne ikke dy meg, så jeg tok en test i dag også....sånn litt utpå formiddagen. Var like negativ den, så håpet faller litt med tanke på denne mnd. Men får satse på neste mnd med dobbel pergo kur:)

 

Eller leser jeg ditt innlegg kjære så gla` med stor glede og interesse:) Dette vil jeg vite mer om kjenner jeg:) Så jeg sender deg en privat melding.....men det er helt supert om du holder oss oppdatert på dette:)

 

Stor klem fra meg som er gressenke, mannen er på rypejakt:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mail er på veg til deg Tirilgirl :-) Du må ikke gi opp håpet på positiv test ennå. Hvis du hadde EL i helgen/mandag er det ganske sikkert for tidlig. Eller var det forrige helg du hadde positive el-tester? Ta neste test på morgenurin :-)) Masse lykke til og hold oss oppdatert *klem*

 

Mailen min går helt varm her i komunikasjonen med Maigaard fertilitetsklinnikk i Danmark. Vi reiser muligens over for AIH 2. uka i november. Litt avhengig av syklusen. Litt gira her.

 

Fikk svar på noen prøver fra legen i dag, og FSH var kjempefin. 5.8. Jeg har visst langt igjen til overgangsalderen :-)) Nå strutter jeg av energi her, og det er nesten som å være i puberteten igjen. *fnise* Fikk også svar på stoffskifteprøvene mine, og de var helt perfekte.

 

Sendte nettopp meld til sambo om han var klar for Danmark i november, men ikke fått svar. Han er veldig positiv til å prøve, men trodde nok ikke ting kunne skje så fort. Hører vel fra han når han får en ledig stund:-)

 

Ellers har jakten på gullegget tatt seg opp. Registrerte stigning i østrogen i dag, så da er det nok bare en 3-4 dager til positiv EL-test.

 

Ha en strålende dag alle sammen, og ei riktig god helg!!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turen går til danmark i mnd.skiftet okt/nov dersom alt går vår vei :-) Ikke 2. uka som jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp:)

 

Takker så mye for mail, holder på og svarer deg nå:) Blir bare fryktelig spennende og følge deg fremover.......

 

Ellers tok jeg en ny test i dag, og der sto det Ikke gravid:/ Så det er nok ingen spire denne mnd. Da blir det og vente på tr, telle dager og begynne på dobbel pergokur å se om det er det som skal til. Har også kjøpt zink og selen tabletter til min mann.....hehe:)

 

Hvordan står det til med resten av gjengen der ute.....

 

Klem fra Drammen i regn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!

 

Dette blir spennende så gla'. Kan jo virkelig sitte med en liten hemmelighet i magen på julaften du da :) Det håper jeg dere alle gjør!

 

Maddemor, har du testet igjen? Håper du koser deg masse på tur og nyter god mat, god drikke og godt selskap.

 

Tirilgirl, når er IKM da? Æsj, negative tester er bare helt rævva. Vi får krysse fingrene for at det er dobbel pergo som skal til!

 

Føler meg som en elendig mamma i dag. Snuppa har vært på badet og rotet i søppeldunken. Fant et barberblad, og kom krabbende ut av badet med små kutt på 4 fingre og masse blodspor etter seg. Huff, stakkars liten...hun virket ikke plaget, bare veldig forundret over blodet, skjønte ikke hva det var, men HUFF, det kunne gått ille!!! Aldri kaste barberblad der mer nei. :(

 

I dag skal jeg på kveldsvakt. Gleder meg ikke. Kan ikke fordra å jobbe helg. Jeg håper jeg får sjansen til å ta videreutdanning til helsesøster en gang. Må være deilig å kunne følge skolens ferier. Men tiden går fort, kveldsvakt i kveld, dagvakt i morgen, ut og spise med mannen i morgen kveld, og tirsdag er det UL igjen. :) Er 10+3 i dag så det nærmer seg 2.trimester.

 

Ønsker dere alle en god søndag! :)

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere jenter, da jeg er 33, så hiver jeg meg på denne tråden jeg også. Hadde egentlig ikm på fredag,men etter ma i uke 13+5 i juli så har kroppen gått fra 28 dgr syklus til 6 uker, regner med at det er slik denne mnd og siden jeg bare får negative tester. Har heller ingen symptomer annet enn litt murring i mage og rygg. Ønsker meg så veeeldig en attpåklatt sammen med min nye mann. Har fra før en jente på 12 og gutt på 15. Hadde ikke noen problem m å bli gravid før, men da var de heller ikke planlagt og ble gravid begge gangene pga glemte p-piller. Hadde ikke trodd det skulle være så vanskelig denne gangen. Til jul er d ett årsiden prøvinga starta, ble gravid i mai,men mistet jo dessverre for første gang i mitt liv. Er det ikke rart at når man først begynner å planlegge, så går det galt. Får satse på at tr kommer snart og jeg kan komme i syklus igjen.

Masse lykke til,til dere andre her.

Ha en flott dag. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

 

jeg har vært aktiv her innimellom, men har tatt lange pauser for å klarne hjernen fra prøvestress. men har lest en del selv om jeg ikke har lagt inn innlegg.

Mistet 2 ganger på rappen tidlig i år, og da måtte jeg bare ha en prøve pause, men nå er vi "på" igjen, og jeg hvisker et bittelite stille hurra, for på QR testen jeg tok i morres var det en svak strek :-)))

 

håpehåpe..... til meg og dere alle :)

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit Katta76!

Og gratulerer litamora, da sees vi nok gjennom trimestrene. Har enda nesten 2 uker igjen på 1.trimester. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer:)

 

Så hyggelig du stikker innom og hilser på oss "sliterne" kjære Bumlebie:) Og så deilig og høre det går bra med deg, du må komme inne og oppdatere oss når dere har vært på UL:)

 

Kjære katta76:) ser iallfall ut til at du og jeg skal følge hverandre en mnd. til, men skal vi gjøre en avtale og si at det blir den siste......hehe-skulle hatt IKM denne helgen, men har nok blitt forskjøvet noen dager pga pergoen kanskje?? merker ikke noen til den ennå, men tester er negative og symptomer er borte......så tr kommer vel til uken:/

 

Og masse grattis til deg litamora:) Vi tar i mot babystøv med åpne armer......

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har tr meldt sin ankomst her i huset.......så da ble det ikke så mye forskyvinger i forhold til pergo og syklusen. Den holder seg da på rundt 31 dager.....

 

Da blir det dobbel pergokur her neste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- goldie, samboer, 31 år, har en gutt på 4 år. Bor i en by i Sogn og Fjordane:-)IKM 22. AUGUST:-)

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 3 små engler -09, bor i Buskerud)

- anki e lei: 3SA og 2 MA, ikm???etter utskraping, gutt 6 og gutt 9.

 

 

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 3. oktober. (andre enkle pergokur denne mnd:)

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 04.10.09 (sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- så gla': ikm ca. 21. okt. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Dotten ikm ca 29. oktober (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

 

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og ett avbrutt forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin ca 1.mai 2010 (31 år, gift, jente-08)

 

 

 

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

 

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Kassi: fikk jenta vår på termin

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Nå er det tredje gang jeg begynner på et innlegg. Kanskje jeg får skrevet det ferdig og lagret denne gangen :)

 

Først og fremst gratulerer så masse med graviditeten Påsan :) Ønsker deg masse masse lykke til og krysser fingre og tær for at alt går bra :)

 

Bumlebie: Synes jeg husker å ha lest om at dere klarte å finne hjertelyden selv nettopp. Den beste lyden i verden :) Ønsker også deg alt godt og masse lykke til videre :) Huff så skummelt med snuppa di og at hun fikk fatt på et barbelblad. Godt hun "bare" kuttet seg i fingrene og ikke i munnen! Fy a meg. Bra hun tok det med godt humør og ikke gråt :) Flink jente :)

 

Maddemor: Håååper du har et topp tur og kos dere masse på kjæresteferie :) Åhhh. Nesten ikke misunnelig :) He, he. Og kanskje du kommer tilbake med gooode nyheter :)

 

N_79: Velkommen inn på tråden vår!!! Håper du slipper å henge her inne på Bli Gravid lenge :) Jeg er en gammel traver og er vel i min 40. pp snart. Men har ei tulle på 4 år så ser ikke på det som noe "krise" enda. Men bare jeg blir gravid før rullatoren kommer frem, skal jeg være glad :)

 

Tirilgirl: Huff og huff for en stor avgjørelse dere har foran dere, men uansett. Jeg håper dere velger det som er rett for dere. Jeg hadde vært "gal" nok til å prøve, fordi om babyønsket er stort nok og oppfølgingen er utrolig bra, så vil det helt sikkert ikke være så skummelt. Uansett er jo du førsteprioriteten, så din helse vil nok følges ekstra nøye. Ønsker deg masse lykke til, og håper dere får deres største ønske oppfylt, også for at din mor skal få bli mormor NÅ! :) Håper ellers formen din er bedre og helst at du er frisk :) Halsvondt o.l. er ikke godt!!

 

Så gla': Oj så spennende tider du har foran deg. Ble nesten litt gira på dette her jeg også! Men AIH er det kun inseminering?? Er det sikrere enn om det er mannen som "spruter" inn i skjeden? Kommer det lenger inn da eller? He, he. Kan ikke noe om AIH, IVF e.l. Håper dere klarer å bli gravide nå altså. Fy søren så spennende. Hadde "tisset" i buksa av spenning jeg. Kanskje du får en positiv test før jul!!! For en julegave :) Masse, masse lykke til :)

 

tussemor: Hadde skrevet noen ord til deg i mitt forrige innlegg jeg ikke klarte å lagre... men nå husker jeg ikke hva :) He, he. Spennende om du får med gubben på nr. 3 da. Oj. Orker du én til allerede nå? Er husprosjektet ferdig da?? Du vet med tre så tette blir det nok en liten med tut til. Har man gjerne fått to av samme kjønn er det stor sjanse for at nr tre har samme kjønn også :) Det blir nok litt av en røverbande :) He, he. Lykke til med alt :)

 

katta76: Velkommen inn hit til deg også. Som jeg skrev til N-79 så har jeg hengt her inne altfor lenge. Håper du kommer deg raskt over på 1. tri :) Trist å lese om din ma og håper virkelig at du lykkes neste gang :)

 

litamor: Så spennende da :) Masse masse lykke til og håper testene blir sterkere og sterkere og vips om 8 mnds tid plopper det ut en liten baby :) Juhuu!

 

Ha ellers en toppers kveld damer :) Er mest og leser her inne på tråden for tiden. Får aldri somlet meg til å skrive så lange innlegg. Blir helst korte svar her og der og DET går jo ikke inne på denne tråden :) I hvert fall ikke for "skravla" meg :)

 

Klem!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag alle sammen.

Velkommen inn til oss N_79 og katta. Koselig med nye her inne, og som Dotten skrev - så håper jeg dere får et kort opphold her. Akkurat som Dotten er jeg en av de gamle sliterene her inne og har vært med i denne tråden siden den ble startet. Hm var det senhøsten 2007...? Har en lang prøvehistorie bak meg, og mye står i profilen min. Ønsker dere masse lykke til.

 

Litamor; gratulere så masse med positiv test. Den skal bare bli sterkere vet du :-) Ikke forlat oss helt selv om du er gravid nå da. Koselig å følge dere, så hold oss oppdatert *oversender en dette-går-så-bra-klem*

 

Bumlebie; Oj, det var skummelt med de barberbladene ja. Godt det gikk så bra som det gikk. Tipper du ikke gjør det igjen. Hvordan går det ellers - er det frem med den dingsen å høre hjertelyd hver dag? Sukk, må være en fantastisk følelse :-)

 

Maddemor; Hjemme igjen fra Italia? Håper dere hadde en knallfin tur. Ble det testing på lørdag? Spent her nå altså. Du hadde jo så mange lovende symptomer. Håper du kommer inn og oppdaterer oss i dag :-)

 

Tirilgirl; Tusen takk for lang og koselig mail :-) Noe dritt med den tanta da, men godt hun ikke drøyde når hun først skulle komme. Håper dobbel pergo gjør susen!

 

Tussemor; Dotten får virkelig sagt det - *røverbande* hi, hi. Du virker som ei sterk og tøff dame, så det håndterer du nok :-) Håper mannen din snart blir klar for en ny runde med forplantning *S*

 

Dotten; Ved inseminasjon "preparerer" de sæden til mannen. Dvs at de inseminiserer kun de beste sædcellene og luker ut all annen væske også (tror jeg...). Kunne godt tenkt meg bare å bruke alle disse hormonene og prøve på gamlemåten først jeg. Altså pergotime, Gonal F og Pregnyl (eggløsningssprøyta). Men, vet ikke om det er noen vanlige gynekologer som vil ta på seg å følge opp dette. Noen som vet?

 

 

Resepten på dette ble i hvert fall sendt fra Dk på fredag:-) Kjenner jeg er litt stresset på om vi får det til å klaffe med alt annet jeg skal rundt den tiden. Operasjonen på Siv den 2. nov, kan jeg ikke avbestille. Har ventet alt for lenge på time, og har avlyst en gang tidligere fordi det fallt midt i ferien vår. Kort hvorfor jeg skal inn; Jeg rev av toppen av en føflekk på armen i 2004 (ved et uhell altså), og såret vil ikke gro....Har prøvd frysebehandling, men det funket ikke. Tok vevsprøve for 1.5 år siden, og det er ikke noe ondartet. Men, utrolig kjiipt med et sår som ikke vil gro. Klør og blør...

 

Vel, det var en liten oppdatering herfra. Ha en super dag alle sammen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med en tråd for oss "voksne" :-)

Jeg er 40, har to barn på 3 og 6 og vi prøver nå på en tredjemann.

Begynner min 2.doble pergokur på torsdag, og dette er min 3.pp.

Har tidligere blitt gravid ganske kjapt av meg selv (1 pp med første og 6 pp med andre) men gynekologen jeg gikk til nå mente Pergo var lurt, kanskje det er med tanke på alderen min og at vi dermed ikke har så godt tid, jeg vet ikke.

Det er iallefall spennende tider, jeg håper vi fortsatt kan klare å få til en sommerbaby.

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...