Gå til innhold

NY TRÅD - "OSS OVER 30"


så gla'

Anbefalte innlegg

Hei igjen alle dere herlig damer:)

 

Dotten: så hyggelig og høre fra deg:) Takker så mye for hyggelig hilsen, men skulle jo vært slik at vi ikke skulle vært her inne på akkurat denne tråden da:/ Men sånn er nå livet, klart det må bli vår tur en dag. Jeg håper iallfall det vil skje før overgangsalderen slår inn.......

 

Håper virkelig du har kost deg på tur kjære Maddemor, er det noe testing på gang snart eller.....håper du kommer inn og oppdaterer oss snart, spent veit du:)

 

Og så spennende det blir og følge deg fremover kjære så gla`:) du må gå foran som en prøvekanin du nå, også kan du gi meg og andre oppskriften til slutt.....hehe:)

 

I dag skal jeg på senvakt, gruer meg litt siden forkjølelsen liksom ikke helt har sluppet taket, egentlig ble den vel verre igjen nå i helgen. Og ikke kommer tr helt skikkelig eller, hadde håpet at dette skulle være første dag i neste syklus.....hmmmmm

 

Klem fra meg:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh...ikke fått mensen helt ennå ?

men da er det jo et lite håp, eller ?

 

Jeg er så usikker på pergoen, om jeg skal fortsette eller om jeg skal prøve på gamlemåten denne syklusen - siden jeg nå fikk mensen spontant, så betyr vel det at jeg er i gjenge igjen, eller ?

Men så er det jo dumt å stå over en sjanse også, med Pergo vet jeg jo at jeg sannsynligvis får EL, jeg vet jo ikke om jeg får det på egen hånd...

Men synes liksom at pergoen er litt "skummel" også - litt kunstig.

Kanskje litt redd for at den dytter på noe som ender opp som lite bra liksom...

Redd for sånn "overstimulering" som det snakkes om her inne (men legen min sa jo ingenting om dette, hun ga meg bare fire kurer)

 

What to do....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med såpass mye liv på tråden om dagene.

 

Jeg hører vel strengt tatt ikke til her, men jeg synes dere er en herlig gjeng og så liker jeg ikke 1.trimester. Ikke fordi det er så mye snakk om sa/ma, jeg synes faktisk at det skal være lov å skrive om det en opplever både på godt og vondt, men 1.trimester er rett og slett kjedelig... mye kvalme og tretthet, hva man kan og ikke kan spise, blabla bla... 2.trimester er mye mer spennende, med ultralyd, navnevalg og spark :)

 

Jeg skrev jo at jeg fant hjertelyden 9+4 (var det det?) Vel, etter det har jeg ikke klart å finne den. Har lett og lett, men bare hørt min egen puls og noen meget aktive tarmer. Fikk ganske vondt i magen på jobb i går, særlig ved bevegelse, og det har egentlig vedvart hele dagen i dag. Ikke vondt når jeg er i ro, men når jeg bøyer meg eller strekker meg. Er sannsynligvis bare livmoren som strekker seg. La meg iallefall langflat på senga og fant frem doppleren,og der var den, verdens deiligste lyd!! Da går jeg til UL i morgen med senkede skuldre.

 

Det spennende å høre om prosjektene deres, pergo, aih, ivf...det er utrolig hva som er mulig i dag, og det er så godt å vite. Tenk så mange som forble barnløse i "gamle dager" fordi disse metodene ikke fantes. Jeg følger med dere i spenning!!

 

Og nå er vi spente på rapport fra turen Maddemor :)

 

Selv setter jeg meg på flyet sammen med snuppa på torsdag morgen, turen går som nevnt til Spania. Både mamma og pappa skal være der nede og de gleder seg stort til å se sjarmtrollet sitt igjen. Og sjarmtrollet er IKKE meg..hehe. De kommer til å smelte helt når de ser hvor flink hun har blitt til å gå.

 

Nå får jeg vel stable meg på beina og hente snuppa i barnehagen. Hun skal til noen venner av oss i kveld mens jeg og mannen er ute og spiser. Hun har aldri blitt lagt av noen andre før så det kan bli interessant ;) De har en sønn som er 2,5 mnd eldre enn henne, så de kommer til å leke og kose seg.

 

Uff, det ble mye om meg og mitt...

 

Ha en strålende kveld damer!

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Bumlebie! Masse lykke til på UL i dag! Var nok deilig å kjenne hjertelyden vil jeg tro. Får håpe magesmertene bare kommer av at disse båndene til livmor strekker seg. Også må du har riktig god tur til Spania. Kos dere masse. Håper du kommer innom og oppdaterer oss etter UL. Og selvfølgelig skal du fortsette å henge her inne med oss selv om du har blitt gravid. Dette er jo "bare" tråden for oss over 30, enten vi er prøvere, gravide eller fått vårt etterlengtede barn. Bare koselig å følge deg i svangerskapet :-)

 

Velkommen til deg 68mamma! Godt med en tråd for oss litt voksne. Her øser vi ut av oss både frustrasjoner, spenninger og gleder. Håper veien til spire ikke blir veldig lang :-) Masse lykke til!

 

Her har vi kommet til dag 12 og max utslag på fertilitetsmonitoren i dag morges. Hadde det på følelsen at det kunne bli i dag, så sto tidlig opp. Vekket kjærsten en god del tidligere enn vanlig med masse go'ord og kjærtegn. He, he...Så, da fikk vi lagt inn noen aksjer sånn tidlig på morgenkvisten. Greide å overbevise sambo om at svømmerene hans var kvikkere enn han på morgenen, selv om det ikke var helt enkelt ;-)

 

Har også bestillt en time hos priv.gyn i morgen tidlig for å sjekke hvordan det står til med eggposer og EL. Kanskje få en rekvisisjon til å sjekke progestron på dag 21 også. Greit å vite hvordan det står til. Over 1,5 år siden jeg tok disse prøvene, og da var de greie. Ikke kjempehøye, og legen var litt tvil om jeg virkelig hadde hatt EL (til tross for positive tester), så vil sjekke igjen. Har jo ikke blitt yngre på denne tiden, så mye kan vel skje.

 

Eva, Anki, Snorkefrøken og alle andre som ikke har vært her på lenge; Hvordan går det med dere?

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære 68mamma!

Noen blir gravide også i pausemåned. Det er litt forskjellig hva gynekologene anbefaler i forhold til intensiviteten. Men, da jeg gikk på pergo var jeg både inne på ul for å sjekke at det ikke ble overstimulering, og tok også blodprøver for å sjekke om det hadde vært EL. Jeg hadde pausemåned. Tok da også blodprøver. Hvis du er usikker på om du skal gå rett på ny kur, ville jeg ringt gynekologen. Masse lykke til i pp som kommer! Du må holde oss oppdatert da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp... Kan jeg være med her?? Ble 30 i juli. Har en datter på 9 fra tidligere og jeg og min mann prøver nå på nr to for min del og nr 1 for han:D

Aner egentlig ikke hvilken pp vi er i, eller hvor jeg er i syklusen. Har brukt p-sprøyte lenge og er ca 6 mnd siden den skulle vært ute av kroppen, men vet jo at dette kan ta laaaang tid ette bruk av p-sprøyte. Men vi venter i spenning!

 

ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bare kanskje, men klart du kan :-) Kanskje2010 :-D Her er vi en flott gjeng med jenter, og det er bare å hive seg med. Har hørt at det kan ta lang tid før p-sprøyten er helt ute av kroppen ja, men får håpe alt er på stell i løpet av kort tid og at spira sitter snart. Men, du har vel fått tilbake menstruasjonen? Er den blitt stabil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke hatt menstruasjon.. eller dvs jeg har hatt en gang, og vet jeg har hatt en eller to eggløsninger, men det er jo komplett umulig å følge med når det er sånn;)

Skal til akupunktur om ett par uker for å se om det kan hjelpe på syklusen. Så er jo bare å krysse fingre.

Føler jeg har symptomer på det ene og det andre konstant.. hehe. Men sånn er det vel for mange!.. takk for velkomsten:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Kanskje2010! Så koselig med flere nye på tråden! Tror det hjalp å starte på nytt, føltes kanskje litt skummelt å slenge seg på en tråd med over 250 innlegg :)

 

I dag var jeg altså på Ahus. Satt inne hos jordmor (som forresten var den samme som jeg hadde i kommunen i forrige svangerskap, kjempehyggelig) Så sier hun at jeg IKKE skulle til gyn i dag, bare henne og en indremedisiner. Og dvs ingen UL. Jeg tror skuffelsen sto skrevet i panna mi. Hehe! Hadde jo så lyst til å se nurket og vite at alt var bra. Men i og med at jeg fant hjertelyden igjen i går så vet jeg jo at det er liv. Fikk også beskjed om jeg ikke trengte å komme tilbake før det evt var noe komplikasjoner, sv.diabetes eller høyt BT. Følte meg nesten litt dum, som om jeg selv hadde arrangert denne oppfølgingen. Men det var jo fastlegen min som henviste meg...Jaja.

 

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra foreldremøte i barnehagen og driver og vasker klær til den store gullmedalje. Alt er jo skittent og noe må jeg jo ha i kofferten på torsdag.

 

Hvordan ligger dere an i forhold til IKM da? Noen som nærmer seg?

 

Da ønsker jeg dere en god kveld. Klem fra pissvåte Lørenskog.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har nok rett Bumlebie. Ble litt mange innlegg i den forrige tråden:) Takk for varm velkomst!

Godt å høre du har en imøtekommende og hyggelig jordmor. Men synd du ikke fikk UL da... Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Huff, skjønner at skuffelsen var stor når du ikke fikk UL Bumlebie. Men, godt at alt virker bra da. Ha en deilig ferie!

 

Jeg var hos gynekolog i går. Jeg la frem behandlingsopplegget jeg har fått fra Danmark, og han sa at han støttet opplegget og godt kunne følge oss opp hvis vi bare ville ta hormonene også prøve på gamlemåten et par pp til. Så, da blir detl til det. Ellers tok han en UL og jeg hadde en stor og fin folikkel på 20 mm. Han regnet med at den ville briste i dag, senest i morgen. Vi fikk i hvert fall lagt inn noen aksjer i går kveld, så er det bare å hoppe i det igjen i kveld og håpet at egget virkelig slipper.Hadde max fertilitet på monitoren i går, og jammen var den ikke det i dag også. Tidligere har jeg bare hatt en dag med max, så har den sunket dagen etter.

 

Hvordan står det til med resten av gjengen? Noen som nærmer seg ikm nå?

 

Ha en fin dag alle sammen.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her jeg også!

Er 33 år, kommer fra Oslo og har ett barn fra før. Sluttet med Cerazette i slutten av juli og fikk første mens etter 38 dager. Trodde jeg hadde EL 14/9 pga en bitteliten blødning, men har testet negativt. Nå tror jeg kanskje at jeg har hatt EL søn/man denne uken, men det betyr en syklus på 37+14! Huff,kroppen trenger nok litt tid! Vi får se om 10-12 dager :)

68-mamma: tror vi sluttet på pillen ca likt. Hvordan klarte du å få pergo så kjapt? Må man ikke prøve i ett år først?

 

Ok, lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for varm velkomst :-)

Koselig det er litt liv her, inne på "Over 35 og prøver" så er det så dødt.

Jeg ringte og snakket med gynekologen min igår, hun sa at faren for overstimulering bare ved pergo er minimal, det er gjerne ved sprøyter at slikt skjer.

Og jeg har jo tatt GU og hormonprøver før jeg fikk tablettene, så da stoler jeg på henne.

Så det var bare å kjøre på med de 4 kurene jeg har fått - og SÅ måtte jeg ha en pause.

Godt å få snakket med henne så jeg slipper å være nervøs for det.

 

ck76 : Ja, jeg sluttet også på pillen i juli.

Gikk til gyno da det hadde gått 50 dager uten hverken mens eller positiv test etter pilleslutt, og hun foreslo Pergo med en gang.

Kunne se på eggstokkene mine at jeg hadde masse egg (sa det så ut som polycystiske ovarier) men de hadde jo ikke løsnet fordi jeg har gått på p-piller.

Så hun mente pergo ville hjelpe å få syklusen igang igjen, og modne dem så de løsner.

Jeg regner med at siden jeg og mannen har to barn fra før (og sistemann bare er tre år) så trengte ikke mannen min undersøkelser - da er jo hans sæd bra nok.

Hun sa ingenting om at man vanligvis må prøve et år først, men jeg tror dette er noe legene sier til yngre kvinner, slik at ikke alle 20-åringer skal komme løpende og få pergo bare fordi de ikke blir gravide på første forsøk.

Nå er jo jeg i en alder hvor jeg ikke akkurat har tid til å "vente og se" så jeg er glad for at hun tilbød meg dette med en gang - ellers hade jo jeg ikke visst om det engang.

Går du til en privat gynekolog så får du helt sikkert hjelp, men satte fastleger er nok mer avholdende med å forelå slikt av seg selv.

Begynner min 2.dobel kur imorgen.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Jeg avventer situasjonen litt, men kanskje jeg oppsøker en privat gyn dersom jeg får etablerte sykluser på over 50 dager! Synes det var rart at den gikk fra 38 til 51 dager, men det kan jo hende at EL påvirkes av at jeg nå tenker så mye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sa at det er veldig vanlig at det kan ta helt opptil et år før syklus kommer i normal gjenge med eggløsning hver måned når man har gått på p-piller.

Jeg er sjeleglad jeg slapp å vente så lenge :-)

Men jeg synes det er litt "skummelt" å tilføre kroppen hormoner, så jeg håper spiren sitter så fort som mulig :-)

(det er vel også en økt risiko for eggstokk-kreft, tror jeg det var, ved langvarig bruk av disse tablettene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hjelpes meg hvor aktive dere er da jenter :) Og så hyggelig at enda flere "kaster seg inn" på tråden "vår" :)

 

Så gla': Tusen takk for svar og forklaring :) Høres jo kjempespennende ut, og så slipper du er "kjempebehandling" som egentlig IVF o.l. er. Er det sånn at mannens sædkvalitet må være veldig bra for å kunne gjennomgår AIH?? Siden de "vasker" spermen og kun velger de beste, så trenger kanskje ikke svømmerene å være OL-deltakere for å si det sånn :) He, he. Er såååå spent på deres vegne nå altså. Gleder meg på deres vegne og håper dere får verdens fineste julegave :) Håper det er gullegget du slipper nå en av de nærmeste dagene :)

Lykke til med fjerning/fiksing av såret som ikke vil gro også. Huff. Høres vondt ut!!

 

68mamma: Velkommen inn på tråden vår :) Alltid koselig med nye mennesker og i samme situasjon. Vi får håpe du ikke trenger å henge inne på Bli Gravid for lenge. Vel, nå holder mange av de som har blitt gravide seg her inne fortsatt, fordi de synes det er koseligere enn inne på 1. tri... :) Og det er jo supert. Ønsker deg i hvert fall masse lykke til :) Dobbelpergo og greier. Håper du ikke får for mye bivirkninger. Jeg har selv gått på to enkle og merket niks og nada heldigvis. Spurte aldri om sambo merket noe da... he, he. Men er stort sett snill og grei jeg og humøret er ganske "layed back" og lite pms-aktig :)

Og som Så gla' sier så er det mange som har en pausemåned og klarer å bli gravide da. Men følg gyns råd og ta Pergoen din denne gangen, og så kan du heller ta en pause neste pp (som selvfølgelig ikke blir noe av fordi du er gravid!!). Jeg liker heller ikke å stappe i meg alt mulig rart. Vi har tross alt bare én kropp!

 

Tirilgirl: Huff da. Slitsomt å gå rundt med en forkjølse som ikke vil gi seg. Kanskje du skulle holdt deg hjemme en dag eller to?? Masse god bedring i hvert fall :)

 

Bumlebie: Æsj at du ble snytt for UL da!! Da hadde jeg blitt sur, skuffet og lei meg også. Men enda godt at du vet det er liv siden du nettopp har hørt hjertelyden. Men det å se den lille er jo ekstra betryggende og så er det jo første glimte av den lille :) Men det er vel "bare" 10 uker maks til den ordinære UL... :)

Og det er bare superhyggelig at du fortsatt vil henge her sammen med oss uten bolle i ovnen :) Og forresten fly pent og ha en super tur til Spania :) Er ikke misunnelig....................

 

Kanskje 2010: Masse velkommen til deg også :) Og ikke minst lykke til med nr. 2 (nr 1 for din mann). Som jeg skrev til 68mamma får vi håpe oppholdet ditt her på Bli Gravid blir av kort varighet. Vi får uansett håpe at virkningen av p-sprøyta gir seg snart, men det er jo de som går på vanlige p-piller som bruker ett år før man kanskje blir gravid og p-sprøyta er vel enda litt "sterkere" så ikke fortvil enda :) Lykke, lykke til :) Også med akupunkturen :)

 

ck76: Og velkommen til deg også. He, he. Er jo kommet 5-6 nye på tråden bare i løpet av et par dager. Helt supert. Som jeg skriver til de andre håper jeg du slipper å henge her inne lenge :) Men klart som f.eks. mange andre har gjort, har de holdt seg til denne tråden til den lille har blitt født og det er koselig :) Vi får håpe syklusen din stabiliserer seg så det blir lettere å følge med på EL. Eller at du plutselig bare blir gravid selv med en "håpløs" syklus. Nå lever dere jo enda litt mer i spenning (litt for mye kanskje), siden dere må "kjøre på" og håpe det gir resultater :) He, he. Huff. Hørtes kanskje litt stygt ut å si det sånn, men håper uansett dere treffer blink snart :)

 

Nei, fy a meg. Nå får jeg vel jobbe litt kanskje. He, he. Er jo tross alt på jobb om dagen og så sitter jeg her!!!

 

Ha en toppers dag jinter :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

 

her har testene bare blitt sterkere, og jeg er definitivt gravid, hurra :)

Siden jeg har mistet 2 ganger i år, så har jeg overbevist meg selv om at jeg må ha statistikken på min side, denne sitter. Og jeg har en god følelse, jeg tror det :)

 

Bumlebie: hvilken dopler har du? jeg vurderer å bestille fra nett, var inne å kikka på den "angelsounds" eller hva den heter, og den kosta ikke så mye, men vet jo lite om kvaliteten. Har du anbefalinger?

 

Til dere "gamle slitere": keep up the spirit! Høres spennende ut med "hjelp" fra Danmark da! Jeg hadde vært inne på medicus sine sider og bestilt katalog over deres tjenester for "barnløse" - ikke at jeg er det da, men..ihvertfall, dagen etter at testen var positiv, dumpet infoen ned i postkassen min. Nå ligger den på benken, og jeg vurderer ...skal...skal ikke kaste. Blir jo nesten litt overtroisk :)

 

Til dere "nye": velkommen :) jeg har "hengt" på tråden er siden den startet faktisk , og det begynner å bli en stund siden nå. Har ikke vært den mest aktive til å skrive innlegg, har i perioder gitt meg selv bim forbud, for jeg blir så fiksert på den babylaginga, men jeg har lest mye. Er en veldig trivelig og konstruktiv tråd syns jeg, og må vel sies å nesten være et unntak i så måte på bim, det er mye skittkasting på en del forum syns jeg.

 

Nu vel. Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja så kommer jeg kryppende inn igjen her da, eller rettere sakt kom meg vel aldri heilt inn på n1 tri.

begynnte å blø på mandagen det blør masse, så da regner jeg med at jeg (mista) igjenvar ikke så veldig langt på vei, kom bare til uke 5 denne gangen da, det har ikke kommet noe klumper å slikt så jeg veit ikke.

 

ja kanskje like greit kanskje vi skal gi opp heile greia, merker jeg er sliten, men det rare er at jeg fikk mensen 20 dager etter siste mens bløddning å fikk jo posetiv test en uke etter forrige mensen.

ja gir opp heile kroppen jeg.

 

Ellers da hvordan går det med dere jenter?

 

velkommen til dere nye her inne, her er det bare koslige damer, støtter og erder hvis det er noe.

 

ha en fin kveld da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!'

da er jeg hjemme igjen fra italiaturen vår:) Det har vært en suuuuuper tur med deilig sommervær med 25-32 grader og masse god mat og vin og fantastisk sted å være midt i Chianti altså! Det var så nydelig der!

Tanta kom jo så klart på besøk første dagen i ferien, så alle symptomene var bare tullete:( Meeeen, når den føsrt skulle komme da, så var det jo i alle fall greit at jeg kunne nyte all den gode vinen og skinkene og ostene:)

Tok det ikke så veldig tungt da.... Nå er tanta på vei hjem igjen og vi er klare for en ny runde med prøving om en liten uke:)

 

Påsan; uffameg så leit at det ikke gikk denne gangen heller..... Hvordan går det med deg? Tenker mye på deg nå!

 

Litamora; gratulerer så mye med positiv test! Alle gode ting er 3 vet du! Det er i alle fall mitt motto nå:)

 

Velkommen til alle dere andre også!

Tiril; så kjedelig at tanta kom til deg også! Da får vi holde følge en pp til da sjø:)

 

Så gla; utrolig spennende å følge med på hva som skjer nå! Nå må du være flink å holde oss oppdaterte!

 

Dotten; superhyggelig å høre fra deg igjen også!

 

68-mamma; vi får vel holde følge videre vi også da..... Stor klem til deg!

 

katta; kjekt at du også kom inn hit! Her er det nemlig utrolig hyggelig å være!

 

Alle dere andre; dere er ikke glemt, jeg klarte bare ikke å huske alle akkurat nå, for det har jo vært en vannvittig god aktivitet her inne mens jeg har vært borte:)

 

Ha en riktig fin kveld videre jenter:)

 

Stoooor klem til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja veit ikke hva jeg skal si anna enn at eg e kjempe sinna,sur ,gretten og lei meg :(

 

men det kommer jo en ny dag i morgo så satser på litt bedre humør da, meiner jeg har lov til å furte nå :P

 

hadde liksom håpa at den satt denne mnd, men det var for godt til å være sant, pleier det.

 

Slik nå fikk jeg ut litt frustrasjon hehehehe

 

men det jo rart at jeg hadde posetiv test forrige uke å uka før der, å at det ikke kommet noen klumper enda, å puppene mine har vært så vonde at jeg trudde de skulle dette av.

 

skal få time til UL i posten, (siden jeg trudde jeg var gravid) men lurer på om jeg skal ta den å få sjekka at alt er som det skal inni der bare for sikkerhets skyld???

 

så det ser ut som jeg kommer til å følge dere over i neste pp, gleder meg til det da, selv om jeg hadde håpet at vi skulle slå følge på 1 tri.

 

så deilig det hørtes i italia da, heldigris:)

det har dere virklig fortjent det,me drar på kjærlighetstur til tyskland me da.

Vi tar kiel båten, over og hjem igjen, gleder meg, 5 retters middag bare min mann og jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du har all rett til å være sur ogf lei nå påsan. Det er tungt at det gar galt gang på gang... Men du; du skulle ikke ringt gyn.pol og fortalt at du har hatt blødning og gjerne vil sjekke om alt er ute eller om du faktisk fortsatt kan være gravid da? Det er jo litt rart at det har vært så mild blødning hvis det er SA....

 

Hørtes deilig ut med tysklandstur også da:)

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, høres litt rart ut det der påsan. Kanskje du skulle ta en UL for å sjekke? Utrolig trist at du skulle begynne å blø da :(

 

Litamora: (det var du som spurte ang doppler?) Jeg har den angelsounds som du snakker om, ikke noe avanserte greier, du får ikke opp antall hjerteslag, men den funker kjempebra, er billig og jeg hørte som sagt hjertelyden allerede i uke 9+4 :) Absolutt verdt pengene.

 

Maddemor: velkommen tilbake til det kalde nord. Godt å høre at det var en flott tur, må si den gode vinen hørtes veeldig fristende ut. Skal til Spania i morgen og der er det også overflod av billige og GODE viner...får nøye meg med å lukte på korken ;)

 

Har det litt travelt nå, må pakke ferdig og komme meg i seng, skal opp klokka 04:30 i morgen tidlig...eller rettere sagt i natt. Til alle dere andre som ikke er nevnt, ha en god kveld og så snakkes vi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle gamle og nye:)

 

Ja, nå er d en stund siden jeg har fått satt meg ned å skrevet noe på tråden vår. Har dog vær inne og prøvd å holde meg oppdatert:) Dagene bare flyr avgårde, og nå er d jaggu ikke lenge til jeg skal begynne å jobbe igjen:( Takk og lov for at jobbben inkluderer litte prinsessa mi:)

 

Hun som i dag er 9mnd blitt, hipp-hipp-hurra! Hun feire dagen med å bli kjempe forkjøla, urolig natt (d skal være skrevet :at ekte prinsesser IKKE liker snørr) og hun sov til rett før 09(d skjer normalt ikke) og da var d blanke snørret guuuuult......-takk og lov for effektiv "snørrsluker" og masse saltvann!

 

Ellers er hun over allt:) krabber ikke ennå, men drar seg frem, setter seg opp og sier "mamma" SMIIIIL

 

Jeg selv har brukt de flotte høstdagene til å være mest mulig ute og trillet. Vi er i åpen barnehage og på babysang i kirka. Møter stadig på "Sanna" m lille/store gutten hennes.

 

Ammer ikke lengre, så nå har jeg begynnt på Ketolysekur i håp om å kvitte meg med noen kilo!

Fått grønnt lys fra kjæresten om at vi går for nr 3 :):):):), men ønsker ikke å være så tung som under siste svangerskap. Så nå skynder jeg meg kan dere tro.

Har jo monitoren, men har ikke tatt den i bruk da ei venninne låner den ennå. Kan kansje ønske meg beibi i magen til jul? Ivertfall spennede tid i møte:)

 

Så glà: oi,oi,oi, orntli spennende tid i møte for dere! Danmark og greier! Men d er jaggu påtide dere får spira i hus! Gleder meg til å følge dere! Hi-Hi- har jo friskt i minne "testefesten" vi hadde-"fnis" Vi hadde jo ALLE symptomer hver mnd, d blir sikkert slik denne gangen også;) klem

 

Dotten: du holder hus ennå du også, kjenner ingen som er så tolmodig OG på et vis holde motet oppe som deg!"av med hatten" Men, har du noen slagplan fremover?

 

Vel, d var d jeg rakk denne gangen!

 

Gratulere forresten med spirene Bumlebie & Litamora!

 

Superhøstklem til alle som vil ha!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket meg at Mortine hadde fallt av "Har født lista" så jeg har lagt henne til igjen:)

-Er du forresten her inne å leser Mortine?

 

Og så tok jeg bort den "har de født lista" de har tydligvis blitt borte fra tråden vår:)

 

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- goldie, samboer, 31 år, har en gutt på 4 år. Bor i en by i Sogn og Fjordane:-)IKM 22. AUGUST:-)

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 3 små engler -09, bor i Buskerud)

- anki e lei: 3SA og 2 MA, ikm???etter utskraping, gutt 6 og gutt 9.

 

 

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 3. oktober. (andre enkle pergokur denne mnd:)

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 04.10.09 (sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- så gla': ikm ca. 21. okt. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Dotten ikm ca 29. oktober (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

-DOLCE hmmm, usikker-1.mensdag 1okt- ca27.okt tror jeg....

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og ett avbrutt forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin ca 1.mai 2010 (31 år, gift, jente-08)

 

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Mortine (fått gutten sin)

- Kassi: fikk jenta vår på termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da prøvde jeg å ringe sykehuset slik at jeg kunne evt få en time der, bar efor å se om alt er ute eller hva det er for noe.

Men på sykehuset på skien vær hu ikke så veldig blid, jeg sa jeg ikke kunne komme fra morgen av (hadde håpet på i dag men)

synes ikke det var så veldig akutt (det er det jo ikke heler da men man kan jo prate litt hyggeliger etil folk)

sikkert bare jeg som er overhysterisk, men

så skal inn i morgo klokka ett ,

blei sur forde at jeg ikke hadde hend. fra fastlegen, liker ike de fastlegene, de blir jo bytta ut annen hver mnd så hvorfor skal man gidde å gå der.

 

Er bare sur og lei meg nå, skulle ønske noen kunne hjelpe meg nå.........hvorfor kan ikke dette bare gå riktig ikke all dette tullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...