Gå til innhold

NY TRÅD - "OSS OVER 30"


så gla'

Anbefalte innlegg

uff, så vanskelig de er da!!!!

Det er vel enklest dersom man går gjennom fastlegen, men når de slutter hele tiden, så er det jo pes å måtte fortelle om og om igjen sin historie også da.....

Men nå får du i alle fall komme inn i morgen og få et endelig svar da påsan. Håper det går bra med deg alt tatt i betraktning.... Du må holde oss oppdaterte da! Vi tenker på deg alle sammen:)

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært så spent på å høre fra deg Maddemor :-)

Flott du har hatt en super tur og kost deg masse, men synd tanta dukket opp da...

Ser ut til at vi får følge de neste ukene ja :-)

 

Denne måneden er det vår tur - alle sammen !

Julibabyer på hele gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, men sånn er det en gang i blant.... tanta har en tendens til å være pinlig nøyaktig altså.... kjedelig, men men.

Vi satser på julibarn da vet du! Har et junibarn fra før og synes det er en fantastisk tid å få barn på, så jeg tar gjerne en juli-utgave jeg ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen. Ja nå må vi satse på at vi litt eldre hehe får et julibarn i stedet. Etter el-forskyvninga skal jeg ha tr til uka en gang. Men har ikke stort håp om at det er noen spire der. Symptomene er så alt for få i forhold til jeg gikk gravid sist. Syklusen min er jo og blitt så laaaang at dette tror jeg vil ta sin tid.

Håper det nærmer seg el for dere andre nå slik at det kan sette seg en fin liten spire der. Ha en flott ettermiddag. Klem fra meg. ps håper du hadde en fin frokost på strand i dag Maddemor. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokosten var bra den vettu:) Veldig greit møte!

Uff, så kjedelg at syklusene dine er blitt så tullete katta! Men det er nå i alle fall helt normalt da, så det er nok bare tålmodighet som må til altså..... veldig lett å si, ja jeg vet det.

Hadde du en fin rusletur i dag da katta?

Ble jo ganske fint vær også. Synes det er såååå deilig å være ute om høsten når det er klarvær og kaldt og friskt!

 

I dag har jeg vært på håndballtrening for første gang på 6 år! Det var vannvittig morro! Spilte håndball i 13 år før jeg måtte legge skoene på hylla pga kranglete achilles som revna og knust håndledd. Men nå klarte jeg ikke å si nei da jeg ble spurt om å være med på bedriftslag, så da hoppa jeg ut i det med stor iver og entusiasme og jeg storkoste meg!

Har senebetrennelse i en skulder, men håndball gikk faktisk bra likevel:) Til mandag skal jeg til kiropraktor for å se om han kan få orden på skuldra og knekke opp nakken min som til stadighet låser seg og kanskje jeg kan få han til å trykke litt på noen triggerpunkter mot migrenen som har blitt skikkelig ille i det siste......

 

Jeg har ellers ikke så mye om å melde om graviditetsjakten da tr reiste sin vei i dag og EL er en ukes tid unna:)

Ha en super kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag alle sammen! Endelig helg og jeg ble ferdig med praksisrapporten min i går, så nå skal det bare slappes av i helgen.

 

Her har det jammen vært mye aktivitet et par dager, så bra. Men, utrolig trist at du mistet igjen Påsan. Når du har mistet nå tre ganger på et år så må de vel utrede deg? Håper du møter på noen snille og forståelsesfulle mennesker på sykehuset i dag, og at du kan få litt hjelp til å komme deg videre. Tenker masse på deg *klemme*

 

Maddemor; Høres ut som dere hadde en deilig tur til Italia. Når den dumme tanta først skulle komme var det jo like så greit at hun ikke drøyde. Antar det ikke ville blitt så mye kos med ost, skinke og vin da. Nå er det bare å hive seg på ny pp. Moro at du har begynt med håndball igjen etter 6 år. Du får ta det pent og få orden på senebetennelser og sånt da, men håper du får masse moro med håndballen fremover. Også håper jeg kiropraktoren kan hjelpe deg med nakkelåsninger og migrene. Huff, mye en skal slite med.

 

Dotten; TAkk, takk! Ved AIH skal det ikke være noe galt med mannens sæd nei. Nå blir det til at vi bare skal prøve med litt hormoner og el-sprøyte på denne siden av jul. Får ikke til å reise til Dk uten at det blir et himla stress, og det orker jeg ikke. Men, har tro på at pergo, puregon og pregnyl kan gjøre susen, hvis vi ikke alle rede har funnet gullegget. Har dere noen tanker om å få litt mer hjelp enn bare pergo da?

 

Denne mnd har vi virkelig lagt inn aksjer så det holder :-) Tror aldri tidligere vi har vært så ivrige. He, he. Også har vi tatt en runde ekstra selv etter at EL skulle vært over, så da er det bare å håpe....

 

D&G; Så utrolig glad for å ha deg tilbake her *klemme* Får håpe det ikke tar alt for lang tid før spira sitter igjen da (det gjør det sikkert ikke), og at du får av deg de kiloene du har lyst til å kvitte deg med.

Så godt å lese at alt står bra til med prinsessa deres selv om det er litt forkjølelse ute og går. Regner med at alt er bra med Turbo også og at dere har hatt en knallfin sommer med alle de ukene i syden.

Gleder meg til testefest med deg igjen. Hi, hi...vi greide virkelig å mane frem alle symptomene i perioder ja *rister på hodet*.

Skal du begynne å jobbe igjen på denne siden av jul? Hils så masse til Sanna.

 

Tirilgirl; Hvordan går det med deg? Midt i jakten på gullegget nå eller? Har du kommet deg etter forkjølelse? Håper det :-)

 

Til alle som ikke er nevnt, dere er ikke glemt ;-) Bare jeg og min teflonhjerne som må ha en liten pause her.

 

Ha ei super helg alle sammen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, det er såååå koselig å være her inne altså!

Det første jeg gjør om morningen og det siste jeg gjør før jeg legger meg, er å titte innom her:) Pluss x antall ganger i løpet av dagen:=) he he....

 

Så gla; du høres jo veldig positiv ut nå og du skal jo ikke se bort i fra at ting ordner seg før du kommer deg til DK:) Håper det!

 

I dag er jeg skikkelig stiv og støl i hele kroppen, så den håndballtreningen i går gjorde sitt i alle fall:=) Så nå blir det spennende å se hva kiropraktoren sier på mandag da. Håper han sier at det er ok at jeg fortsetter å spille!

I dag også har jeg en dundrende hodepine for 3. dagen på rad:( Har tatt tabletter mot migreneanfall både i går morges og dagen før og de hjelper kjempegodt, men så etter noen timer så kommer hodepinen sigende igjen..... Er så utrolig slitsomt å gå sånn! Sover godt om natta da, men så fort jeg slår opp øynene om morgenen så kjenner jeg trykket i panna og over øynene kommer sigende tvert.

Men da jeg dro på håndball i går så hadde jeg også dundrende hodepine, men den slapp taket under treningen. Når jeg kom hjem igjen var jeg i full gang igjen....

Er sinnsylt stiv i nakken og skuldrene så det er sikkert spenningshodepine jeg har. Håper kiropraktoren har noen enkle knep å løsne på meg med.

ja ja, ble mye hodepinesutring her, men det er sotrt sett det dagen min består av akkurat nå føler jeg.....

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takker takker,

var på UL i dag og de kunne ikke se noe men de synes det var rart at jeg hadde posetiv test og fikk mensen bare19 dager etter siden sist???

 

Så de tok de dere blodprøvene av meg og skal på sykehuset igjen på tirsdag for å se om det er noe økning, de meinte kanskje at de var litt tidlig enda å da var det ikke mulig å se det i livmoren.

 

Så me får bare se, er forbrest på at det ikke er noe der jeg da.

Drømte kanskje det heler var en ønske drøm at de fant en liten reke der inne med stort sterkt hjerte som lå å svømmte inni der :(

 

Så i dag lånte bort det meste av mamma klærene mine i dag, det var vondt å gå igjennom det men jeg synes det var godt å få det vekk også, solgt vogna og det eine bilsete så da er det vekk fra meg og huset.

 

så er det noen som trenger barneklær til gutt har jeg tre svarte søpplesekker på lofte hihihi

 

skal nok få brukt det men jeg kommer ikke å selge det men ikke ta i det heler, det gjør virklig vondt.

Ikke nok med det så fikk jeg bok fra godboken om den første bokpakka til babyen min det var nok et slag i ansiktet, er sååå lei og trist i dag, kjenner alt er dumt :(

 

Men i morgo drar jeg inn til Oslo på jente tur , skal sove på hotell og se på show , middag osv, gleder meg.

 

sorry dette blei mye mitt men.

 

Ønsker dere alle en god helg og lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter =)

 

Lenge siden jeg har skrevet på tråden her inne ja - men har prøvd så godt jeg har kunnet å holde meg borte fra BIM - men det er jo ikke så lett, har jo fått lest en del av innleggene, men ikke vært inne og svart noe særlig...

 

Etter siste MA`n den 30 mai - var jeg helt knust, men prøvingen stoppet ikke opp for det. Siden det nå er over 1,5 år siden vi begynte med prøvingen på nr 2 fikk jeg pergotime for en liten dytt i juli måned - dobbelkur med en gang - ingen EL, så rett på ny dobbelkur uten pause, EL, men ingen ny spire - eller dvs jeg testet svakt positivt noen dager før IKM, IKM var 5 dager forsinket - så en kjemisk graviditet tror jeg det var...

 

Nå har jeg hatt pausemåned fra pergo - men prøvingen har heller ikke stoppet opp denne måneden - testet etter EL og har truffet, men det gjorde vi forrige måned også, men ingen ny spire da heller =(

 

Nå er jeg imidlertid positiv - har forsøkt så godt jeg har kunnet å ikke være noe særlig her inne - prøvd å tenke på andre ting.

 

Midt oppi det hele (for bare 14 dager siden) mistet jeg min aller beste barndomsvenninne i kreft. Hun døde brått da en hovedpulsåre sprakk - det var veldig tøft, gråt hele den påfølgende uka. Stakkars mann og barn som hun etterlot seg. 3 barn på hhv 9, 14 og 15 år - tankene gikk jo selvsagt mye til dem!!! Utrolig trist, kom liksom som ett sjokk for det...

 

Denne helgen har mannen min og jeg også fått tak i barnevakt til lille snuppis på 3 år - det er 3 mnd siden sist hun var på overnatting og 2 ÅR før der igjen!!! Så har ikke vært bortskjemt med barnevakt nei - men du verden vi gleder oss til å gå på kino (som vi ikke har vært på siden 2005 da jeg gikk gravid med lille snuppis). Skal se "jenta som lekte med ilden" og så skal vi spise ute og bare kose oss - åhhh - som jeg gleder meg!!! Vil så gjerne ha litt latter og glede og kos tilbake i livet mitt - synes det har vært litt lite av det det siste året med 2 MA og dødsfall til min beste venninne. Håper 2010 blir et bedre år og helst med en liten spire i magen som signerer en 9 mnd lang leiekontrakt (som Tirilgirl så fint sier)...

 

Er ellers i dag på syklusdag 22 (første pergo-pausemåned) og bare 1 uke igjen til IKM. Har imidlertid fått pakke i posten med graviditetstester i dag - så spørs om det ikke kommer til å ryke en test eller to eller fler i løpet av de nærmeste dagene. Har tidligere testet positivt fra dag 24 når jeg har vært gravid - så håpet er der...

 

Har masse innbildte symptomer - men det har jeg hatt før uten at det har vært noe, har også en god magefølelse, selv om jeg også har hatt det tidligere og det ikke har skjedd noe... Så spire eller ikke i magen nå, er jo altfor tidlig å teste uansett - jeg kommer til kose meg ute med mannen min i kveld - ta ett glass rødvin til maten etc!

 

Så får tiden vise hva som skjer - men skulle selvsagt ønske at noe allerede har skjedd og at alt går bra!!!

 

Vi snakkes jenter =)

 

Stoooooor klem fra en som følger med selv om hun ikke har vært så aktiv her inne den siste måneden =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Meg og lille snuppis. Har savnet deg her inne. Du har hatt noen knalltøffe mnd og fortjener å så inderlig å få det godt igjen. Håper du og mannen din får en flott kveld, og kos deg med et par glass vin, det gjør ingen verdens ting. Krysse fingre for at det klaffer for deg denne mnd:

Stooor klem.

 

Maddemor! Ja gåturen var topp, måtte vente en stund da det begynte å regne,men gikk fra 10-11 og lunsj etterpå. Så gøy at du har begynt med håndball igjen da!!! En får jo litt annet å tenke på i prøvetiden og.

Jeg testa negativt idag som du sikert har sett. Har slitt masse med migrene selv de siste dagene. Er ikke noe godt. Hører det er mange som har diagnosen migrene som har slitt i det siste. Har litt med vind, kulde, og selvfølgelig hormonene å gjøre.

Ha en flott helg.

 

Alle dere andre på tråden. Riktig god helg. Stooor klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med tråd for oss "voksne"! Håper jeg kan få være med også; liten aktivitet på "over 35 og prøver"-forumet, men her ser jeg at skravla går..;-) veldig koselig! Jeg er 40 år og ferdig med 4. runde pergo. Hadde eggløsning på onsdag, så da er det vel 4dpo nå....og bare å veente...",)

Leste forresten en artikkel på mammanett nå om fordeler ved å være moden gravid. Veldig deilig å lese synes jeg, for er ellers nok fokus på alle farene/ulempene med å være voksen gravid. Men vi vet jo at det er masse fordeler med det!! He-he:-). En fortsatt god helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :)

 

Først av alt: det går virkelig inn på meg når jeg leser hvor tøft du har hatt det i det siste Meg og lille snuppis. Ønsker dere en god tur ut og som noen over her sa; unn deg et par glass vin og KOS deg. Det er viktig å ta vare på parforholdet og seg selv oppi alt, vi måtte selv ta oss i nakkeskinnet og skaffe barnevakt. Vi var også på kino og så samme film som dere skal se, og GLED DEG! :) Og mest av alt ønsker jeg at har en liten spire inni der som kommer ut til sommeren.

 

Velkommen Hillbillie! Har dere noen barn fra før? Spennende uker for deg nå da, med eggløsningen overstått :) Krysser fingrene for en sommerbaby for deg også :)

 

Alle dere andre: jeg har skikkelig teflonhjerne og husker ikke hva jeg skulle kommentere. Burde vel tatt notater underveis..hehe.

 

Nå er snuppa og jeg hos mine foreldre i Spania. Været er helt supert, over 25 grader og knallsol. Helst skulle jeg lagt paddeflat ved bassenget eller på stranda og prøvd å få den melkehvite huden lyserosa, men lille snuppa er ikke noe glad i late dager. :) Tror jeg skal få innvilget et par timer i morgen mens bestefar tar med snuppa på trilletur.

 

Skulle gjerne vært her enda en uke, men torsdag bærer det hjem igjen og rett i ny jobb. Rettere sagt omplassert til ny jobb, og jeg gruer meg. Skal sitte i pasientlogistikken og presse pasienter inn på allerede overfylte avdelinger. Ikke akkurat drømmejobben...mye kjeft å få der.

 

Ellers går alt fint, jeg er nå 11+3 og nærmer meg 2.trimester med stormskritt.

 

God søndag alle sammen!

Solvarm klem fra Spania

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og vel overstått helg :)

 

Vi har bare slappet av i helgen. Var og besøkte ei venninne/slektning jeg og snuppa og hun sleit ut de store guttene hennes. He,he. Litt mer energi i en 4-åring enn en 8 og 11 åring... :) Men veldig avslappende for meg som kan sitte i sofaen å se på. Og så har vi kost oss med altfor mye godis, mat og drikke (uten alkohol)... :) Og så er det jo alltid spennende for snuppa å overnatte borte selv om jeg var der. Det er nok tryggest.

 

Håper alle har hatt en flott helg selv også!!

 

litamor: Sååå flott at testen bare har blitt enda sterkere. Nå er det ingen tvil.... og jeg hadde ikke kastet papirene uansett jeg da. Ikke fordi jeg hadde vært redd for at det skulle gå galt, men "kjekt å ha"... he, he. Men det beste av alt er jo at du egentlig ikke trenger dem!! Kos deg med den lille spiren din :) Alle gode ting er tre og denne gangen går det bra!!!

 

påsan: Nei og nei og atter nei. Dette var vondt å lese. Jeg håååååper nå at det kanskje er en bitte liten spire der inne uansett som de ikke klarte å se enda. Huff. Men du får vel svar på blodprøven din snart, og det er ikke noe annet å gjøre enn å krysse alt man har for at du har hatt hcg-stigning... :) Sender uansett over en stooor og varm klem!! Om det nå ikke går den riktige veien denne gangen heller, MÅ du jo bare få tett og god oppfølging heretter :) For du skal jo ha en sterk og flott spire snart som skal vokse seg til en flott baby.

Selv om du kanskje sier at dere like gjerne kan gi opp nå (p.g.a. alt det skuffelsene og alt en SA medfører) så gjør dere nok ikke det. Ofte sier man sånn når man er dypt nede, fortvilet, sint osv. Bare vent heller en stund og så når du/dere kommer dere opp igjen fra den bølgedalen dere er nede i nå så går du på igjen med friskt mot. :)

Har dere forresten vært på Tysklands-tur enda?? I så fall må dere kose dere maks!!!

 

maddemor: Så flott dere hadde en fantastisk kjærestetur til Italia da. Like greit at tanta dukket opp med en gang når hun først skulle komme, slik at dere fikk kost dere fullt ut med god mat og drikke :) Nesten ikke misunnelig på dere :) He, he. Så gøy at du har tatt opp igjen håndballspillingen. Jeg spilte et helt år (!) når jeg var 16 år. Ingen kløpper akkurat, men syntes det var morro. Det er en av få sporter jeg liker å se på på tv-en også. Og noe vintersport. Håndballjentene er jo bare så supre :)

 

D&G: Hei igjen. Såååå koselig at du også stikker innom, eller kanskje blir på tråden vår en stund (uansett om du blir fort gravid eller ei). Kjempegøy at dere skal begynne på nr 3. Hjelp :) Du må nok stille deg pent i kø denne gangen og vente på at vi får spire... he, he. Kremt. Da må du kanskje vente en stund så like greit å unngå "den" køen.... :)

Stakkars snuppa di da. Håper hun blir fort frisk :) Masse god bedring til henne. Hjelpes meg. 9 mnd. alt! Tiden flyyyr. Du må hilse Sanna så mye fra oss da. Hun skal vel kanskje prøve på nr 2 snart hun da?? Forresten lykke til med slankingen. Det er ikke mye gøy, men man blir jo så stolt når man får av seg noe av det overfløding, ev. strammer seg opp litt :)

 

68mamma: ER sååå enig med deg. Julibabyer på hele gjengen :) Godt vi er spredt geografisk slik at vi slipper å stå i kø på føden om 9 mnd :) He, he. Men da kunne vi jo bare sittet og skravlet mellom veene :) Ha, ha. Hadde vært gøy det og....... :)

 

Så gla': Om jeg har forstått deg riktig så drar dere ikke til DK i november alikevel?? "Bare" en haug med hormoner her i landet først? Uansett lykke til.... :) Blir spennende dager/mnd fremover nå altså! Kanskje endelig din tur :) Og det å legge inn et par ekstra askjer har jo ingenting å si. Det er bedre med for mye enn for lite :)

 

Meg og lille snuppis: Håååååper det skjer noe denne pp-en nå altså. Hadde jo vært helt fantastisk! Kanskje denne pausemåneden er DEN måneden :)

Huff a meg så trist med din venninne. Kunne hun ha overlevd kreften om det ikke var for at pulsåren sprakk?? Er så trist når unge folk dør. Og ikke minst for de etterlatte. Spes. barna som mister sin mor :( Trøsteklem til deg!!!

Håper dere koste dere masse med kjærestekvelden på kino og restaurant. Høres så deilig ut! Lilletulla hadde det nok fint der hun var og ble sikkert skjemt skikkelig bort :) Ellers får vi håpe dine innbilte symptomer ikke er bare innbildning da.... men en bitte liten spire i stedenfor :)

 

Hillbillie :) Velkommen inn til oss. Dette er en tråd for alle over 30 år og som jobber med å bli gravide. Noen er bare en kort tur innom, men noen av oss, som meg, har hengt her inne en stund :) Er vel i min 40. pp eller noe sånt. Med nr. 2. Skjønner ikke helt hvorfor, da snuppa satt fort. Men sånn kan det nå bare være en gang i blandt. Har du noen småttister fra før, eller er det kanskje en attpåklatt dere jobber med?? Lykke til uansett og her henger det forresten mange inne som har blitt gravide også, fordi de ikke klarer å "gi slipp" på tråden, og så er det vissnok mye koseligere her enn inne på 1. tri :)

 

Bumlebie: Så koselig at du sender noen ord dere nede i fra Spania. Du kan bare holde munn om sol og varmegrader. Den slags vil vi ikke høre om her oppe i kulda :) He, he. Neida. Kooooos deg masse med foreldre, snuppa og lille spire. Prøv å få noen timer i sola også. Det er bare superdeilig. Husk å smøre din hvite kropp nå som du er gravid. Blir fortere brun, men også lettere å få "solskader" som ikke nødvendigvis går bort. Hvor lenge skulle dere være der?? Synes det var litt dårlig gjort at jeg ikke fikk bli med i en av koffertene dine forresten. Jeg også trenger litt sol :) Forresten glem at jeg spurte... Ser at du skal hjem til torsdag og i ny jobb. Grattis og lykke til. Blir spennende med ny jobb da!

 

Nei, kos dere jenter. Nå får jeg jobbe litt igjen :)

 

Klem!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, har prøvd å oppdatere meg på det som har skjedd siden jeg var her sist, men herlighet hvor dere har skravla siden i sommer! Husker ikke halvparten, men ser det er kommet mange nye. Tida løper fra meg, så jeg skal prøve å legge inn et fornuftig innlegg med oppdateringer herfra i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle dere herlige damer her inne:)

 

Det er ALLTID så herlig å gå inn på denne tråden og lese, gleder meg hver gang jeg:)

 

Nå kommer et livstegn fra meg, og det er på tide:) Jeg har hatt jobbehelg denne helgen, og har over tid slitt med en lei forkjølelse:/ Så denne helgen har jeg jobbet, spist litt, puttet i meg Paracet mellom øktene og sovet mye:) Og i går formiddag skjedde det noe, øreverken begynte og slippe, ikke så sår i halsen, nesa er ikke så tett, og behøver ikke bruke så mye nesespray slik at den renner, hodepinen er borte...............og jeg er mer lykkelig:) Har vært på dagvakt i dag og har fri i morgen:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Selv er jeg kommet til syklusdag 8, og i morgen svelger jeg siste dags dose med dobbel pergokur:))))) Skal til gyn på fredag for å se hvordan det har gått med eggmodningen:) Så selvsagt blir det veldig spennende:)

 

Så kommer en liten hilsen til hver i sær:) Og som mange skriver her inne, blir man ikke nevnt betyr ikke at man er glemt:)

 

Jeg bare må begynne med deg min kjære påsan og puddingen: da har det skjedd det som ikke skulle skje har jeg forstått. Ble veldig lei meg når jeg leste dette, og kan ikke annet si en at ord blir fattige. Kan bare føye meg inn i rekken av hva de andre sier over her, og oversende mange trøsteklemmer. Leser du skal til undersøkelse i morgen, skal tenke på deg og håper du kommer inne og oppdaterer oss på hvordan det gikk!! Men er kjempe lei meg på dine/deres vegne.

 

Kjære Dotten: du hadde jo skrevet et langt innlegg over her, gøy og lese det du skriver. Og jeg tror nok vi er like "gale" som deg, og prøver å bli gravide:) Legger virkelig ansvaret i hendene på flinke folk på Riksen og håper vi får det til. Men først må vi se om vi greier å bli gravide da.....hehe.

 

Kjære så gla`: dere prøver litt annet først før evt. Danmark forstår jeg......og er ikke lite kult det eller da:) Eggløsningen over for denne gang ikke sant:) Vi damen med monitoren våre vet når egget slippes:) Når blir IKM da??? Hvordan gikk det på UL undersøkelsen da?????

 

Du Maddemor du Maddemor: så kom tanta.....*sukk* Men du fikk jo kost deg på tur da med god mat og drikke. Så ble det det denne mnd. så blir det spire neste mnd. ikke sant:) Håper stølheten har gitt seg, ikek bare bare og starte med fysiske aktiviteter.....hehe-håper du er klar igjen til eggløsning og kosen rundt dette:)

 

Min kjære katta76: er du i rute eller??? Hvor er du kommet i syklusen nå da?? Leser du har testet negativt.......har du testet noe mer eller?? (sånn oss testomaner i mellom) Eller er den forbannede tanta kommet??? Håper virkelig ikke det........oversender til lykke klem jeg:)

 

Til Dolce&Gabbana: så sprekt og sette i gang med nr. 3 da:) Skal se det ikke går lang tid før den spiren er i boks. Brukt lang tid før på å bli gravid eller??? Leser du skal ned noen kilo, noen råd ang. den kuren du bruker eller.....alle råd mottas med takk:)

 

Til litamora: forstår jeg det riktig når du skrivet at testen bare ble sterkere og sterkere og at den nå helt sikkert er positiv???? Masse masse til lykke videre:)

 

Kjære Hillbillie: så hyggelig med en -69 modell til her inne da:))) Håper virkelig du sitter der med en positiv test om noen dager. Når har du IKM da??? Ønsker virkelig masse masse lykke til:)

 

Kjære -68mamma: vi følger jo hverandre ganske så likt da:) Du er vel ferdig med pergokuren i dag ikke sant??? merker du noe til bivirkninger eller.....denne gangen har jeg ikke merket noe når jeg har tatt tablettene, men begynner vel og kjenne litt utover i uken tenker jeg, var slik de andre mnd. iallfall. Og nå har jeg jo dobbel kur, så tror jeg veli merke litt mer kanskje??? Hvordan er formen ellers da.....

 

Kjære kjære meg og lille snuppis: har tenkt masse på deg i disse dagene, særlig dagen som begravelsen var. Finnes liksom ingen mening i at slike unge mennesker skal dø:/ Skal akkurat til og lese den boken om de der hun får kreft, og skriver dagbok og han fullfører etter at nun dør. Han heter Espen Simonsen og jeg så reklame for boken på tv i kveld faktisk. Men samtidig må du samle og tenke masse positive tanker, håper pausemnd. er den mnd. du blir gravid og får beholde.....det med leiekontrakten vet du:))))))))))))))))) Godt dere tar dere kjærestetid, og finner på noe sammen. Og hvordan går det med jobbplanene da???? Stor klem oversendes:)

 

Nå har jeg faktisk opplevet noe veldig rart her i Drammen. Litt over kl. 2100 gikk stømmen, og da både ute og inne. Var en merkelig følelse, alt ble bek svart. Trodde et lite øyeblikk jeg ble blind jeg:) Heldigvis var jeg ikke alen hjemme, vi fikk tent lys og strømmen var borte rundt 20 minutter. Tenkte på de som var ute med hunder og gikk tur.....Men gud hjelpe meg hvor mørkt det ble!!!!!!! Nå er strømmen tilbake, jeg fikk skrevet ferdig og skla straks hoppe i bingen:) God natt til alle herlige damer der ute.......

 

Klem

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Liten oppdatering herfra. Har kommet til dag 19, og jakten på gullegget er over ja. Nå er det symptomjakt på gang. Ingen nevneverdige ennå, men er jo bare på dag 6 dpo (kanskje også bare 5), så er jo egentlig for tidlig med symptomer. Eneste jeg har merket denne pp er at nedre del av magen har vært veldig støl/øm....Ble jo voldsomt mye prøving denne gangen, så kan jo være derfor. Jeg var på ul den dagen jeg fikk max på CB, og ul viste en eggpose på 20 mm, og gyn mente el ville være i løpet av det neste døgnet. Oppfordret oss til masse sex neste to dagene, og vi fulgte opp med morgen og kveld i 2.5 dager. Kanskje ikke en føler seg litt støl nederst i magen. *hi, hi*

 

Vi har lagt Dk på hylla for denne siden av året. Det ble så stress å gå og tenke på fordi jeg har en time på sykuset akkurat i de dagene jeg antar neste EL vil komme og som vi da også skulle reist til Dk. Selvfølgelig kan EL komme før eller senere, men det ble så mye dersomatte hvisomatte og jeg ble utrolig stressa.

Derfor drøyer vi AIH i Dk, men prøver en pp her hjemme med ekstra hormoner. Pergo, Puregon og Pregnyl. Får også progesteronstøtte fra dagen etter el-sprøyta.

 

Nå har jeg begynt å grue meg for dagene med sprøyter. Er jo så redd for sprøyter, og tåler ikke en gang se andre får det. Hvordan i himlens navn skal jeg greie å sette dem på meg selv? Noen ideer??? Samboer er ikke noe godt forslag. Han er nok for pysete....Kanskje jeg må ta turen til Drammen i de 4 dagene jeg skal sette sprøyte Tirilgirl *s*

Godt å lese at du er på bedringens veg og klar for jakten på gullegget.

 

Nå håper jeg det blir et rush av positive tester her inne på tråden vår :-) Masse lykke til alle sammen!

 

Ha ei fin uke!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

En liten oppdatgering fra meg i Midt-Norge.

Har vel ikke skrevet stort her inne siden jeg fikk avbrutt forsøk i juni. Siden det har vi hatt en fin ferie og en regnfull sommer med mye jobbing.

 

Utpå sommeren fikk vi beskjed om veien videre. -At jeg skulle på "kort regime" Jeg ble glad og fikk motivasjon til å starte på ganske raskt igjen. Tenkte nemlig å drøye det litt da jeg var lut lei alle medisinene. Kort regime besto for meg i to sorter sprøyter i kun 11 dager til sammen. Men før vi kom så langt var det noen prøver som var gått ut på dato og som dermed forsinket prosessen med iallefall EN syklus om ikke to.

 

Så for en uke siden i går hadde vi uttak igjen. 3. uttaket. Jeg visste fra ul på fredag at det var kun to eggposer der. Uvant ettersom jeg har hatt en hel haug med egg på de to tidligere uttakene.

Heldigvis kom det to egg ut av posene og et spennende døgn kom. Midt på dagen tirsdag kom beskjeden om at ingen var befruktet -enda, de kunne ikke si sikkert før onsdag. Men allerede da innstillte jeg meg på at det ikke ble noen tur til Trondheim. Det var nok lurt for det ble ingen innsetting denne gangen heller. Jeg er i følge legen en "nøtt" BLÆH

 

Ser du skal til med sprøyter så gla'. Jeg var også skeptisk på det der. Men det gikk overraskende bra. Liker slett ikke sprøyter jeg heller, men det er utrolig hvor mye bedre det blir når DU har kontrollen over sprøyta og ingen annen. Jeg tror puregon kommer i penn og da er det en veldig tynn spiss. Det er klart det beste! Satte vanlige sprøyter nå siste forsøk jeg, og det var litt mer stress.

Om du må ha hjelp så dra på legekontoret ditt og få de til å vise deg første dagen så blir du sikkert litt tøffere dagen etter og setter selv! Sett deg godt til rette i en god stol og ta deg goooood tid.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Heisann,

 

var på sykehuset i dag å tok en ny blodprøve får svar på den i morgo,

så da får vi se om det er noen økning da, tviler på det pesimisten som jeg er :(

 

Nei ikke vært i Tyskland enda reiser neste helg mmmmm deilig gleder meg masse.

Var i oslo i helga på jente tur å det var virklig på tide , å ikke minst kjempe koslig

Det var godt å ikke være (mamma) ikke misforstå men bare få lov å være meg , gjøre det jeg ville å gå hvor jeg ville, det anbefales virklig av og til, å veldig koslig da når du går av bussen å det kommer to flotte gutter springende mot deg å roper mamma.hihihi

 

Meg og lille snuppis:

uff all trøsteklemmer til deg , uff det ikke moro når så unge mennsker går bort i livet (gammle mennsker har liksom levd en god stund,men selvf. trist det også)

å når hu har så små barn uff , nok en gang trøsteklem til deg og familien.

 

Bumlebie kos deg masse , som Dotten sa me kunne fått lov å være med i kofferten hehehe.

lykke til med ny jobb :)

 

Hillbillie velkommen inn her, her er det kjempe koslige damer som virklig er der ,riktig koslig gjeng :)

 

 

i kveld kommer gubben hjem fra Danmark, gleder meg, senga blir så tom og stille uten en snorkkende mann på 2 meter hihihi

kanskje det blir litt tid til trening i kveld, lenge siden jeg har sett han:P

 

alle andre vil jeg ønske dere en fin dag , her skiner sola,

stor klem fra meg.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære så gla`:)

 

Klart vi fikser dette veit du, har vi jo en god unnskyldning til lange lunsjer og masse kaffe.......hehe:) Ikke noe og grue seg til, dette fikser du bra:)

 

Jeg skal til gyn på fredag, ferdig ,med dobbel pergokur i dag. På fredag er jeg på syklusdag 12, og er spent på hvordan eggestatusen er da:)

 

Hvis ikke, skal jeg høre om Metformin og Pregyl, man leser jo stadig noe nytt her inne ikke sant:)

 

Har deg i mine tanker:) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si dere er noen racere på lange innlegg. Skikkelig koselig å lese, jeg må liksom innom rett som det er for å se om noen har lagt inn noe :)

 

Tirilgirl: syklusdag 8, da er vel TR dratt og du kan begynne å vente EL. Eller var det 8 dpo?? Her kommer teflonhjernen min igjen.. Uansett, blir spennende fremover, jeg skjønner godt at dere er "gale" nok til å prøve tross risikoen. Tvi, tvi!

 

Dotten: 40pp, det er lenge det. Du imponerer meg med din optimisme og ro. Det hjelper nok å ha barn fra før, du vet iallefall at dere kan. Men nå er det på tide at det bosetter seg en spire i magen din igjen! Det unner jeg deg virkelig:)

 

Maddemor: så gøy å begynne med håndball igjen. Spilte et år selv, da var jeg 12 år, hehe, ikke god, men det var skikkelig moro. Jeg er dessverre ikke noe særlig tess i sport.

 

Litamora: hvor langt er du på vei nå? Hvordan er formen?

 

Påsan og puddingen: ønsker deg lykke til i morgen når du skal få svaret på prøvene. Skjønner godt at du ser svart på det, og det er kanskje bedre det enn å håpe og håpe og bli skuffet. Det hadde vært ordentlig spennende om det var en spire der inne likevel da... Men om det ikke er, da får du vel skikkelig oppfølging neste gang?

 

Dolce&Gabana: wow, nr.3. Tenker dere å begynne prøvingen med en gang? Jeg hadde også planer om å gå ned noen kilo før neste svangerskap. Var faktisk godt i gang med trening og sunt kosthold, gikk ned ca 4 kg og så kom sommeren...æsj. Ferie og mye mat og vips var alt på igjen. Får heller prøve å begrense vektøkningen i dette svangerskapet da.

 

Meg og lille snuppis: var det en fin begravelse? Jeg lurte også litt på å lese den boka om Tone og Espen, men vet ikke om jeg orker. Han var på God morgen Norge i dag, og virker som en flott fyr. Husker at Tone døde på Ahus en dag jeg var på jobb på naboavd...triste greier altså. Jeg har veldig lyst å lese boka, synes det er gripende med sanne historier om menneskers medgang og motgang, livsglede, håp og mestring...men gråter jo bøtter og spann mens jeg leser. Leste Ida's dans for noen mnd siden, om ei ung jente med leukemi, trodde ikke jeg skulle bli menneske igjen etterpå, var helt knust.

 

Så gla': krysser fingrene for at hormoncoctailen gjør susen. En Danmarkstur er jo alltids kos, men den kan dere ta med spire i magen istedet. :) Støl pleier man jo å bli av mye gymnastikk, er vel ikke annerledes med sengegymnastikk ;) Det med sprøytene går nok bra. Jeg var skikkelig pyse før, aldri i verden om jeg turde å stikke meg selv i fingeren, men etter at jeg fikk sv.dia ble jeg kjapt kurert for den skrekken. Går så fint så :)

 

Eva76: blir det nytt uttak nå da? Hvordan ser veien ut videre?

 

Hvem har jeg glemt nå? Hillbille, -68mamma og katta76; hvordan ligger dere an i forhold til IKM?

 

Beklager hvis noen ikke ble nevnt, lista begynner å bli lang :)

 

Nå har jeg bare en dag igjen her nede før jeg vender nesa hjemover. Gruer meg litt til flyturen, snuppa er snørrete og hes, satser på at hun ikke får ørevondt i tillegg. Det er stress nok med en aktiv ettåring på flyet om man ikke skal plusse på øreverk.

 

Ønsker dere alle en nydelig kveld! Jeg skal snart ta meg porsjon nr 2 med is og slenge meg i senga med en bok :) (og jeg lurer på hvorfor kiloene kom snikende på igjen????)

 

Klem fra meg med solbrent nese

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Bumlebie:)

 

Venter på eggløsningen her i gården, pleier og komme på dag 15-16 så neste uke håper jeg den er her:)

 

God tur hjem til fedrelandet:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God onsdag jenter! Jeg synes kroppen er rar om dagen. Symptomer som jeg ikke tør snakke høyt om...blir jo sikkert bare skuffet. Har opplevd det før nemlig...men, litt annerledes nå - eller??? Jeg vet ikke jeg. Klamrer meg til håpet, men tør nesten ikke håpe heller.

 

Tirilgirl: Det kan hende jeg tar deg på ordet ;-) Lunsj hørtes koselig ut

:-) Svart deg på mailen :-D Hold oss oppdatert med gyn og EL da:-)

 

Bumlebie; Tusen takk for oppmuntrende ord. Jeg skal nok fikse sprøyta med litt hjelp fra Tirilgirl :-) Høres ut som dere har hatt ei kos uke i syden. Ha riktig god tur hjem!

 

påsan og puddingen: Krysser fingrene for at hcg har steget. Masse lykke til i dag *klemme*

 

Eva; Huff, så leit at det ikke ble innsett denne gangen heller. Hvor lenge må dere vente før nytt forsøk nå da? Kan det være at du hadde færre egg nå pga kort regime? Uansett så håper jeg de egga dine skjerper seg og begynner å dele seg ved neste uttak. Masse lykke til vennen!

 

D&G; Hvordan går det med deg snuppa? Du har en merkelig innvirkning på meg altså....Hadde ikke før lest innlegget ditt om at dere var prøvere igjen - før jeg bare måtte bake *he, he* Tenker det er deg som er grunnen til alle mine rare symptomer jeg ;-)

 

Hillbilli; Velkommen inn til oss. Håper det snart blir spire på dere. Har dere barn fra før? Har du en link til den artikkelen?

 

Maddemor; leste i en annen tråd om blodig slim etc. Synes du høres veldig fruktbar ut :-) Stå På!!! Ikke la mannen hvile ;-)

 

Dotten; Høres ut som du og snuppa har hatt ei koselig helg :-) Har du og mannen snakket noe mer om dere skal gå videre med prøvingen?

 

Litamora; Hvordan går det med deg?

 

Til alle dere nye som har kommet til tråden: Kopier lista med ikm osv og legg dere til :-)

 

Håper ellers det står bra til med alle. Nå skal jeg sette i gang med litt storrengjøring her :-) Har et merkelig overskudd på morgen/formiddagene i disse dagene, men så må jeg ta en dupp utpå dagen (har vel styra for mye da ;-))

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil også ha sånn bake, vaske og styre-trang! Arbeidslyst kom og treng deg på -her skal du motstand finne...

 

Jeg vet ikke hvor veien videre går. Vet ingenting før leger og laboranter har hatt møte og får formidlet videre til meg hva de har blitt enige om. Det som likevel er positivt oppi det hele er at sambos svømmere er blitt sprekere etter at han har tatt av ca 10 kg. Det gjør jo at jeg er litt mer optimistisk på å prøve selv. Kansje kan vi få til en hjemmesnekra spire???

 

Færre egg denne gangen kom nok av andre medisiner, ja. Det var meningen det skulle bli få men gode egg av den. SÅ få egg var det derimot ikke meningen det skulle bli.

 

Har du starta med medisiner Så gla'?

 

Ellers må jeg ta meg litt tid til å bli kjent på nytt meg nye og gamle på tråden. Så Anki hadde gitt opp hele stasen. Det er synd noen skal slite så ille. Om du er inne og snikleser Anki: her er mange gode klemmer til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei damer !

 

Er på dag 11 nå - venter på EL kanskje søndag/mandag.

Så månedens "turnus" er igang - annenhver dag ;-)

Hadde veldig lite bivirkninger av Pergoen denne runden, bare litt hetebølger de to siste nettene - ellers ingenting.

 

Håper vi begge finner et flott modent gullegg denne måneden !!

Klarer vi den denne runden så kunne vi kanskje hatt en helt spesiell juleoverraskelse til familien i år ?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eva! Oppløftende at mannens svømmere har kviknet til da :-) Hjemmesnekra spire hørtes ut som en fornuftig plan i påventa av at spesialistene skal gulpe opp noe lurt :-D Dere fortjener virkelig litt medgang nå. Håper det ordner seg snart for dere. *klemme*

 

Kanskje jeg må be sambo morsjonere litt mer. Der har nemlig kiloene sneket seg på sakte men sikkert de siste to årene. Men, svømmerene hans er det visst ikke noe i veien med.. He, he...ikke bare hos han kiloene har sneket seg på. Har 5 kg jeg gjerne skulle kvittet meg med etter de to svangerskapene i 2007. Noen som har en vidunderoppskrift på hvordan kvitte seg med 5 kg uten å sulte, trimme eller avstå fra alt usunt *hi, hi*

 

Jeg skal begynne med medisiner til uka hvis tanta kommer (TANTA - HOLD DEG VEKK!!!)

 

Men, NÅ skal jeg sette i gang med litt rengjøring. Hi, hi...Klokka tikker og går og plutserlig har jeg sitti på bim i 2 timer *sukk* Ja, ja - litt hekta noen ganger. Men, nå kan jeg gjøre det uten å ha dårlig samvittighet ovenfor studiene. Bare èn oppgave igjen nå, og den skal jeg ikke ha ferdig før midten av november :-))) Leverte og fikk godkjent på nest siste oppgave i går. Lov til å være litt ineffektiv i dag da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...