Gå til innhold

NY TRÅD - "OSS OVER 30"


så gla'

Anbefalte innlegg

Vidunderkur??? Tja, synes lavkarbo var vidunderkur jeg. Sambo var aldri sulten, men avsto fra alt med sukker og stivelse i. Litt utfordring i å finne på kosemat, men bacongull og nøtter gikk det mye av. Bruk mye brokoli og blomkål istedet for potet, ris og pasta, evt om du ikke satser på rask nedtur så kjøp fullkornris og -pasta. Rent kjøtt og fisk (uten tilsetting av mel) er heeelt uten karbohydrater. masse god mat du kan spise. Ja, og så har jeg bakt "Ingers rugbrød" til ham. Oppskrifta finner du ved å google... godt og saftig brød med masse fiber. Han sier at det går mindre brød, men han er lengre mett.

 

Her har forresten blødninga kommet, så nå kan vi starte på nytt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sånn ordentlig glad i både brød og potet....men takk for tipset :-) Ingers rugbrød skal jeg prøve, og også mindre potet, ris og pasta. Er det et knekkebrød som er bedre enn andre? Kan jeg spise posesaus da, eller blir det bare sjysaus? Kan jo google lavkarbodiett og se hva jeg finner :-)

 

Masse lykke til med prøvingen fremover Eva

 

*løper tilbake til vaskebøtta*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, først må jeg si beklager til alle som ikek blir nevnt nå; har bare vært borte fra tråden litt for lenge til at jeg klarer å oppdatere meg på alle nå altså....

 

Så gla; så flink du er med vasking da! Skulle gjerne ha fulgt dine fotspor der, men vi bor midlertidig i et gammelt hus som ikek ser rent ut uansett hvor mye jeg skurer og da faller motivasjonen gitt....

Var hos kiropraktor igjen i dag og fikk masse gode øvelser og knekt meg opp litt igjen:) deilig!

 

Eva 76; så kjipt at tanta kom igjen! Håper det snart kan klaffe for dere nå, for det har dere virkelig fortjent!

 

Bumblebie; dere er vel på flyet nå dere kanskje? Håper dere har hatt en fin tur og er brune og fine og at det går bra med vesla med forkjølelsen!

 

Dotten; Du er bare så superflink på innlegg at jeg blir helt flau over meg selv her altså! Men superkoselig å se deg igjen her inne og nå må det jammen meg være din tur snart vel?

 

D&G; så dere satster på nr 3 ja? Så utrolig spennende! Håper du får fort klaff igjen! Vi får følge hverandre fremover da vet du:)

 

Hillbillie; hjertelig velkommen inn til oss! Alltid koselig å bli kjent med nye nick her inne? Har dere prøvd lenge? Og så husker jeg litt dårlig nå; har dere barn fra før?

 

68-mamma; da er det ikke lenge før EL på deg da, så vi får holde hverandre oppdaterte denne pp også:) Veldig koselig å¨følge hverandre synes jeg:)

 

Tiril; nå er jeg litt u-oppdatert her; er du ferdig med tanta og på jakt etter ny EL? Når har du IKM? Tenker masse på deg og mannen din!

 

Skulle vi forresten ha laget oss en ny IKM-liste jenter? Er helt ute å kjøre jeg nå altså. Kun oppdatert på meg selv vettu.....

 

Her i gården så er jeg som sagt i gang med håndballkarierren igjen, etter 6 års fravær.... Grøss og gru, det er skummelt med bedriftsidrett altså! Disse damene kan jo ikke regler og kjenner ikke helt sine grenser vettu, så det er fort gjort å skade seg. Jeg har jo klart å dra på meg DEN strekken i låret, men den kommer seg vel etterhvert:)

Utrolig morsomt er det uansett! Vi vant vår første kamp på mandag, så dere kan tro vi var rimelig stolte av oss selv! Ingen på laget hadde spilt sammen før bortsett fra 1 trening og det gikk råbra!

 

Ellers fikk jeg småblødninger etter kampen på mandag og positiv EL-test og mye blodig slim i går, sengekos i går og positiv EL-test i dag og nesten ikke blod i slimet lengre, men sinnyke murringer og mye slim:) Blir nok en runde på gubben i kveld også vil jeg tro:) Så fra i mrogen regner jeg med at EL-testen blir negativ og den laaaaange ventiden og alle inbilte symptomer begynner:)

 

Lillegutt har vært forkjøla siden forrige torsdag da. De er så dårlige på å kle han i bhg så jeg har gitt de beskjed 3 dager på rad om at han SKAL ha lue, strømpebukse og body, fleecedress og en uforet parkdress på når han er ute og leker. Det er jo bare 5-8 grader om dagene.... Men neida; når jeg henter han så kommer han valsende enten med lua på halv åtte og bare en softshelljakke og joggedress (med strømpebukse og body under så klart) og er våt og kald, eller så har de klart å få på habitten, men glemt lua inne.... ÅÅÅÅÅHHHHHH!!!!! Jeg blir så utrolig irritert! Så i går så kom jo til slutt feberen da. Gikk fra normal kroppstemperatur til 39,5 på en halvtime;( Staaakar liiiiten vennen min..... Han blir jo sååååå kosete med feber og ikke tale om jeg får lov å røre rumpa med febermåler.... Så tempen ble tatt mellom rumpeballene, men men. Fikk lurt i han en stikkpille da, men gud så trist og fornærmet han var på meg! Men det er ikke bønn altså! Når tempen går opp så fort blir jeg dritredd for at han skal få feberkramper igjen, for det er ikke noe jeg ønsker å oppleve en gang til.....

Det kan jo godt hende at feberen hadde kommet uansett hvordan de hadde kledd han i barnehagen, men jeg merker at jeg tenker det er litt deres skyld uansett.....

 

Ja ja, dette var litt om meg og mitt for å si det sånn...

Ha en fin dag jenter!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- goldie, samboer, 31 år, har en gutt på 4 år. Bor i en by i Sogn og Fjordane:-)IKM 22. AUGUST:-)

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 3 små engler -09, bor i Buskerud)

- anki e lei: 3SA og 2 MA, ikm???etter utskraping, gutt 6 og gutt 9.

 

 

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 3. oktober. (andre enkle pergokur denne mnd:)

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 28.10.09 (sånn ca)(sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- så gla': ikm ca. 21. okt. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Dotten ikm ca 29. oktober (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

-DOLCE hmmm, usikker-1.mensdag 1okt- ca27.okt tror jeg....

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og ett avbrutt forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin ca 1.mai 2010 (31 år, gift, jente-08)

 

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Mortine (fått gutten sin)

- Kassi: fikk jenta vår på termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en liten hilsen fra Drammen med blå himmel og bader i sol, men litt kaldt da:)

 

Selv skal jeg på senvakt i dag, og siden jeg også er litt over middels opptatt av BIM gikk jeg rundt og støvsuget huset kl. 2330 i går kveld, med alle lysene på.........hehe-min samboer lurte vel på om det rett og slett hadde klikket litt for meg:) Men planen var at jeg kunne sove litt lengre, sitte på nettet med god samvittighet:))))))) Så det gjør jeg, vaskemaskinen og oppvaskmaskinen går sin gang og her sitter jeg:)

 

Selvsagt skulle jeg tatt på meg joggesko og gått meg en tur, men venter noen dager til, er ikke helt frisk av forkjølelsen........men mye mye bedre så jeg bare MÅ begynne å gå turer igjen i morgen. Og neste uke komme meg på treningssenteret der jeg for tiden er støttemedlem:/

 

Eva 76: så flink mannen din har vært som har gått ned noen kilo. Jeg har også tro på lavkarbo og regulering av Ph for oss som vil bli gravide. Jeg har faktisk fått mannen min til å ta Selen og Sink, og det er ikke dårlig bare det. Men jeg må minne han på det hver dag at han skal ta det.......hehe-og så bra at svømmerne er blitt bedre da:) da har man liksom litt igjen for strevet:)

 

Kjære -68mamma: ja nå er det ikke lenge til vi to kan begynne og test etter eggløsningen. Tenker jeg begynner på fredag morgen......men pleier å få full pott rundt dag 15-16 og det er rett over helgen......jeg har også merket veldig lite bivirkninger til pergoen denne gangen. har ikke merket en eneste hetebølge jeg........får håpe dette er positivt da:)

 

Kjære påsan og puddingen: er så spent på hva du har og fortelle i dag, håper virkelig du kommer inne med gode nyheter:) Du skal vite a jeg har tenkt på deg i hele dag.......er ikke gøy å gå slik og vente i uvisshet!!!!

 

Min kjære så gla`: må bare sette deg i bilen og komme til Drammen med den arbeidslysten din du, legger nøkkelen under matten når jeg går på jobb jeg.....hehe:) men man må liksom bare trå til og benytte seg av den når den kommer så klart frem:) Flink du er.......og ferdig med oppgaven også, ukens flinke pike:) Er så herlig og lese at du kjenner så mange symptomer......håper virkelig det slår til denne gangen. Slik at vi "gamlingen" kan sitte der med positive tester å gå med barnevogn neste sommer.....*håper* Skal ta med meg oppskriften din til gyn på fredag og høre hva hun har å si. Hun er veldig grei og giret på at vi skal få det til.......

 

Dette var dagens lille oppdatering fra meg. jeg er på dag 10 i syklusen og begynner eggløsningsjakten på fredag morgen:) Og som -68mamma sier, turnusarbeid med kosingen:)))

 

Klem fra meg:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig spent på oppdatering fra deg Påsan!! Har tenkt på deg idag.

 

Nå er kofferten pakket, snuppa i seng og fra kjøkkenet siver det vidunderlige dufter av biff og hvitløk og masse digg...mmm, er såååå sulten!! Skal virkelig nyte denne siste dagen av ferien, i morgen blir det kaos med flytur og styr. Og fredag er det opplæring i ny jobb.

 

Hadde egentlig ikke så mye å si akkurat nå, skulle bare inn å sjekke hvordan det var med de koseligste damene på BIM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God kveld jenter.

 

Så koslig at dere har tenkt på meg i dag , det godt å vite, siden ingen i familien veit hva jeg har gjordt den siste uka så kan ikke prate med noen om det heler.

 

Etter å starta dagen med å kjøre en time for en øye sjekk av sønn min, har - 5,5 , dette fant me ut av i sommer. hadde ingen anning om dette siden han aldri har hatt noen problem av noen slag.

 

Så fikk jeg mot til meg å ringe sykehuset, etter masse fram og tilbake så fant de svaret. å det var på heile 2 :( altså ingen svangerskap (hvis de ikke regner hvor mange barn det er da hihihi)

 

så det var et kort svangerskap kan man si, en heil uke, blei sikkert gravid å så klarte den ikke festa seg eller noe.

Så nå er igang igjen med prøving, fikk gubben hjem i går, deilig.

 

Nå er jeg tenk (skal prøve iallefal) å slappe av og ta det som det kommer, hvis jeg får mensen med 19 dager som den har vært til nå så skal jeg ha maensen når jeg drar til Tyskland :(

det passa veldig dårlig, men skal iallefal kose meg masse. date me dn kjekk flott bergenser er ikke dumt.

 

 

Det var min dag .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei uff påsan, dette var ikke det vi håpet å lese..... Håper det vil gå bra med deg og at du får masse kos og trøst av din kjære. Vi får satse på at det blir fort spire på deg igjen... og ja, jeg vet det er veldig lett å si.....

Stoooor trøsteklem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta godt vare på deg selv nå kjære deg. Det er vondt å miste enten man er4-5-6 eller mange mange uker på vei.....

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- goldie, samboer, 31 år, har en gutt på 4 år. Bor i en by i Sogn og Fjordane:-)IKM 22. AUGUST:-)

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 3 små engler -09, bor i Buskerud)

 

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 3. oktober. (andre enkle pergokur denne mnd:)

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 28.10.09 (sånn ca)(sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- så gla': ikm ca. 21. okt. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- anki e lei: 3SA og 2 MA, ikm 23.10. gutt 6 og gutt 9.

- Dotten ikm ca 29. oktober (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

-DOLCE hmmm, usikker-1.mensdag 1okt- ca27.okt tror jeg....

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og ett avbrutt forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin ca 1.mai 2010 (31 år, gift, jente-08)

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Mortine (fått gutten sin)

- Kassi: fikk jenta vår på termin

 

 

 

Heisan alle nye og gamle slitere på denne tråden.

Takk for sist. Begynner bli ei stund siden for min del. Etter den siste MA fikk jeg en skikkelig dett og har meldt meg ut av bim en periode. Faktisk ikke vert inne her å lest engang. Så her var så mye å oppdatere seg på at jeg får ta litt etter litt...

 

Fikk med meg at Hillbillie har funnet denne tråden. Deg har jeg chattet litt med på over 35. Denne tråden er mye mer aktiv. Det var kjekt å se deg her.

 

D&G: du skal prøve igjen. Så utrolig spennende. Håper den sitter fort for deg. Vi får vel følge deg litt igjen no... Tenker tulla di har blitt stor no.

 

Så gla: no håper vi at det klaffer for oss snart altså. Du skal se at du har en spire til jul. Blir spennende å se m Danmark. Eller kanskje du klaffer denne periode? Du fikk lagt inn aksjer under EL???

 

Sorry om jeg husker noe feil her...det var så masse å skumme gjennom.

 

Dotten: du fortsetter med dine lange flotte innlegg. Synd du ikke har fått det til å klaffe enda du heller. Vi fortsetter å krysse fingrene.

 

Eva: har egentlig ikke fått med meg hva som skjedde med deg denne gangen? Det ble avbrutt? Må se om jeg finner et innlegg lenger oppe.

 

Maddemor: håper vi kan skryte av en ny spire snart og at den denne gang vil holde seg der i 9 mnd. Lykke til:-)

 

Til alle andre, jeg har teflonhjerne og husker ikke mer akkurat no...

 

Oppdatering fra meg:

Har vært til kontroll på sykehus og samtale med jordmor og gynekolog. Der har de endelig tatt meg på alvor og no har jeg blitt grundig undersøkt i underlivet (alt bra) og tatt masse blodprøver. Desse har jeg ikke fått svar på enda. Men til jeg evt har positiv test igjen har de fått svar på noe i allefall.

 

Tenkte vente litt, men når jeg ser tilbake no hadde vi visst sex på dagen for EL... Eh!!! Ikke akkurat det jeg hadde tenkt denne mnd, men nå kjenner jeg at jeg begynner håpe likevel at jeg kan være gravid. For mitt problem har egentlig ikke vært å bli gravid, men å greie å holde spiren på plass... Så får vi vente å se... Ikke lenge til Ikm....

 

Jakten er igang... IGJEN!!!!!

 

...hmmm, tror jeg må inn å skifte nick, for jeg er ikke såååå lei lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- goldie, samboer, 31 år, har en gutt på 4 år. Bor i en by i Sogn og Fjordane:-)IKM 22. AUGUST:-)

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 3 små engler -09, bor i Buskerud, 2 doble pergokurer, første pausemåned nå) IKM 17.okt

 

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 3. oktober. (andre enkle pergokur denne mnd:)

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 28.10.09 (sånn ca)(sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- så gla': ikm ca. 21. okt. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- anki e lei: 3SA og 2 MA, ikm 23.10. gutt 6 og gutt 9.

- Dotten ikm ca 29. oktober (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

-DOLCE hmmm, usikker-1.mensdag 1okt- ca27.okt tror jeg....

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og ett avbrutt forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin ca 1.mai 2010 (31 år, gift, jente-08)

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Mortine (fått gutten sin)

- Kassi: fikk jenta vår på termin

 

 

 

 

 

Ok - jenter...

Dagens oppdatering fra meg:

 

Syklusdag 26, 11 dpo - ikke noe TR på besøk etter ett bittelite blod-drypp i trusa i går på 10 dpo, så det er jo positivt det da =)

 

Har murringer i korsryggen og underlivet så det holder og føler meg rar i magen, vondt i rumpa/halebenet i dag har jeg også hatt. På jobben var jeg skikkelig svimmel ett lite øyeblikk, men gikk heldigvis fort over og jeg har hatt hodepine de siste 3-4 dagene. Brystene er såre og ømme og litt vonde.

 

Legger til at jeg føler meg ekstremt trøtt om morgenen nå, og natt til i går drømte jeg en ekkel drøm, ett monster stod bøyd over magen min og skulle til å spise opp livmoren min, han hadde svære hoggtenner og holdt meg godt fast, husker at jeg "skrek" da de svære ekle tennene bare var noen cm fra magen min, akkurat idet jeg "skrek" så kom det noen og dro meg vekk derfra i en rekordfart og da kom tanken opp at jeg faktisk ble reddet fordi jeg var gravid, neste tanker kom at det var ikke meg som ble "reddet", men "barnet" jeg bar på!!! Herregud - for en syk drøm, altså, men den var ekkel...

 

Fått flere kviser, æsj som de popper ut - pleier vanligvis bare å få èn kvise når jeg nærmer meg TR, nå har de poppet ut, 2 i ansiktet og masse, masse på ryggen/skuldrene. Hva kommer det av tro? Har det noe med progesteron-produksjonen å gjøre eller noe sånt?

 

Føler meg av og til litt småkvalm, er megasulten heeeele tiden, vil liksom stappe noe inn i munn hele tiden, herregud, kommer til å bli dritfeit hvis det fortsetter sånn! Siden jeg begynte på pergo i sommer (juli) har jeg gått opp 3 kilo - kan det være pga pergo eller kan det være andre ting?! Noen andre som har opplevd at vekten har økt litt med pergobruk?

 

Så til dagens testing da - med en gang synes jeg det så ut som en svak strek som kom til syne, altså før kontrollstreken kom opp - men den er så ultrasvak at man nesten ikke kan se den, kun en antydning til der streken skal være, så det er vel det man kaller en skyggestrek? Og ønskestrek!!!

 

Kastet jo selvsagt ikke testen fra i går, og vet dere hva? Der hadde det kommet opp en klar blå tynn, syltynn strek på CB`n... men jeg vet jo at den er ugyldig når det har gått sååååå lang tid etter testen var tatt, skulle jo selvsagt ha kastet den og bært ut søpla så man ikke får fikse ideer og tanker, men jeg fikk jo det likevel når jeg så testen fra i går...

 

Så får vel kalle testen i dag også negativ, f... altså, skikkelig møkk =(

Æsj... jeg som hadde sånn troen denne pausemåned pp`n... jammen er kroppen og psyken utrolig sammensatt, mullig psyken spiller meg ett stooooort puss med masse innbildte svangerskapssymptomer, jeg har sikkert ett innbildt svangerskap også, hahahahaha =/

Har hatt sånne symptomer før - og blitt kraftig lurt før også da TR har dukket opp allikevel =(

 

Har nå brukt opp alle testene mine, så nå gidder jeg ikke kjøpe flere tester, dersom TR ikke dukker opp i løpet av helgen, har jo IKM på lørdag, skal jeg kjøpe en test på mandag (dersom den fortsatt ikke har kommet da!)...

 

Vi snakkes jenter - klokken er mange 23.43 og jeg skal tidlig opp i morgen, levere lille-snuppis i barnehagen og komme meg på jobb til kl 08, sukk... hverdagen går fort, jobbe, spise, prøve, sove, jobbe, spise, prøve, sove, herlighet og tiden går!!!

 

Nattaklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- goldie, samboer, 31 år, har en gutt på 4 år. Bor i en by i Sogn og Fjordane:-)IKM 22. AUGUST:-)

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 3 små engler -09, bor i Buskerud, 2 doble pergokurer, første pausemåned nå) IKM 17.okt

 

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 3. oktober. (andre enkle pergokur denne mnd:)

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 28.10.09 (sånn ca)(sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- så gla': ikm ca. 21. okt. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- anki e lei: 3SA og 2 MA, ikm 23.10. gutt 6 og gutt 9.

- Dotten ikm ca 29. oktober (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

-DOLCE hmmm, usikker-1.mensdag 1okt- ca27.okt tror jeg....

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin ca 1.mai 2010 (31 år, gift, jente-08)

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Mortine (fått gutten sin)

- Kassi: fikk jenta vår på termin

 

 

Måtte oppdatere lista litt jeg og.

Anki: Velkommen tilbake i sirkuset!

 

Så Gla': gå inn på lavkarbo.no, men ikke bli skremt -det er noen på forumet der som er rimelig ekstreme i telling av karber. Det ER mulig å lage sin egen diett -selv om det ikke ser ut sånn der.

 

Maddemor: Nei, det er ikke trist med tantebesøk. Jeg vet jo at de tok ut de to eggene som var der og ikke satte noen tilbake. Tantebesøk betyr ny start.

 

Tirilgirl: Ja det skal være bra å ta av noen kilo, men jeg har ingen ekstra å ta av, så jeg lar det der være.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Snart helg :-) Jeg skulle nok ikke en gang hvisket noe om symptomer i går, for i dag er de nesten fraværende. Men, lenge igjen til ikm. I går hadde jeg et skikkelig raid i huset. Vasket, pusset vinduer og spillte julemusikk. Hi, hi...var så koselig så :-)

 

Eva; Gikk inn der i går og skrev ut alle tabellene og fant litt tips til oppskrifter og sånt. Holdt mannen din seg til 15g karboh om dagen? Det er veeeldig lite. Vet ikke om vi skal dra den så langt, men vi skal i hvert fall minimere kraftig. Men, ikke før til uka. I helgen skal jeg møte gamle venninner og bare kose meg med alt jeg vil :-)

 

D&G; Hvordan går det med ketolysekuren? Den høres "streng" ut...

 

Påsan og puddingen; Håper du snart er klar for ny prøving *klemme*

 

Meg og lille snuppis; Oj, spennende med alle de symptomene og med svak strek. Krysser fingrene for at streken blir sterkere ved neste test xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Anki; Velkommen tilbake *klemme* Godt du er ved godt mot igjen.

 

 

Maddemor - dere holder vel på med diverse forplantningsaktiviteter om dagen ;-)

 

Tirilgirl; Blir spennende å høre hva gyn sier i morgen. Hold oss oppdatert :-)

 

Blir nok liten aktivitet herfra i helgen. Skal avgårde og møte gamle venninner. Gleder meg .-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

- mamma til gutt født aug 08: IKM 9. mai (33 år, 1 barn, bor i Oslo)

-attpåklattønskesNÅ;o): ikm ca 22. juni (35 år, gift, 2 barn 16 og 13 år, Hedmark)

- sib78 ikm 6. august (31 år, 3pp etter Ma uke 20 i mars, ingen barn fra før)

- goldie, samboer, 31 år, har en gutt på 4 år. Bor i en by i Sogn og Fjordane:-)IKM 22. AUGUST:-)

- Meg og Lille Snuppis 2 MA, (33 år, gift, en jente -06, 3 små engler -09, bor i Buskerud, 2 doble pergokurer, første pausemåned nå) IKM 17.okt

 

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 4. november (etter dobbel pergokur)

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 28.10.09 (sånn ca)(sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- så gla': ikm ca. 21. okt. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- anki e lei: 3SA og 2 MA, ikm 23.10. gutt 6 og gutt 9.

- Dotten ikm ca 29. oktober (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

-DOLCE hmmm, usikker-1.mensdag 1okt- ca27.okt tror jeg....

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin ca 1.mai 2010 (31 år, gift, jente-08)

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (tidl.Skrekkbl.fryd), (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser er kommet)

- Mortine (fått gutten sin)

- Kassi: fikk jenta vår på termin

 

 

Måtte bare inn og oppdatere litt på IKM listen:) Synes jeg begynner og kjenner det murrer litt, skal begynne og teste etter eggløsning i morgen tidlig:) Kommer inn med oppdatering etter gyn besøk:)

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gla': Vi talte ikke karber, men tenkte på hva som var mye og lite karber i. Dvs at om han spiste lite en dag og mye en annen dag vet vi ikke. Da han gikk konsekvent på lite karbohydrater spiste han ikke mel (bortsett fra brødet) ikke poteter, ris, pasta, sukker. Utskeielser besto i bær og krem (med litt brunt sukker i) melon, bacongull og nøtter av alle slag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

DA er EL over gitt:) Fikk lagt inn aksjer i går også og jeg lå med pute under rumpa og greier vet du:)

Så nå starter den laaaaange ventetida og nå skal jeg vel begynne å innbille meg symptomer om en ukes tid sikkert:) Ja ja, enda godt jeg har masse tester å svi av (21 grav-tester... hi hi)

 

Så gla, sendte deg et par pm jeg:)

 

Nå blir det spennende å følge med på deg tiril!!!! Krysser alt jeg har for deg nå!

 

Eva, så bra at det ikke var trist med tantebesøk, men heller klart for ny runde:)

 

Stooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi - spennende dager for deg Tiril... Krysser alt jeg har her også. Hørtes no lovende ut med svak strek da, selv om testen hadde lagt litt lenge...og ALLE DE SYMPTOMENE DA!!!! vi satser på det stemmer.

 

Meg og lille snuppis. Lykke til med jakten på gullegget. Du skal se at det er det som er i omløp i desse dager. Så bare få lagt inn litt aksjer med gubben no så skal du se at det spirer en liten en snart...

 

Maddemor: spennende om vi greier få til ca samme termin igjen da... Hadde vel EL rundt den 9. her så jakten på symptomer starter snart,

 

Kjenner at puppene begynner bli litt ømme, så dersom de blir verre utover neste uke, tenker jeg det sitter en spire igjen. Det er noe av det sikreste tegnet jeg har. Foruten å tisse mye...og vere litt uvel uten å kunne definere helt hva det er...

 

Den ketolysekuren har jeg prøvd. Gikk på den en stund, og tok samtidig en rensekur... Ble helt satt ut jeg. Måtte bare slutte. Gikk ned 5 kg men de har jeg gått opp igjen... No har jeg funnet frem Grete Roede boka mi igjen og tenker prøve følge det opplegget en stund. Problemet mitt er at jeg ikke rekker spise ofte nok...

Men kjenner mange som har gått på denne ketolysekuren og de har gått ned 15-20 kg. Helt utrolig...! All ære til de... Så lykke til!!! Huska ikke i farta hvem som gikk på denne...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

 

Guri malla, er jo nesten som i "før i tia" her inne nå om dagen:) kjempegøy! Vil nok ta litt tid å lære meg å huske "nickene" til dere nye! Bær med meg!

 

Ja, d er nok meg som har hivi meg på ketolyse-metoden. Kansje litt rart, men jeg har faktisk litt problemer med å fylle de daglige 15 karber. Søthungeren er et tilbakelagt kapittel, d jeg savner mest er faktisk kaffelatte, men kaffe m fløte får holde inntil videre:) Etter 3 uker er resultatet -4,7kg:) og jeg kjenner d godt på buksene. MASSE overskudd, har ikke gjort så mye på lenge:)

 

Vel, nok om slankinga mi. Jeg er litt i villrede om jeg har hatt el ennå, kansje i helga? Bruker å ha el-slim, men har ikke hatt d ennå denne pp? (sorry detaljer) Passer bra om den kommer i helga, her i huset har omgangssjuka herjet samt så har Helten ligget sjuk i 2 uker m ørebetennelse stakkar. Noe intimsamkvem har ikke vært aktuellt da.... Nå er vi friske og raske hele gjengen, så nå skal Helten jaggu til pærs:):) Hmmm, fikk jo mens 1.okt...... Kansje jeg har misset el?! Vel vel, tror jeg må ta ibruk monitoren slik at jeg får bedre oversikt gitt!

Vi brukte jo litt tid på prinsessa vår, 1ma og 1sa før hun satt. Så jeg er spent på om hvordan d går denne gangen. Inne her vet vi jo at ingen ting er en garanti. Godt vi ikke mister håpet sier jeg bare!

 

Så glà: Julemusikk????? du vet d ennå bare er okt? Og ja, kom gjerne og vask hos oss også, lover godt selskap;) He-he, gøy m symptomer! Hvor kjøper du el-testene dine til monitoren nå? Trenger tips! Synes du er superflink på skolen jeg, hadde ikke fått til å fordype meg slik hjemme git Klemt!

 

Anki: oi. blir spennende å følge deg fremover! Du har jo virkelig fått gjennomgå! Vi var jo på et tidspunkt gravide sammen, men mistet begge to.... Må jo være et mysterium at du etter å ha fått 2 flotte gutter, nå skal ha slik plunder med å kunne fyllføre svangerskapet! Vel, god klem i fra meg!

 

Da trenger prinsessa meg, vi hørs snart!

 

Riktig god helg til alle her inne:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle dere herlige damer der ute:) Det er liksom denne tråden jeg gleder meg mest til å gå inn på og lese når jeg er inne på BIM:)

 

Da var jeg til gynekolog på fredagen. Dette var på min syklus dag 12 og da kunne vi finne en stor fin follikkel på 19 mm!!!!! Og når jeg har vært dere tidligere på dag 12 har den vært på rundt 11-12 mm:) Så det var jo e veldig positiv nyhet.

 

Har målt etter eggløsning denne helgen, har ikke slått ut på max ennå men nesten:)

 

Snakket litt med gyn om videre fremdrift om det ikke skulle gå veien denne gangen. Vi skal begynne med å ta noen flere blodprøver, tirsdag skal jeg ta fastende blodsukker. Dette med tanke på evt. Metformin.....

også må vi snakkes mer om andre løsninger etterhvert:)

 

Nå står jeg på farten ut av døren, skal ta med meg moren min pluss en haug med tanter og ei kusine og reise til Holmenkollen og spise lunsj:)

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter =)

 

Dere er så utrolig flinke til å oppdatere og komme med innlegg og kommentarer - herlighet, dere er en kjempeflott gjeng altså =)

 

Jaja - enda en ny pp da, pp 19 tror jeg det blir - har nesten mistet tellingen jeg =( 6 mnd til da er det 2 år siden prøvingen startet - herreguuuud, er det virkelig så lenge siden vi begynte?? Litt rart er det jo, trodde aldri jeg kom til å bli en av "sliterne" her inne, men sånn er det bare...

 

TR kom 2 dager før enn forventet denne gangen, altså 26 dagers syklus denne måneden - vi har truffet godt på EL, men ingen klaff for det... Har nå hatt pausemåned med pergo - og begynte ny og siste dobbelkur i går på dag 3 i syklusen!! Hvis det ikke funker denne gangen heller - så begynner jeg seriøst å tro at noe har skjedd med mannen min sin sædkvalitet. Hvordan er det mulig å forbedre denne da? Noen som har noen tips eller forslag?? Eller en vidunderkur av vitamininnsprøytning eller lignende?? Vi går jo begge på kosttilskudd, omega3 osv, men kanskje noen har noen kjempegode tips de vil dele? Hadde satt stooooooor pris på det =)

 

I dag er jeg på syklusdag 4 - andre dag med pergo, kjenner ingen bivirkninger lenger, bare litt vondt i magen i går, blødningen begynner også å bli litt mindre og det er deilig!! Fredag, altså dag 2 var helt forferdelig!! Det kjentes faktisk ut som om jeg hadde rier - det satt i korsryggen og strålte ut mot både magen og rumpa og det kom takvis, en skikkelig kraftig mens med andre ord, lurer jo litt på om egget faktisk ble befruktet men at det ikke har festet seg skikkelig eller noe i den duren, kom jo bare opp en ultrasvak strek noen dager før IKM på Cb-test, hadde også flere symptomer på graviditet (ømme bryster, metallsmak i munn osv) - men testene var helt blendahvite den dagen jeg fikk TR. Så denne pp`n har jeg kjøpt meg Progesta care på helsekosten - tenkte at det var jo verdt å prøve hvis jeg produserer litt lite progesteron til at spiren vil feste seg skikkelig... Står at jeg skal begynne på den på dag 14 og ut syklusen, blir spennende å prøve!! Noen som har erfaring med dette??

 

Ellers er avtalen at jeg skal ringe gyn igjen og få ny time dersom det ikke skjer noe på denne siste doble pergokuren... Krysser fingrene for at noe skjer snart!! Dersom ingenting skjer innen mai 2010 - skal vi vurdere AIH eller IVF - vet bare at vi skal snakke om det hvis og dersom det nærmer seg - for da er det 2 år siden prøvingen startet, mest sannsynlig blir det AIH (inseminasjon) - men skal prøve å ikke tenke så altfor mye på det, prøve å slappe av nå og ikke være så besatt av babytanker hele tiden!!! Det er jo ikke akkurat så lett når alle andre rundt en blir gravide i hytt og pine uten at de omtrent har prøvd en gang!!

 

Ellers var jeg en liten tur til en kollega av meg i går. Jentungen min og jentungen hennes går på samme avd i barnehagen og vi jobber på samme sted. Uansett, hun hadde terin 29.09.09 og hadde ikke jeg mistet første gang i år hadde jeg også hatt termin 29.09.09 - altså samme dato!!! Hun fikk da altså jente nr 2 den 02.10.09 - og i går var vi en liten tur på besøk for å beundre den lille jenta!! Hun var rett og slett nydelig, en skjønn lita tulle med masse, masse fint hår!! Jeg kunne nesten ikke se meg mett på henne og jeg fikk stryke og ta på og holde og bære henne litt - hun var så stille og pludret nesten, hun virket så utrolig harmonisk - og det var jo kjempekoselig å være der!!

Da vi dro hjem igjen - kjente jeg gråten i halsen, og jeg var såååå utrolig lei meg for at jeg mistet første gangen i år - da kunne jeg også hatt mine tvillinger her og jeg skulle ha nytt barseltiden selv med avbrutt søvn, bleieskift og hyl og skrik og amming - arghhhhhh - jeg vil også ha en liten baby!!!!!! Uansett med gråten i halsen - durte jeg innom apoteket på veien hjem og hentet ut siste pakken med dobbel pergo - tok de når jeg kom hjem og var rett og lett møkk-sur når jeg kom hjem, uff av meg - stakkars mann og barn for tiden altså =( Må prøve å skjerpe meg og ta meg litt sammen, for dems skyld også!!

 

Nei, dette ble mye meg og mitt, var ikke meningen med noe klage eller syteinnlegg altså, men jammen var det godt å få det ut også =)

Takk for at dere er til her damer - hadde vært tøft å gå gjennom denne prøvetiden uten å kunne dele erfaringer med andre - dere er som jeg sa innledningsvis; hærlige damer!!!

 

Tirilgirl: Ååååå - så spennende hos gyn da - har ventet på innlegg fra deg jeg, så nå var det koselig å høre fra deg og at du hadde så fine gode nyheter - nå krysser vi fingrene for at denne gangen skal det skje =) Ha en fortreffelig lunsj på Holmenkollen i dag!!!

 

Klem fra

 

 

Stooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff amei, har så vondt av deg Meg og lille snuppis! Du har gjennomgått så utrolig mye, og blei mere lei meg på dine vegne som fikk mensen, enn meg selv. Skjønner så utrolig godt hvor vondt du må ha hatt det etter besøket, selv om du hadde det fint mens du var der.

 

Når det gjelder sædkvalitet, så vet jeg ikke hvordan mannen min sin er heller. Han er jo 46 år så gir han 2 tabl med sink, noen b-vit som er veldig gode i følge helsekost dama, omega 3 pluss han tar kosttilskuddet gravid som jeg og tar hehe.

 

Sitter her og er litt i tvil om prøving skal drøyes litt da vi skal gifte oss i desember. Har i tillegg en tenåring som har fått influensa antageligvis. og med min hjertefeil er det ikke bra å bli gravid da jeg må behandles med tamiflu hvis jeg skulle få det jeg og. Ikke lett å bli klok hehe.

Men føler samtidig at vi blir bare eldre, særlig min mann og haster litt. Vi har ingen barn sammen bortsett fra den vi mistet i uke14 så ønsket er stort. Så er det jo det at det hadde vært typisk at dette er gangen hvor jeg får tidenes el og!!!! Men har en uke å tenke på før evnt eggløsninga kommer til å tenke meg om. Ønsker deg og alle dere andre her inne masse lykke til.

Stooor klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender en varm klem til dere begge to som fikk et ikke ønsket besøk fra den tanta:/

 

Men nå så jeg på tv i går at Jarl Golie skal bli far i en alder av 53 år:) Men det kan jo være lurt at mannen tar en sjekk på kvaliteten, så slipper man liksom å gå rundt og lurer på den detaljen........min mann gjorde det, og det var jo ikke det gøyeste han har gjort, men nyttig informasjon.

 

Ikke lenge til du skal gifte deg nå katta76. Hvordan går det med forberedelsene, har du alt under kontroll??? Blir det stor bryllup eller,,,,

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...