Gå til innhold

NY TRÅD - "OSS OVER 30"


så gla'

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

eR HELT ENIG TIRIL;Dette er den tråden jeg gleder meg mest til å lese hver dag:)

Så flott at du har egg på gang nå da! Du skal se det blir tidenes EL:) Krysser alt jeg har for deg og at det går bra med deg neste gang!

Hadde du en koselig lunsj i dag?

 

Meg og lille snuppis; uff så kjedelig med tantebesøk igjen! Nå er det da virkelig din tur snart altså! Tenker mye på deg etter den fine medligen du sendte meg på pm i sommer. Prøvde jo å sende deg mail vet du, men et eller annet klikka da jeg hadde skrevet DEN lange mailen til deg, og så ble det aldri tid til å sette meg ned og skrive alt på nytt igjen.... Beklager det! Men du skal vite at jeg har tatt med meg alt du sa til meg i pm og har kommet meg ganske bra alt tatt i betraktning, men glemme; det gjør jeg aldri!

 

Katta; skal dere til legen og ta prøver av influensaen eller? Er jo sikkert greit å få konstantert om det er sesong eller svine det er snakk om med tanke på medisinering av dere begge egentlig... uffameg, du må jo ikke bli syk nå kjære deg!

Er spent med å følge med på hva du velger å gjøre mtp videre prøving nå. Når det gjelder sædkvaliteten; det er jo fort gjort å sjekke status da. Men mulig dere må ha vært prøvere i 12 mnd før dere får henvisning. Evt, så kan kanskje din gyn gi en henvisning?

Ellers er det vel sink som er tingen for å få fart på gutta:) Men jeg tror ikke du skal bekymre deg så veldig; dere har jo klart å bli gravide 1 gang og 46 er faktisk ikke så ille altså:) Men sikkert greit å ta en sjekk for sikkerhets skyld da.....

Vi får treffes en dag igjen når dere er friske og raske igjen snuppa:) Masse god-bedringsklemmer til deg!

 

Her har jeg og lille snuppeluren min vært alene hjemme i natt! Sambo var på fest i går og overnattet hos svigersw i byen. Så her starten dagen kl 05.15 som vanlig og jeg har fått ryddet en hel haug med klær og omorganinsert i skapene og fått huset på stell igjen:) Så ringte sambo i 10-tiden og jeg og lille snuppelure dro til svigers og min lille familie var ute på trilletur i det nydelig høstværet i 1,5 time:) var veldig deilig!

Nå er det robinson og så blir det vel senga om ikke alt for lenge tenker jeg:) gjeeeesp.....

Ha en super kveld damer:)

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Tirilgirl. bryllupet blir med den nærmeste fam. + forloverne. Vi blir ca 25 tilsammen. Skal gifte oss i kirka og feire på klubbhuset etterpå. !12 desember braker det løs hehe. Så flott at du har egg på gang. Krysser fingrene hardt for deg her! Måtte spira sitte denne mnd.

 

Maddemor: Sønnen ligger m 40 i feber. jeg ringte legevakt, trodde det var vanlig sesong influensa. Han sa at hvis feberen er like høy i morgen skulle vi gå ned til legesenteret å ta en crp av gutten, og evnt få tsmiflu til meg og han. Feberer holdes i sjakk med parasett. Han drikker godt heldigvis, og selv om han har astma så er ikke lungene angrepet foreløpig slik de gjorde for 2 år siden da han fikk influensa sist. Da ble han innlagt. Satser på at han blir fort frisk igjen og at vi andre slipper.

Skal ikke teste sæd til sambo med det første. Venter til våren med det hvis det ikke skjer noe. Skal ta det litt med ro med prøvingen nå grunnet min hjertefeil pga influensaen og bryllupet. hadde vært litt kos å kunne drikke litt champagne på natta vettu hehe. men skjer det, så skjer det. Uansett så blir det aktiv prøving igjen etter 12 des, hehe.

Kjære gud så tidlig du må opp, hehe. Du er jammen med god.

 

Vi snk. ha en flott kveld. Stor klem til deg og alle dere andre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff stakkar..... Dere får passe godt på han og komme dere til lege i morgen hvis det ikke er noe bedring.

Skjønner deg godt som vil vente litt med å gire opp og heller gire litt ned ifht til prøvingen. Du skal se at spriren plutselig sitter nå som du ikke er så aktiv lengre.... Men gjør den ikke det så kan du i alle fal koooose deg med champis i bryllupet deres:)

Nei nå er jaggu natta altså! Nå er jeg så trøtt at hodepinen dundrer, så jeg får vel krype til køys tenker jeg:)

Nattaklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Her skjer det litt av hvert, skjønner jeg!;-) Var bortreist forrige uke og har ikke fått oppdatert meg på alt enda så sender en generell hilsen til alle sammen; lykke til med el, ivf og ikm....Men så at Anki var her og prøver igjen; velkommen!! Flott at du ikke gir opp og har ordnet deg med nytt nick:-) Stå på! Jeg har ikm på torsdag og venter i spenning, men tror at tr er på vei; er skikkelig uggen idag med murringer, vondt i hodet og varm/kald om hverandre. Pleier ikke å ha så sterke pms-symptomer, men tror at pergo forsterker. Tør ikke tro noe annet, dessuten tror jeg kanskje at puppene er mindre ømme idag...ikke helt sikker men tror det....Ja,ja vi får se. Jeg har ihvertfall bestemt meg for ikke å teste før evnt torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter!

 

Gud hjelpe meg hvordan dere skriver. Har jo passert innlegg 100 allerede jo. Skjerp dere og tenk på oss som skal lese alt dette!!!!! Ha, ha. Neida. Superkoselig altså. Dere (ikke jeg.... ehhh) er en gjeng med skravlekjerringer altså. Hadde vært kjempekos om vi faktisk hadde kunnet truffet hverandre en kveld. I hvert fall de som bor i nærheten av Oslo eller skal på Oslo-tur :) Bare en tanke....... Har jo bl.a. truffet Så gla' og DG her på denne tråden (de andre som Mortine, Sanna33 o.l har jo "falt fra").

 

Har ellers ikke skjedd såååå mye siden sist. Forrige fredag var jeg og fikk en salig cocktail av vaksiner. IKKE svineinfluensaen. Den skal jeg holde meg unna......! Så får vi håpe det er et klokt valg. Men fikk revaksinasjon på bl.a. polio, difteri/tetanus og Hep. B. Den siste er det jo to påfyllinger av. En om én måned og så om fem måneder igjen. Kom på at det kanskje ikke var så lurt alikevel siden jeg er en prøver... men fa... heller. Når det ikke har skjedd noe på 40 pp hvorfor skal det skje noe akkurat nå fremover når jeg driver med vaksinasjon?? Jau, jau. Hadde jo vært typisk. Men heller droppe Hep. B-vaksinen underveis og bli gravid enn ikke å bli gravid da :)

 

I helgen var vi på Knerten. Den ble litt lang for en 4-åring (to forresten da vi hadde med ei venninne av snuppa) og så var den litt skummel underveis. Men en helt grei film. Jeg har faktisk aldri lest Knerten selv (har vel kanskje hørt litt på Barnetimen på radio), så jeg hadde ingen forventinger til selve filmen. Snuppa har jo gledet seg leeeenge, og endelig var dagen her. Hun har fått se på traileren på Internett. Det ble myyyye godterier kan man trygdt si (noe hun vanligvis ikke vil ha så mye av), så derfor droppet vi Barne-TV godt. Hadde fått nok før på dagen på kinoen. Ble kjøttboller og makaroni i stedenfor :) He, he. Men hun var jo fornøyd. Jeg spurte attpåtil om hun ville ha potetgull eller noe, men hun takket nei :)

 

I går gikk vi tur alle tre (sambo, snuppa og jeg). Endte med å hoppe på trikken og gå på Egon. Spiste pizza-buffet. Snuppa slapp å betale. Hun spiser jo bare en bit kanskje, så det var jo likegreit. Jeg kjøper aldri buffet, da det ikke lønner seg for meg, men denne gangen var et unntak og jeg klarte vel å stappe 4-5 pizzabiter inn i skrotten. Tok de smalteste slik at jeg fikk plass til flere typer :) He, he.

 

Oj... Rakk ikke å skrive "så mye" nå da det straks er lunsj her, men kommer sterkere tilbake etter lunj :) He, he. Må jo ha mat!! Skal få skrevet noen kommentarer til de enkelte :)

 

"Sees" straks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hillbillie; heier på deg nå! Pergo forsterker symptomene ja, men for å være optimist så kan jeg fortelle deg at da jeg ble gravid med pergo så kjente jeg ingen forskjell på pms og gravidsymptomer. Jeg hadde den gangen veldig ustabile sykluser og skulle ifølge gyn ikke teste før dag 35 dersom ingen tr var kommet. PÅ dag 31 var plutselig puppene så tunge liksom da jeg stod opp og skjønte at her er det noe i gjære; jepp, det var bolle i ovnen det:) Så ikke gi opp ennå!

 

Dotten; jada vi er noen skikkelige skravlekjerringer vet du! Jeg er nå litt av og på her inne da med innlegg, men leser hver dag. Men ser at det er lurt å skrive litt hver dag så man klarer å holde tritt med alle:)

Hørtes ut som dere hadde en skikkelig kosehelg da!

Vi har også bare kost oss i helga med turer i det fine været og kosestunder i god-stolen på morgenen:) Deilig ja!

Du skal vel gjerne se at det er nå du får klaff vet du dotten! Typisk det, men veldig kjærkomment! Nå er det jaggu din tur synes jeg! Og alle andres også så klart, men du har ventet ekstra lenge på spiren nå...

 

Det hadde forresten vært superkoselig å treffe dere søte damer her inne! Men jeg bor i Arendal og nå skal jeg ikek til Oslo før til nyttår igjen en gang. Reiser litt med jobben og pleier å ha noen turer på høsten, nyttår og våren. Kan jo være at vi får det til neste gang jeg skal til byen? Jeg gir jo bare en pip når den tid kommer igjen:)

 

Her har jeg forresten begynt å innbille meg både det ene og det andre... Er på dag 18 og har metallsmak i munnen og ømme pupper:) Men det er jo bare tøysete å kjenne noe nå, så jeg får bare glemme det tror jeg. Om 10 dager derimot; da kan jeg for alvor begynne å kjenne noe synes jeg:)

Nei nå er det jammen meg lunsj gitt! Vi snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ja - det hadde vært koselig å treffe dere søte damer!!! Jeg er jo egentlig Oslo-jente jeg da, men flyttet til Hønefoss for 4 år siden, er jo bare en times kjøretur unna Oslo-gryta da - så er jo ingen problem for mitt vedkommende, verre med deg Maddemor som bor i Arendal. Hadde vel aldri trodd at jeg som 30-åring skulle forlate Oslo, byen min og bosette meg på landet, hehe - men jeg stortrives =)

 

Har forresten tenkt på en ting - og lurer på om noen av dere har tenkt eller gjort det samme...

 

Kunne det ha vært en ide å sykmelde seg - la oss si 4 uker (en syklus) og la kroppen være mest mulig i fred i prøveperioden, og pøsa på med mineraler, vitaminer, proteiner og annen næring, pluss masse hvile og avslapning sånn at kropp og sjel er mest mulig nullstilt før det braker løs =) Hva tror dere?? Har noen av dere blitt sykmeldt på denne måten?? Har jo en ekstremt stressende jobb, veldig hektisk hverdag, en greier jo nærmest ikke få gått på toalettet en gang og lunsjpausen er aldri lengre enn 20 min og ikke ett eneste minutt pause resten av dagen... Kunne jo kanskje ha vært greit å "stresse" ned for en periode - det er jo ikke bra uansett, men jeg sitter nå her og lurer på dette da.... hmmmm, hehe =)

 

Ha en strålende fin dag alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer !!

Her er EL akkurat over, hadde positiv test lørdag og søndag - og har hatt sex 1,5 gang i helgen (jada, den halve gangen var igår -selve DAGEN! oMen vi ble litt vel ivrige, og da glapp saken selvfølgelig ut akkurat i det viktigste sekundet ! UÆÆÆ ! Neste eggløsning skal jeg passe på at vi ikke driver med de mest akrobatiske øvelsene gitt....)

Fader, så dårlig timing - men vi måtte jo bare le av det hele - og så hadde vi litt mere sex etterpå, så vi kan jo håpe det kom noen ivrige soldater enten litt før eller som ble med inn i varmen igjen etterpå - eller at lørdagens hyrdestund holdt.

Ellers blir det ny pp her i gården..

Har hatt innmari ELvondt denne syklusen også, det er tydelig at Pergo forsterker dette.

Idag er ELtesten negativ igjen, og det passer greit for idag klaffer det uansett ikke.

Resten av måneden skal jeg prøve å konsentrere meg om å komme igang med å trene igjen (har bestilt første time med PT neste uke) og begynne å gå ned i vekt (lagt på meg 6 kg siden sommerferien !!- skrik!)

Til jul vil jeg være 10kg lettere, littegrann sprekere (og gjerne gravid!)

 

:-)

 

Koselig å få oppdatering på dere andre damer også - hadde vært koselig å møtes, men vi skal vel inn på 1.trim sammen snart, så da kan vi jo ha barnimagen-treff ! :-)

 

Hoppsan !

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting til - jeg har fått 2 kviser på EL denne måneden !!!

Det har jeg så og si aldri, kanskje 1 i året - så det er innmari mye hormoner her i gården tydeligvis.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha ha ha, nå måtte jeg le 68-mamma:))))))) 1,5 gang fordi det ble litt vel akrobatisk! hi hi hi.... Ja jeg kjenner til det for å si det sånn:) Man skal jo liksom prøve å kose seg under akten og da og ikke bare tenke rett stilling osv osv:) Håper det holder likevel da:) Store sjangser for det vet du!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahahahahahahahahahaha - nå fikk jeg meg en skikkelig god latter -68mamma!!! Synes liksom jeg ser hele scenariet for meg, hehe - dagens latterkrampe, hehe =)

Jeg både håper og tror det holdt med lørdagens hyrdestund, hihi =)

 

Jaså du - jeg har også tenkt på å prøve å "slanke" meg litt - noen kilo ihvertfall. Har lagt på meg 4 kilo siden i sommer, iiiiiiiik, og kanskje spiren kunne satt seg litt lettere hvis jeg også var noen kilo lettere?? Tenkte også at rundt 6-8 kg lettere hadde vært fint!!! Sliter fortsatt med altfor mange kilo etter fødsel for snart 4 år siden... Hvordan har du tenkt å gå ned -68mamma? Trene, hva slags trening? legge om kostholdet? Andre ting? Bare litt nysgjerrig altså, for jeg har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg skal prøve å gå ned i vekt - har bare vært på tankestadiet hittil - men bør vel gjøre noe med det, aner bare ikke hvordan, hehe =)

 

Krysser fingrene for at du får en liten pergospire denne måneden. Går selv nå på siste doble pergokur, bare på syklusdag 5 i dag - så det er leeeeeenge til IKM og evt en positiv test, men vi må jo ikke gi opp =)

 

Stooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle dere herlige jenter! Ser det er masse aktivitet på tråden - så bra!

 

Etter ei helg med venninner, mye god mat og godt drikke, samt lange netter, er jeg litt redusert i dag, og orker da ikke skrive så mye. Men, lurer på om noen av dere har kjennskap til crinone? Jeg var hos gyn på fredag og han mente jeg skulle begynne med crinone med en gang (progesterontilskudd). Nå er jeg på dag 25 i dag, og tanta kan melde sin ankomst når som helst om hun ikke da har tatt ferie *håpe håpe*

 

Helt siden el har jeg hatt mye murringer, men i går ble de utrolig vonde. Murringer i magen, og skikkelig vondt bak i korsryggen (kjentes ut som ved veer - en laaaang vond ve) Holdt på i flere timer og paracet hjalp ikke.... bare vanlige murringer i dag heldigvis, men tenker jo på hva dette var. Ikke begynt å spotte ennå heller, noe jeg noen ganger kan gjøre fra ei uke før ikm. Må bare innrømme at jeg håper veldig på at det kan være noe på gang.

 

Ble bare om meg og mitt dette. Sorry. Skal komme sterkere tilbake. Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, er som å høre meg dette her. Er for full gang igjen med å trimme. La på meg 5 kg i det forige sv.skapet som kun varte 14 uker. Sitter som heia de kiloene, og har panikk nå for at jeg må sy ut brudekjolen uten å være gravid.

 

Meg og lille snuppis, har skrevet til deg litt lenger oppi tråden her. Føler du deg bedre? Håper det klaffer for deg denne mnd. Jeg har vel eggløsning om en uke, men bestemt meg for en pause mnd, har sex selvfølgelig, men uten el-testing. Skal se om det klaffer da.

 

Ha en flott dag jenter. Stooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så!!!! Da kan jeg jo prøve å bli ferdig med innlegget mitt selv om det nå er delt i to :)

 

Vel etter en begivenhetsrik helg for snuppa gjenstår nå "Dinosaurene kommer". (Skal i Spektrum torsdag 29. okt). Håper det showet er like "kult" som det ser ut på tv-en. Snuppa er bittelitt redd for at de skal spise oss, men jeg har prøvd å forklare at de ikke er ekte, at det bare er roboter og at de ekte dinosaurene døde for leeeeeenge siden. Tror de faktisk er i reell størrelse og greier, så håper det blir et toppers show. Snuppa får heller sitte på fanget om det skulle bli skummelt.

 

Vuderer også å dra på Putti Plutti Plott nærmere jul. Det har jeg heller aldri sett. Noen som har sett det i Spektrum og er det bra??

 

Vel, nå får det være nok og meg og mitt!!!

 

Tirilgirl: Jepp vi er nok litt "gale" alle mann (kvinner) her inne :) Og klart dere skal klare å bli gravide og det skal gå såååååå bra! Det har jeg bestemt :) He, he.

Godt å lese at det ikke er bare jeg som har vært støttemedlem på treningsstudioet :) Har vært det i 10 mnd jeg... kremt.

Så flott at du hadde en stor og fin follikkel på hele 19 mm. Det må jo være knall. Da har nok Pergoen hjulpet skal du se :) Håper du fant EL i helga og har truffet innertiern :)

 

Så gla': Masse lykke til med alle hormonbehandlingene du skal igjennom nå. Det går helt sikkert supert å stikke på seg selv. Du er mer enn tøff nok skal du se. Tøffere enn toget faktisk :) Så får vi håpe dere ikke trenger å dra til DK over jul :) DET hadde jo vært aller aller best! Skjønner godt dere dropper AIH-en så lenge når det blir mer stress en "hygge". Vi får håpe den lille cocktailen du skal ta hjelper altså!!

Nei, vi har ikke det, men jeg har ymptet frempå at han kanskje kan få ut finger'n og levere en prøve så vet vi i hvert fall om det er han eller meg eller oss tilsammen :) Mannfolk er litt feige....... Det vi må igjennom er jo litt verre spørr du meg. De kan i det minste levere prøvene sine i fred og ro.... :) He, he.

Julemusikk ja... Kjøper vel julemarsipan og julebrus allerede også du da??? Fyyyyyyyy! Jula begynner 1. desember. Da er det frem med adventsstake og julepynt. Treet kommer opp lille julaften og DA er det i hvert fall jul :) He, he. Men du kan jo øve litt på jula nå da. Helt greit :)

 

Eva76: Hei på deg igjen :) Så synd at også 3. uttaket gikk i vasken og at det ikke ble noe innsetting denne gangen heller. Vi får håpe at når alle de kloke hodene slår seg sammen finner de en ypperlig løsning for deg :) Huff. Må være utrolig nedbrytende å oppleve dette gang på gang!! Ønsker deg masser av lykke til!! Klem!!

Så flink sambo har vært da. Hele 10 kg står det respekt av :) Både jeg og sambo hadde nok ikke hatt vondt av å ta av noen kilo hver! Ikke så mange på meg, men en liten oppstramming har jeg i hvert fall ikke vondt av :) He, he. Men har faktisk begynt på Elixia igjen nå, etter å ha vært støttemedlem altfor lenge. Må bare passe på å følge det opp nå da. Har alltid blitt syk i november og så har jeg liksom ikke kommet meg tilbake før mot våren, og da er det tungt å begynne å trene inne igjen når det blir lysere tider! Men nå skal jeg trene og bli lekker :) He, he.

 

Anki: Takk for det. Hei og hopp på deg igjen også. Har liksom ventet på at du skulle komme tilbake hit igjen. Håpet jo at dere ikke hadde gitt helt opp :) Kjempekoselig. Ønsker deg vanvittig masse lykke til og at du NÅ blir gravid med en liten sterk spire som vet å holde seg på plass!! Fader heller. Er jo måte på hvor mange nederlag man skal tåle!! Klem til deg :)

PS: Hvordan går det forresten. Leste jo at dere kanskje traff på EL denne pp-en selv om det ikke helt var meningen?? Og lykke til med Grehte Roede selv om du gjør alt på egenhånd. Det er en enda større bragd om du klarer å gå ned :) Jeg er ikke strikt nok mot meg selv... huff og huff.

 

påsan: Du har vel vært og kost deg i Tyskland i helga du :) Håper du hadde en knall tur og at dere har kost dere masse. Kanskje den gav dere en liten vitamininnsprøytning slik at dere har kommet dere litt opp igjen fra skuffelsene før dere dro. Krysser fingrene for at spiren sitter neste pp :) Ev. to spirer :)

Håper dere har fått noen briller som sitter godt på gutten din og ikke gnager da. Huff minus fem er jo ikke lite heller. Men det går nok helt sikkert greit. I vår barnehage tror jeg det kun er ett barn med briller og h*n begynte i i høst. Synes litt "synd" på dem, men det virker ikke som det hemmer de små i det hele tatt. Og de er jo bare så søte :) He, he.

 

Bumlebie: Takk for det. Håper jo på en spire jeg også nå, men stresser ikke. Burde vel kanskje det fordi jeg blir jo ikke akkurat yngre med årene ..... :) Og aldersforskjellen på spiren og snuppa blir jo vel stor. Nei vi får håpe det skjer noe i 2010 i hvert fall :)

 

68mamma: Hvordan går det med EL-jakten?? Var det ikke i helga gullegget skulle komme? Håper dere har truffet da :)

Ser at du har rukket å skrive mer mens jeg har holdt på med innlegget mitt, så må kommentere litt før jeg lagrer. Ha, ha, ha, ha...... Det er jo ikke lov med en halv gang..... ha, ha, ha. Huff. Både dumt og ekstremt morsomt på en gang. :) Håper det har klaffet selv om dere "bommet" siste hyrdestunden da :)

 

Maddemor: Takk for det. Vi får satse på mange spirer i de nærmeste pp-ene, slik at vi alle blir sjenket med hver vår 2010 baby :)

Lykke til videre med håndballkarrieren og sørg for at holde armer og ben hele og uten for mye brudd og forstuinger :)

Håper ellers lillegutt blir fort frisk og at barnehagen gidder og klarer å høre på hva du sier og KLER på gutten nok klær. Skulle tro man ikke behøvde å be de om det. De kan vel tenke litt selv......? Rumpetermometer og stikkpiller er "bannlyst" her i gården. Snuppa godtar kun øretermometer og tabletter som kan tas i munnen, selv om de smaker æsj. Må jo litt overtaelse til, men så lenge hun har en melkeflaske/vann hun kan styrte nedpå rett etter tabletten er det greit :) Rumpa vil hun ha helt i fred og sånn har det vært siden hun var rundt 18 mnd og kunne si i fra med mer enn bare hyyyyyyyyyyyyl!!! :)

Spennende å se om dere har tuffet gullegget denne pp-en da :) Lykke til! Og jeg tviler vel på at vi klarer å lage et treff før jul... Selv om det enda er mange uker igjen er det en travel tid for mange fremover nå, men over nyttår (og litt etter en blakk januar.....), kan vi jo kanskje prøve noe?? Jeg er klar!!!

Og vi får håpe symptomene dine nå ER reelle da :) He, he. Tidlig eller ei :) Spiller ingen rolle om det er dag 18 eller 25 vel... kremt!

 

Meg og lille snuppis: He, he. Godt du ikke har igjen flere tester nå da, for man kan jo sikkert bli "gal" av mindre. Synd tantekreket kom, men like greit at hun kommer to dager før tiden enn to dager etter. Da har man liksom begynt å håpe og greier! Neste pp (med Pergo) må dere få det til :)

Hørtes kjempekoselig ut med barselbeøk hjemme hos din venninne/bekjente. Er utrolig trist å tenke på at du kunne vært tvillingmamma nå ja med våkennetter og hele "pakka". Vi får bare håpe at en ny dobbelkur med Pergo gir dere det lille ekstra puffet som skal til nå, og at lille spire(er) holder seg godt på plass. Og det er lov å ha noen dårlige dager innimellom. Du får heller be om unskyldning etterpå, og håpe på trøst og forståelse når du er trist og lei!! Klemmis!

Og til spørsmålet ditt ang. sykmelding. Da tror jeg du måtte hatt en utrolig snill og forståelsesfull lege for å få sykmelding for noe sånt. Men du kan jo spille utbrent og få det på den måten. Først 14 dager og så nye 14 dager før du er i form til å jobbe igjen :) Men det høres jo lurt ut. Men ikke sikkert at det hjelper heller. Damer blir jo gravide under krig og fattigdom også, så hvem vet?? Men uansett. "Fri" er deilig uansett.

 

D&G: Masse lykke til med ketolysekuren. -4,7 kg er slett ikke noe å kimse av og at du allerede merker det på buksene er jo supert :) Håper du ellers er i toppform og finner EL og kan få lagt inn noen ekstra aksjer :) Kan jo gå fort denne gangen og forhåpentligvis uten noe tull med SA/MA. Det klarer vi oss pent uten! Lykke til!

 

katta76: Du og jeg har mann på samme alder skjønner jeg :) Min har heller ikke testet seg, men siden vi har prøvd leeeeenge, så tviler jeg på at sædkvaliiteten hans har sunket så mye på 2 år. Vi har jo ei jente på 4 år og har prøvd i ca 40 pp.....! Men sa det til han her om dagen at kanskje han kunne avgi en prøve bare for sikkerhetsskyld. Selv er han jo overbevist om at det er han det står på. Greit å få et sikkert svar liksom. Jeg så jo bra ut sist jeg var hos gyn med innvendig ul og hele pakka for litt over ett år siden.... men man vet jo aldri. Jeg er jo ikke superung lenger jeg heller akkurat......! Og du vet.... mannen kan jo gjerne bli far helt til han ev. dør som en gammel mann på 90 år, mens vi klarer det gjerne ikke mye etter 45 år..... Altså de kan bli foreldre dobbelt så lenge som oss, så ikke gi opp enda :)

He, he. Må le litt av måten du skrev på om at du gir mannen din to tabletter med sink hver dag... He, he. Ser for meg at han er et lydig barn eller en hund som gjør som mamma sier... He, he. Ikke vondt ment altså!! :) Ønsker deg masse lykke til, og håper sønnen blir fort frisk av influensaen. Ikke minst lykke til med bryllup i desember. Hvit snøbrud :) Om du blir gravid i januar, så får du alikevel et lite 2010 barn :)

 

Hillbille: Masse lykke til mot IKM til torsdag. Måtte tantekreket ha blitt igjen der hvor dere var på tur :)

 

Har forresten kjøpt meg 30 Days og Oxitarm (Oxitarm fulgte med gratis når man bestilte hos Almea tror jeg det var). Har kun tatt Oxitarm nå fordi det skal rense opp litt. Og så tenkte jeg å prøve meg på 30 Days når jeg er ferdig med dem, og da har jeg kommet litt mer i gang med treningen også, så kanskje jeg klarer å gå ned 3-5 kg?? Hadde vært topp! Må bare la være å spise så mye usunt nå og heller spare det til jul :)

 

Nei, nå har jeg vel fått sagt mitt på en stund. Sånn går det når jeg bare er innom å skriver maks én gang i uka. Får vel kanskje prøve å skrive litt oftere, så rekker ikke innlegene mine å dekke hele siden og litt til... he, he. Leser jo nesten hver dag da som flere andre her. DET bare MÅ jeg :)

 

Klem til alle :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Dotten, du er jammen med god til å skrive!!!! Ja vi har visst mann på samme alder ja hehe. Han fyller 46 12 des på vår bryllupsdag. Vi prøvde 4pp før det klaffet,men som vi mistet. Begynte prøving i januar. Tar d med ro et par mnd nå, men skjer det,så skjer det.

Så gøy å ta med barnet på Show da, det setter helt sikert snuppa di pris på.

Ser det er mange her som vil ned noen kg ja, har selv vært flink, men vekta står helt stille etter ma-en. De hormonene er ikke til å spøke med, haha. Ha en flott ettermiddag. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dotten - du er ekstremt flink til å kommentere ! :-)

 

Vi skal også på Putti Plutti Pott :-)

20.desember.

Har aldri vært på det før , første året med store nok barn (3 og 6 år) så vi gleder oss.

 

Nei, var skikkelig tåpelig at ting sklei litt fra hverandre under akten igår, også akkurat i det avgjørende øeblikket da - også akkurat i går !

Ja, ja - man får ta det med et smil :-)

Vi synes jo det er imponerende at vi ikke er blitt tatt på fersken av noen av ungene enda også da, jeg gruer meg til den dagen det står en liten tissetrengt tass ved senga når mamma og pappa dukker frem fra dyna med bustehår og rødflammet ansikt....

 

Jeg tenkte jeg skal forsøke å trene 2-3 ganger pr uke (får ikke til mere, med unger og full jobb og greier - jeg må ikke være for ambisiøs - da går det i ball med en gang) to gange kondisjon og 1 gang styrke.

Og så skal jeg putte inn protein lavkarbo shake 3 ggr pr dag istedet for frokost lunsj og mellommåltid, bare spise middag med familien.

Jeg har klart det før - gikk ned 15 kg fra august 08 til juni 09 - så da burde jeg kunne klare det igjen :-)

Feilen jeg gjorde i sommer var at jeg bråslutta med trening og begynte å spise masse godteri - på en gang - og da går det jo ikke å opprettholde resultatene.

 

Litt greit å ha et paralellprosjekt ved siden av babylagingen, så man ikke blir så innmari fokusert bare på det.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for et innlegg Dotten!!! Tar av meg hatten for den... Du er rå!!!

 

Så utrolig kjekt med dinosaurus-show. Vi hadde tenkt å bestille men blei litt langt og dyrt for vårt vedkommende... Sånn er det å bo på andre kanter av landet...he he!!!

 

Så flinke dere er på å redusere kilo da jenter...prøver febrilsk her også. Men det er jammen ikke lett. De kilo som sitter no har vært der noen år. Men har endelig kjøpt meg medlemskap på treningsstudio, så no har jeg begynt på spinning og litt egentrening...så kanskje jeg utvider til litt hard mage og andre opplegg etter hvert... Dersom ikke kilo forsvinner så fort, får jeg kanskje litt bedre kondis og føler meg litt mer vel... Det gjelder bare å ikke gi opp... Håper jeg greier det:-)

 

Ikm er vel iløp av helga eller tidlig neste uke... Så spørs det om vi traff... Begynner kjenne ømhet i bryst og har litt strekksmerter nederst i magen, men dette kan være tanta som er på vei også. Sist jeg hadde mens hadde jeg ikke vondt i bryst i det hele tatt... Tenkte spesielt over dette... Men vi får se hva som skjer... Hadde vært kjekt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei!

Dotten; Nå har du overgått deg selv med det innlegget altså ;-) Herlig! Du får presse på mannen litt nå så han tar mot til seg og leverer en test av gutta sine. Er jo litt greit å få sjekket ut det som kan sjekkes ut da.

 

Spennende mot ikm nå da anki. Håper det ikke er tantebesøk som gir ømme pupper og strekk i magen. Synes du er utrolig tøff som har hentet deg opp igjen, og går på med krum nakke. Masse lykke til!

 

Tirilgirl; 19 mm folikkel på dag 12 er jo bra :-) Har du fått max på monitoren nå da?

 

D&G; Så koselig at du fant meg på FB:-) Takk for gode tips ang. sider til lavkarbodietter. Vi får se hva jeg får til. Er matvrak jo...

 

Maddemor; Hvordan går det i symptomjakten? Har smuglest litt på tråden din og må bare glise. Vi blir litt smågale og rare av denne prøvingen ja. Med det testlageret ditt er det vel snart testefest :-)

 

Jeg har ikm i dag eller i morgen. Negativ test i går og i dag. Ikke noe tantebesøk, men den crinonen kan visst utsette det besøket litt. Har fortsatt masse murringer og også litt kvalme, men det er visst bivirkninger på crinonen. Bare å glemme å tenke symptomer med den gitt. Her er det bare positiv test som gjelder.

 

Håper ellers det er bra med alle sammen. Ha en fortsatt fin dag.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Måtte vel nesten en tur innom i dag også :) Fikk jo nesten ikke skrevet noe i går ........!!

 

Så spennende da Så gla'. Kanskje det virkelig er noe på gang denne pp-en og attpåtil uten noe ytre påvirkning av noe særlig slag. Kun hjemmesnekret :)

Crinone har jeg ikke hørt om. Da jeg tok litt akupunktur for et par år siden fikk jeg Progesteronkrem. Men tror egentlig at jeg ikke er i nærheten av "overgangsalder" enda og prog.nivået mitt er helt ok selv om jeg begynner å dra på åra :)

 

katta76: Vel, da er jo mannen din bare "barnet" :) Min har fylt 46 i våres :) Blir jo spennende uansett fremover da, selv om du ikke skulle bli gravid før bryllupet. Da kan du i hvert fall ta deg minst ett glass champagne :) Lykke til altså!

 

68mamma: Skal dere på Putti Plutti Plott "igjennom" OBOS? Jeg tenkte også å bestille den dagen, men glemte hele greia så nå er vel alt utsolgt. I hvert fall de beste plassene......

Jeg og sambo har også snakket om at én dag blir nok vi knepet på fersken, men men. Det får gå :) He, he. Får håpe vi i det minste ligger litt dydige til med dyna oppå :) Så flink du har vært med å gå ned masse kilo da. Jeg også skal satse på å trene minst 2 ganger i uka. Ikke lett når man jobber fullt ved siden av nei. Skal jo leve litt utenom også :) Mange av jentene her har/er flinke med slankingen har jeg inntrykk av. Huff. Håper jeg også er streng nok til å gå ned liiiitt i hvert fall.

 

anki: He, he. Sånn er det når man putter på en 50-øring :) Da skravles det i vei :)

Synd dere bor så langt unna at dere ikke får med dere showet, men om det kommer tilbake en gang, kan dere jo planlegge en skikkelig familieweekend-tur! Det hadde nok gutta satt pris på :)

Lykke til og la oss håpe dine murringer o.l. er tegn på en superspire :)

 

Og dere andre jentene håper alt er bra!

 

Ha en fin dag!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gla': Jeg har brukt crinone i forbindelse med forsøk. Da tar man første crinone den dagen det er uttak. Jeg (og de fleste ser jeg) tok to "pinner" hver morgen. Har du starta med hormonene?

 

Her har det vært bollebaking i dag. Mor kom med pærer og så husket jeg at jeg hadde en oppskrift på pæreboller med ingefær liggende. Nå blir det spennende å smake, for jeg har aldri prøvd den før.

Tr har forlatt meg og nå får vi prøve på egenhånd. Lurer på når de kommer opp med noe nytt hokuspokus i Tr.heim...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva; Jeg har ikke startet på hormoner ennå. Var hos gyn på fredag til celleprøve, og han mente jeg bare skulle starte med crinone med en gang. En om dagen. Var på dag 21 el 22 da vel. Bruke det frem til tanta event kommer eller ved neg test på dag 29 i syklusen (om den blir så lang). Bruker jo bare å være 24-25 dager. 26 dager i dag. Hadde du bivirkninger av Crinone? Kanskje ikke så lett å svare på siden du også brukte en del annet ved siden av...

 

Dotten; Jeg har fine verdier jeg også, men spotter jo ofte siste uka før tantebesøk. Ved MA sist, hadde spira dødd i uke 8. Skal visst være litt typisk om en ikke produserer nok progesteron. Men, altså skal visst være lenge igjen til overgangen likevel :-))

 

Jeg får bare smøre meg med tålmodighet og se hva som skjer.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer, blir jo som og hoppe etter Wirkola etter det innlegget til Dotten:) Men får gjøre så godt jeg kan....faktisk satt jeg med ned før i kveld og skreve et langt innlegg, men så må je ghar trykket noe feil, for det ble rett og slett bare borte:/ Så jeg får prøve meg igjen....

 

Så da har jeg satt på en cd med Paul Poots og skriver en gang til jeg da:)

 

Tar meg selv først jeg så er jeg ferdig med det....hehe-testet max på eggløsnings testen i går kveld kl. 2300 og i dag tidlig kl. 0800. Tok en ny akkurat nå og den var negativ igjen. Betyr vel at egget er sluppet eller like føre.....så etter at jeg er ferdig med dere, går jeg i dusjen og skal prøve og forføre min mann:) Vi la inn aksjer i dag tidlig også.....er jo ikke mye vi holder hemmelig for hverandre her inne, så det er jo ikek nødvendig og pynte på sannheten egentlig:)

 

Kjære Dotten: du er nå bare så herlig til og skrive innlegg da, gleder meg til og lese når jeg ser du har vært på fere her inne:) Leser du har tatt vaksiner, følt noe ubehag etterpå eller? Tror jeg måtte fylle på tre eller fire ganger før det var nok på hep. B vaksinen. Håper mannen tar mot til seg og får testet seg. Min mann gjorde det uten de store overtalelsene, men når han kom hjem sa han at dette snakker vi ikke om!!!! hehe, så det var vel ikke det festligste han har vært med på. Godt det ikke er han som skal igjennom alle disse gyn undersøkelsen som vi utfører, da hadde det ikke blitt noen barn her i huset iallfall:)))) Så hyggelig at dere hadde det fint i helgen, viktig og finne på noe sammen.

 

Så er det deg da kjære Maddemor: har det kommet opp flere herlige symptomer eller, jakten er i gang ikke sant. Lo også godt når jeg leste tråden der du hadde så godt beskrevet denne jakten.....hehe-håper som sagt de er et tegn på noe herlig som du har i vente:) Håper og ber for deg, du hadde så fortjent det nå!!!!!!!

 

Min egen kjære meg og lille snuppis: mulig jeg har sovet i timen her, men jeg var så sikker på at du skulle ha pause mnd. denne pp. Men etter som jeg forstår går du nå på dobbel pergokur. Har du en god og forståelsesfull fastlege eller?? Kan du ikke gå og fortelle at du rett og slett er litt utslitt etter alt dere har vært igjennom i det siste, at du trenger en pause fra jobben og stresset. Eller kan du rett og slett være ærlig å si det som det er, at du trenger ro rundt prøvingen??? Hvordan går det med testingen??? Er vel 14 dager mellom oss to, når jeg tester etter EL tester du etter spire:)

 

Kjære -68mamma: du får meg stadig til og le her jeg sitter og leser ulike innlegg. Synes jeg ser dere helt klart for meg, fikk et herlig bilde på netthinnen som det er vanskelig å bli kvitt:))))) Du er vel ferdig med eggløsningen for denne gang nå i helgen. Vi følger jo hverandre ganske så tett vi to da:) Leser du har merket mye til hormoner denne gangen. Selv ble jeg nesten bekymret når jeg ikke merket så mye de dagen jeg tok tablettene. Men merket desto mer når det nærmet seg eggløsning ja. Og særlig etter at vi har hatt sex, men får håpe dette er positivt:)

 

Min kjære så gla`: det er bare så rå bra med disse murringen dine, svidd av noen tester eller??? Er bare så spent på deg.....så fint at du har hatt en hyggelig helg da. Savnet deg her inne jeg da:) Sender deg en mail en av de nærmeste dagen-klem

 

 

Herlige katta76: kan jo være akkurat det som skal til, at du senker skuldrene denne mnd. og tenker på helt noe annet. Og du har jo virkelig andre ting og fylle hodet med. Ikke lenge til du skal bade i champagne og heller ta tingen derfra og utover.

 

Tenker masse på deg påsan og puddingen: håper du hadde en fin tur og fikk slappet gost av. At du er litt mer herre i eget hode og kroppen er klar for nye utfordringer........men ta den tiden du trenger:) Tror det er lurt jeg.....

 

Til anki: så spennende med IKM om ikke så lenge da.......håper den sitter der den skal og blir en lang stund fremover:)

 

Ellers hadde det bare vært helt topp om vi kunne møtes en gang. Hdde vært gøy å få det til.......men utover det virker det som vi kan starte vår egen slankeklubb her inne.....hehe-høres ut som vi alle har noen kilo for mye. Selv prøver jeg nok en gang og være flink, og komme meg på spinning igjen. Og ikke finne på alle dårlige unnskyldninger for å la være-----grrrrrrrrr

 

Stor klem fra meg:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter! I dag gadd jeg ikke teste. Blodspor i truseinnlegget, så da er det vel tantebesøk underveis.... Nå kan hun bare komme skikkelig med en gang, ikke holde på i flere dager før hun kommer for fullt. Klar for ny pp med dobbel pergo selv om jeg hater tanken på hodepinen de vil gi meg.

 

Meg og lille snuppis; Du har jo startet en flott inspirasjonstråd for oss som vil ta av noen kg. Kjempebra! Må forresten si det at jeg var veldig flink med karbohydratene i går (et sted mellom 15 og 20 ble det) og drakk veldig mye vann. Har tisset av meg 1.2 kg allerede :-))

 

Tirilgirl; Håper det blir god avkastning på aksjene deres nå da :-) Men du - du bruker ikke bare clear blue fertilitetsmonitor? Jeg kan ikke teste på ettermiddagen med den. Er det cb digital el-test eller hva er det du bruker ved siden av cbm? Hvis du bruker den. Mulig jeg har misforstått Nysgjerrig her. Lurt å teste både morgen og ettermiddag ja. Fortell, fortell :-)

 

Ha en flott dag alle sammen!

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gla': jeg hadde ikke bivirknninger av crinone. -Bare noe kliss... Men jeg vet at noen får graviditetssymptomer av den. Jeg er litt usikker på om det kommer bare av crinonen for jeg fikk noen av de symptomene nå etter avbrutt og da gikk jeg jo ikke på crinone mer enn to dager.

Når du skal ta en crinone er jo det for å supplere egen produksjon av progesteron, så du kan vel få forsterkede varianter av de symptomene du pleier å ha før ikm.

Lykke til med ny pp med hormoner. Denne gangen sitter den!

 

Jeg ser vi har fått en "ny Dotten" her ;-) Tirilgirl du er fantastisk til å skrive lange inlegg. Satt og humret meg igjennom, men når jeg kommer så langt at jeg skal skrive så er alt borte. *hmmf*

 

Er det noen av dere som vet hvordan det går med snorkefrøken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimalla, så flinke dere er til å skravle!!:-) Skikkelig morsomt å lese! 68-mamma; du skal se at akrobatikken har hjulpet til å skape en liten sirkusartist:-D He-he

Maddemor og anki: hvordan går det med symptomjakta? Her igården er det spotting og sikkert tr på gang, grrrrr...forbannet vanskelig dette her!!! Men noen her må jo nødvendigvis bli gravide snart så krysser fingre for derexxxxxxxx",)

Jeg må bare prøve å få opp igjen humøret og satse på neste pp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...