Gå til innhold

NY TRÅD - "OSS OVER 30"


så gla'

Anbefalte innlegg

Hei Maddemor! Selv om det sikkert er mye jobb og strev, så må det jo være kjempegøy med oppussing, flytting, shopping osv. Sikkert godt å få skjøvet babylaging litt i bakgrunnen. Har dere overtatt huset allrede? Så bra at formen er bedre. Gul og blå av håndball er vel ikke så uvanlig ;-) Moro at du har kommet i gang igjen da.

 

Jeg gir herved opp hele skriveprosjektet. I hvert fall frem til ikm eller noe sånt. Skal altids greie å skrive den senere, og innenfor fristen. Men, er bare bortkastet tid å sitte å knote som jeg gjør nå. Bare baby, baby og atter baby i hodet mitt. Nesten som ammetåka, for jeg får ikke gjort noe som krever noe av mine små grå. Nei, jeg kaster meg heller over vaskebøtta jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen jenter - oppdatering fra meg:

 

Dette skjedde i går: "Bare på syklusdag 22 - vært kvalm og uggen ett par dager, svimmel og "rar" - ømme bryster, skikkelig trøtt og stikninger i magen - sikkert bare masse pms og pergo-bivirkninger - jeg er bare så dust(!!!) - jeg vet jo godt at dersom man tar en test nå så blir den negativ - og hva er det jeg gjør???? Jo, jeg tar en TEST!!!! Og den blir selvsagt blendahvit, slenger den fra meg på badet og legger meg litt på sofaen igjen og sovner en liten halvtimes tid.

 

Står opp for å gå på toalettet for å tisse for n`te gang i dag - og kikker på testen - hva pokker?? Den er jo klar positiv jo!!! Svarte f.... og det er det som er så innmari dritt - for nå får jeg liksom enda større forhåpninger om at det faktisk har klaffet denne pp`n allikevel - har jo vært så positiv og skråsikker på at "noe er på gang" og nå "fyrer jeg meg opp" bare enda mer!!!! Enda jeg vet at testen ikke er gyldig etter at tiden har gått ut...

 

Herreguuuuuud - går det an å være sååååå dum!!!!

 

Dagens "blondis", hehe - enda jeg nå er brunette, hahaha =)

Godt å få ut frustrasjonen og dumheten min, hehe, det er herlig å kunne dele alle tankene mine med dere, hadde jeg sagt dette til noen andre tror jeg - at de tror, at jeg hadde "tørna" helt, hehe =)"

 

I dag er jeg på syklusdag 23 og synes jeg kjenner murring i magen - åhhhh, som jeg håper at det er noe der inne nå. Var sykt trøtt på morgenen i dag, bittelitt kvalm også, spiste ett knekkebrød og det hjalp, fikk levert lille snuppis barnehagen og kom hjem. Føler meg egentlig ganske fin form i dag i forhold til de to andre dagene hvor jeg stort sett har vært sengeliggende, ekstremt slapp og trøtt. Men har fortsatt ømme bryster og kjenner meg litt "annerledes"...

Tok meg en varm dusj og kledde på meg ordentlig med bluse, strømpebukse og skjørt - har jo tatt dagen hjemme i dag også siden jeg var så dårlig de to andre dagene...

 

Så ringer telefonen og det er fra Skeidar!!!! Sofaen vi har bestilt til den nyoppussede kjellerstuen vår har kommet til lager i dag (vi fikk beskjed om at den var ventet inn til lager den 6/11, og tenkte at vi får den sikkert ikke før om 1-2 uker etter det igjen) og de kunne kjøre den ut i DAG(!!!) men kun på formiddagen - flaks at jeg er hjemme i dag også da - så nå kommer de mellom 11 og 12 - johoooooooo - som jeg gleder meg!! Mannen var helt ferdig med listingen i går kveld - og det ble sååååå fint!!! Så nå begynner det som er moro, nemlig å møblere, henge opp gardiner (skal sy selv) og pynte og gjøre det koselig!!! Gleder meg sinnsykt til å få opp projektoren igjen - lerret på 100 " - flott hjemmekino altså =)

 

Da er alt klart til min bursdag om 2 ukers tid - herlighet, 34 år er vel ingen alder?? Fortsatt ikke lenge siden jeg ble kalt "jente" av en butikkekspeditør og jeg må fortsatt vise legitimasjon på polet når jeg kjøper vin - ja VIN - men det er bare moro det da, hehe =)

 

Svir vel av en test enten i morgen eller på søndag - hadde vært en fin farsdagsgave, hehe - bare jeg nå endelig kunne ha beholdt spiren da =)

Først må jeg jo teste skikkelig positivt - for noen spennende dager fremover =)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så ønsker jeg alle dere søte "jenter" en skikkelig strålende fin dag i dag - måtte bare øse all min glede over dere i dag, er så glad og fornøyd - og så ønsker jeg dere alle sammen en riktig, riktig god helg =)

 

Stooooooor varm klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ deilig med så god stemning her inne altså!

Meg og lille snuppis; du er bare herlig du:)))))

Jeg er sikker på at du er gravid og selv om det er litt blondie å teste så tidlig for oss vanlig dødelige, så er jo du en som pleier å teste positivt tidlig, så jeg synes ikke du var du jeg nei:) Og så var det jo vanlig cb og de har jeg ALDRI opplevd bli positiv etter tiden har gått ut hvis jeg ikke har vært gravid, så nå er det bare å håpe håpe håpe:)

Hørtes skikkelig digg ut med den hjemmekinoen deres altså! Bare littegrann misunnelig jeg nå..... Vi skal ha oss ny TV og hjemmekinoanlegg, men vi kommer til å kjøpe 40' flatskjerm eller led og så Bose anlegg. Så det er ikek fullt så avansert som deres kan du si:) Men i dag har vi en sånn gammel kasse-TV på 32' som er helt på felg så alt annet er vel bedre i grunn:)

 

Så gla; nei vi har ikke tatt over huset ennå, men nå er det bare 11 dager igjen:) Skulle egentlig ikke ta over før 1. desember, men det er et bittert skilsmisseoppgjør så de har allerede flyttet ut:)

Det blir supert å stresse rundt med oppussing, møblering, pakke ut alt flyttelasset som har stått lagret i 19 mnd og til slutt vaske oss ut av der vi bor nå og så pynte til jul og skulle det mot formodning bli tid; ta litt julebakst også:)

Storgleder meg!

Det går nok fint å vente med den oppgaven din til du har hodet litt mer i orden skal du se. Du har jo fortsatt goooood tid:)

Selv var jeg en racer på å gjøre alt i siste liten da jeg var student for... gulp..... 10-13 år siden:)

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere herlige jenter!!

 

Først av alt: Neeei Tirilgirl, jeg hadde virkelig troen på deg denne måneden. Det var kjipe greier altså. Ikke bare bare med Pergo skjønner jeg, er nok lett å feiltolke symptomer når man proppes full av hormoner. Dvs, feiltolke blir vel ikke riktig ord, symptomene er vel ganske like på pergo og spire, men det er det å vite hva som er på gang da...Dette var leit.. Blir det flere runder Pergo nå eller?

 

Meg og lille snuppis: du er kul. Skikkelig testoman du også skjønner jeg. Og jeg ler IKKE av deg, jeg har testet på dag 21 flere ganger jeg. Alltid negativt selvsagt...hehe. Fikk positiv på dag 24 nå, 4 dager før IKM. Dette er så spennende. Aldri opplevd positiv test etter utløpstiden, kan ikke skjønne annet enn at du er gravid. Weee!!!!!!!!!!! Så spent nå! Tenk hvilken farsdagsgave. Og 34-årsgave til deg selv! :)

 

Maddemor: så heldige dere er som skal inn i nytt hus nå før jul. Må være ekstra kos å pynte til jul i år. Særlig etter å ha ventet så lenge på hus også. Kjenner jeg er svært lite motivert for å gjøre noe særlig her, ikke skal vi feire jul her, og til våren skal vi selge.

 

-68mamma: hvordan er formen?

 

Blir ikke så langt dette innlegget, skal egentlig ikke sitte så mye foran pc'n. Hodepinen fra forrige svangerskap er tilbake, såkalt hormonell hodepine (noen kaller det også svangerskapsmigrene) Blir 10 ganger verre av å sitte foran pc'n. Så da ble jeg sykemeldt denne helga, sitter 8 timer dagen foran dataskjermen på jobb, og det funker ikke helt nå. Men akkurat for øyeblikket fungerer pinex forte'n bra, så da benytter jeg muligheten for litt BIM'ing...*flirer*

 

I dag er jeg 15+1 og jeg kjenner liv nå. Svakt,svakt enda, og mest når jeg ligger på magen. Gleder meg til å kjenne ordentlige spark:) Har begynt å telle ned til UL 3.desember. Håper vi får vite kjønn, forrige gang holdt snuppa det hemmelig til uke 28. Blir artig å begynne å gruble på navn.

 

Ellers tok jeg den berømte svinesprøyta på torsdag. Hadde gråten i halsen mens jeg sto i kø, så vanskelig å vite om man gjør det rette. Nå er jeg lettet fordi valget er tatt, og jeg slipper å engste meg for å bli smittet. Jeg må innrømme at hele dette styret med influensaen og vaksinen har tatt mye av gleden over det å være gravid. Men nå er sprøyta satt, og jeg skal glede meg over magen og nyte svangerskapet.

 

Det var litt fra meg. Håper dere alle har en fin fredagskveld.

 

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag jenter! Nå er endelig g-testen blitt totalt blenda hvit. Da ønsker jeg en aldri så liten strek i morgen. Kommer til å fortsette å teste jeg. Blitt litt hekta, hi, hi. Foruten at jeg er trøtt, tisser ofte og er småkvalm på morgen/formiddag, kjenner jeg meg overhode ikke gravid. Og , disse symptomene er vel pergo og crinone. Må bare fortelle meg selv det sånn ca 100 ganger om dagen. I går sovnet jeg på sofaen, igjen - i pausen mellom nytt på nytt og skavlan. Våknet igjen litt senere og fikk med meg Senkveld før jeg stupte i seng. Men, våkner irriterende tidlig og uthvilt om morgenen da. Litt deilig det og :-)

 

Bumlebie; Huff så kjedelig med denne hodepinen. Men, så kjempekoselig å lese at du kjenner liv. Åh, blir bare enda mer babysyk. Kos deg videre!

 

Tirilgirl; Har du kommet deg over den største skuffelsen *klemme*

 

Meg og lille snuppis: Testet noe mer?

 

 

Ha en fantastisk lørdag alle sammen. Jeg kikker sikkert innom igjen om ikke alt for lenge. Må bare innom og sjekke litt av hvert. Avhengig jo ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen! Jeg har testet igjen, og jeg er superfrustrert. Billigstrimlen som skal være veeeldig sensitiv ble negativ. Men, jeg måtte jo brenne av en cb+ også, og den ble svakt positiv. Men, synes teststreken er litt smalere enn den andre...Sukk. Merkelig at den sensitive skulle bli helt blendahvit og ikke cb. Jeg er bare på 8dpo i dag, og det er jo veldig tidlig. Nei, jeg får kanskje la tester være tester et par dager.

 

Meg og Lille snuppis; Håper du kan gi bort verden mest fantastiske farsdagsgave i dag. Heia heia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gla` : Jeg testet også negativt på IKM med de sensitive strimlene - bare bullshit - jeg var jo gravid som bare pokker.

En billigstav hadde sterkt utslag dagen etter og en digital clearblue dagen etter det igjen.

Så jeg stoler ikke på dem altså - de kan da umulig være så himla sensitive ?

 

bumblebie : formen er helt fin - her er det ingen tegn enda - bare litt murring noen kvelder, og ømme bryster.

Har også litt mer utflod enn vanlig kanskje - er ikke vant til å ha noe særlig, men nå går jeg med truseinnlegg hver dag - misliker veldig at det er fuktig i trusa...

 

Jeg er jo fortsatt veldig skeptiskt til at dette skal gå bra - her tror jeg ikke på det før jeg får se det med egne øyne, kan du si :-)

Jeg tok en digital som sa "1-2 uker" på torsdag - så tenkte ta en ny test imorgen og se om den sier "2-3 uker" - det kan jo gi en indikasjon på om hcg stiger som den skal iallefall.

Og så ser jeg frem til UL om 10 dager - håper å se liv da.

Da skal jeg nok slippe bittelitt jubel løs iallefall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guuuuudmorning alle flotte damer!

 

Huff, her flyr dagene så altfor fort! Og d er krise i heimen, da jeg helt glemte å kjøpe farsdagsgave til Helten i går, nei-nei-nei- og nå som d er første gang etter at lillesøster blei født. Usj:( (lillesøster er forøvrig 10mnd i dag:)

Skulle hen å kjøpe en liten oppmerksomhet i går, men ble så ivrig med å rydde klart et rom + bod at d ikke ble tid til å gå ut.....

Men, nå skal Helten få sove så lenge han har lyst, så lager jeg god frokost. Han skal hen å hente ved i dag så da kan barna og jeg gå innom benser`n å kjøpe melkesjokolade (hans absolutte favoritt) og bake muffins + Turbo lage kort..... Tenkte også at jeg kunne lage div "gavekort" privat fotmassasje, nakkem, 6-ja,dere vet), osv hi-hi

 

Vel, over til monitor-reg: er på dag 14 og fikk max dag 12&13, vi la inn aksjer begge dagene, Tenker vi får legge inn noen i dag også. Så fra i morra begynner den uendelige ventetiden...... Spennende! Ble positivt overrasket over "iveren" til Helten da han har vært litt avventende til 3.mann:) D var vel helst prøvetiden han ble i ekstase over----LOL----

Må forresten skryte litt av "billig-tester.no" jeg best eggløsningst. til monitoren på onsdag og allerede fredag lå de i postkassa:)

Oi-må si d kommer stadig nye tester på maskede: teste-kopp, og den med ukeindikator- tror jeg lett kan la meg rive med og gå til innkjøp av slike om èn ukes tid:)

 

Husker ikke hvem av dere som også har bursdag snart, kansje vi har på samme dag? Jeg har 17. :)

Dagene går altfor fort. Har engasjert "sanna" til å pynte ene kaka(hun er bare kjempeflink) hvit marsipan, lilla orkidèer m litt sølv tror jeg d blir..... Selv skal jeg lage bløtkake, suksess- og oreokake. D må vel holde til 21 gjester?

Hjemme hos oss blir d fullt hus. Storesøster m kjæreste, et vennepar fra USA og så flyr vi ned niesa mi fra Alta som kombinert førjulsbesøk og barnevakt:)

Og siden vi er så heldig å få besøk fra USA, har vi benyttet oss av litt shopping kan dere tro. I 40års gave fra Helten får jeg Canada Goose jakke (er jo nesten halv pris pga dollaren) jeg har best div kremer og en guess klokke.... Andre med tips om hva vi kan kjøpe?

 

Oppstarten på jobb har heligvis gått kjempebra! Gruppa mi tror jeg blir kjempefin(dere som ikke vet:familiebarneh) Siden d er en stund til vi blir full gruppe, har jeg sett behovet for tvillingtrille. Ikke lett å få tak i på finn.no da de til en "normal" pris blir borte med èn gang, var jeg heldig å få tak i en på fredag. Så nå kan jeg trimme litt når d er sovetid:) Vogna er i samme merke som vi har i vogna til lillesøster, så da kan vi bruke hardbaggen på denne om d blir spire på oss snart:) Godt brukt, men etter å ha vasket trekket og Helten demontert og vasket svinghjulene som skal smøres i dag, tror jeg vi har gjort et godt kjøp!

 

Ja, holder ennå på med ketolyse, er i min 7. el 8. uke og gått ned ca 9 kilo, under ryddesjauen i går fannt jeg frem en kasse med klær og dere kan tro jeg var fornøyd med prøvinga. Ble en ny garderobe på meg-helt gratis!

 

Ups, nå blei d mye om mitt og mine...... Men gratulere til dere som har fått spire, suger til meg babystøv! Nyt tiden som kommer, dette vil gå bra(jeg vet allt om bekymringer, ventetid og div)

 

Så glà: du er jammen hærlig:) Venter i spenning og Ønsker virkelig at d skal bli deres tur nå!Superklem

 

Bumble:SÅ kos når en begynner å "kjenne" håper hodepinen blir overlevelig, jeg hadde d samme med lillesøster. Heldigvis hjalp d med kiropraktor for min del! Huff, ja jeg må ærlig inrømme at jeg ennå ikke har klart å ta stilling til om jeg skal ta vaksine eller ei. Dvs om vi har spire på gang, må jeg jo uansett vente til etter uke 12. Dere andre prøvere her inne, har dere tatt vaksina? Hadde du noe ubehag etterpå?

 

Vel, nå må jeg desv avslutte. Pappan i huset er oppe og ikke gråter:)

 

Ønsker dere alle en riktig flott søndag, ta godt vare på hverandre! klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter!

 

D&G; Du er bare superflink med ketolysekuren. Ble nesten julaften på deg når du fant frem klær som du ikke har brukt på en stund :-) Jeg prøver også å være flink, men i går ble det mye karbohydrater altså. Pepperkaker og masse melk. Ikke bra, men så utrolig godt :-) Og polkagriser. Måtte ha en liten forsmak på julen.

Så bra at innkjøringen har gått fint, og at du ikke har full gruppe sånn fra start av. Hvordan trives vesla med de andre da? Er de litt eldre enn henne eller?

Håper det blir avkastning på aksjene nå da:-) CBM er utrolig kjekt altså :-)

 

Jeg har ikke sluttet å teste. He, he...Blendahvit fra babytime i dag også. Lurer på om det er noe galt med de testene altså. Hi, hi...Blir smårar. I går kveld var jeg ikke så stup trøtt som jeg har vært de siste dagene heller. Men, sov jo 2.5 timer på dagen så kanskje derfor. Nå håper jeg de neste dagene flyr avgårde, og at fredag 13. blir en lykkens dag :-) Tror jeg skal begynne med litt julevask og rydding. 1. helgen i advent skal alle nissene frem. Gleder meg til det :-)

 

Meg og Lille snuppis; Hvordan går det med deg? Ble det positiv test i farsdagsgave i går? Har vært så stille på deg i hele helgen. Håper det er lykkerus som har holdt deg borte fra bim. Veldig spent på dine vegne, og håper du snart stikker innom og oppdaterer oss

 

Hvordan er det med resten av gjengen her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter:)

Så gla, det er jo tidlig ennå, så jeg krysser alt jeg har for deg nå! Det er jo egentlig bra at testene nå er blendahvite for da vet du at pregnylen (?) er ute av kroppen ikke sant? Da er det abre å vente på positiv test nå:)

 

D&G; så flink du er med kur og greier! SKulle ønske jeg også hadde orket å begynne å ta meg selv i nakken på det området, men men. På sikt kankskje? he he

 

Meg og lille snuppis; statuuus?????

 

Bumblebie; den mirgenen høres ikke mye godt ut. Håper det bedrer seg etterhvert. Klemmepå:)

 

Selv er jeg ikke i formen om dagen. Er så svimmel igjen;( Hadde noen skikkelige svimmelhetsanfall på torsdag (var hos kiropraktor onsdag og spile kamp om kvelden), men det ga seg litt ut over dagen. Men i går og særlig i dag har jeg svimlet mye igjen. Dere vet når dere blir bråvekt og spretter opp av senga og er egentlig ikke våken; sånn føler jeg det. Skikkelig svimmel og føler meg nesten full... Håper det gir seg utover dagen. Men lurer på om det kan være noe låsning av noe slag som gjør det for nakken føles liksom som jeg ikke får lagt hodet skikkelig bakover hvis dere skjønner.... Får se det an et par timer og så får jeg heller bare ringe kiro igje og høre.

Tror nemlig ikke det har noe med SAen å gjøre for svimmelheten kom 1 uke etter blødningene startet og jeg blødde ikke så m ye at jeg burde bli svimmel heller.....

Ja ja, ble mye syt fra meg i dag.....

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter =)

 

Oppdatering fra meg...

 

Har hatt teste-fest i helgen jeg da - dumme meg, både to og flere ganger og alle er like negative - aner ikke hvorfor den ene ble positiv etter at tiden hadde gått ut, men noe dritt at det gir falske forhåpninger..., æsj =(

 

I dag på syklusdag 26, 10 dpo ser det ut til at jeg begynner å spotte(!?!#&¤§#?!!) eller i beste fall festeblødning =) ? Men har ikke store troen nå altså =(

Må si jeg ble superskuffa da jeg testet negativt i går og negativt i dag...

 

Har lyst til å legge inn "årene" for en stund nå - orker ikke dette lenger! Har også en mistanke om at det "feiler" mannen noe uten at jeg kan si det med sikkerhet - bare en liten tanke!!! Men vi har jo fått det til før - det nydelige resultatet er i barnehagen nå, så hvorfor får vi det ikke til denne gangen??

 

Dersom ikke TR kommer for fullt disse dager tar jeg en ny test på IKM dagen som er sånn ca på torsdag/fredag - ja jeg vet at jeg tester tidlig, men jeg har testet tidlig (ca på dag 24) i alle svangerskap - fem eller seks totalt, så derfor tror jeg ikke det har skjedd noe denne pp`n heller... =(

 

Går vel inn i 20 pp jeg da, men nå er det pergofri måned, og jeg skal ikke innta dette "dritet" igjen - det er en hormonkur uten like - aaaaaltfor tøff for min kropp... Tålte godt de to første kurene - men denne siste og tredje dobbelkuren var litt i tøffeste laget... Masse bivirkninger av det "ekle og ubehagelige" slaget

 

Vi er jo så heldige at vi har en datter på 3 fra før, så vi får kose oss med henne og så får man se det positive i det da - da slipper jeg/vi å bruke prevensjon i fremtiden da!!!

Nei, jeg er nok kanskje litt pessimistisk i dag - sorry jenter - var ikke meningen å være negativ, men jeg har tydeligvis ikke dagen min i dag =(

Hjemme fra jobben i dag er jeg også - føler meg absolutt ikke bra, svimmel, trøtt, og uttafor. Skal til legen kl halv ett - håper jeg får sykmelding ut uka så jeg får tid til å komme meg på, synes det har gått litt i ett i det siste og jeg er virkelig sliten, og sliten av det psykiske hver måned når TR kommer. Hormonene mine er nok i stor ubalanse vil jeg tro =/

Har fortsatt ømme bryster og synes det er er så aktivitet i magen, så pms symptomene står i kø, hehe...

 

Lørdagen var vi i 40 års lag til svogern min - kjempekoselig altså og da vi kom hjem på kvelden fant mannen og jeg ut at vi skulle pusle litt nede i kjellerstuen - vi var jo så godt som ferdige - pusset og malt tak, nye vegger, nytt gulv, all listingen var ferdig, jeg sydde gardiner og vi fikk sofaen vår fra Skeidar på fredag som vi bestilte forrige uke - alt var liksom på plass så det aller siste vi skulle gjøre var å henge opp projektoren (hjemmekinoen).

 

Hadde satt opp stereoanlegget, hengt opp høytalere, lerret var på plass og da vi skrudde opp prosjektoren var det 1 skrue som ikke ville skru seg inn i taket (3 skruer totalt) og mannen min så forbannet og sa at Europris skuer er noe dritt - jeg skal finne noe skikkelig - fant en ny skrue og inn i taket med den, den ville ikke dra i taket - og ut med skruen igjen og dermed så stod vannspruten og vi fikk oss en varmdusj uten like!!!!! Mannen fikk hivd seg rundt og stoppet hovedkrana, men vannet silte ut alle skjøtene i takess-platene!!! F#§¤%&?!!!!?%¤#?!!!, jeg frem med alle bøtter og spann og håndklær, mens vi prøvde å ringe til rørlegger som hadde døgnåpent. Vi ringte alle rørleggerne i vårt distrikt som hadde døgnåpent, to av dem tok ikke telefonen, den tredje kom vi bare til en telefonsvarer, den fjerde fikk vi tak i på andre runde med telefon - han tok den ikke første gang... Kl var halv to på natta - han ville ikke komme før mannen min hadde skjært seg gjennom taket slik at han fikk vite hva slags rør det var og hva han skulle ta med seg av utstyr... Den fine nyoppussede kjellerstuen vår - kunne ha blitt totalt ødelagt - men vi fikk stoppet vannet ganske så fort, så vi tror ikke det var fullt 10 liter som kom en gang... Rørleggeren sa at vi fikk se i løpet av ett par dager om takess-platene sveller opp - dersom det gjør det må hele taket byttes =(

 

Ellers sa rørleggeren at han ville ha tatt kontakt med forsikringsselskapet for de rørene var ikke bygningsforskriftsmessig anlagt - de lå nemlig og hvilte på takessplatene (altså under bjelkelaget/stendere og under isolasjonen!!!) - det hadde skjedd uansett hvem som hadde hengt opp noe i taket - det kunne ha vært en lampe for den saks skyld. Uansett dette festet til projektoren våres er ikke større enn håndflaten min og det skal bare usle tre skruer inn - rørleggeren sa at det var jo som å vinne i lotto det at vi skulle greie å treffe det røret på hele den store kjellerstua (ca 30m2).

 

I går fyra vi som bare det - for å prøve å få tørket opp i kjellerstua, vi hadde jo lagt heldekkende teppe vi og det har tørket fint opp uten flekker eller merker, den nye sofaen vi fikk på fredag har også tørket fint opp igjen, takessplatene ser også bra ut - foruten om at det er ett stort hull da - hvor rørleggeren blendet igjen røret midlertidig - fikk ringt i dag og han kommer tilbake på torsdag for å "lodde" røret sa han - det måtte til...

 

Maks uflaks altså - så søndagen i går var litt slappe - orket ikke lage middag engang, så vi dro på Dollys og trøstespiste litt alle sammen =)

 

Gikk på vekta i dag morges og jeg har gått opp 300 g siden jeg begynte å kutte ut godteri og begynne ett bedre og sunnere liv for 3 uker siden - pokker altså, hehe =)

 

så glad`: Håper du får en positiv test nå altså - heier på deg!!! Kan jo håpe at vi tester for tidlig og at spiren sitter der allikevel, men ikke vil tilkjenne gi seg ennå - vi må jo være positiv innstilt inntil TR kommer, ikke sant?!

 

Maddemor: Kan du ha fått virus på balansenerven? Da kan man være svimmel og nesten kjenne seg "full" - jeg har hatt det selv engang - og synes selv at det føltes ut som om jeg var "brisen". Det er en enkel undersøkelse hos øre-nese-hals spesialist, kanskje fastlegen også kan finne ut av det... Ta deg en tur til legen kanskje?? Er jo ubehagelig når det står på, lykke til da =)

 

D&G: Synes du er superflink med kuren altså - virkelig!!! Det er imponerende =)

 

Tirilgirl: Min kjære, kjære Tirilgirl - hvordan har du det? Har du kommet deg etter siste nedtur?? Har tenkt masse på deg og håper du kommer sterkere tilbake når du har fått roet deg ned litt. Ville bare gi deg en skikkelig varm trøsteklem =)

 

Bumblebie: Jeg slet med migrene selv da jeg gikk gravid med datteren min - så du har min fulle sympati - håper det bedrer seg =)

 

-68mamma: Følger med deg på 1 tri - og gleder meg på dine vegne - det blir spennende med UL om ikke så lenge da, slapp av og nyt svangerskapet nå - dette kommer til å gå kjempefint!!!

 

Ellers ønsker jeg dere alle sammen en riktig fin dag =)

Nå skal jeg ned i kjellerstua og legge inn litt mer ved i ovnen og begynne å få inn litt hyller, cd`er og dvd-samlingen vår =)

 

Stoooor klem fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Da kom kvalmen..... ikke veldig mye, men kjip smak i munnen hele tiden. Mistet lysten på kaffe over natten og tanken på mat er ekkel. Æsj, trodde kanskje jeg skulle slippe denne gangen. Vel, får de det fra den positive siden at det er et godt tegn.

 

Snuppis: Jeg må si dere er ivrige :) Jeg så for meg hele seansen og måtte humre litt for meg selv. Det virker som om dere fikk avverget den største katastrofen da.

 

Noen som har erfaringer med Sea Bands? Sist gang spurte jeg legen om jeg kunne spise ingerfærtabletter og han sa helst ikke.

 

Hvordan går det med dere andre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nok ikke så aktiv her lenger ser jeg, for SOM dere har skravla siden sist!

 

Her sker det ikke så mye på prøverfronten. Har vel ikm snart, men har ikke den store trua. Var på "fyllekalas" i helga, så OM jeg er gravid så... ja, ja.

 

Satt og skulle skrive ned litt underveis, men så at noe var svart og kommentert på før. Ble ikke så aktiv skriving likevel.

 

Maddemor: Jeg synes det er rart at legen ombestemte seg ang kromosomtest selv om dere har ett barn fra før. Sambo har en velskapt datter på 10 år og har fått bekreftet kromosomfeil. Det er mange forskjellige feil som kan oppstå (ikke underveis, men forskjellige fra person til person)

Vi fikk genetisk veiledning og genetikeren forklarte at selv MED kromosomfeil så behøver ikke barnet å bli sykt, så at dere har en frisk unge fra før er et dårlig argument. Prøven er jo tross alt bare en blodprøve, og den er obligatorisk for alle som skal ha prøverør via ICSI metoden.

 

68mamma: tror du haar fått svar før, men likevel...

ved ass befruktning er det vanlig med tidlig ul og den foretas som oftest i uke 7. Det betyr vel at man kan se hjertet hos alle på den tiden. Likevel har jeg hørt om flere som har vært inne i løpet av uke 6 og sett hjertet slå.

 

Nå kom det ei som vil lese leksa si så jeg må vel høre på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og lille snuppis; Huff, denne testingen kan være frustrerende. Nå har jeg gjort det jeg og - lagt fra meg en test som ble positiv etter at tiden gikk ut. Den er ikke bare svak positiv heller.....Vet det ikke teller, men forventningene steg litt her nå altså.

 

Nå håper jeg for oss begge at vi i løpet av uka får ordentlig positive tester innen tidsfristen. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gla,jeg svarte deg i din egen tråd også, men dette høres veeeeldig lovende ut:))))))

 

Eva; mener du virkelig at vi bør be om kromosomtest likevel altså? I så fall skal jeg jo gjøre det da. Men han var liksom så klar i at det ikke var nødvendig så lenge vi har en frisk gutt sammen. Men jeg er jo ennig i at det KAN jo være kromosomfeil som er årsaken til alle abortene SELV om vi har en frisk gutt fra før. Det er jo mulig å få friske barn selv om man er bærer av kromosomfeil selv. Men vet du om det er noe de kan gjøre HVIS det skulle vise seg å være kromosomfeil på en av oss?

Uff, nå merker jeg at jeg ble fryktelig nervøs her......

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skulle legge meg, men -måtte- bare en tur innom først. Kan jo ikke la være å svare da...

 

Det vi først og fremst fikk tilbud om var div tester når jeg først var blitt gravid (har jo ikke skjedd enda). Det gjalt tidlig ul i uke 7 og duo-test (blodprøve) i uke 12, I tillegg kunne vi få ul rundt uke 12 (vindu hvor de kan se nakkefolden) og forstervannsprøve (noe jeg tror jeg ikke vil ha pga abortfaren)

De kan se hvilke kromosomer som har feil og dermed hvor stor sjans det er for SA eller sykdom. Så langt jeg har skjønt er det bedre at mannen enn damen har feil. Mindre sjanse for syke barn da, men kansje like stor sjans for SA, det vet jeg ikke.

I Sverige og Finland kan de sjekke embryoet før innsetting om det har kromosomfeil. Så vidt jeg vet er dette lov også i Norge nå, men det er visst ikke noen som tilbyr det her.

 

Det er selvfølgelig opp til dere om dere vil kreve testen. Jeg syntes bare det var rart at legen avslo tanken fordi dere har et barn fra før. Slumpetreff hender -både den gode og den dårlige vegen.

Vet ikke hvor mye annen info jeg tør legge ut, det ser ut til at du har fått den store skrekken. Jeg ble veldig beroliget av timen vi hadde med genetikeren i Trondheim, så OM dere tar testen så krev oppfølging i etterkant om de finner noe. Sansynligvis har ingen av dere kromosomfeil -som legen sa.

Jeg kan svare på PM også om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test i dag også. Men, er jo bare 10 dpo så lever i håpet ennå. Testen ble svak positiv etter tidsfristen i dag også....Er det fortsatt spor av pregnyl igjen kanskje....guble, gruble

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ gla, vi lever fortsatt i spenningen skjønner jeg:) Hold motet oppe og for guds skyld; hold oss oppdaterte:)!!!

 

Eva; jeg går liksom og håper at det er den der skilleveggen i livmora som er årsaken vettu, for da er det jo "bare" å fjerne den og vips så er ikke DET lenger noe årsak i alle fall.... Vet det høres litt for simpelt ut, men enn så lenge så klamrer jeg meg litt til håpet om at det er en enkel forklaring som er lett å løse mtp abortene......

Jeg vil gjerne vite litt mer om kromosomtesting og sånn etterhvert, men akkurat nå skal jeg ikke hause meg opp mer enn nødvendig. Har bestemt meg for at jeg skal spørre om vi likevel kan ta den testen om ikke annet for å utelukke at lillegutten vår er et slumpetreff og så får vi ta det derifra akkurat nå. Men jeg sender deg en pip når jeg vet svarene om det er noe jeg vil grave dypere i eller om alt er ok.

Tusen takk for at du tok deg tid til å forklare meg litt! Det setter jeg stor pris på:)

 

Ellers har jeg i dag blitt overrasket av tidenes hetetokt jeg da:( Ble plutselig svimmel igjen og kjente varmen sprengte i kroppen og jeg løp på do i frykt for å svime av på kontoret her og rev av meg klærne og trodde jeg skulle svime av når som helst. Svetten pipla over hele kroppen og jeg var skikkelig uvel. Gikk over etter 2-3 min, men dette var ekkelt. Så nå har jeg altså vært svimmel i 5-6 dager og nå har hetetoktene begynt... uff, er så redd for at det er overgangsalderen jeg nå.... men er jo bare 32 år joooo....:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer:)

 

Nok en gang vil jeg bare si at dere er så flinke til og skrive her inne:) Vet ikke hvor mange ganger i løpet av en dag jeg er her inne og sjekker.......

 

Jeg tar først meg selv i dag jeg, dette fordi det er jo det kjedeligste.....

 

Prøver en dobbel kur til med pergo, startet i går med det. Fikk telefon fra gyn om at jeg også skal starte opp med Metformin. Tok for en stund siden en insulin intoleranse prøve som er litt for høy når man prøver å få barn. Ingen fare for Diabetes, men skal følge det opp og være litt på vakt. Dette ga meg et spark bak der dere vet, så jeg har kommet i gang med trening og et bedre kosthold:) Så aldri så galt at det ikke er godt for noe.......

 

Ellers tok jeg sist pp når tantekreket kom ganske så tungt. Men var nok flere ting som spilte inn at alt ble litt vel mye. Mamma har vel for første gang etter kreftdiagnosen vært deprimert. Og litt blodfattig har hun blitt, så hun var slapp og tungpusten. Har ordnet slik at hun kan komme i morgen tidlig å få noen poser med blod, så håper jeg formen hennes kommer seg igjen:) Svigermor i 1, etg. som fornekter sin alzheimer og på sin måte terroriserer hele familien. Men nå har vi fått opphold på skjermet avdeling fra mandagen av. Hun skal i første omgang være der en mnd. så håper jeg virkelig hun får hjelp!!! Hun lever i en fantasiverden og lager historier som ikke har grobunn i sannheten, og ringer alle i familien og kaller den ene etter den andre ikke så veldige hyggelige ting. Men det er jo ikke slik hun er, men sykdommen som har tatt over......men slitsom er det, særlig for min mann som må stå oppe i dette hver gang det er noe......

 

Så har nok jeg fått en sorg, særlig for den første vi mistet. Han hadde vært rundt 5 mnd. nå og jeg merker at jeg har fått en reaksjon på det vi opplevet.......må bare bruke tiden fremover til og tenke positive tanker og være sammen med min kjære, gode venner og ikke minst kunne skrive til dere når dagen er litt tunge:)

 

Men Maddemor du kan ikke gå sånn lenge og være slik plaget. Tror Meg og lille snuppis nevnte for deg at det kan være betennelse på balansenerven.....og dette er veldig plagsom. Bestill time hos legen å få dette sjekket ut. Kan du ha noe mellomøre plager da????? Men du må få dette sjekket opp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så håper jeg utredningen din viser at det er noe som kan fikset lett og greit på, ønsker deg masse masse lykke til:) Klem

 

Du er så flink til og skrive Dolce&Gabbana:) Og så flink du er med livs endrings opplegget ditt:) Og max utslag på EL-testen er jo fantastisk. Hvordan har du det nå som du er på begynnelsen av denne lange ventetiden frem til IKM?? Fikk du tilgivelse for glemt presang til høvdingen........

 

Kjære -68mamma, tenker masse på deg og lurer på hvordan du har det:) har du testet mer så du nå er helt sikker på at det er en spire der:) Er sikker på at dette kommer til å gå kjempe fint:) Hold oss oppdatert.......klem

 

Bumlebie, ikke godt med den hodepinen, håper det går bedre med deg nå. Så herlig og lese at du føler du begynner og kjenne liv......dette er musikk i våre ører:)

 

ck76, ikke godt og slite med kvalme, men håper det ikke er alt for ille.....

 

Har lest i en annen tråd at du min kjære venn, meg og lille snuppis tar en pause fra BIM og prøver og ikke være så opphengt i prøvingen. Forstår godt at kropp og sjel er sliten og trenger tid til og komme seg igjen, forstår deg så alt for godt. Men vi er her om du skulle trenge oss.....varm klem

 

Så min kjære så gla`, hvordan går det med testingen og mavefølelsen din......er bare så spent på deg, og føler det går fint denne gangen:) At du tråkker opp sporet for meg til neste mnd:) Hadde vært helt supert.....

super masse lykke til klem:)

 

Mange varme klemmer fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei" Jeg har selvfølgelig brent av en test i dag også - Negativ. Den har ikke blitt positiv etter fristen. Jeg begynner å tro at det er pregnylen som sitter igjen så lenge og som gjør at testene blir svake positive etter tidsfristen. Magefølelsen i dag sier at det går nok ikke denne pp heller :-( Våknet flere ganger i natt, badet i svette. Så typisk at dette skjer før mens, så jeg belager meg på tantebesøk. Da tror jeg ikke det blir mer pergo/pregnyl/crinone før i januar/februar. Dersom syklusen holder seg kan jeg kanskje være heldig å teste positivt helt på slutten av cruiset. Det ville vært noe det :-D Men, vi kommer jo til å fortsette prøvingen likevel da. Så, jeg blir nok å henge her inne en stund til.

 

Kjære Tirilgirl; Du har jammen meg ditt å stri med om dagen. Jeg sender deg en pm i løpet av dagen (litt deppa her selv akkurat nå)

 

Ha en fin dag alle sammen. *klemme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh...dere er de søteste jentene i hele verden !

Tusen takk for koselige hilsner Tirilgirl, Meg & lille snuppis :-)

og alle dere andre herlige damer.

 

Jeg følger dere med argusøyne og sender dere varme tanker og masse babystøv hele tiden, men jeg er så utrolig knølete med elektronikk og har ikke skjønt at jeg må trykke F5 for å få oppdatert innleggene her på jobben, så jeg har ikke sett alle de nye innleggene helt siden 6.11 før nå nettopp ! Så nå har jeg mye å lese !!

(og jeg er ikke engang blond....sukk)

 

Anyway - her går det rolig for seg - jeg kjenner ingenting til spiren, bortsett fra at boobsa er blitt store og ømme.

Og litt forstoppelse (men det kan også være fordi jeg har slutta med røyken..) så jeg drikker Lunelax to ganger om dagen (dette var jeg totalt avhengig av i begge min svangerskap)

Jeg er travelt opptatt med mine to små, og full jobb - og er takknemlig for enhver aktivitet som kan ta tankene bort fra det som holder på å skje i underetasjen min en liten stund.

Skal jeg gå og tenke på det hele tiden - om det er liv eller ikke - så blir jeg komplett gæren.

 

Jeg tok en ny clearblue digital med ukeindikator på mandag morgen og den viste nå "2-3 uker" så da har jo iallefall hcg steget fra sist uke - og det føltes jo littegrann lettende...

Har en siste test liggende som jeg skal ta neste mandag - da håper jeg den viser "3+" som vel er maksimalt av hva den kan vise.

Men kan nok ikke puste før UL på onsdag om en uke...

Det føles så uvirkelig at spiren kan sitte allerede....jeg kan ikke fatte at alt skal gå bra denne gangen også - særlig ikke når jeg vet at risikoen er så stor for oss "gamliser" ;-)

 

Eva76 - så man kan som regel se hjerteaktivitet i uke 7 ?

Jeg håper det stemmer hos meg også - jeg er såvidt begynt i uke 7 når jeg skal dit - er vel 6+2 eller noe slikt den dagen.

Kjedelig hvis hun ikke kan se noe annet enn plommesekken og litt "rusk" inni - da må jeg tilbake uken etter og svi av en tusing til...

 

Hvis dette holder så kan man kanskje fortelle de nærmeste rundt juletider....skjønt jeg ønsker vel helst å vente til etter fostervannsprøvern - men det skal vel holde hardt å kunne holde dette skjult i 4 mndr siden det er fjerde graviditet....

 

Dolce&Gabbana - du som er en ørn på ketolyse, jeg vil veldig gjerne gå litt ned i vekt (som da i realiteten vil si å holde vekta stabil ettersom den vanligvis ville gått opp) Men det er jo ikke anbefalt for gravide å være i ketose - vet du karbonivået man bør ha som gravid ?

Kan det stemme at det er 100 g pr dag ? (istedet for 20g som man har i ketose)

Og vet du hvor mye 100g karbs er ?

Tilsvarer det en brødskive, eller er det mer ?

 

I mine to tidligere svangerskap har jeg lagt på meg henholdsvis 27 kg med førstemann og 18 kg med minstemann - denne gangen hadde det vært optimalt å ikke gå opp noe særlig i det hele tatt - siden jeg er ca 10kg+ akkurat nå.

 

Nei, nå må dere bare løpe avgårde og bli på tjukka hele gjengen - jeg venter på dere, har veldig lyst til at vi skal på "barnimagen-treff" sammen !

:-D

 

Ha en kjempefin dag, er så glad for at dere er her :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gla; så kjedelig at den pregnylen skal drive og lure deg sånn! Men du vet; ingen tante; fortsatt håp:)

 

68-mamma; Så koselig å høre fra deg igjen også! Det er jo ikke tvil om du dette skal gå rette veien:) Du må jo han fin økning med tanke på resultatene på cbd.

Det er jo en fin julenyhet å dele da... Vi hadde også tenkt å gjøre det før det gikk galt igjen. Jeg ville vært 12+2 på julaften egentlig....

Men men...

 

Her har det nå gått 14 dager siden SA og i dag har jeg maaaaasse EL-slim:) Men EL-testen ble negativ i dag også som i går. I går fikk jeg en håndfull rosa el-slim da jeg var på do og tenkte "YES" jeg er i syklus igjen.... Men synes det er rart et EL-testene er negative. Bruker CBD EL-test og som regel kan jeg se at streken blir sterkere mot EL, men i dag var den egentlig svakere enn i går.... hmpf.... Fikk en liten blødning etter håndballkampen i går kveld også, men den ga seg fort.

Ja ja, vi fikk nå uansett lagt inn noen aksjer i går kveld og skal se om jeg ikke får lurt gubben litt i kveld også. Er jo masse symptomer på EL, så jeg tør ikke stole 100% på de testene. Det hender jo at LH-økningen er så kort at når jeg tar test 1 gang i døgnet, kan jeg misse LH-toppen og positiv test.

Men i dag skal jeg kjøpe meg testpinner til CB fertilitetsmonitor, for jeg har hørt at de fint kan brukes som EL-tester så lenge jeg har den digitale dingsen til EL-testene. Må jo spare litt penger der jeg kan, for denne ønskede graviditeten har vel kostet meg en del tusenlapper allerede gitt....

Ellers er jeg i fin form i dag. Ikke svimmel:) Deilig deilig! Så da tar jeg bare og slapper av og så får jeg heller nevne for gyn at 1-2 uker etter SA var jeg mye svimmel og fikk hetetokter. Greit for han å vite sikkert.

 

I går var vi og kikket i huset vårt som vi tar over på mandag:) ååååh som jeg gleder meg!!!!! Vi sa opp leieboeren også for vi vil ha noen vi selv går god for og han er visst ikke helt til å stole på. Han ble så klart veldig lei seg og jeg synes det var grusomt å si han opp, men må tenke på at vi har barn i huset og vi vil at han skal ha trygge rammer rundt seg. Litt egoistisk må man jo være i eget hus syns jeg:)

Så nå har jeg så vidt begynt å kikke på ny spisestue, ny sofa, tv, vaskemaskin, tørketrommel osv. Skal bli så DIGG!

 

nei, nå ble det jammen mye meg og mitt igjen jenter, men sånn er det når man er seg selv nærmest:)

 

Som dere skjønner, så går det nå i alle fall bra med meg etter siste SA og jeg velger å se fremover akkurat nå og ikke bruke for mye energi på alt det vonde som har skjedd. (Jøss, skal si det hjelper på all motivasjon å føle seg fin i formen gitt:)

 

Stor klem til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer:)

 

Ble kjempe lei meg når jeg leser du tester negativt kjære så gla`, var jo ikke det du skulle komme inn og skrive:/ Er lov og deppe en periode, forstår deg så alt for godt. Men håper du kommer deg opp igjen og ser fremover, vi skal jo klare det, har jo lovet hverandre det jo......vi skal også bli mødre på kafe med barnevogner og kaffe latte i lange baner:))))

 

Spennende med nytt hus Maddemor:) Blir det mye og kjøpe nytt eller.....

 

I dag har jeg startet opp med Metformin for første gang. En tablett hver dag i 10 dager, så øke til to tabletter etter det. Så får vi se da.....

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Takk for gode ord Tirigirl. Har sendt deg mail :-)

 

Jeg har testet igjen, og igjen negativt. Men, i dag som mandag og tirsdag, er den blitt svakt positiv etter tidsfristen. Har lest inne på ass.befr. at pregnyl kan sitte igjen opptil 12 dager. Det er 13 dager siden jeg satte den nå....

 

Billigstrimlene fra babytime er i hvert fall ikke supersensitive. Jeg har brukt både dem og QR de siste fire dagene, og de fra babytime har vært dønn negative hele veien. De skulle ha en sensitivitet på 10 iu/ml (eller hva nå den målestokken er...) og QR 25. Får lyst til å sende dem en mail....

 

Ellers fikk jeg gjort masse i går. Jeg la alle tanker om spire bort - og fant frem skolebøkene mine. Jeg satt og leste og skrev nesten uavbrutt i 8 timer, og er nesten ferdig med oppgaven :-) Blir nok ferdig i løpet av dagen :-))

 

Ha en fin dag alle sammen *klemme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...