Gå til innhold

Lillemor/LEB/Bjølsen/Egget


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Ja, nå er hun her!!!! dere har kanskje sett bilder på FB? Uansett, det er er helt fantastisk, jenter!!!! dere må GLEDE dere! Uten tvil det største jeg har opplevd. samtidig en helt absurd ting at det kommer et lite menneske ut av magen din!!!

 

Fødselen gikk bra, fikk rier på natten, og begynte med en gang med skikkelige styrtrier, hvert minutt, og det var vondt!!! Ble rådet til å sette epidural etter hvert for å få roet ned riene, og det det hjalp veldig. Etter det gikk det veldig fint, og 8 timer etter at riene begynte var hun ute. Fikk henne på brystet med en gang, og straks var alle smertene borte, og glemt! Nå ligger hun og sover ved siden av meg i sengen. en utrolig følelse! Er ganske trøtt og mørbanket, men det gjør liksom ingenting. akkurat nå er alt bare utrolig koselig! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har sett på bilder og hun er nyyydelig =D

 

Jeg har også tenkt på at det er gaaanske rart å ha et lite menneske inni magen..hehe.. Når jeg kjenner at han tar salto inni magen og jeg ser magen bevege seg, så tenker jeg på hvor rart det egentlig er å ha dette lille livet inni meg :)

 

Huff..kjenner jeg blir redd med tanke på fødsel.. I går kveld hadde jeg vondt i ryggen og i magen da jeg la meg..og klarte ikke unngå å tenke på prematur fødsel osv. TENK hvis det skjer, hva gjør man da osv...fikk nesten panikk der jeg lå..hehe.. Litt ekkelt å ikke ha kontroll på det som skjer i kroppen..

 

Nyyyt barseltiden Lillemor med bittelillemor =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 100 dager igjen Egget!! jeg husker jeg synes det var en stor milepæl. og plutselig var det 40 og så var det 20 og så gikk de siste ukene alldeles utroooooooolig sakte! Og så plutselig er ventetiden over.

 

Ikke så mye tid til BIM om dagen... :) Vi koser oss med litt kaotiske men utrolig koselige dager. det er stort sett pupp, sove, pupp, bleie, pupp, sove, osv... :) Dagene går veldig fort, helt utrolig!

 

håper dere også har det fint. nå var tråden vår veldig langt bak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅåååå!!!!! GRATULERER SÅ MYE LILLEMOR!!! :D med en liten bittelillemor:D Så fantastisk det må være å se den lille som har hatt magen som bolig de siste mnd:) Har ikke hatt så mye tid til å være på nettet så er litt sent ute med gratulasjon, men skal hive meg inn på FB og se på bilder:) Kos dere så utrolig mye i denne herlige tiden..

 

Tenk egget, nå er det ikke så lenge igjen til du er der også:) Lykke til med budgiving på Strømmen også forresten.

 

Nå er det 2 dager igjen til jeg skal på kontroll og skrive helsekort o.l. Det blir utrolig spennende.. ny ul og alt. Trenger en bekreftelse på at det er noen der inne:)

 

Suuuper klem fra meg:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg gleder meg til å "få tilbake kroppen min"...nå forstår jeg hvorfor så mange sier det... Men, nyyyter absolutt å være gravid og kjenne at lillegutt i magen spreller og sparker og tar salto i magen :-P

 

Lykke til på kontroll LEB!! :) Gleder meg til å høre hvordan ul gikk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter litt her jeg..tråden var på side tre.. :)

 

Slapper av hjemme før jeg skal til fysio... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei jenter:)

 

Ja nå har jeg endelig vært til kontroll.. tok innv. UL og det var helt utrolig å se det lille mennesket sprelle og strekke seg der inne i magen. Det merkeligste av alt er vel at jeg ikke kjenner noe til det enda:) Ble så fasinert at jeg ikke klarte å si så mye. Hadde med meg sambo og det var så utrolig godt. Fint for han å se at det er noe der siden han ikke merker så mye til graviditeten sånn ellers. Han sa at det liksom ikke går helt opp for han at han skal bli pappa enda..:) Kunne ikke gjøre noe annet enn å smile og gjør det fortsatt hver gang jeg tenker på den lille på skjermen:D Fikk to bilder også.. og nå ser man så tydelig at det er en baby der inne. GU skulle måle lengden men det var nesten litt vanskelig siden h*n bevget seg så mye..men det er jo et godt tegn.. Skal tilbake neste uke til ny kontroll for å sjekke nakkefold o.l. Hun sa at de vanligvis ikke sjekker sånn, men siden vi hadde kommet innpå det så kunne vi ta en ekstra sjekk. Denne uken kan man ikke se nakke i det hele tatt så umulig å skimte noe. Blir godt passet på:) Mulig at jeg er en uke lenger på vei enn antatt, men vi får ikke det helt til å stemme ifht EL og sånn. Den lille er ihvertfall 5 cm..hihi. Hun justerte termin til 14 juni. Dvs at jeg da snart er 12 uker på vei.. Tiden har jo gått litt fort også da.

Nå har jeg fått helsekort og har søkt på fødeplass på Riksen. Spørs om jeg får det da:P Men prøver allikevel.

 

Egget, jeg tror jammen meg at jeg har begynt å få bekkenløsning;( ja..helt sant. Trodde ikke det var mulig å få det så tidlig jeg. Men det var det visst. Så prøver å være forsiktig på jobb. Uheldig da..

Skjønner godt at du vil ha kroppen din tilbake og det får du jo snart:) Bare 2 mnd igjen.

 

Bjølsen hvordan går det med deg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så gøy å høre LEB!!! Gratulerer med vellykket UL!! Hadde nurket armer og ben nå? Jeg var på UL da jeg var 9 uker på vei..og da så han bare ut som en reke... :-P

 

Uff..hva slags symptomer har du på bekkenløsningen? Håper du ikke får store plager da.. Det er jo varierende hvor stor grad av plager man ender med etterhvert..

 

Har du begynt å få antydning til noe mage? Synes min vokser noe innmari.... :-P Hjælp, hvor skal dette ende?? Hehe....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. Ja h*n hadde to armer som hele tiden fektet foran ansiktet.. gyn sa at det var helt typisk at de ligger sånn i magen. Kunne tydelig se antydninger til fingre:) To ben var det også som strakk seg og h*n sto nesten på hodet inni der..var så komisk assa..hehe. Kunne ikke annet enn å smile :D Et skikkelig vitalt foster. Alt annet så bra ut så langt.. Det er bare så fantastisk:) Gleder meg til neste ul.

Magen begynner å synes..føler det til tider er vanskelig å skjule den..men jeg må jo det siden vi skal vente til jul med å fortelle det til familien;) Akkurat nå føles det ut som om det er en heeel evighet til. Men vi har så lyst til å si det når alle er samlet (vi skal feire julaften med foreldrene til sambo og førstedag med min familie)..gleder meg så utrolig. Blir første barnebarn på begge sider:)

 

Kan tenke meg at magen din vokser i rasende fart nå:)Må være litt deilig det òg..jeg gleder meg ihvertfall ..hehe. Hvordan er formen din om dagen ellers da?

Jeg får se om det ikke blir fysio på meg snart.. Gyn skulle følge med meg å se hvordan det utvikler seg. Har til tider fryktelig ubehag, men det går jo på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så moro!!! =D Og så gøy når dere skal fortelle det i julen!!

 

En herlig følelse å være gravid altså!! Selv om jeg er litt "bekymret" for hvor stor denne magen skal bli... :-P

Formen er okei. Har plager med bekkenet og en del kynnere...så får ikke til alt jeg vil... Men, det er ikke sååå lenge man er gravid...så jeg nyter det mens jeg kan... :)

 

Har du vondt foran eller bak? Hvordan vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh ja jeg gleder meg sånn til å få fortalt det..holder på å sprekke:P hehe

Ja den magen kan vel bli ganske så stor, men det er vel kanskje noe man føler mest selv. Hvordan er den?Har den begynt å synke? Smører du med noe spesielt for å bekjempe strekkmerker? Driver og smører meg med kokkoslotion nå jeg..hehe..Alt for å forebygge selv om det kanskje er litt tull.. Men men huden trenger jo fuktighet:)

Ang de smertene så syns jeg de sitter i korsryggen litt sånn på utkanten mot hoftene og spesielt i den høyre lysken. I dag er det faktisk ikke så verst, men er hjemme fra jobb. Hadde sykt hodepine i går kveld og sov veldig dårlig i natt.. Kan jo hende det blir litt mer ømt utover dagen. Hvordan vondt..hmm vanskelig å beskrive. Føles mer ut som verking. Har ihvertfall aldri hatt sånn type smerte der før.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..hvordan magen er..vet ikke helt..står rett ut i hvert fall..tror kanskje jeg har litt "guttemage"..altså litt spiss.. :-) Jeg smører med body lotion morgen og kveld..og hååååper at strekkmerkene holder seg unna :-P Bruker body butter fra body shop (kokos) og noen ganger en olje fra helsekosten som heter noe sånt som Weleda svangerskapsolje..skal liksom motvirke strekkmerker.. Også tar jeg Omega 3 kapsler hver dag, for innvendig smøring.. :-P Gjør alt jeg kan..hehe..

 

Ja..høres veldig ut som begynnende bekkenløsning det der.. Du får være forsiktig så du ikke belaster rygg og bekken mye..ellers kan det bli mye verre etter hvert.. Det kan det jo uansett bli, ikke alltid man klarer å styre det..men, er i hvert fall lurt å forebygge litt.. F.eks huske på å ikke løfte feil eller veldig tungt.. Lurt å gå turer i skog og mark..ikke asfalt.. Og det er nok lurt å begynne med behandling så snart som mulig..det kan også hjelpe.. Da får du massert vond muskulatur og får noen fine øvelser som er bra for kroppen..

 

Jeg har vondt i korsryggen, på innsiden av lårene, i hoftene, i rumpeballene og i høyre lyske.. :-P Og noen ganger verker det nedover venstre fot og leddet låser seg litt innimellom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja da er det nok bekkenløsning på meg da...sukk. Har også smerter inn i rumpeballene. Hvis jeg trykker inn der så gjør det mer vondt. Skrev ista at jeg ikke hadde det så gærnt i dag, men det skulle vise seg å være litt tull. Merket det SVÆRT godt etter jeg hadde brettet litt klær og sånn:S Usj.. jaja får gjøre det beste ut av det. Mulig jeg er svak i ryggen fra før siden det starter så tidlig for meg. Gu mente jeg skulle se det an i forhold til fysio så får høre med henne etterhvert. Prøver å være flink å ikke løfte, og foreløpig går det jo greit for nå er jeg på en dagpost hvor det ikke blir så mye tunge løft, men det hender og da kjenner jeg det ekstra godt etterpå, selv om jeg prøver å være forsiktig. Det blir verre etter jul da jeg skal over på min vanlige jobb for der er det jo til tider nesten bare pleietrengende:( Kjipt å hele tiden si at nei det kan ikke jeg gjøre osv.. Får håpe de kan ta hensyn til meg:) Nå håper jeg bare så inderlig at sjefen kan gi meg 20 % vikariat videre fra 1/1. Har jo 100% nå, men bare 80% fast og de siste 20 mister jeg 31/12.. typisk assa. Men jeg VIL jo jobbe så får håpe det går. Er mest redd for ryggen jeg nå, at den skal lage krøll for meg. Sjefen gidder vel ikke å gi meg de siste 20% hvis hun vet jeg blir sykemeldt fremover:/ dilemma..

Ja du er flink til å smøre:) Det er bra. Om du har klart deg uten strekkmerker til nå så skulle det vel gå bra.. Jeg skal være flink å smøre meg jeg også. Tror jeg får kjøpe meg den Weleda svangerskapsolje:) Bedre å være føre var!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hu hei nå er det action i magen! Driver og snur seg eller turner inni der kjennes det ut som..hehe.. Spiste en yoghurt i stad, tror det satte fart i han.. :-P

 

Støvsuging og gulvvask er også drepen for bekkenet..det har jeg erfart!! Så pisk forloveden din til husarbeidet.. ;-)

 

Du har krav på tilrettelegging på jobben når du er gravid, for å unngå unødvendig belastning..og ikke minst for å unngå sykemelding..noe sjefen din sikkert ønsker å unngå.. Helsa kommer først når man er gravid! Det er ikke hver dag man har et liv inni magen å ta hensyn til..så den korte tiden (sett i forhold til resten av livet) man er gravid bør man lytte til kroppen :-)

 

Nå skal jeg hive i meg et par kapsler, og så er det natta..tidlig opp i morra.. Tar alltid omega 3 kapslene før leggetid..ellers bare kjenner jeg den ekle smaken etterpå.. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallois jenter! nå lå tråden riktig langt bak altså! Jeg har litt problmer med FB, så håper dere skriver litt her også...

 

Jeg hadde også bekkenløsning, dessverre. Så vet hvordan det føles, og det er ganske slitsomt! Men jeg tok akupunktur og vil anbefale det på det sterkeste! SYnes nesten det forsvant helt jeg. tok selvfølgelig hensyn også så mye jeg kunne, men jeg er overbevist om at akupunkturen gjorde underverker altså! Ellers har jeg også hørt mye bra om osteopati og bekkenløsning, men det kan jeg ikke si så mye om siden jeg ikke har prøvd det...

 

Her er det babytid for alle penga! Dagene bare forsvinner det er helt utrolig! vi gjør jo ikke så veldig mye akkurat, men plutselig er det natt igjen liksom. bittelillemor vokser og har det bra, og hun er veldig snill. sover ganske godt om natten til og med. Det er deilig! Eneste dumme var at jeg fikk brystbetennelse forrige uke, og det er utrolig vondt og plagsomt! Er mye bedre nå, men tar tid å komme seg igjen, så jeg tar det fortsatt litt med ro.

 

Nå er det visst pupp som gjelder igjen, jenter! ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei;)

Fint at tråden ble hentet frem på den siden den bør være;)) Har ikke vært så flink til å skrive så mye her inne. Data`n har vært litt trøblete og plutselig skrur den seg av.. merkelig:) Men prøver igjen.

 

Koselig at alt står bra til med deg Lillemor m/bittelillemor;) og at betennelsen i brystet er på bedringens vei. Har hørt at det er MEGET vondt.

Så bra at den lille sover hele natten da. Godt for deg å hvile på den tiden av døgnet. Puppen skal vel jobbe titt og ofte gjennom døgnet så da trenger man søvn:)

Har tatt en runde med nåler mot bekkenløsning men bør nok prøve igjen.. De siste dagene har det faktisk ikke vært så ille så skal ikke klage over noe.. Er faktisk ikke mye plaget med noe i det hele tatt. Bare litt ekstra sliten.

 

I morgen skal jeg på ny kontroll og jeg gleder meg som en liten unge til å se på ultralyden.. Jiiiii :o)

 

Egget hvordan gikk det med leiligheten på Strømmen?Er den deres???? åååh så spennende!!

 

BJØØØØØLSEN!!!! Hvordan går det med deg? Så lenge siden sist..

 

Nå skal vi tjuvstarte litt på julemiddag:) Mmmmm Medisterkaker med poteter, brun saus, surkål og sylteagurk/rødbeter.. :D

 

Ha en strålende kveld jenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Her er det bare strezzz og slit for tiden.... SKIKKELIG lei nå!!! Vi fikk selvfølgelig ikke den leiligheten på Strømmen...forkjøpsrettdriten...!! :-( Så nå stresser jeg livet av meg for å prøve å få tak i noe vi kan leie..for det er jo ingenting til salgs nå.. Har sendt en haug med forespørsler idag, men det er jo ingen som svarer..vil ikke folk leie ut leilighetene eller siden de er så trege.. Og de som har svart, har sagt nei til oss siden vi har hund.. Jeg orker snart ikke mere styr!! Nå vil jeg bare ha jul, for da er alt dette styret forhåpentligvis over..!!

 

Uff..beklager utblåsningen..men, det var litt godt å få det ut.. :-P

 

Har lyst til å prøve akupunktur mot bekkenløsningen, men har ikke råd. Det koster nok å gå til fysio og kiropraktor..så jeg kan ikke gå til akupunktur i tillegg.. :-)

 

Nå skal jeg prøve å få pakket en eske eller to iløpet av kvelden..og slappe av med strikketøyet mitt.. :-)

 

Lykke til på kontroll i morgen LEB :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

 

Jeg har ikke så mye å melde. Holder på å vaske ut av leiligheten som vi skal gi fra oss på lørdag. Valgte å gjøre det selv, så sparer vi noen tusen i julestria. :) Er jo ikke så ille når leiligheten er så og si uten kriker og kroker og bare 50 kvm. Men svette blir vi. :)

 

Det har vært stillstand i prøvingen denne måneden. Vi har vært så slitne etter flytting og sjauing og maling og pakking og alt at når kvelden har kommet så er vi helt uten lyst til å lage barn. Så vi hadde vel sex to ganger før el tror jeg. Er ganske så sikker på at det ikke blir noen spire denne gangen heller, men det er greit egentlig når vi ikke har jobbet for det heller. Vurderer pergo til neste syklus..eller om vi venter til januar. Vet ikke. Er mest lei og gleder meg til å bli satt på venteliste til ivf. :)

 

Blir litt lei meg av å tenke på at i julen i fjor så tenkte jeg; til neste jul har vi sikkert baby eller er gravide. Men, nei, ikke det. Det er litt trist egentlig..! Så så koselig ut i hodet mitt.

 

Gikk det fint på ultralyden, LEB?

 

Uff, det er kjipt å ha det sånn, Egget. Også nå i jula. Det MÅ da være noe dere kan leie et eller annet sted?! Håper dere finner noe snart. Ting har jo en tendens til alltid å ordne seg uansett hvor håpløst det ser ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei Egget;( Det var leit å høre.. Må liksom være så vanskelig alt sammen!! Får håpe dere finner et sted å leie i mellomtiden selv om dere helst vil bli ferdige med alt dette styret.. Ja jeg vet det er vanskelig å leie når man har dyr..helt utrolig. Lykke lykke til med å finne et sted. Skjønner at det tar ekstra på oppi graviditet og julestyr.

 

Bjølsen:) så koselig å "se" deg igjen.. Ja du/dere styrer vel fælt med å vaske opp og ned på begge stedene. Skjønner at dere vil spare de kr for de vet å ta seg betalt for sånne tjenester.

Nei det blir vel ikke så mye tid til å rulle i høyet når dere er så aktive ellers. Men da blir det sikkert litt ekstra tid til kos når dere er ferdige med å vaske;) Kanskje det er det som skal til?? :o) Jeg tok trippel pergo og pregnyl da det klaffet for oss så det kan jo hende du trenger mye stimulering du også. Trodde også at vi ikke klarte å time tidspunktet riktig så hadde ikke håp da..men jaggu tok vi feil:) Skjønner at du er lei og at tiden som kommer nå er ekstra vond, men det kommer til å skje igjen Bjølsen.. på et eller annet vis! Er mulig det hjalp at vi hadde fått innkalling til ivf, ikke vet jeg. Har fortsatt time der i februar..turte ikke å avbestille. Men skal gjøre det i januar. Ønsker dere all lykke fremover *******

 

Kontrollen gikk fint:) Men fosteret var ikke like aktiv som forrige gang så jeg ble litt redd med engang..men vi så tydelige bevegelser og et bankende hjerte, og gyn målte nakkefold som var helt normal (selv om ikke det kan gi 100% garanti), og vi fikk se neseben og kjeve.. Den lille åpnet munnen og fektet litt med armene. Fikk et fint bilde av ansiktet:)

I dag har jeg faktisk gått over til 2. trimester..veldig rart;) Kan ikke tro at det har gått 2 mnd siden jeg fant ut at jeg var gravid..

I slutten av januar så skal jeg tilbake på ny kontroll så da håper jeg at alt går som det skal til da:)

Egget, ble du automatisk innkallt til ordinær ul? eller må jeg fikse det selv?

 

 

Klemmer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Bjølsen, siden dere er så godt i gang..kan ikke dere komme å vaske leiligheten vår også på onsdag.. :-P

 

Kjenner den følelsen din av å ikke være gravid i jula når man har ønsket det så lenge.. Det er trist.. Jeg håper virkelig at neste jul er deres!! Kanskje dere nettopp har fått en liten en da..hvem vet.. ;)

 

LEB:

Grattis med overgang til 2.tri :) Tida har jammen gått fort!!

Jeg ble automatisk innkalt til ordinær UL etter at jeg hadde fått fødeplass. Eller så fikk jeg brev om fødeplass og ordinær UL samtidig..husker ikke heelt.. Men, du har søkt om fødeplass..??

 

Vi har enda ikke funnet oss noe å bo i....jobber iherdig dag ut og dag inn med å finne noe å leie... Må nesten sitte på finn og ringe annonsene med en gang de legges ut..for det er visst mange om beinet på de som er fine.. Skal se på en leilighet i morgen..håper vi får den..hvis den er fin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte om fødeplass da jeg var på kontroll når jeg var 10+5 så jeg har ikke fått noe svar enda.. Søkte Riksen, men er visst ganske så vanskelig å få plass der har jeg hørt. Men vil jeg få ul på samme sykehus som man får fødeplass?Så om jeg får avslag, må jeg da søke nytt sykehus for å få ordinær ul?

Skal vel sånn utifra beregninger på ordinær ul i midten av januar så da har jeg ikke så god tid til å søke rundt omkring:P

 

Håper dere får den leiligheten da! Nå må det vel være deres tur til å få tak over hodet.. Du får henge på finn med tlf på hurtigtast:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..akkurat det aner jeg ikke LEB.. Jeg ville tatt en telefon til riksen på mandag og spurt..

 

Ja, nå MÅÅÅ det være vår tur!! En gang må hellet snu....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvi tvi:) for leilighet!!!

Ja jeg skal prøve å ringe Riksen på mandag.. Greit å vite hvor vi skal ha den ultrayden:) Hvor skal du føde egentlig? Hadde du ul der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :) Er veldig spent og krysser alt vi kan i dag!! Skal snart avgårde på visning både for leie og kjøp...

 

Jeg har fødeplass på Ullevaal etter anbefaling fra gynekologen min. Hans tre barnebarn ble født der, og han synes det var så flott der med pasienthotellet osv :) Hadde ordinær UL der også, fikk innkalling til UL samtidig som jeg fikk svar om bekreftet fødeplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brev i postkassen i dag om at vi ikke fikk fødeplass på Riksen.. Var egentlig forberedt på det, så nå skal jeg søke på Ullevaal.. om jeg får avslag der også så blir det vel Buskerud..hehe. Synd da men.. de har jo press fra hele landet så kan ikke forvente å få plass..

Håper UUS har plass til oss da:)

 

Gleder meg til å høre åssen det gikk med leilighet i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...