Gå til innhold

Lillemor/LEB/Bjølsen/Egget


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

GOOOD JUL!

 

Egget, skjønner godt at du tenker mye på fødselen! Bare å spørre hvis det er ting ud lurer på. jeg er jo ikke akkurat ekspert, men har ihvertfall vært gjennom det en gang :) Men som jeg tror jeg har sagt før, så var det faktisk ikke så ille som jeg hadde trodd at det skulle være. Det går så fint!!! jeg fikk epidural og vil faktisk virkelig anbefale det. Var litt "mot" å få det før fødselen, men nå forstår jeg ikke hvorfor.... Ble jo SÅ mye bedre med epiduralen! Da var det ikke noe vondt i det hele tatt! Men du må selvfølgelig gjøre det du selv synes er best :)

 

Oj, nå våknet vesla - nå er det puppetid! snakkes jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gooooood jul jenter:) Må dere få en fantastisk fin høytid!! Endelig skal vi fortelle nyheten:) Gleder oss veldig til det!!!

 

Mange klemmer fra oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu jenter! god jul! håper dere har hatt en fortreffelig feiring! Leb - hvordan ble nyheten mottatt? Regner med at det var vill jubel?

 

Ville bare dytte litt på tråden vår jeg.. Vi har hatt en stille og rolig jul, og kost oss masse med bittelillemor! Det beste med juleferie er at mannen min har fri egentlig, så vi kan være sammen alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God romjul jenter :)

 

Nå er vi hjemme på Strømmen etter en ukes tid hos svigers i Trøndelag. Deilig å komme hjem, og jeg gleder meg til å sove i egen seng i natt!!! Grusom seng vi har sovet i denne uka...altfor myk!! Følte meg helt fanget nedi den...

 

Nå saumfarer jeg nettet for å se om det er romjulssalg på babyutstyr noe sted..for vi fikk ikke noe særlig til jul av det jeg hadde skrevet på ønskelista...

 

Håper dere alle har hatt en flott julefeiring!! :) Snart er det nyttårsaften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår girls!!! =D

 

Måtte 2010 bli året for deg Bjølsen!! Krysser alt jeg kan for dere nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(søren, skrev nettopp et innlegg, men det forsvant..hmm! Jaja)

 

Godt nyttår jenter!!!

 

Nå er ferien her nord strax over. I morra drar vi hjem til Oslo igjen. Etter to uker på tur blir det digg å komme hjem til seg selv. Men det har vært kjempekoselig både jul og nyttår. :)

 

Nyttårsklem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nyttår til dere jenter:) Håper feiringen ble flott. Vi tok det ganske så rolig, dro på hytta på Geilo bare jeg og sambo fra mandag til i dag. Godt å komme seg litt bort selv om det var fryktelig kaldt...brrr :o)

 

Nyheten ble mottatt med jubel:)) Vi hadde pakket inn en liten smekke og et par bittesmå sokker sammen med et kort som det sto at: "vi gratulerer for til sommeren kommer det et nytt familiemedlem som gleder seg til å hilse på dere"... det ble noen rørte øyne ja:)))

 

Nå har vi fått fødeplass på Buskerud og er veldig glade for det! Om en ukes tid reiser vi til Tenerife en uke og når vi kommer hjem er det tid for ordinær ultralyd.. Tiden går fort og sakte på en gang:P Merkelige greier..

 

Håper 2010 er året hvor spiren sitter for deg Bjølsen;)

 

Egget, nå er det ikke lenge igjen:) Hvordan trives dere på Strømmen? Skal til Lillestrøm og hjelpe lillebror med å kjøre flyttelass på mandag.. kanskje vi ses i området:) Hehe.

 

Ha en god lørdagskveld jenter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

 

Romantisk hyttetur alene hørtes veldig deilig ut!!! :)

 

Tenerife frister veldig akkurat nå.. Fy det er kaldt her nå!! Gleeeder meg til våren!!!

 

Bare 55 dager igjen her nå ;) Gleder meg stort til å få nurket i armene, til å kunne bevege meg uten å føle meg som en 80 år gammel dame og til å kunne trene igjen!! :-P

 

Trives godt på Strømmen. Gleder meg til jeg kan trille turer i nabolaget her og kanskje gå på kafé med en barselgruppe her eller noe.

 

Velkommen hjem fra nord Bjølsen!! :) Tilbake i ny-leiligheten.. Har dere kommet i orden der nå?

 

Sitter her og knoter med å strikke babysokker jeg.. Vanskelig!! Har jo bare strikket fram og tilbake på et babyteppe før..nå er jeg ferdig med det og vil lage sokker til gutten.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår jenter! liten hilsen fra oss her på andre siden av jorden! Her er det 25 grader i dag :) Så vi har vært ute og trillet lang tur, veldig kos! Blir nok mye trillng fremover. Tenkte jeg skulle utforske dette med lydbøker, kanskje man kan laste ned lydbøker på iphonen som man kna høre på når man triller... er jo ikke så mye annet som skjer liksom, bittelillemor sover jo :) hvis dere har iphone kan jeg forøvrig sterkt anbefale baby brain når deres tuller kommer ut! supert program hvor man kan logge søvn, bleier, amming osv. Helt genialt faktisk :)

 

55 dager, Egget, det er ikke lenge altså! husk å sove og slappe av så mye du bare klarer før de 55 dagene er over! Ligg på sofaen med verdens ALLER beste samvittighet! :)

 

God tur til tenerife, LEB, høres deilig ut med ferie :)

 

og Bjølsen - 2o1o blir nok ditt år!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, 25 grader hørtes perfekt ut nå!!! *misunnelig* Gleder meg til jeg kan gå på trilleturer her til våren. Meg, babyen og hunden :) Fikk ipod nano av min kjære til jul, så den skal fylles med masse fin musikk jeg kan ha på øret når jeg skal trille langt og trimme :)

 

Sove skal jeg gjøre masse av. Ha lange late morgener i helgene med sambo :) Og romantiske kvelder :) Er 100 % sykemeldt, så dagene fremover kommer til å gå til å pusle her hjemme, gjøre klart til babyens ankomst..og strikking.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh 25 grader høres fortryllende ut mot våre kalde kalde minusgrader:S brrrr.. Heldigvis har det blitt litt mildere, men gradestokken viser ned mot -13. Nyt varmen Lillemor:) Det er så mye koseligere å gå tur når sola skinner og man slipper tonnevis med klær. Godt å ha litt musikk på veien..eller lydbok for den saks skyld:) Det har jeg lyst på også;)

 

Høres deilig ut med fri nå Egget.. Lønner seg nok å lade opp litt i forkant av ankomsten:) da blir det bare puppetid..hehe.

Nyt tiden!!

 

Er sykemeldt en uke nå pga vaksine og virkningstid og kommende uka blir det ferie så jeg nyyyyyter fridagene så godt jeg kan:o) Syns det er rart at jeg er halvveis i slutten av denne mnd. Fikk time til ordinær ul. den 20/1. Så nå skal jeg til jm samtale den 19/1 og ul dagen etter. Har vi krav på fri til å gå på disse kontrollene? Jeg jobber egentlig dagvakter og sjefen ba først om en sykemeld for disse dagene, og etterpå mente hun at jeg kunne bytte til seinvakter, men da må jeg plutselig jobbe 4 eller 5 kveldsvakter på en uke:S Ikke veldig fristende.. Ellers må jeg komme til jobb og dra på undersøkelse og så komme tilbake og det mente hun var dårlig ovenfor mine arbeidskollegaer. Jeg trodde det ble litt tilrettelagt, men tok visst feil.

 

Må bare si at jeg fikk Canada Goose jakke til jul av min kjære:))))) Nå skal jeg iallefall ikke fryse.. han er gaaaal!! ;)

 

Ha en god kveld tupper:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lader opp så godt jeg bare kan ;) Har vært hos legen i dag og fikset sykemelding fram til jeg går ut i permisjon..

 

Heldiggrisen LEB, som skal til Tenerife! Jeg spurte sambo i dag om vi skal ta oss en sydentur til høsten med lille babyen. Det var han med på :) Så vi får se når den tid kommer.

 

Man har rett til betalt fri for å gå på svangerskapskontroller! Man skal prøve å legge timene litt til ytterkant av arb.tiden, for å ta hensyn til arbeidsplassen..men, det er jo ikke alltid det går..noen ganger må man jo bare ta den tiden man får.. Tror ikke de kan kreve at du bytter vakter..

 

http://www.barnimagen.com/forum/thread/139453852

 

http://www.helsenett.no/index.php?Itemid=384&id=4488&option=com_content&task=view

 

Så du skal bare stå på ditt og si at man har rett til betalt fri for å gå på kontroll. Jeg fikk det til slik at mine kontroller hos legen ikke gikk så mye utover arbeidstiden, men ved ordinær UL må man jo bare ta den tiden man får satt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk egget:) Da vet jeg det.. Men sjefen sa da at jeg kunne bytte til kveldsvakter alle de kontrollene:S Men jeg orker ikke å jobbe så mange kveldsvakter på en uke. Den første uken jeg er tilbake i jobb skal jeg jobbe 6 dager, men det får bare gå etter alle fridagene jeg har hatt hittil:) Godt at du får hvile frem til permisjonen da :o)

 

Åååhhh jeg gleder meg sånn til å reise nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når er avreise igjen LEB?

 

Brrrrrr, det er så kaldt!!! Jeg er skikkelig lei kulde nå!!! Sitter hjemme og fryser, for vi har ikke gode nok ovner i leiligheten. Har heller ikke gardiner, og da blir det litt kjølig her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stakkars:( Jeg virkelig hater å fryse..så føler med deg! Send sambo`n ut for å handle et varmeteppe til deg eller noe. Jeg pleier innimellom å koke vann og helle over på en varmeflaske, så slenger jeg meg på sofaen med et teppe.. husk en varm kopp te eller kakao, eller kaffe for den saks skyld (jeg liker det ikke;P så glemmer alltid det som et alternativ). Vi reiser førstkommende søndag:D Jippi 8-)

Værmeldingene der nede viser 20 varmegrader..å herre så deilig det blir;) Nesten 40 grader forskjell fra her...

Dere bør få dere tykke gardiner så dere holder varmen inne.. Den lille prinsen din koser seg vel der inne for der er det godt og varmt..

Heldigvis har vi fått oss varmepumpe, men den viste seg å ikke være så veldig effektiv ved lavere temp enn -9 og sånn og det er jo DA man virkelig trenger en pumpe. Sambo snakket med de som solgte oss den og vi skal få den beste i kompensasjon hvis de får ta noen tester her med den vi allerede har. (det skal sies at sambo kjenner han ene så sikkert derfor vi får en sånn i bytte) Så da håper jeg at varmen strømmer på her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bedre her utover dagen! :) Tente et stearinlys og tok på meg en varm ulljakke. Det hjalp! Nå har jeg vært ute og handlet ferdigmiddag, litt snacks og den nyeste utgaven av bladet Gravid :) Sambo kommer hjem sent i dag, så jeg skal kose meg litt alene hjemme nå.

 

Du får sende varme tanker hjem til Norge når dere koser dere i varmen! Kanskje vi kan få det litt varmere her... :-P

 

Varmepumpe hadde vært knall!! Får håpe dere får ny snart da :) Som du sier..det er jo nå den virkelig trengs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk i like måte:) Driver og pakker og styrer litt før vi reiser:) Skal sove hos foreldrene mine siden de bor nærmere Gardermoen. Godt å slippe å kjøre så langt. I kveld blir det tidlig i seng tror jeg for vi skal opp kl 5 :o ihvertfall jeg..har jo litt å fikse før jeg går ut av døra.. God helg!!

 

I dag kjente jeg spark!!!! åååå for en glede:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du vel i varmere strøk og koser deg LEB =D Juhuu!!

 

Vi har hatt en nyyydelig helg på fjellet med gode venner! Nå skal jeg bare lade batteriet til kameraet, så skal jeg overføre alle de flotte vinterbildene vi har tatt :)

 

Hvordan går det med dere jenter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter litt på tråden vår jeg.. :)

 

Hvordan går det med dere?? Misunner LEB som koser seg i varmen!!

 

Her er det litt tungt å være meg for tida..begynt å få vann i kroppen tror jeg.. Fikk plutselig veldig hovne føtter i går og fikk høre av ei venninne i dag at jeg ser litt hoven ut i ansiktet også.. :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!

Kjipt med vann i kroppen Egget. Jeg fikk tips om å svømme, og det gjorde jeg og det hjalp VELDIG! og det er jo litt trening også, pluss pluss pluss, så det kan absolutt anbefales hvis du kan... ikke akkurat fristende kanskje, men var faktisk veeeeeldig bra! Hvor lenge har du igjen nå?

 

Har fått vaksiner til lillemor idag, hun skrek som bare det stakkars liten. Men gikk fint da, alt var glemt etter kanskje 30 sekunder. Men etter at vi kom hjem har hun sovet i over to timer. Det ligner ikke henne å sove så lenge på ettermiddagen, så det tok nok litt på ja! men tror ikke hun har feber og sånt da, så det går sikkert bra!

 

Gleder meg ellers til helg, og bortsett fra det skjer det ikke så veldig mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømme ja..hehe..tror neppe jeg beveger meg ut i en offentlig svømmehall nå med denne kroppen :-P Får heller drikke masse vann og spise lite salt..lest at det kan hjelpe..

 

Jeg er 34+2 i dag, i følge ordinær UL (termin 26.feb)..men, var jo på 3d UL i desember..og han fikk terminen til å bli 21.feb.. Så vi får se ;)

 

Idag har jeg vært på kafé med venninner, og tuslet litt i byen. Så nå er jeg sliiiiten!! Blir godt å synke ned i godstolen med godis og tv ikveld :)

 

Får håpe jenta di ikke reagerer noe på vaksinen da :) Hun sov nok lenge fordi hun var sliten..stakar..de er så små og skjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, offentlig svømmehall er kanskje ikke det festligste... :) Har hørt at grapefrukt også skal være vanndrivende, så du kan jo spise litt av det eller drikke grapefrukt-juice. sunt er det også :)

 

Stakkars lillemor er faktisk pjusk etter vaksinen, har fått feber også. Men hun har fått paracet og det hjelper veldig. Vil ligge inntil meg og kose hele tiden, lille vennen min :) Får håpe det går fort over da, men blir nok en rolig helg, gidder ikke gjøre de store aktivitetene før febern har gitt seg....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj..klarer ikke grapefruktjuice..hehe.. Men, føler ikke at det er så ille nå..har slappet litt av de siste dagene og vært nøye med å ha bena høyt..så det har nok hjulpet litt :)

 

Stakkars lillemor.. Dere får bare ta det rolig og kose dere hjemme, så blir hun nok snart bra. :)

 

I dag har jeg vært med mamma en liten tur ut for å handle noen babyting, og vi gikk amok i butikken :-P Så nå har vi plutselig masse utstyr og sambo har vært å handlet bilstol på salg i dag :D Gleder meg til å reise hjem med alle tingene, vaske tøyet og gjøre klart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey girlsa!!

 

Har litt problemer med å motivere meg til å være aktiv her inne. Jeg prøver å ikke tenke så mye på hele gravidegreiene. :) Og det fungerer faktisk. På tirsdag skal sambo på Ullevål og avgi spermprøve. Så det blir jo spennende å se hvordan det går.

 

Har noen av dere nummeret eller adressen til hun akupunktøren Anny?

 

Ellers er det mye jobb og vi rydder og steller fortsatt med leiliegheten. Skal snart i gang med planlegging av nytt kjøkken og oppussing av gangen. JAH, så har vi kjøpt oss bil :D Det er jo bare helt fantastisk. I love it!!!

 

Herregud, nå er det ikke lenge igjen, Egget. Så gøy å handle masse på salg. Drømmer om og gleder meg til å handle babyting.

 

Håper lillejenta di er frisk igjen, Lillemor.:)

 

Så DIGG med sydentur på denne tiden LEB. Skulle gjeeeerne tatt en tur til varmere strøk jeg også.

 

Søndagsklemmer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...