Gå til innhold

Lillemor/LEB/Bjølsen/Egget


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Hei Lillemor :)

 

7 uker igjen bare!!! Wow!!! Heldiggrisen!! :D Så gøy det blir for dere å kooose dere med veslejenta!! Og så fint å få i november..så får dere funnet dere til rette før jula kommer.. :)

 

Jeg håpet litt på jente selv må jeg innrømme, men er selvfølgelig lykkelig for å få en gutt også ;) Og spesielt for sambo sin skyld..det er sikkert ganske stas for gutta å få en liten sønn..så får jeg håpe på jente neste gang.. :-P

 

I dag har vi rydda og rydda hele dagen..skal gjøre litt til her nå før vi skal slappe av i sofaen resten av kvelden. Gjenstår bare litt ryddings før vi kan vaske og gjøre klart til fotografering av leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter:)

 

Ja får bare satse på at svømmerne holder ut og finner det/de eggene;P hehe.. Ble bare så ufattelig fra meg. Har jo lært mye på denne lange prøverunden og bl.a at gutta må vite minst mulig så det blir ingen info fremover om den ikke sitter nå:) Skal holde motet oppe. Er faktisk ganske ovenpå nå og tenker ikke så mye på at vi ikke fikk det til alle dagene. Har det skjedd noe så er det en super bonus:D

 

Herregud Lillemor...må si at tiden jammen meg har gått fort:)Bare 7 uker igjen!!Så spennende. Hvordan er formen da? Jenta har jo blitt 2 kg så det må jo være litt tungt?:) Håper tiden mot fødselen går fort. Nå er det vel bare vokseperioden igjen. November er en fin mnd å bli født i. Det er nemmelig jeg også;)

 

Bjølsen, ja du fikk en skikkelig runde med pergo`n du. Kan ikke si at jeg husker å ha hatt så sterke smerter på den enkle kuren, men den doble var verre for min del. Gruet meg jo veldig til å begynne på den triple, men den var faktisk den "beste" om jeg kan si det sånn:) Bare husk å ta tabl. så tidlig om mulig på morgenen og ikke på ettermiddagen/kvelden for da blir man så urolig innvendig. Jeg gruer meg absolutt ikke til neste kur. Den ga dessuten god respons..så får vente å se om noen av eggene ble truffet:))) MASSE LYKKE TIL!!

 

Egget:)hehe en smule overreaksjon på forrige innlegg..kan sikkert skylde litt på hormonoverbelastning;P Er ikke småtterier man tar inn i kroppen as.. Men får satse på at det går nå. Skal gjøre som Bjølsen og bare tenke positivt fremover. masse lykke til med visning. Nå er det jobbing på meg:)

 

Ha en flott kveld. Klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen får vi vite om vi får leiligheten..er litt spent ja.

Den er på Lambertseter. 3-roms med balkong. Ikke noe palass, men har store planer om at det skal bli den fineste og koseligste tre-romsen på Lambert iallefall. :) Fant ut etter litt vurdering at hus/rekkehus får bli neste gang.

Så da blir det rydding, pakking, vasking og styr her også.. huff, gruer meg litt. Heldigvis er det bare 52 kvadrat å pakke ned. Tenk de som flytter fra hus de har bodd i i 10-20 år..hehe, må være et mareritt!

 

Gravidsnakk: Har kjent stikking idag..og er litt uggis. Men det er bare ønsketenkning, i tillegg til at jeg har spist løk - det tåler jeg ikke så bra. Hehe!. Men håper, håper, håper.

 

Lillemor: Synes det er så spennende det her. Og tida som bare flyyyr. Har du begynt å tenke på fødselen, hvordan du vil den skal være?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir spennende.. 3-roms er jo ikke så gærnt da. Er plass til en liten pode i første omgang;) Er sikker på at den blir den fineste på hele Lambertseter..hehe

Hus er jo et stort prosjekt så greit å begynne litt i det små. Er jo nesten umulig å kunne ta seg råd til å kjøpe hus i disse dager :S

Er alltid slitsomt å forberede flytting, men kosen er jo å komme igang i det nye hjemmet. Tenk på alt skrotet man blir kvitt på veien!!! :)

 

Håper uggisen er et tegn da!! tvi tvi.

 

Når har du IKM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel ikm torsdag/fredag neste uke ca. Fikk Pregnylen forrige torsdags morgen, så regner 14 dager etter det. Kjenner ingenting enda. Venter på at puppene skal bli ømme, de ble jo helt jæææææææævlig ømme sist. Så orker egentlig ikke ta noe på forskudd før det skjer. Har litt sånne dumpe stikkinger i underlivet, men det har jeg hatt tusen ganger før, så det er vel bare noe man kjenner når man kjenner etter. :)

 

Vi skal begynne å sortere litt skrot og klær denne helga. Det blir digg. Skal ha skikkelig regime på det vi ikke har brukt på en stund - det kommer vi jo aldri til å bruke. Vet ikke om jeg klarer å kaste de jeansene jeg skulle ha kommet inn i nå to-tre år...hehe! Får se om jeg ikke får smuglet de med meg. :D

 

Hehe, ja den skal bli fin assa. Og god plass til en liten pode. :D Ja, hus er en drøm. Når 3-romsen blir for liten, da skal vi vurdere hus. Jeg har vokst opp i enebolig, og det føles veldig naturlig å skulle bo og oppdra barn i en.

 

Når har du ikm LEB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg vet ikke helt når jeg har ikm jeg:P Den pleier vel å komme mellom den 4-6 hver mnd... Har heller ingen symptomer og puppene er bare bittelitt ømme, noe de vanligvis bruker å være. Men etter at jeg begynte å ta hormoner så har det vekslet veldig. Jeg har også murringer/stikkinger i underlivet til og fra, men som du, har jeg også kjent det maaange ganger før så tar ikke det som et tegn..

I dag var jeg på senteret med mamma og vi kom innpå det med barn osv.. det hender jeg får spørsmål eller hint om det ikke skal bli barn snart, så jeg fortalte det som det var. Egentlig veldig rart å snakke med henne om det... Tenker at jeg kanskje burde ventet litt til, men pytt pytt. Det hadde jo vært gøy å overraske med en graviditet i nær fremtid:)

Hehe.. ja du får smugle med deg jeansene..alltid bra å ha et mål liggende i skapet;P Jeg har faktisk vært flink og kastet alt jeg ikke bruker, men må vel ta en runde igjen snart... Det fyller seg litt opp med nye klær og de gamle trykkes bare lenger og lenger inn i skapet:S

 

Hadde dere fått leiligheten eller venter dere fortsatt på forkjøpsrett?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte jo fortelle det til mamma da MAen var et faktum. Det var egentlig ganske fint. Nå snakker vi litt om det, og jeg fikk vite hennes historie. De prøvde i 6 år (!!!!) før broren min satt. De tre første årene stresset de ikke, bygget hus, overtok gården og var ganske travle - men brukte ikke prevensjon. Den neste tre årene prøvde de aktivt. Hadde nesten gitt opp da spiren endelig satt. Hadde ingen problemer med nestemann som var meg 20 mnd etter broren min. Og mellom meg og lillesøster var det planlagte 4 år. Trøster meg litt med da, selv om det ikke egentlig har noe å si for meg. :)

 

Tror tanta er på vei her. Venta på festeblødningen før helgen (hadde det sist ihvertfall, selv om det ikke er en regel), men den kom da ikke. Så idag er det litt rosa på papiret. Har alltid småblødninger et par dager før mensen kommer. Så den kommer vel på onsdag da, fikk jo Pregnyl på torsdagsmorgenen for nesten to uker siden, så da stemmer jo det regnestykket. Har ikke gitt opp alt håp, men vet sånn innerst inne at det ikke gikk denne gangen heller. Skuffet ja! Jeg hadde så lysst å være "åpent" gravid i jula. Hadde vært så koselig:) Jaja!

 

Ja, vi fikk leiligheten. :) Flytter i november. Nå må vi bare få solgt den vi har på Bjølsen :) Da må jeg kanksje skifte nick, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma fortalte meg også at de ikke hadde brukt prevensjon de første 7 årene og hun trodde hun var steril... og da hun dro for å bli utredet hadde mirakelet allerede skjedd:) så da kom jeg til verden en stund etter. De to brødrene mine kom som bestilt etter det;) Kanskje jeg er like heldig/uheldig som henne??!!Da kan jeg jo trøste meg med at jeg "bare" har 5 år igjen å vente :/ tror ikke de prøvde like aktivt som vi har gjort det siste året.

Hvordan regner du ut det med pregnylen? Jeg satt sprøyten på kvelden den 22/9, for da fikk jeg pos el-test.. regner du da 14 eller 16 dager fra da? For egget skal jo slippes innen 36 timer. Man vet vel aldri helt sikkert når man har el vel? Ikke jeg ihvertfall;P

Hvis jeg regner på dager er jeg bare på dag 30 i syklusen i dag..usj.. forrige syklus var på 33 dager så da må jeg vente 4 laaaange dager til før jeg vet noe. Fikk forresten mail fra Prosgrunn om at de har mottatt søknaden den 23/9. Da tar det ca 6 mnd før man får time til 1. konsultasjon... lenge til, men da er vi ihvertfall i systemet;)

 

Håper at den stygge tanta ikke er på vei til oss nå. Vi fortjener ferie fra henne i 9 mnd nå!!! Rosa på papiret kan også være et godt tegn vet du..

Jeg er livredd fo å gå på du i tilfelle det kommer skikkelig tr.. Spotter aldri før mens. Rart det er så forskjellig.

Juledrømmen må du fortsatt ha vedlike Bjølsenmor..Muligheten er fortsatt der!

Gratulerer med ny leilighet da;D så godt å komme i orden til jul og sånn..hehe, du kan fortsatt hete Bjølsen da;) Kjenner deg så "godt" som det c",) Ha en god kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, får håpe at den eneste måten vi ligner våre mødre på når det kommer til babymaking er at vi faktisk får barn og ikke har problemer med å få flere. :)

 

Har hatt noen sykluser litt over og noen under, men det er ganske stabilt på 26 -28 dager.

El dagen i mine regnskaper ;) er Pregnyldagen (de siste to mnd-er når jeg har gått på Pergo altså). Denne syklusen begynte mensen 11.sept, så pergo, pregnyl 24. sept, mensen kommer for fullt i morgen eller neste dag (7 el 8 sept). Det blir 27 eller 28 dager.

 

Jeg vet heller ikke når el er, men kjenner det alltid litt i eggstokkene så da har man jo litt clue da. Men det har vært deilig disse månedene, å visst når den kom. Tester ikke ellers, bare har oss i stort monn så det holder rundt der el bør være, en uke før og etter. :)

 

Åh, så flott at dere endelig er inne i systemene da, det er jo deilig å vite. :) Et halvt år går fort, plutselig er det jul, så er det påske og dere er i gang.

 

Hahaha! Ja jeg er også livredd for å gå på do. Nå lurer jeg bare meg selv siden jeg allerede spotter. Vet jo at den kommer, mønstret er akkurat som alle andre ganger. I morges kom også en liten dæsj helt friskt rødt blod. Drittlei, men ok! Fikk remjet av meg til sambo og et par venninner i dag, det er godt! :)

 

Ok, da beholder jeg Bjølsen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ergelig at du vet den kommer snart.. dette er skikkelig urettferdig!! Nå syns jeg faktisk vi har stått lenge på ventelisten for å bli gravide så burde være først i køen!!!!!

Ja det er godt å være i systemet, men har fortsatt håpet/troen eller et eller annet på at det skal skje naturlig.. håpehåpe;) Min tante har ikke meldt seg riktig enda, men har sånne typiske murringer som er et varseltegn om at hun snart virvler seg inn i livet mitt igjen ;( grrr

Hadde sex tidligere i kveld og etter det fikke jeg så veldig vondt nederst i magen. Akkurat som om livmortappen fikk seg en skikkelig smell :/ fryktelig ubehagelig. Har gått over nå, men jeg måtte ligge en stund før det gikk over. Merkelig:S

 

Godt å få ut noe av den bobla som vokser seg stor hver mnd.. man trenger virkelig noen å snakke med om dette for man kan virkelig bli deppa av å være prøver..

 

Bjølsen er et fint nick;)) bra du beholder det!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er den her, magekramper fra helvette og surt humør. Men i morgen skal jeg se det positive; at vi blir gravide i denne syklusen fordi pergoen funker i pausemåneder også. :)

 

Hørtes ikke godt ut med den smellen i livmortappen. Har du kjent noen symptomer?

 

Hvordan går det med Egget? Lenge siden vi har hørt fra deg. Har dere fått solgt / kjøpt?

Vi har valgt megler, falt på en kjekking fra Aktiv. Så da er det visninger 22. og 25. Det er jo superspennende, håper sååååå at den går way over prisantydning iallefall. :) Hadde vært litt digg med ekstra penger å rutte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeei jenter!! :)

 

Har vært innom her, men ikke skrevet så mye i det siste.. Er litt i min egen verden for tiden.. Må være hormonene.. :-P Og har hatt veldig mye å gjøre og å tenke på i forbindelse med leiligheten og på jobb. Vi må fikse badet vårt før vi skal legge ut leiligheten for salg. Veldig kjedelig, men må man så må man.. :(

 

Nå har jeg blitt 20 % sykemeldt også, pga bekkenet mitt. Bruker den ene dagen til fysioterapi og hvile. Og til uka begynner jeg på gravidyoga, så jeg håper det vil gjøre rygg og bekken bedre.

 

Har fått mage nå, og i går var jeg på bim-treff for første gang :) Spennende!

 

Håååper for dere snart altså jenter!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææææ!!!! Jeg ER gravid!!! det var det som sto på CB-digital i dag ihvertfall ;D

Det er helt utrolig og jeg kan ikke fatte at det endelig har skjedd.. jeg som var så bekymret... For ikke lenge siden overrasket jeg sambo med en gave (genser) og inni der var testen og en liten body som det sto I<3 dad, gjemt.. herregud så glad og forfjamset han ble:))) Nå svever jeg bare på en rosa sky her hjemme.. det har ikke helt gått opp for noen av oss.. Vi som står i kø på ivf og greier..

Nå er jeg så lykkelig...JIPPI;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HURRA LEB!!!!!!!!!!!!!!!!!! GRATULERER SÅÅÅÅÅÅÅÅ MYE!!!!!!!!!! Så utrolig gode nyheter!!!!!!!!!!!!!!!! Jippi!!!!! du skal se det var akupunkturen som fikk satt kroppen din i balanse igjen. Åh nå ble jeg utrolig glad på dine vegne!!!!! Ingenting som en positiv g-test altså! Oh my god!

 

For min del er det nå 4 uker igjen til termin! Jeg begynner å bli ganske så lei av den enorme magen nå kan jeg fortelle dere :) det er tungt og slitsomt på slutten! Men det er det nok vanskelig for deg å forestille deg akkurat nå, LEB :) du må feire alt du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆL!!!!!! HERRRRRREGUUUUUD SÅ GØY!!!!!!! Gratulerer LEB!!!!!!!!! Jeg fikk helt gåååååsehuuuud når jeg gikk inn på Bli Gravid nå og så at du har blitt gravid!!!!!! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

 

Jeg visste akupunktur ville funke ;-P Har du sagt fra til Anny?? ;-)

 

Sååååå GØØØØØØY!!!!! Virkelig glad på deres vegne nå!!!!!

 

Selv har jeg nettopp kommet hjem fra min første time med gravideyoga på Sagene. Fantastisk deilig og avslappende!!! Det kan jeg virkelig anbefale deg når du har kommet til 2.trimester... :-D

 

4 uker igjen bare Lillemor!!! Moro!!!! :-) Nyt den siste tiden som kjærster, og lad opp til jenta kommer..slik at du har masse energi til fødselen og tiden etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IIIIIiiiiiiiiiiiiiii :-D

Tuuuusen takk jenter!!! For en lykke jeg føler nå.. endelig assa. Nå har jeg sytt og mast i lang lang tid..hehehe

Har enda ikke sagt noe til Anny, men er sikker på at hennes magiske evner har gjort sitt;) Vil vente bittelitt med å si det siden jeg er så kort på vei... 4+5 i dag..hahaha.. ser for meg den lille erten som flyr inni der;P

 

Herregud så fort tiden har gått Lillemor.. 4 uker går jo kjempefort (eller kanskje ikke når man venter og venter på å bli ferdig).. tenker meg at du er spent på å hilse på den lille frøkna nå.. Akkurat i disse stunder så bare gleder jeg meg til jeg får mage så håper tiden går fort.. er litt skummelt med disse første ukene/månedene.. Håper den lille klamrer seg godt fast!!!

Ja dere må nyte den siste kjærestestunden og bare fokusere på hverandre:)) er jo en liten sjef som entrer verden snart..hihi

 

Egget.. så deilig med gravidyoga da:)) Har ei venninne som også gikk på det og anbefalte det varmt.. Når jeg kommer dit så skal jeg sannelig melde meg på. Yoga er en så utrolig deilig treningsform..

Hvordan er formen ellers?? Hvor langt har du kommet nå?

 

Bjølsen nå heier vi på deg!!! Håper at spiren sitter hos deg igjen snart..ikke gi opp håpet;)

 

Hilsen ei som er i ekstaaaaaase;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sååå fortjent at du endelig ble gravid!! :D

 

Jeg ringte Anny samme dag jeg fikk positiv test ;) Hun ble sååå rørt og glad på mine vegne!!

 

Formen min er bra, bortsett fra at det er tungt å stå og gå så mye som jeg gjør i løpet av en arbeidsdag.. Har et bekken som krangler..så jeg jobber 80 % for å ha en dag til fysio og hvile.. I morgen er jeg 21+0. Litt over halvveis.. :-P

 

Heeeeier på Bjølsen nå!!! :) Det vil skje for dere også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å HERREEEGUUUUUUUD LEB!!!! :D GRATTIS SÅ SINNSYKT MYE!!! (ble selvsagt supermisunnelig, men unner deg det av hele mitt hjerte) Så Herlig!! Å så lykkelig du må være. Jippiii!!!! :D Så gøy!!! Du klarer vel ikke å konsentrere deg om så altfor mye annet nå om dagen da? Hihi!

 

Kankjse jeg skulle vurdere hun Anny jeg også?!?! Men akkurat nå har jeg ikke tid til noe mer enn jobb, innspurten på oppkjøringen, boligsalg, flytting til ny leilighet, kjøp av garasje (ja vi har kjøpt garasje, det er jo genialt) og babymaking. Egentlig ikke rart vi ikke blir gravide, stresser som en gal for tida. :) Har skikkelig stresskviseutbrudd også. Gleder meg til noen av prosjektene er avsluttet så jeg kan puste igjen. Og DA sitter vel spiren tenker jeg..håper jeg.

 

Var hos gyn i dag. Luftet ideen om spermsjekk og IVF. Hun sa at hun ikke hadde foreslått det siden vi hadde fått det til en gang. Men jeg sa at vi kunne jo begynne med å sjekke spermen, så vet vi at det ikke er/er noe "feil" der. Kanksje vi slapper litt mer av da. Må tenke litt på IVF. Ikke om vi vil ha det, men når vi vil ha det /(settes på venteliste). Prøver jo uansett i mellomtiden. Så nå skal samboer til legen og få henvisning, så skal han bli pasient han også. :)

 

Tenk, 4 bittesmå uker igjen Lillemor. Så utrolig det er å tenke på. At du sitter snart der med en liten prinsesse i armene. :)

 

For en herlig dag dette ble da!!! :D Jeeeej for LEB!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååhhh Bjølsen vi sender deg masse babystøv og håper at den sitter godt fast når ting får roet seg litt ned rundt dere.. Er jo slitsomt i seg selv å tenke på det å bli gravid.. Jeg ble det jo når jeg absolutt IKKE trodde at det skulle gå.. Men da må den ha blitt unnfanget i det jeg skrev mit syte-innlegg;P hehe..

Så fint at dere er i gang med litt undesøkelser og sånn da. Det hjelper faktisk å få svar på om det er noe galt eller ikke.. er så fælt å gå og lure sånn hele tiden. Bra han er innstilt på å ta i et tak..hørte av min sambo at den opplevelsen ikke akkurat er den greieste, men vi går jo igjennom litt av hvert vi òg :S Har ikke oversikt over hvor mange innv. ul, legetimer, pergopiller og sånn som jeg har vært ute for.. så det er godt at det endelig kom noe godt ut av alt dette:)))

Du bør helt klart ta en tur til Anny.. hun er bare så fantastisk;D Følte meg veldig ivaretatt hos henne. Jeg gikk jo til ei annen akupunktør 1 x i uken i 12(!!!??!!) uker og jeg var ikke i nærheten av å føle meg så godt mottatt.. Når du får tid og overskudd er det bare å bestille time:) Man blir ganske godt avslappet når man er der..

Vi står jo fortsatt på IVF venteliste i Porsgrunn.. har ikke lyst til å avbestille helt enda siden mye kan skje den første tiden.. huff fælt å tenke sånn, men klarer liksom ikke helt å slippe taket. Uansett tar det jo 6 mn å komme inn til 1. konsultasjon så vil jo uansett ikke bli kalt inn før februar og da kan jeg vel puste lettet ut om alt har gått bra:))

 

Jeeeeey :-)

 

Er det hemmelig når du har oppkjøring???hehehe.. Ønsker deg MASSE lykke til med den og salg og flytting og alt det der.. ;D om ikke lenge så sitter nok spiren også..den vil bare at ting skal være litt klart rundt den!!! c",)

 

Babystøøøøøøøv ************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Egget:) Du ringte Anny med en gang ja... jeg burde vel gjøre det samme.. Hun gav meg en god klem før jeg dro sist og sa at hun håpet på at det skulle skje noe snart!!! Og ikke lenge etter satt`n ;D

OMG det er bare så rart..hihihi

Ja skjønner at du begynner å bli sliten i bekkenet og hvis du går mye blir det vel ekstra belastning der. Godt at du har 20% mindre og at du får trening.. det pleier å hjelpe.

Jeg vet ikke hvor lenge jeg holder ut i min 100%.. jobber jo på sengepost med MASSE stress og lav bemanning.. vi har en del tunge løft også.. de er ikke så flinke til å tilrettelegge.

På intervjuet mitt der sa hun avd.sykepleieren at HUN hadde jobbet helt til hun gikk ut i svangerskapspermisjon.. og det er sikkert 23 år siden og da var det nok ikke like tungt. For det eneste alle sykehusene skal gjøre nå er å SPARE SPARE SPARE.. så er vi for få, så er vi for få :( ikke alltid vi får leid inn ekstra... Syns uansett det var litt rart av henne å ta det opp på intervjuet.. ble nesten litt redd for å bli sykemeldt hvis man skulle ha behov for det! Men jeg skal ta hensyn til meg og min kropp.. ingen som takker oss om vi blir helt utbrent..

 

God bedring med bekkenet!! ikke slit deg helt ut da ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anny har magiske fingre ;-)

 

Hjelper litt med en dag fri i uka, pluss helg.. Men, synes arbeidsdagene begynner å føles lange..får se hvordan fysio og gravideyoga funker før jeg evt ber om mer sykemelding.. Føler at det er litt ille når fysio ber meg ta bussen hjem fra jobb istedetfor å gå når jeg er sliten i bekkenet.. Tar bare 10-15 minutter å gå.. :-P

 

Ikke tenk på sykemelding eller sånne ting enda LEB :) Den tid den "sorg"! Og trenger du sykemelding, så er det uansett legen som har vurdert at du trenger det, og da kan ikke arbeidsgiver si noe som helst! :) Også møter man ofte mer forståelse enn man tror på forhånd... Bare kos deg og nyt spiren i magen!! :)

 

I dag har lillegutt i magen sparket meg to ganger.. Kjente det samme et par ganger på fredag.. Ganske rar følelse :-P Var hos fysio da junior sparket første gangen i dag, og fysioterapeuten min måtte bare le av reaksjonen min, for jeg skvatt sånn..hehe..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fire uker er virkelig ikke mye! om mindre enn en måned er den lille prinsessen vår her. det skal bli SÅ fantastisk. har jo ventet på henne i nesten tre år :) Samtidig føles det akkurat nå som om tiden står helt stille og som at fire uker er en hel evighet som ALDRI kommer til å ta slutt :)

 

Jeg har vært sykemeldt 20 og senere 40 prosent, pga bekkenet og diverse. Jeg har aldri vært sykemeldt før i hele mitt liv tror jeg, så terskelen var ganske høy for meg. MEN - etter at jeg fikk sykemeldingen følte jeg meg bar SÅ mye bedre, med mer overskudd både på jobb og på fritiden. så mitt tips til dere nå under svangerskapet er å tenke på deres EGET beste!!! (og dermed også babyens!) Jeg ble mer effektiv på jobb også tror jeg etter at jeg begynte å jobbe mindre, fordi jeg fikk mer overskudd. så ikke vær redd for litt sykemelding!!!!!!!

 

hvordan føler du deg da, Leb? har du fått noen symptomer ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tenker ikke så mye på det med sykemelding... men skal ta hensyn om det blir behov for det:) Nå om dagen er jeg bare spent og håper at tiden skal gå bittelitt fortere.. har så lyst til å komme nærmere de 12 ukene for å føle meg litt tryggere. Tror jeg har blitt "skadet" av å lese for mange innlegg her inne... huff..

I dag er jeg 5+0... symptomer har jeg i grunnen lite av. Kun vonde pupper ;P. Brakk meg en gang på jobb men det gikk over like fort som det kom.. er ikke kvalm eller noe enda:-)

 

Fikk vite i går at det ikke er sikkert at jeg kommer til å få videreført vikariatet mitt på 20 % fra neste år:( Har bare 80% fast og 20 % vikariat for å få det til å gå opp.. det var jo typisk da... sukk!

Hva gjør man da egentlig? Jeg kan jo sikkert klare å jobbe ekstra, men man har jo ingen garanti :/ litt vemodig følelse nå. Skjønner meg ikke helt på dette med permisjonspenger og hvordan det regnes ut. Det er jo ikke akkurat som om jeg ikke vil jobbe, jeg bare får ikke mer...

 

Ellers er alt bare supert;)

Ja Lillemor, tenk at du snart holder den lille i armene... åh så koselig det kommer til å bli;) Er jo ganske rart å bli en til sånn plutselig:)

Rart med det at tiden plutselig står helt stille når man ønsker at det skal gå fort og omvent. Hvor skal du føde?Jobber du enda??

 

Åååh så gøy med spark egget:) Det må være en snodig følelse..ikke rart man skvetter da hehehe..Det er vel også en deilig bekreftelse på at alt er som det skal..

Hvordan er det med dere og vaksine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig freeeedag :D Ikveld blir det sofa, x-factor og senkveld :) Er helt stiv i bekkenet etter en slitsom arb.uke og rengjøring i leiligheten igår kveld.. Nå skal det bli godt å hvile!

 

Husker jeg også var ganske nervøs de første ukene i graviditeten..er så mange innlegg om SA osv. Min metode var å bare droppe å lese de trådene som handlet om slike ting. Jeg hadde så og si ingen symptomer (bortsett fra veldig ømme pupper), og følte meg rett og slett ikke gravid..men, det er jeg bare veldig glad for nå :) Selv om det var litt nervepirrende den første tiden..lurte liksom på om det virkelig var noe inni der.. :-P Men, var jo på UL da jeg var 9+4, og så et lite hjerte. Det hjalp veldig!

 

Betyr det at du jobber 80% etter nyttår da LEB? Du får ringe eller sende en mail til NAV og spørre hvordan det fungerer med permisjonspenger. Har heller ikke noe greie på det der. På en måte er det sikkert veldig deilig å bare jobbe 80 %, hvis formen ikke er helt på topp. Men, hvis det har noe betydning for pengene så er det litt kjedelig.. Du får undersøke :) Ordner seg helt sikkert!!

 

Vaksine ja..huff..grubler ganske mye på det for tiden..og mamma enda mer enn meg..hun er så bekymret for minstejenta si og den lille i magen..hehe.. Er mer stressa enn meg hun :-P Men, jeg skal til legen på kontroll førstkommende onsdag, og da skal jeg høre med henne. Sist jeg var der anbefalte hun meg ikke å ta den, men det er lenge siden. Får høre om hun har endret mening nå og evt hvorfor..

 

Hva skal dere i helgen da? Husker ikke om jeg har sagt det før..men, det er Barn og Baby messe på Hellerudsletta i helgen. Dit skal vi :) Kanskje vi finner noen bra kupp på vogn eller annet..

 

Nå skal jeg ta med hunden ut og tusle ned på butikken for å kjøpe noe godt til ikveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...