Gå til innhold

Lillemor/LEB/Bjølsen/Egget


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Hei jenter! Ny tråd til oss :)

 

Hvordan går det med dere jenter? Noen store planer for helgen?

 

Jeg er skikkelig sliten etter denne arbeidsuka, så jeg har planer om å nyte helgen og å samle krefter til ny uke. Skal ta en kaffe med en venninne i morgen, så er det grilling og kino med sambo og venner på kvelden :)

 

Og forhåpentligvis visning på søndag.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God fredag!

 

Åh, det var godt med helg nå.

Andre pille av Pergo tatt i dag. Gyn. fant ikkeno galt i går, så da løp jeg hjem og kastet i meg i den første pilla :D Nå er vi spente på hva som skjer. Skal tilbake til gyn fredag i neste uke for å se hur det står til. Jeg er så spent.

 

I morgen er det avskjedsfest for en kollega, det blir trivelig. Skal virkelig prøve å holde alkoen til et minimum. men et par glass blir det nok, :)

 

Nå skal jeg gå på Prix og kjøpe meg en sjokkis. Er gressenke i kveld og skal kose meg med godis med god samvittighet. :) Mmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt utrolig godt med helg!! Jeg har vært helt kake i går og i dag...

 

Så bra at gyn ikke fant noe galt!! Håper pergo gjør susen nå!! Vil så inderlig gjerne at det skal klaffe for deg og LEB nå! :)

 

Jeg sitter i sofaen og koser meg med Amanda og sjokkis nå. Mmm! Unnet meg en iskaffe etter jobb i dag også! Det smakte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei jenter! Ja, helg er jammen deilig! I natt har jeg sovet så utrolig godt - bedre enn på flere måneder faktisk. Jeg må jo stort sett alltid opp minst en gang om natten nå for å tisse (hvis ikke flere), i tillegg så våkner jeg jo litt når jeg må snu meg i sengen pga bekkenet. men i natt har jeg altså sovet hele natten igjennom. Nesten litt rart - men veeeldig deilig :)

 

I dag går jeg faktisk inn i 3. tri!!! det er helt utrolig synes jeg - spesielt hvor fort 2. tri har gått! Fikk sånn nyhetsbrev fra babyverden som jeg får hver uke, og det stod det at i dag var en slags "merkedag" for nå er alt "ferdig" på den lille babyenn, den kan puste for egen maskin og alt, så hvis hun blir født nå, har hun ganske gode sjanser for å overleve. Håper jo selvfølgelig hun holder seg inne til termin, men uansett deilig å tenke på at det kan gå bra dersom noe skulle skje fremover også!

 

Bjølsen og LEB - håper virkelig dere også får gode nyheter snart!!!! Får satse på at pergo er det som skal til!

 

og egget - hvordan er formen din nå? hvor langt er du på vei igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeei :)

 

Jeg er 14+0 i dag :) Og har slappet masse av hittil i helgen, så føler meg klar for ny uke i morra!

 

Gratulerer med merkedagen Lillemor!! Nå går du mot siste innspurt ;) Har dere handlet inn alt eller er det noe som gjenstår?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. om vi har handlet alt. Eh nei... ;) Vi har handlet vogn. og litt babytøy. og et par andre småting. Men gjenstår jo fortsatt masse da! ;) Nå i 3. tri blir sikkert en bra tid for å gjøre det. får sette igang før det blir altfor sent også da!

 

bra du har slappet av Egget! det tror jeg både du og spiren har godt av ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haloooo jenter:D

 

Må titte innom og se hvordan det går med dere..

Så gøy at du har kommet deg inn i 3 tri, Lillemor.. Må jammen si at tiden har gått fort ja. Og du også da egget, som er 14 uker på vei:) Hyggelig å lese at dere begge har det bra med graviditetene. Her har det ikke skjedd noe enda så håper jo veldig sterkt at det kanskje kommer en mer positiv ending på denne syklusen:)) Så spennende det er at du har begynt med Pergo da Bjølsen.. Får virkelig håpe det gjør susen for deg!!

Jeg prøver å leve så normalt som mulig så har bevisst ikke vært her inne. Og det går faktisk veldig bra, men jeg tenker veldig masse på dere og MÅ innom å se hvordan dere har det vettu:) Har vært hos Anny to ganger, både jeg og sambo, så får håpe at hun klarer å hjelpe oss med å bli gravide.. Om jeg blir gravid nå så passer det perfekt med bryllup neste år, men jeg utsetter det gledelig om det plutselig skulle skje et lite mirakel. Regnet på det nå og det er faktisk 20 mnd siden jeg sluttet på pilla og det har enda ikke skjedd noe:( sukk..

 

I dag har jeg vært veldig emosjonell på jobben.. Skulle ingenting til før jeg fikk tårer i øynene og måtte trekke meg tilbake for å slippe et par tårer..hehe.. Er det et tegn mon tro?? Det har ALDRI skjedd før..:P

 

Sjohoo***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt å holde på med fram mot termin dere da, Lillemor :) Jeg er så ivrig at jeg kommer sikkert til å handle alt på en gang når jeg først setter i gang :-P Må prøve å fordele det litt utover... Men, har veldig lyst til å sette i gang nå..venter på at UL skal bli overstått først..

 

Hei LEB, sikkert bra med en liten pause fra bim iblant! Hva synes du om Anny da? Setter hun nåler osv på samboeren din også..?

 

Krysser fingrene masse for deg og Bjølsen! Venter spent på oppdatering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på denne mandagskvelden!

 

Litt tung tid dette her. Selv om vi nå prøver pergo, så har hjelpeløsheten senket seg litt i oss. Og det er en del nye graviditeter i nærmeste omkrets som har meldt seg i det siste..blir bare påminnet vår egen situasjon av det. Følelsen av at alle andre enn oss får det til er i disse dager total. Tror på alt og ingenting med pergoen...håper på alt. :) Siste pille tok jeg i dag. Så da begynner vi kallaset i kveld regner jeg med. Her tas ingen sjanser. På fredagsmorningen skal jeg til gyn. igjen, så da får vi se om det henger noen egg der da. Skrekken er at det er fire, fem stykker. Som samboer sier "så er vi ferdige med det på en gang". Hehe! Vi får se hva som skjer.

 

Leb: Hadde du vondt under el på pergo?? Leser at mange har så jæææævlige eggløsningssmerter, så begynte å grue meg litt ettersom jeg kjenner el fra før også. :) Shit! Jaja, får holde ut uansett. Håper Anny har gjort susen for dere nå, og at lettrørtheten din skyldes gravide hormoner. Hihi! Det hadde vært staselig ass!

 

Lillemor: så artig det blir å kjøpe babyting. Har du store dekorasjonsplaner på barnerommet? Det finnes jo såååå mye fint.

 

Egget: Tenk det er 14 uker allerede. Synes tiden går så sinnsykt fort her inne. Snart er det jul :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjølsen :)

 

Stor trøsteklem til deg! Vet hvordan du føler deg! Håper virkelig pergoen gjør susen for dere og at gyn ser et stort egg som henger klart der som bare venter på en sterk liten soldat ;-)

 

I dag har jeg hatt hodepine fra jeg kom på jobb..hjelper nå som jeg har kommet meg hjem og kan sitte stille og slappe av. Skulle egentlig på møte på jobben, men måtte bare takke nei til det slik at jeg kan hvile. Bedre å droppe et møte enn å kanskje bli syk og være borte fra jobb..tenkte jeg..

 

Ha en super ettermiddag og kveld jenter!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)¨

 

Bjølsen: jeg kjente ingenting rundt el.. Har ikke smerter til vanlig heller så aner ikke når el er. Eneste jeg merket var hodepine, problemer med å sove og økende varmebølger..sånn overgangsalder symptom hehe. Ellers kan man vel bli litt lett sår i følelsene da for det er jo snakk om endel hormoner. Håper at dere får flere egg å bryne dere på. Jeg snakket med gynekologen min i dag og hun sa at hun var overrasket over at jeg ikke hadde flere stimulerte egg etter den enkle og den doble kuren. Hun sa at jeg visstnok var vanskelig å stimulere og mente at ivf er tingen.. usj. Jeg har hatt 2 pausemnd fra pergo nå så skal forsøke en trippel og forhåpentligvis siste kur. Håper så inderlig at jeg slipper det og at ting er i boks allerede:D Det hadde vært noe det! Ønsker deg masse lykke til med resultatet. Hopp i høyet og kos dere masse!! Jeg har faktisk vært flink og lagt alt det derre prøvegreiene på hylla og det har vært deilig.

Anny er kjempeflink og veldig koselig. Vi begge får nåler og fotsone og det er ganske så avslappende. Hun vil at vi venter med ivf for målet hennes er å være i mål innen jul:) Og det vil vi veldig gjerne være med på!!!

Håper formen blir bedre, egget.. man må slappe av og ta hensyn til kroppen:) Mye som skjer i kroppen nå!

 

Ha en flott kveld alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Fotsoneterapien til Anny er helt topp ja :) Man blir veldig avslappet av å være der! Mulig jeg kommer til å gå til henne for å ta modningsakupunktur når den tid kommer... Hvis vi ikke har flyttet langt unna da...

 

Formen er bedre, men er ganske tung i hodet for tiden... Og sliten etter jobb. Men, jeg holder ut. Har heldigvis ingen småbarn å ta meg av hjemme etter jobb. Kan bare legge meg på sofaen når jeg kommer hjem fra jobb :)

 

I dag skal sambo og jeg på to visninger. Det blir spennende :) Håper vi finner drømmestedet snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi... hvor langt vil dere flytte?:) Moro med visninger da! Håper dere finner et sted dere får følelsen av.... WOW!! det stedet MÅ vi ha:D

Ja Anny er topp.. skal tilbake neste mnd om det ikke har klaffet denne mnd heller. Håpe håpe:) Kjenner du noe i magen?spark eller noe?

Hva jobber du med forresten? Skjønner godt at du er sliten etter jobb for det er jeg også..helt utslitt og jeg er jo ikke gravid enda. Lurer på hvordan det blir da..hehe. Jobber på sykehus i en relativt tung avdeling så blir spennende å se hvor lenge man holder ut der..

 

Ha en flott dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil flytte så nærme Oslo sentrum som vi kan..men, må ha nok plass også.. Så jeg tror vi ender i Lillestrøm/Skedsmokorset et sted.. Mange fine rekkehus der :)

 

Jeg kjenner ingenting i magen enda, bortsett fra litt strekking og stikking..er vel livmora som vokser og jobber seg oppover fra bekkenet. :) Håper jeg.. Gleder meg veldig til jeg kjenner liv!! Men, det er nok noen uker til enda.. Har hørt det er vanlig at man begynner å kjenne det i uke 18 og utover.. I hvert fall for de som er førstegangs..

 

Jeg jobber i barnehage, så det er litt slitsomt på travle dager.. Jobber på avdeling med 2-3 åringer, så der er det fullt fart hele dagen. Men, vi har heldigvis hatt et par rolige dager nå og færre barn i går og i dag. Det hjelper veldig! Har en venninne som jobber på sykehus, og hun syntes det var veldig tungt å jobbe. Hun er nå sykmeldt pga bekkenet. Blir jo ganske mye gåing og travle dager.

 

Men, nå er det endelig heeeelg :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Tenkte bare å oppdatere dere på hvordan det gikk i dag. Var hos gyn i dag og sjekket om pergoen "funka". Hun så iallefall en stor og fin eggsekk, men jeg syntes jeg så to, men hva vet jeg. :) Glemte å spørre henne om det var flere. El testen de tok slo ikke ut, så jeg fikk eggmodningssprøyte og beskjed om å gå hjem å ha oss i dag og i morgen. Hun syntes det var merkelig at el-testen ikke hadde slått ut så jeg tok blodprøve, så skulle de sjekke det opp.

Akkurat nå ler jeg meg ihjel av samboeren min som ikke får opp salsadipglasset, men nekter å la meg prøve. Hihihihi!!!!

Ha en fortreffelig kveld og helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da Bjølsen:) Hva het den sprøyten du fikk? Jeg fikk en som het pregnyl og den skulle gi eggløsning ila 36 timer.. Gruer meg litt til å ta trippel pergokur så håper inderlig jeg slipper:P

 

Egget.. åh Lillestrøm og Skedsmokorset er jo kjempefint.. Jeg er oppvokst på Skjetten så er bare et steinkast unna Lillestrøm. Godt kjent i de traktene. Er du fra området rundt der eller?

 

God helg til dere..jobbhelg for meg:( Skulle gjerne hatt fri.. men det har vært en fin kveld og håper det holder seg for jeg har fri mandag og tirsdag..gleder meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Så gøy at det gikk bra hos gyn, Bjølsen! Dere har vel hatt en kjærlighetshelg nå dere da..hehe.. Og forhåpentligvis laget baby ;) Ang. eggsekker..da jeg var hos gyn så han flere eggposer hos meg, men det var bare en som var veldig stor, "der er månedens egg", sa han.

 

LEB:

Ser veldig fint ut utover der ja! Mange fine rekkehus :) Vi skal på en visning på Vallerud ved Skårer i dag. Ingen av oss er fra området. Jeg er fra Tønsberg og sambo er fra Trøndelag.

 

Hva har dere ellers gjort i helgen da? Sambo og jeg var på Rena/Lillehammer i går. Jeg kjørte han til Rena, for han skulle sykle Birken. Og så kjørte jeg til Lillehammer og ventet på han der :)

 

Idag er vi en sliten gjeng etter en lang dag igår. Hunden vår er også sliten, for han ble passet av en venninne av meg som har hund. Så de lekte sammen hele dagen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på glattkjøring. Artig!Og så hadde de en sånn liten simulerings"maskin" med fire seter i , som man kan sitte i og få simulert et bilkrasj på ca 10-12 kmt. Og det gjorde jeg da, for jeg ER jo ikke gravid. Men så tenkte jeg etterpå...faen, tenk om egget nå hoppet vekk ellerno, ble slått ut av balanse...!!?? Pokker, skulle bare sagt nei, vettu..men ikke så mye å gjøre m det da nå.

Og jeg MÅ bare si dette, håper ingen tar seg nær av det. Jeg synes det er sørgelig at noen røyker under graviditeten, men ok, det er noen som gjør det - av mange ulike årsaker. Men der ute var det ei gravid ei som røyka rullings Rød 3... Om man absolutt må røyke når en er gravid, burde man ikke gå for noe litt mildere?! Jeg ble helt satt ut jeg. Jeg var/er røyker selv, så veit hva det vil si å ikke klare å slutte..men Rød 3..Fyttigrisen!

 

Ja, håper babyen ble laget denne helgen. Håper virkelig. :)

 

Leb: vet ikke hva den sprøyta het. De sa bare eggmodningssprøyte. Når venter du tanta? Håper veldig jeg også at du slipper kur nr. 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Hehe, tror nok kroppen gjør sitt uansett den kræsjen eller ei jeg.. ;) Hehe..eller kanskje kræsjen gjorde susen..sånn at en liten soldat fikk litt ekstra fart inn i egget :-P

 

Jeg røyker ikke, så vet ikke hvordan det er å slutte..men, ville tro at det vil komme litt naturlig når man VET at man er gravid.. Eller som du sier, i hvert fall ta noe som er myye mildere.. Ikke noe pent syn med gravide som røyker nei!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Ja, tenkte selv at kanskje det var akkurat det som mangla. En skikkelig støkk, siden vanlig forsiktighet ikke har fungert.

Jeg klarte enkelt å slutte da jeg var gravid, men jeg har jo klart å kutte røyken til ned til festrøyking til vanlig da. Så det er vel enklere da. Men ja, det var bare litt sjokk med den Rød 3-en. :)

 

Håper dere har en fin kveld. Jeg er så trøtt for tiden at man skulle trodd at jeg var gravid. Klarer ikke holde øynene oppe. Må enten sove ettermiddagslur eller legge meg tidlig. Er vel høststemningen som sniker deg innpå meg her.

 

Snart er det ferie for oss. På torsdag reiser vi til Barcelona. :) Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :)

Her har vi spist taco og slapper bare av på sofaen. Sambo ser på fotball og jeg koser med hunden. Og om EN time er det Greys Anatomy!! Gleder meg :D

 

Ååå, det hørtes deilig ut med ferie og Barcelonatur nå!! Misunneliii :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen:)

Åh i går ble det visst litt for mye vin:S..hehe.. eller jeg tåler ikke alkohol lengre. Blir helt slått ut. Alderen har tatt meg igjen:P

Tror nok ikke det har klaffet denne gangen heller for jeg tok en test på torsdag som var negativ så da tenkte jeg pytt pytt.. vil kose meg med vin. Hadde besøk av ei venninne og vi koste oss med sushi..mmmm

Men i dag er jeg altså helt kake..

Egget, når testet du positivt? Før ikm?? Jeg vet jo aldri eksakt når den kommer, men jeg skulle vel hatt den i disse dager.. Men da tenker jeg litt på vinkvelden i går.. men man kan jo ikke ha hele livet på vent heller. Jeg mener, vi har jo tross alt prøvd i over halvannet år og jeg har vært veldig konsekvent på å holde meg unna alkohol rundt disse tider..men det har jo aldri skjedd noe. Og nå er jeg litt lei av å måtte passe på hele tiden. Det virker jo som om det aldri skal komme en pos test...sukk..

Jaja.. får holde håpet oppe. Gruer meg bare sånn for å ta trippel pergokur og bli sånn sippejente i maaange dager:( hehehe.

Kryss fingrene for meg da jenter:) Det er jo muligens et håp siden tanta ikke har kommet:))

 

Bjølsen...oida, Rød 3 er vel noe av det verste man kan røyke..og så rulling da.. OMG!!! Kunne kanskje valgt filter for å skåne den lille litt. Huff. Blir lei meg når jeg ser gravide røyke og drikke(!!!?) For ja, det ser man innimellom. Tro det eller ei.

Håper egget ditt ble invadert skikkelig og at det slår seg til ro i et godt og fruktbart sted i livmoren nå:) Tvi tvi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdagskveld :)

 

Hva driver dere med ikveld da? Gjort noe gøy i dag?

 

Sambo og jeg har vært på shopping i dag og drukket kaffe med et vennepar. Jeg måtte ha noen topper som passer til magen som begynner å komme fram nå. Nå er sambo på fest med jobben og jeg sitter hjemme og slapper av sammen med hunden :)

 

LEB:

Jeg er helt enig i at du ikke skal sette livet på vent! Du skal nyte alkohol akkurat når du ønsker det helt fram til en positiv test! Ellers blir man jo helt tullerusk...

 

Jeg testet ikke før ikm..jeg ventet til jeg var to dager over.. For jeg var så sikker på at tanta kom, og trodde nesten ikke det kunne være sant at mensen var forsinket/ikke kom..

 

Jeg krysser alt jeg kan for deg LEB, og håper så inderlig du får en positiv test snart!! Tvi tvi!!! Oppdater oss så fort du vet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom tanta:(..... Jeg er bare så ufattelig trist. Skjønner virkelig ingenting. Hvorfor skal det være så vanskelig å bli gravid? Syns vi har prøvd lenge nå. Er redd det heller mot ivf, men det dumme lovverket i Norge sier at vi må ha vært registrert samboere i 2 år for å kunne få hjelp, men det har vi jo selvfølgelig ikke. Jeg ventet et år før vi flyttet sammen grunnet jobben og nå får vi igjen for det. Sank langt ned i kjelleren jeg nå.. huff:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...