Gå til innhold

Lillemor/LEB/Bjølsen/Egget


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Hei Bjølsen!!

 

Forstår deg veldig godt.. Hjelper å holde seg litt unna bim for å få tankene over på noe annet.. Og dere har i hvert fall nok å henge fingrene i med ny leilighet og bil :) Grattis med bilen!! Hva slags bil er det?

 

Blir spennende å se hva spermprøven viser da!! Skal tenke på dere!!

 

Jeg kan sende deg en mld på fjesboka med nr til Anny :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hola Chicas:)))

 

Ååååh må si det var utrolig deilig å være en uke i varmere omgivelser!! Vi hadde veldig fint vær, lå på rundt 25 ++ i skyggen så det ble mye soling og litt bading:) Tror den lille inni magen syntes det ble litt for lyst i sola og trivdes best når magen ble dekket til:) Vi var også en tur i dyreparken Loro Parque og så på en masse flotte dyreshow..kan anbefales! Men er dyrt..syns Tenerife generelt har blitt dyrt:/ De skulle ha 20-25 euro for 3 solsenger = ca 200 nok for solsenger hver dag :o Så da ble det heller å ligge på stranden..ikke det beste for bekkenet men men..hehe. Fikk masse sol så da ble det bra 8-) Nå gleder jeg meg bare til våren. Var litt sjokk å se snø igjen..hadde liksom glemt den litt;p

 

Håper det går bra med bittelillemor da Lillemor.. ikke noe gøy når de små blir syke. Men det er jo en vanlig reaksjon på vaksine så det går nok fort over:)Hvordan var det for deg når du var gravid mtp å bo i utlandet og bakterieflora i mat o.l. Var du bekymret for å få i deg listeria og toxoplasmose? Jeg syns det var litt vanskelig å vite hva jeg kunne spise der borte.. ble dårlig i magen etter en pastarett med kylling og fløtesaus som var gratinert og da ble jeg litt bekymret for om det var noe med fløten.. spiste ikke særlig av kyllingen, bare smakte. Mulig jeg er overnervøs men det var ikke mye forskjellig mat jeg prøvde meg på.. er ikke sånn til vanlig, da spiser jeg alt:)

 

Egget:) Så gøy å handle inn forskjellig ting.. vi driver også og ser på forskjellige ting vi må ha og drømmer oss litt bort..hehe. Er litt for tidlig å begynne å handle inn så mye men vi ser.. Nå må vi jo bytte bil siden vi bare har 2 seter og da må det jo bli en barnevennlig bil:) Hvilken vogn har dere kjøpt? Vi fant et par kule nike vintersko i str 21 som vi bare måtte ha..hehe. var på salg..så nå har den lille ihvertfall et par sko;p aner ikke hvilken str det er da sånn i forhold til alder:)

Usj så kjedelig å få vann i kroppen.. du får bare være flink til å bevege deg masse så bena ikke blir overfylte. Bra å ligge med bena opp ja.. Ikke lenge igjen nå!!! Snart starter nedtellingen:o)

 

Bjølsen.. så digg å komme i gang med oppussing. Er jo så gøy å se forandringene. Godt å få unnagjort det meste før en graviditet.. det ble sånn hos oss også. Tror den lille ventet til det ble klart før den slo rot:) Gratulerer med ny bil..hvilken ble det? Vi er på jakt nå..ser etter volvo, men det er så fryktelig dyrt:S Vi har enda endel å gjøre i huset så kan ikke bare velge og vrake..men vi finner vel en vi liker snart..håper jeg:)

Ja da er dere snart i gang med prosessen.. greit å få analysert sæden så man vet at ikke det er hindringen for at det ikke har skjedd noe. Og behandling hos anny er jo bare helt magisk!! Jeg skal en tur til henne igjen ila jan eller feb:) Godt og avslappende med behandling..

 

I morgen skal jeg til jordmorsamtale og onsdag er det tid for ordinær ul:) Gleder oss veldig mye..

 

Ha en super mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem LEB =) Litt av en overgang fra herlige 25 grader til dette sure været her. Heldig som har fått litt sol på kroppen og late dager i sol og sommer :)

 

Vi har ikke kjøpt vogn enda..skal bestille/kjøpe iløpet av uka. Blir en TFK Joggster Twist. Elsker den vogna!! Gleeder meg til å trille den rundt med lille babyen oppi :) Og i dag har jeg kjøpt inn litt sokker, strømpebukser og tynne luer.. Tror vi har alt av klær nå.. Skal sette på en vask i dag, med babytøyet :)

 

Men, akkurat nå er jeg helt utslitt etter å ha stått opp tidlig og gjort ærend. Vært på Ahus og tatt sånn glukosebelastning i dag..og så var det ærend på Strømmen storsenter før jeg endelig kom meg hjem.. Bekkenet var helt grusomt vondt etter å ha vandret litt for mye, pluss at det er så vanskelig å gå på denne sleipe snøen..bena sklir jo i alle retninger.. Så da jeg kom hjem orket jeg ikke å spise en gang..sovnet på sofaen nesten med en gang..klarte ikke holde øynene åpne..

 

Hvordan gikk jordmorsamtalen i dag?? Og lykke til på ordinær UL i morgen!! Gleder meg til å få en oppdatering etterpå =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellooo;))) Takk for det du.. skal si det gjorde godt med litt varme i den verste kulden.. Nå er det bare å vente på våren.

Hmmm den vognen må jeg søke opp, tror ikke jeg vet hva slags vogn det er.. 3 hjuling?? Det er ikke så lenge til du kan løpe rundt med en liten baby i vognen Egget:))

Høres ut som du har alt på stell nå..bare å vente på storken da gitt;p Hvor lenge er det igjen til terminen din? Er så spent på om vår termin blir flyttet i morgen.. jordmor målte SF og den lå litt utenfor det grønne området på skjemaet, men det hadde ingen betydning for størrelsen på babyen så får se hvordan det blir utover:) Hørte hjertelyden i dag da.. utrolig herlig:)Måtte bare smile.. Den var på 143. Fikk MASSE lesestoff om alt mulig så nå må jeg la bok nr 3 i Stieg Larsson triologien ligge og samle støv en stund;p

Ja i morgen er det ul.. det blir så utrolig spennende.. jeeeeey

 

Du får slappe godt av i dag Egget..det tar på å farte rundt i butikker med en stor mage tenker jeg.. Ha en strålende kveld:)

 

klemmer c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnevogner/sportsvogner/tfk-joggster-twist.html

 

Her er en link til vogna :) Det er en duovogn. Romslig bag når babyen er nyfødt-6 måneders alder eller noe rundt der. Så bytter man til sportsdelen som også er romslig. Altså en vogn man kan ha hele vognperioden :) Digger den!

 

Har det meste på plass her, men må ha noen få ting til.. Blant annet seng, stellekommode og noen stelleting..salver og slikt.. Får ta oss en tur på Ikea og apoteket tror jeg :)

 

Ang. SF målet, så må du ikke bry deg om det..ikke enda ihvertfall..hehe.. Ei jeg kjenner hadde skikkelig mage før hun var tre måneder på vei..den vokste knallfort i starten..men, så dabbet det av utover i svangerskapet.. Så på noen vokser de nok litt i rykk og napp..og noen har mer fostervann enn andre..

 

Vil dere vite kjønnet eller? Gutten min har hele tiden ligget på 140-145 i hjertelyden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som en fin vogn:) Så lenge man er fornøyd så er det jo det som betyr noe. Vi har sett på vogn i dag og bestemt oss for Emmaljunga Duo Edge så om en liten stund bestiller vi denne.

http://www.barnevognguiden.no/emmaljunga/emmaljunga-edge-duo-combi.html

En stor romslig vogn som passer ypperlig til vårt bruk:) Rart å begynne å tenke på sånne ting..men kjempe GØY c",)

 

I dag var vi på ultralyd:))))) Så moro å se den lille assa..blir helt målløs og fasinert!! Fikk en grundig gjennomgang av organene og alt så bra ut:) Det er det viktigste for meg.. Ville ikke vite kjønn, men jordmor sa på en måte at hun visste hva det er.. sambo angret seg litt tror jeg for nå er han SÅÅÅ nysgjerrig..hehe. Isåfall så tar vi en 3d om en liten stund.

Etter måling av lårbein og hodeskalle kom hun frem til at fosteret er 20 uker.. Vi trodde at vi var 18+6 i dag (og i følge alle steder vi har lest så regner man at graviditeten er 2 uker foran sånn at fosteret vårt hadde vært 16+6 i dag) men jordmor sa at både graviditeten og fosteret er 20 uker.. så nå er jeg en smule forvirret :S Terminen ble flyttet fra vår 19/6 til 11/6 så ikke mer enn en uke, men om vi regner 20 uker tilbake i tid så stemmer det overhodet ikke med el.. Og vi tok el tester samt pergo og pregnyl så det kan jo ikke stemme.. dessuten så ville jeg da ha vært gravid rett før jeg fikk mensen. Ikke til å bli klok på:)hehe

Det eneste vi vet er at den lille kommer når den kommer..

Kan jo hende barnet er stort..:P isåfall gruer jeg meg til fødselen..hehe

 

I morgen er det tilbake på jobb.. må si det har vært deilig å hatt fri. Blir nok tungt å jobbe dag,kveld, kveld dag i 100% stilling fremover:/ men får ta det som det kommer.

 

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Emmaljunga har fine vogner :) Hvis vi skulle hatt firehjuling, hadde nok valget falt på en sånn her også :)

 

Så koselig med UL altså!! Det blir mer virkelig etter å ha vært der synes jeg :) Ikke alltid fosteret vokser helt i takt i forhold til hva mensterminen er osv. Og dere ble bare flyttet en uke.. Babyen kommer når den er klar uansett :) Går dere på 3d kan det hende dere får en annen termindato der..det gjorde vi.. Og da fikk vi også vite hva han trodde fødselsvekta kom til å bli..

 

Jeg føler meg ikke heelt i form for tiden.. Føler meg så inderlig slapp for tida..og trøtt.. I natt sov jeg i ti timer, og i tillegg har jeg sovet 1,5 time på dagen i dag.. Har null energi til å gjøre noe fornuftig her i heimen..så det ser ut som et kråkeslott her..

 

Blir det for slitsomt for deg å jobbe må du ikke nøle med å kutte ned litt.. Ikke sikkert det skal mer til enn en dag mindre eller noe midt i uka.. :)

 

Ha en fin kveld jenter! Skal prøve å finne noe nytt å strikke til nurket nå jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var kjempe koselig å se den lille.. gleder meg så inderlig til å se h*n til sommeren:) Rart å tenke at vi er halvveis.. tiden går fort og sakte. Kjenner nå at det sparker i magen.. *smelt* deilig følelse. Kjenner det mer og mer for hver dag som går:D

 

Uff så kjedelig at du føler deg tom for energi, men det er jo ikke så rart da. Tenk på alt som skjer inni deg. Den lille tar jo mye energi så da er det ikke så mye til overs til mor:) Prøv å være flink til å slappe av. Tiden fremover blir jo aktiv nok så det er nå du kan hvile og konsentrere deg om deg selv.

Samboern din kan rydde vettu.. varte opp den gravide litt:) Du kommer til å stå ovenfor verdens tøffeste jobb om ikke lenge så det er bare å piske han litt rundt..hehe

 

Ja jeg skal passe på og ikke slite meg helt ut.. Tror også det kan hjelpe å redusere stillingen litt om det blir alt for tøft. Leste på forside av en av avisene i dag at det er omgangssyke i gang og at det var 30 som ble isolert i går.. hmmm ja da ser jeg for meg en travel tid på jobb for det er bl.a hos meg de havner. Krysser fingrene for at jeg holder meg frisk XXXXXXXX

 

Du får strikke noe søtt til den lille:)jeg har enda ikke funnet frem de gamle strikkekunstene mine..om det blir litt mer tid til overs skal jeg se hva jeg får gjort med det:)

 

God kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så herlig med de små sparkene leb :) Nyt dem!!! Her er det ikke direkte spark lenger...mest romstering og dulting...litt lite plass til avspark nå...hehe...

 

I dag har jeg vært hos legen siden jeg bekymret meg for den økte vannmengden i kroppen og trøttheten... Var et lite utslag på protein i urinen, men det er visstnok normalt mot slutten av graviditeten. Men, det vil bli fulgt opp siden jeg plutselig har fått så mye hevelser og trøtthet. Så skal levere urinprøve en gang i uka nå, og ikke nøle med å ringe dersom jeg får hodepine og mer hevelser. Blodtrykket mitt var helt fint, så dette går nok fint :)

 

Huff..får ikke håpe du blir smittet av omgangssyke.. Kan ikke tenke meg det er spesielt gøy når man er gravid..hørt det gjerne blir litt verre da..varer 1-2 dager lenger.. Omgangssyke er ille nok fra før av.. :-P

 

Nå skal jeg sove. Sliten etter å ha vært oppe tidlig i dag, og kjørt masse. Så nå må jeg hvile litt, for vi skal ut å spise med noen venner ikveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du får nøye oppfølging da.. Ikke lett å vite hva man skal gjøre/tro alltid og da er det greit å få litt svar av fagpersonal. Følges du opp på Ullevål eller har du byttet? Blir du mer og mer hoven? Ikke greit altså med de ødemene, det er sprenger og man føler seg tung i kroppen. Men nå er det ikke lenge igjen:) Hold ut!!:)

 

Å ja jeg nyyyyter alle de små herlige bevegelsene.. Det har på en måte ikke helt gått opp for meg at det ligger en liten baby inni magen min..hehe. det er liksom så rart.. men det er så deilig å kjenne liv..:) Jeg blir så fasinert over denne fantastiske kroppen:)

 

Du, det var så koselig å komme tilbake på jobben:)alle var så glade for å se meg og høre at det var en liten en på gang.. Og det var heller ikke mange innlagt med omgangssyke heller:P hehe. MÅ holde meg unna det assa. Kjente det verket litt i korsryggen når jeg gikk mye og skulle reise meg opp fra stol, men det får gå:) Sånt no varierer jo fra tid til annen. Det kan jo gå helt over også siden det er hormonbetinget.

 

Håper du koste deg på middag med venner i går:)Jeg skal snart gjøre meg klar for å dra på jobb. Blir uvant å jobbe helg igjen. Har jo ikke gjort det siden jeg var 6-7 uker på vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følges opp av legen min, og skal ta det opp med jordmor når jeg skal dit på tirsdag. Har ikke byttet fødeplass enda. Sendte avgårde et brev til Ahus i dag, så får vi se.

 

Hevelsene kommer og går.. Er veldig hoven i føtter, hender og ansikt om morgenen..og så kommer og går det litt utover dagen i føtter og hender.. Ansiktet blir litt hovent igjen på kvelden.. Spørs også litt hva jeg har drevet med.. Har jeg vært "aktiv", så hovner jeg lettere opp i føttene.. Føler meg også litt smårar i hodet..men, det er sikkert fordi jeg er ganske sliten i kroppen nå.. Blodtrykket er jo helt fint så.. Snakket med ei venninne i dag, som sa at hun også plutselig ble skikkelig sliten og trøtt da hun kom til uke 35.. Så det er sikkert helt normalt.. :)

 

Så koselig at det var trivelig å komme tilbake på jobb! Det er bra! Det er jo tross alt et sted man skal føle seg velkommen! Trivsel er alfa omega på en arbeidsplass!! Du får hvile ryggen godt etter endt arbeidsdag..og gjøre noen øvelser for å løsne litt og strekke ut..

 

Vi koste oss veldig på middag i går!! Var godt å komme seg ut litt :) Ikveld har vi også kosa oss med god mat og tv. Og jeg har strikket litt, mens sambo har testet ut den nye Playstation 3'en sin.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu jenter! lenge siden sist nå - har vært bortreist noen dager :) Første ferie med bittelillemor - gikk veldig fint - hun er jo et lite englebarn :) Sov i stooooor seng på hotellet og alt gikk fint!

 

Høres deilig ut med syden-ferie, LEB! Alltid bra med litt soling og bading og fint vær og bare være på ferie!

 

Egget, kjipt med vann i kroppen! Du får ta det ro!! viktig å "samle" krefter til fødselen og tiden etterpå! For er jo ikke akkurat som at man kommer i mål når man føder og kan slappe av etterpå... det er jo da det begynner, hihi :)

 

Ang mat så var jeg veeeeldig forsiktig siden jeg bor i utlandet ja. Hadde antageligvis verdens aller kjedeligste kosthold, hihi. Spiste ingen rå grønnsaker hvis jeg ikke hadde vasket de selv... og holdt meg unna alt mulig, sikkert alt for mye, men var liksom greit å være på den sikre siden. Er tross alt såpass eksotisk her, og mine nye "landsmenn" er jo ikke akkurat de mest renslige.... Jeg gledet meg veldig til å kunne spise "alt" igjen når bittelillemor kom da - men NEIDA. Hun er jo sååå sensibel når det kommer til mat, så nå har jeg nesten enda kjedeligere kosthold... men det går jo over da!

 

Jeg har forresten samme vogn som dere skal kjøpe, Egget. Joggster. er veldig fornøyd, den er superbra å trille med! stor og romslig er den også. vi bruker den jo også som seng, og da er det jo greit at det er litt plass i bagen... Så den kan absolutt anbefales!

 

Uh, nå våknet bittelille! Tid for mat! Snakkes snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello :)

 

Da var det mandag igjen.. Koser meg hjemme, men er mest kos når det er helg..for da er sambo hjemme også.. Synes dagene er litt ensomme når han er på jobb.. Alle andre er jo også opptatt med jobb på dagtid.. Men, har forsåvidt en del å gjøre her hjemme..så jeg tar litt hver dag..i hvert fall det jeg orker før ryggen sier stopp..

 

Denne uka har vi planer om å kjøpe seng, lekegrind og oppvaskmaskin!! Jeg gleder meg stort til vi får dette på plass!! :)

 

Prøver å ta det rolig ja.. Men, er ikke så innmari opplagt likevel..for nattesøvnen er jo helt borte.. Våkner hele tiden.. Sover to timer, må tisse, sover to timer, tisse..hehe.. Så er rimelig trøtt på dagtid også..

 

Ha en flott dag jenter! Nå skal jeg sette på enda en vask med babytøy..og så vaske opp.. Vi MÅ få oss oppvaskmaskin denne uka!! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei:)

Hehe.. til og med jeg våkner om natta og må tisse Egget.. så skjønner at du sliter med det. Blir vel bare verre med tiden for min del også.. Huff jeg har til tider nyst, ledd og hosta så kraftig at jeg ikke har klart å holde meg..*flaut*.. Skulle hatt en up`n go sjæl..haha

 

Åååhh idag er jeg heeelt kaputt. 5. dagen på jobb i strekk tar jammen meg på en gravid kropp. Skal ha en fridag i morgen, men tror nesten at jeg er så sliten at jeg ikke orker å gjøre så mye, og jeg som har avtale med ei venninne..jeje. Hvordan skal dette gå?!?! Rett før jeg dro fra jobb så fikk vi en tlf fra akuttmottaket om at det lå 8 pas. som skulle til oss :o Shit..sikkert mange nye som skal på isolat. GLAD jeg ikke jobber kvelden:S

 

Oppvaskmaskin er luxus ja!!kunne ikke levd uten;p hehe.. Rart hva man blir avhengig av. Er dere snart ferdig med barnerommet? Vi tenkte å ta oss en tur til Sverige for å se på vogn og bilstol snart:) Den Emmaljunga Duo Edgen som vi vil ha koster 3000 mindre der enn her.. Det er jo helt sykt stor priskforskjell:) Og supert for oss! Bor jo ikke så langt unna heller..

Har dere handlet mye tøy til den lille gutten? Funnet navn forresten??:)

 

Lillemor.. ja man blir jo ekstra forsiktig med hva man inntar. Jeg er skeptisk her også jeg..hehe. Men prøver jo å leve så normalt som mulig.. Liker å lage maten min selv:p

Så flink bittelillemor er:) Må være en fryd å få et så rolig og fornøyd barn:o) Nyt det..

Skal dere ta dere en tur til Norge snart da?

 

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :)

 

Nå har jeg laget waldorfsalat! Venter bare på at sambo skal bli ferdig å trene, så skal jeg lage kylling, ris og saus også. Sulten!!

 

Hehe, been there done that LEB!! Måtte en periode gå med truseinnlegg, for det skulle ingenting til før jeg fikk en liten lekkasje.. Latter, nysing og hosting..huff..hehe.. Ble heldigvis bedre..men, kjennes ut som om det kan gå mot "truseinnleggtider" igjen snart..

 

Uff..det høres ikke gøy ut med så mye å gjøre på jobb.. Husker det var dager jeg gikk hjem fra jobb helt i svime fordi jeg var så sulten og sliten.. Du får ha en skikkelig kosedag i morgen..bare hvile deg.. Det er viktig å ikke ha for mange gjøremål nå altså! Viktig å hente seg inn når man kan!

 

Eh..barnerom har vi ikke direkte.. Der står racersykkelen til sambo og den stasjonære pc'en hans..hehe.. Det er liksom blitt et treningsrom det.. Men, lillegutt kommer jo til å sove inne hos oss de første månedene, så trenger ikke noe barnerom enda. Forhåpentligvis får vi kjøpt oss et rekkehus å flytte inn i til sommeren eller noe :) Skal faktisk på en visning i morgen..på Skjetten..

 

Har handlet noe tøy til bebin..men, ikke så mye egentlig.. Hovedsakelig det vi kommer til å trenge i starten. Alle sier at vi får så mye i gave, og at de vokser så fort..så man rekker nesten ikke bruke tøyet før det blir for lite..så jeg har faktisk nesten ikke kjøpt noe utenom det vi MÅ ha.. Kunne fint gått amok i butikkene, for de har så mye fint.. Synes spesielt Name It har kjempemye fint!!

 

Ja, vi har funnet navn..men, ikke ett navn.. Har to-tre å velge mellom..så får vi se hvilket som passer når vi får se han :)

 

Kjekt å reise til Sverige å handle når dere sparer så mye på det :) Vi vurderte også det, men kom ikke så langt.. Vet ikke om vi hadde spart så innmari mye på det heller.. Sparer jo mest på Emmaljunga som faktisk er svensk.. Og bilstoler sparer man litt på har jeg hørt..

 

Nå skal jeg lufte hunden litt tror jeg. Han er helt turborastløs her i dag. Litt redd han må veldig på do, så jeg får vel ta en liten tur ut mens jeg venter på at sambo skal bli ferdig å trene..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Tissing hele natten ja... det er jo utrolig slitsomt! jeg måtte opp en gang i timen eller noe sånt på slutten jeg.... Mest av alt var det jo irriterende... Og apropos truseinnlegg så trenger man de ihvertfall etter fødselen for å si det slik... jeg brukte det ikke i det hele tatt før, men må ha det nå...

 

I natt sov faktisk bittelillemor 8 timer i ett strekk! Det er det lengste jeg har sovet på maaaaange måneder hvis man tar i betraktning alle gangene jeg måtte opp og tisse før fødselen... :)

 

Jeg kjøpte heller ikek så veldig mye tøy før fødselen egentlig, og det tror jeg var ganske greit. Var litt vanskelig å vite hva man trengte også synes jeg. Hvis jeg skal gi et tips ville jeg kjøpt inn en god del bodyer størrelse 56 bør passe selv store unger... (minst 5-6 bodyer...) Og om de er litt store gjør det jo ikke så mye. Og så bør man ha noen pysjer og strømpebukser også. Det er det som er det vikgiste når de er så små.

 

Nå skal vi spise sushi. nam nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Lillemor ;) !!! Hva har dere gjort for å feire deg??

 

Å, 8 timer i strekk er jo fantastisk! Det var nok veldig deilig kan jeg tenke meg! Sambo og jeg håper på en "sovebaby"..hehe.. Men, både han og jeg var umulige skrikebabyer (jeg hadde kolikk), så vi får nok en liten villbass..

 

Bodyer i str.50-68 har jeg en del av..pysjer har jeg mange av..og så har jeg noen strømpebukser..skal kjøpe noen flere iløpet av uka.. :)

 

I dag har jeg vært hos jordmor. Alle prøver er fine :) Og nurket ligger fint med hodet nedover, men har ikke festet seg enda. Vi snakket litt mer om fødsel, og litt om amming. Føler meg faktisk litt mer klar for fødsel nå :) Etter å ha lest diverse innlegg her på bim den siste tiden.. Har ny time hos jordmor om to uker.

 

Nå skal jeg prøve å få ryddet litt her hjemme, og så er det vel tid for lunsj. Har nettopp sovet en god time på sofaen. Var helt utslitt etter å ha vært tidlig oppe i dag og måtte ta buss hjem fra helsestasjonen. Ble en del gåing da, og det er iiiiskaldt ute!! Så nå er jeg litt sliten.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for deg Lillemor <:o) Håper du har hatt en minneverdig dag!!

 

Så utrolig godt at du har fått deg en goood nattssøvn:) Det trenger man absolutt!! Åååhh misunner deg den sushi`n assa.. Har lyst på, men venter til etter fødselen da man ikke helt vet hva man få alltid. Har ikke SÅ lyst på at jeg tar sjanser..men det hørtes godt ut da:p

 

Egget, Skjetten er jo jeg fra..hehe. Foreldrene mine bor der nå:) Men det har jeg sikkert sagt før. Skjetten er koselig det med ny barne og ungdomsskole. Hvor skal dere på visning? adresse?

 

Ja det er jo sånn at de små bor inne hos foreldrene en stund så det er ingen hast.. Hos oss er også det potensielle barnerommet fylt opp med stasjonær pc og masse annet skrot..hehe. Får se om vi får det ryddet til den lille ankommer..

I dag har jeg måttet ty til å kjøpe ammebh for nå er det blitt så stort og tungt fremfor at det var like greit å investere i det først som sist:) Utrolig behagelig å ha på!! men det er jo ikke akkurat billige greier.. min kostet 449 mens de dyreste lå på 599. Og man trenger jo noen å bytte på så det blir kostbart.. + alt annet man trenger. Foreløpig har jeg ikke trengt å kjøpe nye klær, men vet ikke hvor lenge disse buksene fungerer for det begynner å bli stramt.

 

I går kjente sambo spark for første gang!!!Det var helt utrolig.. den lille sparket skikkelig hardt. Ble helt emosjonell jeg..hehe

Det er så fantastisk å kjenne den lille..

 

I dag møtte jeg ei venninne i Oslo og vi koste oss på en Thaicafè.. vannvittig mye og god mat til en billig penge.. Mmmm.. heter Ricebowl og ligger ved Youngstorget. Kan anbefales.

Kjente etter å ha tuslet litt rundt og tittet at jeg fikk skikkelig vondt i korsryggen:/ Blir bare mer og mer nå... huff.

 

Ha en fin kveld.. nå er det snart loppekassa her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på visning i Karisvei, men badet var for dårlig synes vi..i forhold til prisen..så vi står over budrunden..denne gangen også.. Lurer på når vi skal få oss noe eget jeg.. :-P

 

Oi, det var dyr amme bh ja.. Hvor kjøpte du hen? Har ikke kjøpt meg amme bh enda, men skal gjøre det snart. Vet bare ikke hvor jeg skal kjøpe..vil ikke kjøpe en som er dyr enda..skal bare ha en til å ha med på sykehuset, og så kjøper jeg litt skikkelig amme bh senere når bryststørrelsen har stabilisert seg litt..

 

Bra at du har klart å gå med egne klær så lenge da! Kjøpte vel mammabukse da jeg var 12 uker på vei eller noe jeg.. Var helt fantastisk å bytte til det da! En helt ny verden, mye mer behagelig :) Men, mammatopper trengte jeg ikke..jeg kjøpte heller en del singleter på Cubus i forskjellige farger..de er lange og gode..kan faktisk gå med de enda.. Og så har jeg heller diverse cardigans over..

 

Syntes sambo det var gøy å kjenne den lille? :) Husker ansiktet til sambo da han kjente det for første gang hos meg..hehe.. Han ble så overrasket og gliste skikkelig!

 

Mmm, thaimat er nydelig!! Var det plass til barnevogn der..? Hehe..

 

Ja, du kommer nok til å merke mer verking i ryggen..det blir bare mer og mer belastning for ryggen.. Har du begynt med behandling??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HM sine ammeBHer funker faktisk ganske bra synes jeg! Eneste er at de har en irriterende spile på siden, men de har jeg bare tatt ut - da funker den fint. Men tror kanskje jeg også skal investere i et par "ordentlige" nå som vi snart skal hjem til Norge. hvor kjøpte du, LEB?

 

Vi har forøvrig heller ikke gjort klart babyrommet ennå. hihi. Hun sover jo hos oss uansett. Nå har vi flyttet sengen hennes fra barnerommet og inn til oss. Så får vi heller gjøre i ordning etter hvert. Tror vel hun kommer til å sove hos oss til hun blir minst seks måneder. er jo så utrolig greit når jeg ammer da.. Pes å stå opp og gå inn på et helt annet rom for å hente henne og så amme... Men får se hvordan det blir.

 

Det vi jobber med nå om dagen, er å få henne til å finne søvnen selv, istedetfor at vi rugger henne i søvn. Det har hun ikke helt forstått ennå. Får håpe det ikke blir altfor vanskelig. Prøver ikke altfor hardt da - gir nok opp litt for lett. Er jo ikke noe koselig når hun gråter stakkars :)

 

Har du bekkenløsning, LEB? eller bare generelt vondt i ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det blir billig bh fra hm i første omgang for meg..

 

Hehe, virker ikke så lett det å få de til å sovne selv.. Hører mange som sliter litt med det.. Men, man må jo bare øve.. :) Si fra hvis dere finner noen lure metoder som funker da :)

 

I dag har jeg fått brev fra Ahus om at jeg får fødeplass der!! Jippii!! Da føler jeg meg plutselig noe tryggere når jeg vet at sykehuset er en svipptur unna!! Tenk å måtte kjøre gjennom Oslo for å komme til Ullevål midt i morgenrushet eller om ettermiddagen.. Nå slipper jeg å bekymre meg for noe sånt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg Bjølsen? :)

 

Uff..i dag har jeg vært og tatt blodprøver siden jeg er rhesus negativ.. Var en student som fikk stikke i meg..hun fant åren men fikk ikke noe bra treff..så hun rotet rundt inni der med nåla helt til jeg sa nok.. Og så skulle hun som egentlig jobber på laben stikke meg i den andre armen, men hun slet også litt..men, fikk ut litt blod.. Og såå..da jeg kom hjem ringte det fra Unilabs..de måtte ta nye prøver, for det glasset som ble brukt i dag var feil..!!! Så da må jeg tilbake i morgen igjen.. Men, kunne komme til en annen lab (hovedlaben på Pilestredet Park), for der har de litt flere folk med erfaring hvis det skulle være vanskelig å finne årene :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Var på kontroll hos gyn i dag og må si hun ikke var spes koselig.. Har skrevet innlegg på 2.tri som dere kan lese. Det ble så langt så skrev det ikke 2 ganger..

 

Må si jeg blir veldig overrasket over folks oppførsel noen ganger..

 

Innlegget heter vel "ja da var det min tur til å møte ei heks av en lege"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff..har lest innlegget ditt LEB.. Noe så grusomt!! For en oppførsel!! Har sendt deg en melding på fb med tips om hva du kan gjøre ;-)

 

Håper det går bedre med deg nå!!

 

Stor klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter litt på tråden vår jeg :) Håper dere har hatt en fin helg, og at uken blir knall :) Jeg skal bare kose meg på sofaen i dag og strikke :) Har hatt mye å gjøre i helgen og sovet dårlig..så i dag må jeg hente meg inn litt igjen.. Velkommen hjem Lillemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...