Gå til innhold

Lillemor/LEB/Bjølsen/Egget


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei hei jenter! ja nå er vi hjemme og "nyter" vinteren :) Er jo såååååå kaldt! men utrolig koselig å være hjemme likevel da! skal lese innlegget ditt leb! Kjipt med teite leger altså! man kan jo aldri vite hvem man treffer på liksom...

 

Er vel ikke lenge igjen til terminen din nå, Egget? Noe så spennende!!!!!

 

Snakkes snart jenter! Er på nett innimellom :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei jenter! ja nå er vi hjemme og "nyter" vinteren :) Er jo såååååå kaldt! men utrolig koselig å være hjemme likevel da! skal lese innlegget ditt leb! Kjipt med teite leger altså! man kan jo aldri vite hvem man treffer på liksom...

 

Er vel ikke lenge igjen til terminen din nå, Egget? Noe så spennende!!!!!

 

Snakkes snart jenter! Er på nett innimellom :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei jenter! ja nå er vi hjemme og "nyter" vinteren :) Er jo såååååå kaldt! men utrolig koselig å være hjemme likevel da! skal lese innlegget ditt leb! Kjipt med teite leger altså! man kan jo aldri vite hvem man treffer på liksom...

 

Er vel ikke lenge igjen til terminen din nå, Egget? Noe så spennende!!!!!

 

Snakkes snart jenter! Er på nett innimellom :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

 

Uff..idag har jeg vondt i beina og hoftene etter etter en vond natt..og den ene hånda verker fordi den er hoven.. :( Skulle ønske vi hadde et badekar, sånn at jeg kunne tatt et avslappende bad med gode oljer.. *sukk*

 

Skal dere være hjemme for godt nå eller Lillemor? Ikke akkurat morsomt vær å komme hjem til..men, til helgen er det meldt sol og nydelig vintervær uten at det skal være for kaldt :) Kanskje vi får litt påskefølelse! Gleder meg til man kan kjenne solen varme!!!

 

Termin om 23 dager.. Og kroppen min er så plaget nå at jeg gleder meg til å få det bedre!! Må bare gjennom et smertehelvete av en fødsel først..og sååå håper jeg det blir bare bedre for hver dag etter det :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillemor.. ja her er det kaaaaldt:p Hvor lenge skal dere være på ferie?

Ja det var kjipt å å møte på den legen..hun hadde jo vært hyggelig tidligere. Men men. Har byttet til en annen så håper det blir bedre.

 

Huff i går på jobben så skulle jeg legge inn en venflon på en gammel litt forvirret mann født i -19.. Og plutselig når jeg stikker han trekker han til seg armen og vifter hardt sånn at jeg mistet venflonen i gulvet.. Og jeg ante ikke om nåla traff meg. Kjente jeg ble helt skjelven og på gråten.. Helt JÆVLIG følelse;( Sjekket og sjekket om jeg hadde fått noen sår.. hadde på meg hansker og så jeg hadde fått noen blodflekker..men de kunne jeg tørke av så det var jo fra pasienten. Herregud så redd jeg var! Gikk rundt som en zombie etterpå:/ Da jeg fikk samlet meg litt, tenkte jeg at jeg skulle sjekke om det var blitt hull i hanskene så jeg fylte de med vann, men ingen dråper kom til syne når jeg presset på dem. puh.. Men så ble jeg engstelig for at jeg hadde fått den på bena men kunne heller ikke se noen blodflekk der.. sokkene ble inspisert nøye og de var helt hvite..og buksene var hvite. Jeg blir gal!Skal det alltid skje noe? Og jeg var veldig forsiktig og planlagte nøye og fortalte pasienten at nå kommer det et stikk osv.. men han ble sint.

Vet jo fortsatt ikke OM nåla kom borti meg.. ;( Er så lei meg og lei nå..føler at alt går mot meg! Det ble nok siste venflon jeg forsøker meg på som gravid.. blir så redd for den lille. sukk.

 

Nok en frustrasjon fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff Leb..du er litt uheldig for tiden du.. Og jeg kjenner til det å bli ekstra bekymret når man har et lite liv inni magen ja! Jeg kommer til å bli skikkelig hønemor for det lille barnet.. Håper jeg ikke blir overbeskyttende..

 

Men, du er hjemme og koser deg med fri i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj, hørtes kjipt ut LEB! mange bekymringer man skal ha! jeg er også skikkelig hønemor altså! synes absolutt alt er skummelt! og nå er det jo skummelt at det er så kaldt, selv om det faktisk er litt mildere i dag. og hvis det er for varmt, så er det skummelt det også.... Oh well. Det er jo bare fordi man vil det beste for babyen sin!

 

Men må jo være fantastisk å gå ute og trille når det blir vår vil jeg tro!! Det blir jo veldig passe for deg da, Egget!

 

Skal prøve meg på en trilletur i dag da. er jo ikke så kaldt nå. Men skal nok pakke inn lillemor for det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei girls!

 

Ble det trilletur i går Lillemor?

 

Jeg var hos legen i går. Alle prøver er fortsatt fine.. Hodet har ikke festet seg enda.. Og jeg er lei.. :-P Men, mest pga den kvalmen jeg nå har fått.. Skal bare litt bevegelse/fysisk aktivitet til, så blir jeg så uggen og kvalm..og det begynner å verke i ryggen..skikkelig..! Men, i dag skal jeg prøve å rydde å ordne i leiligheten.. Får ta mange pauser.. Sambo skrudde opp gardinfester i går, så jeg skal stryke gardiner i dag å henge opp de.. Og se om jeg får vasket litt her også.. Får besøk i kveld, så vil gjøre det litt fint her da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det koselig med besøk Egget? Er jo bare noen små uker igjen for deg nå. Selv om jeg nok syntes de siste ukene var verst da... var sååå sinnsykt lei på slutten! Eneste trøsten er at man glemmer alt det med EN gang junior kommer! Virkelig!

 

Ble en liten trilletur på meg, ja. Gikk fint det, med bittelille tullet inn i pose og ulldress :) Tror faktisk hun synes det var riktig deilig. Men er jo ganske så pes å trille med all den snøen nå da.... Har nok ikke dne beste vognen for vinterføre heller da... Uansett koselig med en liten tur.

 

I dag er det familieselskap. Koselig at alle får treffe bittelille! Men tror muligens hun begynner å få litt overdose av nye folk hun skla bli kjetn med nå, tror faktisk hun er litt sliten. Så imorgen skal vi ta det med ro og bare trille en tur og ikke gjøre noe annet fornuftig, tihii.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig hyggelig med besøk!! :) Koste oss med hjemmelaget pizza, tv og godis :)

 

I dag er det 15 dager til termin satt av 3D ultralydmannen, og 20 dager til termin etter ordinær UL... Jeg blir mer lei for hver dag som går, og i natt klarte jeg ikke en gang å sove på venstre side fordi det er noe som verker så sykt i ryggen da..sånn at jeg blir kvalm.. Klarer vel ikke sove på høyre side heller til slutt da..hvis jeg bare kan ligge på høyre side blir jo den vond også... :-S Det skal bli så fantastisk når fødselen er overstått!!

 

I dag tenkte jeg at vi skulle sette opp seng og lekegrind :) Også skal jeg pakke sykehusbagen klar i helgen :)

 

Er nok ikke lett å trille på dette føret nå, uansett vogntype tror jeg.. Men, godt dere kom dere ut en tur :)

 

Ja, de små merker jo alt styret de også..og blir litt stresset av det.. Håper dere får en super helg og koser dere masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey girlsa!!

 

Sorry at jeg ikke er så mye til stede. Må bare innrømme at det er fordi jeg er lei meg fordi jeg er den eneste som ikke kan snakke baby eller gravid. Skal til legen senere denne uken, og da blir vi satt på IVF liste. Vet ikke om jeg sa det tidligere, men vi fikk spermprøvesvar tilbake i forrige uke. De var normale. Så det var jo en fin ting da. :)

 

Min beste venninne ringte i går og fortalte hun var gravid. Tror hun syntes det var like jævlig som meg. Jeg klarte å holde meg blid og glad for hennes skyld. De har prøvd siden sommer 09, men kanskje aktivt bare to eller tre pp-er for det har vært mye som har skjedd rundt dem med andre greier. Jeg bare brøt sammen da jeg hadde lagt på. Synes det er så jævlig urettferdig at jeg vil bare gi opp. Og nå begynner alle de andre vennene våre (som fikk i 2008) på runde to, de første meldingene har begynt å tikke inn. Vet at det ihvertfall ikke nytter å gi opp..men akkurat nå føler jeg meg..overvunnet.

 

Lillemor: Velkommen til vinterlandet. Kan tenke meg dere synes det er kaldt ja. :)

 

Leb: Herregud, for ei legebitch du havna hos. At det går ann..jeg er sjokkert. Bra du fikk skaffa deg ny lege.

 

Egget: Huff, ikke godt å ha det vondt og fælt. Keep your eyes on the price :)

 

Mandagsklem på en ganske svart mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjølsen!

 

Jeg forstår deg så godt..og tenker en del på det og deg når jeg skriver her.. Er litt feil sted å skrive om sånt egentlig..

 

Jeg har vært i dine sko en gang, så jeg vet hvordan det føles.. Da jeg var prøver skrev jeg en del med noen jenter, sånn som vi gjør nå.. Og alle sammen ble gravide og noen fødte før jeg ble gravid.. Det var ganske tungt og jeg skrev heller ikke så mye..før jeg plutselig satt der og var gravid selv :) Så det er håp, og det er jo heeeelt supert at sædprøvene til samboeren din var fine =D

 

Jeg også fikk den følelsen du fikk..at jeg ville gi opp osv.. Når jeg tenker tilbake kjenner jeg igjen følelsen så godt.. Var til slutt dritt lei av alt gravidsnakk og var ikke interessert i bebisene til venninnene mine heller.. Gruet meg faktisk til å besøke dem, for da visste jeg at det ble "forventet" at jeg skulle være interessert i å holde dem..siden jeg så inderlig ønsket en selv..

 

Så jeg håper veldig for deg, jeg vet hvordan det føles!! Håper du snart får oppleve den gleden og overraskelsen jeg selv opplevde en herlig junidag da jeg endelig fikk positiv test :)

 

Stor trøsteklem fra meg til deg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bjølsen - forstår deg veldig godt jeg også! Det tok tre år fra vi begynte å tenke på barn til bittelillemor kom. Det føltes UTROLIG lenge, og var en veldig vanskelig tid. Samtidig er det ikke så utrolig mye man kan si liksom - det er faktisk ikke noe annet å gjøre enn å vente. Så skal du se det ordner seg til slutt!!!!

 

Egget - lykke til med innpurten!!! Tror aldri tiden har gått så sakte som de siste par ukene før fødselen. hihi. Men plutselig er ventetiden over da... og så er livet snudd påhodet på et lite øyeblikk! ganske utrolig

 

Er så utrolig trøtt om dagen! Bittelillemor har begynt å legge seg mye tidligere! Det er jo utrolig deilig å få litt voksentid, men resultatet er jo at jeg får færre timer søvn da... Gleder meg til den dagen hun sover hele natten altså! Håper ikke det tar så veeeeldig lang tid :)

 

Nå er klokken 20.30 og jeg er HELT klar for sengen. tihii...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du stikker innom Bjølsen.. skjønner godt at du trenger en pause fra alt babygreiene her inne. Det blir jo mye prat om alt mulig med graviditeter og baby, men snart er du der også!! Håper dere får tid til å hygge dere litt utenom alt annet som skal gjøres:) Vet godt hvordan det var når vi absolutt ikke hadde tid eller overskudd til å prøve i det hele tatt. Men nå kommer våren og sinn og lyster lysner og vekkes:) Nyt det!!! Lykke til;)

 

Egget hvordan går det med deg?? NÅ nærmer det seg med stormskritt:))

 

Lillemor:) Hvordan har dere det på ferie da??Kulda har visst ikke tenkt å gi seg med det første ser det ut til.. var skremmende -15,5 når jeg kom hjem fra jobb i kveld:( Usj. Kjenner jeg er klar for sol og varme nå.. Hvordan går det med bittelille? Koser hun seg her i kalde nord??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen :)

 

Her er det lite action... Jeg bare tusler hjemme hver dag og gjør litt husarbeid, strikker, ser myyye tv og og sitter myyye med laptopen på fanget... Var hos jordmor i går og siden jeg hadde bil tenkte jeg at jeg skulle prøve meg en tur på storsenteret... Men, etter å ha vært hos jordmor og på matbutikken måtte jeg bare reise hjem igjen..ryggen verket altfor mye :( Så ja..nå begynner jeg å bli meget rastløs og holder på å gå på veggen i blant.. Så nå synes jeg guttebassen kan bestemme seg for å komme ut, selv om jeg gruer meg til fødsel.... :)

 

Våknet natt til i går med skikkelige mensmurringer..og da ble jeg redd.. Tenkte at nå skjer det..hjelp!! :-P Men, var bare murringer..så jeg sov og våknet om hverandre hele natten mens det murret fælt i magen.. Jordmor sa det er modning på gang.. Hodet hadde ikke festet seg enda, så er vel en stund igjen enda..dessverre..

 

Torsdag i neste uke skal jeg på Ahus for å ta ultralyd..skal på vektestimering.. Har litt høyt sf mål nå.. Er det fare for stor baby til lille meg, så sa jordmor at de kanskje setter meg i gang til termin..sånn at jeg slipper å gå overtid..

 

I dag får jeg besøk, så nå skal jeg prøve å få vasket litt her hjemme.. Blir så fort støvete med hund i hus.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj, stakkars deg, Egget! skjønner godt at du er utålmodig!! Er vel kanskje greit å bli satt igang på termin da? Så du slipper å gå to uker over iallefall...? Det syntes jeg ihvertfall! Jeg hadde ihvertfall ingen betenkeligheter med å få satt igang fødselen! Var jo litt heftige rier ganske fort, men uansett bedre enn å gå to uker over tiden liksom....

 

Vi koser oss masse her i det kalde nord! Idag har det jo vært riktig påskestemning! Har vært ute og trillet i dag, og bittelille elsket å sove i vognen i den kalde luften tror jeg. Sov ettermiddagslur i nesten tre timer. det gjør hun ALDRI :) hun synes det er helt forferdelig med alle klærne hun må ha på seg, men bortset fra det ser hun ut til å trives fortreffelig her hjemme :)

 

Lurer på om jeg også skal begynne å strikke litt... Kanksje ta med meg litt strikketøy tilbake til det store utland... Egget, hvor er det du kjøper strikketing? Har de oppskrifter og alt sånt der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er heeelt greit å bli satt i gang i stedet for å gå overtid!! Absolutt!! ;-)

 

Tror de små liker godt å sove ute i litt kald luft :-) Friskt og godt det vet du! Man får virkelig påskefølelse av sola og snøen nå! Begynner såvidt å kjenne at sola varmer også :-) Det er deilig!!

 

Jeg er ganske fersk i strikking, så jeg kjøper garn og pinner på Nille og Bogerud. Der har de babyull som er ganske rimelig. Synes det er greit garn å prøve seg ut med..og det er jo mykt og godt.. Oppskriftene finner jeg på internett og fra ei bok som heter Myk Start. Måtte også lære meg å strikke, for det hadde jeg ikke gjort siden ungdomsskolen kanskje.. Så det lærte jeg også på internett ved å søke litt rundt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Ja jeg har hørt at de små liker å sove godt innpakket i kalde omgivelser:) Godt med frisk luft.. Ja det var så herlig å se sola titte frem..fikk også påskestemining. Når jeg gikk ut av døren i dag så kjente jeg sola steike i ansiktet 8-) Såååå deilig!! Nå ser jeg bare frem til vår og sommer!!!

 

I dag var jeg med ei venninne og søstra hennes som skal gifte for å titte på brudekjoler:D Jeg fikk presset med inn i noen kjoler (riktignok alt for store siden de måtte romme en pondus :P hehe) og jeg prøvde både store bløtkakekjoler,todelte med skjørt og korsett, halterneck og en fantastisk fin tubekjole:)) det var så gøy!!! Må jo si jeg falt veldig for den siste tubekjolen.. Så spørs om jeg ikke har funnet meg kjolen til bryllupet neste år:) Vi fikk hjelp av hun Hege Tørresdal som ble frøken Norge -04.. kjempe søt og hjelpsom.. Agape brudesalong kan absolutt anbefales:) Søsteren til venninnen min fant drømmekjolen og kjøpte denne med tilbehør til ca 15 500 kr.. DET var en kjole som satt som et skudd på henne..Etter det satt vi oss på et koselig sted og jentene drakk sjampis mens jeg koste meg med farris:)

 

Ista når jeg kom hjem sto sambo og laget elg indrefilet med tilbehør til oss:) Så nå har vi spist oss gode og mette..venter bare på å få servert dessert, sjokoladepuddig med vaniljesaus:) mmmm

For en herlig dag :-)

 

I morgen er det opp tidlig på jobb...

 

Så bra at du får bli satt igang på termin da egget.. Må være godt å vite at man slipper å gå over tiden når du nå er rimelig lei og har vondter her og der. Tvi tvi for at det skjer litt tidligere:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Jeg vil også forlove meg og prøve brudekjoler :) Håper jeg får oppleve det en dag...

 

Det er ikke sikkert jeg blir satt i gang..det spørs hva de finner ut på undersøkelsen neste uke.. Var bare jordmora mi på helsestasjonen som sa at de kanskje setter meg i gang hvis det viser seg at babyen er stor..

 

I dag har vi vært på senteret sånn at jeg fikk kjøpt et par småting jeg trengte. Har kjøpt ny sminke, sjampo/balsam i reisestørrelse til å ha med på sykehuset :), Odenwälder dunpose, mere garn, ammetopper og så hentet jeg gratispakke fra Libero på Lindex :)

 

Også har vi handlet deilig middag i dag, kyllingfilet og hasselback poteter skal jeg lage.

 

Min søte samboer kjøpte hvite tulipaner til meg i dag også, mens jeg gikk og gjorde ærendene mine :)

 

En herlig dag..sett bort i fra de fæle bekkensmertene jeg får når jeg er ute å går.. Holder nesten på å kaste opp pga smertene.. Blir heeelt satt ut og vet ikke hvordan jeg skal stå eller gå..

 

Men, nå er vi tilbake i sofaen..og jeg skal prøve å strikke noe nytt..en søt omslagsjakke fra boka Myk Start :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei på en tirsdag!

 

Ja, da tror jeg el er over for denne gang, og det er bare å vente og vente. Huff, hater disse to ukene her. :) Men jeg har håpet som vanlig, selv om det er litt rufsette for tiden :)

 

Går det bra med deg, Egget? Skjer det noe? Håper du ikke har det altfor vondt.

 

Jeg lærte meg å strikke med litt hjelp fra en venninne og mye hjelp internett i fjor. Det er supergøy!!! :D Har bare strikket babytepper og enkle ting frem til nå. Men nå skal jeg strikke noe klær til venninna min sin baby tenkte jeg. Man må bare være litt forsiktig med å ikke overdrive selv om det er gøy, jeg får iallefall fort vondt i armen. :)

 

Håper dere har en fin dag, jenter! :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!!

 

Krysser igjen alt for deg nå Bjølsen!! Gjør det hele tiden!! Jeg håper du kommer med et jublende innlegg her om to uker :)

 

Her skjer det lite... Sitter dag ut og dag inn i sofaen og ser på tv, nerder på pc'en og strikker babygreier... Nå holder jeg på med en omslagsjakke til junior... Tar litt tid, for jeg har jo bare strikket enkle ting hittil :) Men, kanskje jeg kan spørre deg om hjelp hvis jeg står fast da Bjølsen? Synes det er litt vanskelig å tolke det som står i oppskriftene, og så er det så ergelig hvis jeg prøver meg frem, og så er det feil....

 

Nå har jeg spist en god frokost, så nå er det vel bare å finne fram strikketøyet igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se om to uker, Bjølsen! Vi krysser fingrene for deg!!!!

 

Krysser fingrene for deg også, Egget. Er jo ikke lenge igjen nå! Såå spennende!

 

Vi er kommet hjem igjen til andre siden av jorden. Laaaaaang reise med en så liten knott altså! Men gikk faktisk langt bedre enn ventet, bittelillemor sov ganske godt og hadde ikke noe problemer med ørene, og da er det jo greit. Men er uansett en HELT annen ting enn å reise uten barn altså! Kan ikke bare sitte og slappe av på flyturen liksom :) Nå er det bare å vente og se på hvordan jetlagen slår inn, om vi klarer å få henne inn i ny ruytme igjen sånn noenlunde raskt.... Krysser fingrene for det også, hihi..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello :)

 

Maks tre uker igjen nå er det vel.. Men, håper det skjer til uka, sånn at jeg slipper overtid!! :)

 

I dag har jeg vært på Ahus på estimering, og guttebassen ble estimert til 3457 g (+/-) :) Har vært bekymret for stor baby pga magen min, men ser helt normalt ut dette her!!

 

Så bra at hjemreisen gikk fint! Men, kan tenke meg det er mye mer slitsomt å reise med barn ja.. Får håpe overgangen ikke blir altfor stor for henne :) Lykke til!

 

I ettermiddag/kveld har vi hatt besøk av en venninne. Har spist pizza, snack og drukket kaffe og brus. Kosa oss skikkelig mens vi så på Tora Berger ta gull i skiskyting =D Nå er det snart alpint og guttas tur... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk brus mens du kan, Egget... :) Bittelille HATER brus. hun blir helt gal i magen av kullsyre stakkars. Det fant jeg ut etter å ha kastet i meg en hel boks med cola light :) prøvde igjen senere bare med noen slurker, og hun ble likevel skikkelig dårlig stakkars!

 

Håper faktisk hun begynner å bli litt mindre sensitiv nå som hun er fyllt tre måneder. Er SÅ mye jeg ikke kan spise! Verre nå enn da jeg var gravid faktisk. masse grønnsaker jeg ikke kan spise, sjokolade, lakris, reker, sterke oster, sterk mat generelt (og jeg spiser veldig mye sterk mat har jeg funnet ut...), osv.... Får prøve litt og litt og se an.

 

Forresten så var jeg også til estimering hos legen, han sa at bittelille kom til å bli 3.7 eller noe sånt. Så ble vi jo superoverrasket da hun bare var 3.1 :) så såvidt jeg har forstått i ettertid er det ganske vanskelig å estimere eksakt.. :)

 

Ha en fin dag jenter!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...