Gå til innhold

Lillemor, LEB-JeNta og Bjølsen??


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Ja, nå er jeg virkelig suuuperglad!! Og jeg har hatt en helt herlig helg!! Håper søndagen blir flott også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen Bjølsen:))) Så bra at du holder motet opp og ser fremover.. Nå er det bare å legge vonde ting bak seg og fokusere på å prøve videre.. Godt at man har noen man kan dele følelsene sine med på godt og vondt. Ikke alle har noen å gråte sammen med...

Håper virkelig at det klaffer for alle oss nå!!! Jeg er vel i min EL periode. Har testet torsdag, fredag og i dag- ingen positive :S Vet ikke helt om den kunne vært positiv i går og det får jeg jo aldri vite.. jaja. Har nesten hatt sex hver dag så da håper jeg at det er det som skal til. Hvordan var det med dere den mnd dere hadde el før dere ble gravid Bjølsen og Lillemor? Hadde dere sex annenhver dag eller hver dag rundt EL? Skulle jo tatt hostesaft denne perioden også men det gikk..tro det eller ei..i glemmeboka. Har vært en travel tid med masse å gjøre så da ble det litt tilsidesatt desverre. Håper at det allikevel kan ha skjedd noe:)

Må jo holde håpet oppe!!

 

Grattis med jobbtilbud da Egget.. det er jo supert :o) Håper det er en jobb du vil ha.. Lykke til.

 

Jeg ligger på sofaen idag med tett nese og bihulebesvær. Orket ikke å dra på jobb i dag så holdt meg hjemme. Tror ikke jeg kunne tatt et bedre valg. Er helt utkjørt:( Håper søndagen deres er en fin dag som dere kan nyte. Det skal iallefall jeg.

 

Hei så lenge:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei LEB!

 

Lykke til med EL! Nå er det på tide at det klaffer for oss... Jeg har også EL snart..tipper min kommer til helgen... Og i morgen skal jeg til gyn. Det blir spennende!

 

Jeg er også blitt skikkelig forkjøla! Er jo ganske typisk at man blir det nå på våren.. Men, det går vel over snart! Du må ha riktig god bedring LEB!

Vi har byttet dekk på bilen i dag vi, vasket den (i maskin) og nå har vi spist italiensk pizza. Mmm! Etter at maten har sunket skal vi ut for å ta vårpussen på syklene våre. Så skal sambo kose seg med fotballkamp på tv'en og jeg skal strikke litt på babyteppet jeg holder på med og lese litt i Varg Veum boka mi.

 

Kos dere videre i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! og hurra for vår og fint vær. det er jo SÅ deilig! selv om jeg må holde meg inne for det meste på grunn av at det er MASSE pollen akkurat nå. men uansett er det deilig synes jeg! hjelper på humøret og energien og alt med litt sol og varme og mere lys. SÅ hurra! og om et par uker er bjerkepollen over, og da er jeg superklar for en deilig sommersesong. Da er jeg jo også over 12 uker, og da skal jeg i teorien også være i bedre form også. Så som dere forstår har jeg store forhåpninger til tiden som kommer. hihihihi.

 

LEB; den tiden vi prøvde satset vi på annenhver dag stort sett. men akkurat den måneden det klaffet tok vi et par ekstrarunder, jeg fikk veldig tydelig el-test nemlig, så da kjørte vi på litt ekstra... og det kan jo se ut som det funket... ;o) En ting jeg har tenkt på i ettertid, er at vi nok flere ganger prøvde litt for sent i forhold til EL, det er jo viktig at man får sent inn sædcellene FØR selve EL. det passset vi også godt på de siste par månedene..

 

Isj, høres kjipt ut med bihuler. det er aldri noe gøy! Har du prøvdt saltvannsnesespray? Det synes jeg faktisk hjelper litt når jeg har litt bihuler...

 

I dag har jeg hjemme-dag. har slappet masse av, man blir SLITEN av å være gravid ;o) og så har jeg ryddet bort litt vintertøy og funnet frem sommertøy. Konklusjonen var at jeg kommer til å trenger mye nye klær nå til sommeren. Så da blir det shopping ;o)

 

Bjølsen; Du sa du handlet mammaklær i England. husker du noen bra butikker? jeg skal jo dit snart ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaaah, typisk!!! Jeg var akkurat på vei til å løpe ut døra i dag tidlig for å rekke bussen....og så ringer de fra gynekologen og sier at han er syyyk :(

Så nå har jeg fått ny time torsdag 7.mai... Enda mer venting!! Men, men..ikke noe å gjøre med den saken.. I dag starter i hvert fall prøvingen igjen her.. Forventer eggløsning til helgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nei, så irriterende. Men bra at du fikk ny time kjapt igjen da!!!

 

Happy humping ;o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååhh det er bare superherlig med vår:))) Formen er bedre, men nå har jeg begynt å få verkesmerter i hø overarm:(( typisk at det alltid er noe. Håper ikke det er noe senebetennelse eller noe lignende.. blæ

Skikkelig ubehagelig verking.. Men nok syting.hehe.. Har vel akkurat passert EL i denne perioden. Men jeg er veldig usikker på om vi var tidlig nok ute.. Som du sier Lillemor, så er det vel lurt å være tidlig ute med nok sex. Jeg glemte jo å ta EL tester denne mnd og aner ikke om jeg har hatt EL. Det er bare en antakelse da det er så og så mange dager siden jeg hadde tr. Vi har forsøkt å ha annenhver dag. Det er ikke alltid lett å få til sånn tid sammen når vi stadig jobber forskjellig. Men utover nå er det skjerpings :o) Vi kan ikke fortsette å sløse bort mnd. Jeg vil så inderlig klare det snart!!! Har en stygg følelse av at jeg aldri skal få oppleve graviditet:( Vet ikke hvorfor, men det er sikkert fordi jeg hadde "forventet" at det skulle gå litt lettere enn det har gjort til nå. Men får jeg tr nå så er det Pergo neste.. så har jo litt håp da :D

 

Ååå så ergelig Egget. Det er noe med det å vente og så blir man skuffet når det ikke blir som man trodde. All ventetid er pyton:( Ihvertfall når man føler at man gjerne skulle vært gravid i går. Men det er jo ikke så mye å gjøre enn å vente til den nye timen dukker opp.. Hold motet oppe:)) Skal du spørre om pergo da? Vi får holde følge i prosessen vi da.. bivirkninger, humørsvingninger og alt annet som hører til :P hehe

 

Håper dere har en fin kveld jenter:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj..kjedelig med verkende armer.. Det har jeg hatt helt siden i høst..så jeg går jevnlig til fysioterapeut for det kommer tilbake med jevne mellomrom.

 

Deilig at EL er overstått eller? :) Det synes alltid jeg..for da kan man bare kose seg og ikke tenke på "pliktsex" som det noen ganger føles som... Håper det blir en fulltreffer nå LEB!!! Du må ikke tenke at du aldri får oppleve en graviditet...KLART du kommer til å oppleve det!! Det skal vi begge ;) Vi må bare fortsette å håpe og være positive, selv om det er j%*#¤ vanskelig til tider..hehe..

 

Hvilken dag i syklusen begynner man med pergo? Jeg skal høre om muligheter for pergo til meg..hvis han ikke nevner det selv.. Men, forhåpentligvis har jeg blitt befruktet allerede når jeg kommer til han i neste uke ;) Men, lurer på om jeg skal sette opp ny time rett etter neste ikm.. Er jo egentlig ingen vits i å dra dit i neste uke, hvis det har klaffet..kan jo heller vente til jeg har fått mensen igjen, og så dra etter den?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal begynne på dag 5 i syklusen med pergo og gå på det i 5 dager. Så da er det ca et par uker til jeg finner ut om det blir pergo eller ikke:) Håper jo selvfølgelig at vi har klart det selv da!!

Ja det er faktisk litt deilig å være el tiden overstått. Det er jo ikke alltid det passer å kunne ha seg hver til annenhver dag og da blir det jo litt stress.. ihvertfall føler jeg det inni meg. Og det kan bli en pliktfølelse over det hele.

Det blir spennende å se om det blir pergo på oss begge.. Jeg ville absolutt spurt legen om å få det. Er jo ingen vits i å vente alt for lenge før man gjør noe med det.. er jo bare oss tiden går i fra.

 

Håper virkelig at du ikke får tr nå. Skal krysse alt for deg.. tvi tvi, Egget..

Du fortjener en liten bolle i ovnen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 5 ja..da kanskje jeg skal gå til gyn neste uke likevel..og be om resept på pergo dersom jeg får mensen.. Føler ikke at jeg har så innmari mye tid å miste..må få den spiren snart..

 

Krysser alt for deg også LEB :) !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pergo vet jeg dessverre ingenting om, jenter.. men lykke til! og egget, det går sikkert fint å gå til utredning selv om det er etter EL.

 

Imorgen skal jeg til UL igjen. Jeg er utrolig spent. nå er jeg jo faktisk snart 12 uker, så hvis ting er OK imorgen, så føler jeg at jeg kan senke skuldrene littegrann. Håper virkelig det!!!!!!!!!!!

 

Nå skal jeg nyte alle de festlige tv-seriene som går på onsdager ;o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje jeg bare skal gå selv om det er rett etter EL.. Jeg får se.. Enten det, eller så venter jeg og ser om mensen kommer igjen.. Koster jo 3-400 kr for den timen også..

 

Lykke til på UL i morgen!! Det blir spennende!! Jeg har ei venninne som har mista tre ganger, og nå er hun gravid for fjerde gang og foreløpig går alt fint!! Jeg har trua på at det skal gå bra for dem nå! Samme har jeg med deg! Men, hun er bare rundt 7 uker på vei tror de.. Vet ikke helt sikkert enda.. Men, for hver dag og hver uke som går, så er det sikrere at spira sitter :)

 

Kos deg med tv ikveld! Jeg har vært på jobb i nesten 12 timer i dag.. Endelig hjemme nå og har fått servert deilig taco av sambo. Mmm!! Han ser fotball og jeg slapper av med pc og skal snart legge meg tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter! nå har jeg vært på UL - og alt gikk superbra!!! Vi så veldig tydelig en ting som lignet på en bamsemums som svømte rundt i magen med et hjerte som slo som bare det. Veldig rart faktisk, samtidig som det nå på en måte plutselig ble mye mer virkelig at jeg faktisk har en spire som vokser inne i magen. Og spiren var kommet litt lenger enn jeg trodde, så jeg er nesten en uke lenger enn jeg trodde. 12 uker på lørdag - dvs 2. tri. det er SÅ deilig ;o)

 

Nå håper jeg alle dere andre følger etter veldig snart.

 

I det minste kan vi jo nå se at det KAN gå bra selv om det har gått galt et par ganger før! Håper det er en trøst ;o)

 

Hurra ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei girls! :)

 

Gratulerer med vellykket UL og bamsemums i magen!! :D Så søtt!! Dette går veien Lillemor!!

 

Hva har dere gjort i dag da? Jeg hadde en kort dag på jobb, så var det en tur til akupunktøren :) Det var så deilig! Fotsoneterapi og nåler..da blir man veeeldig avslappet :) Etter det dro jeg til byen og shoppet en par lange topper, en rosa og en blå :) Også kjøpte jeg en grå cardigan og en blå tights. Nå har jeg fått litt nytt sommertøy ;)

 

Livet føles bare helt herlig nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... så herlig med en liten bamsemums i magen da, lillemor. Det må være utrolig spesielt å se noe sånt:) Moro at du også er lenger på vei enn du trodde. Den magiske grensen er snart nådd :o) Når du er i 2. tri så kan du jo puste lettet ut.. Da er jo sjansen for at noe skal skje minimal.. Gleder meg på deres vegne.

 

Egget.. godt med en kort dag. Og i tillegg med fotsone og akupunktur:) pluss shopping. Skjønner at livet er herlig!!Nå gjenstår det bare en positiv test så er alt som det skal. Denne gangen er det vår tur ;)

Jeg var til akupunktur igår.. huff de nålene er ikke behagelige.. Sprenger og stråler her og der. Får du mange nåler om gangen? hos meg varierer det veldig, men når hun setter i magen og føttene så kjenner jeg det mest. Har på det meste fått 22 nåler :S Neste time så har jeg vært der 12 ganger og det er det hun mener er grunnoppbyggingen. Etter det blir det 1-2 ggr pr mnd. Lurer på hvor lenge man skal fortsette med dette. Er jo ikke akkurat en billig affære gitt. Håper at det har effekt.

 

Ha en strålende frihelg jenter:) Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, denne gangen ER det vår tur!!!! Det må det bare være nå, LEB :)

 

Nei..de nålene er ikke behagelige.. Jeg synes faktisk de gjorde mer vondt i dag enn tidligere.. Gruer meg til hvert stikk! Og det sprenger ja! Og jeg blir helt rar i kroppen..først veeldig avslappet..og så plutselig etter en liten blund blir jeg helt rastløs i kroppen og nesten sånn at jeg bare måå opp fra benken! Rare greier.. Når jeg står opp er jeg såå tung i beina.. Jeg pleier alltid å få en nål i hodet og tre i hver fot. Det er liksom standardnålene.. I dag fikk jeg i tillegg en mellom puppene, en midt på magen og en under navlen..og en i hvert håndledd.. Så jeg får ikke så innmari mange nåler.. 22 hørtes myyye ut!! *grøss*!! I dag var min 7.gang hos henne... Og hun sier fortsatt at hun har som mål, at innen sommeren skal jeg være gravid.. Det er ikke lenge til.... Jeg går kun en gang i mnd..altså før hver eggløsning.. Hun sier det holder.. I dag sa hun også at jeg gjerne kan ta en pause en måned, for hun har liksom ikke så mye å jobbe med..bortsett fra å styrke eggløsninga mi og livmora..for hun vil så gjerne at spira skal bli der når jeg først får den.. :)

 

Planer for helgen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse el-slim i går kveld, og det ble sengekos ;) Hehe.. Nå skal det bli spire!!

 

Kom på en ting i stad..jeg leverte kopi av blodprøvene mine til akupunktøren i går..og hun skulle sammenligne prøvesvarene mine med andre hun har hatt der som har blitt gravide. Veldig spent på hva hun sier om det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter! håper dere har hatt en fin helg!!! Jeg har vært på sørlandet - det var jo bare såå deilig ;o) og enda deiligere er at jeg nå er i 2. trimester, OG at jeg faktisk ikke er kvalm! den forsvant plutselig på fredag/lørdag. helt utrolig ;o) Er sååå fornøyd akkurat nå altså!

 

Lovet meg selv at jeg skulle ut og kjøpe meg en liten babyting hvis jeg kom til 2. tri - så det står på planen imorgen ;o)

,

Jippi!

 

Jeg fikk akupunktur en gang i uken, da fikk jeg også 2 nåler ved anklene, 2 ved knærne et sted, 1 ved navlen, 2 ved håndleddene, 1 i hodet og 1 i øret. rart at det skal være så forskjellig ;o) Jeg gikk en gang i uken, først for å stimulere til EL og så etter EL for å skape et bra "miljø" for at spiren skulle sette seg fast. jeg kan jo ikke si noe sikkert om det hjalp - men jeg er jo ihvertfall gravid da ;o)

 

ha en fin kveld, jenter! Snakkes snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann girlsa! :)

 

Lillemor: I London var jeg på Mamas & Papas. Masse fint tøy, og bukser. Var salg da vi var der, men prisene var ikke så ille. Og så sinnsykt fine barneting det var der. Åh..sukk :) Så var jeg på Marks and Spencers og kjøpte bare basisplagg, det var dritbillig. På Dorothy Perkins fant jeg også fine greier.. og Motherhood hadde også en del klær. Råd: Ha god tid og ikke forvent store avdelinger, da blir du skuffet. Let heller i det de har, så finner du nok noen skatter. :)

Så artig at du kaller den i bamsemums, ser for meg at du har en bamsemums i magen :D hihi! Grattis med å nå 2.tri. Så sinnsykt herlig at det har gått bra for deg det her. Det fotjener du altså

 

Var du og kjøpte en babyting i dag? Hva ble det?

 

Egget: Grattis med jobb, er jo så digg å slippe stresse med det i denne tiden da.

 

Leb: Kjenner igjen den følesen av å aldri komme til å oppleve å være gravid og få barn. Jeg har hatt det skikkleig på følelsen jeg også, at det ikke er meningen jeg skal bli mamma naturlig. Men jeg tror det er en forsvarsmekanisme. :) Vi skal nok få det til. Jeg liker å krisemaksimere da, så kan jeg heller bli positivt overrasket.

 

Ellers har jeg hatt bursdag. Og 29 år gjør meg ikke mindre stressa med å få barn må jeg jo si...:) Men nå er vi gang igjen..aner jo ikke når el kommer eller hvordan syklusene blir. Men vi er i gang uansett. Det er fint. Hvor lenge etter sa/ma hadde du positiv test Lillemor?

 

Klemmer til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heei Bjølsen!!

Gratulerer med bursdagen!! Kjenner til følselen av det å bli et år eldre i prøvetiden..hehe.. Første gangen jeg ikke syntes det var så innmari gøy med bursdag.. :)

 

I dag har vi reservert sydentur til Tyrkia :) Deilig! Gleder meg til sol og sommer og feeerie!!

Også har jeg el i disse dager...tror den er i morra... Så nå satser vi alt!! ;)

 

Lykke til med prøvingen Bjølsen! Håper det klaffer for LEB, deg og meg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, Bjølsen! Vet alt om å kjenne den biologiske klokken, jeg er nettopp fylt 32!!! Så du har god tid ennå ;o) etter min siste exu tok det vel ca 4-5 måneder før jeg ble gravid igjen. men det tror jeg er ganske tilfeldig. har hørt at det kan være enklere å bli gravid raskt etter en abort, da kroppen og livmoren er i gravidemodus på en måte. Vet ikke om det stemmer da, men. Det var akupunktøren min som sa det, og hun har jo ganske god peiling føler jeg. du skal se det går fort igjen, og at spiren sitter fint neste gang ;o)

 

Og tusen takk for bra tips, ang mammaklær!! Det er supert!! Skal bli gøy! Men må nok innom HM eller noe her i byen før jeg drar, buksene begynner å bli fryktelig trange i livet nå! på kveldene har jeg faktisk litt rund mage. er nok mest fordi den er oppblåst, men den ser uansett gravid ut ;o)

 

Egget, lykke til med EL! håper endelig spiren sitter denne måneden ;o) Hva har du gjort ang utredning? Går du fremdeles denne måned?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faen! Nå VIL jeg så JÆVLIG at det bare MÅ skje. For oss alle! Kan ikke fatte annet ;D Tenker at jeg iallefall kommer til å få en mensen før jeg seriøst begynner å tro det da, men jeg har innstillingen klar iallefall. Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte utsette gyn timen igjen..for det passet ikke pga jobben min.. Så ny time er 18.mai..men, det er vel akkurat da jeg har ikm..kom jeg på litt senere i dag.. Så tror nok jeg må flytte timen enda en gang.. HVIS jeg ikke får en fulltreffer denne pp'en da ;)

 

I kveld murrer det veldig..tok en el-test istad..men, fortsatt ingen el..så tipper den kommer i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LEB spurte ovenfor et sted om vi gjorde noe anderledes den måneden vi ble gravide: Oppskriften var som vanlig: Sex, annenhver dag ca. Fra noen dager før ventet eggløsning, til noen dager etter den skulle vært over. Vi orker ikke eggløsningstester, så vi utvider heller el-vinduet slik at vi bare ikke KAN gå glipp av det.

Jeg pleier å ligge minimum15-20 min etter sex med en liten pute under rumpa. Så leste jeg at denne puta må ikke være for stor (høy) for da kan spermen renne forbi, det er ikke min pute da, men må bare si det. Og for noen kan det hjelpe å ligge på siden. Fortsatt med rumpa på puten, men litt i fosterstilling med beina. Så det gjorde jeg da. Først på den ene siden, så snudde jeg meg til den andre. Og byttet litt på å ligge flatt og på siden for hver gang. Aner ikke om det gjorde utslaget, men gravid ble jeg da. Og i tillegg så var februar den måneden vi bare ikke kom til å bli gravide. For jeg skulle bort med jobben, samboeren min skulle bort etter det, og ingenting stemte. Så tror vi slappet godt av, og så var sikkert el litt sein, så da satt den,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier alltid å ligge flatt på ryggen etter sexen..og noen ganger litt på siden etterhvert.. Så jeg aner ikke helt hva som skal til.. Vi får bare håpe at vi er litt heldige snart.. Men, en ting jeg tror jeg skal prøve på etter eggløsning - ta pause fra bim fram til ikm!! Spørs om jeg får til det :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...