Gå til innhold

Lillemor, LEB-JeNta og Bjølsen??


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Da var det over og gjort. Og jeg trodde aldri jeg skulle si dette om noe sånt, men det var faktisk en rolig og ganske fin opplevelse. Når vi nå måtte gjennom det mener jeg. Jeg har også ikke hatt noe særlig smerter så det har sikkert mye å si også.

Hjertet slo ikke idag morges. Så da ble det utsuging under narkose kort tid etterpå. De var kjempesøte på Ullevål. Stemningen var rolig og ganske koselig faktisk på dagkirurgen (oppvåkningen).

Har liksom ikke vært en grusom og trist dag. Tror vi fikk forberedt oss godt disse dagene, og nå vil jeg bare at blødningene skal få blø ut så vi kan sette igang igjen. :)

 

Så nå har vi kosa oss med god middag. Har ringt alle vi fortalte det til i påsken, var heldigvis ikke så mange. Fikk litt klump i halsen da jeg snakka med mamma :)

 

Satser på at neste gang så går det fint, og at det blir allerede om en måned eller to. :) Men først: litt øl, litt vin og kanskje en sigg eller to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at ting etter forholdene går bra, Bjølsen! og bra at opplevelsen på Ullevål gikk bra! Og bra at du holder motet oppe. Og husk at det er naturlig å ha en reaksjon på en sånn opplevelse, det er helt naturlig, og du har jo fortsatt masse hormoner i kroppen. Jeg var ganske lei meg i dagene etterpå, og så gikk det over..

 

Og forresten, høres litt godt ut med en pils og en sigg... ;o)

 

Igår var første gang jeg merket at jeg savner å kunne drikke alkohol altås. "Alle" skulle jo på utepils igår, utenom meg ;o) Men sånn er det. det er jo tross alt en veldig liten pris å betale ;o)

 

Kos deg! nå skla jeg ut og gå meg en tur, og så skal jeg spise lunsj med en venninne på grunerløkka. Er blitt mye mindre kvalm nå, og det må jeg jo utnytte.

 

Ha en fin helg, jenter!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! ...MØKKAmensen... :(

 

Godt utskrapningen er overstått nå Bjølsen, og at alt gikk så fint! Har tenkt masse på deg!

 

LEB:

Jeg har gått 5-6 ganger nå. Har mistet litt tellinga. Tror kanskje det er 6 ganger. Hun har som mål at jeg skal bli gravid innen sommeren. Begynner å få litt dårlig tid nå da..hehe.. Godt jeg skal til gyn snart!! 1,5 uke igjen!

 

Da mensen kom i dag tidlig kjente jeg at mistet litt motet.. Nå er jeg lei og føler av verden er så urettferdig! "Alle" andre blir jo gravide lett som bare det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nei, Egget. så kjipt at mensen kom!!! Forstår utrolig godt din frustrasjon! håper du får noen gode svar hos gyn! Bra det ikke er så lenge til du skal dit! Du skal se det ordner seg til slutt!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Jeg har hele tiden gått til aku en gang i uken jeg. så det er tydeligvis veldig forskjellig hvordan man gjør det... ;o)

 

Ha en fin lørdag kveld jenter! Vi skal ut og leie en film etterpå. Vi hadde tenkt å gå på kino men jeg er ganske sliten idag, så da blir det dvd i stedet ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veeldig kjipt at mensen kom... Kjenner jeg nesten er "drittlei" av å tenke på baby nå osv. Godt jeg har en liten hund som kan være "babyen" min inntil videre. Han er nesten som et barn for meg.

Jeg er i dårlig humør nå kjenner jeg.. Er alltid litt dritt de to første dagene når mensen har kommet..så blir det bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei fikk du den f.... møkka saken igjen Egget??;( utrolig urettferdig ja.. Unnskyld, lillemor, unnder deg virkelig å være gravid:))) men det er litt motløst når "alle" rundt en blir gravide utenom en selv.. og det føles virkelig som alle blir det. Fikk melding fra ei jeg var god venninne med tidligere om at det er 4 stk som jeg kjenner som er gravide nå. Pluss fere andre jeg kjenner også. Snart er det bare meg igjen.. Og presset blir bare større og større:( Nå forventer liksom alle at det skal bli en graviditet.. vi som hadde lyst til å overraske..jaja. Nå skal jeg jo begynne på pergo.. og da skal det skje saker og ting..hehe!! Yohoo

 

Egget, jeg er så enig med deg.. man blir litt lei av å bare tenke på baby.. men det er så lett å lede hverdagen til sånne tanker.

Vi får holde motet oppe.. når de første drittdagene er over så får du ny giv:) Godt at du har en liten hund som du kan dulle med i disse kjipe stundene..

Sender deg mange trøsteklemmer***

 

Hvordan går det med deg Bjølsen? Tenker masse på deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MØKKAMENSEN :( Jeg er skikkelig deppis i dag... I tillegg har sambo og jeg kranglet litt i dag, og det gjør ikke saken akkurat bedre.. Så nå er jeg skikkelig nedfor.. Er sikkert ekstra følsom pga mensen også.. Prøver å holde meg litt sysselsatt her hjemme nå med munter musikk og rydding i leiligheten. Føler meg i hvert fall litt bedre når det blir fint rundt meg..

 

Alle andre rundt meg også blir gravide eller har barn.. Og de som startet prøvingen rundt samme tid som meg har enten født eller skal snart føde. Det er litt vanskelig kjenner jeg.. Og andre jeg hører om som har småbarn eller er gravide, de har blitt gravide nesten med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet... merkelig det der. Virker som om det er lettere å bli gravid når man ikke prøver på det.. men det er jo for sent å gå tilbake på en ikke-prøver-stadiet når mn først har begynt å prøve:(( Da har man liksom forventningene inne og man tenker på det ubevisst. Alle mine venninner som har barn har enten blitt det ufrivillig, eller innen kort tid... bare meg som sliter:( som jeg vet om da...blæ.

 

Men vi skal klare det vi og, Egget!!! :) Bare vent og se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår veldig godt følelsen av at "alle" andre rundt en blir gravid. Jeg har gått med akkurat de samme tankene i ett år jeg også, så jeg forstår veldig godt deres følelser, og jeg vet hvor tungt det er hver måned når møkkamensen kommer.

 

Men håper jeg får lov til å være med på tråden deres litt likevel ;o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LEB:

Ja, akkurat sånn har jeg det også! Noen ble gravide uten å planlegge, og nestemann kom på første forsøk.. Og de andre brukte maks 6 mnd på prøvingen. Er meg og ei til som sliter..hun blir lett gravid..men har dessverre mistet alle tre gangene hun ble gravid.. Så man har forskjellige problemer..

 

Klart du skal være med på tråden Lillemor!! Du er jo en av oss du også, selv om du er så heldig å ha fått spiren din :) Håper LEB og jeg kan slå følge med dere snart..så blir det ikke så lenge mellom babyene..så kan vi trille ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jeg får være sammen med dere da ;o) Jeg håper også dere kommer etter veldig snart!!!!!!!!!!!

 

I dag har jeg vært på svangerskapskontroll og fått sånn helsekort. det var egentilg ikke så veldig stor sak, var hos fastlegen og tok blodprøver osv. Tror kanskje det er litt mer prating osv hvis man går til jordmor. Men uansett greit å bli fulgt opp synes jeg.

 

LEB og Egget; Det som er det mest ironiske ift dette å bli gravid, er at jeg jo har brukt utrolig mange år på å bekymre meg for å IKKE bli det. tenk de månedene man hadde glemt å ta pillen en dag og sånn. Det virker jo som det nesten var bortkastet tid det ;o) Men. man kan jo selvfølgelig ikke tenke sånn!

 

Bjølsen - hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig Lillemor:)) du skal absolutt være her!! Jeg unner deg alt det beste og synes det er spennende å høre om hvordan du har det i hverdagen.. Masse jeg ikke vet om graviditet så all info tas imot med takk:o) Også alt det praktiske rundt..

Du må bare holde ut litt sutring fra meg og Egget til vi også får spirene i gang.. :P hehe

 

Ja er det ikke rart??Man bekymrer seg hemningsløst for ikke å bli gravid fra man er seksuelt aktiv og når man først har lyst på barn og prøver så er det ikke bare bare å ha seg innenfor risikofylte perioder heller. skal banne på at man hadde blitt gravid på flekken om man ikke ønsket det:( sukk..

 

Men nå er det snart tid for prøving med pergo...ååååhhh jeg gleder meg:)

 

Ha en solfylt og fredelig dag jenter ¤¤¤¤¤¤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme fra jobb og kurs! Sliiten! Klar for en frossenpizza og tv nå ;) Men, er veeldig fornøyd med været!!

Hvordan har dagen vært jenter? Går det bra med deg Bjølsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, er jo bare superdeilig vær! Det hjelper utrolig på både humøret og energien synes jeg. Bare litt dumt at jeg må holde meg innendørs så mye som mulig akkurat nå pga bjerkepollen. men det varer jo bare i 3 uker. så når det er ferdig er jeg klar for sommer og sol ;o)

 

I dag har jeg faktisk sneket meg inn på nettet for å se litt på mamma-klær. har liksom ikke turt å se på det før nå, er så dumt hvis man kjøper masse nytt tøy og så går det galt liksom... skal ikke kjøpe så mye enda heller, men det er faktisk sånn at buksene mine, og en del av toppene, begynner å bli veldig trange nå. En definitiv bakdel med graviditet ;o) Har allerede vært og kjøpt meg et par nye olabukser, akkurat like som jeg hadde fra før, bare en størrelse større. I normale tilfeller ville jo det vært et skikkelig nederlag. men nå har jeg ihvertfall en unnskyldning tross alt ;o) det verste er jo nesten alle topper/bluser osv - bruker mye skjorter/bluser på jobb (må gå pent kledd), og de haster det virkelig å skifte ut nå. puppene vokser jo fra dag til dag føler jeg.

 

Så - det var dagens ord fra den gravide. Ikke alt er en dans på roser selv om man blir gravid ;o) Håper det er en aldri så liten trøst til dere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å..kjedelig med pollenallergi..godt det ikke varer så lenge da.. Skal jammen bli godt med sol og sommer!! :)

 

Heldiggrisen som kan kjøpe mammaklær!! Drømmer om den dagen jeg kan gjøre det! Og små søte bodyer og sparkebukser... *sukk* :)

Hehe..er vel en del bakdeler med graviditet også ja..men, resultatet blir jo så flott!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke turt å begynne å se på babyklær ennå. da kommer jeg jo til å bli helt tullerusk tror jeg ;o) Men har bestemt meg for at jeg skal kjøpe en fiiiiin ting til spiren hvis/når 12 uker er gått!

 

;o)

 

Ha en fin kveld ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt enig i! Ikke bra å kjøpe så tidlig, men feire litt når man har nådd den "magiske" grensen ved 12 uker ;) Jeg krysser ALT for at dere når dit og hele veien ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Måtte bare fordøye ting litt her disse siste dagene. Men humøret er bra og energien og formen er på topp. Har godtatt det som har skjedd og det er deilig. Hadde en liten gråt i går da jeg fortalte det til en nær venninne. Hun ble så lei seg at hun begynte å gråte, og da klarte ikke jeg holde meg jeg heller. :) Mest egentlig fordi hun er så glad i oss.

 

Føler at jeg har vært veldig selvopptatt i det siste her inne. Er ikke meningen å ikke kommentere på det dere opplever, har bare vært litt mye.. :) så jeg bryr meg om dere altså fortsatt og har lest alt.

 

Kjempesynd at spiren ikke satt denne gangen heller for dere LEB og Egget. Skjønner at det virker som at alle rundt dere blir gravide. Følte og føler det sånn jeg også. Men det er mange som er i samme båt som oss, og det finner jeg en stor trøst i.

 

Utrolig rart å være tilbake på scratch igjen liksom. Men det er bare å hive seg rundt og forsøke her. På mandag begynner vi på prøving igjen. Driter i å vente på mensen. :) Så får det bare stå til. Jeg har et håp om å klare det i løpet av sommeren. Håpe, håpe! Er ganske positiv..siden vi klarte det en gang så er det jo gode sjanser for at vi klarer det igjen. :)

 

Lillemor: Gravideklær er så morsomt. Hehe, de jeg kjøpte i London ligger i skapet, og jaggu skal de ligge der til jeg får bruk for dem. Har en link her til deg med masse butikker og nettbutikker: http://www.startsiden.no/hobby_og_fritid/bransjer_og_bedrifter/klar_og_mote/kvinneklar/mammaklar/

 

Glad jeg har dere her. Takk for at dere bryr dere om meg selv om dere ikke kjenner meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjølsen!

 

Godt å høre at du har det bedre! Bra dere er klare for å prøve igjen! Kanskje vi får en fulltreffer samtidig ;)

 

Jeg er i bedre humør nå, og ringte aku i dag for å bestille ny time hos henne. Skal dit torsdag 30.april, og så håper jeg eggløsninga kommer få dager etter det.. :) Ny prøverunde! Forhåpentligvis den siste før vi skal ha nestemann... :-p

 

Klem fra meg :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjølsen så koselig å høre fra deg igjen! Og så bra at det går bra med deg og at du holder motet oppe!!!! Det er godt å høre. Jeg synes absolutt ikke du har vært selvopptatt! Skulle bare mangle at man har behov for å få ut litt ting når man går gjennom sånne ting som du nettopp har gjort!!!!

 

takk for link forresten, veldig nyttig! Har kjøpt et par ting i en nettbutikk nå, så får vi se hvordan det går ;o) Og så skal vi til england i midten av mai, og da har jeg tenkt til å shoppe litt også ;o) der har de jo forhåpentligvis litt større utvalg enn her hjemme ;o)

 

Det er SÅ deilig med så fint vær synes jeg. det hjelper utrolig på humøret og energien og alt. Selv litt pollenallergi klarer ikke å ødelegge humøret mitt nå ;o)

 

Og, Egget, lykke til hos akupunktør! vi får virkelig satse på at ting fikser seg denne måneden altså!

 

 

Ha en fin dag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ønske dere en gooo helg!! Jeg har fått jobbtilbud i dag og er lykkelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...