Gå til innhold

Lillemor, LEB-JeNta og Bjølsen??


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Så fint at humøret er bra Bjølsen! :) Det er viktig å være positiv! Kanskje det bidrar til at dere får en ny spire snart :)

 

Humøret mitt er ganske bra det også, men har dager jeg irriterer meg litt over at jeg ennå ikke har blitt gravid. Da vi startet prøvingen hadde jeg håpet at det ikke skulle ta mer enn et halvt års tid..og nå har det gått over ett år.. Så jeg er ganske lei.. Men, at vi går mot sommer, sol og varme hjelper veldig på humøret! :)

 

Å, det er så koselig på Lilleborg :) Vi har også vært å drukket kaffe der tidligere. "Glemmer" liksom litt at man kan gå dit å drikke kaffe. Må gjøre det oftere! Er en koselig liten "oase" der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei jenter:) Så deilig det er med sol og sommer.. nesten sommer i hvertfall!! Var i Gøteborg på romantisk weekend for å feire at vi har vært forlovet 1 år:) Husker godt allerede da at vi var i full gang med babymaking..Tiden flyr fort. Skulle jo ønske at vi hadde klart det by now, men vi får bare vente og se. Jeg tok meg faktisk litt alkohol på turem. Orker ikke å leve på vent hele tiden. Nå har det jo tross alt gått 17 mnd siden vi kastet pillene.

Så bra at mensen kom etter en lang ventetid, Bjølsen.. nå er det bare å ruste seg opp til en ny hekketid..hehe. Denne sommeren er vår jenter. Nå skal spira sitte!!! Får håpe du slipper å starte på pergo da.. Når skal du prøve pergo Egget? Du har kanskje en mulighet til å kapre spire før den tid du?? Når har du el?

Lilleborg har jeg aldri vært på.. høres kjempekoselig ut:) Kunne tenkt meg å prøve stedet. Hvor ligger det sånn eksakt.. Da snakker vi kjente steder i nærheten for jeg er alldeles ikke kjent i by`n.. hihi

Ha en strålende søndagskveld videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes veldig deilig ut med romantisk weekend i Gøteborg!! :) Gratulerer med ett år som forlovet!

 

Jeg skal til gyn på torsdag, og skal spørre om pergo da :) Forventer EL om en ukes tid...

 

Lilleborg ligger på Torshov vil jeg vel si...eller mellom Torshov og Bjølsen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå hadde vi havna laaangt bak gitt... Hvordan går det med dere jenter?? Jeg har eggløsning nå eller i morra tror jeg.... :) Var utrooolig ømt med sex i stad og jeg synes jeg kjenner litt stikking... Og i følge gyn skulle jeg ha eggløsning om 3-4 dager..og det stemmer med symptomene i og med at jeg var hos han på torsdag..

 

Noen av dere som har greie på progesteron? Hva slags hensikt har det hormonet? Lurer på bare på om det er veeeldig dumt at jeg har lave nivåer av progesteron.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

ja, lenge mellom hver gang noen skriver her nå ;) håper dere har det fint alle sammen!! og at dere har hatt en deilig pinse og nytt det gode været. det har ihvertfall jeg ;)

 

Egget, hvordan gikk det hos gynekologen? Hva sa han egentlig? Spent på å høre altså! jeg vet ikke noe om progesteron, men regner med at det er noe som kan gjøres noe med evt med en hormonbehandling eller noe sånt, så da går det sikkert bra til slutt ;)

 

Går veldig bra med meg. nå har jeg definitivt en kul på magen, og det er bare såå koselig altså. på fredag skal jeg til jordmor, vet ikke helt hva man gjør der, men blir forhåpentligvis bra ;)

 

håper å høre fra dere andre snart også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

 

Det gikk fint hos gynekologen bortsett fra at han ikke likte blodprøvene. Har bare en progesteron verdi på 12 og bør ha 20-30... Og LH verdien var også rar... Så skal ta nye blodprøver for å se om det er noen forandring..

Har også fått henvisning til sambo. Han skal ta en test i juli/august om vi ikke får det til å klaffe i sommer..

 

Gyn gir meg ikke noen hormonbehandling enda..han sa at vi først må ta flere blodprøver før det evt blir aktuelt.. Fikk ikke pergo heller.. Men, virker som om han vet hva han snakker om, så jeg stoler på han :)

 

Så gøy med kul på magen Lillemor!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Egget! blir spennende å se ang videre blodprøver da. håper du holder oss oppdatert ;) Lykke til! det kommer sikekrt til å ordne seg uansett ;) ;)

 

Og så er det jo sikkert greit å ikke gjøre noe i sommer, da kan du jo nyte sommeren og ta deilig ferie og alt sånt istedet ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er veldig spent!! Klart jeg holder dere oppdatert ;)

 

Nå ser jeg fram til ferie om 4,5 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

Ja vi datt litt vekk her. Men det er bra at folk er ute i finværet :)

 

Har det plutselig litt dritt nå for tida. Omorganisering på jobb som påvirker min avdeling veldig. Ingen som mister jobben, men ting blir anderledes og jeg vet ikke om jeg liker det. Akkurat nå vil jeg bare bli gravid så jeg kan få en pause derfra om ikke så lenge. Ikke derfor jeg vil bli gravid altså :D men dere skjønner..!

 

Har ingen peil på Progesteron, Egget. Jeg må lese litt om det tror jeg. Så bra at du får bra oppfølging nå.

 

Ellers har jeg eggløsning nå i disse dagene om syklusen er passelig ok etter MAen. Har søstern min og samboeren på besøk i disse dagene. I går sendte jeg de ut i noen timer for vi skulle ha oss. Hahahaha! De ble litt paffe da jeg sa,"jeg har eggløsning, kom dere ut en tur"!

 

Så gøy med kul på magen nå, Lillemor :D Åh, det gleder jeg meg til. Blir spennende å høre hva jordmor sier da.

 

I helga skal vi hjem og være faddere. Det blir veldig koselig. :) Og vi kommer sikkert til å bli ban'sjuke så det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjølsen!!

 

Æsj..omorganisering på jobb er dritt.. Vært med på det jeg også, og det likte jeg ikke.. Jeg håpet også lenge at jeg kunne bli gravid for å komme meg bort derfra..så jeg er med på tankegangen..hehe.. Men, nå har jeg funnet ny jobb istedet siden "prosjekt baby" tar lenger tid enn jeg håpet på..

 

Hehe, så bra sagt til søsteren din! Men, sånn er det bare.. Vi var i dåp i helgen og jeg hadde eggløsning, så etter dåpen var det bare hjem og ta en hyrdestund før sambo skulle reise fra meg..jeg skulle nemlig være en ekstra dag i Tønsberg. Vi var hos foreldrene mine, så vi måtte late som om vi skulle ta en høneblund før sambo skulle kjøre..så han ikke skulle sovne på vei hjem :-P

 

Nå er EL overstått, så nå er det venting igjen..men, tror det kommer til å gå fort til ikm, for det skjer så mye fremover :)

 

Jeg var også fadder i helgen forresten.. Det er så koselig :) Ble ikke akkurat mindre babysyk av å se alle dåpsbarna i kirken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Da er blodprøvene tatt, og i dag ringte jeg og fikk vite at progesteronverdien var på 67!!! :D Man bør MINST ha 20-30...så jeg ligger godt an!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg følt meg trøttere enn vanlig på kveldstid..blir tidligere trøtt enn jeg pleier..føler jeg i hvert fall.. :-P Om fire dager er det ikm.. Den stoore dagen eller dommedag.. :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter...

Jeg hadde ingen suksess med enkel pergokur, så ble ganske skuffet. trengte en pause herfra. Men nå er det hyggelig å være tilbake. Ser at det går bra med dere.. Mye styr med omorganisering på jobben.. det er kjipt Bjølsen. Jeg har tenkt som både deg og egget.. Gleder meg til jeg blir gravid og får litt pause fra jobben min. Kjenner at jeg er så sliten om dagen. Absolutt ingen energi til overs. Ikke hjelper det særlig på at vi aldri får dette her til å klaffe:( Vi snakket litt om det, jeg og sambo, at vi igrunn ikke har prøvd superaktivt i 18 mnd, men i 12 mnd. Bodde ikke sammen det første halve året, men jeg sluttet jo på pilla i januar 08 og når man begynner å prøve så tenker man jo litt at man tar det so det kommer.. og når det ikke kommer så begynner man å forsøke litt el tester og man sjekker ut syklusen mye nærmere. Når har dere liksom startet pp? Regner dere fra da dere ble enige om å prøve, eller fra da dere gikk inn for el testing og planlegging av alt?? Jeg begynte ikke å teste el tester før juli 08.. da var jeg lei av å la tilfeldigheten råde. Men om jeg tenker at jeg ikke har prøvd i mer enn 1 år så kanskje det skjer snart?? hehe.. blir helt skrudd i hodet av alt dette jeg.. hehe sorry mega langt innlegg..

Nå er jeg midt i min 2. og doble pergokur og satser alt på at det sitter denne gangen.

Ha en strålende kveld. Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, Lykke til med IKM, egget!!! du får holde oss oppdatert. bra at hormonene dine var bra nå da!

 

Skjønner godt at du er lei, LEB, det er jo ikke noe rart! det er utroilg slitsom prosess å gå igjennom altså! Får håpe pergo funker neste gang da!

 

Vi skal til den "offisielle" UL på mandag. gleder meg skikkelig, selv om man jo alltid blir litt spent på forhånd da! Var hos jordmor forrige fredag, og da hørte vi på hjertelyden og hørte at den sparket. Det var også fryktelig stas ;) Så vi håper jo virkeilg at alt går bra på UL. vet ikke hvordan jeg takler det hvis noe er galt nå liksom. (*bank i bordet*)

 

Ellers gleder jeg meg bare helt sinnsykt til sommerferie nå - bare litt over 2 uker igjen. HURRA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LEB!

Forstår at du er sliten.. Jeg har oppturer og nedturer i forhold til denne prøvinga.. Hver gang mensen kommer, blir jeg "deppa"..og så blir det bedre igjen.. Nå er jeg veldig spent på ikm, men også veldig forberedt på at mensen kan komme! Ingenting føles annerledes enn tidligere... Men, kommer den igjen nå..og en gang til i sommer..så skal sambo teste seg, og så skal vi til gynekologen min for å snakke om prøveresultatene osv :) Så baby skal det bli, men når og hvordan vet jeg ikke....

 

Husker da vi startet å prøve..jeg trodde det skulle klaffe innen 4-5 mnd jeg.. Men, neida.. Vi har prøvd superaktivt i 14.pp'er.. Jeg begynte å telle pp'er fra første eggløsning..for jeg kjenner eggløsning så sinnsykt godt..og fikk det kort tid etter jeg kasta pillene.. Så neste pp testet jeg etter el for å sjekke om det var eggløsningssmerter..og det var det jo..

 

Ønsker deg lykke til med dbl-pergo LEB!! Krysser fingrene!!

 

Så gøy med ordinær ul snart da Lillemor :) Vil dere vite kjønnet eller skal dere vente? Det er så koselig at alt går bra!! Det kommer nok til å gå fint hele veien nå ;)

 

Om 3 uker og 2 dager har jeg endelig ferie!! Gleeeder meg!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

 

Fint å høre fra deg igjen, Leb, så synd ikke pergoen funka. Håper virkelig dobbel kur er tingen nå. Blir jo pergo på meg snart også om det ikke klaffer snart igjen.

Eller synes dere vi ikke burde ta kur så fort? Siden vi har fått det til en gang og vet at vi kan få det til!?! Blir litt usikker kjenner jeg...

 

Så bra at progesteronnivået ditt er bra, Egget. Krysser fingrene for deg. Måtte du/dere endelig få det til. :)

 

Her er det etter "gammel tidsregning" en liten uke til ikm. Magefølelsen sier at det ikke har skjedd noe denne måneden. Men håpefulle som man er så vil man jo gjerne at det skal være anderledes.

Vi slutta på pillene i april i fjor. Og prøvde sånn ca. gjennom sommeren. Har ikke tatt eggløsningstester, for jeg merker ganske godt når el kommer. Og syklusene mine har vært stabile. Men vi begynte vel ikke SKIKKELIG prøving før august, husker ikke helt. Så det har jo faktisk ikke gått et år ennå..selv om det har det. Føles ut som det har gått MYE lengre tid og at jeg har fått mensen og skuffelser tusen ganger siden vi begynte. :)

 

Så gøy med UL lillemor. :) Ser du gravid ut nå? Eller er du fortsatt i den mellomfasen? Tar meg selv i å tenke, når jeg ser smågravide damer på Torshov, hmmm, lurer på om det er Lillemor. Hihi!

 

Gleder meg også til ferie. 10 juli drar vi hjem til nord. Skal bli godt å slappe helt av i to uker. Håper jeg har en graviditet jeg må skjule. ;)

 

God natta! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjølsen!!

Har gyn sagt at du skal begynne på pergo om det ikke klaffer snart? Jeg tenker at dere kanskje burde vente litt til med pergo, for som regel så klaffer det av seg selv etter en liten stund. Dere vet jo at dere kan :)

 

Jeg har ikm om 2 eller 3 dager.. Har det også sånn at jeg ikke føler at det har klaffet, men hååååper selvfølgelig så mye som jeg kan!! Og tar meg selv i å kjenne etter symptomer.. I dag har jeg sånn til og fra i løpet av hele dagen hatt en følelse av et slags "trykk" eller "press" på venstre eggstokkområde..eller noe.. :-P Vanskelig å forklare..rar følelse.. Men, kan jo komme av mye annet eller ingenting spesielt.. Tiden vil vise.......

 

Nå har sambo og jeg nettopp gått kveldstur med hunden. Nå skal vi køye.. Begge er slitne etter en slitsom arbeidsuke..

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke snakket med Gyn om det. Har bare pillene liggende her, så den utålmodige biten av meg vil ta de. Samtidig vil jeg jo ikke tilføre kroppen masse hormoner og greier unødig. Vi får vente noen måneder da. Snakket med sambo om det i går kveld. Er jo egentlig ingen grunn til å ta de nå enda. Konsultere med Gyn iallefall.

 

Åh, det blir så spennende å se om mensen din kommer el ikke. Jeg unner deg det av hele mitt hjerte, og Leb også seff.

 

Min erfaring med symptomer er at de ikke kommer før senere (etter du har tatt testen iallefall), og det har flere av venninnene mine sagt. Denne symptomjakten gjør iallefall hodet mitt tullerusk :) Sist kjente jeg vel ikke noe før 5-6 uker, så jeg tar den greia der veldig med ro nå kjenner jeg. Men får jeg veeeeeeldig vondt i puppene i neste uke kommer jeg vel sikkert til å vente og tenke meg i hjel mot ikm. :)

 

Huff, var i byen i dag. MANGE gravide damer ass.. Legger liksom mer merke til de enn de med vogn. Gjør dere det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt skummelt å tilføre kroppen masse hormoner dersom man ikke trenger det..så jeg ville spurt gyn om det først.. :)

 

Har det "trykket" på venstre side i dag også..har kjent mer til det i dag enn i går.. Håper IKKE det er pms!!!!

 

Jeg også ser mager overalt..og det er verre enn å se damer med barnevogner.. Drømmer om den dagen jeg selv går rundt med en søt kul på magen!

 

Sambo og jeg har vært i skogen med hunden i dag. Og så har vi gått tur til Sagene og kjøpt kaffe på kaffegram. Veldig god kaffe der :) Nå skal vi nyte kvelden inne med ost og kjeks..kanskje jeg tar et glass rødvin også..men, er litt usikker siden ikm er i morra eller mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt med mensen Egget!!!! Utrolig kjedelig altså! Men du skal se det klaffer snart, og plutselig sitter du også der med kul på magen! og enn så lenge så får du prøve å nyte sommeren og nyte at du kan drikke masse utepils og hvitvin enn så lenge ;) ;)

 

Vi har vært på ultralyd i dag ;) Alt så veldig bra ut. Og så er det en liten jente!! Det er jo bare såååååå utrolig koselig synes jeg ;) ;) Det var så stas å se den lille inni magen, hun sparket masse og vinket til oss og alt. Så nå skal jeg virkelig ut og kjøpe noen søte jenteting altså!!!!

 

Så her i gården er det en veldig bra start på uken må jeg si ;)

 

Håper dere andre har det bra også ;) Jeg drysser så mye babystøv jeg kan over alle dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, så kjipt Egget. Føler virkelig med deg.

Er livredd for denne uken jeg nå. Har ingen god følelse på det selv.

Men vi kan ikke gi opp vettu! Selv om det er faen så frustrerende. Stor klem til deg. Gå å kjøp deg noe fint. Jeg har bestemt meg for at om (når) jeg får mensen skal jeg gå å kjøpe meg noe fint. Fikk feriepengene i dag, og snart kommer jo skattepengene også. Så da skal jeg luxe meg litt. :)

 

Tenk en liten jentebaby, Lillemor. Så flott å høre at alt ser tipp topp ut og at hun vinket til dere. Gleder meg sånn til å kjøpe mine første babygreier.

 

Samboeren min drømte i natt at vi fikk en datter. Det er hans første babydrøm ever. Håper det er et godt tegn.. :)

 

Ha en strålende dag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med liten jente i magen Lillemor!!! :D Så koselig!! Jeg også ønsker meg en liten jente..men blir SELVFØLGELIG lykkelig med en liten gutt også ;) Er bare det at alle venninnene mine har gutter, så jeg har bestemt meg for at jeg skal få en jente ;)

 

Men..mensen lurte meg igår.. Den kom ikke likevel! Det murrer og murrer, men den har enda ikke kommet... Jeg er på do i ett sett for å sjekke, men ingenting... Har ikke turt å kjøpe noen test enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj. Spennende med deg da, Egget! du får holde oss oppdatert!

 

Jeg synes også det er superkoselig med en jente!! Blir lykkelig uansett, men er nok kanskje litt spesielt med en jente. Er jo så koselig å kunne kjøpe kjoler og sånt ;)

 

Er forresten veldig mange gutter i min venninnegjeng også. så det var på tide med en jente nå ;) Glad det falt på meg ;)

 

er helt sliten i dag jeg. Var påkjenning dette med ultralyd - SÅ koselig var det ,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...