Gå til innhold

Lillemor, LEB-JeNta og Bjølsen??


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Noe nytt i dag, eller, Egget? Spent på å høre ;) håper du ikke har fått noen uønskede besøk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååå HERREGUUUUUUUD!!! SÅ GØØØØØØYYYY!!!!!! :D

Gratulere så masse, masse, masse tusen!!!!!

Stoooooor klem!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvordan det går her.

Tok en billig-test i går kveld, hadde skikkleig "hjerneblødning" og fant ut at det var lurt. :D Men den var jo seff ik en snurt av strek på.

Men i morra er det 28nde dagen i syklus, og det er jo det jeg pleide å ligge på ca. før MAen...så om mensen ikke har kommet til lørdag så tester jeg da med CB digital på lørdagsmorran.

Har ingen symptomer what so ever..så jeg har lite forhåpninger, samtidig som jeg har mange jeg bare vil late som jeg ikke har. :)

 

Gud, så artig at det klaffet for deg. Fikk ikke sjalu-følelse engang :D Herlig! Håper at alt blir baaaare glede for dere fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ UTROLIG FANTASTISK, EGGET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GRATULERER!!!!!!!!!!!! Det er jo helt vanvittig gode nyheter!!!!!! hurra! nå ble jeg glad!

 

Og Bjølsen, lykke til til deg også! håper vi er inne i en god "strøm" nå og at alt babystøvet jeg sendte hjalp litt til alle på tråden vår ;) ;) ;) ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bjølsen:

Håper det klaffer for dere snart igjen! Det hadde vært koselig! :) Du må oppdatere oss om tanta kommer eller om du får en positiv test da.. Lykke lykke til!! *krysser alt for deg!!!*

 

Lillemor:

Ja, det føles ganske fantastisk!! Samtidig føles det litt uvirkelig og rart og det har ikke helt gått opp for meg! Men, det er deilig når murringen i livmora slår til! Da tenker jeg at det er et lite mirakel som vokser i magen min! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAA!!! Det er et lite mirakel! det er jo så utrolig spennende og morsom tid du går i møte nå! og jeg tror kanskje at vi som har slitt en stund takler det litt bedre enn andre som blir gravide på første forsøk, for vi vet at det er vanskelig, og da er det ikke like farlig å være litt kvalm og sliten og sånn.. ;) Jeg var veldig sliten de første tre månedene, og så plutselig gikk det over, og så begynte jeg å føle meg utrolig mye bedre nesten fra en dag til en annen. Det er jo sikkert ganske individuelt, men det er ihvertfall veldig normalt å være litt ekstra trøtt ;)

 

tenk så utrolig koselig med en februar-baby ;) ;) ;)

 

Har du bestilt legetime? jeg bestilte bare noen dager etter positiv test. syntes det var veldig greit å komme til legen. fikk også tips om at man bør søke tidlig om fødeplass nå, de har endret reglene, så det er førstemann til mølla som gjelder, og ikke geografi, eller hva de nå gikk etter før... Bare et lite tips ;)

 

Men først; ha en kjempefin kveld med masse smiling og feiring ;) ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg takler graviditeten så godt som jeg ønsker ;)

 

Føler meg ganske trøtt og slapp allerede..spent på hvordan det går fremover.. :)

 

Jeg skal ringe å bestille legetime i morgen. Høre om jeg kan få en time i slutten av neste uke eller om et par uker.. :) Hvor bør jeg søke om fødeplass?

 

Er lite feiring ikveld. Sambo har it-vakt, så han jobber. Men, til helgen skal vi kose oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅH HERREGUD!!!! WÆÆÆÆÆ!!!!! gratulerer så utrolig mye egget!!! åh så glad jeg ble:DDDD Dette er så utrolig fortjent:)) Må denne lille mirakelspiren feste seg godt.. Du aner ikke hvor mye håp det gir meg å se at du er gravid nå.. Fantastisk:) Nå MÅ jo jeg få det til også.. og du Bjølsen. Vi kommer snart etter!!!juhuu..

Innvendig ul venter meg på torsdag så blir spennende å se om jeg har noen modne egg som er klare for action;P Nå har vi hatt oss hver dag siden før helgen og da kan vi bare ikke ha bommet. Åhh jeg er bare så glad nå..:)

 

Lillemor... gratulerer så mye med en liten pike i magen. Så utrolig herlig. Tenk på alle de nydelige kjolene du kan dolle opp med..tihi:) For en flott tid du har i vente.

 

Bjølsen.. ja jeg ville nok hørt med gyn ang pego. Ikke sikkert det er lurt å kødde med ekstra hormoner enda.. Men på en annen side så kan det jo gjøre det lettere for dere å bli gravid selv om du har el av deg selv. Jeg ville ihvertfall hørt med gyn for sikkerhetensskyld.

 

Er sykemeldt om dagen jeg.. alt for hardt press på jobb og en psyke som er litt sliten av det pluss at vi ikke får til å bli gravide. Legen min syntes jeg burde slappe helt av siden vi nå prøver vår 2. pergo kur og sykemeldte meg 1 uke. Blir muligens en til, men jeg ønsker helst ikke å være borte for jeg føler meg ikke syk, men jeg er bare så forferdelig sliten av alt:( Har gått på høygir alt for lenge. Kanskje derfor det ikke klarer å sette seg en spire i meg? Nå skal jeg virkelig gjøre alt jeg kan for å bli gravid.

 

Ønsker dere masse lykke til. Nyt graviditeten egget:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egget: ja, håper graviditeten din blir bra! men du må nok nesten regne med å være trøtt og slapp de første 12 ukene. De fleste jeg har pratet med, er det, selv om de ikke nødvendigvis er kvalme. det er jo så vanvittig mye som skjer i kroppen akkurat nå liksom ;) Men man holder ut, for man vet jo at det er noe utrolig koselig som venter i andre enden da ;) ;) ;)

 

Mtp fødeplass er det sikkert greit å forhøre seg med andre som har mer erfaring enn oss førstegangsfolk. Jeg søkte på Ullevål, mest fordi det er praktisk, er jo bare 5 minutter å kjøre fra meg ;) har også hørt at det er bra der. Bærum har jeg ikke hørt noe særlig positivt om, og Riksen tror jeg det er vanskelig å få plass på - tror man må ha noe som krever ekstra oppfølging eller lignende for å få plass der.

 

LEB-jenta og Bjølsen, håper virkelig det klaffer for dere snart også ;) Lykke til med evt Pergo-kurer!!!

 

Ha en finfin dag, jenter! Er jo sol og varmt og alt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal vente med pergoen. Bestille time hos Gyn i august, etter ferien om det ikke har gått til da.

 

I dag kom tanta. Jeg er bare lei meg egentlig. Og veldig lei. Er liksom bæng zmekk i bakken hver gang det skjer. Så skal sutre i dag og sikkert litt i morgen :) så blir jeg nok positiv igjen når el nærmer seg. Pleier å være sånn. Men i dag er jeg egentlig bare skuffet. Positivt er jo at syklusen min er som en klokke på 28 dager til tross for MA. Det er bra!

 

Kos deg og ha sykemelding med god samvittighet LEB. Konsentrer deg om deg og dere. Så herlig at du er så glad nå. Håper sånn det ligger egg og smiler til dere på ul.

 

Tenkte på deg i hele går, Egget. Det er så koselig at det endelig gikk.:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så søte jenter :) Takk for søte hilsener!! Jeg setter veldig stor pris på alle de gode ordene fra dere!! Håper virkelig dere også får en spire snart LEB og Bjølsen!! Hadde vært så gøy om vi kunne tatt følge!! Dumme tanta som måtte komme til deg Bjølsen...synes hun kan ta en laaaaaaaaaaang sommer/høst/vinter/vår-ferie nå! Og bare la oss være i fred... :)

 

LEB:

Trist å høre at du er så sliten... Det er godt legen din tar deg på alvor og gir deg en sykemld så du får hentet deg inn igjen! Skal ikke se bort i fra at det at man er sliten kan påvirke det å bli gravid... Har du ferie snart eller?

 

Lillemor:

Jeg får ikke time hos legen :( Hun tar ferie fra i dag til august..og da flytter hun til Frogner helsesenter! Og hun legesekretæren var ikke akkurat hyggelig.."nektet" meg time der før vi reiser til Tyrkia. Jeg trengte ikke legetime før i uke 8. Jeg prøvde å forklare at jeg vil før vi skal til utlandet, slik at jeg kan få et helsekort. Men, nei... Og når vi kommer hjem er jeg jo i uke 9, pluss at da er det midt i fellesferie... Blæh, jeg ble så irritert!!! Men, ei jeg kjenner anbefalte meg å få time hos jordmor istedet..så jeg ringer helsestasjonen i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig sært at du ikke får time, Egget! men det er visst faktisk sånn at man ikke kan "kreve" å få time hos legen før uke 8-9, det er ingen ordinære kontroller før den tid. Men min fastlege har ihvertfall aldri nektet meg en time, det var sært! men, er jo en del leger (og legesekretærer) som er sånn dessverre. Uansett er det nok ikke noe legen din kan gjøre fra eller til da, hvis det skulle være noen trøst. Og det går sikkert kjempebra å dra på ferie! bare pass litt ekstra på maten du spiser ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet Lillemor..ville så gjerne bare tatt en tur innom legen før jeg reiser..men, men..får kanskje vente til vi kommer hjem fra ferien.. Hadde legen min visst om det hadde hun ikke nektet meg en time.. Men, hun legesekretæren var skikkelig bitch, for å si det rett ut :-P Jeg ringte henne dagen før også nemlig..for da spurte jeg om jeg kunne komme å ta en urinprøve for å sjekke om jeg var gravid..men måtte ha legetime for å gjøre det sa hun..også snakket jeg med en annen der noen timer senere som sa at det baaare var å komme innom med en urinprøve, så skulle de sjekke. Så det er veldig forskjellig behandling synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. rart hvor forskjellig praksis de ulike legekontorene har... men men. det går jo helt sikkert fint uansett! og hvis du føler deg litt ekstra usikker får du heller gå til en privat lege, det går jo an det også ;)

 

hvordan er formen din da? føler du deg gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er bra, bortsett fra litt mangel på energi og litt ør følelse i hodet...synes jeg gjesper meg gjennom dagen... Føler meg litt gravid :) Jeg har såre bryster og har hatt murring til og med i går...i dag er det mer "verkende følelse" innimellom..litt press på livmora på en måte..vanskelig å forklare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var innvendig ul tatt i går og det lå et stort egg på lur..hehe. Håper bare at vi får schmuket et eller to rumpetroll inn:) Men siden jeg da ikke har tatt el test før onsdag så vet jeg på en måte ikke om el har vært.. gyn sa at hun ikke trodde jeg hadde hatt el, siden egget så så stort ut og mente at den posen egget ligger i burde ha vært litt sammenfalt så hun trodde den var like rundt hjørnet:D ;D Håper det. Tok el test onsdag kveld som var helt negativ (men vet ikke om urinen var for utvannet, hadde drukket mye vann og tisset x ant ganger :s) og tok 2 ganger i går. Den første hadde en svak strek, altså ikke pos, og heller ikke den jeg tok på kvelden. Der var streken bittelitt svakere enn på dagen.. hmmm. Skal ta en til nå, håper så inderlig at den ikke har sluppet for tidlig for gyn ville at jeg skulle ta Pregnyl som gir sikker eggløsning innen 36t.. Og den kunne jeg ta når el testen var positiv... Hvorfor skal alt være så vanskelig:)?? hehehehe

 

Nei fy... så dårlig at hun ikke kunne hjelpe deg med en legetime, egget :( trist at man skal føle seg avvist på den måten. Forstår godt at du ønsker et helsekort før du reiser. Du får ordne opp med jordmor:) De pleier jo å være imøtekommende og hyggelige!!! Så deilig det blir å kunne slappe av med ferie.. og i tillegg er du gravid så da er det vel ingenting du mangler.. nyyyyt det snuppa:)) Energien kommer nok tilbake etter uke 12. Du får bare passe på og ikke slite deg ut.. Når reiser dere?

 

Lillemor: Ja nå er det jaggu min og Bjølsen sin tur... ser at det er utrolig mange som har blitt gravide ila denne mnd.. så utrolig bra. Det gir jo oss litt ekstra håp, gjør det ikke?? Nå har vi hatt oss hver dag siden helgen så nå kan jeg ikke ha gått glipp av el. Den er omringet..hehe. Tror jeg er mest spent på denne ikm`en. Nå er liksom alt litt mer på stell... føler jeg da. Det har vært utrolig deilig å kun konsentrere meg om meg selv den siste uken. Men jeg kjenner meg fortsatt stresset.. Skjønner ikke hvorfor. Får se om det blir en uke til hjemme. Og om jeg da blir gravid så hadde livet mitt vært det beste:) tvi tvi

 

Bjølsen: Så utrolig bra at du er tilbake i normale sykluser:o).. Det gjør jo alt mye lettere for en ny graviditet. Er så leit når syklusene begynner å kødde og man ikke aner når el er. Bruker du el tester? Når starter du å teste evt? Snakket faktisk med gyn om pergo. Hadde en vikar for min faste gyn og hun sa at jeg ikke burde ta trippel pergokur. At hvis jeg hadde stimulert mer enn to egg så ville hun gi meg sexforbud (!!??!)siden trillinger er en alt for stor påkjenning på kroppen (akkurat som det hadde stoppet meg:).. Og at pergo tatt for mange mnd i strekk på en måte kan virke mot sin hensikt. Syns det da er rart at jeg ble anbefalt å ta enkel, så dobbel, så dobbel og en trippel kur etterhverandre. Jeg fikk også beskjed om at jeg skulle ta en pause mnd nå. Blir litt skeptisk:( Rart å ha så forskjellig praksis. Vet ikke hvem jeg skal høre på?? *FORVIRRET*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææ tok en el test (billigtest) og den var knallpositiv :D jøss.. ble helt overrasket jeg. Skal kjøpe en annen el test og sjekke om den også slår ut like mye:)) da blir det pregnyl på meg da!!!!! ååååå jeg er så glad:)))))

Har sendt sambo meld om at nå er det klart for å komme hjem å hekke..hahaha. Han skal desverre jobbe døgnvakt, men får jaggu komme seg hit og gjøre sin del av jobben:P hehe

 

Nesten i ekstase jeg..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med EL, LEB! så bra! Forøvrig vil jeg på det varmeste anbefale de digitale el-testene, da er man ikke i tvil om svaret liksom. de var utrolig nyttige for meg iallefall! De er ikke så dyre hvis du kjøper på nettet. Men kan jo hende du ikke trenger flere el-tester, da, etter denne måneden ;) Får håpe det!

 

Så gøy at du føler deg litt gravid, Egget. sånn hadde jeg det også. litt sånn rar følelse liksom. jeg har nesten hele tiden hatt litt sånn følelse av at livmoren strekker seg, at man er litt "støl" i magen liksom. Det har gått litt i rykk og napp, men følelsen er der ennå. Fra uke 18 til 24 er det visst en veldig vekstfase, så nå har jeg følt det ganske mye i det siste faktisk.

 

Ha en finfin helg, Jenter! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med EL LEB :D Hekk i vei!! ;) Jeg tror vår spire ble unnfanget søndag 31.mai.. Vi hadde vært i dåp hele dagen, og sambo skulle dra inn til Oslo og jeg skulle være en ekstra dag hos foreldrene mine. Jeg visste at eggløsningen var på vei, så jeg "tvang" han til en runde før han reiste. Det var litt ukomfortabelt i og med at vi måtte snike oss vekk fra foreldrene mine, men hadde vi ikke gjort det hadde jeg kanskje ikke hatt noen spire i magen min nå ;) Hehe!

 

Vi reiser til Tyrkia søndag om 2 uker og 2 dager!! Jippii!! Tror jeg kommer til å bli ganske svett der nede.. :-P Kjenner jeg blir ganske raskt varm når jeg er i bevegelse i solen allerede nå.. Får ligge å plaske masse i vannet der nede, sitte litt i skyggen og drikke masse vann :) Så går det nok fint! Leste i går at gravide får raskere farge..og det gjør jo ingenting :)

 

I dag føler jeg meg ikke så innmari gravid, bortsett fra ømme pupper og mye gjesping. Har kjent litt mindre strekking/murring i dag. Men, leste et sted i går at det er helt vanlig at slikt går i rykk og napp, og det er faktisk ikke alle som kjenner det hele tiden heller. Det varierer hvor godt man kjenner det. Har lyst til å prøve å få en UL i uke 9 eller 10 jeg..for å få sett hjerteslagene.. Tror dere jeg får det? Kan jeg spørre gynekologen min om det? Han som har startet utredningen min..

 

I dag skal jeg på sommerfest med jobben! Heldigvis er det en rolig gjeng, så drikkingen blir ikke noe problem. Og hvis noen spør, så sier jeg bare at jeg skal tidlig opp i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

 

Hvordan går det her da jenter??

 

Jeg har det veldig bra! Er så og si symptomfri..bortsett fra såre bryster..og bittelitt murring hvis jeg kjenner godt etter..

 

Jeg er veldig glad i dag, for jeg ringte gynekologen i dag for å si at jeg har blitt gravid. Ville høre med han om oppfølging siden jeg ble konisert for to år siden. Så når jeg er 9+4 skal jeg til han for å ta en UL. Da vil han nemlig sjekke/utelukke en graviditet utenfor livmor. Det kan nemlig forekomme (i enkelte tilfeller) når man ikke har heeelt "frisk" livmorhals. Men, jeg regner med at det ikke er noen graviditet utenfor livmor her, for da hadde jeg vel sikkert opplevd smerter. Så jeg bare gleder meg til vi kan se nurket i magen!! :D Håpet nemlig på at jeg skulle få ordnet meg en tidlig UL :) Synes det er leeenge å vente til uke 18!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! så bra du er i god form Egget. får virkelig håpe det fortsetter sånn! Er jo veldig mange som er bra form også i første trimester!!!! Og deilig deilig med tidlig UL også, jeg synes også det virker vanvittig lenge å vente til uke 18 altså!!!

 

Jeg nyter sommeren og har akkurat sjekket skatteoppgjøret, fikk massssse penger tilbake på skatten, og har nettopp fått feriepenger også, så nå skal jeg nok ut og shoppe litt snart ;) tenker det blir noe lite og rosa og veeeeldig søtt ;) har foreløpig bare kjøpt et par bodyer, men mer skal det nok bli!!!!

 

Hurra!

 

hvordan går det med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Ja, formen er toppers nå! Føler meg så og si ikke gravid..med unntak av et par såre bryster.. :)

 

Gleder meg til vi skal begynne å handle utstyr og stæsj til bebisen!! :)

 

Ha en super st.hans jenter! Vi skal i parken og grille sammen med noen venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei jenter ;)

 

håper dere alle har det bra og at dere får en kjempefin sommerferie. nå reiser på hytta i fire uker. hurra! det skal bli så deilig! bare slappe av og kose oss med magen min ;) Nå kjenner jeg henne sparke nesten hver dag. det er jo bare SÅ kos ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...