Gå til innhold

Lillemor, LEB-JeNta og Bjølsen??


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Uh uh. spennende Egget! Kankjse det endelig skjer noe ;o) Hvor lenge er det til ikm? jeg hadde ogstå tendenser til soppinfeksjon rett etter at jeg ble gravid. og jeg har det ALDRI ellers ;o) er jo litt irritererende da. men hvis det er et symptom er det jo bare bra!!!

 

Jeg heier på deg ;o) og drysser litt babystøv også!

 

Jeg lurer på om kvalmen min er i ferd med å gå litt tilbake. har vært litt mindre kvalm de siste dagene, og det er jo SÅ deilig hvis det er sånn det skal være fremover. kan hende det er fordi jeg har slappet av og passet på å spise annenhver time. eller så kan det være at man faktisk blir litt mindre kvalm etter hvert. har lest om ganske mange som blir mindre kvalme etter uke 8-9, og det er jo akkruat der jeg er nå ;o)

 

er fortsatt trøtt da. kan sove hele døgnet rundt tror jeg hvis jeg hadde gått inn for det ;) men det er ikke sånn at jeg ikke orker å gjøre noenting, men når jeg først setter meg ned for å slappe av, da sovner jeg med en gang nesten. det er nok kroppen som snakker!

 

Ha en fin kveld da, Egget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikm er på lørdag eller søndag.. Jeg har heller aldri soppinfeksjon.. Så det er rart at jeg plutselig får det nå! :)

 

Får håpe du er kvitt kvalmen snart da :) Det blir nok mer behagelig å være gravid da!

 

Nå får vi snart besøk av en kamerat av sambo. Vi skal se film og slappe av ikveld.

 

Ha en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Ja, Egget, det var skikkelig dritt at den mensen kom:( Kjenner jeg blir fryktelig lei og deppa når jeg skjønner at det ikke gikk denne gangen heller.. skjønner ingenting jeg. Tror jeg skal ringe gyn og spørre etter pergo i morgen. Det er jo tross alt 16 mnd siden jeg kastet pillene og ingenting har skjedd enda.. Vi har jo ikke hatt muligheten til å hoppe i høyet hver mnd siden pillene ble kastet, men man skulle jo tro at det skulle skjedd noe på denne lange tiden... sukk sukk sukk ;(

Jeg trenger noen oppmuntrende ord nå!!!

 

Håper virkelig det er noe på gang hos deg, Egget.. heier masse på deg :o) tvi tvi

Grattis med dagen i går forresten.. hipp hurra*

 

Lillemor.. så godt med ferie. Har jobbet siden onsdag jeg og har ikke fri før til fredag :S Kjenner jeg er litt sliten.. vil ha ferie jeg også:)

Hvordan går det med den lille i magen? Merker du noe på kroppen nå?

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LEB:

Ja, synes du skal ta en telefon til legen imorra og kreve litt hjelp! Det SKAL bli en spire på oss begge i løpet av 2009! Helst NÅ ;) 16 mnd er lenge å vente på noe man så gjerne ønsker seg! Det skjer nok snart LEB! *trøsteklem fra meg*

 

Takk for gratulasjon forresten ;) Føler meg litt tissatrengt ikveld..uten at jeg har drukket spesielt mye.. Men, kan jo være pga soppinfeksjonen..eller kroppen som spiller meg et puss...

 

Gleder meg til å få tatt den Canesten pilla ikveld..håper soppinfeksjonen blir bedre/borte i løpet av morgendagen.. Svir og klør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gratulerer med dagen, Egget! glemte helt det, jeg, selv om du skrev det ;o) Håper du hadde en fin bursdag!

 

LEB; forstår virkelig godt hvordan du har det! Det er like kjipt hver måned. Og så får man høre at man ikke skal stresse med å blir gravid og at når man slutter å stresse, da blir man gravid osv. men det er jo HELT umulig! Sånn følelse gikk jeg med hver måned ihvertfall, og det ble vel forsåvidt verre og verre for hver måned som gikk. Men: jeg ble jo gravid til slutt. så da går det sikkert bra for dere også snart!!!!!

 

Jeg har egentlig ikke begynt å føle så fryktelig mye på kroppen ennå, føler meg litt oppblåst (hærlig) og med litt vann i kroppen, og så har puppene vokst litt, og de er veldig ømme. Men man kan ikke begynne å skryte på seg mage (ihvertfall ikke gravide-mage) så tidlig altså. Vet ikke hvor lang tid det tar jeg..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Lillemor :)

 

Å..kjenner at jeg tenker på graviditet hele tiden i dag..håper så mye pga soppinfeksjonen.. Kommer til å bli veldig skuffa om mensen kommer i helgen...!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!

 

Bare sorgen her i dag egentlig..huff! Har blødd littegranne hver dag i ca to uker. I går var det litt mer, så i morges ringte jeg legen. Dro opp dit til time i ettermiddag. Og hun sendte meg på ul på Ullevål med en gang.

Hadde jo håpet at utfallet var at det er veldig vanlig å blø litt og at alt så fint ut. Det skjedde jo ikke.

Vi så et hjerte som slo, men det slo visst veldig sakte sakte, I tillegg var embryoet/fosteret veldig lite til å være i uke 8 eller 9. I morra er jeg 9 fullgåtte uker i følge siste mens. Målingene tilsa at fosteret bare er 6 uker.. og det passer veldig dårlig med alle våre "målinger".. så ja...

Tok HCG prøve idag, og skal ta ny på torsdag igjen. De ringer på torsdags ettermiddag med svaret og så er det inn på fredag for utskrapning om det er som vi frykter. Legen var ikke videre positiv.

Vi er slitne, matte og lei oss.

Positivt: Vi vet iallefall at vi kan bli gravide :)

 

Men jeg krysser fingrene for deg Egget. Superspennende dager! :)

Synd det ikke gikk denne gangen heller LEB, men be om Pergo. Jeg fikk det etter ni måneder bare av min gynekolog. Nå passet det aldri å ta den i månedene etter, og så ble vi naturlig gravide. Men vi fikk de så lett som bare det. Etter 16 måneder bør du iallefall få det.

 

Håper du har det fint lillemor. Trøster meg litt med at du er et "forbilde" når det skulle enda i tragedie her borte :) Dere fikk det jo til til slutt etter litt krøll. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, så trist Bjølsen!! :( *trøsteklem* Får håpe det går fint likevel...men, går det ikke bra..så får dere trøste hverandre og nå vet dere i hvert fall at dere kan..og som regel etter en SA/MA blir man ganske raskt gravid igjen.. Men, uansett er det supertrist!! Uff... Jeg har ikke opplevd dette som dere vet..men kan tenke meg at det en veldig tøff opplevelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å NEI! Bjølsen, det var trist!!!!!!!!!!!! Huff. Føler veldig med deg! Og det er jo nesten enda verre nå som det har fått såpass lang tid også. Men, som selv sier; det positive er at dere kan bli gravide. Jeg vet det høres litt kynisk ut, men slike ting som dette er naturens måte å rydde opp på og fjerne ting som sannsynligvis ikke ville vært levedyktige.. Uansett. jeg vet hvor utrolig tøfft det er, men håper du har en snill mann som kan passe på deg. Veldig viktig å passe på hverandre!

 

Huff og huff! nå ble jeg virkelig lei meg. du får holde oss oppdatert!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... nå ble jeg utrolig lei meg på deres vegne Bjølsen:( Jeg håper og krysser fingre for at det ordner seg for dere.. Som du sier så er det jo positivt at dere kan få det til på naturlig måte. Men det er jo fryktelig leit at det må oppstå noe sånt når dere endelig har fått klaff.. Man får bare stå på og støtte hverandre.. Tenker masse på deg***

Jeg ringte legen i dag og han var ikke i tvil om at jeg skulle få Pergo, men han ville at jeg skulle følges opp hos gynekolog.. Han sa at han var ganske så sikker på at jeg raskt vil bli gravid ved hjelp av pergon:) Det var jo strålende nyheter for meg og jeg pustet lettet ut. Så ringte jeg gynekologen min for å informere at jeg kommer til å begynne på pergo ved starten på neste syklus.. Og hun var enig i at jeg burde prøve det, men at hun IKKE har noe særlig tro på at jeg vil kunne bli gravid med dem pga "historien" min. Jeg var i et forhold tidligere hvor jeg ikke brukte prevensjon på 2-3 år uten å bli gravid.. Og at jeg har eggløsning (vist på blodprøve), samt normal lapraskopi... Så da datt jo hele gleden min rett i bånn:( Hun sa at vi kanskje burde vurdere assistert befruktning og sa hun skulle sende henvisning... Huff.. Utrolig leit å få den beskjeden. Jeg vil så gjerne klare dette på egenhånd..med min kjære da selvfølgelig:P Men det er jo ikke akkurat gode odds skjønner jeg. Men jeg velger å prøve pergo noen mnd først så får vi se.. IVF ja...sukk.

 

*lei meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye trist her inne i dag.. Skulle ønske det var lettere å få barn jeg.. Det er godt man kan søke støtte her inne, hvor det er mange i samme båt og som forstår hvordan man har det.

 

Så bra at du får pergo LEB! Men, hva mente gynekologen din med at dere burde prøve IVF? Hvis du har eggløsning og normal lapraskopi? Har sambo dårlige svømmere?

 

*trøsteklem til deg også*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtankene. :) Kommer tilbake på torsdag med svaret på Hcg testen. Huff, gruer meg skikkelig. Men samtidig vil jeg bare bli ferdig med det. Synes det er litt trøst i at kroppen ordner opp selv faktisk, at det ikke er levedyktig og at den kvitter seg med det. Selv om man seff skulle ønske at det var friskt og man fikk beholde det.

 

Har en kjempefin samboer som er verdens beste. Er så jævlig glad for at han kunne kaste alt på jobben og komme med meg i full fart i dag. Hadde ikke vært noe særlig å få den beskjeden alene. :) Nå spiser vi sjokoladepudding med vaniljesaus KUN for trøst. Det er digg!

 

LEB: Skjønner det med å ville klare det selv, vi er litt sånn vi også. Men tror at fra nå av så kjører jeg løpet ut, og blir det assistert befruktning til slutt, så får det bare bli det. Barn SKAL jeg ha :) Synes dere skal prøve selv så lenge dere vil og orker.

Jeg slenger meg på pergoen om et par måneder om det blir utskrapning denne gangen. Ingen tid å miste her. :) hehe! Jeg tror den kan hjelpe selv om man har eggløsning av seg selv.

 

Mange klemmer på en skikkelig dustedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at kroppen kan ordne opp selv.. Er vel en statistikk som viser at kvinner aborterer 1 av 4 graviditeter..så da er du ferdig med din del Bjølsen.. HVIS det ikke går bra da.. :)

 

Kos deg masse med din fantastiske samboer! Krysser fingrene for at det ordner seg likevel!!

 

Klemmer herfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, huff mye triste nyheter her på en gang.

 

LEB; Forstår godt at man helst vil klare ting selv. samtidig synes jeg det høres ut som du får veldig tett og bra oppfølging da. og det er jo også viktigOg det viktigste er jo å få barn - ikke nødvendigvis hvordan det skjer ;) (Men forstår deg veldig godt altså!)

 

Bjølsen; du får spise masse sjokoladepudding som trøst! Og holde fast på tanken at du faktisk er heldig som klarer å bli gravid!

 

Jeg er kvalm igjen! Men skal ikek klage altså! Kvalme er jo et godt tegn. Men blir jo litt nervøs nå som det er så mye dårlige nyheter. håper ikke jeg følger etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter... det er så uvurderlig godt å ha noen å dele sine tanker med når man sitter inne med tusen spørsmål og lite svar.. Dere er fantastiske. Jeg og min sambo har bestemt at vi driver prøvingen i skjul. kun en kompis av han og ei venninne av meg som faktisk vet alt. Og rett før jul fikk vi vite at kompisen hans og samboeren hadde klart å bli gravide..så vi hadde jo store forhåpninger om at vi skulle komme igang like etter..men nei da:( Venninnen min vil ikke ha barn på en stund så hun forstår jo ikke helt alle disse påkjenningene vi står ovenfor hver mnd.. Men det gjør jo dere.. :) Det er så godt. Takk for alle oppmuntrende ord.

 

Ja vi vil jo selvfølgelig gjøre alt for å få barn.. og jeg snakket med sambo om hva vi skal gjøre og han ville vente 1 år før vi går igang med ivf.. så da prøver vi pergo så lenge:) Håper å motbevise gynekologen!!! Det er jo mange som bruker veldig lang tid på å bli gravide og jeg vil gi det en sjanse før vi går igang med hjelp utenifra. Krysser alt som er for at vi skal klare det:))))

 

Bjølsen... Skjønner at du vil ha ventetiden overstått. Det er noe med det å vite. Usikkerhet er så vondt. Vi krysser fingre og tær for at alt ordner seg, og om det ikke gjør det denne gangen så skal du se at neste gang gjør det. Som Egget skrev så er det jo vanlig at 1 av 4 aborterer tidlig.. Og det er jo fantastisk at kroppen ordner opp selv. Man vil jo selvfølgelig få et friskt og velfungerende barn. Masse lykke til i morgen. Vi følger med deg. KlemKlem..

 

Lillemor... nyyyyyyyt kvalmen:D hehe, jeg skulle gjerne vært det:P

Ja hun er veldig flink..men det var litt kjipt å få beskjed om at hun ikke trodde at det var sjans å bli gravid på pergo. Men jeg prøver allikevel jeg. Føler at tiden løper fra meg.. mnd går utrolig sakte samtidig som de raser avgårde. Fra EL til IKM er verst:(

 

Ha en fin dag jenter... nå skal jeg på jobb.

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig godt å kunne være her og dele sine tanker og følelser i den vanskelige prøvetiden! FNoen av mine venninner sier i blant, "slutt å tenke så mye på det, så skjer det nok". Men, hadde de visst hvordan det er å være prøver, så hadde de også skjønt at man klarer jo ikke å bare slutte å tenke på det!

Ei jeg kjenner var til og med så "naiv" om prøving og hvor lang tid ting kan ta at hun trodde nesten ikke hun kunne bli gravid etter å ha prøvd i tre måneder. Og så klaffet det plutselig etter 4-5 mnd. Jeg fikk helt sjokk da hun fortalte det. Og hun ble ganske stille da jeg sa at vi har prøvd i ett år.

 

Jeg håper dere motbeviser gyn LEB ;-) Krysser fingrene for deg!! Når starter du med pergo?

 

I dag har jeg vært såå varm på jobb! Følt at jeg hadde skikkelig hetetokter! Mulig det skyldes den litt tykke genseren jeg hadde på meg..men, selv så håper jeg at det er pga en spire i magen..som jeg ikke vet om enda.. :) En kollega spurte om jeg var kommet i overgangsalderen siden jeg var så varm..hehe.. Litt tidlig enda i en alder av 27 år måtte jeg si da..

 

Nå har jeg fått ømme "pms"-pupper..håper bare det er "gravid"-pupper denne gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dere jenter her på BIM har vært en utrolig støtte i denne tiden altså!! Det er ikke noe ålreit å prate med alle mulige andre om dette med prøving osv, vi har bare fortalt det til noen få, og jeg har unngått temaet så mye som overhodet mulig. synes rett og slett ikke det er noe komfortabelt å prate om det. Så LEB, jeg forstår veldig godt hav du mener.

 

Skal se du klarer å motbevise gyn også!!! Har du forresten prøvdt akupunktur?

 

Egget, så spennende med deg altså. hvor lenge igjen til IKM nå? jeg fikk sånn litt mørkere ring rundt brystvorten rett før ikm. det skal visst også være et gravide-tegn ;o) Du får sjekke det ;o) Ellers følte jeg egentlig fryktelig lite. alle symptomene kan være både pms og graviditet liksom. så jeg prøvde så godt jeg kunne å fortrenge det, men det gikk jo selvfølgelig ikke så veldig bra ;o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah.. da var det vel over og ut for min del. Fikk telefon fra Ullevål nå og Hcg var synkende. Den var 22 000 på tirsdag og 19 000 idag...så da er det vel ikke store håpet igjen da.

Positivt er at vi har time til Ul og utskrapning allerede i morgen. Så kan vi bruke helga til å komme oss.

Huff, det er skikkelig kjip det her.. Er litt matt nå. Kommer sikket noen tårer etterhvert.. men vi har forberedt oss på det i flere dager nå så det skal nok gå greit. Gruer meg til utskrapning.. men glad for å bli kvitt det fort vekk, så kan vi prøve igjen snart.

Skrekken: at det skal ta forever igjen, og merker allerede at jeg kommer til å være livredd om vi skulle være så heldige å bli gravide igjen.

Huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj. dette var nesten litt skummelt. Kom plutselig til å tenke på at nå måtte jeg gå inn og sjekke på bim om det hadde kommet noe nytt fra deg, Bjølsen. Og så sendte du inn melding AKKURAT samtidig!!

 

Men: Huff så trist! Det er jo aldri noe morsomt å høre, selv om dere har hatt noen dager å forberede dere på. Men tross alt positivt at dere får tid til utskrapning allerede imorgen da, er jo greit å bli ferdig med det og komme seg videre.

 

Mtp neste svangerskap, så er det rett og slett bare noe man må komme seg gjennom. Det er skummelt, og jeg har fortsatt ikke helt klart å være rolig ift at det skal gå bra med min lille spire siden ejg har mistet 2 ganger. Men, det er ikke noe annet å gjøre enn å håpe. og satse på at det går bra neste gang. Og du skal se at det gjør det!! og legen har virkeilg understreket for meg at det vikgiste er at du faktisk blir gravid. Så det må man nesten bare ta til seg, selv om det ikke hjelper så mye akkurat her og nå. Du skal se det ornder seg til slutt!!!!

 

Tenker på deg, og føler med deg! Du får leie masse filmer og gjøre deg klar for en helg på sofaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, Bjølsen-vennen! *trøsteklem* Det var virkelig trist!! Livet er urettferdig noen ganger altså... :( Jeg håper du blir gravid raskt etter at kroppen har kommet seg igjen, og så skal jeg krysse ALT jeg har for at neste spire klooorer seg fast hos deg og blir verdens skjønneste baby! Og som Lillemor sier...du KAN bli gravid! :)

 

Jeg studerer pupper hver dag Lillemor..haha.. Klemmer og kikker.. Men, ingen forandring.. Kjenner nada niks.. Så nå er jeg litt negativ igjen.. Men, vet jo ikke sikkert før mensen evt kommer. Jeg hååååper jo selvfølgelig så iiiinnmari mye!! Holder på å gå på veggen her........

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, Egget, dette med symptom-jakt er egentlig helt forferdelig! For alt kan være symptomer, eller det kan være noe annet ;o)

 

hvor mange dager igjen til ikm? blir spennende altså!I

 

Idag har jeg hatt SÅ vondt i puppene. skikkelige stikk som kommer og går. Ordentlig ubehagelig faktisk. Puppene har vært ømme hele tiden, men i dag har de vært skikkelig vonde. Det er bare så mye rart som skjer med kroppen altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, symptomjakt sliter på sjela..hehe.. Jeg blir gal! Men, har lært meg fra tidligere å ikke TRO noe før mensen kommer eller ikke kommer... Har trodd såå mange ganger at NÅ er jeg gravid, men den gang ei... :) Kroppen er en luring!!

 

Tror ikm er lørdag eller søndag... Venter i spenning!! Jeg blir sur hvis mensen kommer, men da er i hvert fall denne rundens venting over... Så er det ny runde med akupunktur, eggløsning og sex...så venting igjen... :-P

 

Hehe, kan tenke meg det er gøy å kjenne på alt som skjer med kroppen i graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.... Det var leit å lese, Bjølsen:( Vet ikke helt hva jeg skal si.. Det er aldri lett å miste noen gang. Har ikke opplevd det selv, men jeg kjenner at jeg kommer til å bli nervøs den dagen jeg står med positiv test. Men dette er noe vi ikke råder over i det hele tatt så man må bare tenke at det var muligens en grunn til at kroppen støtte det fra seg.. *Tenker masse på deg* Det er bra at du får utskrapning fort og kan hvile kroppen før neste prøverunde startes! Du KAN bli gravid:))) Og det i seg selv må jo være deilig å vite.

 

Lillemor- Ja jeg går til akupunktur.. prøver nesten alt som står i min makt for å klare å bli gravid. Jeg nekter å gi opp naturmetoden enda:P Min akupunktør har anbefalt en serie på 10-12 behandlinger for bygge opp kroppen. Og i går var jeg på min 8. behandling. Vi har tatt det ganske intensivt, bortsett fra i påsken. Så neste uke er det 2 runder med stikking..grøss. Det er jo ikke akkurat behagelig. Håper virkelig at det skal hjelpe....

 

Hvor mange ganger har du gått Egget?? Oi IKM i helgen... superspennende:) Krysser masse for deg!! Jeg har EL rundt den 24. så da blir det masse hostesaft og sex..hehe. Synd det tar sååå lang tid å vente fra el til ikm.. er så utålmodig nå.

Pergo skal jeg starte med på dag 5 i syklusen, så det ganske lenge igjen før det skjer:( Uti mai en gang.

 

Sender varme klemmer til alle:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...