Gå til innhold

Lillemor, LEB-JeNta og Bjølsen??


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Hei hei!!

Ingen store nyheter herfra. Har vel el rundt nå etter beregninger. Så vi er i sengehalmen titt og stadig :)

Skal ringe gynekologen en av de nærmeste dagene og høre om jeg bare skal ta pergo neste syklus. Har den jo allerede hjemme, så skal høre om det bare er å hoppe i det.

Ellers er psyken litt rar for tiden. Vet ikke helt hva jeg føler lenger. Men kjenner at det er en eller annen panisk greie som kommer nærmere og nærmere. Men det er vel kanskje normalt det også regner jeg med... Og drittværet denne sommeren hjelper jo ikke akkurat på humøret.

Men ellers bra. I dag er det den store klesvaskedagen. :)

Klem på en tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Bjølsen!

 

Hyggelig å høre fra deg! Hva har du bedrevet tiden med i det siste?

 

Prøvingen kan litt utover humøret ja.. Det vet jeg alt om! Og jeg er helt enig, denne sommeren kan bare dra et visst sted!! Nå som det er august og jeg begynner å jobbe igjen snart, kan det like så godt bli høst..trenger ikke 25-30 grader mer nå.. Får ikke nyte det uansett..

 

Håper klesvasken gikk bra :-P

 

Klemmer tilbake :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på ferie i nord. Det var fantastisk deilig. Været var strålende, selv om vi faktisk dro før det ble skikkelig kanonsommer.

Ellers gjør jeg ikke så mye. Har begynt å trene igjen endelig, det er kjempedeilig. Frykter virkelig å bli enda feitere etter svangerskap og ikke få det av igjen. Har liksom mer enn nok allerede. Trene dere?

 

Høstværet som har vært i det siste har inspirert til å titte i høstkatalogene til HM, Ellos og LaRedoute, og kjenne at det skal bli godt med høstklær. :)

 

Ville dere spilt volleyball nå når dere er gravide? Kansjke ikke når man er kommet så langt som du Lillemor. Men ville du det Egget? Har hørt at de første 12 ukene er det ok, men etter det så er fostret mer eksponert i magen om man skulle få en smashball i magen. Men har også lest at det ikke er noe å bekymre seg for. Har startet Volleball-lag på jobb. Og jeg skal være med. Kjenner at jeg heller mot å ikke være med om jeg skulle være så heldig å bli gravid snart.

 

Klesvasken gikk strålende ;) hehe!

 

Hvor langt på vei er du nå Egget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Bjølsen :)

 

Ja, i nord har de virkelig fått sommeren i år :) Her i sør har vi ikke vært fullt så heldige synes jeg..men, ser ut til at det blir litt fint nå da :)

 

Jeg trente for lenge siden..men, så fikk vi hund og da hadde jeg ikke tid mer. Krever ganske mye når man først er på jobb hele dagen, kan liksom ikke dra fra hunden igjen på kvelden da.. Jeg skal være forsiktig med hva jeg putter i meg iløpet av svangerskapet så jeg ikke går opp mer enn nødvendig. Foreløpig har jeg ikke gått opp noen ting, og det er jeg fornøyd med. Er 11+4 i dag.

 

Jeg ville nok ikke spilt volleyball som gravid. Er ganske mye hopp, kaste seg og strekking. Tror ikke jeg hadde orket det, for hvis jeg anstrenger meg stikker det fælt i livmora. Men, hadde jeg vært deg ville jeg klart blitt med nå og så heller slutte hvis du blir gravid snart og følte at det ikke var trygt å fortsette spillingen. Volleyball er jo kjempegøy!

 

Nå har jeg nettopp kommet hjem igjen fra turen til Tønsberg. Nå blir det rolige dager hjemme før jeg begynner på jobb på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter! håper dere alle har det bra!

 

trening ja... jeg husker at det eksisterer noe som heter trening. hihihi. nei, har virkelig ikke blitt mye trening på meg nå i svangerskapet. hadde selvfølgelig alle ambisjoner før jeg ble gravid, men så fikk jeg jo først beskjed om å ta det med ro i 1. tri for å sikre at alt gikk bra (Kunne gå turer, men all kvalmen satte en stopper for det også). 2. tri har jeg jo fått bekkenløsning, og da kan man ihvertfall ikke trene! har gått en del turer, og da snakker vi korte, langsomme turer på max en halvtime. men også det ble for mye for bekkenet. Så, svaret er nei, jeg trener ikke ,) ;) ;) har aldri vært så slapp i hele mitt liv tror jeg! Men sånn er det visst bare. Gleder meg til å komme i gang med trilling og sånt etter fødselen altså!!! Har vel gått opp 8-9 kg til nå tror jeg. og har jo enda 13 uker igjen. Men men! Jeg tar akkurat det med ro, og så får jeg heller ta konsekvensen av det og være ordentlig sunn igjen siden ;) Som jordmor sa, man skal faktisk kose seg litt også! (jeg tok det kanskje litt for bokstavelig hihi)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld jenter :)

 

Jeg er varm, varmere, varmest!! Nå vil jeg ha høst! Når jeg er ute og går eller gjør ting så er jeg konstant klam! Føler meg så ekkel og er lei av å være varm! :-P

 

Hvilken uke er du i nå da Lillemor? 27? Synes ikke at 8-9 kg er så mye da :) De sier jo at det er normalt med 11-12 kg iløpet av hele, så du ligger vel godt an nå da? :)

 

Nå har sambo og jeg vært ute å spist og tatt oss en kaffe. Han må dessverre sitte å jobbe litt hjemmefra nå, så jeg skal finne fram strikketøyet etter at jeg har surfet litt inne på bim :) Forhåpentligvis må han ikke jobbe så lenge, så da tenkte vi å se en film og kose oss med litt godt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei jenter:)

 

Titter innom igjen jeg.. Ser at det går bra med dere alle og det er jeg glad for:)

Egget, jeg og sambo var hos Anny sammen og vi fikk begge fotsoneterapi og jeg fikk akupunktur. Hun var bare så utrolig koselig!! Vi følte oss virkelig ivaretatt. Skal tilbake den 17 aug og gleder oss veldig til det. Det paret vi var ute og spiste middag med fikk den lille piken bare 2 dager etterpå så det gikk jammen fort:D Utrolig nydelig liten baby:)))

For et par dager siden fikk jeg vite at ei nær venninne av meg er 4 mnd på vei.. huff den dagen bare knakk jeg sammen.. Vet ikke helt hva som skjedde med meg, for jeg unner henne det selvfølgelig, men det var liksom skjedd fortere enn dem hadde trodd.. Hadde det bare vært like enkelt for oss. Er liksom litt rådvill og fortvilet om dagen. Prøver å tenke positivt, men det er ikke lett:( Føler vi har forsøkt det aller meste nå!

 

Lillemor.. Du ser sikkert kjempe flott ut med struttende mage:) 9 kg er jo ingenting.. Hadde ei venninne som la på seg 27 kg. Stakkars.. men nå er hun tynn som ei flis (5 år siden hun fikk) så du trenger ikke uroe deg for det.. Er det virkelig bare 13 uker igjen? Tiden har gått utrolig fort nå.. Hvert øyeblikk 3 tri:) Håper a formen holder seg på topp og at ikke bekkenet krangler for mye. Hvordan er det med jobb? Fortsatt i 100 % stilling?

 

Bjølsen.. ja det er no dritt å få den j... mensen:( Er så lei av den. Fikk den som forventet..men blir likevel skuffet. Håper at vi får det til denne gangen i steden.. Stå på i el perioden!!! Og lykke til med pergo hvis du tar det. Jeg har holdt opp 2 mnd så får vi se om jeg tar det neste mnd.. Da blir det i såfall trippel kur.. grøss :s

 

Anny ville at jeg skulle vente med prøverør så da gjør jeg det.. hun sa at jeg skulle bli gravid innen jul:D

 

tjohooo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LEB!!!

 

Så gøy å lese at du har vært hos Anny!!! Savner henne :) Og så bra at du fikk med deg sambo!! :D Da jeg begynte hos Anny i vinter (tror jeg det var), så sa hun..du blir gravid innen sommeren..og jammen ble jeg ikke det ;) Testet jo positivt i midten av juni!! Skulle nesten tro den dama er synsk..hehe..

 

Skjønner deg godt med at du ble lei deg da du fikk vite om venninna di som er 4 mnd på vei.. Husker selv hvordan det føltes da jeg fikk vite om andre det hadde klaffet for med en gang osv. Men, man må bare prøve å holde seg oppe slik at man ikke blir helt deprimert av prøvingen. Jeg tipper du blir mer positiv etter noen ganger hos Anny. Hun ga meg virkelig håp :)

 

Håper dere har hatt en fin lørdagskveld! Sambo og jeg har nettopp sett film og spist godis. Mmm! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter

 

Jeg er deppa. Denne måneden er helt forferdelig. Skikkelig kjip. Vi har holdt på så det holder, så KAN ikke ha gått glipp av el. Og skal holde på noen dager til sånn i tilfelle.

Men psykisk er jeg bare så langt nede at jeg nesten vil gi opp.. men kan jo ikke det heller. Føles ut som at jeg trår vannet for å holde hodet over hele tiden. Klarer ikke la være å tenke på det heller, prøver virkelig, men det bare drar meg under liksom. Tror jeg skal sette meg ned å la meg selv få gråte skikkelig når jeg kommer hjem, prøve å få ut litt frustrasjon. Er jo ganske godt å gråte ut noen ganger.

Jeg var ikke så utslitt psykisk når vi mistet engang. Faen for no dritt dette er.. jeg hater å være en sliter.

 

Klem fra meg på one of those days.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjølsen!!

Stor trøsteklem til deg!!! Vet ikke helt hva jeg skal si jeg..vet at det bare er teit å si "slapp av", "ikke la det gå så innpå deg"... Jeg vet hvor kjipt det er, så det er ikke stort å si... Noen perioder er verre enn andre... Jeg var ganske "forbanna" på prøvingen like før jeg ble gravid..like jeg før jeg "ga opp" hele greia... Men, følte meg litt bedre da jeg kom i gang med utredning og hadde vært på samtale/kontroll hos gyn. Men, slet litt med å glede meg over andres graviditeter.

 

I går begynte jeg i ny jobb, og i dag er jeg sykmeldt. Kjempegøy! Har en fot med betennelse som blusset opp skikkelig i går kveld. Klarte nesten ikke å gå, så dro på legevakta. Føles bedre i dag, men blir fort verre om jeg begynner å gå. Så må vel holde meg litt i ro. Sitte hjemme og strikke, bimme og se på tv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmen! Blir nesten rørt jeg, er skikkelig emosjonell for tiden. Huff! Har en bedre dag i dag iallefall.

Søstra mi går gjennom samlivsbrudd for tiden. Så i går hadde vi begge en tøff dag, og satt og hulket til hverandre på telefonen. Tror det var godt for oss begge. :) Bra at man ikke er alene om å ha det fælt, men i aller beste egoistiske mening. Skulle jo ønske hun ikke trengte å gå gjennom det.

 

Jeg har jo vært hos gyn og fått innvendig ultralyd der de ikke kunne se noe feil på meg. Og siden vi ble gravide så er det vel egentlig ikke no feil med samboeren min heller ivl jeg tro. Men man blir jo sprø av denne ventingen og prøvingen. Så da er jo pergo det neste, fokuserer på det. Selv om det også kan ta tid.

 

Så spennende med ny jobb, men kjipt å bli sykemeldt andre dagen. Du får ta det helt med ro og bare kose deg hjemme. Du kan jo ikke noe for det, så dårlig samvittighet trenger du jo ikke ha.

Håper den nye jobben blir fantastisk.

 

LEB: Ser at du er ganske fortvila for tiden du også. Klem til deg! Jeg har også seriøst store problemer med å glede meg over andres graviditeter. Kan bare ikke noe for det.

Kanskje jeg skal begynne å vurdere alternative metoder jeg også. Har aldri hatt troen på sånne ting, men man gjør jo det man må. Når har du ikm?

 

Lillemor: Bare 13 uker igjen. Herreguuuud så fort det har gått :) og så bra det har gått!! Jeg gleder meg allerede masse til å trille meg i form etter fødselen...må bare bli gravid først..hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Bjølsen!

 

Så bra at du føler deg litt bedre i dag! Og at du har en søster du kan støtte deg på, og at hun kan støtte seg på deg :)

 

Trenger ikke være noe feil med verken deg eller sambo..noen ganger tar det bare tid.. Og dere har jo vært gravide en gang! Så jeg har trua på at det vil klaffe igjen, men litt vanskelig å si når... Men, jeg synes du skal vurdere akupunktur altså ;) Ei jeg vet om mistet og var langt nede etterpå..ting tok tid.. Og så begynte hun med akupunktur, etter tre behandlinger var hun gravid og har nå født et lite barn :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da har jeg snakket med gyn. om Pergo. Skal dit i neste uke om mensen kommer. Hun ville sjekke at jeg ikke har cyster på eggstokkene før jeg får ta pergoen. Greit det. Håper bare hun får tid til meg, hun var visst veeeeeldig travel, sånn at jeg kanksje måtte vente til neste mens med å sette igang. Jaja, jeg har ventet så lenge, så en måned fra eller til spiller jo ikke så voldsomt stor rolle.

 

Håper jo på at spiren sitter denne gangen da. Skal teste i morgen. Har ikm en eller annen gang neste uke. Hadde litt lang syklus sist, så vet ikke om den er like lang nå eller har falt tilbake på 28, det er tirsdag i så fall. Det murrer litt i magen.Spennende som vanlig.

 

God helg til dere. Jeg er veeeeeeldig klar for et par dager fri nå. :) Håper du er blitt bedre, Egget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei jenter!

 

Forstår veldig godt følelsen av motløshet når man ikke blir gravid, altså!! Og det er ikke så mye man kan si heller, det er rett og slett bare en utrolig tung og vanskelig tid, som jeg tror ingen egentlig er forberedt på. Man tenker jo bare at når man vil, så blir man gravid og så får man barn. Men slik er det jo faktisk ikke! Den eneste lille trøsten jeg kan komme med, er at den vonde følelsen forsvinner som dugg for solen den dagen dere får positiv test altså ;)

 

Forresten synes jeg heller ikke at 9 kg er sånn overdrevet mye. Poenget er bare at den sikkert kommer til å doble seg de siste tre månedene. Det er visst da man går opp mest. Oops - sånt skjer tenker jeg da. ;)

 

ha en fin helg jenter!! Snakkes snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!

 

Nå er jeg bra i foten igjen, så i dag har jeg vært på jobb igjen :)

 

Bjølsen:

Bra at du skal til legen neste uke da, HVIS mensen kommer! Håper den dumme tanta holder seg borte!!

 

Nå er jeg sliten etter én dag på jobb..hehe.. Stakk litt mye i magen på vei hjem i dag synes jeg, så nå skal jeg bare ligge å slappe av og lese litt i en bok.. Deilig at det er helg og at jeg er bra i foten så jeg kan gå turer med hunden :)

 

God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, bare dytter opp denne før den forsvinner inn på neste side jeg ;) så bra du er bedre i foten egget! har du sagt fra på jobben at du er gravid ennå? Du sa kanskje ifra allerede før du begynte? jeg synes det var litt ubehagelig å si fra på jobben egentlig. ikke det at de har noe de skulle ha sagt, og tror nok at "alle" ventet at jeg skulle bli gravid, men uansett synes jeg det var litt småkjipt. men i ettertid ser jeg jo at det bare var tull da ;) Alle synes jo det var veldig koselig og alt sånt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdagskveld :)

 

Idag har jeg vært på shopping og kafé med en venninne. Så koselig :) En toppers dag, men hadde vært enda bedre om det ikke hadde regner så innmari mye...!

 

Jeg sa i fra på jobb første dagen min. Jeg føler at det ble godt tatt i mot :) Men, bare sjefa og de på avd min som vet det. Til uka får resten av de ansatte vite om det. Håper det går like fint!

 

Men, lurer noen ganger på om det virkelig er noe inni der..kjenner jo så lite.. Føler jo at noe er annerledes..men, hadde liksom forventet at det skulle være litt mer action.. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanta kom på fredagskvelden., stor skuffelse. Huff! Dag 26, men begynte egentlig ikke skikkelig før søndag eller mandag. Hadde/har dere det sånn at det kommer litt blod noen dager eller en dag først, og så begynner mensen skikkleig? Hvilken dag regner dere i så fall at den virkelig kommer da?

Rekker ikke Pergo denne måneden da, for har gyn. time på torsdag, hun har ferie fram til da. Gleder meg til det egentlig. Håper ingenting er galt der inne. Kanskje jeg til og med slapper litt mer av etter å ha vært der. Håper jeg får ny giv. :)

 

Vi skal kjøpe ny leilighet. Tror det blir Lambertseter. Elsker Bjølsen, men innser at vi ikke har råd til noe stor leilighet her. Så vi har begynt å kikke og var på visning i helga. Håper å finne noe i løpet av høsten. :) spennende!

Ellers er det en fin uke. De fleste er tilbake fra ferie denne uken, så det begynner å bli morsomt på jobb. :)

Håper dere har det fint jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nei, så kjipt Bjølsen! skjønner godt at du blir motløs! jeg har "spottet" i flere år jeg (blødd bittelitt før mensen kommer ordentlig). Tror jeg har gjort det ganske fast nesten siden første gang jeg hadde sa tror jeg, hvis ikke lenger. det er visst ganske så normalt å gjøre det, og veldig mange opplever det. jeg pleide å spotte kanskje 2-3 dager hver måned. Man skal forresten regne syklusen fra dne dagen det begynner å blø ordentlig.

 

Lykke til med leilighetsjakt. det er jo ganske gøy da!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjølsen!

Dumme tanta!! Arrgh!!

Ang. spotting så har jeg ikke opplevd det selv..hos meg kom det som en tsunami nesten med en gang..

Spennende med leilighetsjakt! Vi også leter nå, og er i gang med å få tak i megler slik at vi får solgt vår.. Foreløpig ser det ut som om vi ender i Lillestrøm/Skedsmo..for vi vil helst ha en liten hageflekk..og det er mange fine rekkehus til gode priser der ute :) Men, har autosøk på så og si hele Oslo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...