Gå til innhold

Lillemor, LEB-JeNta og Bjølsen??


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

he he. rart at det landet lenger opp. men men.

 

synes også det er koselig å prate med dere ;o)

 

Bjølsen; er jo veldig bra hvis du unngår kvalme og oppkast da! jeg er faktisk ganske kvalm altså, men kaster ikke opp. Men tror absolutt ikke det kommer til å hjelpe sånn vekt-messig, for problemet er at jeg bare får lyst på usunn mat nesten, og når jeg først får lyst på noe, så MÅ jeg liksom ha det. Så virker nesten som kvalmen heller skal gjøre det motsatte, at jeg legger på meg. Isj. men men. det får man jo tåle da synes jeg!!

 

Er også sliten, sover sikkert 2-3 timer mer enn jeg gjør normalt! Men det er jo også normalt. Prøver å tenke at NÅ er den eneste anledningen jeg har til å faktisk være skikkelig sofagris med den aller beste samvittighet ;o) Etter uke 12 skal man jo føle seg mye bedre igjen!

 

Vi kaller spiren for knotten vi ;o)

Hvis du skal på tidlig UL så må du ta med deg mannen din, Bjølsen! Min mann har oppført seg helt annerledes siden vi var på UL. tror det var først da han fikk se det lille frøet at det gikk opp for ham at noe var på gang. og nå er han bare SÅ søt ;o) så det kan anbefales!

 

Oj. dette ble litt langt. ja ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag var jeg hos legen for første gang. Var veldig artig å få helsekort for gravide.. ble liksom så virkelig plutselig :)

Undersøkelse og blodprøver var det litt tidlig for enda, så det skulle vi komme tilbake til etter uke 10. Men får nok plass på Ullevål siden vi var så tidlig ute. Og det passer meg perfekt, vil dit. :) Tror jeg har bestemt meg for tidlig ul, fikk anbefalt ei dame av legen min. Så skal ringe og avtale time til uke 12-13 ca. så får vi hilse på knøttet vårt. Er altfor lenge å vente til den obligatoriske.

 

Ellers er det deilig med vår. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så spennende, Bjølsen! jeg må også gjøre det en dag snart! prøvde å ringe til jordmor i Sandakerveien (der skal nok du også gå, det er for sagene bydel), for å bestille time for å få sånn helsekort. man skal vel egentlig gå dit første gang mellom uke 8 og 12 sa min fastlege. Men, de hadde ikke timer før langt ut i juni de. så da får jeg håpe at fastlegen min vil ta meg imot istedet da ;o

 

Fastlegen min bestilte forresten fødeplass på ullevål den første dagen ejg var der. Han sa at det lønte seg å gjøre det tidlig for det var visst først til mølla ;o) Og jeg har allerde fått brev fra dem med tid til ultralyd (midten av juni). så det er mye som skjer ;o)

 

Når har du forresten termin? Jeg har ca 14. november ;o)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter:) da stikker jeg hodet inn hit litt igjen:) Må jo se hvordan det går med dere som har truffet blink og holde tritt med Egget som kjemper sammen med meg mot samme mål:) Ja her er det hostesaft og akupunktur kur, så får virkelig håpe at det gjør susen..:D Jeg må si at hostesaften har det blitt sånn i ny og ne med.. men jeg tar den så fort jeg husker den. Håper ikke det har noe å si. Vil virkelig få det til denne mnd. Begynner å bli en smule utålmodig etter 15 mnd på ventebenken. Føler at det snart må bli vår tur.

Går til akupunktur 1 gang i uken... puuuufffhhh koster en formue, men hvis det er det som skal til så betaler jeg gledelig:) Nå blir det nesten 2 uker opphold grunnet påskeferien..usj, håper ikke at det ødelegger noe. Holder på å bygge meg opp.. akupunktøren sier det er lurt å ta en serie på 12 beh for å bygge kroppen opp til ønsket nivå.. deretter kan man ta det litt sjeldnere.

 

Ha en strålende kveld:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!

Får ikke vært her så ofte, fordi valpen vår har tygget i stykker laderen til pc'en min..så må låne sambo sin pc til sjekking av mail til jeg får kjøpt meg ny lader.. :-S

 

Dere er så heldige Lillemor og Bjølsen!! Blir sååå misunnelig jeg!!!

 

I natt så drømte jeg at jeg kjøpte hostesaft... Det var veldig bra at jeg drømte om det, for jeg hadde helt glemt den hostesafta! Mensen er nettopp ferdig, så jeg skal kjøpe hostesaft og begynne å ta den på mandag eller tirsdag. Også skal jeg til akupunktøren på onsdag. Håper eggløsningen kommer i tide neste helg! :)

 

Fredag i neste uke skal jeg til legen for å snakke om utredning.

 

Oi, skal du gå en gang i uken 12 ganger LEB?? Det blir dyrt ja!! Jeg tror jeg har vært hos akupunktøren min fem ganger nå.. Gikk en gang i uka den første måneden..nå er det kun en gang før hver eggløsning.. Men, det spørs vel kanskje litt hva man jobber med der osv. Og hvilke "problemer" akupunktøren tenker at kroppen har...ubalanse osv... Ikke vet jeg... :)

Akupunktøren min sier at det er så lite å ta tak i hos meg, så vi bare jobber med å styrke eggløsning hos meg nå... Neste gang jeg skal dit så skal jeg ta med resultatene fra blodprøvene jeg tok, så er litt spent på hva hun kommer til å si om dem.

 

Lykke til videre jenter!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bomma litt ser jeg. Trodde det var LEB som hadde skifta nick, men ser jo nå at det er pfeew.. jaja, roter litt for tida. :)

 

Ja, jeg føler meg ekstremt heldig. Og tror det fremdeles ikke. Er hele tiden livredd for at det skal tas fra meg, så tar ingenting for gitt.

 

Lillemor: Jeg har termin (foreløbig) 20.november, Men tror den kommer til å bli satt til noen dager seinere. Det var hos fastlegen min jeg var nå, og dit skal jeg også neste gang. Venter spent på brev fra Ullevål. :)

 

I morgen skal jeg til London :) Skal shoppe mammaklær og litt til den lille. Bli rart og veldig gøy tror jeg. Sprøtt! God helg til dere! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg synes også jeg er veldig veldig heldig! Men jeg tar faktisk ingenting for gitt, jeg har vært gravid to ganger før, og begge gangene har det gått galt, så jeg er fremdeles utrolig nervøs for at noe skal skje denne gangen også. MEN; som legen sier, jeg blir jo ihvertfall gravid, så det er jo en slags trøst da, dersom det skulle gå galt igjen..

 

Men du skal se, egget, at det snart ordner seg for deg også! Hvis du ikke bruker el-tester kan ejg anbefale det! Jeg trodde jeg hadde kontroll på EL, men ble ganske overrasket da jeg begynte å ta testene.

 

Bjørnen, da er det jo bare 3 dager mellom våre terminer da! Det er jo fantastisk! Kanskej vi treffes i gangene på Ullevål. hihihi ;o) Får håpe det! Du får kose deg masse i London! Det høres utrolig deilig ut!

 

GOd helg til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til London Bjølsen!! Dit vil jeg også!! Vi snakker litt om å ta en tur i mai...shoppe sommertøy :)

 

Jeg bruker eggløsningstester noen ganger, for å sjekke om de stemmer overens med eggløsningsmertene mine. Og det gjør de. :) Så er veeeldig sikker på når jeg har eggløsning..

 

Snart skal jeg på ikea med en venninne. Det blir kos :) Alltid gøy der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois! Håper du fant noen fint på Ikea, egget!

 

Nå har kvalmen tatt helt overhånd her! har vært sååå kvalm i går og idag, mye mer kvalm enn jeg har vært før. MEn det skal jo være et veldig positivt tegn at man er kvalm da, så jeg skal ikke klage ;o) Men man orker ikke akkurat gjøre så veldig mye! Har ligget på sofaen stort sett hele dagen idag!! ikveld skulle vi på kino, men tror faktisk ikke jeg orker. får ta det igjen senere! skal heller se på film her hjemme. koselig det også!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld Lillemor :)

Ble en veldig bra ikeatur :) Kjøpte litt ting slik at vi kan kjøre en litt rød stil i leiligheten, og en høy og smal hylle i brunsort :) Gleder meg til å få montert den! Skal ønske meg matchende tv-benk til bursdagen min i april!

 

I dag har jeg vært i byen en tur, og så har sambo og jeg gått tur med hunden :) Nå har han dratt på guttefest..så jeg er alene hjemme og nyter et glass rødvin. Skal benke meg foran tv'en med popcorn etterpå :)

 

Kjedelig med kvalme Lillemor..men, samtidig er det jo et godt tegn som du sier ;) Og det er jo for en god sak.. Men, det er kjipt når det blir så ille at man ikke orker å gjøre noe særlig.. Får håpe det blir bedre etterhvert. Kanskje du kan få noe kvalmestillende fra legen om det blir for ille..eller så kan man vel ta en halv sånn postafen eller hva det heter..sånn bilsyketablett?

 

Jeg har kjøpt hostesaft i dag!! Skal ta en slurk etterpå ;) Begynner med litt hver dag nå og øker jo nærmere jeg kommer eggløsningstiden.

 

Kos dere masse med film hjemme da Lillemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med hostesaften Egget. Jeg har faktisk veldig tro på det altså! Så forhåpentligvis sitter spiren denne måneden!!!!!

 

I dag har jeg karret meg ut og gått en tur, det er jo så deilig vær. men jeg må gå veeeeldig sakte og passe på å ikke bli anpusten, for da blir jeg enda mer kvalm ;o) Deilig med frisk luft altså!

 

Håper rødvinen smakte godt igår egget. du må nyte vin mens du kan ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo skrive litt så vi ikke blir dyttet enda lenger ned ;o)

 

Hvordan var det i London Bjølsen? Fant du mye fint? Høres utrolig deilig ut med litt reising altså!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter :)

 

Hvordan er formen i dag Lillemor?

 

Jeg håper jeg får eggløsning denne uka!! Vi startet denne månedens prøving i går ;) Har ikke begynt på hostesaft enda...men, jeg lurer på om jeg skal begynne i kveld...

 

Nå er jeg hjemme fra jobb etter en lang dag. Sambo er på butikken og handler middag til oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!

 

London var kjempekoselig. Fant masse fint og billig mammatøy, Det var det eneste jeg kjøpte.. så hadde litt stammende forklaringsproblemer på jobb i dag da jentene på jobb ville vite hva jeg kjøpte.. :)

 

Ellers begynner energien å dale. Er nå 6+5. Er ganske så sliten. Og akkurat i dag spotter jeg litt..og jeg har litt stikkende smerter på høyre side, ca i eggstokkområdet. Er fortsatt ikke kvalm.. og når det skal være et bra tegn- å være kvalm altså, så blir jeg litt redd for at det er noe galt.

Huff, tida går så sakte og bekymringene er til tider overveldende.

 

Heier på dere LEB og Egget denne måneden. :) Skulle ønske det klaffet for dere nå.

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy humping, egget ;o) Håper virkelig spiren sitter denne måneden. er bare å kjøre på med hostesaft. jeg tok det kanskje en uke eller 5 dager før EL eller noe sånn, og en dag eller to etter. Tok en god slurk hver kveld. ;o)

 

Formen er fortsatt ganske miserabel. Kvalm og trøtt som bare det. Men det går faktisk ganske greit å være på jobben, HELDIGVIS. har ikke så lyst til å sykemelde meg merker jeg. har ikke lyst til å fortelle om graviditeten på jobben før det har gått 3 mnd. Og så er de tjo utrolig kjedelig å være sykemeldt og bare være hjemme. tiden går tross alt fortere når man er på jobb. og akkurat nå vil jeg veldig gjerne at tiden skal gå så fort som mulig frem til 12 uker ;o)

 

Og uansett så skal jeg ikke klage over å være kvalm. jeg tar det som et veldig godt tegn faktisk! Og HELDIGVIS driver jeg ikke og kaster opp ihvertfall!

 

Men nå er det veeeeeldig sent for meg, må legge meg, sover minst 2-3 timer mer enn vanlig nå ;o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Bjølsen!!

Velkommen hjem fra London!! Så gøy å shoppe mammatøy!! *misunneliiiii*

 

Trist å høre at du er bekymret Bjølsen..får håpe alt står bra til inni magen din.. Hvis du er bekymret pga spotting, kunne du kanskje spurt legen om en sjekk? UL eller blodprøver for å sjekke hcg stigning?

 

Hei Lillemor :)

Jeg begynner med hostesaft i kveld, for jeg trenger det faktisk også.. Hoster og har slim i halsen..blitt forkjøla.. :-P God unnskyldning for å ta den..hehe..

 

Enig med deg Lillemor..greit å vente så lenge som mulig med å fortelle det til jobben..og kjedelig å bare gå hjemme..

 

Sambo og jeg ser på tv og slapper av. Snart leggetid for oss også. Vi har gått en kveldsrunde med valpen og spist litt kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, synd du er bekymret, Bjølsen! Og jeg forstår deg selvfølgelig kjemepgodt! Men tror det er Veldig vanlig med litt spotting, ifm at livmoren utvider seg f.eks. Så lenge det er brunt blod (som er gammelt blod), så skal det visst ikke være noe farlig. men er jo sikkert greit å ta kontakt med lege og få det sjekket! Det tror jeg kanskje jeg ville gjort. bare for sikkerhets skyld!

 

Og det er jo masse folk som ikek er kvalme, så det trenger heller ikke være noe negativt tegn!

 

Vi satser på at det går bra!!!!

 

Egget - høres SÅÅ koselig ut med valp. jeg har utrolig lyst på hund jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag jenter :)

 

Jeg har klippet meg i dag og farget håret litt! Deilig med en oppfriskning...for nå var jeg sååå lei av håret mitt!! Nå sitter jeg og skal søke på en haug med jobber...puh! Finner stadig masse ledige stillinger i barnehage...

 

I dag tror jeg at jeg fant el-slim..hvis det ikke bare "rester" etter søndagens koserunde med sambo... :-P Men, er vel ikke rester etter to dager? Jeg håper i hvert fall at det var el-slim! Jeg begynte med hostesaft i går kveld.. :)

 

Nå slapper jeg av på sofaen med tv og en litt hyper valp som prøver å spise øredobbene mine..hehe.. Prøver å være streng, men samtidig kiler det sånn når han kommer og snuser rundt øret mitt..må le litt av han noen ganger.. Nå har han lagt seg på rygg over fanget mitt faktisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny frisyre, Egget! søker du på jobber nå? har du ikke en jobb hvor du kan være litt til? Høres slitsomt ut å både drive med babymaking og jobbsøking!! Så lykke til ;o)

 

Jeg har egentlig utrolig lyst til å bytte jobb, men nå har jeg bestemt meg for å holde ut der jeg er nå frem til evt permisjon. nok en grunn til å håpe at ting går bra ;o) er bare SÅÅÅÅ misfornøyd med jobben min, sitter bare og venter på at tiden skal gå og jeg kan slutte. kjipt at det skal være sånn!

 

anyway. nå skal jeg ligge litt på sofaen og så skal jeg jo snart legge meg. hahahaha.

 

Bjølsen, hvordan går det med deg idag?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny frisyre, Egget! søker du på jobber nå? har du ikke en jobb hvor du kan være litt til? Høres slitsomt ut å både drive med babymaking og jobbsøking!! Så lykke til ;o)

 

Jeg har egentlig utrolig lyst til å bytte jobb, men nå har jeg bestemt meg for å holde ut der jeg er nå frem til evt permisjon. nok en grunn til å håpe at ting går bra ;o) er bare SÅÅÅÅ misfornøyd med jobben min, sitter bare og venter på at tiden skal gå og jeg kan slutte. kjipt at det skal være sånn!

 

anyway. nå skal jeg ligge litt på sofaen og så skal jeg jo snart legge meg. hahahaha.

 

Bjølsen, hvordan går det med deg idag?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

 

Ja, må søke jobber..for kontrakten min går ut i juli der jeg er nå..hvis jeg ikke får fornyet den..men, det vet jeg ikke enda..så derfor må jeg søke andre alternativer.. Men, håper jo jeg får fortsette der jeg er nå..håper bare de kan være litt raskere med prosessen slik at jeg får svar!! :-S

 

Jeg er også spent på hvordan det går i dag Bjølsen.. :-) Håper det går bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Vet ikke hvordan det går egentlig.. har blødd litt i dag også, men ikke mye i dag heller...men fortsetter det i morgen ringer jeg legen. For det er friskt blod, ikke gammelt brunt. Men leste at det var vanlig det også. Men har ikke hatt noen smerter eller stikkinger.. så ser på det som positivt da.

 

Har vært hjemme fra jobb idag. Har skikkelig dårlig samvittighet for det, men tenkte som så at faen - vi har prøvd så lenge å få det til, så når vi har fått det til, så ligger jeg heller pal en dag eller to for å roe kroppen. Har stressa ganske mye i det siste og Londontur og mer, så tror kroppen sa stopp i dag, for jeg har vært helt døtrøtt i dag.

 

Nå gleder jeg meg ikke lengre til å fortelle det til familien i påsken heller om det skal være sånn her.. huff! Jaja, det får bare gå som det går. :)

 

Håper dere andre har fine dager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. får virkelig håpe det ordner seg, Bjølsen. har lest et sted at ca 50% har blødninger i 1. tri, så det trenger absolutt ikke være noe galt!!!

 

Og Egget, håper det ordner seg med jobben din også!

 

Jeg er superspent, skal på ny UL imorgen. Føler at det nesten blir litt sånn "være eller ikke være". hvis det går bra imorgen og hjertet slår og alt, da tror jeg liksom at det kommer til å gå bra.... Så vi får krysse fingrene alle sammen! Herregud, kommer ikke til å få sove ikveld tipper jeg ;o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på aprilsnarrdagen!

Det går fint i dag. Vet at det er veldig vanlig å blø...men jeg har jo aldri vært gravid før så jeg blir jo livredd :) Og så var kroppen så sliten også, at det ble dobbelt opp for meg det her. Men i dag har jeg enda ikke blødd, det er deilig og lettende. Har jo ingen smerter så fra nå skal jeg bare la det gå, tenke at det er normalt og ikke få panikk før det begynner å blø mer/mye og gjøre vondt. :)

 

Lillemor, hvor lang tid tok det fra legen din søkte deg inn på Ullevål til du fikk brev? Er en uke siden legetimen min i dag og fortsatt ingenting i postkassen.. Håper ikke hun glemte det.

Åh, er misunnelig på deg som skal på ul. Gleder meg til jeg skal. Tror jeg skal ringe nå og bestille time i begynnelsen av mai. Så har jeg en dato å glede meg til. Håper alt ser helt fantastisk ut i magen i morgen, og at du kan begynne å glede deg skikkelig til å bli mamma i november :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!!

 

Godt å høre at du ikke har blødd i dag Bjølsen!! :) Og jeg synes det var lurt av deg å være hjemme fra jobb i går.. Det er nok en belastning for kroppen å være gravid..og det er jo mye som skjer i kroppen i starten av svangerskapet.. :)

 

Jeg har vært hos akupunktøren min i dag. I dag var det tre barn på venterommet da jeg var der. Det har aldri vært noen barn der samtidig som meg før. Så i dag sa akupunktøren min at hun hadde en god følelse..at det kanskje var et tegn med så mange barn der..hehe.. Og da hun masserte føttene mine var det ømt på venstre fot der hvor punktene til eggstokkene og livmora er. Det har ikke vært ømt der før! Fikk påskeklem og lykkeønskninger før jeg gikk i dag. Hun er så hyggelig :) Håper det klaffer denne pp'en.. Nå har jeg vært hos aku, fått gode tegn der..og tar hostesaft :-P Det MÅ jo bare gjøre susen!!

 

Nå har valpen og jeg vært ute i solen og drukket kaffe :) Slapper av inne nå før vi skal på hundetreningen.

 

Lykke til på UL i morgen Lillemor! Krysser fingrene for deg og den lille i magen :) Gleder meg til oppdatering i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...