Gå til innhold

Ny tråd for Arytai,Orkidé,Scoobydo og Sanna32


bomsa

Anbefalte innlegg

det e vel akkurat åpna igjen etter å ha sommarstengt... har faktisk kje tenkt på det alternativet :)

 

Skal prøve å melde meg ut av sats tenkte eg... syns det e for dyrt.. har blitt "student" igjen så betala berre 700 kr te januar for å trene på student idretten :) Og eg har kje vært så flittig at det gjere noko i haust så då e sats litt bortkasta....

 

satse på at eg får benytta sjansen te å gå en del tur når eg kjem så nær marka :) Vi får bli turkamerata :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halloooo

 

Hvordan gikk det hos legen i dag da Anna? Blir det noe UL på deg? Kjekt å høre at du er bedre i formen. Humøret blir mye bedre og da.:)

 

Og nygraverte Synnøve- det er så kjekt å tenke på.:) Nå må du la sambo pleie deg litt og ikke styre for mye med oppussing. Hørr på hu mor fra Stavanger.;)

 

Ja da skal vi snart i ilden Lisa Mari. Jeg er veldig nervøs for min UL. Livredd for at de ikke vil finne liv der inne. Håper at det blir ordnings for dere og. Godt å vite at man blir fulgt opp om ikke annet....

 

I dag har vi hatt heftig budrunde på gang. Fikk ikke huset da,og sambo er nokså irritert for det. Vi angrer litt på at vi ikke gikk høyere. Hadde vært så deilig å hatt et stort fint hus før tvillingene kommer. Jaja, vi får følge med litt. Kanskje det dukker opp noe spennende snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heismann hopp....

her e alt bra... gikk fint hos legen og henvisning til tidlig ul fikk eg før eg spurte om det...:-)

Cecilie du har jo vært på ul før med disse små og sett de rase rundt der inne...:-)

No går det bra skal du se...:-)

Hærlig med ferie lisa-m, håpe vi og får det i år.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei :)

 

SÅ bra du fekk henvisning til UL :) Trur eg skal bestille meg legetime når eg kjem nedigjen te oslo etter ferien... søke om fødeplass.. sann at eg e sikker på at eg får plass på ullevåll! :) Og be om henvisning te tidlig ul... om eg tørr :S Blir jo nervevrak av å sku på UL og :) hehe... vil uansett kje ha det før eg har bikka veke 10... da e eg liksom over då eg mista sist gang!...

 

Skjønna at dokke har lyst på hus te twinsa kjem ja... eg e glad vi har fått leilighet i orden og at vi har god tid til å pusse opp og gjere den ferdig før babyen kjem...

 

e heldigvis nesten ferdig med oppussinga her ... skal berre male taket på badet og ei dør + flekke litt over noken plassa... skal egentlig male verandaen og... men trur sambo får gjere det... er vel kje anbefalt at vi skal male med den type maling. Når vi skal male i den nye leiligheten trur eg at eg kjem te å spørre om noken ve komme å hjelpe oss... systa sa ho sku stille opp :)

 

har vært å svømt i dag... :) utrulig deilig... men fekk seff vondt i bekkenet etterpå... så e spent på korleis det går med jobb osv.. e ganske mange tunge løft... + at vi skal flytte inn i nye lokaler i slutten av september så det blir nok litt stressande....

 

Men men... den tid den sorg... først må vel det her gå bra... har en mykje bedre følelse denna gangen enn forrige... håpa berre den stemme :)

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei:)

 

Flott at d jikk bra på 1 gangs kontroll Anna, nu ska du sjå at d går bra på UL åsså:o)

 

Æsjda, synd dåkker ikkje fikk huse Cecilie, mn bedre lykke næste gang:)

UL i mårra? Æ grua mæ litt t timen i mårra. Æ spor sambo om han va forberedt på ka de kom t å spør om, d svara han nu ja på...får håp ho vi ska snakk me får han t å forstå et par teng...:)

 

Synnøve, du sku vente t du e 10 uke før du tar 1 gangs kontroll sa du?

Åh, dn følelsen du har om at d bli å gå bra deinna gangen, dn stæm nok:)

 

Klæm!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heihei!

 

Nei kje te 10 veke med 1 gangskontrollen men te tidlig UL!.. Tenkte eg sku bestille meg time når eg kjem ned igjen... e da ca 6 veker!

 

Ja håpa virkelig at den stemmer... har kje lyst å miste en gang til!..: :S Men men.. er "berre" 7,5 veke igjen :) hehe...

 

I morga kjem takstmann og fotograf... så driv å stressa med å få leiligheten ferdig.. klarte å male taket på badet 2 strøk med feil maling... arghh!!.. .litt sur etterpå då ja hehe....

 

Ellers e eg skikkelig koma kåre ... så utruulig trøtt.. så gleda meg te dagen i dag e over og eg slepp å tenke på at eg MÅ gjere noko...

 

Skjønna du grua deg te i morga... tid du får svar på prøver og sann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja sånn ja;P

Håpa alt går bra da! Nu e jo dåkker alle tre gravid så håpa æ kjæm ætter!:)

 

Veit ikkje når æ får svar mn rægna me d går i alle fall 1 uka fra prøvan e tatt t svaran ligg klar. Æ veit jo ikkje en gang korsn prøva som ska taes i mårra eller OM d ska taes prøva. Kan jo hend vi bære ska t samtale å så bli æ innkalt t ny time for prøvetaking...

Grua mæ. De kjæm sekkert t å grill oss me spørsmål om alt fra når vi bynt ilag t om vi har tænkt nøye gjennom d å få unga. Å sia han kvia sæ litt for at vi ska bli gravid nu så kan d jo hend æ ikkje får utredning enda... Æ veit rætt å slætt ikkje ka æ kan forvent av timen i mårra. Off, syns detta e vanskeli æ ja...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glømt en ting...

 

Æ har ikkje fått me mæ, har du fått solgt leiligheta di eller e d d du driv på me nu å forbered? Ergeli å mal i feil farge mn blei d fint så e jo d bra da:)

 

Du får ta mange kvil i løpe av dagen så du får meir energi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo skjønne nordlendinger:)

 

Jeg sitter her og venter på min kjære. Er skikkelig sulten så jeg håper at han kommer snart. Kjedelig dag i dag.:( Skal bli godt å begynne på jobb igjen på fredag, men er usikker på hvor mange % jeg skal gå... Legen ville ikke at jeg skulle gå fullt, men får høre hva gyn sier i morgen. Jeg må presse meg hvis jeg skal gå 100% og jeg vet ikke om det er bra?!

 

Skjønner godt at du er engstelig for i morgen Lisa Mari. Spesielt siden situasjonen er som den er. Kan ikke sambo bare spille med (at dere er aktive prøvere) slik at du får satt i gang utredning? Det er jo bare et spørsmål om litt tid før han er klar igjen vil jeg tro...:) Blir spennende å høre når du har vært der. Håper at du treffer på noen kjekke leger på sykehuset.

 

Og Synnøve- du jobber og stresser med den leiligheten. Godt at du skal ha ferie snart. Godt at du er positiv til denne graviditeten slik at du kan få en fin ferie. Det var ikke godt å gå slik jeg hadde det. Kan være enig med deg i at UL etter tidspunkt du mistet sist kan være lurt. Det er jo ikke såååå lett å få seg UL så da kan det være ok å vente. Jeg er jo maks heldig da som har en gyn som gladelig gir meg time. Jeg sitter/ligger av og til å formulerer takkekort til henne. Vil gi henne blomster og et fint kort når tvillingene er født.

 

Hvordan går det med Anna da? Bedre i formen? Har kvalmen begynt å slippe taket? Hvor lenge er du sykemeldt? Mange spm her...:)

 

Nei- nå må jeg lage middag. Fikk tlf fra sambo at han måtte jobbe overtid. Får bare spise alene da.:( Typisk at han må jobbe ekstra når jeg har en kjedelig dag her hjemme. Jaja, sånn er vel livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det e stress å sku selge leilighet :) Men e så å sei ferdig no :D Berre litt småplukk igjen.. blir godt å kunne få unna takst og fotograf og berre kunne slappe av resten av ferien!... Når vi skal flytte skal ikkje eg delta på oppussinga iallefall om eg e gravid... trur kje det e sunt med aaalt for masse måling helle... sjølv om dei seie at vannbasert e greit!

 

ka du syns om å få tvillinga orkide?! glømt å spurt om det :)

 

du må komme inn hit og oppdatere oss etter dokke har vært der i morga Lisa Mari... blir spennande :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska snakk me sambo om d du sei Cecilie. Hadd jo vorr d beste å bære spæll me:)

Ska uansett sei i fra t dåkker om korsn d jikk:)

 

Trur dæ så gjerne Synnøve at d e stress å selg mn d e jo godt når d e over å dåkker bære har ei leilighet å tenk på:)

Mn vær forsikti ja me korsn maling du held på me:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

korleis gikk det i dag Cecilie?!

 

Lykke til Lisa Mari...

 

Har hatt besøk av takstmann i dag... venta på fotograf no! :) i morga e det heim på ferie :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...sett her og e spent på kordan det har gått med lisa-m og cecilie idag..:-)

E fortsatt kvalm her.

søstra mi (ikkje ho som va her tidligar i sommar) e kommen på besøk, så ho drog meg ut på tur igår.

Eg e no kjæmpegla førr å ha besøk, blir ikkje så lange daga..:-)

Eg har drømt om gulrøtter i natt så det har eg så løst på...:-)

Færske gulrøtter vaska i iskaldt van....åååååå, hærlig...:-D

Deilig mæ heimeferie synnøve, vi skal ha ferie i uke 40,41 og det kan hende det blir heimtur istedet førr utlandet....hvis eg får det som eg vil...:-)

Har masse heimlengsel førr tia...:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagane kan fort bli lange om man går heime ja... du heng over doskåla eller?! :) Håpa virkelig eg slepp det... men får noken kvalmebyer innimellom... spesielt på morningen og på kvelden... + at eg har fryktelig dårlig matlyst... og e trøtt som en dupp... har sove 2-3 tima på dagen ... men mn... har man ferie så har man ferie :) Men søvnen på natta blir kje akkurat sammenhengande... har kje tall på kor mange ganga eg må stå opp for å tisse... driv å drømme at eg sitt på do hehe...

 

Vi skal te syden om 4 veker... grua meg litt te det egentlig... er 8 veker på vei når vi reiser... så e akkurat den perioden eg begynte å blø forrige gang... men men... det skal jo gå bra denna gangen :)

 

Koselig med besøk da Anna! Mange søsken eller?! Skjønna godt du ve heim istadenfor te syden egentlig... iallefall om du har heimlengsel... + at det ekje alltid man tåle varmen så godt når man e gravid!....

 

No e det siste innspurt her før fotografen kjem :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen

 

Mine to nurk har det fremdeles bra i magen.:) Var blir 4 cm nå. Herlig å se dem og gyn sa at nå var det bare å senke skuldrene helt for dette skulle gå bra! Da gjør vi det.:) De var skikkelig livlige og vi kunne se konturene av et ansikt nå. Det var spesielt. Nå blir det ikke UL før i uke 18-19. Huff- det blir lenge å vente.:) Og Synnøve- du spurte hva vi syns om vente tvillinger?! DET ER HELT FANTASTISK!:) En herlig gave og vi kunne ikke vært lykkeligere. Vi får se på oss selv som resurssterke mennesker- så dette klarer vi fint.

 

Spennende med takstmann og fotograf Synnøve. Får håpe at leiligheten er lettsolgt. Greit å bli kvitt den når en først har bestemt seg for det.:) Aldri kjekt med all den ryddingen og vaskingen som følger med salg av bolig. Godt at det snart er gjort for din del. Det går sikkert veldig bra med sydenferie hvis man har en forståelsesfull mann. Og det har vel du?:) Varmen kan jo være en påkjenning og så får vi ikke håpe at du blir altfor dårlig. Jeg var glad at jeg ikke var gravid i Lisboa, for det var litt ekkelt med så mye mat jeg ikke hadde peiling på. Så var nok ikke hygienen så bra i alle bydeler der. Men, man finner fort ut av ting da.

 

Ja du må ha mange søsken du Anna. Kjekt det- jeg har bare en bror. Ser ham altfor sjeldent.:( Godt at du har noen som kan dra deg med ut på tur. Jeg er avhengig av at sambo drar meg med ut. Jeg hadde forresten også en periode med gulrøtter. Da knasket jeg en sånn liten pose til dagen. Men så fikk jeg noen vonde en dag, og etter det har jeg hatt dilla på epler.:)

 

Spent på Lisa- Mari nå.

 

Jeg skal forresten jobbe 80% en uke fremover. Begynner i morgen. Ser frem til det.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å hør at bebisan dine har d trygt i magen din Cecilie:) ingenting e bedre enn d! Å lykke t me jobben, håpa du klar 80%. Æ tænk at d må jo vær arti og at du e stolt over å vis fram tvillingmagen din etterkvært. Eller, har du fått mage allerede kanskje?:)

 

Synnøve, kryssa fingran for at leiligheta bli solgt fort!:)

E jo egentlig flott at du tok ferie nu når du oppdaga du va gravid. Da slæpp du stresse me tunge løft og hard jobbing. Du bære slappa av når du mått ønsk. Får håp alt går bra når du reis t syden, selv om d e rundt dn tia du møst sist. Ska tænk goe tanka og send lykkeønskninge t dæ:)

Har du føræstn mange uke ferie?:o

 

Anna, du e heldi som har så mykje besøk av familien din for tia. Håpa du klar å nyt d. Og sæli nu når du e gravid og ikkje heilt i tipp topp form:D

Gulrøtter? Hehe, ja du må bære spis. De e jo så go!!!:P

 

Ja, timen ja, dn jikk fint. Ho overlegen va så grei at d halve kunn ha vorr nok. Vi snakka nu om alder og at æ har go ti enda og magefett og trim og røyk, ja æ har dn lasta......argh....(mn æ klart å slutt sist æ blei gravid). Ho sa at æ sia æ røyk så sættes æ i samme bås som en 40 åring som prøv å bli gravid...høres vældi skummelt ut...

Så nu ska æ slutt heilt å røyk og ikkje spis så mykje sukker og trim oftar:D så da bli alt bra. Ho tok åsså en innvendi ul og en celleprøve og alt så fint ut sa ho. Så d sku egentli ikkje vær nåkka i veien for at vi sku klar å bli gravid. Vest vi ikkje har blitt gravid innen 1 år så får vi kom inn t ny time dær de sett i gang andre tiltak som feks hormonkur. Einaste æ bekymra mæ før nu e at sambo vil vente ENDA lenger sia ho sa vi hadd go ti på oss....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå bra Cecilie :) då e det berre å slappe av... :) Du er 10 veke no eller 11?... Har kåål på Anna sia ho hadde IKM I samme veke som meg sist :) og veit du e litt lengre på vei enn ho :)

 

Så bra at alt såg fint ut da Lisa Mari! Satse på at samboern din kje vil vente enda lenger... det spørs jo litt kor mange barn dokke ve ha og då?! Eg har lyst på to tette :) og 3 totalt om alt går bra... men får eg 1 så skal eg vel væer happy for det og :)

 

skal te syden med mamma, pappa, systa, nevø, svigermor te min søster og sambo... :) så har masse psykisk støtte iallefall... og mamma og systa e sikkert like nervøse så meg denna gangen:)

 

Eg slutta å røyke i januar faktisk... har nesten kje røykt sia.. berre et par på fest :) men det å ete sunt og lite sukker e litt værre :) Er skikkelig sjokkoman! men lysta på mat er laber no om dagen.. det va den forrige gang og... håper det heldt :)

 

har du og sambo snakka noko om prøving osv etter dokke var på timen eller?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dytta litt på den her eg :) Den låg på 2 side... sant kan man kje ha noko av :) Skal snart på flybussen no og heim te mamma og pappa :D

 

gleda meg te å kunne slappe av... :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:)

 

Vi har ikkje snakka så mykje om d mn æ har sagt at æ endra ikkje meining og d sa han va greit og at han forsto d.

Og vi vil jo jærne ha ialle fall 3 unga så vi må jo egentli bære hæng i vess vi ska ha de før vi bli 40...haha...

 

Snakk om sjokoman. Æ bruka stå opp mett på natta å spis sjokolade, merk: vest æ venta mensen altså :o) :o)

Syns nu litt synd på dåkker som slit me å få i dåkker mat. Off, d bli jo værre når man går sulten mn d e jo ikkje så mykje man klar jør når man e dåli. Kjenn t d dær sjøl:(

 

Nu har æ søkt på 2 jobba, en i barneheage like i nærheta og en på vikarbyråe på sykehuse. Vess æ får jobb dær bli æ brukt på fleire avdelinge og d har æ vældi løst t:)

 

Du får ha go tur Synnøve og kos dæ masse me familien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig e det fredag!!!:)

 

Godt å komme hjem til mammen og pappen Synnøve? Kanskje dumt spørsmål.;) Kos deg masse ihvertfall. Er sambo med deg?

 

Lisa- Mari- får håpe at du og sambo finner ut av ting og lykke til med røyke- og søt slutt.:) Jeg sluttet å røyke for n`te gang januar for 1,5 år siden. Leste den der "endelig ikke røyker" boka og kommer aldri til å begynne å røyke igjen. Har du lest den Lisa Mari? Jeg skulle også ha trimmet mer, men kjenner at jeg mangler overskudd for tiden. Vi tenke å ta opp dansingen igjen, men sambo er nok ikke helt med på det. Det får bli med turer og litt styrketrening.

 

Når får du beskjed angående jobber tror du Lisa Mari? Får håpe at du får den du mest vil ha.

 

Jeg har vært på jobb i dag. Det var kjekt, men forferdelig slitsomt. Etter lunsj var jeg helt kaputt.:) Gikk rett hjem og la meg og sov i 1,5 timer. Våkna opp som i bakrus- hadde fylleangst for hva jeg har sagt og gjort på jobben. Nei, man er ikke helt normale når man er gravide. Jeg er forresten akkurat 11+0 i dag Synnøve. 1 uke igjen til de magiske 12, men jeg slapper godt av jeg nå.

 

Ha en fin fredagskveld jenter. Vi har spist taco og nå skal vi bare sløve resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu....eg e skutt etter 2 daga i byen..e ikkje vant med det...:-)

i morra kjæm det tel å gå tregt med meg trur eg...

Vi e 4 søsken, 3jente og 1gutt....mamma ville ha 6, men steriliserte seg etter meg....tru om eg skal ta det som et hint.....he he....

No må eg finne senga..... snakkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...