Gå til innhold

Ny tråd for Arytai,Orkidé,Scoobydo og Sanna32


bomsa

Anbefalte innlegg

Ah så morro Lisa-Mari :) Gjett om det hadde vært morro om det blei klaff då! Bruka du fortsatt monitoren din eller? Kjenne du el kanskje?....Uveir kan faktisk være veldig fasinerande.... spesielt når man sitt trygt og gått inne... :)

 

Ja i dag har kje formen vært så bra... drakk litt litago i stad og den kom i retur...så det e nok litt varierande ja.. Men får fortsatt i meg meir mat... i dag åt eg faktisk ei heil taco lefse :) Så no går vel vekta fort opp igjen...

 

ah...såg der låg i vetlandsveien og oppsalstubben... og det e jo like ved der vi skal bu... og i håkontvetersvei... så er vel en del legekontor rundt omkring! Har og tenkt å ringe te dei på oppsal og høyre på helsestasjonen om eg får time... har kje lyst å gå te kontrolla med den fastlegen eg har no...

 

Tenkte å sjå på vogn i sverige og.. har høyrt at det e en del billigare der og. Også ringte svigermor i går og lurte på om vi ville ha vogge... ho hadde nemlig bestilt det med kjæresten henna som e snekker :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håkon tveters vei, er det nede med bryn skole? veit ikkje om den i vetlandsveien, men eg bor i oppsalstubben...(kort vei bare 7 husnr)...men de hadde ikkje ledig lege der da jeg søkte.

Eg va i går og fikk meg time hos jordmor i slutten av november...Du kan sekkert bære gå tel ho på kontrolla? eg har egentlig ikkje noen behov for flere timer siden eg trives så godt hos fastlegen, men jeg ville bare inn i systemet deres slik at jeg får barseltiden der...:-) synes det høres så koselig ut med barselgrupper og slikt...

Så koselig med vugge da....vi har ikkje så mye plass så eg regne med at vi finn ei anna løsning på dagsovinga...va ei venninne som foreslo at vi kunne ha ei billig/brukt vogn ute på verandaen til dagsovinga og det hørtes ikkje dumt ut...

Ja det e lurt å fare ut av landet førr sånne dyre ting, råder dokker tel å finne modell og ka dokker vil ha her i norge også bestille det til butikken i sverige... det e ikkje alltid de har inne varene.

E dokker førresten kommen dokker inn i leiligheita?

Ellers då jente kor det går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...det e dei rosa blokkene før oppsal senteret hehe :) Var det vanskelig å få time der eller sia du har fått så seint?

 

Vi har kje så mykje plass vi heller... leiligheta e jo kje meir enn 70 kvm... men trur vi skal få sneke inn ei vugge ;) Men absolutt greit å ha ei billig vogn på verandaen... har faktisk kje tenkt på det en gang...

 

Overtok leiligheta i dag... så skal pusse opp litt no før vi flytta inn.. Håpa vi e inne rundt 12 oktober....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikkje vanskelig med time...eg orka bare ikkje ei tima tel når eg har ul den 27.10 og legetime 14.11...da kan eg heller ta etter den legetima..

Det blir no greit å komme seg inn i ny leilighet og være ferdig med det...gubben sa at hvis vi skulle flytte igjen så skulle vi selge møbelert så vi slipper flyttingen...he he...

Blir forhåpentligvis leeeenge tel da...:-)

Eg håpe no at eg får møte deg når vi blir naboer...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Æ har nu faktisk heilt glømt av dn monitoren;P

Æ kjenn bestandi når æ får el så egentli e d ikkje nåkka problem, æ e næstn hundre prosent sekker på at æ ikkje bomma på dn:o)

 

Ellers, korsn e formen dåkkers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo i stuen

 

Nå er det jammen lenge siden jeg har skrevet her. Blir lite BIM på meg for tiden.

 

Formen er så som så. Har vært bedre ja. Føler at jeg konstant brygger på noe og blir mer og mer sliten for hver dag som går. Kjenner at jeg gruer meg for jobb, men alternativet er mye verre. Hadde blitt tullat av å gå hjemme.:) Håper at dere andre, gravide og ikke gravide, er i fin form?!

 

Ellers så er det ikke så mye nytt fra Stavanger. Skal forresten på BIM treff på onsdag. Det kan jo bli koselig....

 

Har nedtelling til UL 20 okt. Ser at du Anna skal ha 27 okt. Gru / gleder meg.:) Ser at du spør om utstyr oppi her... Vi har ikke handlet noe (er 17+2 i dag). Antar at vi går for vogna TFK Twinner Twist og Acta Graco bilstoler med base. Ellers så har jeg skrevet lang liste, men tør ikke begynne å handle før etter UL. Blir nok å kjøpe det meste nytt. Kunne sikkert fått masse fint brukt, men jeg er rar sånn...:)

 

Noe nytt fra nord Lisa Mari? Når er IKM?:)

 

Og Synnøve- styrer dere med flytting eller? Nærmer seg vel 12 uker for din del. Milepæl det.

 

Natti natt- snakkes snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei...

Kanskje du kan høre om du kan gjøre som meg å gå litt kortere dager?

det er veldig godt å kunne gå hjem når eg e sliten.

Kor koselig mæ treff, og skal på treff her i oslo Fredag den 14. og det glede eg meg veldig tel.

Det e den tråden "vi over 30" som skal treffes.

Synnøve, va du over 30? løst å hive deg mæ?

No e det stort sett bære glede vi ser fram tel ul den 27. okt, nevøen vårres skal være med...:-)

Veit du, eg blei anbefalt TFK...men finner ingen som fører den...:-S

No har eg ikkje vært på Barnas hus da, så det kan hende de har den der...

Eg har enda ikkje skrevet liste, men litt sånn vindusshopping har det vært...synes forresten alle senger ruver slik, men det må vel være litt størrelse på de...

Gubben har litt problemer med sånn arveting, men eg synes det er fint å kunne ha noe som andre og har hatt glede av...:-)

Du er ikkje rar, er mange som vil bare vil kjøpe nytt og motsatt...trur du e heilt normal eg...:-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Litt treg med å skrive her og :) Har så masse å gjere for tida og når man fortsatt kasta opp og kasta opp så e det ganske slitsomt!: MEN idag fekk eg solgt leiligheta mi... :) :) :) Super happy... med alt som har stått om finanskrisa så har kje akkurat markedet vært supert... den gikk litt under takst, men han skal overta den innen 14 daga så vi slepp å betale dobbelt i november :) Digg...

 

I dag er eg 11+1... så ikkje mange dagane igjen... ingen tegn te blod eller noko ;) Har nok trua på at det her går bra.. men kjenne fortsatt nervøsiteten slå meg inni mellom!

 

Er nok ikkje over 30 nei.. er berre 25 :/ Så kvalifisera ikkje te det treffet... Men vi må no møtes Anna når vi blir naboa :)

 

Vi skal arve en del... men skal ha ny vogn. Mamma og pappa sku kjøpe te oss.. Ellers skal vi overta bilstolen et min søster.. også kjøpte eg ei seng te nevøen min så den overtar vi nok og... har faktisk kje sett på seng ellers så har kje tenkt så masse på størrelsane på dei :)

 

Har ordinær UL den 27 november... kunne egentlig tenkt å hatt med meg mamma.. har så lyst at ho skal få sjå babien i magen.. Men trur kanskje eg skal bestille 3d ul seinare, og at ho og systa skal være med då :)

 

Er travelt å ha to stk i magen cecilie... så du må ta hensyn te det. Skjønna at du kje vil gå heime... eg e smårar og lei no.. og gleda meg te å begynne å jobbe neste mandag... har berre 2 vakter den veka også har eg langfri etterpå :) så blir en forsiktig start på meg... Er litt spent på om den kvalmen kjem te å gi seg når eg er 12 veke sia eg fortsatt kasta så mykje opp!... Men skal te jordmor den 15 oktober... så får høyre litt med ho då :)

 

Kor stor e leiligheten dokka Anna? Får du plass te stellebord osv på bad eller? Vi må nok finne noken alternative løysninga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:)

 

Æ har IKM t hælga. Så vi får sjå om dn kjæm...sia vi hadd ubeskytta midt i el...

Ska feir 30 års dagen min på lørdag så æ må ta tæst før æ drekk alkohol...

 

Åh, gratuler Synnøve me salge av leiligheta. Rægna me d va en stor lettelse:o)

Hjælp kor tia går og uken flyg!! Dåkker e jo så langt på vei! Utruli arti og spennanes:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj,oj,oj.....spennende med IKM no når dokker har vært uforsiktig...Hadde vært artig mæ en alkaholfri 30årsdag der oppi tromsø...:-)

Ja, gratulere mæ salg av leiligheta Synnøve...Godt at dokker ikkje har det å tenke på oppi alt anna...:-)

Vi har bære 72kvm leilighet, 2soverom der det eine ligg rett over gangen for badet (som er knøttlite) der tenkte vi at stellerbordet skulle stå. Åsså får vi ta badinga i en egen stamp inne på badet.

Ellers så går det bra her, har pakka svømmeklean og tenkte eg skulle teste ut tøyenbadet idag...vi har sånn spesialavtale med jobben at vi betale bare 10,- når vi e der.

Så da e det veldig greit å bruke det..:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennande te helja da Lisa-Mari :) DU må oppdateren når du har testa :)

 

Leiligheten vår ekje meir enn 70 heller... 2 soverom og badet e kje så veldig stort. Men dei skal jo pusse det opp no gjennom Obos... så då skal vi få fjerna badekaret som står der og få inn vaskemaskin.. sann at vi kan ha stellematte oppå der...

 

Eg og må begynne å svømme igjen... har kje gjort noko dei siste 6 vekene :( Hadde sikkert vært godt for kroppen å bevegd seg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi va en av de første blokken som fikk ordna badet, så vi e heldigvis ferdig med det der...:-D

Var et hælvetes liv da det sto på, katti skal de begynne hos dokker?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, hadd vorr arti me alkoholfri bursdag mn æ har så hælsekes løst å sprætt ei champisflaske på bursdagen...mn d betyr jo ikkje så mykje egentli. Æ har endeli klart å innstil mæ på at vi ikkje ska bli gravid enda så d e litt vanskeli å ska snu ijæn. D bli litt tongt. Mn d sku altså ikkje overrask mæ om æ va blitt gravid nu, bære fordi vi ikkje ska bli d. D hadd jo vorr typisk!

 

Dåkker bli naboa Synnøve og Anna? Kor koseli:o) då treffes dåkker vel:)

Næste måne, ætte dn 12, ska æ t akershus. Må besøk søster mi i nyhuse:o)

Cecilie, kor d går? D bynn å nærm sæ 20 uke på både dæ og Anna?:o)

og du Synnøve er straks 12? Dåkker MÅ beskriv magan og symptoma t mæ, æ syns d så spennanes. Åsså fordi æ sjøl ikkje e gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dokke var da Anna... veit ikkje når dei skal begynne med oss. Badet med oss er tatt og, men det er gjort i regi av eigeren sjølv. Så det skal jo takast opp igjen. Men det e flislagt og fint. Men ho har satt inn badekar som ho for sikkerhetskyld har flisa inn... så det tar alt for stor plass syns eg. Har meir lyst å ha inn vaskemaskin og dusj.. håpa egentlig at dei tar det enten rett etter jul eller etter eg har født... sann at eg eventuelt kan reise heim mens dei driv på.. lang tid dei brukte?

 

I dag har eg 201 dag igjen :) Snart 2 trimester... hadde egentlig bestilt meg privat ul på fredag, men så avbestilte eg den igjen. tenkte eg sku sjå om eg fekk høyre hjertlyd hos jordmor på onsdag... viss ikkje må eg vel ha en UL sann at eg får bekrefta at der e liv. Men føle heile tia at det strekk og veks der nede så er egentlig kje så bekymra! Har ikkje fått noko mage enda (trur eg)... har gått ned en del kg i vekt, men ingenting har forsvunne rundt magen..

 

Blir spennande på lørdag då :) vi flytta inn i ny leilighet på fredag... så får ikkje nett der før mandag...:S

 

No skal eg på kontraktsmøte på leiligheten :) Og ringe megleren på den andre... varmekablane på badet i den nye funkakje... provo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så spennanes lørdagsmorran blir da...:-)

Det va ikkje planlagt sist dokker va gravid heller, va det vel?

Så kanskje du e en sånn som blir gravid bare man slutte å tenke på det...:-)

Det e lagt ut datoa de starte i blokken, så hvis du går på det AF kontoret så har de sikkert det der.

Hos oss brukte de 5 uke, eg va heime i nord i 2uke men vi fikk ikkje do før tidlig i uke 4...så det va det værste, å måtte bort på do og dusje...

Vårres bad va pussa opp førr 3-4år sia, så det va ikkje kosmetisk behov førr renovering, men de skulle jo bytte alt av rør og ledninge så da måtte alle vegger ned.. vi har en utrolig stor gang så vi hørte på muligheter for å utvide badet, men det ville kostet dobbelt så mye... trur egentlig AF ikkje va interesert i noe extraarbeid...hadde vært så mye bedre med et stort bad, enn den svære gangen som vi har...

Eg og mannen va no og gikk tur her om dagen og såg etter tomme vindu i 2. etasjer... men vi blei ikkje enige om hvor det kunne være dere hadde kjøpt...:-D

Blir spennende om jordmora finner hjertelyd, min lege ville ikkje prøve før uke 14....men guuuud så godt vet va å høre...selv om vi hadde vært på ul...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja d bli spennanes å tæst ijæn, hehe, længe sia sist!

Vi brukt jo ikkje prevensjon så d va vl på en måte planlagt sist. Mn vi stressa så mykje me å prøv å bli gravid så d blei d einaste æ tænkt på så d tok si ti før æ endeli beli gravid...Nu når vi ikkje ska bli d så bli æ d sekkert...

 

E du langt på vei nu Anna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Da var vi online igjen :) Bur i kranveien Anna... det e dei blokkene som ligg neddafor rema1000!... og litt bort hehe :)

 

GRATULERER SÅ masse med vel overstått 30 årsdag... var det en bra dag eller sia du har støvsuga senga?! :)

 

AF kontoret? Og kor ligg det? Vi har seperat bad og do... så trur berre dei skal ta badet... håpa det..! ellers har vi dusj i kjellaren her faktisk.. sjølv om den e veldig lite fristande å bruke...

 

er 12+3 på onsdag når eg skal til jordmor... det e vel litt tidlig ja.. men sku så gjerne hatt en bekreftelse på at der e liv der.. I dag er eg over i 2 trimester.. og kvalmen har gitt seg litt... heldigvis! Tebake på jobb i dag... det blir spennande...

 

Det nærma seg vel ordinær UL no Anna? Har du fått mage? Plutselig her på lørdag klarte eg kje å holde inne magen lenger og den står litt meir ut enn vanlig.. så var å kjøpte mi første bukse i helga :) Drog på meg ei HM bukse og den va sinnsjukt trang... sambo blei nesten bekymra for kor lenge eg kunne bruke den... men den utvida seg jo med en gang man sette seg ned...!

 

Har sett veien din da anna når eg køyre ned te oppsalsenteret... har faktisk vært på visning der og... for litt over ett år sia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:o)

 

Tuusn takk!

Hadd superflott feiring i hælga:o)

Mått støvsug sænga fordi dn va fyllt me peppar...haha...kunn jo ikkje forvent nåkka ainna sia æ e ugift 30 åring!;P

 

Endeli over i 2tri, så flott.

 

Æ har ikkje fått mensen enda mn har nu menssmærta så dn kjæm vl. Sku ha hatt dn på lørdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...