Gå til innhold

Ny tråd for Arytai,Orkidé,Scoobydo og Sanna32


bomsa

Anbefalte innlegg

Velkommen over i 2.tri..:-)

AF kontoret ligg her i stubben, e en brakkerigg på lekeplassen rett ovenfor ica.

Vi har og dusj i kjellarn, og den måtte vi vaske rundt hver gang vi brukte den...ikkje særlig deilig nei...:-)

Kor rart at dokker ikkje har fått papiran på det badprosjektet av forrige huseier...der står det alt de skal gjøre og sånt...trur nok de tar doen og førr det e jo røran de skal skifte...alle fikk ny do og skjønner du..

Gå på det der kontoret og si at dokker har kjøpt den leiligheta, men ikkje fått noen papira på dettan prosjektet....de har sikkert kopier.

jo eg har fått bra med mage, men mesteparten hadde eg før eg blei gravid...:-D

Vi har ordinær ul den 27. okt, og vi gleder oss masse til den...håper vi får vite hva det blir...:-D

 

Vel overstått bursdag Lisa-Mari, håpe den va godt feira...:-)

 

Kor e blomster´n førr tia?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei!

 

Nei, fekk ingen info fra ho! einaste ho sa var at det skulle takast opp igjen men at ho kje visste når... får ta og besøke dei af brakkene då :)

 

Godt å være over i 2 trimester ja.. men sku gjerne hatt en bekreftelse på at alt e bra og... gleda meg te jordmor timen på onsdag...

 

Har hatt første vakta mi på jobb idag og e heilt skutt.. trur nok kje eg har energi te å jobbe fult enda...

 

Hmm... spent om du får mensen no då Lisa-Mari :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, æ må jør detta fort, e på jobb. Har fortsatt ikkje fått mensen...

Ja Cecilie e ikkje så mykje å hør fra for tia, håpa alt e bra:o)

Enn dåkker toan?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo hallo...ingenting nytt å rapportere....eller vi va på tøyenbadet,ikkje heilt det store, men greit nok bære førr litt svømming...

Ellers jente kordan går det rundt i landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Var på 1 kontroll med jordmor i dag.. ho ville egentlig kje leite etter hjertelyd men det ville eg! Men ho fann den seff ikkje :/

 

Så hadde bestemt meg på forhånd at om ho ikkje fann den så sku eg bestille en UL... Har så lyst å få bekreftelse på at alt fortsatt er bra... !

 

Syns fresten ikkje ho jordmora va sann super niice! Hadde privat jordmor forrige gang og ho va super flink! Men ho held til på CC vest på lilleaker...så syns det var litt langt no på vinteren om vi berre skal ha en bil...!

 

Men angra litt på det valget no!....

 

Noko nytt ellers? har du fått tr Lisa-Mari?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va du her på oppsal hos jordmora?

Eg skal dit i slutten av november, men da egentlig bare for å komme meg på barselgruppe der...:-D

Ellers så skal eg på treff i morra....det e den der vi over 30 tråden, det gleder eg meg masse tel...:-D

Kvalm og go idag...

Kordan går det i tromsø? e mensen kommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja var det.. på oppsalsenteret! :) Ho snakka om fødselsforbredande kurs etter jul!

Skal dit 9 desember igjen :)

 

Er 50 % sm no...blei litt hardt og begynne rett i fult! Og har vært på UL i dag... var kjempe morro.. fekk sjå en aktiv liten krabat på 7,5 cm :) Han meinte at eg var litt lengre på vei enn ka vi trudde.. men vi fann ut at vi kje justerte termin.. berre å vente te ordinær UL :)

 

Har også vært kvalm i dag... kasta opp igjen i dag tidlig! Har fått gitt i fra meg leiligheten i dag og det va digg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Beklager at jeg ikke har latt høre fra meg. Jeg er en travel tvillinggravid...:) 19 uker i morgen- jippi!

 

Spennende med deg da Arytai- enda ikke mens? Noen symptomer på gang? Jeg har bare skummet innleggene over. Skal lese nøyere siden.

 

Og dere kvalme- godt å høre at alt er bra med dere. Kjekt med UL da Synnøve-- det er en fin opplevelse. Begynner å bli størrelse på krabaten og nå.

 

Vi har shoppa utstyr i dag. Det var salg på Olsen så vi endte opp med å kjøpe en del. Skummelt, men og godt å komme i gang. Vi skulle egentlig bare kikke da.... Godt med det man kan krysse av på lista.

 

Dere får ha en fin kveld. Skal prøve å være innom oftere. Jeg skal egentlig bare jobbe 70%, men det er vanskelig å holde. Mye synging med koret og for tiden. Krabatene liker det kan dere tro. Blir liv i magen da.:)

 

Ble rotete innlegg dette, men tilgi meg... Så trøtt og sliten nå og vil bare komme meg bort på sofaen.:)

 

Tata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:o)

 

Åh, så arti at du fikk se lille krabaten, gla nu ja?;P

 

Hehe, vil tru at du e travel Cecilie ja, magen bynn vl å bli stor?

Æ fikk mensen på tirsdag, nån daga over. Æ har store smærta i magen og blør krafti og masse koagulert blo, gudan må vette kofør. Kanskje fordi dn ikkje kom t rætt ti...Sorry før detalja...

 

Læs dåkker enda e kvalm? Korsn går d?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heeei, kor koselig at dokker har vært innom heile gjengen.

Idag har eg vært på treff, det va så artig!!!

Kjæmpekoselig restaurant, nydelig mat og hærlige jente...:-)

No e eg heilt skutt og klar førr senga egentlig.

Eg skriv meir enn anna dag, no går det rundt i hodet..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Så bra at det var morro på treff.. samme jenter som du møtte forrige gang eller? Har og lyst på BIM treff no :)

 

Så koselig å høyre fra deg cecilie..har du vært på ordinær UL no? Såg alt bra ut med twinsa? Vi fikk vite kjønnet på babisen i magen på tidlig ul på torsdag :) Er berre litt over 5 veker til ordinær ul...syns tia går fort når man først kjem seg over dei 12 første vekene!

 

Hmm.. merkelig mens da LIsa-Mari... hadde det sann dei første eg hadde etter eg mista i vår...Kom ut både det eine og det andre føltes det som :)

 

Kvalmen er her fortsatt... spyr heldigvis ikkje så ofte lenger... men matlysta er fortsatt kje noko særlig. Auga er svoltnare enn magen...så eg lesse på tallerken og ende opp med å ete et par bitar... :( SKal heim te mamma og pappa på torsdag.. gleda meg :)

 

Skal dokke vite kjønnet på ordniær Ul AnnA?

Skal te byn og møte ei venninne og shoppe litt i dag! :) Gleda meg.. er ei venninne heimafra som bur i bergen så ser ho ikkje så ofte..!

 

Ka dokker skal te med i helja då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten de samme, va ei eg ikkje hadde møtt før også va det ei som ikkje kom...kom sikkert nåkka iveien.

Ja, det blir liksom de samme kvær gang, men artig at det kjæm fleire tel...:-)

Vi skal no ha et treff tel før jul, et slags julebord...:-)

Gubben har løst på fødselsforberedene kurs, så det trur eg vi skal hive oss med på.

Huff, den e jævelig den kvalmen.....

Eg jobbe også 50% å det e så deilig, føles som eg har en misjon med livet igjen...:-)...va tøft psykisk og være 100% sykemeldt.

ingenting e bedre enn å fare heim..:-) No bi det lenge tel eg skal heim, ikkje før etter fødselen regne eg med...

Ja, vi håpe på å få vite kjønnet på UL, har begynt å få nerva førr heile UL...trur de kjæm tel å finne masse galt...:-(

Cesilie, må ikkje stresse rundt no...:-)

Hvis du skal jobbe bare 70% så betyr det ikkje at du skal jobbe 70% fortar....(streng stemmen)

Har du vært på UL ja? E det nåkka anna regla førr tvilling der eller e det likens som oss? får du fleire UL?

Har de sagt nåkka om du får føde normalt? eller blir det KS?

Hmmm...ja det va en merkelig mens da...tru ka det betyr?

Har det snya nåkka i tromsø enda?

I morrest når eg sto opp lukta det sny ute....deilig...:-) men det bi vel ei stund tel før det kjæm nåkka her...

I helga har eg kun plana om å få litt orden på div skuffer og skap, husmorspliktan har blitt forsømt i denna tia med kvalme og slappheit:-)

Så må eg kanskje ut å få kjæpt meg ei trusa eller 6.....:-)

No må dokker bære kose dokker i helga, eg trur det blir lasagne tel kveds, enda vi spiste hærlig pasta ute i går..:-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er grusomt å gå heime... Fryktelig kjedelig! Og det går heilt på psyken til slutt! Jobba to vakter denna veka og skal jobbe to neste... Hadde langfri denna veka her så hadde berre dei to vaktene....!

 

Venninna mi som hadde tvillinga fekk fleire ultralyda og hyppigare kontrolla + at ho blei sm etter veke 20. Var enegga tvillinga... Så kom dei og 5-6 veker før :) Var morro... vi var på besøk då dei fant ut at dei skulle ut... så blei litt kaotisk då vatnet henna plutselig gikk! :) Vi var egentlig å vei ut for å gå tur, men kom oss aldri ut heldigvis!

 

Eg skal heim igjen no ...også i desember og sikkert en gang til før fødselen! Så kjem mamma ned hit om et par veke, og systa kjem helja etter eg har vøre heime! så blir mykje familie besøk framover :) Koselig...

 

Du har jo sett på ul i veke 12 at alt såg bra ut då... det går som oftest veldig bra :) eg blei plutselig bekymra for at babyen voks litt fort i magen min hehe... den va jo 7,5 cm nesten og det var ei anna som hadde tatt UL som var 13+2 og der var fosteret 6,5 cm... men dei veks vel forskjellig så tidlig :) eg e jo liksom kje over ei veke lenger på vei enn eg trudde...

 

Noken som har kjøpt mamma bukse? dvs det har dokke heilt sikkert, men kass? kjøpte ei på HM... syns den var fin i butikken men dei utvida seg jo veldig? har kje vaska den end heller så det blir vel enda større igjen etter det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dytta litt på denna eg :)

 

Lurte på en ting Anna... vi har flexikort fra 2007.. kan vi bruke dei enda? hehe tenkte kanskje du visste det :) Fann ikkje så mykje om det på nettet, anna enn at man kan bruke dei 3 mnd etter endra takstar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha to jenter!!! :) Jordmor lurte oss sist gang- det ble ingen Viktor på oss i denne omgang...:) Vi er veldig veldig glade for at jentene ser friske og sunne ut. De er også like store, og det er jo bra. Har fått justert termin bittelitt, så nå er jeg 19+5 i dag.....

 

Var nervøs før Ul, men det hadde jeg ingen grunn til. Dette gikk jo så bra så.

 

Ha det fint jenter! Jeg må hvile meg litt. Har fått beskjed om å leve som en pensjonist....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro :) GRATULERER...:) er eneggede da :)

 

Jeg fikk beskjed om at det var gutt nå på ultralyd...Men har hatt jentefølelse heeele tiden... bortsett fra akkurat i begynnelsen..:) Spent på om han såg feil... Mamma og svigermor ønsker seg veldig en jente...

 

Så bra at ultralyden gikk bra...du ble justert noen dager frem du da? Skal se du plutselig blir mamma i februar istedet for mars :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei- de er faktisk to-eggede. De er nokså sikre på det altså....

 

Så de kunne se kjønnet allerede nå altså? Du var 12 uker på UL, var du ikke? Jordmor sa at så tidlig kunne det se ut som gutt pga skamlepper (eller hva det heter) var vendt utover. Hun skyldte på det ihvertfall når hun nå hadde tatt feil...:) Vi blir jo like glade uansett- bare de er friske og sunne. Tror nok sambo hadde håpt på en guttebasse, men vi får prøve på det i neste omgang...:) Det har vel noe med forestillinger og forventninger å gjøre. Vi har jo trodd i 7 uker at det var minst en gutt inni der....

 

Det er stor sjanse for februar baby ja.:)

 

Ha det fint Synnøve. Håper at formen ellers er bra? Forstår at du går i gradert sm? Jeg skal jobbe 70% ut mnd så får vi se. Mulig at jeg går ned i 50%. Håper å stå så lenge som mulig i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er det ja! Er jo greit det da :)

 

Ja...jeg var nok over 13 uker når jeg var på UL. Fosteret var en del større enn det egentlig skulle være, så han mente jeg var en litt lengre på vei enn hva jeg trodde. Jeg tror nok helst det er det at de vokser veldig ujamt i begynnelsen...

 

Ja jeg har liksom tenkt jente nå lenge, de siste dagene har jeg begynt å tenke gutt hehe.. Sambo syns seff det var stas med gutt, tror jeg må forbrede han litt mer på at det kaaan bli forandra :)

 

Ja jeg er 50% i jobb nå, men skal tilbake i fult fra og med tirsdag 28.. Er spent på hvor lenge bekkenet mitt holder men har et ønske om å jobbe...så om det ikke går å jobbe fult så skal jeg ihvertfall jobbe gradert ... orker ikke å bare surre rundt hjemme. Er mektig lei av det allerede :)

 

Trodde man ble sm etter uke 20 når det var tvillinger jeg? Venninna mi ble det nemlig, hun ble sm fra skolen faktisk. Hun hadde absolutt ingen plager og var i super form...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia alle sammen...

Takstan e forandra, men eg huska ikkje katti.

Trur det va 1.august...og da e det ikkje så lang tid igjen.

Kor koselig at alt va bra på UL da...:-)

Eg har fått litt UL nerva plutselig.....merkelige meg..

Eg har no bestandig hatt følelse førr at det e en gutt der inne...:-)

Så hvis alt går bra på UL så får vi no se om eg har rett intuisjon.

Eg jobbe no 50%, veit ikkje kor lenge eg får kjøre...kanskje fram tel neste legetima som e i midten av november...så e det over på t-service.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal på UL denna veka her og eller? Har gullfiskhukommelse så det heldt ;)

 

Skal dokke vite kjønn eller? Skal du opp i 100 % då eller? Dokke får kje jobbe lenger på grunn av sikkerhet? T-service?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hælledussan, dåkker veit ka d bli, to jente Cecilie og gutt på dæ Synnøve:o) kor arti!!!! når ska du i ul Anna? Ska du vette ka d bli?

 

Æ veit ikkje korsn d bli framover for oss mn vi slappa meir av me tanke på å bli gravid, så d kan jo hend teng skjer fortar enn vi hadd rægna me:)

 

Her e æ bynt i ny jobb, veit ikkje om æ har sagt d? Jobba på ei kirurgisk avdeling nu. D e stor forandring fra å ha jobba på medisinsk avdeling i over fire år. Masse nytt og spennanes:o) Mn æ e nåkka forvirra kjenn æ. Går mæst rundt å ikkje an ka arbeidsoppgavan mine e...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

t-service e de som ordne med rute tabeller, sjekker div ting på stasjoner og gjør en del forefallende arbeid...

Vi skal på UL på mandag, gruglede meg...

Ja vi skal vite kjønn, av den enkle grunn at vi orker ikke lete etter universale klær ol.....dessuten vil det halvere alle våre diskusjoner om navn ol...:-)

Gubben har endelig kommet med et guttenavn eg kan leve med....Dani....i like!!!!

Så spennanes med ny jobb da Lisa-Mari...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja d va dåli av åss...

 

hælga som kommer ska æ vær me jeintn mine. sambo reis mæst sannsynli t foreldran, han ork ikkje vær ilage åss jeintn;p

mandag 3 nov. ska vi på avslutningskonsert me Madrugada, gleda mæ masse sæll om æ syns d trist d ikkje e nåkka meir Madrugada...

 

korsn går d me dåkker jeinte? e dåkker langt på vei? æ klar dessverre ikkje husk fra gång t gång dåkker førtæl...store maga? formen bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...