Gå til innhold

Ny tråd for Arytai,Orkidé,Scoobydo og Sanna32


bomsa

Anbefalte innlegg

Hei hei jenter:)

 

Godt å hør fra dæ orkide, håpa dåkker har d bra t tross for at dåkker har vorr gjennom triste teng i d siste. Tænk på dæ:)

Flott leilighet scooby:) kryssa fingran for at dåkker får dn!

Sanna, ja korsn e formen dær??

 

Vi e enda i Målselv og kosa oss masse. Leita nu ætter el sjøl om vi ikkje prøv å bli gravid...Når vi va på butikken på lørdag sport å han om han sku kjøp prevensjon så d jor han nu. Ligg fortsatt urørt i eska i baggen...Jaja, han om d...

Å så har d vorr en del spising ætter vi kom så d bli slankekurs etter ferien.

 

Æ ska nu start jobbsøk ætter ferien sia kontrakten min går ut i sluttn av august. Har søkt ei fast 50% på avdelinga æ jobba på mn har åsså løst å jobb 50 på ei ainna. Kjenn æ e moden før forandringe!:)

 

Har i tillegg hørt me høgskolen for å få ta siste åre på førskoleutdanninga mn sånn som d va nu så hadd de ikkje plass, mn ska følg me uansett. Kan jo vær at nån fell i fra å så står en plass ledi t mæ. D e d æ håpa på. Vest ikkje så bli d å søk t våren sånn at æ kjæm mæ inn t næste høst.

Bli arti og spennanes å tænk på at d kan vær siste året mett i hælseyrket og at æ kan bynn å søk førskolelærerstillinge snart:)

 

Har dåkker d bra da?

 

Klæm t nættjenten mine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei...

 

syns det var bra ja... stort potensiale.... var en del stygge golv men det er enkelt å fikse på :)

 

eg har og søkt ny jobb idag :) Tvila på om eg får den.. men morro å sjå korleis eg blir vurdert... sku nok ha utdanna meg som vernepleier istadenfor barnevernspedagog! men men... sann går det når man kje tenke på alle muligheter....

 

Er assisterende styrer i en barnebolig... står ingenting om at dei kreve vernepleier i fh til medisinsk kompetanse, men at dei foretrekke vernepleier med veilederkompetanse...

 

Er en autistbolig.. har jobba 5 år med det og syns det er kjempespennande.. jobba med multifunksjonshemmede no, og det er liksom kje heilt det samme...

 

Er heilt sikkert nokon som hoppa av eller kje møte osv osv... er som oftest det ...! Håper du får sneke deg inn :)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått oss ny leilighet :D :D :D :D Skal overta 1 oktober... så har heldigvis god tid til å få gjort min salgsklar og forhåpentligvis solgt den før vi overtar den nye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg såg det sto solgt på annonsen....gratulere så masse...:-)

Her e kvalmen kommen....eller så e det varmen i kombinasjon med nesten nattjobbing....skal prøve å få kommet meg tel legen å få en slags sykemelding slik at eg bare jobbe på dagen eller nåkka....skal høre med ho legedama i morra...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med leilighet Scooby!!! Så på linken du sendte her om dagen- så veldig kjekk ut! Nyoppussa og fin. Godt at dere har litt tid før overtakelse.

 

Jeg var hos legen i går. Gledet meg til å finne ut hva som feilte meg. Holdt virkelig en knapp på stoffskiftet. Tok masse prøver og legen sa at symptomene mine kunne tyde på så mye forskjellig at hun ville gå bredt ut for å sjekke. Hun ringte meg i dag angående HCG prøvene. Jeg satt akkurat på hytta og forberedte meg på hvordan jeg skulle takle å få visshet om at det ikke var noe igjen nedi der. Hun var merkelig oppspilt min kjære lege. Verdiene lå på- hold dere fast- 149 000. Hun var jo strålende fornøyd og sa at da var jeg jo normalt gravid allikevel. Var ikke vits med noen ny prøve når denne var så høy og fin. Men, jeg sitter nå og tenker på blæremola. Kan det være det jeg har? Har hørt at det bare er 50 i året som får dette, men jeg bruker å være maks uheldig. Hvis man har dette tror kroppen at den er gravid og man har veldig høy prod av hcg. Jeg syns at mitt var litt høyt.... Ikke så glad lenger, og klarer knapt å vente til mandag og UL. Dette er så forbanna slitsomt!!!!!

 

Håper at du får deg sykmelding Sanna- den der kvalmen er pyton. Nå vet jeg ihvertfall hva det kommer av.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann....har vært hos legen idag....artig opplevelse...eg møsta jo i mars og har ikkje ringt legekontoret tidligar denna gangen, pga frykt førr at det skal gå galt...men de kjente meg igjen..."å det va du ja...går det bra? "spurte ho i luka....eg måtte nesten se meg over skuldra om ho snakka med noen andre....masse jabbing og lykkeønsninge...og eg som hadde planer om å bytte legekontor...:-)

Eg har heller ikkje uvi fikk sjekka det omsider der..

Eg hadde bære ei sånn kjapp tima sia eg skulle bære snakke litt om kvalme, men ho lægedama tok seg goooooo tid og va heilt hærlig.

Snakka ikkje om at eg va feit heller....

Eg skal snakke med jobb og høre om eg slipper de supertidligvakten...e kanskje de som tar knekken på meg, eg synes jo de e tung selv når eg ikkje e gravid...

Kor dokker e førresten?

Å de som va i oslo i går.....såg dokker det hærlige torslåtte???

Fantastisk!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

149 friking tusen.....Dæ e jo kjæmpebra da....?

oj...oj...oj.....ååååå håpe den mandagen kjæm fort....:-)

Så du va ikkje på nåkka innvendig ul når du blødde så masse i nord?

Huff eg håpe du ikkje får dårlige minna om nord norge no når du hadde en utrulig dårlig tur opp dit.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka på nett no....

 

TYPISKE INTERVALLER FOR s-hCG UNDER SVANGERSKAP Uker etter siste menstruasjon hCG-nivå (IU/L)

4 5 - 100

5 200 - 3000

6 10000 - 80000

7 - 14 90000 - 500000

15 - 26 5000 - 80000

28 - 40 3000 - 15000

 

Så då ligg vel du på den der 7-14ukers intervallen og det passe jo bra...

No blei eg ivrig her....:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida- nord norge er fint når man er i god form!:) Blir nok mye reising opp dit i årene fremover.

 

Etter mine beregninger så skal jeg være ca 8+1 i dag. Kan stemme det.:) Får endelig håpe at jeg får se liv på mandag, og tør ikke å glede meg før det.

 

Så bra at du får bra oppfølging Sanna- det er alfa og omega. Kjekt når man føler at de bryr seg. Jeg kunne sikkert fått UL før mandag, men min gyn er på ferie nå og jeg vil bare gå til henne.:)

 

Hvor langt er du på vei Sanna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det e jo midt i denna ferie tia..:-)

Eg håpe og trur du får se liv på mandag.

Eg e 6 uke i morra, så det e 6uke igjen tel eg kan senke skuldran igjen...eller eg e faktisk ikkje så bekymra som eg trudde eg skal være, kjæm i sånne bølga der eg e kjæmperedd og supernervøs...men det går no over etter eg har fått lest litt eller snakka med noen...:-)

Eg e litt iskald egentlig...tør ikkje heilt verken å glede meg så masse eller grue meg...:-)

Leste om den der blæremola, skumle greier....heldigvis sjelden sykdom.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg også iskald. Likegyldig liksom. Tror at det er en forsvarsmekanisme. Tør ikke å tro at det kan gå bra. Føler at jeg har opplevd så mye opp- og nedturer (mest ned...) det siste halve året +.

 

Da er det bare 2 uker mellom våre termindatoer da.:) Håper at det går veien for oss. Kommer du til å be om tidlig UL?

 

Er det mange rundt deg som vet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis dette går bra kommer vi begge i mars klubben..:-)

Eg kommer nok til å spørre etter tidlig ul ja.

hvis eg ikkje får det kommer eg tel å betale det selv.

vi skal på ferie i uke 40 og 41 og da vil eg vite om det er noe å bekymre seg for.....da e eg forhåpentligvis i uke 15-16.

Eg har fortalt det tel min familie og noen venna....trenger de om det skal gå galt....var så godt å slippe å forklare da eg måtte ringe heim sist eg mista....sa bare...mamma eg blør......så trøsta ho og ordna alt...:-)

Har jo endel venninne som skal ha baby og så de har og fått vite det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja- den nærmeste familien er god å ha uansett hvordan det går. Jeg er veldig åpen med familien. De vet alt nå.:)

 

Jeg kjeder meg så her hjemme!!! Er liksom ikke i form til å gjøre noe, men det er så kjedelig å bare sitte her. Finner ikke roen i det hele tatt. Hadde akkurat begynt å finne tilbake til min gode gamle herlige ro når legen ringte meg i går. Nei- å være gravid er ikke for pyser.:)

 

Hvordan går det med dere andre to? Nyter du ferien Arytai? Er du bare opptatt med leilighet Scooby?:) Har dere noe IKM jeg kan følge med på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heihei....

 

har akkurat komt heim fra jobb :) har vært på solvik camping og bada og sola oss..kje værst å få betalt for :)

 

er ikkje opptatt med leilighet nei... skal kje overta før 1 oktober... så har litt tid te å gjere ferdig den vi bur i no!

 

GRATULERER SÅ MASSE MED HCG TALLA :D.....

 

Då e du jo gravid likevel då?! :) Så morro.. skal sjå der e liv der på mandag.. du hadde nok blødd meir viss kje... :P Så utrulig artig!!

 

Her nærma det seg vel EL... er på dag 14 i syklusen på søndag... så IKM søndag i veke 33 om el kjem når den skal :) Spennande... er ikkje så stressa lengre.. har slått meg te ro med at det her kjem te å ta tid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, stakkar sanna som e kvalm! Mn d e jo et godt tægn på at d e bra me spira:) håpa du får ordna dæ lættare jobbvakte!:)

 

Orkide??? Hærregud, du møsta ikkje likevæl?? D va goe nyheta:):)

Mn forstår angsten din for at d ska gå galt... Du har jo vært i gjønna en del stakkar dæ. Håpa og kryssa fingran for at alt e som d ska:D

 

Scoobydo, gratuler så masse me leilighet:) d jikk fort!

Tæsta du el?

 

Her e vi enda i Målselv og bli t over hælga. Gu så godt d e å vær borte fra byen! Vi har d som plommen i ægge.

 

Æ har ikkje fått el enda. Lura på om dn bli forsænka og at tr bli forskjøven ei uka eller to. Venta jo tr næste hælg...

Eller så e æ gravid.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg testa etter El ja... foreløbig ingenting.. og det e jo forsovidt heilt riktig hehe :) Har vel mine mest fruktbare daga fra i dag te mandag i følge babyverden... men har aldri hatt el på dag 14 så stemmer nok kje på meg... rekna med eg har el mandag-tirsdag neste veke! :)

 

Ingen pos el testa hos deg da!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra dere. :)

 

Det høres ut som at dere har det bra for tiden. Ikke verst å få betalt for å bade nei Sccoby. Hvor lenge har du igjen av ferien Arytai?

 

Angående prøving... Godt at du har funnet roen Scoobydo. Jeg hadde store planer om å finne meg selv igjen nå før jeg fikk resultat av prøvene. Man mister seg selv litt oppi alt stresset. Kjenner at det ikke er bra for forholdet heller.

 

Spennende tider vi går i mot Arytai.:) Hadde jo vært topp om du var gravid nå! Ligger prevansjonen fremdeles i bagen til sambo?:)

 

en ting- er ikke dere fryktelig nysgjerrige på hva vi 4 jenter heter. Antar at Sanna heter Sanna, men oss andre. Ikke det at vi skal si det her på foumet, men jeg ble bare sittende og stusse over det i dag. Kjeder meg kan dere si.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... jo har faktisk tenkt på det :)

 

Heite fresten Synnøve! :) Scoobydo nicket har eg etter ei frase eg sa i fylla i heile fjor... Scoobydua åssen gårre med dua :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei eg heite ikkje Sanna...Heite Anna...veit egentlig ikkje kor den S´en kom fra...men det e vel min fantastiske fantasi som slo tel når eg skulle finne nick tel denna sia..he he...

Enda kvalm, kommer i bølger og ja eg e gla førr å ha symptoma...:-)

Hærlig ver og norway cup e over førr vr del...no skal vi bære kose oss med tantedyran...:-)

Skal finne på noen rolige aktiviteta i kveld sia denna tanta e så kvalm..

Har sendt brevet tel a-hus med søknad om fødeplass....håpe eg ikkje ga meg sjøl uløkka av den grunn...:-S

Legen igår meinte det va på tide å søke....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra du har masse symptomer... ingenting som e bedre enn det :) Kan godt henge over doskåla i noken veke neste gang eg blir gravid så lenge alt står bra til :)

 

du er halvveis av dei 12 vekene i dag då ! skal sjå tia går fort fram te september... :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cecilie her.... :)

 

Er mye bedre i formen i dag, men det kan komme av at jeg har sovet HELE natten. Presset meg til å ikke sove på dagen i går og sovnet kl 23.30 i går kveld. Sov helt til 09.00- så det var deilig!

 

Jeg skjønner ikke at du klarer å holde det tempoet du har (S)Anna.:) Du er god. Jeg syns Sanna er et veldig fint navn. Hadde ikke hørt det før, men etter å ha sett på det i noen mnd har jeg virkelig begynt å like det.

 

Jeg hadde ikke trodd at du Scooby var en Synnøve. Det er rart hvilke forestillinger man gjør seg.:) Skikkelig fint navn da.

 

Nå skal jeg en tur til mine besteforeldre. Prøver å få dagene til å gå. I morgen kommer sambo hjem og det skal bli godt. Kjekt når vi kan være to om dette slitet her.:) Han reiser fra meg igjen på mandag da- men ikke før vi har vært på UL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei jenter, Lisa-Mari heter jeg:)

 

Vi har litt over to uke ijæn av ferien og vi har d så fint.

Trur æ mærka elslim i går så d e nok på tur...

Har ikkje brukt kondom mn så har vi heller ikkje hatt sex. Syns d så ekkelt når brorn ligg vægg i vægg;P

 

Nei æ har ikkje tæsta el scoobydo så æ veit ikkje om dn e positiv mn rægna me dn bli d snart sia æ har elslim:)

D e godt du ikkje stressa me d, bære slapp av, nu e jo 2 av fire gravid så næste bli du. Æ kjæm slæpanes ætter om ei go stund:)

 

Ja d e, som du sei orkide/Cecilie, rart korsn forestillinge vi jør oss. Synnøve hadd æ ikkje trudd du heite scoobydo og heller ikkje Cecilie på dæ orkide:) Mn så har sekkert ikkje dåkker heller tænkt at arytai heite Lisa-Mari;P haha

Når æ får ei jente en gang har æ løst at ho ska heite Cecilia;P

Sanna, æ har bestandi likt Anna så godt:) va egentli ikkje nåkka overraskelse at du heite Anna, d e jo likt Sanna så æ reagert ikkje så

mykje på d:)

 

Kan tænk mæ t at d blli godt å få sambo heim og at dåkker får vorr på UL. Sei ifra korsn d går!:)

 

(S)anna, ska du på UL snart?

 

D e sekkert en heil masse æ ikkje har kommentert mn har sambo og heile familien hannes "hænganes" over skuldran haha, så d får bli t over hælga når vi kjæm heim og æ får læst over innlæggan skikkelig:)

 

I dag ska æ bak suksessterte mens svigermor vaska huse:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he...atig å ha nye navn på dokker....:-)

Idag e det bading, de sei det blir regn resten av helga så da må vi utnytte det veret vi har.

Enda kvalm, men trur eg klare en tur på stranda.

Eg skal på den 1.gangskontrollen den 18 august. kjæm eg meg dit så skal eg høre om eg får tidlig ul..sist gang kom eg meg ikkje så langt.

Kan hende nærvan tar meg i neste uka når dagen førr eg møsta sist nærme seg og eg tar en privat ul...

Eg vil no bære at mandagen skal komme sånn at vi får svar på ul tel Cesilie....

Det snakkes om at det blir solformørkelse idag...hørt nåkka om det?

aldri sett det sjøl.

No e det badings....vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja d va næstn rart å sku tiltal dåkker me dåkkers rætte navn;P

 

Åh, misunn dåkker varmen. Her e d fint ver mn surt i lufta...:(

 

Får håp Anna at du kjæm dæ over på 1gangskontrollen og at d ikkje va forgjæves å søk fødeplass:)

Så længe du e kvalm så kan du jo tænk at alt e i orden.

 

Ja æ e å spent på ka de sei på ul t Cecilie:)

 

Solformørkelsen jikk oss hus forbi mn ser at mange har lagt ut bilda på nettavisan:) va sekkert arti å få me sæ.

 

I kveld ska vi slapp av me ei øl og et glass vin. (eller fleir;P)

 

Kos dåkker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det e verkelig hærlig ver her no..hvis det bi bra ver på søndag så skal vi tel bø i telemark å bade, det bi hærlig...:-)

Ja eg såg heller ikkje nåkka tel den solførrmørkelsen...glømte heile greia mens vi lå å duppa i vannet..:-)

Eg skal kose meg mæ litt sprite zero......:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...