Gå til innhold

For oss som venter på mens etter SA / MA...


gima

Anbefalte innlegg

Jeg har forstått det slik at egget slippes etter slimet er ferdig....?! Det betyr vel at testen slår ut etterpå.... Arrester meg om jeg tar feil.

 

Du får bare stå på Scobydoo- ikke sitte her på BIM. Du har viktigere ting å gjøre;) Når er det fire uker siden din SA? Spent på testingen.

 

Ha en fin kveld! Jeg legger meg snart. Skikkelig trøtt i dag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe... har gjort dagens innsats.. .slimet som var blod i begynte i går!... så fortsatte litt i dag..er fire uker siden MA tirsdag 13 mai!... :) Så spørs om det blir testing den uka.. men om jeg har EL nå.. så er vel det litt tidlig å teste 13!?... Men om egget slippes etter slimet så må vi vel stå på litt i morgen også! :)

 

Sukk ... hvem skulle trodd at det var så mye styr med å prøve.. tror jeg satser på et uhell neste gang hehe :)

 

Er tid for køya her også... sliten etter en lang dag med malerkost :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg SA gikk det hele 5mnd før jeg fikk igjen TR, noen som var utrolig lange5mnd.. prøvde å begynne på p-piller før å få orden på saker å ting, men funka veldig dårlig!!!

Venter å venter no, men det sies jo at det tar lenger tid å bli gravid dersom mann tenker for masse på det.. å tror nok egenlitg det stemmer.. men vet iallefall at mann kan bli gravid nå da:)

Håper jeg, om noe ikke har gått galt i ettertid:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt det er mange som må vente en stund før TR kommer tilbake.. Satser foreløbig på at den ikke kommer :) Har alltid hatt noenlunde regelmessig syklus så kjipt om det har forandret seg nå!...

 

du har fått igjen TR nå eller?! venter du fortsatt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått igjen den nå ja, men er i min 8pp:( Håper det snart klaffer. har liksom ikke hatt kjempe masse sex å skikkelig godt inn før å prøve eller..!!! Ble spådd av både 0406 og eli(prøvekanin) graviditet i juni, men ei lita prinsesse.. så det bli spennede å se..

Noen andre som har blitt spådd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter litt...

Skikkelig ivrige på tråden er vi:)

Synes det er koslig jeg! Fint å høre andre sine erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henter opp tråden vår igjen :)

 

Hvordan går det!? Hatt en fin helg?! Håper du klarer å slappe av litt Orkide..

 

Har aldri blitt spådd nei... rett og slett fordi jeg ikke tror noe på det! men har sett at det er mange her inne som blir spådd... :)

 

I dag er det tilbake på jobb... 1 dagen siden 2 april!... tiden har gått fort gitt! Onsdag er det jentetur til Nice... gleder meg :)

 

ha en fin dag :)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri blitt spådd. Jeg er livredd sånne greier. Redd for at jeg hadde tatt det helt til meg.:)

 

Jeg har hatt en fin helg, men har nok ikke slappet helt av. Bedre i dag kjenner jeg. Må nok holde ut på jobb, for tror at jeg hadde blitt tullete av å bare gå hjemme.:) Har noen infernalsk plagsomme smerter i rumpa, ryggen og lysken som stråler ut i beina på meg. Håper at det gir seg.

 

Jentetur til Nice høres deilig ut Scobydoo. Det gjør nok godt. Men, vi snakkes / skrives sikkert før den tid.:)

 

Jeg får besøk av ei venninne som har skikkelig gutte problemer nå snart. Huff og huff- glad jeg ikke er på det stadiet lengre. Hun får gråte ut på skulderen min. Det bruker å hjelpe.:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja trur det blir innmari bra :)

 

Høyres ut som du heldt på å få bekkenløysning?!... Trur nok dagane går litt fortare på jobb enn heime ja :) Langt du e på vei no?! 6+2!?...

 

Kan jo hende du er lenger og :)

 

Glad eg e ferdig med gutteproblem og...håper berre det heldt seg sann :) man har jo aldri noken garanti for det heller sjølv om ting går strålande!... Men ei god venninne hjelpe alltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok heller en ny SA.... Blør også i dag. Ser ut som jeg blir ekte medlem av tråden igjen. Huff- galgenhumor.

 

Jeg har det ikke lett i dag. Gråter mye og har nesten ligget i sengen i hele dag. Sambo er i utlandet også- kunne ikke passet dårligere.

 

Jeg er / var 6+4 ca i dag. Venter på at legen skal ringe- hun skulle ringe mellom halv 12 og 12.

 

Skal holde dere oppdaterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neei... så trist.. fikk ei tåre i auge no :S...Så urettferdig om det er en ny SA! MEN på sjukehuset fekk eg beskjed om at det var store sjansa for blødninga tidlig i svangerskapet om man blei gravid igjen rett etter man hadde mista... på grunn av at slimhinnene i livmora ikkje var bytta ut etter forrige gang... !

 

Sender en stooor bamseklem til deg !....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre at du blør, Orkidé31 med knopp! Du får være forsiktig optimist til du har fått snakka med legen og fått en ordentlig undersøkelse. Jeg krysser fingrene for deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh det var trist orkidè31!!

 

Jeg krysser fingrene for deg. Tenker på deg!

 

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper så at du har rett Scobydoo, men tviler på at det går godt. Skal til legen 09.15 i morgen tidlig og skal til ul etterpå.

 

Jeg har den der "vondt når jeg tisser (presser)" følelsen og det er det som skremmer meg. Vet noen hva jeg mener? Blør egentlig ikke så mye (foreløpig...).

 

Takk for at dere støtter meg! Dere er gode å ha. :)

 

God tur til Nice Scobydoo!

 

Klem tilbake:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei nei nei nei nei nei nei.........nei...

kan det være uvi?

Jeg hadde ikkje noe vondt når jeg tisset under SA.

Hadde heller ikke press....

Skal krysse fingre og tær for deg....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må oppdatere oss da... Men trodde man blødde mye under en SA? Blør du hele tiden eller bare når du er på do?!...

 

Hadde mange blødninger jeg og det gikk jo bra ganske lenge... :) Fikk beskjed da jeg var på siste UL før Ma'en at det er maange som blør og så lenge det ikke kom klomper gikk det ofte bra!....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Nå er det gjort. Føler meg ikke så mye klokere men.... Skal prøve å oppsummere dagen til dere.

 

Som dere vet så begynte jeg jo å blø i går. Blødde kun til kvelden i går, og nå er det bare gammelt brunt blod som spottes.

 

Kort oppsummert så skisserte gyn tre alternativ, alle er like usannsynlige spør du meg...

 

1. Tidlig gravid. Så tidlig at de ikke kan se noe på ul. Tvilsomt for livmorslimhinna var bare 5 cm?!

2. Spontanabort. Skal man blø så lite og ikke ha klumper? Rart at de ikke kunne se noen rester i livmora... Var helt fint inni der. Forrige gang blødde jeg i ei uke. Det var helt stengt inn til livmora nå sa gyn.

3. Ex.u. Er jo så sjeldent. Men, har hatt vondt i venstre side i magen over lengre tid. Krysse fingrene for at det ikke er det!

 

Tok hcg blodprøver i dag og skal tilbake fredag. De kan vel lese mye ut av disse. Skal også til ul neste fredag.

 

Slitsomt dette. Hva tenker dere om hva som skjer med meg? Vet at det bare blir spekulasjoner, men jeg er på desperat jakt etter svar. Jeg er ingen god venter.:) Noen som har personlige opplevelser og dele?

 

Ha en fin dag i det fine været! Jeg er sykemeldt ut uka og tror faktisk at jeg skal prøve å kose meg. Litt lei meg innimellom, men det skal gå bra. Det må gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å si. Synes egentlig de svaralternativene du fikk hos gyn var ganske diffuse...

Som du selv sier så var det rart gyn ikke så noe rester i livmora...

Håper at du ikke blør noe mer og at knoppen blir hvor den er for å vokse seg stor og sterk til den skal ut i verden sammen med mammaen og pappaen sin:)

Dessverre har jo dagene en tendens til å snegle seg av gårde når man venter på noe man egentlig IKKE klarer vente på så jeg får virkelig håpe du klarer å kose deg disse dagene du skal være hjemme:)

 

Stor lykketilklem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Arytai!

 

Så kjekt at du håper videre for meg!:) Jeg har vel mer eller mindre gitt opp. Kan det sitte noe fast på en slimhinne som ikke er mer enn 5 mm? Hvorfor kan de ikke se det når jeg skal være 6+4 el 6+3? Kan det være at selve befruktningen har skjedd en stund etter sex? Jeg vet at vi kun hadde sex den 3 april og så ikke før lagt uti april igjen. Blir tullete.:)

 

Har helt sluttet å blø nå ihvertfall. Det gjorde jeg jo egentlig på selve blødningsdagen. Kom bare litt rester i går. Det er den rareste SA i tilfellet, men må si at jeg håper at det er det det har vært. Frykter ex.u.

 

Har du det bra da? Hvor er du i syklusen? Har du fått mens tilbake?

 

Jeg skal prøve å nyte fridagen, men føler at jeg skulker jobb. Skal skrive en mail til sjefen min nå og delvis forklare hva som skjer. Vet at folk begynner å snakke i korridorene og da er det greit at hun faktisk vet hva som skjer med meg, og at jeg ikke bare sykemelder meg innimellom for moro skyld.... Jeg er en arbeidstaker med masse arbeidsmoral, så denne delen av prøvingen sliter også veldig på meg. Vi er også så få og så sårbare på avdelingen og det liker jeg ikke. Får jobbe litt på mail som jeg pleier.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal ikke mye til før det blir prat i gngene på jobb... Jeg jobber med en stor gruppe mennesker, de aller fleste er kvinner, og da blir det i alle fall lett prat. Vi vet jo hvordan vi kvinner er ;P hehe

 

Flott at du har sluttet å blø, ingenting bedre:) Men har du store smerter noen plass, leste du skrev smerter venstre side? Synes det er så rart at de ikke så noe i ul om det skulle være noe utenfor livmora...Men for alt jeg vet kan det jo være vanskelig å se. Og som du sier så kan det det jo også være at befruktningen har skjedd lenge etter sex og at du ikke er så langt på vei som du tror. At det kan være derfor de ikke ser noe på ul enda. Håper på den:)

 

Jeg venter mens lørdag så får se om den kommer...Vi har pratet så lite om barn i det siste så jeg kjenner jeg slapper mer av i forhold til å bli gravid. Føles godt. Hadde aldri trodd jeg skulle klare å slappe av haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men samtidig lurer jeg på hvorfor jeg er i så dårlig form, uvel, nærmest kvalm....?

Hadde ømme pupper i forrige uke, nesten ingeting nå. Har ingen symptomer på mens bortsett fra litt kviser. Har ingen søthunger slik jeg pleier... Lurer fælt nå...:/

 

Nei, det var jeg som ikke skulle lure... Skal i all fall ikke teste. Ikke før mandag;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe- kanskje det er noe på gang?:) Kjenner meg så igjen.

 

Blir spennende med lørdag da- har du tenkt å teste? Jeg skal ikke plapre i vei om mulig graviditet hvis du prøver å slappe av med det. Må bare få si lykke til! Det er jo velkjente symptomer du beskriver så hvem vet?

 

Jeg har ikke såååå vondt i magen. Det er litt vondt av og på. Jeg prøver å slappe av. Vet du hva det ironiske er? Jeg slapper mer av nå som jeg ikke vet hva som er på gang, enn når jeg bare vet at jeg er gravid. Det blir en slags besettelse å vite. Man teller dager, kikker etter blod, kjenner etter symptomer da. Jaja- galehuset neste!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:)

 

Hehe galehuset ja...det skjer noe i det øyeblikket det lyser gravid eller to streker mot en på gravidtesten. Blir litt tullete og sånn:P

Men uansett hvor kynisk det enn høres ut, det som skjer det skjer. Vi kan ikke gjøre noe med det. Dessverre. Men samtidig kan vi jo ikke unngå å bli redd. Off...

 

Skal ikke teste før mandag. Er nesten sikker på negativ test hvis jeg tester samme dag som forventet mens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja galskap er fellesnevneren her tror jeg..:-)

Her har vi funnet el idag så da blir man opptatt et par dager fremover..:-)

Når skulle du få svar fra prøvene da orkidé?

Du arytai...du tenker likt som meg....venter bare litt til...også litt til...:)

Har aldri klart og testet før ikm pga at jeg var redd den skulle bli negativ pga sen hcg....tulletanker og skallebank....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...