Gå til innhold

For oss som venter på mens etter SA / MA...


gima

Anbefalte innlegg

Kan hende... er nesten så det blir litt skummelt om det klaffer :S

 

Men tar det som det kommer... skjer det så skjer det! Regner med jeg har EL snart om den er i rute etter MA'en!...

 

Ta en test Orkide!... Den må jo være positv nå snart om du er gravid?! Vondt i magen, trøtthet og kvalme høres jo ut som symptomer... men kan jo sikkert være andre ting også... Det er ikke mange dagene til du får et sikekrt svar da!? Skal du til gyn eller?

 

Min kjære kommer fra Hammerfest... tror det kan diskuteres hvor fint det er der... men ble veldig fasinert av reinene som gikk og vandret over alt der oppe :)

 

Hvor kommer du fra Sanna?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mener du kunne ta en test før du drar til legen på onsdag....ellers kan du sikkert ta en der...?

Nei ta en nå....:-)...en cb vanlig....den er visst mest sensitiv...:-)

Jeg kommer fra sør troms, værdens hærligste lille fjord som skryter av å være norges stilleste..:-)

Så jeg er sånn ca midt mellom hammerfest og lofoten..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orkidè31, ja jeg har veldig bra forhold til mine svigerforeldre, kunne ikke fått bedre:)

Åh, det er nydelig i Lofoten men minst like fint i Vesterålen;P

Jeg er opprinnelig derfra.

Men du, jeg synes du skal vente til du er hos legen før du tar gravidtest. Håper de undersøker deg grundig.

 

Tja, vi har vel mer eller mindre funnet ut at vi skal vente en stund med å bli gravid igjen. Det var en ganske sterk opplevelse det som skjedde. Men det kan vel flere skrive under på at det er. Så jeg er livredd for at det skal skje igjen.

Ellers så kjenner jeg at eggløsning straks er over, kanskje en dag igjen. I går var det så vidt jeg klarte å gå for det var vel da egget løsnet. Jeg blir skikkelig dårlig av eggløsning, nesten like dårlig som når jeg har mensen. Håper mensen kommer om to uker da:)

 

En nydelig dag i dag. Varmt og fint:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja- jeg tror jeg går for ditt forslag Arytai. Jeg orker ikke å teste før. Føler på meg at det kommer til å slå meg helt ut nå hvis den er negativ... Skikkelig pingle for tiden.:)

 

Jeg ser at du snakker om hvor tøft det har vært. Jeg har hatt en helt rar reaksjon. Under Sa og rett etter har jeg tatt det veldig bra. Tenkt at " pytt pytt- bedre lykke neste gang". Men nå derimot har jeg en slags reaksjon. Syns det er så forbanna slitsomt å gå å vente i 2mnd!!! Har absolutt ingen tegn til at TR skal komme heller. Det var liksom ikke bare "pytt pytt..." om dere skjønner?!

 

Jeg holder med dere Arytai at angående venting. Dere også Sanna- tror at dere har gjort det lurt.

 

I Stavanger er det regn og trist og Viking ligger under 3-0:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel vanlig at man får en reaksjon litt seinare.. og blir nok værre når man ikkje føle at kroppen kjem tilbake til normalen!....

 

Var heilt sikker på at eg hadde eggløysning no og... men kje i følge eggløysningstesten... så e vel kroppen min som spela meg et puss ja!

 

Du får gi oss en lyd om korleis det går på onsdag Orkide! Skal krysse alt eg har for deg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man kan bli veldig nedbrutt av masse testing med bare negativt resultat. Håper du etter hvert tester positiv da Orkidè31:)

Er veldig spent på hvordan det går med deg hos legen. Du får ha lykke til:) og blir du lei deg så bare brøl ut!

 

Helt utrolig hvor forskjellig man skal reagere etter en abort og hvor lang tid kroppen skal bruke på å komme seg igjen. Jeg har aldri hatt helt regelmessig mens før de siste to årene da jeg sluttet med p-piller. Ganske rart egentlig. Å enda nå ser den ut til å komme til "rett" tid. Uansett, jeg skal ikke stresse, jeg skal nyte. Nyte lysere tider og en utepils eller to til helga.

Det er jo meget mulig vi endrer mening angående å vente en stund før vi prøver på ny men akkurat nå føles det rett å vente:)

 

Jeg fant noe veldig morsomt på you tube. Vet ikke om dere har sett det før. I alle fall, her er en link til en liten bit av bulgarias idol:

 

 

Enjoy!;P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er altså så søte!:) Utrolig godt å ha denne tråden. Snakker jo ikke med andre enn sambo om dette ellers og han er vel kanskje ikke den som er mest forståelsesfull.... Ikke det at han ikke er forståelsesfull, men han bare ikke forutsetningene for å forstå dette.

 

Jeg skal holde dere oppdaterte. Har kjøpt meg glass til å tisse i i dag så nå er jeg klar for legebesøk.:)

 

Håper at du finner ut av el Scoobydo.

 

Arytai- ta en pils for meg også til helgen. Eller forresten- det kan være at jeg joiner deg. PS! Jeg skal adoptere holdninga di etter onsdag.:) Nyte livet er viktig.

 

Natta jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... e viktig å nyte livet! Man blir fort opphengt i det graviditetsgreiene... e heilt hekta eg no for tia... slit med å sovne no etter vi begynte å prøve igjen... rett å slett fordi eg e redd for at eg e gravid! Muligens man burde ha venta litt ja hehe! Men om eg ikkje har El blir eg jo heller kje gravid då...

 

Håper legebesøket går bra :)

 

Trur dei føle det litt annerledes enn oss... Min kjære var innmari bekymra for mg på sjukehuset då eg hadde utskrapning... tok seg fri fra jobb dagen etterpå fordi han kje ville at eg skulle være aleine... fikk dårlig samvittighet fordi det blei så masse fokus på meg og ikkje på han.. vi hadde jo tross alt mista begge to!... men vi føle det nok meir på kroppen så e vel litt meir virkelig for oss... og det e vår kropp som kjem i ulage etterpå!!

 

utrulig gla for at vi har den tråden her ja jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant oss nede på 2 side!!!! Skrekk og gru.:) Måtte få oss litt opp.

 

Min sambo er og herlig by the way. Han var utrolig når jeg var gravid. Men nå er jeg i en slags- "hva skjer? Er, er ikke..." situasjon og DET er vanskelig for han stakkaren og fatte. Han VET jo ikke.:) Jeg skjønner ham veldig godt. Jeg skjønner det jo ikke selv, men kjenner det på kroppen.

 

I dag måtte jeg gå hjem fra jobben for å sove. Var helt utslitt. Nå har jeg sovet 1 time så føler meg litt bedre. Sov så dårlig i natt. Hadde en del magekramper / murringer. Det gikk ned over rumpa og det venstre låret og rumlet noe helt fantastisk. Hva skjer a?

 

Sanna- kan du hjelpe meg? Jeg har lest et sted at kroppen din var rar og styrte på etter SA. Jeg var helt fin i mange uker etter SA, men nå er det helt rart i systemet. Jaja- skal jo til legen i morgen. Får se da.

 

Nå skal jeg spise litt og komme meg avsted på tango trening. Jeg måtte gå fra jobben for å ha energi nok til tango. Ikke si det til noen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi havner fort nedover her :) Er så mange aktive på "bli gravid" :) Noe som er veldig koselig... er stillere på de andre forumene!...

 

Har du symptomer eller?! Skjønna at du er veldig trøtt hehe :) men om du er gravid må du jo være nokon veke på vei no!?.... Kjenner ikke igjen kroppen min heller... hadde vondt nederst i magen... klarer ikke å vite om jeg har vondt i livmor eller eggstoker, men det var no i det området i helgen og i går... men har neg el test :/ Var en liten stund redd for infeksjon men regner med det hadde vært drit vondt og ikke gitt seg etter en stund! har mest lyst å ha kroppen i rute igjen og alt tilbake... eller en voksende mage! drømte jeg var gravid i natt også... går utover nattesøvnen det her... :/

 

Blir vel greit å få en avklaring i morgen med legen?!

 

Tango trening faktisk... artig da :) har malt og malt og malt i dag også jeg... er snart ferdig heldigvis... var på Bauhaus på lier i går og kjøpte lister... så nå er det fram med kappsaga :) Satse på vi får det til hehe...

 

Man kan jukse med litt akryl vettu Sanna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter! Kjekt at dere husker på meg.:) Sitter her på jobb og teller minutter- skal bli godt å få det gjort.

 

Skal prøve å oppdatere dere i kveld.

 

Ha en fin dag!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

orkidé..Lykke til idag...og kom rett hjem og rapporter etterpå..:-)

Jo jeg hadde masse graviditets symptomer som sure oppstøt, kvalme(som jeg ikke hadde da jeg var gravid),tretthet, murringer, ol...men ikke så langt etter da...noe skjer med kroppen din, ellers ville han ikke oppført seg så rart....dessuten så kan tango avogtil være viktigere enn jobb..:-)

 

Scobidoo...ja, dette forumet er koseligere enn de andre og...Jeg kommer ikke til å slutte her inne selv etter jeg blir gravid...hvis ikke alle her inne kommer inn på 1.tri samtidig med meg da, slik at det blir en hyggelig tone der og..:-D

Ja jeg har sagt acryl til gubben, men han er slik en perfeksjonist...han forstår ikke at alle andre bruker det og det ikke synes...huff den gubben...han har forresten vært fantastisk etter vi mistet...tror ikke han hadde det som alternativ...trodde ikke det kunne gå galt liksom...men men...

Ellers så har jeg fri idag..:-D

Skal kooooose meg og gå en trim tur sammen med dolce & g. fra "vi over 30" og i kveld tror jeg at jeg skal ta meg en joga økt på sats....har ikke vært på sats siden før påske..:-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akrylen legg man jo ikkje merke til :) Mala jo berre over :) Blir så fint så hehe... men hjelpe med ei kappsag og... då blir det litt meir nøyaktig :)

 

Har vært på jobb en liten tur i dag eg... første gang på 14 daga... greit å stikke innom å helse på alle sammen igjen :)

 

Noken av dokke som veit kor lenge man har EL egentlig?!

 

Kor du bur hen i Oslo sanna!? I dag er det natt te 1 mai hehe... dvs skal ut å ete middag og en tur på pianobar... blir nok uten alkohol da eg fortsatt trur eg hadde EL i helga sjølv om det e heilt feil ut fra eggløysningskalkulatora... skjønnakje at man kan fokusere så masse på eggløysning! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Tenkte at dere skulle være de første som fikk vite det her inne- JEG ER GRAVID!!!:) Ååååå- jeg har hatt et hav av følelser i meg i dag. Redd og glad om hverandre. Har nok ikke gått opp for meg, men det er kanskje like greit. Skal nok vente en stund med å juble. Vet jo at det kan gå så fryktelig galt....

 

Tok testen inne hos legesekretæren. Begynte å strigråte når hun sa at den var positiv og så hoppet jeg rundt halsen på henne for å gi henne en klem. Så at hun ble litt rørt over reaksjonen min.:)

 

Jeg er ca 5+5 i dag, men vet jo ingenting sikkert. Jeg er ikke MINDRE på vei ihvertfall.

 

Nå vil jeg bare si masse lykke til jenter! Jeg trenger dere med meg videre nå. Stå på- få det til å klaffe dere også. Jeg skal krysse det jeg har som krysses kan og så sender jeg hauger og lass med babystøv til dere. Håper at jeg kan få henge litt med dere her fremover og håper at dere tar vare på den fine tråden vår. Jeg følger med dere.

 

Nyt kvelden Scobydoo!

 

Høres herlig ut med tur og Yoga Sanna. Jeg skal bare sløøøve med god samvittighet. Kjenne på all symptomene som heldigvis ikke var innbilning.:) Godt å vite at jeg ikke er gal.

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER :) SÅ utrulig artig :) :) :) :)

 

Smilte godt då eg såg nicket ditt hehe :) Blir ei spennande tid no ja, men går sikkert så bra så :) det var jo dagens beste news :)

 

Du får ikkje lov til å forlate oss nei sjølv om du e med knopp :) Forhåpentligvis kan vi lage en ny tråd på både 1, 2 og 3 trimester dei neste 9 mnd... tid e foreløbig termin?! e vel litt vanskelig å rekne termin når man ikkje har hatt mens først!?

 

det her var heilt konge :)

 

Tar i mot babystøvet og håpa egga mine løsna snart hehe :)

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig Scobydoo! Jeg ble så rørt over at du ble så glad på mine vegne.... :) Klart vi må holde kontakten ja. Jeg håper inderlig at egga dine løsner snart og at dere får det til på første forsøk. Det er kanskje sant det dem sier om at vi er ekstra fruktbare etter SA?!

 

Jeg kan jo ikke fortelle dette til noen andre enn sambo, så jeg har virelig sett så frem til å skrive det forrige innlegget. Ville dele det med dere herlige jenter.:)

 

Jeg tror at jeg har regnet meg frem til termin ca 27 des. Kanskje det blir et nyttårsbarn om alt går veien? Jeg har en sånn ekkel tanke / følelse om at jeg ikke kan bære frem noe barn. Huff og huff. Kan ihvertfall ikke skylde på sambo- hans soldater fungerer virkelig!!!:) Gravid 2 ganger på 3 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt den tanken jeg også... at jeg ikke klarer å bære frem noe barn! MEN det er veldig mange som mister i både MA og SA så det er jo egentlig helt normalt, og det er jo et fåtall som opplever dette flere ganger! Har stor tru på at det kommer til å gå bra denne gangen! Ja det sies jo at man er ekstra fruktbare rett etter man mistet... men det er jo nesten 8 uker siden du mistet nå eller?! Regner man Sa'en og Ma'en som siste mensblødning?! Får man tidlig Ul får å stadfeste termin når man ikke har hatt en siste mens!? Nysgjerrig... :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet rundt 7 mars. Jeg regner egentlig termin ut fra el og befruktning. Jeg er nokså sikker på når el var selv om jeg ikke testet. Jeg hadde nemlig blodig slim den 3 april. Så da tar jeg utg pkt i 4 april som befruktningsdagen og regner ut fra det. Det kan uansett ikke være el senere enn 7 april for det var da gyn sa at mens var rett rundt hjørnet fordi livmorslimhinna var så tykk og fin.

 

Jeg kan få tidlig ul om jeg er urolig, men legen vil ikke anbefale det. Går det galt så går det galt. Egentlig falsk trygghet å se et bankende hjerte mener hun. Hun foreslår i uke 10-11. Da kan man liksom se en liten baby. Nå er det jo bare en klump... Jeg har også en avtale med en gyn på sykehuset. Hun sa at jeg kunne komme opp der for tidlig ul hvis jeg ville. Skal ringe henne mandag så får jeg se.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan jo ikke se om det kommer til å bli en SA!... Eller en Ma for den skyld... eg var jo på Ul tre daga før og då sa dei alt var fint.. ! Men tenker at jeg kunne tenke meg en ul i uke 10-11 ja for å se at alt er bra neste gang... da er man jo nesten ferdig md 1 trimester... Hadde blodig slim i helga.. men hadde det litt i dag også så trur ikje det va El.. Men veit jo aldri..

 

Tid du mista forrige gang?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ha el slim i opptil 1 uke sier de som har peil på det... Jeg visste knapt at det var noe som het el slim før jeg ble prøver.:) Hadde aldri oppdaget noe hos meg selv ihvertfall som jeg satt i sammenheng med eggløsning.

 

Sist jeg mista var jeg 7+2 eller noe i den duren. Var pyton- vil ikke oppleve det igjen altså.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No trille tåran......eg e sååååå gla på dine vegne...dettan va nydelige nyheter..:-)

Jøss....denne gangen går det bra skal du se...:-)

Og nei du får ikke forlate oss...he he...

Jeg bor på oppsal forresten, koselig her på østsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fint sagt Sanna- måtte lese den første setningen din høyt for sambo. Blir helt rørt her jeg sitter hormonell og uggen.:)

 

Ha en flott kveld på Oppsal. Ikke det at jeg vet hvor det er, men det er sikkert fint ja.;) Når har du el? Spent på hvordan det kommer til å gå med dere fremover nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var scobidooen som spurte hvor jeg bodde i Oslo..:-D

Jeg har ganske sen EL har testet positivt på dag 17 begge PP før SA.

Så jeg håper den ikke er forandret.

Har snakket litt med D&G fra "vi over 30" da vi gikk tur idag og fant ut at for å gardere oss burde vi ha sex hver/annenhver dag + at vi tester el fra dag 12 og utover.

Da har vi seifa i tillfelle el har flyttet seg etter SA.

det her er vitenskap på høyt nivå..:-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...