Gå til innhold

For oss som venter på mens etter SA / MA...


gima

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg trenger noen å skrive med som er i samme situasjon. De andre har liksom en IKM og foholde seg til, men det har ikke jeg.... De sier jo at man skal ta utg pkt i første dag av SA / MA når man beregner syklus, men jeg vet nå ikke. Da skal jeg ha mens ca 8 april.

 

Vi bestemte oss for å ta det rolig etter SA (7 mars), men jeg tar det ikke rolig lengre. Føler at jeg har el annenhver dag pga slim, og angrer på at vi ikke bare kjørte testing fra første dag etter blødning.:) Tenker- kan jeg ha blitt befruktet da, eller da, eller da? Blir jo tullete.

 

Noen som vil dele erfaringer med meg? Anything? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mistet i SA da jeg bare var 5+5 (blødningen startet 9. mars). Var hos gyn. 26 mars og da så han at EL var "rett rundt hjørnet" så vi hoppet til køys den kvelden. Men etter som vi driver med prøverør tror jeg ikke at vi lykkes. Venter mens neste helg (ca. 11. april).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta va en god idè.....:) Jeg har ikke peilig jeg heller etter SA den 23. mars.....Har sluttet å blø, men det er liksom det.... Hadde før jeg ble gravid regelmessig syklus. Dette El slimet alle snakker om har jeg aldri opplevd, har ikke hatt utflod engang. Litt rart er det at jeg har fått masse "klassiske" gravidesymptomer etter jeg mistet....så kroppen er nok ikke helt "i slag". Så vi får hoppe til køys så ofte vi orker og se om det kommer noe TR etterhvert...Jeg angrer og på at vi ikke bare startet med EL testing rett etterpå...men det hadde nok både blitt dyrt og frustrerende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann :)kjempe god ide ja :) regna ut ifra den blødningen jeg hadde etter SA som en menstruasjon,siden jeg mistet så tidlig, så kunne en regne d som vanlig mens. Men jeg har blødd sånn i små perioder etter den blødningen,så jeg veit rett og slett ingenting lenger.

Har heldigvis ikke noe smerter,som jeg kjenner nå da, formen er opp og ned. Tror isjiasen melder sin ankomst,er nok den jeg har kjent en del og. Håper vi får en stabil syklus snart og at d klaffer for oss igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet 28 mars (10 uker), jeg sluttet å blø for 3 dager siden. I går kveld hadde vi sex, litt tidlig, men det gikk helt fint. I dag blødde jeg litt mørkt blod når jeg stod opp, sikkert pga. sexen.

Jeg orker ikke å holde på med testing eller vente en syklus for vi prøver igjen. Her tar vi det som det kommer, regner med at kroppen blir gravid når den er klar for det. Sist klarte vi det på 1 pp så jeg drømmer litt om at det går like fort denne gangen :-)

 

Vil ha baby:-)

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klarte det også i 1 pp sist gang Camilla, og håper at det går like kjapt nå. Skal til Gyn på mandag, så kanskje han kan fortelle meg noe om ting og tang. Håper jo selvfølgelig at han skal si "neimen så kjekt- da er du jammen gravid igjen!":)

 

Jeg er enig med Sanna i at det nok bare hadde blitt enda mer stress (og dyrt) om vi hadde begynt å el teste første dag etter Sa blødning. Vi var ei uke i Lisboa i påsken, og da koblet jeg skikkelig av. Med en gang vi kom hjem, begynte jeg å stresse. Tok en grav test allerede nå på onsdag, men den var jo selvfølgelig negativ....

 

Håper mens kommer snart slik at vi får orden på syklusen! Men, jeg har vært å handla en del grav tester i dag, så jeg er klar om testesyka skulle komme over meg. :)

 

Ire_... (husker ikke nick)- når var det du mistet? Har du fått mens igjen du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mistet på mandag. Da var jeg 6+3. Første gang jeg har vært gravid. Vi hadde akkurat startet utredning for ufrivillig barnløs og jammen ble jeg ikke gravid. Trist at jeg mistet men nå vet vi allefall at vi kan bli gravide:)

Har blødd siden mandag. Ganske kraftig også innimellom. Regner med det går over om noen dager og syklusen kommer i orden igjen slik at vi kan prøve på nytt:)

Jeg har i alle år kjent det på kroppen når jeg har hatt el. Slik kjennes det ut nå også, men det er nok bare hormonene etter jeg var gravid som spiller meg et puss. Likevel har vi bestemt oss for å prøve når jeg har sluttet å blø. Vil liksom ikke "gå glipp" av en sjanse:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg blødde i litt over en uke og var ca 7 uker på vei når jeg mistet. Du er sikkert snart ferdig Arytai.:)

Så er det bare til å begynne rett på- det sa både fastlegen min og gyn på sykehuset.

 

Godt å vite at man ihvertfall kan bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet 8.mars, og VET jeg hadde EL etter noen uker. Vi prøvde for HARDE livet, og jeg har testet 9 ganger, alle negative!!

I går (nøyaktig 4 uker etter MA) kom mensen. Jeg trodde ærlig talt jeg var gravid, så fikk ganske sjokk.

Spottet, og har tusen andre symptomer, men mensen kom altså i går.

De to andre gangene jeg har blitt gravid, har spiren sittet på første forsøk!! Og nå både mister jeg OG ikke gravid....ikke gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne tråden jeg:)

Mistet i SA 26. mars og var da 7+4. Har sluttet å blø nå, men har ikke helt styringa på når EL bør komme eller når IKM er! Før jeg ble gravid nå, kjente jeg godt når jeg hadde EL, så jeg håper jeg gjør det nå også! Har blitt gravid på første forsøk 2 ganger (resultet i ei datter og en SA), så har jo et håp om å bli gravid igjen snart...

Hm, kanskje jeg skulle tatt en test nå for å sjekke at hcg er ute av kroppen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ikke så dumt å teste om hcg er ute av kroppen. Gyn på sykehuset sa at jeg burde det 2 uker etter SA, men jeg kom meg aldri til det. Tok derimot en CB nå på onsdag for å se om jeg var gravid og den var blendahvit. Null hcg altså.:)

 

Lykke til med prøvinga Meliah. Håper at det går like fort nå som de to andre gangene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de som har erfaring og peiling sier at man skal bare prøve på nytt like etter sa/ma:) kvinnekroppen er jo fantastisk bygd:P

Godt å vite at man er flere i samme "båt" slik at man kan utveksle erfaringer og opplevelser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmfr, dura inn på badet i stad for å teste da, men tror du jeg hadde noen tester da?? Jeg som "alltid" har et lite lager billigtester, men ikke nå så klart. Jaja, har bestilt noen nå da, så får bare vente noen dager og se. :)

Ja, godt å vite at man er flere med samme opplevelse! Ikke så mange andre rundt meg jeg kan snakke med føler jeg, de blir litt lei av "maset" mitt i grunn..hehe..så takk for at jeg har dere her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde en SA 9 mars og etter gammel syklus skulle jeg hatt TR nå den 5 apr. Vi hoppa rett på prøving etter blødninga var over,men har ikke brukt el tester osv. tar det hele med ro og håper at mensen uteblir og gravtest blir positiv snart.. ;)

men vi har nettopp begynnt og prøve. Graviditeten som endte i SA var 1pp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel- da er ventetiden over for min del. Litt lei meg i dag, for jeg har fått vite av Gyn at mens er rett rundt hjørnet. Da er liksom alt håp ute for denne gang. Det positive er jo at syklusen ikke er helt på tur.

 

Håper at vi holder kontakten og håper at noen av dere ikke får mens men allerede er gravide!!!:)

 

Jeg satser stort på en ja januarbaby da!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikkje stikke av for det orkidè....du venter jo enda....Som oss alle...:) Jeg liker denne tråden...Tror kanskje jeg har EL nå....det styrer noe voldsomt i magen for tiden iallefall..:) føles nesten som lemus....he he.. så da er det vel noen uker igjen til mens også kan man starte tellinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke stikke av, men tenkte kanskje å ta en aldri så liten pause fra bim. Men- kjenner at det kan bli vanskelig.:) Tror faktisk ikke at jeg klarer det. Må liksom følge med på en del av dere.:)

 

Håper at det går veien for dere da Sanna. Dere går ihvertfall inn i den spennende perioden. Jeg går inn i den kjedelige venteperioden der liksom ingenting skjer. Huff- nå syns jeg visst synd på meg selv:)

 

Vi skal prøve å kose oss med tango, trening og hverandre en stund og prøve å glemme at vi er "prøvere". Helt utrolig så det tar overhånd!!!

 

Et spørsmål- hvordan prøver dere? Når vi ble gravide sist så begynte jeg el test på dag 15 og det kom pos resultat dag 16. Før det så hadde jeg sultet sambo i ca 1 uke.:) Vi hadde sex rett etter pos el test og der satt jammen spira på første forsøk!!! Er nå litt i tvil hvordan vi skal gjøre det neste gang. Ser at det er mange som prøver hver dag i en periode....

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet fire uker på vei i slutten av feb,

men har enda ikke fått igjen mensen :(

Ikke er jeg gravid eller.

 

Noen som har ventet så lenge før??

(Send meg gjerne mld- for ikke alltid jeg finner igjen innleggene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er greit så hiver jeg meg på her inne hos dere. Vannet mitt gikk i 22.uke, og jeg fødte en jente noen dager senere som døde, 12. mars. Etter fødselen venter jeg nå på mensen. Jeg syns ventetiden på å få mensen tilbake går utrolig sakte, og selv om legene sier at vi mentalt antageligvis ikke er klare til å bli gravide på nytt med engang, så føler vi at det er rett for oss. Derfor kommer vi nok til å prøve litt uskyldig nå frem til evt. mensen kommer også....

Litt info om hva jeg har gjort etter fødselen:

Graviditetstesten ble negativ etter 14 dager. Hadde negativ eggløsningstest på dag 15. Var på etterkontroll hos legen etter 3 uker, og han sa jeg var laaaangt unna eggløsning..... Testet negativt igjen på eggløsning etter 25 dager, men når jeg tok ut pinnen så var den andre streken også nesten helt blå, så jeg tenkte at eggløsning kanskje er rundt hjørnet, og skal teste igjen i morgen tidlig på dag 27 etter fødselen.

Jeg lovte meg selv at jeg ikke skulle bli hekta på dette igjen, men her er jeg altså, HOOKED AGAIN:)

 

Jeg ønsker alle jenter her inne litt ekstra lykke til, og håper at det klaffer igjen med en gang for oss alle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var bra at du ikke forsvinner orkidè..:-) Jeg har ingen håp om noen graviditet i denne omgang så jeg venter nå på mens...kjeeeeeeedelig...va på ultra idag og handla 5 pk bind på tilbud...pessemist kanskje..:-)

Trist med den lille jenta deres ticalinda...og jeg beundrer beslutsomheten din om å komme videre.. jeg synes det er koselig med nye folk her inne, så hjertelig velkommen...Har dere barn fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre Ticalinda. Jeg tror ikke jeg kan forestille meg hvor tøft det er å miste så sent i svangerskapet. Kjekt at du slår deg til sammen med oss TR ventere da. :) Jeg venter, men VET at jeg får TR om ikke lenge. Ingen håp om graviditet her i gården- det tok gyn fra meg i går.:)

 

Sanna32- pessimist ja, det vil jeg si. Og så 5 pakker! Jaja- de går jo ikke ut på dato.:)

 

Håper at du finner el Ticalinda. Jeg har bare vært på dette forumet i noen uker, men jeg er blitt testoman og skikkelig babysjuk. Begreper som eggløsning har fått en helt ny mening.:)

 

Velkommen til tråden alle nye "ventere"!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh, fikk negativ test i dag også....:( Og denne var tydelig negativ når jeg tok ut testpinnen også. Det betyr nok mest sannsynlig at el har gått forbi meg uten at jeg la merke til det..... Kjedelig... Ja, ja, da kan jeg bare håpe at det ikke er mer enn 14 dagers venting til TR.. ( og selvfølgelig i tilfelle fortsette med sex annenhver dag en stund til..:))

 

Sanna32: Vi har ingen barn fra før, og gleder oss masse til førstemann skal krabbe rundt i huset:)

Orkidè31: ja, eggløsning har plutselig fått en ny klang over seg. Jeg kan snakke om eggløsning slik jeg snakker om hva vi skal ha til middag!

 

Jeg håper at TR-ventingen vår enten blir superkort eller superlaaaang!!!

Lykke til jenter, hadde vært så kult om noen ble gravide i denne overgangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg lurer faktisk på om el er like rundt hjørnet jeg. Nå har jeg vondt i magen (støl lissom) på samme måte som jeg hadde før første mens etter fødsel.

Hvis det stemmer, så er jeg i alle fall i rute til en normal 30 dagers syklus - ja om SA'n regnes som første mensdag lissom ...

Blir spennende å se dette...får jumpe i køya etterhvert i alle fall! Hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...