Gå til innhold

For oss som venter på mens etter SA / MA...


gima

Anbefalte innlegg

Velkommen til Irose! Slå deg sammen med oss i ventingen- håper at du blir ferdig med restene etter MA kjapt. Man vil liksom bare komme i gjenge igjen....

 

Så kjekt å høre fra deg Sanna32! Jeg tror noen og enhver kjenner seg igjen i den der babysjuka. Jeg har akkurat blitt tante og sto å snakka, smilte og sikla til bildene av henne på PC`en. Sambo kikker bare rart på meg. Gleder meg til å se henne i mai (de bor i Trondheim).

 

Det kan være lurt å ta kontakt med legen etter en 7 uker ihvertfall. Jeg har liksom fått litt nytt giv etter å ha bestilt en trygg og god legetime. Har ikke TR kommet til da- så er det rett på hormonkur!! Jeg føler at både legen og ei gynekolog på sykehuset har tatt meg litt under vingene. Jeg har tom fått direktenr til hun som undersøkte meg ved SA på sykehuset. Jeg skulle ringe neste gang for en tidlig ul. Kjekt når det er slik da- har sett her inne at det ikke er alle som er like heldige.

 

Jaja jenter. Nå må jeg snart hoppe i køya. Jeg har heftige intervjurunder på jobben, så jeg er mega sliten etter arbeidstid.

 

Natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss... snakka om bra oppfølging ja :)

 

Må vel mase og mase for å få tidlig UL!:.. :/ Men klarte å mase meg til tre stk forrige gang så :)

 

Er skikkelig babysjuk og... men innser at det tidligast kjem te å skje februar 09 :) Håper på full treff i mai en gang... (om alt kjem i ruute)!....

 

Med hormonkur er det pergo?! ser det e så mange som snakka om pergo her inne :)

 

Mangla antistoff mot rødehunder eg... hadde egentlig plana om å ta det no sia eg mista... men vaksinera eg meg må eg vente 3-4 mnd før eg får begynne å prøve å bli gravid.. dvs eg må begynne på p pille igjen og alt! Så nei... trur ikkje vi kjem til å gjere det.. nevnte det for min kjære i dag tidlig og... han virkakje så gira på å vente så lenge han heller !! Får heller bure meg inne i 9 mnd :)

 

Men du e sikker på at du ikkje e gravid igjen Orkide31?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloooo

 

Endelig ferdig med denne dagen og. Puh- nå blir det sløvings på sofaen i kveld:)

 

Du har kanskje sagt det før Scoobydo, men hvor langt var du på vei når du mistet? 3 ul er jo bra.:) Vet ikke om jeg skjønte det med Rødehunder... Er dette antistoffet noe de fleste av oss har men som du mangler? MÅ du gjøre det? Er det farlig å bli gravid uten?

 

Jeg er ikke SIKKER på at jeg ikke er gravid. Har sluttet å teste meg for blir bare så nedtrykt når den er negativ. Føler meg til tider så gravid. Har ikke peil på syklus, men nå vet jeg at det er 2,5 uker siden gyn sa at mens var rett rundt hjørnet. Testet siste gang på søndag som var. Tenkte nå å vente til legebesøket på onsdag. Da må vi sjekke alt hvis jeg skal gå på hormonpiller regner jeg med... Har ikke peiling på hva de heter. Det var bare gyn på sykehuset som snakka om disse hormonene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var 9+5 da eg mista...

 

Vi blir vaksinert mot røde hunder når vi e små!... skal bli iallefall om foreldrene våre vil det... ! :) Eg har blitt vaksinert men ikkje utvikla antistoff mot det...

 

Man veit jo ikkje om vaksina har fungert før man tar ei blodprøve og den må vi ta når vi blir gravide... en av dei fyste blodprøvene dei ved 1 kontroll... i lag med syflys og hiv... står rubella antistoffer elelr noko på svarkortet...

 

Er ikkje farlig nei... så lenge eg ikkje får rødehunder... då kan det skade fosteret! men i og med at så å seie alle e vaksinert mot røde hunder finst det så å seie ikkje lenger...må bare være litt forsiktig i fh til kontakt med unga :)

 

Veit kje om du blei så masse klokare no :) Men har vel egentlig bestemt oss for at vi drit i vaksina... vi vil kje vente så lenge :)

 

Men du vil jo få vite på onsdag då om du skulle være gravid?! hadde jo vært det beste utfallet :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess!!!! Jeg har fått mensen.......1.PP here we come!!!!!

Gud førr en deilig følelse...føle meg ren...eller noe sånt....endelig er kroppen klar...Har vært inne på spå siden og ble spådd graviditet i juli...turde ikke spørre om det kom til å gå bra..:-)

Iallefall vi e klar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra :) Då e man virkelig et steg vidare! Eg va sååå fornøgd med negativ test og ! Føle kroppen er på rett vei....

 

Lenge du venta på å få mensen?!....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ- dere er heldige! Jeg føler meg ikke "ren" enda. :(

 

Lykke til med 1 pp Sanna- hold oss oppdaterte. Da kan du kose deg med vin i helga.:) Jeg er glad på dine vegne. Håper at spira sitter før Juli...

 

Godt å få neg test Scoobydo. Da er "det" ute/borte. Får ikke håpe at du må vente så lenge på TR.

 

Jeg får jobbe videre. Travle dager.

 

Forresten- ingen TR her. Blør fra tannkjøttet og brekker meg når jeg pusser tennene. Så at ei her inne som hadde testa positivt nevnte dette. Jeg hadde ikke peil på at det var et symptom, men nå ble jeg bare enda sikrere på at jeg er gravid.:) Tør ikke å håpe for mye enda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender jo at det slår seint ut da... min søster var 11 uker på vei før hun fant ut at hun var gravid... og søskenbarnet mitt fant det ut etter 4,5 mnd hehe :)

 

Fikk melding med en venninne som fikk positiv test i går :) Så glad på deres vegne.. men fikk veldig lyst til å bare prøve nå neste uke... :) Men vi må vel bestemme oss for det før vi har samleie igjen... rene tørkeperioden det her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du endelig er negativ scooby :) Jeg har endelig sluttet å blø, så nå blir det sengekos igjen om ikke så lenge! :D :D

 

Gratulerer med første pp Sanna, gleder meg til jeg er der selv. Det føles uendelig langt vekke akkurat nå.

 

Håper du er gravid Orkidè :)

 

Har hatt lønningspils i dag og er ganske på en snurr for første gang på LENGE! Det føles veldig merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallooooo- det var sent å finne det ut. Da er det kanskje håp for meg også:) Tør ikke å tenke for mye sånn. Sikkert bare kroppen som kødder med meg etter SA. Du får holde oss oppdaterte angående hva dere bestemmer dere for Scobydoo. Vanskelig valg....

 

hehe- det hørtes kjekt ut med lønningspils Irose. Sist jeg var på en snurr var i romjula....:)

 

Godt å høre at du har sluttet å blø. Har dere tenkt å hoppe rett i prøvinga?

 

Ingen nyheter fra Stavanger. Tar vel snart kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var skikkelig på en snurr forrige helg og.... litt rart... 3 daga før var eg gravid...! :/ Men men... artig var det :)

 

Trur vi hoppa rett i det... mn vi har kje diskutert det så nøye! Men greit at begge e enige :) Har fortsatt litt brunlig utflod innimellom men rekna med det retta seg opp etter kvart... e litt redd for at det blir mykje blødninga neste gang og om vi kje venta... e egentlig dritnervøs for å bli gravid igjen...

 

ja ingen av dei som merka noko til at dei var gravide... merkelig... iallefall etter 4,5 mnd :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei jenter:)

 

Jeg måtte ta en liten pause herfra.

 

Ser det har vorr en del aktivitet her siden sist. Har skumlest innleggene.

Orkidè31, du har enda ikke fått mensen? Har du hatt eggløsning?

Det kan ikke være noe annet enn det jeg har. Må si jeg kom raskt i gjenge igjen.

Scoobydo, du har heller ikke hatt mensen?

Ser det er kommet andre inn, koselig:)

 

Nå er vi på helgebesøk hos svigerforeldrene mine. Like ved siden av meg står en golden retriever med en sko i munnen å vil leke med meg. Hehe, han er skikkelig oppmerksomhetsyk for tiden. Får vel leke med han etter hvert:)

 

Ellers, noe nytt? Når jeg kommer hjem igjen skal jeg sette meg ned å slese skikkelig gjennom innleggene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arytai- vi har savnet deg!:) Får håpe at du har like godt forhold til svigers som jeg har.:) Kos deg masse. Håper at du setter deg ned når du kommer tilbake for å gi oss en skikkelig oppdatering angående hvordan det går med deg...

 

Jeg har ikke fått mens nei. Vet jo at jeg har hatt el for gyn sa jo for 3 uker siden at TR var rett rundt hjørnet. Har ikke testet siden søndag. Skal til legen onsdag for å evt starte hormonkur. Snart 8 uker siden min SA nå.

 

Nå har vi vært ute på vår lørdags handlerunde. Det er liksom blitt mer eller mindre fast i disse oppussingstider. Skal på besøk til et vennepar i kveld og spille litt spill. Det er alltid kos. Tør ikke å drikke da...:)

 

Ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei... koselig at du kom tilbake Arytai :)

 

Nei har ikke fått mensen... men det er heller ikke så rart... er under 14 dager siden utskrapning... :) Men er negativ på test og satser på eggløsning neste uke om alt er i ruute... tenkte jeg skulle teste med eggløsningstest...

 

men vet fortsatt ikke om jeg har så lyst til å bli gravd igjen... skremmende å tenke på at man kan msite en gang til :(

 

Har besøk av foreldrene mine denne helgen... koselig :) Skal ut å spise middag i kveld og kose meg med litt alkohol før vi kanskje begynner prøvingen neste uke! Fikk streng beskjed med mamma om at da fikk jeg ikke lov til å drikke :)

 

Har fortsatt en uke igjen før jeg skal begynne å jobbe... har langfri etter sykmeldingen går ut.... blir litt rart å jobbe igjen ... har ikke jobbet på 1 mnd... hadde langfri før jeg ble sykemeldt på grunn av blødninger også...

 

Pusser dere opp Orkide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen

 

Det var svært så rolig det var på denne tråden for tiden. Godt du holder oss oppe Scoobydo. :)

 

Så du har hatt 1 mnd fri?! I utgangspunktet hørtes jo det deilig ut, men jeg tror jeg hadde gått på veggene av å vært hjemme så lenge etter SA. Jeg holdt ikke ut 3 dager en gang. Jobbet hjemmefra.:) Fortalte ståa til sjefen min, så vi hadde en deal på det. Jeg følte meg jo så frisk og rask.

 

Vi pusser opp soverommene ja. Ingen barnerom foreløpig.:) Satser på å selge og kjøpe hus om ikke altfor lenge. Kjekt når alt er feridg, men slit når det står på.

 

Vi har ikke hørt noe til Ticalinda, Meliah og Obsideisann i det siste... Er dere der ute? Hva skjer?

 

Kos deg med foreldrebesøk Scoobydo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja veit... e begynt å bli kjedelig !Men har pussa opp leiligheten te min kjære... e snart ferdig måla :) Artig det... men blir greit å begynne å jobbe igjen :)

 

Føle meg og veldig frisk og rask... kunne nok begynt å jobba igjen for lenge sia :/ Men var allerede skreve ut og erstatta på jobb i og med at eg var sjukemeldt ut 1 trimester... så då tok eg berre det... har vært litt godt og... Men no begynne det å bli nok!

 

Skal på jobbintervju i morga :) Blir spennande :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen jenter.

Så da har du til onsdag å få mensen da, orkidé...det er vel ikke store sjanser for det hvis den ikke er kommet til nå?

Det er uansett godt å komme seg til lege og få sjekket ut hva det er hvis du ikke er gravid, og da er det jo gode grunner til at mensen ikke er kommet..kanskje kroppen er i et slags sjokk eller noe..

Skal du teste før du drar til legen?

 

Oj,oj.....spennende med jobbintervju Scoobydo...:-)

Du sier du pusser leiligheten til din kjære, bor dere ikke sammen?

Uansett er du veldig snill som hjelper til...jeg har en gang som trenger noen lister og greier...he he...hint, hint..

 

Det er rart hvor individuelt det er med oss etter SA/MA.

Noen vil bare bli ferdig med det og tilbake til "normalen", andre er veldig sliten i kropp og sjel og trenger ro for å fordøye alt.

Jeg var selv i en opp og ned tillstand og hoppet fra det ene til det andre.

Stakkars mannen min..:-) måtte leve med meg..

Ellers har vi bare koset oss i helga...kjørte til Gøteborg i går sammen med svigersøsteren min og hennes sønn.

Handlet masse fine greier...:-D

Vi var på freeport, der man finner masse merkevarer til brøkdeler av hva man må ut med i norge.

Etterpå gikk vi og kosa oss i sentrum med soft ice....nydelig by!!! men soft ice srrø har de ikke peiling på..:-D

Så idag sitter vi bare å koser oss på sofan før vi skal til svigers og spise middag senere..

Fin søndag til dere alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Nei vi bur ikkje i lag! :) Ikkje no!... Gjorde det før... så blei det slutt etter nesten fire år... han bur fortsatt i den leiligheten vi hadde i lag..mens eg har kjøpt mg ny!... SÅ blei vi i lag igjen i fjor haust... og tenkte å ta det litt rolig egentlig.. men plutselig var der barn i magen hehe !:) PLanen var å flytte i lag i løp av hausten igjen... men har fått litt fortgang i planane no... :) Så skal legge hans leilighet ut for salg i løp av mai forhåpentligvis... så skal vi bu i min mens vi leita etter en så vi kjøper i lag... huff masse styr! :) Men veldig koselig hehe :)

 

Har en heil leilighet uten lister... :/ Har pussa opp den og... bytta golv og reiv ned strier ... Men er ingen listemann dessverre så den står foreløbig uten lister... må fikse det no snart... må nok ha litt hjelp til det :)

 

er dokke begynt å prøve igjen Sanna32?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var no som farsken....er så vanskelig å få til de listene...:-D

Dere er virkelige hushaier..:-)

Kanskje dere kan starte et eiendomsselskap..:-)

Koselig at dere fant tilbake til hverandre.

Vi flyttet først sammen for 1 år siden.

Jeg bodde og jobbet i nord norge.

Er LITT langt å pendle... så da var det jeg som måtte bite i det sure eple og flytte til oslo..

Vi ordnet litt i gangen etter jul og siden da har den stått delvis uten lister....blir snart sprø....

Jeg fikk mensen på onsdag så når jeg er ferdig med den så er det i prøvingen igjen...:-D

Håper det går like fort som sist gang, da ble jeg gravid på 2 pp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begynt igjen også... skal vel litt til at det klaffer! Har ikke hatt mens ennå!...

 

Hehe... vi pusset opp kjøkkenet her for 2 år siden og det står fortsatt uten taklister... !!! Men de skal opp de og nå som det skal selgest... hehe ja har en leilighet for mye! Er fryktelig upraktisk i og med at vi som oftest er i en... koster en del og sitte på to stk!...Problemet er at det er ikke noen av de som er store nok til at vi kan bo 3 stk :/

 

Min kjære kommer også nordfra... blir vel en tur opp dit i sommer :)

 

Hehe et stk å pendle ja :) Men hva gjør man ikke for kjærligheten :)? Trives veldig godt i Oslo jeg .. mn valgte å flytte hit helt av meg selv så :) De fleste som jeg gikk på vgs sammen med flyttet til Bergen... men jeg orket ikke å hele tiden møte på kjentfolk! Så flyttet til Oslo istedetfor... hadde min søster her nede + en veldig god venninne.. og møtte kjæresten ganske så kjapt etter jeg flyttet hit :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å, det er nå en del som blir gravide uten å ha hatt mens først, kanskje du er en av de..:-)

 

De svartens listene er så vanskelige å sage i rett vinkel...

Ja jeg kan tenke meg å ha to leiligheter er dyrt, vi har en og det er dyrt nok..men den er stor nok til at vi kan bo her til vi får nr 2..:-)

Jeg skal hjem 18. mai og det gleder jeg meg til.

Gubben og nevøen skal være med en tur i juni, da skal vi i konfirmasjon.

Jeg kjente ingen her nede da jeg kom....totalt lost....

Men nå har jeg fått trivelig jobb, noen gode venner og hobbyer.

Så heimlengselen er ikke så sterk lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leilighet ja. Alltid mye å gjøre. Er man ikke først ferdig med noe, så må noe annet ordnes....

 

Vi hadde også hver vår leilighet til i august i fjor. Han flyttet inn til meg og solgte sin leilighet. Ser at dere har flyttet på dere begge to. Min kjære er fra nord, men han bodde i Stavanger når vi møttes. Naturlig at vi ble her, selv om jeg ikke tror at han er 110% komfertabel med det. Jeg kan godt flytte nordover etterhvert. Synes at det er fint i nord jeg...

 

Ellers så har jeg en trå dag i dag. Mye tårer og frustrasjoner. Kanskje fordi jeg har sovet så dårlig i natt og har vært så trøtt i dag?! Har hatt mye vondt i magen og er en del kvalm. Begynner å bli redd for at det er som du sier Sanna at det er noe som har hengt seg opp her. Er livredd for å teste, men vet jo at jeg må finne ut av det snart. Utsetter og utsetter. Skal jo til legen onsdag.... Hadde ikke tenkt å teste før det, men bør jeg? Gode råd mottas med takk. :)

 

Da skal vi alle nordover i sommer!:) Jeg skal ihvertfall få med meg noen dager i lofoten i år også. Det er det flotteste stedet jeg har vært! Vi hadde nydelige dager der i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...