Gå til innhold

For oss som venter på mens etter SA / MA...


gima

Anbefalte innlegg

Det er i overkant av 6 uker siden jeg mistet. Hadde eggløsning for to uker siden så dette blir min første mens etter sa. Synes kroppen min kom fort i gjenge igjen. Egentlig er jo det bare bra. Men har ikke hatt mensen siden februar så det hadde vært godt å sluppet unna;P

 

Jeg trodde også mensen kom på fredag men det var bare pittelitt blod etterfulgt av litt brunt... Må bare vente å se.

 

Skal krysse fingrene for deg for positiv test. Men det kan jo også være for tidlig for at testen skal slå positiv ut så kommer ikke mensen så er det bare å teste på nytt etter en stund:)

Vi gir oss vel ikke!!!?;P hehe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei hei- vi har over 200 innlegg på tråden vår!:)

 

Ellers- Arytai og Scobydoo burde hatt teste date.:) Sikker på at dere er gravide begge to. Høres jo ut som festeblødning dere har hatt. Hi hi- tenk så kjekt det hadde vært om dere kunne traske over på 1 tri sammen.

 

Sanna- gleder meg til 21 mai. Spent på deres vegne. Jeg lover deg at jeg skal ringe sykehuset på tirsdag- du har helt rett, jeg vil bli gal hvis jeg ikke får vite noe før fredag.

 

Har enda mensmurringer og vondt i den ene foten. No blood- enn så lenge...

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mensmurringer hele tiden forrige gang.. kom på IKM dagen! Men er vel ofte et tegn på at ting vokser og strekker seg?! Hadde også en del smerter på venstre side som kom og gikk!...

 

SYns du skal ringe sjukehuset ja.. er alt for lenge og vente te fredag! Tar vel ikkje ei heil veke og få vite svar på HCG prøver?! Har aldri tatt det før men..

 

Har meir trua på Arytai enn meg sjølv :) Er jo tross alt over IKM uten mens... :) Har enda noken daga igjen eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sanna32, hvor i Troms er du fra, hvis jeg kan spørre?:)

 

Ja orkidè31, du kan ikke vente så lenge. Og jeg vet med sikkerhet at det ikke tar så lang tid å få svar på HCG-prøven...

 

Scoobydo, hehe, som vi vet fra før så kan man man jo lettere bli gravid rett etter ma/sa så vi kan jo håpe det stemmer med oss... (Selv om jeg ikke skulle/skal stresse med det);P

Men jeg må si det er mer en kvalmefølelse/tidformensenfølelse enn det er strekkefølelse i livmora jeg har...skulle ikke forundre meg om den kommer snart i løpet av det første døgnet...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan jo det :) Må berre vente og sjå... trur ikkje eg skal ha for store forhåpninga... Har ingen symptom på noko som helst no so... litt ømme puppa berre... men det har man jo ofte før TR kjem... Men spennande e det no uansett :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det gjort, tr har meldt sin ankomst...

Samtidig som jeg ble litt trist og sur på en måte så var det nok like bra. Da kan vi begynne på nytt. Får ta resten fra nå av:)

Så jeg blir nok å henge her videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei alle sammen...jeg har vært fraværende da vi har hatt svigers på middag...koselig det..:)

Så nå har jeg lært meg å lage deilig kebabspyd av svigermor og hærlig salat av svigerfar.

De bruker så mye godt krydder og urter....

Jeg jobber som togfører på t-banen..derfor er jeg mye ute i ruch trafikken..:)

Også er jeg fra sør troms, en bitteliten kommune med ca 1000 sjeler, som skryter av å ha norges stilleste fjord...:)

Hvor er du fra da?

Kanskje vi er gamle naboer...he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med besøk:)

 

Haha, ja vi kunne vært hvis ikke det hadde vært for at jeg egentlig er fra Vesterålen;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er idiot! Sitter her og søker opp ex u- halloooo, gjør meg selv skikkelig vondt. Livredd for at det er det nå. Kan man virkelig dø av det?

 

Sutre litt til- har vondt i foten! Akkurat som sånn støle gikt smerter. Jeg har null peil på hvordan gikt kjennes ut, men tipper at det er noe slikt som det jeg har nå. Faktisk voksesmerter om jeg tenker meg om....

 

Så TR kom Arytai. Det kan være at det er det beste ja. Det er godt å ha hatt en normal syklus- jeg snakker av erfaring.:)

 

Sanna- jeg ble sulten jeg nå. Kebabspyd hørtes ikke feil ut.:) Mine foreldre vet nok ikke hva kebab er en gang.

 

Vi får krysse fingrene for deg da Scobydoo.:) Spennende med visning på onsdag. Kjekt at dere blir samboere igjen.:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig da Arytai... men greit å få alt i rute igjen som Orkide seie... :) Då veit man iallefall at man er tilbake til normalen!...

 

Høyrdes utrulig godt ut ja... kebab er sinnsjukt godt! Har fast kebabsjappe i byn.. sjølv om heimelaga e nok bedre :) Vi har akkurat gått rundt sognsvann og der var det mange som grilla... blei heilt svolten av lukta.. :S

 

Har lest mange skrekkhistorie om exu eg og... då eg hadde litt vondt på venstreside... men fekk av en eller anna grunn inntrykk ava t det var værre om det var vondt på høgre då eg ringe og spurte på legesenteret... Ho sa ikkje det direkte... men spurte kass side det var på og då eg sa venstre så virka det liksom ikkje så farlig(?)...

 

Skal ha megler besøk på onsdag... blir vel ikkje visning før siste helga i mai.. om vi rekk det :) håper det... e litt trådt marked fortia så blir veldig spennande :)

 

Ja dokke får krysse fingrane for meg :) (kanskje det hjelper....)

 

Kan være bekkenet og da Orkide?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god ettermiddag!:)

 

Jeg blør ingenting. Var mensmurringer i går uten blødning. Hva skjer a? I dag er jeg bare dritsur og har hauger og lass av halsbrann. Nei- man skal ikke bli klok på disse kroppene våre.

 

Har ellers vært aktiv i dag. Traff ei venninne i byen og fikk snakka litt med henne om ting og tang. Det hjelper på. Har handla masse sommerblomster og har spist middag ute med familien min. Kjekt å ha noe å gjøre. Nå hadde jeg imidlertid BIM abstinenser, så det var godt å komme innpå nettet. Sambo satt seg ned for å spille, men det fikk han ikke lov til!:) Var bedre når vi hadde to PC`er (hans er ødelagt).

 

Hvordan er humøret ditt da Arytai? Fikk du drukket noe vin i helga? Det hadde jeg gjort om jeg hadde fått mens. Hvis det viser seg at vi har mistet...igjen, skal sambo og jeg drikke vin til helga. Spille gitar og kose oss sammen. Må alltid ha en kriseplan.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du ikke blør:) kanskje det går bra denne gangen!

 

Jeg tenker at jeg trodde en stund at jeg virkelig var gravid, hadde jo masse gravidsymptomer. Kjennes ut som at jeg har det enda...:/ men ellers så er humøret bra. Jeg blir nok gravid igjen en dag:)

Nei, drakk ingenting alko i helga. Det har ikke fristet så mye. Derimot har jeg hatt lyst på røyk...heh

 

Vet du, her er så mye sne nå at det minner om rene skjære julaften!!

Idiotisk, vi som de fleste andre har jo lagt om til sommerdekk!

 

Åh hvem av dere spiller gitar?:) Jeg har gitar men lenge siden jeg har spillt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hellu jente...

Kordan går det?

Er det noen som har erfaring med babyklister?

bruker det nå etter el og føler litt at jeg får mageknip av det....:-S

Men det kan jo være noe annet...varmen...råttskap....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo favorittjentene mine på BIM;)

 

Å- vi spiller gitar begge to. Han er bedre enn meg da.... Jeg er totalt avhengig av noter, mens han tar alt på gehør. Misunner ham den evnen der.:) Ta den frem Arytai og spill etter akkorder på nettet! Kanonkjekt! Jeg har fått dilla på Hurt (Cash) og Desperado (Eagles).

 

Så på TV at dere har julestemning der oppe i nord ja. Misunner dere ikke den...:) Her er det kaldere i dag, men sol og fint.

 

Kan jo fremdeles være at du er gravid Arytai, men greit å anta at du ikke er. Kan heller bli gledelig overrasket hvis du er...

 

Sanna- har aldri prøvd klister. Kan ikke hjelpe deg der. Hvem bør bruke det? De som har problemer med å bli gravid? Sikkert dumt spm... Lykke til med det uansett! Hvorfor vil du prøve det? Fortell gjerne litt om det om du vil.

 

Scoobydo- har ikke sett deg her inne i dag. Håper at du har det fint? Noe nytt?;)

 

Jeg er kvalm, ikke sur lengre, har luftsmerter og er ellers rar i formen. I morgen er den store dagen. Kanskje jeg får en delvis avklaring ihvertfall. Gleder meg til å få svar! Skal også på jobb i morgen. Får klistre på smilet og håpe at folk ikke spør hva som har vært galt med meg. Skulle ønske at jeg hadde en jobb der jeg kunne gjemme meg vekk, men det har jeg altså ikke. Jobber med mennesker dagen lang... Får ikke håpe at jeg har samtaler i morgen ihvertfall. Har ikke kontroll på kalenderen lengre.:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kan prøve babyklister er de som har mistet en eller flere ganger, som forebyggende middel...kan også taes ved truende abort, men da i mye større doser.

Det er bare saft av et bær som heter barbaris eller noe...snakket med en legekompis av meg og han sa at det var ikke farlig, men han kunne heller ikke si noe om effekt...

Så da tenkte jeg at det kunne vel ikke skade....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvem vet, andre har jo vært gravid selv om de har hatt mensen:) vente å se...

 

Babyklister, ligger jo litt i ordet hva det er, arti ;P

Har heller ikke prøvd det men jeg er ikke imot å prøve bare for å se om det hjelper. Blir man desperat nok prøver man vel hva som helst. haha....

 

I morgen vet du hva du har å gjøre orkidè??? Ringe legen!

 

Nå har jeg akkurat laget en sjokoladerullekake! Nam!!! Elsker å lese kakeoppskrifter på nett. I allefall de med bilder. Og det "detsøteliv" har bare helt utrolige oppskrifter som frister! Blir gal!:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :)

 

Har vært på jobb idag... derfor ingen BIM tid :)

 

Intet nytt her... IKM onsdag trur eg... men hadde nok ikkje EL før 2-3 mai.. så e vel kanskje litt tidlig med onsdag! Merka ingenting.. så har ikkje så stor trua på det her :)

 

DU må holde oss oppdatert i morga Orkide! Blir spennande... virka som du har en del graviditetssymptomer iallefall :)

 

Hmm.. sjokoladekake.. høyrdes digg ut :) morro å bake.. har berre så innmari sjelden tid til det... !

 

Har heller aldri prøvd babyklister... så ingen erfaring med det!...

 

Men no e det natta... 7 vakt i morga tidlig :(

 

Snakkast i morga :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia jenter

 

Ingen gode nyheter fra Stavanger i dag.:( Jeg har nok hatt en SA....igjen. HCG verdiene mine var nede i 29 og de hadde sunket fra 90 eller noe. Da er det bare kroppen som har romstert og lurt meg.

 

Fikk utrolig dårlig behandling av legen / gyn på sykehuset syns jeg. Likte ikke den dama der. Hun ville nekte meg utredning og snakket hele tiden om at resultater var fine og livmora så fin ut .... Men hallo- det er ikke fint når det ikke er spire der!!! Har ringt legen i dag og skal ihvertfall få komme der og ta en del blodprøver etterhvert. Planen er videre og vente 1 mens før vi prøver igjen. Går det galt DA OGSÅ skal de jammen få sjekke meg opp og ned, innvendig og utvendig...

 

Skikkelig kjipt dette. Litt lei meg, men må jo bare gå videre.

 

Ha en fin dag jenter! Jeg skal ikke være på BIM generelt så mye fremover, men kommer til å snakke med dere da. Spent på hvordan det går med dere fremover.....:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist da...! :( Men merkelig at du har blødd så lite då?! visst det var en SA?! Dei sjekka at det ikkje var noko utafor livmora og eller?!

 

Skjønna godt at du er lei deg, med god grunn! Trur eg går langt ned i kjellaren om eg mista en gang til! Det går virkelig utover psyken.. Har en følelse av at gang nr 2 trulig e litt tøffare enn 1 gang!

 

Er vel greit å vente en mens ja... slik at man får ting litt på avstand igjen! Håper du titta innom å chatra litt med oss her inne ... Lika den tråden her så godt.. Sjølv om innholde i den er kjipt og trist te tider er det utrulig godt å ha noken å dele tanka med :)

 

Du får ta godt vare på deg sjølv Orkide! Og håper legen tar bedre i mot deg.. mange lega på gyn på sjukehuset har dessverre glømt å være menneskelige... !! :S

 

Har lest om en del som blir satt på et eller anna slags tablettstyr... i dei vekene der dei har mista.. men huskakje ka det hette!...

 

Om man ikkje orka BIM meir får man ta facebook hehe :) Så får man BIM litt på avstand... man blir litt hekta :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist med sa-en, Orkidé31! Du har det nok tøft nå, og det forstår jeg godt! Jeg er ikke så ofte innom BIM for tida, men har fulgt med deg og vært spent på hvordan det gikk! Håpet og trodde det skulle få heldigere utfall enn dette, men dessverre...!

 

 

Jeg håper du tillater deg å sørge litt nå, før du samler krefter og mot til å gå på med krum hals igjen. Jeg har nylig fått mensen igjen etter ma og utskapning, og vi skal jobbe hardt denne måneden for å så spire. Du skal se at du kanskje greier det før meg...? ;-) Lykke til, i alle fall!

 

Varme tanker fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det va no som....

Hadde kroppen ordnet opp selv da?

Men du blødde jo så lite....

Jækla kjærring på det sykehuset.....

Godt at du får litt bedre behandling hos legen....

Huff det er ikke lett dette her...men det kan hende at det bare var kroppen som ikke var riktig klar enda etter forrige sa..?

Siden du ble så fort gravid igjen...det trenger ikke være noe galt...

Men det er godt å få snakket med legen om det....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det var trist å høre:(

vi får bare holde sammen og støtte hverandre så godt som mulig!:)

Men utrolig dårlig behandling du fikk!!! Kjenner det ryker litt fra øra mine her jeg sitter!!!

 

Så nå venter du på nytt på mens etter sa...jeg tilhører jo ikke gruppa lenger siden min er kommet...men så lett blir dere ikke kvitt meg. Rart med det, man føler man blir kjent på en måte og bare MÅ innom for å prate:)

 

Jeg føler meg gravid selv om tr er her. Blødde neseblod igjen i dag. Var sinnsykt kvalm på jobb også...holdt på å gå i "dørken". Like fort som det kom var det borte. Fikk det på nytt her hjemme men like fort borte...skjønner ingenting. Kan jo bare være en kraftig reaksjon på mens siden det er lenge siden jeg har hatt den....får satse på den...

 

Men ellers da jenter, hva skal dere gjøre i 17mai helga??

Vi har begge fritt fra jobb hele helga så vi skal til svigers:) de bor 2 timer unna oss.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok test i dag og.. negativ! Så no e det berre å vente på TR... :/ Mensmurringa kjem og går.. blør fra nasa og litt ømme puppa... men sikkert kroppen som spela meg et puss!:...

 

Blir vel hengande på den tråden her ja :) Vi får heller lage en ny når alle kjem over på 1 trimester :)

 

17 mai e det no plans... e heilt grusomt i byn den dagen.. har seff tidligvakt 18 så ingen sprell på kvelden heller!...

 

Er jo noken som faktisk er gravide sjølv om dei får mens då?!... Kan jo være en reaksjon på det kanskje.. har ikkje hatt mens på over 3,5 mnd... så rekna med den kjem te å komme hardt og brutalt denna gangen!...

 

Satse på neste PP! :) Nå veit man iallefall at man kan bli gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off..Orkidè..det var jo ikke slik det skulle gå.. :/

stakkars deg :(

*villebaregidegentrøsteklem*

alle gode ting er 3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...