Gå til innhold

For oss som venter på mens etter SA / MA...


gima

Anbefalte innlegg

Halloooo jenter

 

Takk for omtanken!:) Nå skal det imidlertid være slutt på sipping. Nå skal vi være glade og se fremover- det har jeg bestemt!:)

 

Ja tenk- SA med blødning i 1 dag. Det skal jeg ikke spre rundt- kan jo skremme livskiten ut av hvem som helst. Unnskyld uttrykket...:) Hvem vet om kroppen var klar- legefolket rundt meg var nokså klar på at det bare var å prøve rett på etter forrige SA.

 

Nå skal det snart være slutt på snakk om meg for en stund, men må bare fortelle at jeg er litt glad oppi alt det leie. Jeg ringte favoritt gyn på sykehuset nå i kveld og hun vil ta i mot meg på fredag!! Jippi! Skal ta ul og masse blodprøver. Var ikke snakk om å gå forbi dette uten å gjøre noe. Jeg spurte ikke en gang...Tenkte kanskje å ta med blomster, men det blir vel for voldsomt;) Jeg er bare så glad for at det finnes mennesker blant legene.

 

Så test var negativ Scoobydo- hmmm. Jeg testet også negativt lenge. Er du sikker på når du hadde el da? Bruker du å ha symptomer på mens?

 

Dere høres jo gravide ut begge to må jeg si.:) Jeg håper at vi kommer over på 1 tri sammen alle oss her. Men, får holde oss på bli gravid en stund- ihvertfall jeg. Skal høre med gyn om jeg må vente en mens, men bør vel kanskje det?! Jeg gjør som hun sier jeg, så håper jeg at hun sier at vi bare kan kjøre på.:)

 

Ut å spise med familien min på 17- ellers ingenting. Kanskje grilling med venner her hjemme fredag kveld. Hvis været er bra... På mandag kommer svigers for å være i 1 uke. Det blir veldig kjekt!

 

Ha en flott kveld! Jeg kjenner at dere ikke blir kvitt meg. Du må heller ikke finne på å forsvinne Arytai bare fordi du har fått mens.:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

litt heldig du då.. med favoritt-gyn! :) Utrulig bra at du får oppfølging då... Hadde nok ikkje eggløysning før 3-4 mai... så mulig det e litt tidlig! Pleie ikkje å ha noko tegn te mens.. anna enn at eg har ekstremt lyst på sjokolade... :) Fikk aldri mensmurringa før mensen kom!... Men mykje skjer vel med kroppen etter en graviditet...

 

Har hatt så utrulig masse kvise sia Ma'en.. ser ut som en tenåring.. :/

 

Men vi får tenke positivt ja.. skal sjå vi alle får store maga og baby i 2009 :) (mitt mål) hehe...

 

Trur ikkje du skal spre budskapet om litt blod = SA nei... spørs om mange blir vettaskremt då... syns fortsatt det høyres fryktelig merkelig ut.. Fekk beskjed såå mange ganga på sjukehuset at det ikkje var en SA om det ikkje var kraftig blødning med klumpa...

 

Godt at vi ikkje blir kvitt deg :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si takk til Petramora, Obsideisann og Georgia Brown før jeg legger meg! Det er så fantastisk mange fine mennesker / jenter her inne. Sambo ser på all den omtanken og skjønner godt at jeg sitter en del timer foran PC.:) Det hjelper så utrolig med noen fine ord fra dere.

 

 

Har ikke sett deg på en stund Obsideisann... Går det bra med deg?

 

Natta alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he....ja da hadde det blitt liv på 1. tri hvis man skrev et slik innlegg..:)

Her hos oss er det dødtid før ikm om 100år...(føles det som, er jo hele 8 dager til)...har jo nettopp hatt el så jeg skal nå ikke klage..:)

Hiver innpå med gravide vitaminer og babyklister...har ikkje mageknip lengre....bare litt urolig.

Jeg har søkt overtid på 17. mai og etterpå skal vi grille sammen med svigers..eller ut på restaurant..

Hvis jeg ikke får overtid så skal vi ned til byen slik at jeg får vist frem den flotte kystdrakten min..:)

Så er det rett hjem på søndags formiddag....:D GLEDE MEEEEG!!!!!

Skal være hjemme i en hel uke, så da blir det mindre bim i den tiden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plutselig e det IKM Sanna :)

 

Har en liten feeling av at eg får det sann som Orkidee.. vente og vente på mensen og negative testa :) Den eg tok i går var på ettermiddagen, så tenkte at kaaanskje det hadde gjort seg med litt morgen urin, men det spelte absolutt ingen forskjell!... SÅ då e det berre å vente... IKM i dag egentlig... sukk... så frustrerande... var gravid på null og niks forrige gang men no må vi vel vente leenge før neste klaff... ( Litt grinete i dag hehe)...

 

Digg å reise heim da Sanna... skal heim i veke 26... lenge til! Rekna med du kjem tebake med en glad nyhet til oss når du e back in Oslo :)

 

No skal vi ha megler her.. så e det seinvakt!... Snart helg.. Weee :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har rett orkide, se framover og tenk positivt. Det er en mening med alt, ikke bestandig rettferdig men...

Og vi har vel ikke annet å gjøre enn å nyte ventetiden på det vi venter på og ta det med et smil. Det kommer til å gå vår vei til slutt. Det må det, etter all frustrasjon og skuffelse så MÅ det bli vår tur:) og da kan vi også glede oss. Vi kvinner er vel bare uålmodige av natur...på enkelte ting da;P

 

Mn tænk, nu kåm pinadø finvere noråver åsså!!!:)

 

Har en stygg mistanke om at det er surt og kaldt ute men er glad likevel!

 

Scoobydo, ha det fint på jobb, jeg skal også på seinvakt. Og jeg krysser fingrene for at tr ikke kommer!

Sanna,regner med du sier ifra om babyklister funker;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Ville bare dytte oss litt oppover. Vi kan ikke lurke ned på side 2...:)

 

Hvordan gikk visning Scoobydo?

 

Kommer til å savne deg når du skal hjem Sanna32.:) Men kose deg masse! Du er vel innom før det tenker jeg?! Hvor kjøper man babyklister by the way? Vurderer det selv nå...

 

Arytai- kos deg i finværet! Aha- så det er på grunn av senvakter at dere ikke er her.:) Så det av innlegget ditt nå.

 

Jeg skal snart legge meg. Humøret er opp og ned, men jeg har det i grunnen greit. Situasjonen kunne vært verre... Det eneste jeg tenker mye på og som jeg gruer meg til, er å treffe et vennepar om 1 uke. De er 3 uker lengre på vei enn vi skulle vært. Den kjenner jeg på... Men, vil jo være glad på deres vegne så jeg skal ta meg sammen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var berre megler på besøk :) Visning siste helja i mai :) Spennande... ho virka positiv te leiligheten då... men som e jo trådt marked no!....

 

Sikkert greit å prøve babyklister... verdt å prøve det som kan hjelpe!...

Skjønna at humøret er opp og ned... det har du jo all grunn til!... Merka fortsatt at misunnelsen e der tiltider når folk vagga rundt med magane sine... MEN blir vår tur og :)

 

Skjønna at du kjenne på den... men man må prøve å være gla på deira vegne.. bli fort at man grua seg te å møte dei og kanskje utsette det...

 

Er sliten i kveld eg og... tid for senga no! Travelt med seinvakt og tidligvakt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei skal ikke havne så langt ned vi nei!:)

 

Jeg forstår hva du mener orkidè, føler, eller følte det mer før, på samme måte. Det er jo supert at andre blir gravid og får det til men likevel får man et stikk i hjertet å skulle ønske det var oss som var gravid...men vi VET jo at vi også kan bli gravid og det må jo være positivt det å:)

 

Skal ta natta nå, så vi "snakkes"nok i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann jente..

Hvordan går det?

Jeg har fått overtid på 17. mai og med det været som er meldt så er det kanskje like greit..:)

Jeg har blitt spådd igjen og denne gangen havnet jeg enda en måned ut på året...he he....men fortsatt jente da...:)

August sa hun denne gangen.

Artig med sånn uskyldig moro...

Ellers sikler jeg etter alt av barnevogner og store magen...huff, blir vel bura inne snart..:-)

På syntomfronten er det stille som fy...ikke noe jeg kan innbille meg engang....steike..

Gleder meg masse til å dra hjem, også har jeg vært på den nye kakepyntings butikken som er kommet i tollbugata...cacas heter den...masse stilige ting...

Men nå må jeg sove...har supertidligvakt i morra....

Natta tel dokker alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super tidligvakt faktisk?! :) Har også tidligvakt i morga, men begynne ikkje før kl sjuu!...

 

Har vært på Ikea i dag og sku kjøpe klesskap, så etter vi hadde kjøpt det sku vi berre sjekke om der va hengar.... og mannen før meg i køen fekk den siste... :( Blei så skuffa at eg nesten begynte å griiine hehe... skikkelig grisesur...Off!

 

Er invitert te tønsberg 17 mai... så blir fest der... :) Trur eg må teste 1 gang til på morning den 17... berre for å sikre meg om at eg faktisk IKKJE er gravid... har ingen symptom lenger eg heller... mensmurringane er forsvunne... Så heller ingen innbillingssymptom på plass hehe :)

 

Går med dokker?! Stille her inne i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halloen jenter

 

Gratulerer med dagen! :) Vi har nettopp vært ute til nydelig lunsj / middag. Nå blir det sløvings resten av dagen. Skal ikke se bort i fra at det blir noen runder i sengehalmen også.:) Gyn sa at el var rett rundt hjørnet så vi får bare sette i gang. Ble skikkelig glad da hun sa at vi ikke trenger å vente en mens. Orker ikke det- har så lang syklus. Kan vel ikke være så heldige at det sitter på første forsøk igjen?! Håpe, håpe...

 

Har bestilt babyklister og i dag. Skal ta det etterhvert. Lurer også på om jeg skal gjøre noe ifht vitaminer?! Noen som har noen tips? Er det slik at mannen bør ta sink?

 

Scoobydo- var test negativ i dag og? Kos deg på fest uansett- med eller uten alkohol.:)

 

Sanna- den tidligvakten var jammen tidlig. Hadde hatt problemer med å stå opp så tidlig jeg.:)

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei....

 

den var negativ i dag og ja!...Trur egentlig TR er på veg... hadde vært greit å fått 1 mens sann at det kanskje blir lettare å finne ut når EL er neste pp!.. Har en del menssmerter/stikkinga i høgre og venstre side... så får berre vente! :)

 

Dokke har jo fått full klaff begge gangane no!, skal sjå at den sitter ved første PP denna gangen og :)

 

Skal snart en tur til Tønsberg vi... besøke et vennepar og en tur på byn der! :) Spretter vel ei vinflaske... er vel ingen sjans for at eg kan være gravid med 2 negative tester etter IKM!....

 

Har høyrt at noken ber mennene ta sink ja.. men det er vel helst vist man har problemer med å bli gravid?!...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter og vel overstått nasjonaldag:)

 

Nå er vi endelig kommet hjem igjen. Var godt å være borte men gud hvor jeg savnet hjem!

 

Jeg lurer nå på hvordan dere har hatt det i helga. Leser at du orkide skal også prøve babyklister. Spennende. Scoobydo, når var det du ventet mens?

Jeg fikk jo mens forrige søndag kveld. Hadde den i to hele dager å så var det over... Jeg synes det var rart da jeg pleier å ha mens i 5-7 dager...

 

Ellers noe nytt??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo og god kveld i stuen

 

Jeg tror ikke at jeg har fått med meg at du har vært borte Arytai...?! Det er sant som du sier- borte bra, men hjemme best. Vel overstått ja.:)

 

Syns og det er rart med den mensen din- har du grav testet igjen nylig?

 

Scoobydo- fremdeles negativt? Var det kjekt i Tønsberg? Flott by- jeg har familie der.

 

Sanna- nærmer seg IKM med stormskritt! spennende. Håper at du har det fint oppe i nord. Vi venter svigers på besøk i morgen (nordfra), men det spørs kanskje med den h.... streiken. Har gleda meg sånn!

 

Jeg el testet meg i dag, men den var negativ. Vi la inn en søknad i går, og det spørs om vi orker det i dag. :) Vi har en sånn deal på ca annenhver dag i en 12 dagers periode. Da blir det ikke stress ut av det- da blir det kos og godt.;) Skal innom helsekost og apotek i morgen. Vil kjøpe hostesaft (kjekt å ha) og Wild Yam kapsler. Har ikke fått babyklisteret ennå, så jeg føler at jeg må prøve noe denne pp også. Det er jo tydelig at det ikke går bra uten noen ting...

 

Jaja- ha en flott kveld jenter. Jeg skal sikkert legge meg om ikke altfor lenge. Travel dag på jobb i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeah!...Da har man fått TR tilbake :) Ikkje verst...då stemme det nok at eg hadde EL for ca 2 veke sida! Ingen luck denna gangen... prøver igjen neste mnd! Med litt meir innsats :)

 

Er egentlig veldig happy for at alt er i rute igjen.. og ingen skuffelse over at den kom :)

 

Treng eg heller ikkje å ha dårlig samvittighet over alkohol og røyk på laurdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi var bare hos svigers i helga:P

 

Har ikke tatt gravidtest nylig, faktisk lenge siden. Hadde vært greit om jeg klarte vente til neste tr....

 

Det var jo bra du har fått mens scoobydo:) nå er det jo bare å hive seg til igjen.

 

Må skynde meg her, er på jobb...

 

Snakkes jenter:) håper dere har en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er labert med oss for tiden...:)

 

Jeg er ikke her inne så mye som jeg har vært de siste mnd. Må ha litt pause innimellom. Er rundt el tider nå, men har ikke fått positiv test. Grunnen til at jeg vet at det er rundt el er at gyn sa at det ikke var lenge til da jeg var der på fredag...

 

Jeg kommer til å få det mega travelt på jobb frem til juli. Har fått en skikkelig ansvarsfull oppgave som jeg må ha fullt fokus på. Har tenkt litt på om det er lurt å prøve igjen allerede nå, men jeg klarer ikke å vente. Sambo er også så gira på nytt forsøk nå.:) Spørs om det sitter på første forsøk igjen. Jeg har rett og slett ikke trua på det.

 

Hva skjer på din front da Arytai? Gjør kroppen seg klar for ny el? I livet ellers- hva skjer?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forståelig at du vil ha pause herfra, det kan bli litt mye innimellom...:)

Så spennende det høres ut på jobbfronten! Ansvarsfull oppgave, sånt liker vi:) :)

 

Hvorfor ikke bare ha sex? Klaffer det så klaffer det:) Å så slipper man kanskje det stresset også. Men det er vel lettere sagt enn gjort:P

 

Her er det ingen temping, ingen testing og veldig lite stressing. Hadde som sagt mensen i to dager å så var det hele over. Har egentlig lite symptomer på gravid så tror nok ikke at jeg er det. Venter el 29 mai, så får se...:)

 

Ellers så har vi fått besøk av sol og blå himmel og det forventes å bli varmere mot helga. Har frihelg nå også så det blir rydding og vasking i leiligheten. Det er det som er minuset med sola som titter inn vinduene... Den avslører alt som mørket skjuler...

 

...og så virker det som om sa'en fikk sambo og meg nærmere hverandre. Det føles veldig bra:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...