Gå til innhold

For oss som venter på mens etter SA / MA...


gima

Anbefalte innlegg

Åh så arti orkidè31!!! Gratulere så masse til deg og din kjære:)

 

Utrolig bra at du fikk svar i alle fall på hva det var;P

Kos deg masse. Håper du ikke forlater oss med det første...!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble skikkelig glad på dine vegne!:)

 

Måtte bare få det sagt!:)

 

Håper vi er flere som snart lusker etter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsal e innmari fint ja :) er faktisk der vi har tenkt å prøve å finne oss en fire roms te hausten :) Har ei venninne som bur på der oppe og som testa positivt for ei veke sia :D Så no må det vel være vår tur og... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!!

Etter min SA tok det 5mnd før jeg fikk igjen TR...

Å det er vel oxo sånn at du ikke får EL før mensen har kommet tilbake, er nå i min 8pp å det skjer ingenting.. så litt tid kan det dessverre ta;)

 

Men lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jo da- man får (eller ihvertfall kan få) el før mensen har kommet tilbake. Jeg ble jo gravid igjen før mens så det ble nok sluppet et egg ja.:)

 

Lykke til videre med prøvingen! 5 mnd var lang tid å vente på TR. Måtte de sette den i gang med hormoner da?

 

Dere andre- har dere helt tatt fri i dag.:) Lite aktivitet på tråden vår.

 

Ha en fin fridag alle sammen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

 

Jeg er på jobb så har ikke hatt tid å sitte her:(

 

Jeg har også nettopp hatt el etter sa. Venter mens neste uke.

 

Fint at du ikke har forlatt oss helt orkidè31:)

Deilig å ha spire i magen igjen? Håper det går bra denne gang!

 

Ha en fortsatt nydelig dag:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på jobb jeg og...:-)

Ja kom til Oppsal...:-) her har vi en fin helsestasjon med jordmor og alt...så kan vi gå på kafe på oppsalsenteret etterpå...-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde privat jordmor forrige gang :) På CC-vest... kjempe fornøgd de 6 ukene jeg hadde henne :) Kjempe støtte når jeg hadde alle de blødningene og tilgjengelig på tlf så å si hele tiden :) Så blir nok der neste gang også :)

 

Har ikkje gjort nokon ting i dag...har hatt voldsomme humørsvinginga dei siste to dagane så i dag har det gått hardt utover gubben! :/ Men greit å få ut litt frustrasjon!...

 

Jobba du på Oppsal og eller?! Har så lyst å finne en jobb med gåavstand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var komt langt ned på andre sida den her no :) skubba han litt oppover :)

 

Skal på Ullevåll i ettermiddag og sjekke om eg har fått en infeksjon :/ Håpa virkelig ikkje det... då blir det iallefall ingen baby denna mnd :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Må bare hjelpe dere å holde tråden vår oppe.:) Jeg sitter jo fremdeles her-like hekta på BIM.

 

Noe nytt? Noen som nærmer seg el eller IKM? Jeg følger spent med på dere.

 

Arytai- har dere prøvd denne mnd?

 

Scobydoo- hvordan gikk det hos legen / sykehuset? Har du infeksjon?

 

Jeg har jo begynt å bekymre meg. Har jeg nok symptomer? Lever det inni meg?etc etc. Kan bli slitsomme 6 uker. Den hellige datoen er i første omgang 13 juni. Skal nok få meg en tidlig ul ja.:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)

 

Flott at du holder den oppe:P

 

Vi har hatt sex rundt el men ikke stresset. Blir jeg gravid så er det supert men blir jeg ikke det så kommer vi jo fortsatt til å ha sex hehe...

Venter mens neste helg så kan bli spennende uke!

 

Åh, jeg krysser fingrene for at det går bra med deg og knoppen:)

 

Ellers, scoobydo, hvordan er ståa der?

 

Dere andre?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humørsvigninger sier du...hmmmmm...:-)

Nei jeg jobber ikke på Oppsal, jeg kjører t-bane så da er det oppmøte både på ryen og på tøyen.

Jeg venter no på el... er enda en stund å vente da jeg ikke har testet positivt før dag 17 før....så da er det vel 8-10 dager igjen...he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei....

 

Då e eg tebake fra Ullevåll! :) Alt såg bra ut.. ingen tegn te infeksjon som ho kunne sjå... men tok ei bakterieprøve... men ho rekna med den sku være fin! SÅ ingen forklaring på smertene... men e fornøgd så lenge det ikkje er infeksjon der :)

 

Alt såg bra ut etter utskrapninga og...ingenting ødelagt hehe .. og ingen væske, blod eller resta...

 

Ho sa smertene kan komme av eggløysning eller en tidlig mens... men ho sa ingenting om det i fh til ka ho såg.. .så veit fortsatt ikkje om eg har hatt eggløysning eller om eg får det denna mnd i det heile tatt...

 

Skal sjå det går bra Orkide.. men eg skjønna at du bekymra deg..! Kjem kanskje til å gå litt bedre når du kjem over den dagen du mista sist!? Trur eg kjem te å springe på do heile tia for å sjekke om eg blør neste gang...

 

Ellers så e eg blitt skikkelig symptom fanatisk.. eg som hadde lovd meg sjølv at eg kje sku bli det :/ Men klara kje å la være å tenke på at dei ømme puppane eller den vonde ryggen/bekkene og strekkinga i livmora kan være at eg e gravid igjen.... Men ho hadde vel sett det på UL så eg må vel kvitte meg med dei tankane!...

 

Høyres ut som en avslappande tankegang Arytrai..(?) blei bråttom usikker på korleis nicket ditt skrivdes... Vi lar ikkje vær vi heller sjølv om eg kje finn EL hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Arytai:P Du hadde en "r"for mye!:)

 

Nei man må bare leve som før. Det er jo ikke slik at vi ikke hadde sex før vi begynte å prøve å få barn haha...

Men utrolig bra at du ikke hadde infeksjon da:)

 

Kos dere jenter. Vi skal på butikken å handle mat:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen

 

Har hatt en lengre bim pause i og med at jeg måtte levere siste oppgave på universitetet på tirsdag og det er ikke så lett å konsentrere seg om oppgave med et forum i bakhodet. Hehe...

 

Så utrolig koselig at du har blitt gravid igjen Orkide31 :D Det var veldig hyggelig å høre, du gir oss andre som fremdeles venter et håp! ;)

 

Her i gården ble jeg skikkelig deppa på onsdag, fikk brev fra Ullevål om at jeg hadde fått fødeplass og time til ultralyd. Det var ikke så koselig å bli minnet på det igjen på den måten, så samboeren min ble skikkelig sint og lovde å ringe og kjefte på de. Fine gutten min. :) Men det burde være mulig å holde oversikt over slikt i journaler når jeg tross alt var på Ullevål både for å ta ultralyden som bekreftet MA og for å få utskrapning.

 

Ellers har jeg som sagt sluttet å blø så vi har begynt med sengekos igjen. :) Aner ikke når jeg har EL, har kjøpt en del tester så tenkte å begynne å teste litt igjen snart, men kjenner at jeg gruer meg litt til det. Blir lett så mye stress. Skal uansett ta en graviditets test snart for å sjekke om jeg er negativ.

 

Ellers nyter jeg den varme våren. :) Kos dere videre i helgen alle sammen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var komt langt ned på listen ja :) fant den ikke isted da jeg var innom.. lette ikke på side nr 2 :)

 

Bra at du dytter oss opp Arytai :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Nydelig lørdag her i Stavanger. Jeg har fått gjort masse hagearbeid i dag (med hansker:)). Er bånn sliten nå, men har ikke sovet stort i natt. Skjønner ikke hvorfor- var bare helt lys våken. Har det greit ellers, men bekymrer meg for manglende symptomer.:)

 

Godt å høre at det ikke var infeksjon Scobydoo. Rart at hun ikke kommenterte noe mer angående ståa inni der. Er vel uansett for tidlig å se noe som helst hvis det skulle være spire på gang? Du får bare fortsette og håpe og jakte på symptomer. Det er jammen ikke lett å la være.:) Jeg håper med deg ihvertfall.

 

Irose- har ikke sett deg på en stund nei... Jeg vet jo hvor altoppslukende BIM er så du gjorde nok lurt i å ta en pause. :) Trist at du skulle måtte oppleve å få en slik type brev i posten etter at du har mistet. Jeg føler med deg! Godt at sambo ordner opp!:)

 

Ha en flott lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff- en ting til jenter...

 

Jeg lyver til folk for tiden. Det er en del (noen få) som vet at jeg har hanglet etter SA. Et par venninner og et par kollegaer. Jeg orker ikke å fortelle noe til noen før det har gått 12 uker denne gangen. Kommer de til å tilgi meg? Føler meg så ussel. De har jo stilt opp for meg og er så bekymra for at jeg har gått og vært så rar i kroppen. Fikk nettopp sms fra "hu mor på jobben", som tenkte på meg og lurte på hvordan det hadde gått hos legen. Jeg serverte en løgn og sa at mens var kommet.

 

Hater det!

 

Hjertesukk fra meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orkidè31 med knopp:)

Håper det bare er fordi du er så tidlig i svangerskapet at du ikke kjenner så mange symptomer enda. Du skal se at kvalmen snart setter inn for fullt:P

De sier jo at det er et sikkert tegn på at alt står bra til der inne.

 

Scoobydo:)

Ja vi kan ikke risikere å havne så langt ned at ingen orker lete etter tråden. Ja man må jo kose seg med hverandre uansett om ikke el er tilstede. Sex skal jo ikke bli en plikt. hehe.

 

Isrose:)

Føler med deg. Var skikkelig trist å høre om brevet du fikk. Virker som du har en god samboer:) Blir frustrert og lei meg på deres vegne!

 

 

Åh, uansett om vi egentlig til har pause fra å bli gravid så hadde det vært morsomt om jeg er blitt gravid denne el:)

 

Lykke til til alle.

 

Fint vær her nord også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg synes IKKE du skal ha dårlig samvittighet. Det du/dere har vært i gjennom er veldig trist og det som teller er at du og samboeren din skal kose dere med graviditeten og bli sikker på at dette skal gå bra.

Når dere føler for det så kan dere fortelle det til de andre. De kommer til å stille opp for dere og forstå hvorfor dere holdt det hemmelig.

 

Vi har også bestemt oss for å vente med å fortelle det til de rundt oss til etter uke 12, når vi blir gravid da. Vi må jo tenke først og fremst på oss selv. Fordi man vet jo aldri hvordan det kan gå selv om det sikkert skal en del til for å mislykkes igjen.

 

 

Det er min mening!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for det Orkide! kommer nok til å gjøre det samme selv neste gang.. ikke fordi jeg ikke vil at folk skal vite det.. men fordi jeg er så usikker på hvordan jeg selv vil håndtere det om jeg skulle miste en gang til! Noen ganger syns jeg sanne ting er lettere å takle om ikke alle spør og graver om hvordan man har det osv... fikk nok oppmerksomhet denne gangen her!... Skulle vært 3 mnd i dag.. litt kjipt å tenke på :/

 

 

Mange som ikke har så mange svangerskapssymptomer og det går helt fint!... Ingen av mine venninner som har vært kvalm osv når de har vært gravide.. hun ene sa hun bare var mer trøtt.. ellers merket hun ingen forskjell!... Og der gikk alt bra! tror at så lenge man ikke har blødninger så er nok alt bra :)

 

I dag har vi bare malt.. begynner å bli ferdig nå!.. så håper egentlig ikke at jeg er gravid hehe.. har malt og malt den siste uka.. heldigvis mest med vannbasert maling.. men har malt en panel vegg med oljemaling og beiset en kommode også :/ Men ingen alkohol iallefall :)

 

I går hadde jeg slim med blod i.. hørt at det kan være tegn på at man er ekstra fruktbar?!

mn fortsatt ingen utslag på el test.. så var sikkert ikke el! Kanskje på grunn av gu'en!...

 

Hadde vært morro om du ble gravid nå ja... det sies jo at man er mer fruktbar rett etter en sa eller en ma! Kanskje vi hopper inn på 1 trimester alle mann alle om et par uker! har ingen aning om når jeg har IKM så vet ikke helt når jeg skal teste... men 4 uker etter ma'en bør vel være grei teste tid om ikke TR har komt!...

 

Har innmari fint vær i Oslo også... kjedelig å bruke dagen på å male.. men neste uke skal jeg til Nice på jentetur... så da er det greit at alt er ferdig før jeg drar slik at typen kan fikse megler osv mens jeg er borte.. blir digg å bli sambuere igjen :) :) :)

 

Han gledet seg så innmari til magen min skulle begynne å vokse da jeg var gravid.. mens jeg var bekymret for at han skulle syns jeg ble ultratjukk og lite attraktiv hehe... Kanskje den vokser igjen etter sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. hadde brunlig/rød utflod nå også.. hvor lenge har man eggløsning egentlig?! hadde det i går kveld.. og ikke hatt det siden før nå!... aldri hatt det før.. som jeg kan huske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...